Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14
Speedy-J schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:27:
Je kan ook beter voor de 8120 gaan ,want de 8150 is kwa overclocken de minder goed overclockbare cpu.
Als je niet overclockt kan je nog ff wachten op de 8150...
Ik had uit de verschillende OC guides mbt de 8120 juist begrepen dat de OC van een 8120 ongeveer 5 tot 600 mhz lager ligt dan die van de 8150. En dat is precies het verschil in stocksnelheid.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:19

RyuuPro

That Damn Fly

Hmm, ik wacht nu al 3 dagen op mijn 6100, maar dat komt omdat ze mijn moederbord nog niet hebben ontvangen.
Ja, mijn moederbord doet er langer over dan mijn processor XD

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

En geheel verwacht kreeg ik om 19:30 exact weer een mailtje van Salland. De datum die nu genoemd wordt in het mailtje is volgende week vrijdag.
offtopic:
Wat ik zelf op zich wel geinig vind is dat RyuuPro op exact hetzelfde moederbord aan het wachten is dat ik ondertussen al een behoorlijk tijdje heb liggen :P

[ Voor 37% gewijzigd door dcm360 op 04-11-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

Mijne is (eindelijk) verzonden, kan ik hem mooi maandag inbouwen en eens uittesten.

En het leuke is dus dat ik de mijn processor 2 weken later besteld heb dan dcm360, maar wel minstens een week eerder heb.

offtopic:
dcm360, maandag cpu benchmark mijn FX tegen wat jij er nu in hebt zitten?

[ Voor 32% gewijzigd door RyuuPro op 04-11-2011 20:07 ]

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:14
Ik heb zelf als eerste en voor 244 euro bij Salland een FX-8150 in pre-order gezet, maar heb hem zonet ge-annuleerd. Die lui veranderen steeds de verwachte levertijd en ondertussen verkopen ze hem ook nog keihard voor 218 euro!
CD-ROM land zegt nu een goede interne voorraad te hebben. Zij leveren ook alleen maar uit eigen voorraad, dus dat betekent bij hun dat er ook daadwerkelijk een paar in hun magazijn liggen. Heb hem nu daar besteld en voglens de site krijg ik hem dan dinsdag. Salland gun ik in ieder geval mijn geld niet meer voor deze aankoop. De voorraad-meter is bij hun zowat een discolamp!

Ik had nog niet zoveel ervaring met CD-ROM land, maar ik moet zeggen dat hun principe van alleen levering uit eigen magazijn wel heel fijn is. Als je daar bestelt weet je gewoon zeker waar je aan toe bent. Ze hebben blijkbaar nog meer liggen, dus een tip voor mensen die net als mij al sinds de launch wachten: CD-ROM land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 10:12
Dan wacht ik nog wel ff.
Ik ga er geen 247 euro voor betalen! als hij voor 218 euro te krijgen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Nou, ehm, dat is het probleem wellicht, je kan de fx8150 blijkbaar wel krijgen voor €247 en niet voor €218. Dan zit ik met de €205 die ik heb betaald al helemaal niet goed....
En ik bedenk me net hoe vreselijk erg dit overeenkomt met de HD58x0 kaarten 2 jaar terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

dcm360 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:34:
Nou, ehm, dat is het probleem wellicht, je kan de fx8150 blijkbaar wel krijgen voor €247 en niet voor €218. Dan zit ik met de €205 die ik heb betaald al helemaal niet goed....
En ik bedenk me net hoe vreselijk erg dit overeenkomt met de HD58x0 kaarten 2 jaar terug :(
offtopic:
Dat heb je op pagina 1 ook al gezegd

God, bijna vergeten dat ik wel eerst nog het bios zal moeten flashen, aangezien het een AM3+ bios update is.
(of ik moet geluk hebben en ze hebben er al opgezet)
Dan later volgende week maar eens kijken hoe ver ik hem kan laten gaan. (4.0 GHz zou heel mooi zijn)

En ik vraag me nog steeds af hoe CD-Romland ze wel al zou kunnen hebben.
Mss er meer voor betaald om de 1e lichting te krijgen? (En mss dat ze daarom ook duurder zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door RyuuPro op 04-11-2011 21:52 ]

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Playa del C. schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:20:
Ik had nog niet zoveel ervaring met CD-ROM land, maar ik moet zeggen dat hun principe van alleen levering uit eigen magazijn wel heel fijn is. Als je daar bestelt weet je gewoon zeker waar je aan toe bent. Ze hebben blijkbaar nog meer liggen, dus een tip voor mensen die net als mij al sinds de launch wachten: CD-ROM land.
CD ROM land is een goede club met betrouwbare voorraadindicatie. Vaak wel een tikje duurder dan de echt goedkope shops maar wel vaak eigen voorraad en een prijs incl. verzenden.
De prijs van de FX8150 is nu wel erg hoog, maar dat zal samenhangen met de schaarste.

[ Voor 6% gewijzigd door dirkjesdirk op 04-11-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb geprobeerd om m'n 2e order te cancelen. maar dat ging niet meer. Order is al onderweg bij MaxICT vandaan. Ik kan dus een dezer dagen een tweede verwachten. Net m'n CPU van Azerty erin gezet. De 8150 komt NIET met wc, maar met een gewone lucht koeler. Ik denk dat gezien het stroomverbruik ervan, dat AMD voor de reviewers er een waterkoeler bij gaf, of dat de reviewers dat zelf al deden.

Met mijn tweede CPU onderweg zit ik met een over dus. Nou kan ik deze terugsturen en m'n geld terug krijgen, maar als iemand hier net als ik op hete kolen zit en het wachten zat is, mag hij/zij mijn tweede overnemen voor €230,-. Ik maak dan zelf een paar euro verlies vergeleken met wat ik ervoor betaald heb, maar iemand blij maken ermee vind ik dan fijner. Ik wil 'm liever niet voor veel minder verkopen, zoals een 218 die Salland beweert (die heeft nogal geslingerd met de prijs, zoals een paar anderen).
Interesse? DM mij dan even, dan blijft dit topic schoon. En ja, ik weet 't, ik zou het via V&A moeten doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 12:57
Ik denk dat deze keer beter in het forum past, hier zitten mensen er hoe dan ook op te wachten en dit is ook meer een "vrienden deal" want je maakt er zelf verlies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
slabetje schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:27:
Dan wacht ik nog wel ff.
Ik ga er geen 247 euro voor betalen! als hij voor 218 euro te krijgen is!
Hij is dus niet te krijgen voor 218 euro. Dat zijn gokkende webshops die denken dat de prijs gaat kelderen, zodat ze over een paar weken al hun pre-orders kunnen leveren. Vrijwel iedereen besteld nu de FX-8150 voor 220 euro ipv 250 euro.
Ik wil deze processor gewoon nu hebben, mijn complete pc is hierop gebaseerd (1866 Mhz geheugen, AM3+ moederbord, high-end) Of ik nou 30 euro meer betaal maakt mij nu echt niet meer uit.

