Secundaire (ATI) PCI-E videokaart naast 5870 voor 3 schermen

Pagina: 1
Acties:

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Hi,

Ik wil graag drie schermen aan m'n pc hangen (Eigenlijk dual monitor + TFT als veredelde tv).

M'n huidige 5870 videokaart heeft genoeg uitgangen (2X DVI + HDMI + Displayport), echter hebben er maar twee een clock generator. Waardoor ik dus niet meer dan twee schermen tegelijk kan aansturen...mits mijn 3de scherm native Displayport is. (is niet zo).

De goedkoopste oplossing lijkt me om een PCI-E videokaartje er bij te hangen (moet wel iets fatsoenlijks zijn ivm hardware acceleration van video). Echter de volgende zaken weet ik niet veel vanaf :

1) Hoe zal het systeem bepalen welke videokaart primary is? M'n HD5870 zit uiteraard in t' bovenste PCI-E slot, gaat het op basis daar van?

2) Ik wil een 4xxx serie secundair kaartje aanschaffen naast mijn 5870. Kunnen als 't goed is zelfde driver gebruiken. Kan je in de ATI driver dan settings per videokaart regelen? (nog nooit gedaan)

3) Gaan games niet de mist in omdat ze op de secundaire videokaart gaan draaien? Of kijken ze áltijd naar de primary graphics adapter?

Alvast dank voor de hulp :)

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-02 12:40
Niet om reclame te lopen, maar www.widescreengamingforum.com staat een heleboel informatie als je 3 schermen tegelijk wilt gebruiken. Wat je wilt is waarschijnlijk Eyefininy. Zover ik weet is er dan ook geen problemen met games.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Zolang je Windows 7 hebt moet het werken. Laatst uren bezig geweest met twee kaarten op XP, wat niet lukte. Windows 7 werkte out of the box, zelfs met een ati + nvidia :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Een displayport naar DVI converter is goedkoper meen ik. Moet je wel even goed controleren, als ik het uit mijn hoofd goed zeg moet je een actieve converter hebben. Ik geloof dat die tegenwoordig vanaf een euro of 25 te krijgen zijn.

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:27
Zet er een 5970 naast. Werkt perfect. Kost nog steeds wat maar dan heb je trifire en goede aansturing.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Een actieve displayport adapter aansluiten op je displayport en je kan prima met 3 schermen tegelijkertijd werken zonder een extra videokaart aan te schaffen. Ik heb dit zelf zo bij mijn zwager ook geinstalleerd en het werkt prima waarbij je wel dan even in Catalyst alles moet instellen zoals je zelf wilt.

Dit is een voorbeeld ervan http://www.alternate.nl/h...che+kaarten&l2=Toebehoren

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Bedankt allemaal....die active displayports kosten ook niet meer wat ze vroeger hebben gekost. 21 euro valt reuze mee inderdaad :)

Ook de 2de videokaart optie is dus mogelijk, mooi ..bedankt nogmaals!

Slotje :)

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Voor je "hoe wordt bepaald wat de primary videokaart is" vraag.

Pre-Windows: Normaal gesproken je bovenste slot. Het kan zijn dat je BIOS een optie bied om aan te geven welke van de videokaart als de primary videokaart moet worden gezien.

Eenmaal aanbeland in Windows is het de monitor waarbij je het vinkje zet van "Make this my main display". Daarop worden dan ook alle games gestart.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Pagina: 1