Probleem met 2de beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• bowz3r
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 12:22
Ik heb een probleem met het aansluiten van een 2de monitor op mijn pc. Er kan maar 1 beeldscherm gedetecteerd worden. Allebei de beeldschermen hebben een VGA aansluiting. Op het moederbord zit een VGA en HDMI aansluiting. Aangezien ik VGA niet omgezet krijg naar HDMI heb ik al geprobeerd om een videokaart in de pc in te bouwen, met een VGA en DVI aansluiting. Maar ook dit werkt niet. Aangezien hier ook maar een beeldscherm gedetecteerd word, weet ik wel zeker dat de videokaart werkt. Ook heb ik geprobeerd het andere scherm aan te sluiten op de VGA poort op het moederbord. Op deze manier heb ik dus ook uitgesloten dan het scherm defect is. Ook heb ik de drivers geupdate, maar ook zonder resultaat.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Mvg,
Bowz3r

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Wat voor een merk monitors heb je ? Wat voor een merk VGA kaart heb je ? Op wat voor een soort OS draai je ?
bowz3r schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:05:
Ik heb een probleem met het aansluiten van een 2de monitor op mijn pc. Er kan maar 1 beeldscherm gedetecteerd worden. Allebei de beeldschermen hebben een VGA aansluiting. Op het moederbord zit een VGA en HDMI aansluiting. Aangezien ik VGA niet omgezet krijg naar HDMI heb ik al geprobeerd om een videokaart in de pc in te bouwen, met een VGA en DVI aansluiting. Maar ook dit werkt niet. Aangezien hier ook maar een beeldscherm gedetecteerd word, weet ik wel zeker dat de videokaart werkt. Ook heb ik geprobeerd het andere scherm aan te sluiten op de VGA poort op het moederbord. Op deze manier heb ik dus ook uitgesloten dan het scherm defect is. Ook heb ik de drivers geupdate, maar ook zonder resultaat.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Mvg,
Bowz3r

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• bowz3r
De monitoren zijn 2x een HP L1908W.
De PC is een HP Compaq 6200 Pro Microtower.
Als videokaarten heb ik geprobeerd: GeForce 8400 GS, NVIDEA Quadro 600 en een Club 3D CGN GS846PL.
Ik run Windowns 7 64x professional.

• bowz3r
Iemand die mij kan helpen?
zelf zat ik al te denken aan een BIOS instelling of iets dergelijks, aangezien ik geen defecte hardware heb.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Je sluit dus 1 van de schermen aan op de vga-poort van de videokaart, en op de dvi-poort van de videokaart zet je een koppelstukje naar VGA en sluit het andere scherm daar op aan? Als dit het geval is zal Windows het scherm uit zichzelf moeten detecteren, als dit niet zo is moet je misschien op de site van de fabrikant de laatste drivers downloaden (voor de eerste 2 die je in de post hiervoor noemt dus bij nVidia, de laatste herken ik zo snel niet eigenlijk).
BIOS instellingen zouden op zich niet uit mogen maken, tenzij je uberhaupt geen beeld krijgt op een 'losse' videokaart.

• bowz3r
Ik heb tevens al alle onderdelen getest, de videokaart werkt, allebei de monitoren werken en de kabels werken. Maar het 2de scherm word nog steeds niet door Windows gedetecteerd. Ook heb ik HP hierover gebeld, hiervan heb ik gehoord dat het een software probleem is een door de harde schijf te vervangen, of door een herinstallatie uit te voeren zou het probleem zijn opgelost.
Maar dit lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Nog iemand een idee?

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
bowz3r schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:22:
Ik heb tevens al alle onderdelen getest, de videokaart werkt, allebei de monitoren werken en de kabels werken. Maar het 2de scherm word nog steeds niet door Windows gedetecteerd. Ook heb ik HP hierover gebeld, hiervan heb ik gehoord dat het een software probleem is een door de harde schijf te vervangen, of door een herinstallatie uit te voeren zou het probleem zijn opgelost.
Maar dit lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Nog iemand een idee?
Wat sluit je waar op aan? Welke drivers draai je? Welke aansluiting werkt wel/niet? werkt de aansluiting wel als "De andere" niet gebruikt wordt?

• bowz3r
Aragnut schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:26:
[...]

Wat sluit je waar op aan? Welke drivers draai je? Welke aansluiting werkt wel/niet? werkt de aansluiting wel als "De andere" niet gebruikt wordt?
Ik heb een GeForce 8400 GS met een DVI en VGA aansluiting, de 2 monitoren hebben ook een DVI en VGA aansluiting. Via de nVidia site heb ik de nieuwste drivers van de videokaart gedownload en geinstalleerd. Als ze allebij zijn aangesloten werkt alleen de monitor die op de DVI poort zit aangesloten.

• Aragnut
  • Nu online
bowz3r schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:03:
[...]

...de 2 monitoren hebben ook een DVI en VGA aansluiting....
Apart, als ik de monitor specificaties opzoek, dan wordt gezegd dat deze monitoren alleen een VGA aansluiting hebben (maar dat maakt op zich niet uit).

Als 1 monitor alleen aan de VGA (van de 8400 GS) hangt, werkt deze dan?
En als je 1 monitor alleen aan de DVI (van de 8400 GS) hangt, werkt deze dan?

• bowz3r
als ik ze appart aansluit werken ze idd wel, maar niet samen met elkaar

• Aragnut
  • Nu online
bowz3r schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:05:
als ik ze appart aansluit werken ze idd wel, maar niet samen met elkaar
Bedoel je dat een monitor op alleen vga en een monitor op alleen DVI wel werkt? Zie je wel beide monitoren in je hardware lijst staan? computer --(rechtsklik)--> manage --> device manager --+--> monitors

• bowz3r
beeldscherm adapters / monitors staat helemaal niet bij apparaatbeheer.
Ik heb HP gebeld, die raden mij een herinstallatie aan, terwijl ik dit probleem ook al had op een volledig schone installatie.