@Hero of Time. Zou je ook kunnen laten weten of iemand jouw 2e processor al heeft overgenomen? Goede zet trouwens om hem hier aan te bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Tjeerd:
Er zijn twee mensen die 'm willen, terwijl ik 'm nog niet fysiek in m'n handen heb. Dinsdag is de geschatte leverdatum. Pas dan weet ik meer. Als je 'm wilt, stuur dan een DM. Ik zal uit de gegadigden dan een persoon selecteren.

@ieder die 'm wil overnemen:
Vergeten te melden, maar heb 't liefst contant betalen. Daarbij is het dus ophalen. Versturen is wat omslachtig en als je 'm direct wilt hebben, lijkt mij dat je niet nog een dag extra wilt wachten eer dat de CPU per post arriveert. En dan is er altijd nog een kleine kans dat het zoek raakt.
Het maakt mij verder niet uit waar je vandaan komt, maar Zuid-Holland en 't zuiden van Noord-Holland is wel prettig ivm je reistijd.

@iedereen hier:
Let heel goed op je moederbord BIOS en CPU support. Ik moest gisteren naar de MyCom om het BIOS te laten flashen, want de PC wilde niet opstarten omdat de CPU niet werd ondersteund. De pc-boer om de hoek deed hier niets mee, ik kom daar dus ook nooit meer voor iets.
Zit alleen nog met m'n geheugen, 16 GB 1866 die heel fijn op 1333 loopt. Moet nog even zoeken hoe ik dat kan oplossen, want het aanpassen in het BIOS resulteert in een foutieve boot en wordt de 'OC' teruggedraaid.
Oh, en een betere CPU koeler erop is ook geen overbodige luxe. De stock koeler doet z'n werk prima, CPU is rond de 50-53 graden (vind ik zelf wat warm vergeleken met m'n vorige die ruim 10 graden koeler was), maar als-ie aan 't werk gaat, dan hoor je 'm wel. En omdat 't systeem 'm rond de 50 graden wil houden, issie dus constant aan 't draaien op een bovengemiddelde RPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Wat voor merkt/type moederbord heb je ?
Ik denk als je een tikje meer cpu nb voltage geeft dat het ram wel op specs wil draaien.

[ Voor 53% gewijzigd door Speedy-J op 06-11-2011 15:15 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gigabyte GA990FXA-UD5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik heb mijn moederbord bios zelf al geflasht voordat ik de Bulldozer ontvang. Daarnaast heb ik ook een eigen cpu koeler bijbesteld, omdat de stock koelers bijna altijd de slechtste keus zijn qua geluidsniveau en prestaties. Als het goed is krijg ik mijn 8150 dinsdag en dan ben ik er helemaal klaar voor.

Dat geheugen, dat klinkt wel wat vreemd. Als het goed is zou je met alles op auto de stock settings van je geheugen moeten draaien, dus 1866 MHz. Soms heeft geheugen meer voltage nodig trouwens, maar dan moet dat ergens vermeld staan op de site van de fabrikant. Ik zou in ieder geval de exacte timings van je geheugen op de site opzoeken en die checken in je bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, in het BIOS staat SPD: 9T, maar Auto staat op 13T bijvoorbeeld, als ik naar 1866 zou gaan. Geheugen moet op 1,5V draaien, aldus de sticker op de modules. Dat zou bij auto goed moeten staan. Naja, dat is voor een ander topic (als ik die überhaupt ga maken). Vorige PC had ook een soortgelijke 'bug', waarbij dual-channel met bepaalde modules 333 opleverde, ipv 400. Daar had ik dan weer geen problemen mee bij handmatig op 400 zetten.
Ik kom er uiteindelijk wel uit. Geluidskaart van een collega van mij is beter dan de onboard crap, maar volume regelen is minder. Dat wordt dus ook een losse geluidskaart halen. Weer een ritje maar naar de MyCom denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

RyuuPro schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:50:
[...]
God, bijna vergeten dat ik wel eerst nog het bios zal moeten flashen, aangezien het een AM3+ bios update is.
(of ik moet geluk hebben en ze hebben er al opgezet)
Ik heb net even gekeken en de BIOS die als eerste fx-processors ondersteund is van einde augustus. De kans dat er een BIOS op zit die recent genoeg is is dus wel redelijk. En anders past mn Phenom II er eventueel ook nog wel in
offtopic:
die ik voor de vergelijking best wel even op 3.6GHz kan zetten :P

Ik heb ondertussen de fx8150 bij Max-ict besteld, dus ik verwacht dat ik dinsdag eindelijk de laatste spullen binnenkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dcm, dat dacht ik dus ook toen ik mijn bord bestelde halverwege oktober. Toch was het BIOS niet compatibel met de CPU. Laat je dus niet misleiden door de releasedatum van het BIOS. Het bord kan een tijd in het magazijn blijven liggen zonder verkocht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 12:53

