Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Schoot me net te binnen qua tips:

Probeer gewoon actie op actie te krijgen.
Gisteren nog : 2 paar schoenen en de goedkoopste meenemen voor 1 euro. Hangt daar een actie rad dus ik vroeg nog even of we daar ook nog aan mochten draaien (in dit geval ging die vlieger niet op) maar ik heb het wel geprobeerd. :)

Kledingaankoop tips : Kijk of er vlekjes op het kledingstuk te zien zijn bij kleren die je leuk vindt. Je kan dit aangeven bij de kassa en eisen dat je het best wil kopen maar niet voor dat bedrag. Grote kans dat je een flinke korting krijgt omdat het anders toch blijft hangen (en de korting "vlekken" staat volgens mij in elke kledingkassa)
Thuis gooi je het in de wasmachine (er van uitgaande dat het vlekken zijn mogelijk uitwasbaar zijn)

Zo hebben we ooit een leuk shirtje gekocht voor zoonlief die er perfect uitzag na een wasbeurt :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-07 17:58
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:25:
[...]
Dan heb je het topic niet 100% doorgelezen denk ik ;)
- Nee, ik zie het
[...]
Het vak 'verkoop' is, zo leert de praktijk, toch wel doorspekt en doorregen met manipulatie. Het begint al bij de consument thuis: Reclame en sponsoring bijvoorbeeld. Dan de winkel: De ligging, de aankleding, de manier van aanspreken, geuren, kleuren, ga zo maar door.
Ja dat snap ik. Daar heb ik trouwens ook geen problemen mee. Mijn voornaamste punt is, dat je met afdingen iets wil van de verkopende partij, namelijk korting. En dat bereik je makkelijker door de verkoper te paaien dan door 'm onder druk te zetten. En als je zelf van tevoren het gevoel hebt dat je "recht" op korting zou hebben, is soms je uitstraling al te strak om die korting ook binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:32:
Schoot me net te binnen qua tips:

Kledingaankoop tips : Kijk of er vlekjes op het kledingstuk te zien zijn bij kleren die je leuk vindt. Je kan dit aangeven bij de kassa en eisen dat je het best wil kopen maar niet voor dat bedrag. Grote kans dat je een flinke korting krijgt omdat het anders toch blijft hangen (en de korting "vlekken" staat volgens mij in elke kledingkassa)
Thuis gooi je het in de wasmachine (er van uitgaande dat het vlekken zijn mogelijk uitwasbaar zijn)

Zo hebben we ooit een leuk shirtje gekocht voor zoonlief die er perfect uitzag na een wasbeurt :)
Om daar nog een schepje overheen te gooien: je kan altijd zelf gemakkelijk een vlek maken wanneer je een broek past. Nepvlekken zijn relatief makkelijk te fabriceren. Niet dat ik dit gedrag aanmoedig maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

jelmervb schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:36:
[...]

- Nee, ik zie het

[...]

Ja dat snap ik. Daar heb ik trouwens ook geen problemen mee. Mijn voornaamste punt is, dat je met afdingen iets wil van de verkopende partij, namelijk korting. En dat bereik je makkelijker door de verkoper te paaien dan door 'm onder druk te zetten. En als je zelf van tevoren het gevoel hebt dat je "recht" op korting zou hebben, is soms je uitstraling al te strak om die korting ook binnen te halen.
Dat ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan de psyche van de verkoper. Iedereen moet op zijn/haar eigen manier overtuigd worden, soms werkt paaien, soms werkt druk. De kunst is om die uitstraling die jij tentoonstelt, te manipuleren. Als je dat beheerst, kun je je makkelijker aanpassen aan de psyche van de andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:33

Minkie

Groazers Unite.

Anoniem: 279033 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:48:
[...]

Om daar nog een schepje overheen te gooien: je kan altijd zelf gemakkelijk een vlek maken wanneer je een broek past. Nepvlekken zijn relatief makkelijk te fabriceren. Niet dat ik dit gedrag aanmoedig maar het werkt wel.
Dit is wel erg pauperig :')

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 16:24
Pauperig? Ik vind het zelfs wel iets weghebben van frauderen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• findftp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 17:13
Van de week bij een satellietwinkel een schotelset gekocht. (150 euro totaal)
Ik had er 4 el cheapo LNB's bij van phantom voor 15 euro/stuk
Totaalprijs was niet gek van wat ik al had opgezocht op internet dus ik betaalde eigenlijk zonder morren.
Ik hield de schotel vast en de verkoper deed alles er bovenop en zo liep ik naar mijn auto.
Hup alles in mijn auto en installeren maar.

Onderweg kwam ik er achter dat ik geen bonnetje had gevraagd/meegekregen en voelde mijn maag een beetje omkeren. Vuile oplichter dacht ik! BTW voordeel ook nog opstrijken, toch weer bijna 30 euro extra winst voor de verkoper.

