• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Geen matches
Voor iets meer dan 110 euro heb je een 7200 rpm 2TB schijf.

Dat is een stuk goedkoper dan rest op dit moment.

Mijn persoonlijke ervaring met deze schijf is niet goed. De onheilspellende geluiden ("messenslijp") die eruit komen hebben mij doen besluiten hem niet meer te gebruiken.

Kenmerken van slechte kwaliteit zijn ook zichtbaar in de behuizing. Ze hebben slijpmachine en slijptol niet erg goed onder controle. Dat slijpwerk was hard nodig om de enorme gietnaad van enkele milimeters breed en over de lengte van de schijf terug te brengen, maar dat is niet goed gelukt, per ongeluk is de rand van de behuizing ook uitgediept en gechipt. Het gietwerk vertoont putjes.

Verwijderd

Geen matches
Ben ik naief als ik denk dat, al is er schaarste door een ramp, dat de prijzen niet omhoog hoeven gaan. Maar dat dealers dat gewoon doen met een ramp als excuus?

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:10:
Ben ik naief als ik denk dat, al is er schaarste door een ramp, dat de prijzen niet omhoog hoeven gaan. Maar dat dealers dat gewoon doen met een ramp als excuus?
Het hoeft niet maar het nou eenmaal een bekend fenomeen dat wanneer iets schaarser wordt dat de prijzen omhoog gaan onder het mom van dat er meer vraag is dan productiecapaciteit / voorraad.

Geldt toch ook voor benzine? Iran dreigt wat en de olieprijs schiet omhoog. Niet dat andere landen het verlies niet zouden kunnen compenseren maar het komt vooral door speculanten en natuurlijk verdienen de bedrijven / regimes een extra zakcentje aan het mogelijk wegvallen van Iran als olieleverancier. Onder het mom, gewoon omdat het kan.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Geen matches
CaptJackSparrow schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:38:
Het zou me niet verbazen als een firma als Dell of HP een dealtje met Aldi heeft gemaakt en de hele zooi heeft opgekocht om hun systemen te kunnen blijven bouwen.
Ik betwijfel het, die schijven hebben een aparte garantieregeling. Ze moeten de garantie dan overzetten van Medion naar Dell/HP en dat is administratief niet echt triviaal denk ik.

Vervolgens zit je met een stapel Medion-branded behuizingen..
Dat is alleen houdbaar met een monopolie of prijskartel.

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 23-02-2012 21:56 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dio22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Geen matches
Dat is wel heel naief ja. Vraag en aanbod drijft de prijs wel degelijk omhoog. Er spelen zo veel meer belangen dan een x aantal tweakers die hun eigen HDDs kopen voor een PC of NAS. Normaal is er voldoende aanbod en moeten verkopers op alle lagen hun best doen de HDDs te slijten. Wanneer er niet voldoende aanbod is, heeft de vraag de overhand en kan de verkoper achterover leunen en zijn HDDs tegen een zo gunstig mogelijk prijs verkopen. Want verkopen doen ze toch wel.

Momenteel zie je dat het stabiliseert. De prijzen blijven rond een bepaald prijspunt hangen. Vraag en aanbod heeft elkaar weer gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen matches
Er is momenteel nog steeds een productie achterstand waardoor er meer vraag naar HDD's is dan de fabrikanten kunnen leveren. Zie nieuws: Hardeschijfproductie herstelt langzaam
Volgens website Digitimes komt de productie dit kwartaal op 140 tot 145 miljoen stuks uit. In het kwartaal voor de overstromingen bedroeg het aantal ongeveer 175 miljoen stuks. In het volgende kwartaal zouden naar schatting 160 miljoen harde schijven geproduceerd gaan worden, terwijl pas in het derde kwartaal het niveau van een jaar eerder gehaald zou worden. De prijzen van harde schijven zouden tot eind 2012 nog zo'n dertig tot veertig procent boven het niveau van voor de overstromingen blijven steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
't is ook niet echt "onvoordelig" om er wat langer over te doen. De (water)schade moet ook betaald worden.
En kennelijk zijn er genoeg afnemers die bereid zijn 145mln x 40% extra te betalen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen matches
Valt wel mee... die WD Elements zijn altijd al vrij goedkoop (110 euro volgens de Pricewatch).

Probeer maar eens een losse (interne) schijf van 2TB te scoren voor dat geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44

_Arthur

blub

Geen matches
tweaker2010 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:38:
[...]

Valt wel mee... die WD Elements zijn altijd al vrij goedkoop (110 euro volgens de Pricewatch).

Probeer maar eens een losse (interne) schijf van 2TB te scoren voor dat geld...
Gewoon die WD Elements opentrekken. Dan heb je en een interne schijf en een externe behuizing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
_Arthur schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:45:
Gewoon die WD Elements opentrekken. Dan heb je en een interne schijf en een externe behuizing ;)
En geen garantie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44

_Arthur

blub

Geen matches
Ach, mijn 3TB disk uit mijn WD Elements zit prima in zijn garantie.