Fordox

00101010

Je kunt ook simpelweg je bios versie checken in de bios zelf ;)
en dat laatste wat je zegt, over dat de moederbord een tijdje op de plank heeft gelegen, is goed mogelijk. kan ook voorkomen bij de fabrikant zelf.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Mja, het eerst mogelijke moment waarop ik de BIOS versie kan controleren is pas op het moment dat het spul in elkaar zit. Ik weet ook niet in hoeverre het moederbord het toestaat om de BIOS te flashen als er een niet ondersteunde CPU in zit, en anders is het maar wat meer werk met het weer uitbouwen, uitbouwen van mn oude CPU...
Achja, ik zie morgen als het goed is wel hoe het lukt bij RyuuPro, al zegt dat uiteraard weinig over de BIOS die op het bord staat die ik al enkele weken heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Fordox schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:34:
Je kunt ook simpelweg je bios versie checken in de bios zelf ;)
en dat laatste wat je zegt, over dat de moederbord een tijdje op de plank heeft gelegen, is goed mogelijk. kan ook voorkomen bij de fabrikant zelf.
Moet je bordje wel kunnen opstarten met je CPU ;). Anders weet je nog steeds niets. Nou is er bij mij een kans geweest dat-ie toch startte met de CPU, want dat duurde bij de MyCom ook lang. Waarschijnlijk ivm first display device oid, dat op PCI staat, ipv PEG (PCI-Express Graphics). Het systeem gaat dan elke bus af op zoek naar een geschikt apparaat. Ik was wat ongeduldig die dag, omdat ik 'm zo snel mogelijk up and running wilde hebben. Ritje MyCom dan maar, toch wel nuttig besteed. Zekerheid dat-ie werkt :).
dcm360 schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:42:
Mja, het eerst mogelijke moment waarop ik de BIOS versie kan controleren is pas op het moment dat het spul in elkaar zit. Ik weet ook niet in hoeverre het moederbord het toestaat om de BIOS te flashen als er een niet ondersteunde CPU in zit, en anders is het maar wat meer werk met het weer uitbouwen, uitbouwen van mn oude CPU...
Achja, ik zie morgen als het goed is wel hoe het lukt bij RyuuPro, al zegt dat uiteraard weinig over de BIOS die op het bord staat die ik al enkele weken heb liggen.
Heb je hetzelfde moederbord als dat ik heb (of soortgelijk, UD3/UD7)? Wees iig maar blij dat je nog een AM3 CPU hebt, die had ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het bord dat zowel ik en RyuuPro hebben is de pricewatch: Gigabyte GA-990XA-UD3 . En ik hoop eigenlijk dat ik de Phenom II niet hiervoor hoef te gebruiken, gezien de hoeveelheid werk die dat gaat worden (die processor moet uiteindelijk op zn huidige mobo in mn thuisserver terechtkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Juist, ik heb de UD5. Ik wens je veel succes, hopelijk zit het juiste BIOS er al op, maar houd rekening met problemen. Als je 'm eenmaal in elkaar hebt zitten en je krijgt niet direct beeld (of überhaupt een piep uit de speaker), wacht dan geduldig. Als je na een minuut ofzo nog steeds geen reactie hebt, dan moet je toch je Phenom er bij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik hebook de ud3. Er zit nu een athlon 2 in. Ik heb wel de eerste bios. De mobo was een maand geleden binnen gekomen van azerty ;) mijn bios is nu niet compatibel met am3+ dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Even voor de duidelijkheid: UDn is niet het volledige type van het moederbord. Nog meer verschil is dat Hero Of Time een 990FXA heeft, ik heb een 990XA en ik geloof dat er ook nog een 990A is (naam lijkt de opbouw serie-chipset-revisie? te hebben). Dat wat erachteraan hangt is de 'lijn' van Gigabyte. Wat betreft de release en het al dan niet aanwezig zijn van een AM3+ BIOS zal het wel weinig invloed hebben, maar het leek me wel even aardig om te vermelden.

[ Voor 6% gewijzigd door dcm360 op 06-11-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Dat snap ik maar de gigabyte ga-990fxa-ud3 werd hier een paar posts eerder ook al vermeld ;) en de hele typenummer is ook zon mond vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Ik heb de UD7 Versie van Gigabyte maar wacht met smart op de 8150 Processor,
Kan eigenlijk niet veel langer wachten ...

Nu maar hopen dat ik snel bericht krijg op tweakers ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
pfff, mijn FX 8150 (=8120 @ 8150 ;)) eindelijk ingebouwd.
Draait idle prima maar ben naar een stresstest wel snel naar de winkel gehold voor een extra fan. Ik was altijd gewend om de CPU passief te koelen met mijn Mugen I (wel een outtake fan er direct achter), maar dat is met de FX - ook op stock - geen goed idee. Zal al snel op 65 graden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, ik denk dat ik er zo eens even een belletje naar Max ICT aan ga wagen. De orderstatus van mijn order is 'Order verzonden naar magazijn', nu hoop ik dat dat kan inhouden dat het ook al verzonden is, zeker aangezien de voorraad nu op 0 staat. Als dat niet zo is heb ik dus voor niets mn eerste order gecancelled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dcm, staat er nog iets extra onder zoals dit?
(222) Order verzonden naar externe leverancier
Uw order is doorgestuurd en zal door onze leverancier direct naar uw adres worden verzonden. Vanwege deze directe levering ontvangt u geen verdere updates of verzendbericht.
Dan komt het direct van hun leverancier naar jou toe en heb je geen verdere status update meer.

Ik hoop vandaag mijn 2e te ontvangen.

@dirkjesdirk,
Ja, de stock koeler is wel redelijk, maar hij maakt wat veel geluid alsie echt aan 't werk gaat. De temperatuur kan snel naar de 60 graden gaan, maar gelukkig loopt het ook wel redelijk snel terug naar ongeveer 30. Ik vind het wel irritant dat de fan constant snel/langzaam draait, steeds maar afwisselend naar gelang hoeveel CPU er gebruikt wordt. Het lijkt mij beter om het langzaam op te voeren als de temperatuur wat hoger wordt, en niet in 1 klap naar max.
Naja, ik ga iig zelf een andere koeler zoeken. Helaas voor MyCom hebben ze niet veel keus in die dingen, en geluidskaarten (die ik ook wil) hebben ze nog minder. Hoezo blind staren op Creative?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hero Of Time schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:18:
dcm, staat er nog iets extra onder zoals dit?

[...]

Dan komt het direct van hun leverancier naar jou toe en heb je geen verdere status update meer.

Ik hoop vandaag mijn 2e te ontvangen.
Nee, ik heb code 220 staan, niet 222. Ik vrees er een beetje voor, ik bel zo wanneer ik er even tijd voor heb (ironisch genoeg zit ik nu leverproblemen in een webshop te debuggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Haha, dat is zeker ironisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zo, het belletje is niet meer nodig want er is zojuist een pakketje afgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nu de mijne nog. Eens even kijken op online banking of ik niet heel toevallig m'n geld terug heb en dat ze dus via de koerier oid m'n order hebben geannuleerd.