Nadat ik de boel had geinstalleerd kwam ik er achter dat die LNB's maar ruk waren en ik dat ik eigenlijk andere wilde.
Nu moest ik dus terug naar die winkel maar ik had geen bonnetje. Ik had al bedacht wat voor problemen dat zou kunnen geven.
Toen ik binnenkwam heb ik allereerst maar opzichtig alles binnengedragen zodat ze niet zomaar er van uit zouden kunnen gaan dat ik het net uit het schap had gehaald en dus kwam afrekenen.
Aangekomen bij de kassa vertelde ik dat ik wilde ruilen en dat was goed, je kent me toch nog? Zei ik. Ja, zei hij.
Het leuke is dat ik die gozer helemaal niet als verkoper had de vorige keer, waarschijnlijk deed ik dit om hem een beetje mijn vriend te laten zijn :-)

Hij zei dat hij alleen maar 1 ander model had en die kostte 25 euro.
Nu komt het, ik had 15 euro betaald voor die el cheapo rommel maar had gezien dat die el cheapo dingen voor 19 euro op hun website stonden.
Zelverzekerd zei ik:
Oke, 25 euro. Vorige keer heb ik 19 betaald, dat is dus 6 euro verschil. Maal 4 = 24 euro bijbetalen (ipv 4 x 10 = 40 euro)
Ja dat klopt zei de verkoper. Ik peinsde zogenaamd nog even en ging akkoord.

Ik wist dus het nadeel van geen bonnetje om te zetten in een voordeel van 4 x 4 euro :-)
Voor de vervangende LNB's heb ik wel een bonnetje gevraag omdat dat dus om in totaal 4 x 25 euro gaat en ik garantie wil hebben als het stuk gaat (5 jaar fabrieksgarantie).

Mijn maag keerde weer terug omhoog en ik ging zeer voldaan weer naar huis en deed nog even een yell in mijn auto.
Het gaat uiteindelijk maar om 16 euro, maar het feit dat ik geen bonnetje had beschouwde ik als een groot nadeel en wist dat dus om te zetten in een (klein) voordeel (10 % van totaalprijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• findftp
Met het kopen van een bank laatst ook nog 200 euro korting op 2000 euro.
Wij in die winkel geweest, helemaal verliefd op dat ding maar niet laten merken.
Vervolgens alle andere winkels af en 1 uur later weer terug. (megastores den haag)

Wij tegen mevrouw:
Tja, het enige wat deze bank als voordeel heeft tegenover die andere die we gezien hebben (en we hadden helemaal niets anders gezien) is dat deze een la heeft en die andere niet. Dus we kunnen net zo goed die andere nemen.
Tja, en hij ligt ook nog eens 200 euro boven mijn prijs die ik KAN betalen.
Beetje moeilijk kijken en zielig doen maar het is wel gelukt omdat ze een heleboel kortingsballen hadden bij de kassa van 1 t/m 10 procent en maar 1 van 15% korting en wij kregen meteen 10%

Bij de kassa nog een beetje jolig gedaan en voor elkaar gekregen dat ik zelfs nog mocht grabbelen. Wanneer ik de mazzel zou hebben dat ik 15% zou trekken dan zou ik die korting zelfs hebben gekregen. Wanneer het lager was, dan zouden wij onze 10% houden.
Helaas werd het geen 15%, maar wij waren allang blij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• findftp
Bij de gamma heb ik ooit geld toe gehad op een een ladder die ik later kwam terugbrengen.
Het ging als volgt:
Ladder kopen voor paar honderd euro en een hele zwik van die '1 euro korting op uw volgende aankoop' bonnetjes erbij.

1 uur later weer teruggebracht omdat ik het toch maar een wiebelding vond en ik een altrax op het internet had gevonden die wel goed leek (en is)

Retourbon gekregen en bij de kassa mijn geld terug, maar niemand die maalde om die 20 euro aan kortingsbonnen die ik er eerder bij had gekregen.
Het was volledig onbewust, maar ik heb die bonnetjes later uiteraard wel gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:31
Welke schotel is het trouwens geworden en met welke LNB's? O-)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Hahn schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:02:
Pauperig? Ik vind het zelfs wel iets weghebben van frauderen.
Met het doel af te dingen ís het gewoon frauderen, danwel het opzettelijk beschadigen van andermans eigendommen. Allebei fout dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• findftp
Puch-Maxi schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:15:
Welke schotel is het trouwens geworden en met welke LNB's? O-)
triax 88 cm 40 euro
multifeed houder 20 euro
2 x SAB 4 naar 1 diseqc switch 20 euro totaal
15 meter coax
18 low budget ruk connectoren die ik vervangen heb door andere
4 x Inverto Multiconnect twin LNB ter vervanging van phantom twin LNB's

Oorspronkelijk 150 euro, na omruilen voor inverto 174 totaal.