Dus; je lukt uit je nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Geen matches
boomsma schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:37:
Voldende week woensdag (29-2-2012) weer een externe Hd bij de ALDI te koop

1,5 TB voor € 99,- http://www.aldi.nl/aldi_v...022012_48_156_1045_5.html

Heb niet kunnen ontdekken of dit de 'standaard' ALDI HD is, die ook op de Medion PC's past of een andere formaat/uitvoering is.
Ik zie nergens staan of het om een 2.5" of 3.5" versie gaat, voor 2.5"usb power is het wel een interessante deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Geen matches
1.5TB schijven zijn er niet in 2.5", dan moeten het al 2 disks in RAID zijn, en dat zie ik niet gebeuren voor 100 euro. Qua externe harddisk is het wel interessant, maar als je bedoeling is om die disk uit de behuizing te slopen denk ik dat je beter verder kunt zoeken voor koopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
_Arthur schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:11:
Ach, mijn 3TB disk uit mijn WD Elements zit prima in zijn garantie.

Dus; je lukt uit je nek.
Er is wel iemand die uit z'n nek lult, maar ik ben het niet :w
_Dune_ schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:48:
Nee, die krijg je hoogstwaarschijnlijk niet. :)

[modbreak]Voor iedereen, ik heb al vaker in dit topic gelezen dat externe hardeschijven gekocht worden, omdat deze goedkoper zijn dan losse schijven. Om de hardeschijf uit de behuizing te halen en in te bouwen in een PC of NAS, etc.

Houd er rekening mee dat wanneer de hardeschijf defect raakt hoogstwaarschijnlijk bij een garantie claim deze niet ingewilligd wordt, omdat deze uit de orginele behuizing is gehaald. Hier zijn twee redenen voor.

1. Externe hardeschijven worden gezien als een geheel produkt en niet geschikt om geuopgrade te worden zoals bijvoorbeeld dat bij een laptop of Pc het geval is. Het scheiden van de hardeschijf van zijn behuizing wordt dan ook gezien als zelf modificaties aan brengen waardoor het geen geheel produkt meer is, waarbij in veel gevallen (niet alleen bij externe hardeschijven) garantie komt te vervallen.

2. Fabrikanten van externe hardeschijven zijn vaak zelf niet de fabrikant van de hardeschijf welke in de behuizing is geplaatst. De hardeschijven die in dergelijke behuizingen zijn geplaatst zijn verkocht aan oem's en worden dan ook als oem hardeschijf aangeduid. Garantie op oem hardeschijven wordt niet afgehandeld door de fabrikant die de hardeschijf daadwerkelijk heeft geproduceerd. Deze verantwoording is bij de oem fabrikant komen te liggen, maar die accepteerd de claim niet vanwege punt 1.

Een zeer recent voorbeeld is dit topic, waarbij de extrene hardeschijf daadwerkelijk ook van een hardeschijf fabrikant afkomstig is: WD Elements opengemaakt, nog garantie?

Een quote uit dit topic van de betreffende fabrikant: "Het serienummer is gelinkt aan een Elements Desktop external drive. Deze mag niet uit haar behuizing worden gehaald, dan vervalt te garantie".
[/modbreak]
Het kán dat je garantie kunt claimen, maar om er voetstoots vanuit te gaan is niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb, vanaf mijn eerste PC in '97, nog nooit een kapotte harde schijf gehad. (Ik heb er nu 11). 1 ooit uit een externe behuizing gehaald. Was wel een IDE-schijf.
Hier draaien nog verschillende IDE- harde schijven, ik zou (bijna) wel willen dat er eens eentje het begaf. 't is zonde om ze 'weg te doen'. De meeste zijn 'maar' 500Gb dus nog al wat schuiven met bestanden. Zit al maanden te hikken tegen de koop van een 2T schijf.

Overigens heb ik die behuizing weer aan een dvd-speler gekoppeld zodat ik een externe (USB-)dvdspeler heb. Handig voor het installeren van laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:20:
Ik heb, vanaf mijn eerste PC in '97, nog nooit een kapotte harde schijf gehad. (Ik heb er nu 11). 1 ooit uit een externe behuizing gehaald. Was wel een IDE-schijf.
Dan heb je geluk gehad. Er gaan genoeg HDD's kapot, zeker bij intensief gebruik (laptop laten vallen oid).
Je kan wachten tot ze kapot gaan of af en toe preventief een nieuwe kopen. Ik neem aan dat je je eerste HDD uit '97 nu niet meer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08
Geen matches
Laatste paar jaar maar 1 hd defect(een WD), tijdens gebruik.
Maar bij kopen wel al direct defecte gehad.
1 hd gekocht , tikken bij aanzetten.(omgeruild).
10 hd's gekocht, 1 hd defect (slechte sectoren, samsung, en omgeruild).
8 hd's gekocht, 1 hd defect (slechte sectoren, hitachi, en omgeruild).
Slechte sectoren merk je niet, dus vermoedelijk gaat je hd na verloop van tijd slechter worden, maar zeker is niks.