Edit:
Nope, geen geld terug. Dat is goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Hero of Time op 08-11-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

dcm360 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:49:
Zo, het belletje is niet meer nodig want er is zojuist een pakketje afgeleverd :)
Ik zie dat je underclocked maar overclock jij ook ?
Dat zou ik graag willen zien wat je 8150? doet :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik overclock ook wel, de Phenom II draaide bij mij 'stabiel' op 3.6GHz net zolang totdat ie de temperatuur wel hoog genoeg vond en weer terug ging.
Op dit moment heb ik echter geen van beiden werkend, want met de fx8150 weigert de nieuwe pc op te starten of zelfs maar waarschuwingspiepjes te geven, dus ik ben nu (helaas) de Phenom II aan het overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe lang heb je gewacht? Misschien duurt het gewoon veel langer voordat het systeem start. Ik weet het niet wat bij mijn PC het geval was, want met een oudere CPU duurde het ook lang voordat er beeld kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

bij mijn athlon 2 op de gigabyte bord duurde het een enkel minuutje.
ik heb mijn bord nu een maandje en er stond de f2 bios op, nu de nieuwste erop gezet f5.
heel grappig via windows als je muziek luisterd xD maargoed, mijn gpu moest wel opnieuw geinstalleerd worden.
vanaf bios f3 werd de am3+ cpu's ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

Bij ons (990XA-UD3) de F9 erop gezet, vanaf F4 werd AM3+ ondersteund.
En dan ben je opeens toch heel blij dat je huisgenoot een phenom II heeft zodat je je bios kan flashen XD.

Wonderbaarlijk genoeg wou Windows opstarten, dus zo ff al mijn games met online activation deïnstalleren en dan een verse installatie eroverheen gooien.

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, ik heb geen CPU binnen gekregen vandaag. Ik wacht nog geduldig. Tenslotte heb ik er al 1 die werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hero Of Time schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:47:
Hoe lang heb je gewacht? Misschien duurt het gewoon veel langer voordat het systeem start. Ik weet het niet wat bij mijn PC het geval was, want met een oudere CPU duurde het ook lang voordat er beeld kwam.
Na ruim een minuut wachten had ik wel het idee dat er niets gebeurde, met name ook omdat de videokaart telkens herstartte (tijdens het starten draait de fan snel en gaat vervolgens langzamer draaien. Dit herhaalde).
Met de Phenom II erop kreeg ik echter in een seconde of 15 beeld. Het flashen ging ook best goed, met mn laptop had ik de bios op de geheugenkaart van een oude telefoon gezet en het moederbord kon die daar netjes terugvinden (alleen er vervolgens van booten lukte niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, ja, als je videokaart een fan heeft en die gaat telkens blazen, dan weet je dat 't niet goed is. Mijn videokaart heeft geen ventilator, dus ik wist niet hoe of wat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik was zelf prima voorbereid en ik had dus een compleet AM3+ systeem, met tijdelijke Phenom II. Ik kon daardoor direct flashen toen er een bios voor de FX lijn kwam. Mijn FX-8150 is ondertussen ook binnen (via cdrom-land). Ik heb er ook een Arctic Freezer 13 Pro bij gekocht, maar helaas is die op AM3 systemen alleen naar boven te richten. Dit wil ik in principe wel, omdat ik ook een luchtafvoer aan de bovenkant heb. Maar hierdoor past het koelblok zelf er gewoon niet in, omdat ik van dat grote vengeance geheugen vrij dichtbij de socket heb zitten! Heb daarom tijdelijk die herrie-makende stockkoeler erop gezet, en alles werkt nu prima. Heb wel direct hetzelfde geheugen maar dan van Kingston besteld. Draait exact net zo snel, maar die is twee keer kleiner! Zo blijf je dingen leren...

Voor de mensen die met het 1866 MHz geheugen zitten te prutsen en denken dat alles vanzelf hoort te gaan. Dat is dus niet zo! Met name op Intel gerichte geheugenreepjes, kunnen door Intel XMP een paar presets meekrijgen waarmee alle timings meteen goed worden gezet. Voor de 'normale' geheugenmodules, die verder net zo goed presteren trouwens, is het zo dat de SPD die op het geheugen staat, bepaalt hoe snel het geheugen standaard draait. In de meeste gevallen bij snel geheugen staat de SPD op 1333 MHz met losse timings.
Om de instellingen goed te krijgen, moet je de exacte specificaties voor jouw type geheugen opzoeken op de site van de fabrikant. Je krijgt dan voor timings vaak x-x-x-x te zien, waarbij x getallen zijn. De cijfers staan voor:
tCAS - tRCD - tRP - tRAS. (tCAS wordt soms tCL genoemd in het bios). Zoek dus deze vier waarden op in het BIOS en stel ze goed in. Laat de rest gewoon op 'auto'. Stel het goede voltage in en zet de snelheid van het geheugen goed.
Ter indicatie: bij mij ging de windows-prestatie index van 7,5 op 1333 MHz naar 7,6 op 1866 MHz en daarna naar 7,7 op 1866 MHz met de goede timings (9-10-9-27).

De FX-8150 geeft trouwens een index van 7,6, net als een i5-2500K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik ben ook van plan om 1866 geheugen erin te zetten, dus je hoeft alleen de timings aan te passen en de mhz gaat gewoon mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
't Begint inmiddels meer een ervaringen dan een levertijden topic te worden. Tijd om die aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die is er toch al?

Anyways, laten we idd weer focussen op de levertijden. Bij een aantal winkels issie op voorraad, anderen hebben 't bij de leverancier op voorraad, en weer anderen nog niets (zoals Azerty). Langzaam maar zeker komen ze er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Je mag er van mij een ervaringen topic van maken,dus ik stem voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik dacht aan [Algemeen] AMD nieuwsdiscussie topic - deel 33, maar dat is meer voor nieuws dan ervaringen. Betekend dat ik iig nog mens ben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Hero Of Time schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:33:
[...]
Betekend dat ik iig nog mens ben :P.
Ik heb daar nooit aan getwijfeld hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Eindelijk de processor ontvangen duurde slechts 1 dag bij CD-ROM-LAND!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 19:04

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Dit is een topic over levertijden. AMD discussies, ervaringen etc horen hier niet thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
@ Ed_L: okay. Zal binnenkort een topic maken.

Overigens blijft het advies om de FX 8120 te kopen. Die is voor ca 180 euro leverbaar en clockt goed. De leverbaarheid van de 8150 is nog steeds bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
De FX 6100 lijkt wat in prijs te dalen en daarmee een aantrekkelijk alternatief te vormen voor de X6 Thubans. Nu leverbaar vanaf 140 euro incl. verzenden. http://azerty.nl/producte...cket-am3-l3-8-mb-box.html

Zie in dit verband ook dit bericht op de FP: nieuws: AMD verhoogt apu-prijzen en brengt nieuwe Athlon II uit

[ Voor 27% gewijzigd door dirkjesdirk op 16-11-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Kwa prijs is het een goeie match maar kwa performance is het niet te vergelijken.
De FX8120 is wel weer een goede tegenstander van de X6 maar kost nog net iets teveel..