Verwijderd

Herinstalleren is niet nodig, moet gewoon zien uit te vogelen waar het fout gaat.

Wat heb je bij het volgende scherm voor opties?
Afbeeldingslocatie: http://erwinvandenbos.nl/downloads/win7mm.jpg

• bowz3r
daar heb ik maar 1 scherm staan. Ook als ik op detect klik komt er geen 2de bij

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Tja, deze vraag is nu al zo vaak gesteld hier op het forum en de rede dat het niet werkt staat er ook al zo vaak bij vermeld. Als je een videokaart met 1 x VGA en 1 x DVI hebt kan je er geen 2 monitoren op aansluiten omdat deze poorten gedeeld worden. Dus als je de VGA poort gebruikt werkt de DVI poort niet en andersom werkt dit ook niet dus dat is de hele oorzaak, maar ik denk dat het verstandig is om eens vaker verder te lezen.

HD6570 geen VGA via DVI-I -> VGA connector
Secundaire (ATI) PCI-E videokaart naast 5870 voor 3 schermen

Als voorbeelden met ongeveer vergelijkbare problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Roel1966 op 23-10-2011 21:45 ]

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 22:13
Roel1966 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:38:
Tja, deze vraag is nu al zo vaak gesteld hier op het forum en de rede dat het niet werkt staat er ook al zo vaak bij vermeld. Als je een videokaart met 1 x VGA en 1 x DVI hebt kan je er geen 2 monitoren op aansluiten omdat deze poorten gedeeld worden. Dus als je de VGA poort gebruikt werkt de DVI poort niet en andersom werkt dit ook niet dus dat is de hele oorzaak, maar ik denk dat het verstandig is om eens vaker verder te lezen.
Ik heb een 8600GT en 2 monitoren precies aangesloten zoals jij nu zegt. Geen enkel probleem. Ik ga er dan vanuit dat dit zeker niet voor alle videokaarten opgaat.

• Roel1966
  • Niet online
Chillosophy schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:41:
[...]

Ik heb een 8600GT en 2 monitoren precies aangesloten zoals jij nu zegt. Geen enkel probleem. Ik ga er dan vanuit dat dit zeker niet voor alle videokaarten opgaat.
Dan heb je hoogstwaarschijnlijk 2 x DVI en dan gaat het wel.

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 22:13
Roel1966 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:43:
[...]

Dan heb je hoogstwaarschijnlijk 2 x DVI en dan gaat het wel.
1x VGA, 1x DVI. Dus nogmaals, precies zoals je in je vorige post beschrijft.

• Roel1966
  • Niet online
Chillosophy schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:44:
[...]

Bij de meeste kaarten werkt dit niet en dit is al vaker langsgekomen in Topics.

Verwijderd

Chillosophy schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:44:
[...]

Roel1966 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:45:

Bij de meeste kaarten werkt dit niet en dit is al vaker langsgekomen in Topics.
1x vga + 1x dvi werkt prima op de meeste kaarten.

Maar ik vraag me af of de ts 2x vga probeert te gebruiken, daar zit denk ik het probleem omdat veel kaarten maar 1x vga ondersteunen.
Dat zou verklaren waarom alles werkt als je maar 1 monitor aansluit.

volgens de product review heeft de HP L1908W alleen een vga aansluiting, jij zegt dat er ook dvi op zit.
probeer eens 1 monitor op vga aan te sluiten en de 2e op dvi. (geen vga koppelstuk gebruiken)
Of heb je dit al geprobeerd ?

Een andere oplossing is 1 monitor op de vga van je moederbord, en de andere op de vga of dvi van je video kaart aan te sluiten.

• bowz3r
Ik heb tevens nog het een en ander geprobeerd. Een herinstallatie leek me idd niet nodig.
Ik heb een DVI en VGA monitor gepakt, en deze aangesloten. Dus gewoon DVI naar DVI op de videokaart en VGA naar VGA op de videokaart.
Ook heb ik geprobeerd 2 VGA monitoren geprobeerd, 1 VGA naar VGA op de videokaart, en VGA naar de VGA-DVI connector, en dan naar de DVI op de videokaart.
Verder heb ik geprobeerd met 2VGA monitoren, 1 VGA naar VGA op de videokaart, en 1 VGA naar de VGA aansluiting op het moederbord.

Allemaal zonder resultaat.

• Aragnut
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:35:
[...]

[...]

....

Een andere oplossing is 1 monitor op de vga van je moederbord, en de andere op de vga of dvi van je video kaart aan te sluiten.
In meeste gevallen wordt de onboard uitgeschakeld zodra er een videokaart gedetecteerd wordt. Overigens is dit te zien in de hardware lijst. Mogelijk kan de TS hiervan een screenshot plaatsen, zodat te zien is welke hardware door windows gezien wordt (of juist niet gezien wordt).

• Roel1966
  • Niet online
Aragnut schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:59:
In meeste gevallen wordt de onboard uitgeschakeld zodra er een videokaart gedetecteerd wordt. Overigens is dit te zien in de hardware lijst. Mogelijk kan de TS hiervan een screenshot plaatsen, zodat te zien is welke hardware door windows gezien wordt (of juist niet gezien wordt).
Bij de laatste generatie Intel Sandybridge boarden is dit niet meer het geval omdat deze SLI en Crossfire ondersteund met de interne videochip van de cpu.
Pagina: 1