Had vast nog lager gekund, maar ik had haast en wilde niet naar almere rijden voor de laagste prijs (woon in regio den haag) Ben dus na mijn werk na de eerste de beste satellietwinkel gereden die ook op internet stond met een webshop.

Overigens ben ik nog steeds niet helemaal tevreden over het signaal ookal is het er op vooruit gegaan, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:38
Ik ding meestal ook af, als ik het idee heb dat ik teveel betaal. Meestal werkt het ook wel, maar soms niet. Een keer heb ik zelfs op een vaste prijs bij een telefoonprovider afgedongen.

Ik had namelijk gezien dat wanneer ik dat toestel (destijds 500€) op internet bestelde, ik er oneindig veel Bluetooth headsetjes erbij kon bestellen. Dus ik ben toen naar de winkel gegaan, met het idee om die telefoon te kopen. Terloops vermeldde ik dat ik graag een Bluetooth headsetje erbij wilde of korting, aangezien ik online er zoveel bij kon bestellen als ik wilde.

De verkoper geloofde me in eerste instantie niet, maar ging op de site van de provider kijken, en ik had inderdaad gelijk. Uiteindelijk ging hij overleggen en kreeg ik toch mooi een Bluetooth heedsetje van 25 euro cadeau. Later mooi nog cadeau kunnen doen aan mijn vader, welke zo'n headsetje wilde :P. Hij blij, ik blij :).

Daarnaast natuurlijk altijd de bekende korting scoren bij Dell. Het hoogste wat ik ooit gekomen ben is 600 euro op een computer van 1400 euro. Vond ik an sich ook best netjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
findftp schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:28:
[...]

triax 88 cm 40 euro
multifeed houder 20 euro
2 x SAB 4 naar 1 diseqc switch 20 euro totaal
15 meter coax
18 low budget ruk connectoren die ik vervangen heb door andere
4 x Inverto Multiconnect twin LNB ter vervanging van phantom twin LNB's

Oorspronkelijk 150 euro, na omruilen voor inverto 174 totaal.

Had vast nog lager gekund, maar ik had haast en wilde niet naar almere rijden voor de laagste prijs (woon in regio den haag) Ben dus na mijn werk na de eerste de beste satellietwinkel gereden die ook op internet stond met een webshop.

Overigens ben ik nog steeds niet helemaal tevreden over het signaal ookal is het er op vooruit gegaan, maar dat is een andere discussie.
Cool! Ik zit zelf ook te kijken naar een Triax TDS-88 (of groter) :).
alex3305 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:51:
Daarnaast natuurlijk altijd de bekende korting scoren bij Dell. Het hoogste wat ik ooit gekomen ben is 600 euro op een computer van 1400 euro. Vond ik an sich ook best netjes :).
Dat is heel netjes, hoe krijg je dat voor elkaar? Telefonisch neem ik aan, of via Live Chat en/of E-Mail?
Via de website valt immers niets af te dingen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 21:30
Inderdaad, dat van dell zou ik ook wel willen weten, ben in de markt voor een nieuw scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-07 23:30

Nikeo

Jawelles

Leuke tips maar wat sommige mensen voorstellen grenst aan of is fraude of bedrog. Dat je na sommige rattenstreken zoals het zelf maken van vlekken op kleding nog gewoon tevreden over je behaalde korting kunt slapen.

Schandalig, wat voor opvoeding heb je gehad zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wat ik nog niet gezien heb in dit topic, of het moet me ontgaan zijn, is dat het moment (tijdstip, dag) waarop je gaat afdingen van groot belang is. Bij voorkeur doe je dit tijdens kantooruren, wanneer het rustig is. Dan heb je vaker te maken met verkopers die in vaste (volledige) dienst zijn en meer beslissingsbevoegdheid hebben dan medewerkers die enkel in dienst zijn op koopavonden en in het weekend. Daarnaast is het zo dat je dan niet zo snel andere (potentiële) kopers in directe nabijheid hebt. Verkopers zijn eerder geneigd je tegemoet te komen wanneer andere klanten daar niets van mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beuzelarij schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:51:
Wat ik nog niet gezien heb in dit topic, of het moet me ontgaan zijn, is dat het moment (tijdstip, dag) waarop je gaat afdingen van groot belang is. Bij voorkeur doe je dit tijdens kantooruren, wanneer het rustig is. Dan heb je vaker te maken met verkopers die in vaste (volledige) dienst zijn en meer beslissingsbevoegdheid hebben dan medewerkers die enkel in dienst zijn op koopavonden en in het weekend. Daarnaast is het zo dat je dan niet zo snel andere (potentiële) kopers in directe nabijheid hebt. Verkopers zijn eerder geneigd je tegemoet te komen wanneer andere klanten daar niets van mee krijgen.
Dat is inderdaad een goede. Ik heb hem toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm mooi bedacht, maar ik denk dat er weinig van klopt als je het mij vraagt :P Onze fulltimers mogen weinig tot niks meer dan de parttimers en in het weekend heb je zelfs eerder de kans dat de baas op de vloer staat (die dus wel meer mag dan de rest), dan doordeweeks wanneer 'ie andere dingen aan het doen is.