Just my 2cents..

• dirkjesdirk
133,80 is vergelijkbaar c.q. iets lager dan de pricewatch: AMD Phenom II X6 1075T Boxed. De FX is stock sneller en clockt beter. De min of meer vergelijkbare 1100T is € 164 en dus duidelijk te duur

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:30
Voor zover ik benchmarks heb gelezen is de 1075T in 75% van de benches sneller dan de FX6100.
Zelfs vergeleken de 1055T verliest FX6100 nog steeds meer dan de helft.

• eos chasma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09-2022
mitsumark schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:12:
Voor zover ik benchmarks heb gelezen is de 1075T in 75% van de benches sneller dan de FX6100.
Zelfs vergeleken de 1055T verliest FX6100 nog steeds meer dan de helft.
Als ik deze gegevens bekijk dan zit de fx 6100 toch ongeveer op zijn plaats hoor nu, trager dan 1100T maar rapper dan de 1055T en kwa prijs daar zowat tussenin.
komt ongeveer overeen met de 1075T of 1090T en dat zijn ook de cpu's waar hij kwa prijs mee concurreert.
http://be.hardware.info/p...4570;99072;112595/?sort=0

kwa prijs/prestatie is die dus nog zo slecht niet... het probleem zit hem vooral hoger bij de 8150 en 8120 die zijn mss net iets te duur volgens hun prestaties.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Gelukkig draait de gemiddelde pc gebruiker altijd de boel op stock settings.
Dan is de hogere stock frequentie van de FX6100 ook wel handig ,maar dan nog zal hij zich onder de 1055T moeten plaatsen kwa performance in de meeste gevallen.
6 echte kernen zijn nu eenmaal sneller als 3 modules waarvan er 3 echte cores zijn en de andere 3 hardwarematige HT cores

The module, described as two cores, can be contrasted with a single Intel core with HyperThreading. The difference between the two approaches is that Bulldozer provides dedicated schedulers and integer units for each thread, whereas in Intel's core all threads must compete for available execution resources.

Bron is wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe heet het topic ook alweer? En waar gaat het nu over? Kan iemand een ervaringen/discussie-topic aanmaken om deze spam te kunnen verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 13:43
Ben/zit zelf ook op 2 Bulldozers (FX-8150) te wachten... die dingen zijn verrot moeilijk te verkrijgen.

Ik hoop dat ik geen bios problemen ga krijgen met de nieuwe moederbordjes en er een AM3 CPU er tijdelijk moet in stoppen. Ik heb dan nog wel een een AM3 CPU (op een moederbord wat vervangen wordt) in huis maar toch zou het niet prettig zijn.

Veel online winkels in .DE geven nu 23-11 (of in de buurt) aan dat ze dan weer beschikbaar zouden zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door NINjak op 18-11-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Status update:
Kreeg vandaag een e-mailtje dat morgen 2 st. FX-8150's (voor mij) binnen komen ;) Aan de updates van de verschillende shops te zien; zijn/worden ze idd. (en hopelijk) massaal(?) losgelaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349287

Nou ik kan vertellen dat ik hem nog steeds niet binnen heb, vanaf 2 november besteld, levertijd 1-5 werkdagen, na 7 werkdagen werd hij omgezet naar 5-10 werkdagen, de datum stond op de 24e, en ja hoor nu is de status weer "Wachten op update"

(owja daarvoor had ik eerst de 8120 in bestelling staan, deze was pas(na 3x wisselen van de levertijd) 2 december leverbaar dus boden hun de 8150 aan als alternatief).

ik dus eens een mailtje gestuurd met dat ze niet erg lekker bezig zijn met de levertijden krijg ik het volgende op terug:

Geachte heer/mevrouw,

De leverindicaties zijn verwachte leverindicaties en kunnen helaas niet gegarandeerd worden.
de leverindicaties zijn rechtstreeks gekoppeld zijn aan onze leveranciers om een zo nauwkeurig mogelijke indicatie te geven.
Helaas kan het incidenteel voorkomen dat een indicatie niet behaald wordt door omstandigheden, wij hopen dat u hier begrip voor heeft.
De verwachte indicaties welke worden getoond zullen naar verwachting spoedig worden geupdate door onze leveranciers.

De FX-8150 wordt momenteel vaker uitgeleverd dan de FX-8120, hierdoor hebben wij deze processor voorgesteld als alternatief.
Wij doen uiteraard ons uiterste best bestelde producten z.s.m. geleverd te krijgen.
Zodra wij meer informatie hebben omtrent levering zullen wij u hier spoedig over berichten.
Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jaimy de Gruiter

Sales Department

Salland Automatisering

ben benieuwd waar ze dat vaker uitleveren vandaan halen want op 2 november kreeg ik deze al als alternatief terwijl ik hier lees dat hij toen nog nergens leverbaar was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Ik heb idd. onze 2 st. FX-8150 gekregen op de dag dat ik/we ze (na lang wachten) zou krijgen en dus na de laatste update.

Deze draaien nu goed in onze systemen al moet ik nog wel een "HD swap party" houden (diverse HD's verwisselen nog van systeem om oa. meer ruimte op de NAS te krijgen) om helemaal klaar te zijn.

Ik heb ook de bios van de moederborden (Gigabyte GA-990FXA-UD3, rev. 1.0, deze had bios versie F2 en F3 was minimaal nodig) moeten updaten want zonder de update werkte het niet (zoals eerder gezegd is/wordt) en gelukkig had ik nog een AM3 cpu in huis ;)

[ Voor 9% gewijzigd door NINjak op 25-11-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Je kan beter op zoek naar een andere webshop. Mijn ervaring met Salland is dat ze niet in staat zijn om pas uitgebrachte hardware te verkopen (al valt dat nu ook al weer mee met dat pas). Blijkbaar zijn de leveringsproblemen waar alleen Salland last van lijkt te hebben nog niet verdwenen sinds ik mn bestelling van een FX8150 daar heb geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434253

Heeft iemand al van Salland een levering gehad ?
Ik heb op 24-10-2011 een 8150 besteld en een 5670 videokaartje wat ze opeens niet konden leveren.
Als alternatief stonden er alleen kaarten die minimaal 30euro duurder waren en dat op een kaart van 56euro vind ik nog al wat... (zeker aangezien ik werkeloos ben)
Ik heb 2,5jaar gespaard om een nieuwe processor te kunnen kopen en dan krijg je deze onzin.
Even geld erbij leggen voor een duurdere zit er dus ook niet in.
Toen ik die videokaart had vervangen voor een crappy kaartje in de bestelling kwamen daar ook nog eens lever problemen mee en dus dat deel gecancelled en ergens anders gehaald.