Dus altijd uitgebreid oppervlakte controleren, dan smart bekijken, dan pas gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Geen matches
al enig nieuws op het front omtrent de harde schijf prijzen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 13:46
Matched: thailand
wbtje schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:37:
al enig nieuws op het front omtrent de harde schijf prijzen. :(
Gewoon de frontpage in de gaten houden ;)

2 recente berichten
nieuws: Seagate haalt WD in door overstromingen Thailand
nieuws: Hardeschijfproductie herstelt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen matches
jan99999 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:33:
Slechte sectoren merk je niet, dus vermoedelijk gaat je hd na verloop van tijd slechter worden, maar zeker is niks.
Bad sectors zitten meestal op een leeg gedeelte van je HDD dus dan merk je het idd pas als ze beschreven worden. Wanneer je een nieuwe HDD koopt, kan deze tijdens het transport al gevallen zijn en dan heb je dus ook kans op bad sectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Geen matches
Vandaag 2TB Hitachi USB 3 bij iBood voor €99,95 + €5,95 verzendkosten.
pricewatch: Hitachi Touro Desk USB 3.0 2TB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:09
Geen matches
Maar welke zit er in? Ik neem aan een 5K3000, maar vraag is ook of je garantie blijft houden als je hem eruit trekt. Hm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 10:09

Silence

Godlike

Geen matches
Nou ik ben het echt helemaal zat dat wachten ik ga een nieuwe HD halen.

pricewatch: Western Digital Caviar Green WD30EZRX, 3TB
pricewatch: Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB

Welke raden jullie aan? De seagate trekt me wat meer maar welke is qua kwaliteit/ervaring beter?

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen matches
Silencex schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:38:

Welke raden jullie aan? De seagate trekt me wat meer maar welke is qua kwaliteit/ervaring beter?
Qua prijs en specs is er weinig verschil tussen beide schijven, misschien heb je iets aan deze review:
productreview: Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB review door bas_buyandsell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Geen matches
Je kunt eventueel bij Newegg.com kijken of er al voldoende gebruikersreviews staan om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Geen matches
Silencex schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:38:

5400rpm vs. 7200rpm, stilte/koel vs. performance..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Geen matches
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:31:
[...]

5400rpm vs. 7200rpm, stilte/koel vs. performance..
heb je de reviews gelezen van de WD?
Sterkte ermee :).

Ik ga dan liever voor een 7200rpm schijf en zet ze zelf wel in spindown :).

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 10:09

Silence

Godlike

Geen matches
wetsteyn schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:04:
[...]

heb je de reviews gelezen van de WD?
Sterkte ermee :).

Ik ga dan liever voor een 7200rpm schijf en zet ze zelf wel in spindown :).
Ja daar zit ik dus ook mee die WD's hebben echt veel klachten de laatste tijd.
Maar seagate is dus een betere keus?

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Geen matches
Hier een grootverbruiker die nu eens heel erg openhartig is over hun hardware en de kosten en hun ervaringen met de verschillende merken schijven.
We are constantly looking at new hard drives, evaluating them for reliability and power consumption. The Hitachi 3TB drive (Hitachi Deskstar 5K3000 HDS5C3030ALA630) is our current favorite for both its low power demand and astounding reliability. The Western Digital and Seagate equivalents we tested saw much higher rates of popping out of RAID arrays and drive failure. Even the Western Digital Enterprise Hard Drives had the same high failure rates. The Hitachi drives, on the other hand, perform wonderfully.
Zeer nuttige informatie om in het achterhoofd te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
Geen matches
tweaker2010 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:38:
[...]

Qua prijs en specs is er weinig verschil tussen beide schijven, misschien heb je iets aan deze review:
productreview: Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB review door bas_buyandsell
Mijn keuze is Seagate geworden wegens de agressieve headpark van WD en slechte verhalen (al hecht ik daar minder waarde aan). Ook de 1 TB platter van Seagate sprak me wel aan waardoor ie toch energiezuiniger is.

Mijn oorsponkelijke keuze zou de samsung F4 (2TB schijf) zijn, ware het niet dat Samsung (en Hitachi) zijn overgenomen door Seagate (Samsung) / WD (Hitachi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb vier kleine vraagjes over harddisks in het algemeen en vond het niet waard een speciaal thread voor te openen:

-Wat is het begin van de harddisk vanwaar de eerste bytes worden bescrheven. De binnenkant van de platter of the buitenkant?

-Hoe kom je erachter welke bestanden aan het begin van de schijf zijn geplaatst en welke richting de buitenkant?

-Stel je hebt een harddisk volgepropt en je haalt die eerste paar gigabyte weg. En dan laat je Truecrypt erop los om het te versleutelen. Zal Truecrypt dan de eerstvolgende bestanden vanaf het begin versleutelen en wegschrijven in de lege ruimte in het hele begin van de harde schijf?

-Met welke tool kun je het beste een nieuwe harddisk controleren vóór gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:04:
Ik heb vier kleine vraagjes over harddisks in het algemeen en vond het niet waard een speciaal thread voor te openen:

-Wat is het begin van de harddisk vanwaar de eerste bytes worden bescrheven. De binnenkant van de platter of the buitenkant?
Volgens mij aan de binnenkant. Vergelijk het met een CD of DVD, die wordt ook van binnenaf beschreven.
-Hoe kom je erachter welke bestanden aan het begin van de schijf zijn geplaatst en welke richting de buitenkant?
Dat plaatsen van bestanden gaat op volgorde, maar als je wel eens data hebt verwijderd, zullen die clusters later weer opnieuw gebruikt worden. Hoe langer je je schijf gebruikt, hoe meer je data verspreid raakt.
-Stel je hebt een harddisk volgepropt en je haalt die eerste paar gigabyte weg. En dan laat je Truecrypt erop los om het te versleutelen. Zal Truecrypt dan de eerstvolgende bestanden vanaf het begin versleutelen en wegschrijven in de lege ruimte in het hele begin van de harde schijf?
Het ligt eraan hoe je Truecrypt gebruikt: Virtual encrypted disk / hele HDD / hele partitie / alleen OS partitie.
-Met welke tool kun je het beste een nieuwe harddisk controleren vóór gebruik?
Ik gebruik meestal HDDScan -> http://hddscan.com/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Geen matches
HD's worden bij mijn weten van buiten naar binnen beschreven. Ze worden dan ook langzamer naarmate de data dichter bij het midden geschreven wordt omdat de cylinders daar minder sectoren bevatten.