Maar hé, als je denkt dat het uitmaakt, vooral proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nouja ik denk dat het nuttig is maar dan meer met het oog op dat de verkoper meer aandacht voor de klant heeft doordat er over het algemeen minder klanten aanwezig zijn. Zo kan je ongestoord 'te werk gaan' als afdinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Hahn schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:04:
Ik vind 'm mooi bedacht, maar ik denk dat er weinig van klopt als je het mij vraagt :P Onze fulltimers mogen weinig tot niks meer dan de parttimers en in het weekend heb je zelfs eerder de kans dat de baas op de vloer staat (die dus wel meer mag dan de rest), dan doordeweeks wanneer 'ie andere dingen aan het doen is.
Enkel jouw situatie is wat weinig om het als onzin af te doen.

Bij winkels met standaardproducten, maar zelfs ook bij hypotheken, liggen de speelruimtes tevoren vast, en dan maakt het inderdaad niet zoveel uit met wie je te maken hebt. Zeker niet als het dan maar om een enkel product gaat. Maar ga je én een koelkast én een vaatwasser én een nieuwe TV + Home Cinema kopen, dan ligt het heel wat anders. Dan gaat een koopavond-medewerker toch even naar achteren om 'te kijken of er een mooie deal gemaakt kan worden'. En niet zelden verschijnt vervolgens de filiaalchef zelf. Als die 's weekends of tijdens koopavonden echter met andere klanten bezig is, ligt dat toch weer een stuk lastiger, om jouw opmerking te weerleggen.

Heb je het over klantspecifieke dingen als keukens en badkamers, dan ligt het al helemaal anders. Dan wil je echt de baas zelf of een verkoper met beslissingsbevoegdheid hebben. Nu is het zo dat die er al snel worden bijgehaald wanneer duidelijk is dat er serieuze interesse bestaat, maar als die toevallig net een andere klant aan het helpen zijn is dat ook weer lastig. Dan is zo'n part-time verkoper vaak lang aan het klungelen terwijl je gewoon doorhebt dat hij/zij verder niet veel mag doen en jou enkel in de winkel tracht te houden.
Anoniem: 279033 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:08:
Nouja ik denk dat het nuttig is maar dan meer met het oog op dat de verkoper meer aandacht voor de klant heeft doordat er over het algemeen minder klanten aanwezig zijn. Zo kan je ongestoord 'te werk gaan' als afdinger.
Dat laatste, 'ongestoord', was ook mijn belangrijkste punt. Een verkoper heeft niet graag dat een koper zijn/haar speelruimte meteen al weet. Als je bij een bankstel staat en er staan in de directe omgeving ook andere mensen dan geeft men niet snel hardop de uiterste prijs. Die andere potentiële kopers zouden dan immers hun gesprek starten met de opmerking 'We hoorden dat deze bank ... zou moeten kosten'. Daarom heb je meer kans op succes wanneer er geen 'pottenkijkers' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Beuzelarij schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:58:
[...]

Enkel jouw situatie is wat weinig om het als onzin af te doen.
Volgens mij zei ik meer dan genoeg zaken waarmee ik duidelijk maakte dat het mijn mening is, hoef je het niet mee eens te zijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Hahn schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:00:
Volgens mij zei ik meer dan genoeg zaken waarmee ik duidelijk maakte dat het mijn mening is, hoef je het niet mee eens te zijn :>
Ik zei ook niet dat ik het er altijd mee oneens ben. Het hangt van de situatie af. Alleen opende jij met de zin:
Ik vind 'm mooi bedacht, maar ik denk dat er weinig van klopt als je het mij vraagt
Algemene onzin dus volgens jou, zonder enig voorbehoud.
Vandaar dat ik met 'n aantal voorbeelden onderbouw dat die aspecten soms wel degelijk een rol kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

findftp schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:17:
Het gaat uiteindelijk maar om 16 euro, maar het feit dat ik geen bonnetje had beschouwde ik als een groot nadeel en wist dat dus om te zetten in een (klein) voordeel (10 % van totaalprijs)
Dus in principe met oplichting bezig zijn voor 16 euro korting? Je zou er maar trots op zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Beuzelarij schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:58:
Die andere potentiële kopers zouden dan immers hun gesprek starten met de opmerking 'We hoorden dat deze bank ... zou moeten kosten'. Daarom heb je meer kans op succes wanneer er geen 'pottenkijkers' zijn.
Had ik geen enkele moeite mee als verkoper.