Nu heb ik eerst gebeld en daarna een mailtje gestuurd naar ict waarborg (advocaat/juridische hulp was op vrijdag niet aanwezig).
Aan de telefoon konden zij mij alleen vertellen dat ze nog geen eerdere klachten over Salland hadden en ik daar dus blij mee moest zijn. Op mij komt dit echter over als mensen gebruiken onze service eigenlijk helemaal niet.
Ik stel dan ook voor dat een ieder die een bestelling bij Salland heeft staan contact opneemt met ict waarborg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Salland mag dan wel niet goed leveren maar je krijg netjes je centen terug binnen 5 dagen en soms binnen 48 uur.
Dus als je het niet vertrouwt dan anulleer je en bestel je ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Anoniem: 349287 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 07:39:
Nou ik kan vertellen dat ik hem nog steeds niet binnen heb, vanaf 2 november besteld, levertijd 1-5 werkdagen, na 7 werkdagen werd hij omgezet naar 5-10 werkdagen, de datum stond op de 24e, en ja hoor nu is de status weer "Wachten op update"

(owja daarvoor had ik eerst de 8120 in bestelling staan, deze was pas(na 3x wisselen van de levertijd) 2 december leverbaar dus boden hun de 8150 aan als alternatief).

ik dus eens een mailtje gestuurd met dat ze niet erg lekker bezig zijn met de levertijden krijg ik het volgende op terug:

Geachte heer/mevrouw,

De leverindicaties zijn verwachte leverindicaties en kunnen helaas niet gegarandeerd worden.
de leverindicaties zijn rechtstreeks gekoppeld zijn aan onze leveranciers om een zo nauwkeurig mogelijke indicatie te geven.
Helaas kan het incidenteel voorkomen dat een indicatie niet behaald wordt door omstandigheden, wij hopen dat u hier begrip voor heeft.
De verwachte indicaties welke worden getoond zullen naar verwachting spoedig worden geupdate door onze leveranciers.

De FX-8150 wordt momenteel vaker uitgeleverd dan de FX-8120, hierdoor hebben wij deze processor voorgesteld als alternatief.
Wij doen uiteraard ons uiterste best bestelde producten z.s.m. geleverd te krijgen.
Zodra wij meer informatie hebben omtrent levering zullen wij u hier spoedig over berichten.
Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jaimy de Gruiter

Sales Department

Salland Automatisering

ben benieuwd waar ze dat vaker uitleveren vandaan halen want op 2 november kreeg ik deze al als alternatief terwijl ik hier lees dat hij toen nog nergens leverbaar was.....
Nou, als je een FX8120 zoekt moet je sowieso niet bij Salland zijn. Die is gewoon prima leverbaar. De FX 8150 ook niet trouwens, maar dit is ook elders slecht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349287

En ja hoor hij is inmiddels verzet naar 2 december....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als ik zo de prijzen bekijk vermoed ik ook niet dat Salland binnenkort ze ineens wel heeft. Maar als ik zo verder kijk lijkt alleen Alternate nu de FX8150 te kunnen leveren, maar wel met een fors prijskaartje (daarentegen heb ik niets op Alternate aan te merken, ze prijzen niet vlijmscherp maar de service is top). Wat betreft Salland heb ik (helaas) de ervaring dat ze inderdaad vrij vlot zijn met het terugbetalen als je de order annuleert. (overigens moet ik nog steeds eens narekenen of ze eigelijk wel het juiste bedrag naar mij terug hebben overgeschreven, ik had zelf een ander bedrag verwacht)

[ Voor 15% gewijzigd door dcm360 op 28-11-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

dcm360 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:24:
Als ik zo de prijzen bekijk vermoed ik ook niet dat Salland binnenkort ze ineens wel heeft. Maar als ik zo verder kijk lijkt alleen Alternate nu de FX8150 te kunnen leveren, maar wel met een fors prijskaartje (daarentegen heb ik niets op Alternate aan te merken, ze prijzen niet vlijmscherp maar de service is top). Wat betreft Salland heb ik (helaas) de ervaring dat ze inderdaad vrij vlot zijn met het terugbetalen als je de order annuleert. (overigens moet ik nog steeds eens narekenen of ze eigelijk wel het juiste bedrag naar mij terug hebben overgeschreven, ik had zelf een ander bedrag verwacht)
Ik kreeg echt precies me € 221 terug na annulering van de FX8150 ,Ik heb wel goede ervaringen met azerty ,als daar de voorraad op groen staat is het er ook echt!
Op dit moment is de voorraad status niet best bij azerty ,alleen de FX6100 is direct leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Het lijkt erop dat de leveringsproblemen voorbij zijn (iig als je kijkt naar de leveringstijden in de pricewatch). Het is inmiddels tijd voor een nieuwe PC, dus ik ga deze week maar eens aan de slag om onderdelen te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Mwa, ik heb net even snel de levertijden voor de FX8150 bekeken, en ik zie geen winkel die er daadwerkelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Remus schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:05:
Het lijkt erop dat de leveringsproblemen voorbij zijn (iig als je kijkt naar de leveringstijden in de pricewatch). Het is inmiddels tijd voor een nieuwe PC, dus ik ga deze week maar eens aan de slag om onderdelen te bestellen :)
Ga voor de FX8120 ,de 8150 is erg moeilijk te krijgen...
De 8120 is zover ik weet ook the best bang for buck onder de 8 core cpu's van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Speedy-J schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:35:
[...]
De 8120 is zover ik weet ook the best bang for buck onder de 8 core cpu's van AMD.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Speedy-J schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:35:
[...]