Als test-tool zou ik altijd in eerste instantie die van de fabrikant zelf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
bleg wil 5x 3tb kopen voor mijn nas maar dat gaat me nu 800+ euro kosten....
zit nu op 5x 750gb maar komt te kort onderhand.
gewoon schandalig hoe duur de schijven nu zijn en hoe duur ze nu ook 2e hands zijn door de prijs stijgingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:54
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:41:
bleg wil 5x 3tb kopen voor mijn nas maar dat gaat me nu 800+ euro kosten....
zit nu op 5x 750gb maar komt te kort onderhand.
gewoon schandalig hoe duur de schijven nu zijn en hoe duur ze nu ook 2e hands zijn door de prijs stijgingen.
Als je wat langer terug kijkt dan een jaar geleden, was je heel wat meer kwijt dan €800 voor 5x3TB schijven (bij introductie. De prijzen zijn al dalende nu de productie weer de volle 100% nadert (if not more), wat je ook kan doen is 1x 3TB kopen, die in je PC erbij hangen en daar 3TB aan minder belangrijke data naartoe kopieren vanuit je NAS, als je toch extra veiligheid wil dan neem je er twee en hang je ze in RAID1, daarna wachten totdat de schijven in prijs zijn verlaagd en je NAS upgraden met 3-4 3TB schijven, grote wissel truuk met 750GB schijven en de 1-2 3TB schijven uit je PC in je NAS.

Mensen moeten gewoon niet klagen over de 'schandaligheid' van de 'hoge' prijzen, de producenten proberen echt zo snel mogelijk zo veel mogelijk te produceren, de eerste die dat doet levert het namelijk een hoop op.

Als ik nu de prijzen zie van de 4TB (€360) schijven die leverbaar zijn dan overweeg ik sterk om eerst maar eens te beginnen aan 3TB, die zijn dan relatief lekker goedkoop. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisik
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
(overleden)
Geen matches
Welke grootte zal denk je het snelste dalen van alle HD?

Ik zit beetje te kijken naar nieuwe HD voor mijn nas. Nou maakt het niet zoveel uit of er 2, 2,5 of 3TB in gaat zitten. Aanschaf prijs is wat duurder maar op dit moment is het iets goedkoper prijs/per gb tegenover de 2TB versie.

Ik vroeg mij af welke word het meeste gemaakt en zal dus waarschijnlijk ook het snelst dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:11

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Geen matches
Dennisik schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:29:
Welke grootte zal denk je het snelste dalen van alle HD?

Ik zit beetje te kijken naar nieuwe HD voor mijn nas. Nou maakt het niet zoveel uit of er 2, 2,5 of 3TB in gaat zitten. Aanschaf prijs is wat duurder maar op dit moment is het iets goedkoper prijs/per gb tegenover de 2TB versie.

Ik vroeg mij af welke word het meeste gemaakt en zal dus waarschijnlijk ook het snelst dalen?
1 TB zijn momenteel nog de grootste markt, daarna de 2 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Geen matches
De prijs/GB is als het je om de meeste bang for the buck gaat de handigste sortering. :)

Op het ogenblik zit je dan in de 2-3TB grootte. 1TB is minder interessant.

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 13-03-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisik
  • Niet online
(overleden)
Geen matches
Odysseus253 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:42:
[...]

1 TB zijn momenteel nog de grootste markt, daarna de 2 TB.
Ah oke, denk dat gezien de opslag rage onder iedereen 2TB snel de grootste markt zal worden.
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:24:
De prijs/GB is als het je om de meeste bang for the buck gaat de handigste sortering. :)

Op het ogenblik zit je dan in de 2-3TB grootte.
Ik weet, vandaar ook de vraag welke het snelst daalt.
Als 2TB sneller daalt zal die uiteindelijk een betere prijs/per GB krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Geen matches
Ik heb de indruk dat de 3TB schijven de 2TB schijven ingehaald hebben in prijs/GB. Ik zou verwachten dat het verschil alleen maar zal toenemen. Ik denk ook dat mijn volgende schijf waarschijnlijk een 3TB exemplaar zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisik
  • Niet online
(overleden)
Geen matches
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:30:
Ik heb de indruk dat de 3TB schijven de 2TB schijven ingehaald hebben in prijs/GB. Ik zou verwachten dat het verschil alleen maar zal toenemen. Ik denk ook dat mijn volgende schijf waarschijnlijk een 3TB exemplaar zal worden.
Het verschil kwa prijs is nihiel 0,53 (2TB) vs 0,52 (3TB) terwijl je overhead groter is bij 3TB.
Zal eens zoeken wat je effectieve data is van 3TB,
bij 2TB is dat 1,81TB = 2.000.396.742.656 bytes = 1863GB
105/1863 = 0,056360708534621578099838969404187

Zal 3TB nu even uit rekenen.
3TB = 2,72TB = 3.000.457.228.288 = 2794GB
156.50/2794 = 0,056012884753042233357193987115247

Scheelt in totaal 0.003 cent per GB
Grofweg 6 euro meer.