Vaak genoeg gebeurd in mijn tijd in de winkel, en dan was mijn respons (niet in deze exacte bewoordingen uiteraard) heel simpel:

Je mag hem voor de zelfde prijs meenemen, maar dan niet moeilijk doen en nu afrekenen.

Heel simpel, je hebt net een bepaalde effort gestoken in een verkoopgesprek waar je nota bene ook nog korting hebt moeten geven (wat op zich al een zwaktebod is), waarom dan niet je marge redden door er gelijk nog eentje voor die prijs te verkopen?

Als de eerste klant in dit verhaal een bepaalde korting wil en die uiteindelijk ook krijgt (ik ga dus akkoord) had ik er niks op tegen gehad als hij er direct twee koopt natuurlijk. Of die 2e en 3e verkoop dan aan een ander persoon zijn die in de waan verkeren een dealtje te slaan terwijl ik er alleen maar beter van word (minder tijdsinvestering dan de eerste maar wel dezelfde opbrengst) dan hoef ik niet lang na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• findftp
Tsurany schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:09:
[...]

Dus in principe met oplichting bezig zijn voor 16 euro korting? Je zou er maar trots op zijn.
Oplichting? Nu moet je niet zo moeilijk gaan zitten doen. De enige die de boel aan het oplichten is is de verkoper die geen bonnetje meegeeft en zo de belasting tilt.
Hij heeft daardoor ook nog eens geen garantieverplichting naar mij toe omdat ik 'niets' van hem gekocht heb.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

Ik ben bereid dit voor te laten komen, de rechter zal iemand uitlachen die dit oplichting noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:31
Je bent zelf weggelopen zonder bonnetje. Je had toch gewoon om de bon kunnen vragen? Dit is typisch weer afschuiven op een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

findftp schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:21:
Oplichting? Nu moet je niet zo moeilijk gaan zitten doen. De enige die de boel aan het oplichten is is de verkoper die geen bonnetje meegeeft en zo de belasting tilt.
Jij vroeg ook niet om het bonnetje? En jij gaat er direct vanuit dat de ondernemer de btw niet afdraagt omdat hij geen bonnetje geeft?
Hij heeft daardoor ook nog eens geen garantieverplichting naar mij toe omdat ik 'niets' van hem gekocht heb.
Ook weer typisch, jij gaat er al direct vanuit dat je geen enkel vorm van garantie zal krijgen omdat je geen bon hebt. Dit terwijl een bon juist niet perse nodig is voor garantie.
Ik ben bereid dit voor te laten komen, de rechter zal iemand uitlachen die dit oplichting noemt.
Want jij liegt bewust over het door jou betaalde bedrag om zo onterecht een 'korting' te kunnen krijgen en dat is dan geen oplichting? Jij handelt onder enorm veel aannames waarvan achteraf al blijkt dat enkelen al gewoon niet waar zijn. Dat hele gedoe heeft niks met afdingen te maken, dat is gewoon oplichten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:32

PoweRoy

funky!

findftp schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:21:
[...]

geen bonnetje == belasting oplichting? Zou wat zijn bij alle andere bedrijven. Supermarkten, tankstations :D Alle kassa's zijn computers tegenwoordig gekoppeld aan een systeem waar je op elk moment een uitdraai kan maken van dingen die gekocht zijn in een tijds periode. (Ivm voorraad houden, belasting etc).

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• findftp
Die zogenaamde originele triax multifeedhouder van 20 euro bleek een replica te zijn van 5 euro.
Als die verkoper mij op die manier dingen probeert te verkopen kan hij hem terug krijgen.

Ook toen ik het sommetje 4 x 6 = 24 euro maakte probeerde hij mij nog een serieus voorstel te doen dat afronden naar 25 euro een goed idee was.
Ook weer typisch, jij gaat er al direct vanuit dat je geen enkel vorm van garantie zal krijgen omdat je geen bon hebt. Dit terwijl een bon juist niet perse nodig is voor garantie.
Nee, maar wel voor spul wat je overal kan kopen. Een bon is een bewijs dat ik het van hem heb gekocht, niet 3 deuren verder.
Omdat ik nu 3 dagen later weer bij hem in de winkel sta herkend hij mij nog, na 1 jaar waarschijnlijk niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door findftp op 20-10-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• findftp
PoweRoy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:39:
[...]

geen bonnetje == belasting oplichting? Zou wat zijn bij alle andere bedrijven. Supermarkten, tankstations :D Alle kassa's zijn computers tegenwoordig gekoppeld aan een systeem waar je op elk moment een uitdraai kan maken van dingen die gekocht zijn in een tijds periode. (Ivm voorraad houden, belasting etc).
Precies, er werd dan ook niets aangeslagen op de kassa en de 150 euro verdween in z'n kontzak.
Allemaal leuk en aardig, maar dat komt mij allemaal niet zo eerlijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:17:
Had ik geen enkele moeite mee als verkoper.