Ga voor de FX8120 ,de 8150 is erg moeilijk te krijgen...
Al is dat met name omdat je in het geval van de FX8150 met de bucks nog geen bang kan krijgen :+ Daarnaast ligt de prijs/prestatieverhouding niet eens zo heel erg uit elkaar, ik kan wel voorbeelden geven van veel grotere verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om nog maar een idee te geven van de werkwijze van Salland...
De 2de zou de processor weer geleverd worden volgens hun, maar kreeg pas de 5de een mailtje dat dit niet doorging...
En dat zogenaamde ict waarborg bemiddelt niet voor jouw als klant, maar helpt de shop door slechts dingen door te geven die de shop mij zelf al heeft verteld. En blijven maar hameren op dat ik me geld terug kan vragen.
Is het nou echt zo vreemd dat ik als consument mijn product verwacht binnen de opgegeven periode ipv mijn geld terug ?
Next : contact opnemen met consumentenbond.
In mijn mening heeft Salland gegokt op prijzen en verloren en moeten ze nu op de blaren zitten en gewoon hun verlies nemen en het product leveren ook al moeten zij er meer voor betalen bij leverancier dan ze gehoopt hadden. Dat dit dan nog even duurt tot er weer een paar beschikbaar zijn in nederland kan ik dan natuurlijk prima begrijpen.

Update :

Nou de consumentenbond zegt ook enkel u kunt uw geld terug vragen.....
Ik sta redelijk perplex, ik bedoel daar sta je dan als consument met een dikke vinger ergens waar je hem niet wilt.
Ik ga dit in ieder geval allemaal maar doormailen naar bv. Kassa en verscheidene politieke partijen in de hoop dat er ooit eens iemand bedenkt dat belofte schuld maakt en ze dus te leveren hebben voor de opgegeven prijs en niet nog een jaar gaan zitten wachten totdat de leverancier kan leveren voor de prijs die zij in hun hoofd hadden.
Wat mij betreft zou een zaak die zo met klanten omgaat geen bestaansrecht mogen hebben.
Laat staan ondersteunt worden door een bedrijf als ict waarborg.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 434253 op 06-12-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geannuleerd, had geld inderdaad snel terug.
Al kreeg ik eerst een mailtje dat het 30dagen kon duren en heb ik zelf een mailtje gestuurd dat ze die 390dagen wat mij betreft allang opgebruikt hadden en toen stond het dus volgende dag op mijn rekening.
Zercom gebeld en mijn amd mobo opgestuurd, krijg nu een intel socket 1155 ervoor terug en ga dus maar gewoon voor een 2600k. Dit terwijl ik dat moederboard al paar maanden geleden bij ze had gehaald.
Erg fijne zaak dus, grote opluchting na het dealen met Salland.
Aan 1 kant erg jammer dit allemaal, aangezien ik toch wel beetje amd fanboy ben, maar verwacht er geen spijt van te zullen krijgen.

Punt van mijn verhaal is, bestel nooit wat bij Salland !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 19:25

hostler

Yeahhh dude!

Ag joh, ze zijn nou eenmaal moeilijk te krijgen. Kan Salland ook niets aan doen.

edit: en trouwens, je loopt Salland nu wel af te zeiken. Maar prijzen gaan via leveranciers, zoals bij elke webshop. Misschien kun je beter nooit meer bij een webshop bestellen? Dit probleem ga je namelijk echt niet vermijden door naar een andere shop te gaan. ;w

[ Voor 69% gewijzigd door hostler op 18-12-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Er zijn overal leveringsproblemen wb de 8150, inderdaad. Sowieso, waarom niet de 8120? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Jejking schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:42:
Er zijn overal leveringsproblemen wb de 8150, inderdaad. Sowieso, waarom niet de 8120? :?
omdat die 800 mhz langzamer loopt en minder ver overklokt? :)
als je groot geld uitgeeft kun je het ook gelijk doen voor het neusje van de zalm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan1717
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10-2022
500MHz zul je bedoelen en er zijn genoeg mensen met een 8120 op +5Ghz hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Maar niet iedereen wilt misschien gaan overclocken, maar wel graag wat meer snelheid? Daarnaast is er absoluut geen garantie dat een fx8120 (of 8150) überhaupt op 5GHz gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Kwa overklok maakt het vrij weinig uit of je nu een 8120 of 8150 koopt..
Die eerste is alleen veel makelijker te krijgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy-J op 18-12-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Wat op zich vrij apart is, want als een fx8120 uit zichzelf al goed klokt zou je toch zeggen dat AMD m ook als FX8150 kan verkopen, waar meer marge op zit (vraag ernaar is geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Juan1717 schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:18:
500MHz zul je bedoelen en er zijn genoeg mensen met een 8120 op +5Ghz hoor
dat is waarschijnlijk onder water.
met lucht krijg je max iets van 4,7 ghz.

en ja idd 500 mhz :P my bad... tis nog steeds een halve gigahertz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerst een correctie, die 390 dagen moeten natuurlijk 30dagen zijn.

Wat die prijzen betrefd kun je duidelijk zien dat de duurdere shops ze regelmatig wel leverbaar hebben.
Dit is dan alleen voor dezelfde prijs al dan niet duurder als een 2600k die zich al bewezen heeft.
Met als leuke extra dat ik hem ooit als server kan gebruiken zonder videokaart erbij te hoeven proppen :)

Daarbij heeft Salland zelf tegen mij gezegd dat nog niet al hun leveranciers ze op voorraad hadden, ja sorrie hoor maar dat betekent dus dat ze gegokt hebben op de prijs en het daarvoor niet kunnen leveren, als je dan iemand ruim een maand laat wachten vind ik persoonlijk dat je niet meer kan wachten met bestellen voor diegene.
Komt ook nog bij dat tijdens dezelfde bestelling het nog fout is gegaan met 2videokaarten ook.

Eerst 1 die ze opeens niet konden leveren terwijl die op voorraad stond waarbij vergelijkbare kaarten 30euro minimaal duurder waren, dit op een kaart van 50euro...
Slechtere kaart besteld voor 1 euro meer, kwam daar ook weer vertraging bij.
Nu had ik die snel nodig dus geannuleerd en ergens anders voor nog goedkoper nog betere kaart gekocht.

Dus ja ik heb zeer slechte ervaring met Salland en niet met webshops over het algemeen.
Sterker nog ik zeg in mijn vorige bericht nog dat ik Zercom prettig vond, en ook daar heb ik gebruik gemaakt van de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Anoniem: 434253 schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:12:
Eerst een correctie, die 390 dagen moeten natuurlijk 30dagen zijn.