Terwijl je overhead groter is.
2TB = ((1863-2048)/2048)*100 = -9,033203125 verlies bij 2TB
3TB = ((2794-3072)/3072)*100 = -9,049479166 verlies bij 3TB

Dit zijn dan wel mierenneuk cijfers, maar het daadwerkelijk verschil is toch (veel) kleiner dan dat in de pricewatch staat aangeschreven. Mss een idee voor tweakers om de daadwerkelijk gebruikte ruimte te delen door het aantal GB en niet 2TB die staat aangegeven. Ook al is dit een wel bekend feit, de berekening komt voort uit de 2TB die staat aangegeven van de fabrikant.

[ Voor 37% gewijzigd door Dennisik op 13-03-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
  • Laatst online: 20-05 21:19
Geen matches
Ik ben nog opzoek naar iemand die mij tijdelijk even 3 tb kan lenen zo dat ik daar voor een paar dagen een backup van mijn nas kan bewaren. Ik wil mijn raid 5 instelling weg hebben. Het kost me teveel ruimte die instelling. Ik heb alleen geen zin om 3 tb aan te schaffen en dat dan daarna niet meer te gebruiken.

Ik weet dat het een wat rare vraag is maar heeft iemand dat voor mij?

Ik stuur ze eerlijk gewoon leeg weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
Geen matches
Het is natuurlijk niet helemaal netjes, maar je kunt natuurlijk een disk "lenen" van een willekeurige computerwinkel en deze binnen de x-dagen terugbreng periode weer retourneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
Geen matches
Bluedude3410 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:27:
Het is natuurlijk niet helemaal netjes, maar je kunt natuurlijk een disk "lenen" van een willekeurige computerwinkel en deze binnen de x-dagen terugbreng periode weer retourneren..
Ja heb ik ook al aanzitten denken maar dat is niet netjes nee. Miss heeft een tweaker hier nog schijfje(s) voor mij die hij onder een vergoeding of gewoon goed vertrouwen kan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Geen matches
Beerkiller schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:37:
[...] Ja heb ik ook al aanzitten denken maar dat is niet netjes nee. Miss heeft een tweaker hier nog schijfje(s) voor mij die hij onder een vergoeding of gewoon goed vertrouwen kan opsturen.
Misschien kan je iemand die zoiezo al van plan is een 3TB te kopen zo ver krijgen om jouw adres in te voeren bij het aflever adres, waarop jij het weer aan hem geeft / doorstuurt wanneer je klaar ben. Is meteen de schijf getest op fouten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 20:19
Geen matches
Bluedude3410 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:27:
meestal zijn ze wel gesealed :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
Geen matches
jesper86 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:07:
[...]
Misschien kan je iemand die zoiezo al van plan is een 3TB te kopen zo ver krijgen om jouw adres in te voeren bij het aflever adres, waarop jij het weer aan hem geeft / doorstuurt wanneer je klaar ben. Is meteen de schijf getest op fouten :)
Ha ja goeie. Nou zijn die mensen er dan wel ik best wel even je schijf testen. Stuur me maar een PM of reageer hier even dan neem ik wel verder contact op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Geen matches
donald_dick schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:15:
[...]

meestal zijn ze wel gesealed :P
En dus?

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Alvorens ik reageer wil ik weten of dit topic ook bedoelt is voor de vermelding van externe harddisks/
opslagmedia die aangeschafd is en waar men tevreden over is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:03:
Alvorens ik reageer wil ik weten of dit topic ook bedoelt is voor de vermelding van externe harddisks/
opslagmedia die aangeschafd is en waar men tevreden over is.
Ja hoor, externe HD's mogen ook worden genoemd, heb dat zelf eerder ook al gedaan.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Geen matches
Volgens gaat het er om dat hij tevreden is met een product. Dat kan beter via een review in de pricewatch. Dan is zijn beoordeling veel beter terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 20:19
Geen matches
En dus gebruikt en dus niet retourneerbaar :)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Niet dat ik dit gedrag wil stimuleren maar je mag iets gewoon proberen bij koop op afstand. Geseald of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:27

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Geen matches
Kan je niet een of andere cloud backup service gebruiken? Voor de hoeveelheid data zal het wel wat kosten maar als het niet lang dan valt het misschien wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Geen matches
Mr_gadget schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:43:
Kan je niet een of andere cloud backup service gebruiken? Voor de hoeveelheid data zal het wel wat kosten maar als het niet lang dan valt het misschien wel mee?
Weet niet wat voor verbinding er aanwezig is, maar als je 3TB wilt uploaden met 10Mbit upload ben je een maand bezig met uploaden.