Vaak genoeg gebeurd in mijn tijd in de winkel, en dan was mijn respons (niet in deze exacte bewoordingen uiteraard) heel simpel:

Je mag hem voor de zelfde prijs meenemen, maar dan niet moeilijk doen en nu afrekenen.
Duidelijk, en volkomen logisch. Bij exact hetzelfde product in exact dezelfde configuratie is dat zo. Maar vaak wordt het als een beginpunt genomen om een compleet nieuw verkooptraject (en dus inspanningen van de verkoper) in te gaan. Om op die bank voort te borduren: Eerst een half uur om die bank heendraaien, we hadden graag een net wat ander stofje. Ook die andere pootjes. Ja we hoorden daarnet dat die bank ... moet kosten, maar die stof die wij willen is van die goedkopere categorie waaruit je kunt kiezen, dus hoeveel gaat dan nog van de prijs af?... etc...

Ook dan kun je meteen je uiterste prijs noemen en zeggen 'Dit is het, en wel enkel nu: Dus ja of nee?', maar veel verkopers beseffen dat je daar een klant ook heel makkelijk mee kunt wegjagen. In sommige markten vindt men dat niet zo'n probleem, in andere markten moet men wel flink omzet maken en is het soms beter (lees minder slecht) om desnoods af en toe onder de kostprijs te verkopen in plaats van helemaal niet. Er is in dezen niet een enkele waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:38
Puch-Maxi schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 02:19:[...]
Dat is heel netjes, hoe krijg je dat voor elkaar? Telefonisch neem ik aan, of via Live Chat en/of E-Mail?
Via de website valt immers niets af te dingen. :+
Ellos schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 03:02:
Inderdaad, dat van dell zou ik ook wel willen weten, ben in de markt voor een nieuw scherm :+
Precies op het juiste moment kopen, net boven een bepaald bedrag gaan zitten en 'alle' mogelijke kortingsbonnen hebben.

Voorbeeld van precies op het juiste moment kopen:
Computer Intel kan week 1 €399,- kosten, maar is er 10% korting mogelijk. Week 2 kost dezelfde computer €375,-, maar is er geen korting mogelijk, wel krijg je een gratis virusscanner. Echter is in week 3 de computer €369,- én is er 10% korting mogelijk, ook krijg je gratis verzending. In week 4 kreeg je een gratis printer en was de prijs €350,-. etc.etc.

Aangezien ik geen virusscanner of printer nodig heb, ben ik dus in week 3 het voordeligst af. Gemiddeld heb ik gemerkt dat elke 5 tot 10 weken er één goede aanbieding tussenzit. Het is dus gewoonweg geduld hebben.

Het net boven een bepaald bedrag zitten is ook simpel. Stel je ziet een laptop van €769,-, maar krijgt pas korting bij €799,- of meer. Dan is het gewoon een kunst om het systeem te upgraden naar precies €799,- of meer :). Dat kan namelijk weleens een stuk beter uitpakken.

Met betrekking tot alle kortingsbonnen hebben is het gewoon in de gaten houden wanneer deze er zijn. Tegenwoordig heb je over het algemeen: '10% korting', '5% korting' en '40+ euro korting'. Waarbij ik de laatste keer 10% korting en 70 euro korting had. Daarnaast zat er al een aanzienlijke korting op het systeem, waardoor deze gruwelijk hard naar beneden ging qua prijs. De week erop waren er overigens geen kortingsbonnen en kostte het systeem 1200 euro, omdat je 200 euro korting van Dell kreeg. Nog steeds 400 euro duurder dan wat ik had betaald :).

Zo heb ik ook eens een racestuurtje bij Dell besteld, welke in de Pricewatch voor minimaal 110 euro wegging, maar bij Dell te krijgen was voor 70 euro, omdat ze een combinatie van kortingsacties hadden, wat eigenlijk te positief uitviel. Dat ik dan een week moet wachten in plaats van één dag vind ik geen probleem. Hetzelfde met een server die destijds 'verkeerd geprijsd' was en van 600 euro naar 200 euro ging. Gewoon geleverd gekregen.

Op die manier bespaar ik dus al jaren mijn geld :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Nu online
Wat vind ik afdingen toch vervelend, wat kan ik het toch slecht.... en wat is het toch hoog tijd dat ik het eens leer :)

Bedankt voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-07 10:01
Zo heb ik een keer mijn wielen laten balanceren bij een Profile Tyre Center. De opdracht die ik gaf was voor twee wielen, de monteur deed ze alle vier. Bij de kassa rekenen ze ipv 4 wielen, 2 wielen. Wie ben ik dan om te zeggen dat het niet klopt. Maar goed dit heeft weinig met afdingen te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

