*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08
5GHz is wel te doen maar dan moet ik 2 extra fans op me radiator zetten..
Dus ik hou het op 4.7~4.8GHz stabiel.
Maar goed weer ontopic.
Het is nog steeds triest met de levertijden en beschikbaarheid van de FX8150,ik snap eerlijk gezegt niet wat het probleem nu is.
Volgens mij is AMD op zoek naar een goede yield met lage vid om zo de 8150 te kunnen produceren/verkopen.
Nu lijkt het erop dat alleen cherry picked 8150's de deur uit gaan..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
als ze cherry pickt zijn kun je met elke processor die de deur uitgaat onder vloeibaar helium het wereldrecord bereikenSpeedy-J schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:00:
[...]
5GHz is wel te doen maar dan moet ik 2 extra fans op me radiator zetten..
Dus ik hou het op 4.7~4.8GHz stabiel.
Maar goed weer ontopic.
Het is nog steeds triest met de levertijden en beschikbaarheid van de FX8150,ik snap eerlijk gezegt niet wat het probleem nu is.
Volgens mij is AMD op zoek naar een goede yield met lage vid om zo de 8150 te kunnen produceren/verkopen.
Nu lijkt het erop dat alleen cherry picked 8150's de deur uit gaan..

volgens mij zijn het speciaal geselecteerde 8120's die ze een hogere baseclock meegeven.
de 8150 is echt onbereikbaar bijna voor de normale consument die even een systeem inelkaar wil gooien voor veel geld. alleen degene die er veel tijd in gooien kunnen er 1 regelen.
ik heb mijn wenslijst ook maar aangepast op een 8120...
*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08
8150 leverbaarheid isinderdaad nog steeds slecht. Het bewijs mi dat men nog steeds moeite heeft om binnen de tdp de vereiste clocksnelheid te behalen. De oc baarheid bewijst dat de clocksnelheid op zichzelf het probleem niet is.
Ik vrees dat we dus ook nog wel even moeten wachten
op de 95Watt 8120 versie
Ik vrees dat we dus ook nog wel even moeten wachten
op de 95Watt 8120 versie

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...