Verdorrie, ik had een heel verhaal hier staan, en druk ff op een verkeerde knop en poef weg...
Algemene indruk is goed. accu is goed, surfen kan je lang doen. Ga je YouTube erbij doen, gaat het snel naar beneden de tijd, zeker als je op 1080P vol scherm kijkt. Alleen dan nog is het een best tijdje uit te houden. Ik denk dat je een gemiddelde tijd van 5 uur accuduur wel aan kan houden voor gemengd gebruik, makkelijk! wat wel jammer is dat je de accu er niet uit kan halen. Maar ja, das tegenwoordig gebruikelijk bij een laptop. wat wel gek is, bij een volledig geladen accu blijft ie op 99% hangen... het wordt nooit 100%
Gewicht vind ik geen bezwaar, geloof dat ie iets van 2kg weegt. Op schoot heb ik er geen last van en ik denk dat ik in een tas er ook geen last van zal hebben. Nu ben ik door fotografie wel wat gewend, echt eerlijk is het niet
Typen gaat heerlijk! Dit hele verhaal tik ik op de laptop en gaat erg fijn. Voordeel is ook een nummeriek deel, een aangename verassing. Hoewel dat bij deze maat laptop er gewoon bij hoort.
Als je het over toetsenbord hebt, ga je dus ook over trackpad hebben. en dat is iets waar ik gek van werd... Hopeloos geval. Is erg traag, meerdere keren vegen om de buis te verplaatsen van links naar rechts, dat mag wel wat sneller. Ook heeft ie soms een eigen wil, doet ie waar die zelf zin in heeft. een tabblad losmaken bijvoorbeeld.
Alleen mijn grootste ergenis er mee is dat je niet kan scrollen aan de zijkant. AAAAAAAAAAHHHHH daar werd ik helemaal temmens van. Heb maar de muis uit de GamePC getrokken. stukken beter.
Misschien moet daarvoor nog een driver geïnstalleerd worden, geen idee. heb ik niet naar gekeken nog. zou ook wel fijn zijn als je er een muis aan hangt, dat ding ook uitschakeld, dus niet dat je per ongeluk zit te muizen tijdens het tikken.
Clean install heb ik vooralsnog niet gedaan. Blaotware valt mij heel erg mee. Wat ik heb gezien is het ook prima te deïnstalleren.
warmteproductie zolang niet gamed is prima in orde. Bij gamen wordt ie goed warm. Blijft een laptop natuurlijk en de fan ga je dan wel horen. Heb een potje Heroes of the Storm gedaan, meerdere en werd toen wel warm. Zodra ik stopte ging de fan een stuk zachter draaien en koelt het snel af. als je op je schoot gamed wordt ie dan dus erg heet. op een tafel zal je er een stuk minder last van hebben.
Ook nu met het tikken ligt ie op mijn schoot en ik heb niet echt last van de Warmte, en echt koel in het huis is het nu niet. Ik heb er geen last van.
Design vind ik mooi, zowel buitenkant als binnen, een mooie afwerking. Stevige behuizing ook. Tijdens tikken veert het niet door en ook met openen van de laptop voel ik dat het stevig is. Openen gaat makkelijk, scharnieren zijn stevig alleen niet dat je kracht moet zetten. Precies goed.
Wat wel jammer is, is dat je vingers ziet als je klep open doet. Aan de binnenkant en aan de buitenkant, das jammer, en stoort ook wel een beetje. Je poetst het ook niet ff makkelijk weg, en da's zonde.
Al met al een goede fijne laptop, SSD is vlot zat. CPU is vlot zat. Geen tests op gedaan, gevoel is goed

en da's belangrijker dan kille cijfertjes.