C00KW4US schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:04:
Zo heb ik een keer mijn wielen laten balanceren bij een Profile Tyre Center. De opdracht die ik gaf was voor twee wielen, de monteur deed ze alle vier. Bij de kassa rekenen ze ipv 4 wielen, 2 wielen. Wie ben ik dan om te zeggen dat het niet klopt. Maar goed dit heeft weinig met afdingen te maken :+
Dat klopt toch ook? Jij geeft de order voor twee wielen en betaalt toch ook voor twee wielen? Dat de monteur ze alle vier doet mogen ze intern gaan uitzoeken, sta jij buiten.
Maar heeft idd weinig met afdingen te maken ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ik ding bijna nooit af, kun je overal zomaar afdingen? Ik ben zo'n iemand die terug gaat naar de kassa als ik teveel wisselgeld heb teruggekregen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee je kan niet overal afdingen natuurlijk. Zou het niet in de Albert Heijn proberen of bij de kruidvat. Het hangt enorm van het type en het bedrag af en de soort winkel. Maar op grote apparaten zoals TV's en andere elektronica dingen is het vrij normaal daarop af te dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tsurany schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:10:
Nee je kan niet overal afdingen natuurlijk. Zou het niet in de Albert Heijn proberen of bij de kruidvat. Het hangt enorm van het type en het bedrag af en de soort winkel. Maar op grote apparaten zoals TV's en andere elektronica dingen is het vrij normaal daarop af te dingen.
Marktplaats, rommelmarkt, autodealer...
Puch-Maxi schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:09:
Ik ding bijna nooit af, kun je overal zomaar afdingen? Ik ben zo iemand die terug gaat naar de kassa als ik teveel wisselgeld heb teruggekregen :').
Stel jezelf gewoon even heel simpel, voor elke aanschaf, de volgende vragen:

- Wat heb ik over voor het product, en wat verwacht ik voor die prijs te krijgen?
- Wat is de eigenlijke kostprijs (vraagprijs dus) van het product met de door mij gewenste opties?
- Is de persoon waarmee ik zaken doe in staat mij een korting op de aanschaf te geven?

Als de vraagprijs en de prijs die jij in je hoofd hebt niet overeen komen in positieve zin moet je niet zeuren en gewoon dokken. Is de vraagprijs hoger dan wat jij had gehoopt en de persoon die jou te woord staat bevind zich in de positie met jou te onderhandelen... gelijk je mond opentrekken, lees je wel eerst even in via dit topic :P.

[ Voor 52% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-10-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Wat ik vaak doe als ik iets aant kopen ben, zoals schoenen in een sportwinkel, dat ik als ik schoenen heb uitgekozen tegen de medewerker zeg: "Kan je die schoenen even voor mij bij de kassa neerzetten, ik moet nog ff op afdeling X kijken. Maak je er meteen een mooi prijsje van". Dit helpt vooral als je in het voorgaande kwartier tijdens schoenen kiezen een leuk gesprek hebt gevoerd met de medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Beatboxx schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:15:
Wat ik vaak doe als ik iets aant kopen ben, zoals schoenen in een sportwinkel, dat ik als ik schoenen heb uitgekozen tegen de medewerker zeg: "Kan je die schoenen even voor mij bij de kassa neerzetten, ik moet nog ff op afdeling X kijken. Maak je er meteen een mooi prijsje van". Dit helpt vooral als je in het voorgaande kwartier tijdens schoenen kiezen een leuk gesprek hebt gevoerd met de medewerker.
En bij kledingzaken werkt het vooral bij opruimingen in middelgrote tot kleine zaakjes, zeker als het geen ketens zijn. Bij de lokale 'Actiesport' (franchise volgens mij) in Breda vond ik achteraan de winkel een restpartij Fila schoenen, van die bruine leren hoge modellen, wandelschoenen zeg maar.

Er was weinig meer over, hoogstens 10 modellen in afwijkende maten dus je moest er maar net iets tussen vinden. Er hing een groot karton boven met 'actie, opruiming, afgeprijsd, etc. Ik vond toevallig 2 modellen die mij pasten qua maat, een paar glanzend en een paar mat.

Ik heb botweg aangeboden om een paar te kopen voor zijn vraagprijs, maar dat ik het 2e paar dan wel kado wilde hebben, en dat ik vond dat ik hem een goed aanbod deed omdat de zielige aanblik van zijn stapeltje restanten, gecombineerd met het feit dat je maar net geluk moest hebben, waarschijnlijk tot gevolg zou hebben dat die stapel er nog wel een tijdje zou staan.

Ik was uiteraard iets vriendelijker dan het hier nu over kan komen, maar na een minuutje blikken uitwisselen ging hij akkoord en had ik een gratis paar schoenen.