Verder die koop op afstand... tja, volgens de wet heb je het recht om te kijken of een produkt bevalt of niet. Maar om nu iets doelbewust te bestellen om tijdelijk te gebruiken en dan terug te sturen vind ik persoonlijk niet netjes. Volgens de wet sta je in je recht, maar je moet bij jezelf te rade gaan of je een winkel met jouw problemen op wilt schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 02:45
Geen matches
_JGC_ schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:00:
[...]

Weet niet wat voor verbinding er aanwezig is, maar als je 3TB wilt uploaden met 10Mbit upload ben je een maand bezig met uploaden.

Verder die koop op afstand... tja, volgens de wet heb je het recht om te kijken of een produkt bevalt of niet. Maar om nu iets doelbewust te bestellen om tijdelijk te gebruiken en dan terug te sturen vind ik persoonlijk niet netjes. Volgens de wet sta je in je recht, maar je moet bij jezelf te rade gaan of je een winkel met jouw problemen op wilt schepen.
http://www.backblaze.com/ kun je naar kijken als je van plan gaat zijn om dat te doen, helaas zal je upload naar the US of A wel niet super zijn, en je moet binnen 30 dagen alles weer zien te downloaden. Wel kun je even bij ze rondkijken om te zien hoe zij het aanpakken met schijven, ze zijn er op hun blog heel erg open over.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Geen matches
75 euro voor een 2TB 7200rpm schijf niet duur

http://www.centralpoint.n...tm_campaign=tweakersclick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen matches
Helaas... "Voorraadstatus: Tijdelijk uitverkocht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:58
Geen matches
Inderdaad, met een verwachte leverdatum van dinsdag 09 juli 2013, over vijftien maanden dus... Heeft weinig zin.

[ Voor 3% gewijzigd door Napsju op 11-04-2012 20:28 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Geen matches
Napsju schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:27:
Inderdaad, met een verwachte leverdatum van dinsdag 09 juli 2013, over vijftien maanden dus... Heeft weinig zin.
Bij mij staat er 2 mei. Heb er één besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Geen matches
Enterprise schijven zijn altijd duurder dan de "normale" schijven. Lijkt me een geval van een niet kloppende prijs. Voor die prijs gaat centralpoint er zwaar verlies op lijden, lijkt me sterk als ze hem daadwerkelijk leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:27

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Geen matches
Het is toch een verkoopovereenkomst die je sluit :P

Zit nog steeds niet veel schot in de prijsdalingen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben vandaag 3x Hitachi schijven gaan halen van 3TB, met een productiedatum mei 2011?
Vreemd, dat deze datum van vorig jaar dateert en dit met een tekort aan harde schijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:42:
Ik ben vandaag 3x Hitachi schijven gaan halen van 3TB, met een productiedatum mei 2011?
Vreemd, dat deze datum van vorig jaar dateert en dit met een tekort aan harde schijven 8)7
Waarschijnlijk oude voorraaden? Zoveel vraag is er nu ook weer niet naar 3TB schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Geen matches
Ik zou ook graag 2x die Hitachi 5k3000 hebben. Had je een mooie deal?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-08 11:17
Geen matches
Welke zal ik nemen voor me mede8er 500x2? Gaarne jullie argument onderbouwen
Bedankt :)

pricewatch: Hitachi Deskstar 5K3000, 3TB € 164,95 (ophalen/versturen in zoetermeer)

pricewatch: Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB € 150,90 (versturen door 4 launch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01-2024
Geen matches
Hitachi

Zeer goede kwaliteit, betrouwbaar, laag stroomverbruik...

Topschijf.. heb er 6 in mijn server... allemaal in topconditie.. geen enkele klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
Geen matches
Ik heb de Seagate die jij noemt QuerulouS. De reden waarom ik die gekozen heb, is vanwege de 1 TB platters (volgens mij is die van hitachi minder, maw meer platters = stroomverbruik) en goedkoper. Hitachi zou betrouwbaarder moeten zijn (wegens 'oudere' technologie), al zal dit weinig uitmaken voor jouw gebruik. Een maandagochtend model kunnen we allemaal hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Napsju schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:46:
Ik zou ook graag 2x die Hitachi 5k3000 hebben. Had je een mooie deal?
Prijs was 165 Euro het stuk en ik had deze dringend nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Geen matches
Persoonlijk heb ik liever Hitachi dan Seagate, maar dat is vooral omdat Samsung en Hitachi de enigen zijn die nog TLER ondersteunen op desktopschijven en ik die dingen vnml in RAID-systemen gebruik. 5K3000 zijn leuke schijfjes, heb er 2 fileservers mee volgehangen en hier en daar wat NASjes. Valt me alleen op dat de 3TB versies af-fabriek wat meer sectorfouten hebben dan de 2TB versies, ik raad je aan om ze voor gebruik in zijn geheel te formatteren ipv een quickformat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
Geen matches
EnerQi schreef op zondag 15 april 2012 @ 08:48:
Ik heb de Seagate die jij noemt QuerulouS. De reden waarom ik die gekozen heb, is vanwege de 1 TB platters (volgens mij is die van hitachi minder, maw meer platters = stroomverbruik) en goedkoper. Hitachi zou betrouwbaarder moeten zijn (wegens 'oudere' technologie), al zal dit weinig uitmaken voor jouw gebruik. Een maandagochtend model kunnen we allemaal hebben ;)
Ik las hier er der ook over tikkende geluiden, wat ervaar jij met je seagate hdd?
Ik wil me namelijk niet gaan irriteren aan een tikkende mede8er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
_JGC_ schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:37:
Valt me alleen op dat de 3TB versies af-fabriek wat meer sectorfouten hebben dan de 2TB versies, ik raad je aan om ze voor gebruik in zijn geheel te formatteren ipv een quickformat.
De Nas "Synology" heeft ze volledig geformateerd alvorens ze in gebruik konden genomen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
Geen matches
QuerulouS schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:13:
[...]