Wat die prijzen betrefd kun je duidelijk zien dat de duurdere shops ze regelmatig wel leverbaar hebben.
Dit is dan alleen voor dezelfde prijs al dan niet duurder als een 2600k die zich al bewezen heeft.
Met als leuke extra dat ik hem ooit als server kan gebruiken zonder videokaart erbij te hoeven proppen :)

Daarbij heeft Salland zelf tegen mij gezegd dat nog niet al hun leveranciers ze op voorraad hadden, ja sorrie hoor maar dat betekent dus dat ze gegokt hebben op de prijs en het daarvoor niet kunnen leveren, als je dan iemand ruim een maand laat wachten vind ik persoonlijk dat je niet meer kan wachten met bestellen voor diegene.
Komt ook nog bij dat tijdens dezelfde bestelling het nog fout is gegaan met 2videokaarten ook.

Eerst 1 die ze opeens niet konden leveren terwijl die op voorraad stond waarbij vergelijkbare kaarten 30euro minimaal duurder waren, dit op een kaart van 50euro...
Slechtere kaart besteld voor 1 euro meer, kwam daar ook weer vertraging bij.
Nu had ik die snel nodig dus geannuleerd en ergens anders voor nog goedkoper nog betere kaart gekocht.

Dus ja ik heb zeer slechte ervaring met Salland en niet met webshops over het algemeen.
Sterker nog ik zeg in mijn vorige bericht nog dat ik Zercom prettig vond, en ook daar heb ik gebruik gemaakt van de webshop.
over zercom hoor ik ook niet al te vaak positieve berichten.
we hebben ook een webshop review plek of iets in die richting en gooi daar je verhaal uit.

ik bestel trouwens alles bij azerty. fijne site om mee te werken, snelle berichten terug (mist het tijdens werktijden is) en redelijk goeie indicatie van levering van het product. alleen had ik eenmaal een half boze mail moeten sturen omdat ik nog wachtte op een koeler waarvan ze waren vergeten dat ik al betaald had. maargoed, de tijd tussen verwachte leverdatum en levering van het product was nog geen week incl. verzending en mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Azerty zelf ook goede ervaringen mee.
Ik had vanmiddag inderdaad ook al mijn verhaal gezet bij Salland shopreview :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Fordox schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:06:
[...]

dat is waarschijnlijk onder water.
met lucht krijg je max iets van 4,7 ghz.

en ja idd 500 mhz :P my bad... tis nog steeds een halve gigahertz
Met lucht haal je de 4.7GHz bijna niet,tenzij je er een monster koeler op heb zitten met 2 stofzuiger motoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Speedy-J schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:19:
[...]

Met lucht haal je de 4.7GHz bijna niet,tenzij je er een monster koeler op heb zitten met 2 stofzuiger motoren. :)
al de reviews van tweakers gelezen?
op een redelijk gewone zalman koeler haalt hij 5 ghz ;)
bron: reviews: AMD's FX-8150: een bulldozer in bedrijf
Het exemplaar dat AMD naar Tweakers.net opstuurde, werd uiteraard ook aan een korte overklokpoging onderworpen, maar we hielden het bij standaard luchtkoeling. Daarmee wist de cpu echter, zonder al te veel gepruts aan de bios-instellingen, een respectabele 5GHz op de klok te zetten.
de zinnen daarna zijn ook leuk maar heb nog helaas niks van gehoord... ik wil wel zien wat ze doen onder ln2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 09:48

faust2016

You yes have my shirt

Het gaat hier om 24/7 OC's.
Ik durf mn hand er voor in het vuur te steken dat die 5 GHz uit de T.net review niet Prime/LinX stable is ;).

[ Voor 4% gewijzigd door faust2016 op 19-12-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

tsja dan had ik ook toch gehoopt van tweakers om nog een 24/7 stabiele overklok te zetten en een ln2 overklok in een apart dingetje.
weet iemand of ze hier al mee bezig zijn? ik ben toch wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Fordox schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:47:
tsja dan had ik ook toch gehoopt van tweakers om nog een 24/7 stabiele overklok te zetten en een ln2 overklok in een apart dingetje.
weet iemand of ze hier al mee bezig zijn? ik ben toch wel benieuwd...
Ik kan ook zo 5.2GHz doen hoor geen probleem.
Alstublieft Afbeeldingslocatie: http://valid.canardpc.com/cache/banner/2082565.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Volgens mij horen deze laatste opmerkingen thuis in het ervaringentopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Speedy-J schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 08:52:
[...]

Ik kan ook zo 5.2GHz doen hoor geen probleem.
Alstublieft [afbeelding]
stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

5GHz is wel te doen maar dan moet ik 2 extra fans op me radiator zetten..
Dus ik hou het op 4.7~4.8GHz stabiel.
Maar goed weer ontopic.
Het is nog steeds triest met de levertijden en beschikbaarheid van de FX8150,ik snap eerlijk gezegt niet wat het probleem nu is.
Volgens mij is AMD op zoek naar een goede yield met lage vid om zo de 8150 te kunnen produceren/verkopen.
Nu lijkt het erop dat alleen cherry picked 8150's de deur uit gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Speedy-J schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:00:
[...]

5GHz is wel te doen maar dan moet ik 2 extra fans op me radiator zetten..
Dus ik hou het op 4.7~4.8GHz stabiel.
Maar goed weer ontopic.
Het is nog steeds triest met de levertijden en beschikbaarheid van de FX8150,ik snap eerlijk gezegt niet wat het probleem nu is.
Volgens mij is AMD op zoek naar een goede yield met lage vid om zo de 8150 te kunnen produceren/verkopen.
Nu lijkt het erop dat alleen cherry picked 8150's de deur uit gaan..
als ze cherry pickt zijn kun je met elke processor die de deur uitgaat onder vloeibaar helium het wereldrecord bereiken :P
volgens mij zijn het speciaal geselecteerde 8120's die ze een hogere baseclock meegeven.
de 8150 is echt onbereikbaar bijna voor de normale consument die even een systeem inelkaar wil gooien voor veel geld. alleen degene die er veel tijd in gooien kunnen er 1 regelen.

ik heb mijn wenslijst ook maar aangepast op een 8120...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
8150 leverbaarheid isinderdaad nog steeds slecht. Het bewijs mi dat men nog steeds moeite heeft om binnen de tdp de vereiste clocksnelheid te behalen. De oc baarheid bewijst dat de clocksnelheid op zichzelf het probleem niet is.
Ik vrees dat we dus ook nog wel even moeten wachten
op de 95Watt 8120 versie :(

Pagina: 1 2 3 Laatste