Natuurlijk komt niet iedereen even vlot tot de juiste woordkeuze omdat je bijvoorbeeld verlegen bent of gewoon langzaam in het algemeen, maar de kern van de zaak blijft dat als je er niet om vraagt, je het ook nooit zal krijgen. En je hoeft echt geen doorgewinterde sjacheraar te zijn, gewoon beleefd en goed onderbouwd te werk gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-10-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:47
Laatst een auto gekocht (tweedehands) waarbij als grote pluspunt de goede staat van onderhoud genoemd werd (distributieriem een jaar geleden vervangen dus die kon nog wel even mee). Toen we serieus over de prijs gingen praten kwamen we op de afleverkosten en kosten voor eventuele garantie.

Ik zou dat er echt bij moeten nemen wat de distributieriem was alweer bijna aan vervanging toe... Toen ik de beste man verteld heb dat hij in het begin van het gesprek iets anders zei had hij wel door dat hij een fout gemaakt had en heb ik hem een voorstel gedaan ipv andersom.

Dus je mag verkopers die overduidelijk zichzelf tegenspreken best in een hoek drijven om korting te bedingen vind ik. Uiteraard wel op een nette manier!

Ook een goede tip: kom zelf met een voorstel, een verkoper zal niet snel korting voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Beatboxx schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:15:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit werkt. We zullen er geen welles-nietes spelletje van maken, als jij zegt dat jou dit vaak lukt zal ik dat maar aannemen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat als je eenmaal al hebt besloten een stel schoenen te kopen, je dit kenbaar maakt en laat volgen door 'kun je ze even bij de kassa neerzetten', dat ze dan alsnog iets van de prijs af gaan doen door de toevoeging 'maak je er meteen een mooi prijsje van'. Hoe leuk het gesprek ook is geweest, hoe amicaal de sfeer ook was, ik denk dat ze dan even een vriendelijke knipoog en een lach om jouw 'grap' teruggeven, maar die schoenen gewoon voor de volle mep bij de kassa zetten.
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:20:
En bij kledingzaken werkt het vooral bij opruimingen in middelgrote tot kleine zaakjes, zeker als het geen ketens zijn. Bij de lokale 'Actiesport' (franchise volgens mij) in Breda vond ik achteraan de winkel een restpartij Fila schoenen, van die bruine leren hoge modellen, wandelschoenen zeg maar.

Er was weinig meer over, hoogstens 10 modellen in afwijkende maten dus je moest er maar net iets tussen vinden. Er hing een groot karton boven met 'actie, opruiming, afgeprijsd, etc. Ik vond toevallig 2 modellen die mij pasten qua maat, een paar glanzend en een paar mat.
Bij dit soort termen is de kans op succes inderdaad groter. Daar moet men vanaf.

Ik heb wel eens geprobeerd wat korting te bedingen op een winterjas van een duur sportmerk. Zo'n jas gaat verschillende keren over de kop, er zat Gore-tex in, en ja iedere schakel in de keten wil ook wat winst pakken, maar de prijs was niettemin ontzettend hoog. De verkoper begon, in het overigens zeer vriendelijk verlopen gesprek, over de afwerking en dergelijke, dat zou onder meer de (meer-)prijs t.o.v. andere Gore-tex jassen rechtvaardigen. Op het antwoord dat volgens het label de jas ook gewoon in een laag loon land werd gefabriceerd, en dat als iemand daar 10 uur à 1 euro/uur voor zou werken i.p.v. 1 uur à 1 euro/uur mij dat als consument maar 9 euro meer zou kosten, zei hij dat daar wel wat in zat. En natuurlijk betaal je voor de merknaam Gore-tex (er zijn ook andere goede laminaten) en voor de verwerking ervan. De verkoper vertelde echter dat ze juist op die jassen nooit korting gaven, omdat ze die niet onbeperkt binnenkregen (merk wilde op die manier ook exclusief blijven, om op die manier de marge per product ook hoog te kunnen blijven houden) en ze hun exemplaren altijd makkelijk konden verkopen. Dat laatste klopte waarschijnlijk ook wel, want in het outlet-gedeelte waren van dat merk nauwelijks exemplaren te vinden. Enkel dus in afwijkende maten en/of kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Met andere woorden, ook al waren er nauwelijks andere exemplaren, enkel in afwijkende maten en kleuren.
Je kreeg alsnog geen korting.

[ Voor 4% gewijzigd door Puch-Maxi op 20-10-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:33:
Met andere woorden, ook al waren er nauwelijks andere exemplaren, enkel in afwijkende maten en kleuren.
Je kreeg alsnog geen korting.
Correct. Ik kreeg geen korting op een courant model omdat ze toch wel alle exemplaren zouden verkopen die ze binnenkregen. Althans, zo werd mij verteld.

Dat werd (in mijn ogen) bevestigd door de enkele exemplaren (van vorig seizoen) die in 't outlet-gedeelte hingen. Dat waren een paar XXXL exemplaren in minder gangbare (felle) kleuren, terwijl van andere (wat goedkopere) merken veel meer spul hing.
Pagina: 1 2 Laatste