Ik las hier er der ook over tikkende geluiden, wat ervaar jij met je seagate hdd?
Ik wil me namelijk niet gaan irriteren aan een tikkende mede8er ;)
Ik heb geen tikkend geluid, het enige wat tikt is op het moment dat de schijf opstart (maar de samsung 2 TB schijf komt hier bovenuit). Al met al hoor ik 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuerulouS
Geen matches
dan is mijn keus gemaakt :)

gelijk maar ff de humax IHDR-5200C erbij bestellen, dan ben ik eindelijk van die stink cisco af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Geen matches
Jammer, wel eerst het geld aannemen en zeggen dat de nieuwe voorraad 2 mei komt :( :

Onderstaand artikel kunnen wij helaas niet meer leveren. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is. Onze excuses voor het ongemak. Wij hebben het artikel uit deze order voor u geannuleerd.

1 x 1709305 Seagate Constellation 2TB SATA, 7200rpm (ST2000NM0031)

Kunt u ons vertellen op welke bankrekening u de betaling retour wenst te ontvangen?

[ Voor 24% gewijzigd door Meessen op 16-04-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Geen matches
Was te verwachten natuurlijk. Ben benieuwd of ze een vergelijkbaar product willen leveren voor die prijs.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Geen matches
Ik vraag me wel eens af of het waarom het hier zo lang duurt terwijl de schijf die ik zocht in Amerika wel verkrijgbaar is?

pricewatch: Hitachi Travelstar Z7K320, 250GB SATA-300, 16MB, 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Geen matches
cc12 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 03:35:
Ik vraag me wel eens af of het waarom het hier zo lang duurt terwijl de schijf die ik zocht in Amerika wel verkrijgbaar is?

pricewatch: Hitachi Travelstar Z7K320, 250GB SATA-300, 16MB, 7200rpm
Wat is er zo speciaal aan die schijf, er zijn toch veel voordeligere 7200rpm notebook schijfjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Geen matches
Napsju schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:55:
Was te verwachten natuurlijk. Ben benieuwd of ze een vergelijkbaar product willen leveren voor die prijs.
Als vervangend product willen ze met 13 euro bij betaling van mij een 1TB harde schijf leveren -.- :
https://www.centralpoint....-st31000524as-num-421816/

[ Voor 6% gewijzigd door Meessen op 17-04-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 22:16
Geen matches
Degelijke prijsdaling opeens: pricewatch: Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Geen matches
Hoelang blijft deze onzin aanhouden?
Ik wacht desnoods nog een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 15:09
Geen matches
De 2TB en 3TB versie van deze schijf hebben een veel betere prijs per GB verhouding. Die zijn wat interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Geen matches
Indir schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:43:
Hoelang blijft deze onzin aanhouden?
Ik wacht desnoods nog een half jaar.
idd belachelijke prijzen, die overstroming is allang weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen matches
silverfaustx schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:26:
[...]
idd belachelijke prijzen, die overstroming is allang weg
Die overstroming wel maar de tekorten niet ;)

Vergeet niet dat de productie maanden heeft stilgelegen waardoor er nog steeds een enorm tekort is aan HDD's. De productie is inmiddels hervat, maar het kan zeker nog tot eind 2012 duren voordat het op het oude niveau is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Geen matches
tweaker2010 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:23:
[...]

Die overstroming wel maar de tekorten niet ;)

Vergeet niet dat de productie maanden heeft stilgelegen waardoor er nog steeds een enorm tekort is aan HDD's. De productie is inmiddels hervat, maar het kan zeker nog tot eind 2012 duren voordat het op het oude niveau is.
En de kosten van de herstelwerkzaamheden aan fabrieken en machines moet ook betaald worden, door de consument neem ik aan. :/

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Geen matches
De prijzen van de schijven moeten nog zeker door de helft om een beetje op het oude niveau terug te keren.
Nu er nog maar twee giganten over zijn zie ik dat niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Geen matches
lezzmeister schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:22:
De prijzen van de schijven moeten nog zeker door de helft om een beetje op het oude niveau terug te keren.
Nu er nog maar twee giganten over zijn zie ik dat niet meer gebeuren.
Toen ik mijn 2TB WDEARX kocht voor 70 euro was dat goedkoper per GB dan een 3TB schijf wat toen minimaal 120 euro koste geloof ik. Natuurlijk niet zo gek want 3TB op een enkele schijf, dat was/is nogal wat.

De Seagate Barracuda ST3000DM001 kwam op de markt toen de HDD prijzen net piekten, en die is toch echt alweer gezakt naar 140 euro. Dat gaat toch al de goede kant op. Percentueel iig veel beter dan de 70 vs 105 euro van 2TB schijfjes. Al zou ik de helft ook niet erg vinden, maar dan neem ik er twee. :9

[ Voor 7% gewijzigd door jesper86 op 24-04-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Geen matches
^
Juist daarom vind ik het zo vreemd dat de HD prijzen van de "oude" qua specs vergelijkbare 3TB drives nog zo hoog liggen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Geen matches
Of juist heel logisch. Nieuw product, nieuwe productie-lijn, dus er hoeft niks opnieuw opgestart te worden. Gewoon een nieuwe schijf, normaal in productie, vergeleken met de oude versie die uit voorraad komen waarvan niemand echt weet hoeveel er nog van zijn, en of er nog bij gaan komen. Maar goed, my guess is as good as yours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Geen matches
jesper86 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:16:
Of juist heel logisch. Nieuw product, nieuwe productie-lijn, dus er hoeft niks opnieuw opgestart te worden. Gewoon een nieuwe schijf, normaal in productie, vergeleken met de oude versie die uit voorraad komen waarvan niemand echt weet hoeveel er nog van zijn, en of er nog bij gaan komen. Maar goed, my guess is as good as yours.
Mee eensch;
-komt toch meer vraag naar grotere schijven, waarom dan niet je in puin liggende productie lijn een upgrade geven en meer grote schijven produceren?

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Geen matches
jesper86 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:16:
Dat maakt het imho nog steeds niet logisch.

Immers, het meest gehoorde excuus voor de hogere prijzen is dat er veel grotere vraag is dan aanbod. En dat het nog wel tot eind 2012 duurt voordat dit enigzins rechtgetrokken is.
Daarnaast zullen fabrikanten misgelopen omzet vanwege afzetdrop willen inhalen en hebben ze de kosten die met de overstromingen gemoeid waren er ook nog eens bij.

Of het moet zo zijn dat de prijsverhogingen niet bij de fabrikant vandaan komen maar puur bij de retailers.

Blijft vaag.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De capaciteit is volgens WD nu weer normaal:

http://forums.storagerevi...gital-q3-2012-discussion/

Onderaan, goed punt: of de prijzen nu weer zullen dalen, nu Seagate en WD de 2 enige overgebleven aanbieders zijn, die lekker samen oligopolietje spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 09:46

GNML

applebuyguide.com

Geen matches
Meessen schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:44:
[...]

Jammer, wel eerst het geld aannemen en zeggen dat de nieuwe voorraad 2 mei komt :( :

Onderstaand artikel kunnen wij helaas niet meer leveren. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is. Onze excuses voor het ongemak. Wij hebben het artikel uit deze order voor u geannuleerd.

1 x 1709305 Seagate Constellation 2TB SATA, 7200rpm (ST2000NM0031)

Kunt u ons vertellen op welke bankrekening u de betaling retour wenst te ontvangen?
Als er sprake is van een overeenkomst, zijn ze verplicht ze te leveren.. (hema heeft dit ook al eens gehad, zijn verplicht te leveren)

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Geen matches
http://www.computerbase.d...n-hohe-festplattenpreise/

Voor wie Duits beheerst, een opbeurend stukje. Not.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:08

WhySoSerious

Be the change.

Geen matches
Om diegenen die de Duitse taal in mindere mate beheersen maar even te hulp te schieten:

Bitkom heeft de prijsontwikkelingen van >2600 modellen van ongeveer 3500 winkels in de gaten gehouden. Ze hebben geconcludeerd dat de prijzen van harde schijven met gemiddeld 40% zijn gestegen en deze in het eerste kwartaal van 2012 met gemiddeld 2% maar zijn gedaald. Ze leggen de reden bij niet compleet herstelde productiecapaciteiten. Dit kan nog tot september duren.
Interessant is dat de producten zich qua prijs niet allemaal hetzelfde bewegen, maar dat er sommige schijven grote prijsdalingen (en stijgingen!) meemaken.

Als laatste wordt er een sneer gegeven naar de gestegen omzet en winst van Seagate en Western Digital. Toch hebben beide fabrikanten gekort op hun garantieduur.

Moraal van het verhaal: Ga maar over op aanschaf en neem de hogere prijzen voor lief. Als je de luxe hebt om te wachten wordt het gauw eind 2012 voordat je voor lagere prijzen harde schijven kan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Geen matches
In een weekje of twee gewoon 20 euro duurder...

pricewatch: Hitachi Deskstar 5K3000, 3TB

Gaat nog steeds helemaal de verkeerde kant op.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Geen matches
Mijn verwachting is dat de prijzen niet zo heel snel zullen dalen, afgezien dat de fabrikanten hun verliezen met de overstroming weer in zullen willen lopen zijn er eigenlijk nog maar twee grote partijen over. Western Digital en Seagate hebben inmiddels alle andere noemenswaardige partijen overgenomen. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Geen matches
Napsju schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:55:
In een weekje of twee gewoon 20 euro duurder...

pricewatch: Hitachi Deskstar 5K3000, 3TB

Gaat nog steeds helemaal de verkeerde kant op.
Dat ligt eerder aan de steeds zwakker wordende euro...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedwolf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-07-2024
Geen matches
Seagate heeft nu ook LaCie overgenomen dus daar moet je ook al niks meer van verwachten.
Vroeger deden die soms nog eens acties waarvan je dacht ik koop die externe schijf en haal hem uit zijn casing. Om dan intern in te bouwen.

Helaas....
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.