Kassadin heeft misschien niet zoveel burst als LB early game, maar ik ben het niet met je eens dat hij het af zou leggen. Tot level 6 zou er misschien wat defensive gespeeld moeten worden, maar daar is mee te leven. Het zou volgens mij eenvoudiger moeten zijn om LB te harassen, alleen de damage is lager.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:02:
[...]
Kassadin legt het af tegen LB, niet genoeg burst/mobility early game.
Talon... Talon heeft geen probleem tegen LeBlanc.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 03:34:
Om de discussie van een aantal topics/posts geleden in leven te houden:
Ik daag een ieder uit om 1v1 tegen mij te spelen (ik LB) met best of 3.
Kies wat je wilt, ik pick LB.
Rules:
- 1v1
- 1e kill wint
- summoners naar keuze
- mag recallen
- geen bans
Dus torens maakt geen flikker uit, aangezien ik weet dat je LB met een morgana eruit pusht als je HEEEEEEEEEL safe speelt.
@nazanir: heimer heeft geen kans aangezien hij niets anders kan dan wachten op jouw! Je bent altijd sneller met je combo's, hij heeft weinig life, ik zie geen reden waarom heimer > LB.
VEIGAR: je bent dood voordat je iets doet. met Q+R silence je veigar in ieder geval lang genoeg om zijn combo uit te voeren. Met de CD van LB heeft veigar gewoon 0.00% kans om langer in lane te blijven als LB.
VAYNNE: op mid stunne? sorry, no go!
@itsnotrudy: Tegen morgana kan je heel rustig Q casten. Aangezien je Q op short CD zit kan je al je skills tussendoor gooien zolang ze niet shield. Doet ze haar shield => snare. Dan gooi je daarna alsnog je combo erop -> dood.
In ieder geval moelijk uit te leggen en morgana is de beste counter tegen LB, maar nog steeds vrij easy IMO
@baristo. Sorry, maar ryze tegen LB is gewoon Massive Fun voor LB.
IMO is LB gewoon de beste 1v1 early AP champ die er is, who proves me wrong?
@Graves guide. Thanks, zal hem morgen even proberen
Btw, wat is momenteel viabler. Sion AD of AP? mensen zeggen AP, maar hij heeft maar 2 skills. :L
[ Voor 4% gewijzigd door LikeAKing op 24-10-2011 10:30 ]
Als je dit doet, gaan mensen toch gewoon hun volledige runepage vol gooien met magic resists, starten met +24mr item, het schiet al een stuk minder op dan met lb ?Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 03:34:
Rules:
- 1v1
- 1e kill wint
- summoners naar keuze
- mag recallen
- geen bans
Dat hangt sterk af van wat je wilt, wil je één burst kunnen doen en vervolgens zelf geburst worden, dan kan je ap builden, dit komt zeer hard aan wegens de 1 op 1 ratio's. Een AD sion blijft over het algemeen langer in leven, doet meer schade, en kan ook doorgaan tussen de bursts door.LikeAKing schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:00:
[...]
Btw, wat is momenteel viabler. Sion AD of AP? mensen zeggen AP, maar hij heeft maar 2 skills. :L
Vanavond eens anivia proberen, speel lol al wat jaren maar eigenlijk nooit volledige AP champs (lux en trollkaiser daar gelaten). Eens kijken of het wat wordt.
[ Voor 44% gewijzigd door atlantisx op 24-10-2011 11:12 ]
AP Sion is zowat de FOTM geworden de laatste tijd. Zijn twee AP skills hebben een 1:1 ratio waardoor hij echt bizar veel damage kan doen met 1 combo.LikeAKing schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:00:
[...]
Ik heb al gelezen dat hij zo populair is nu vanwege Kassadin die ook plots veel meer gespeeld wordt. Als kassadin z'n combo doet (riftwalk, silence, slow) dan staat hij vlakbij sion. Sion hoeft er dan maar even bij blijven, hem te stunnen en eventueel z'n schild (als dat nog niet kapot is tenminste) te laten ontploffen en alle damage is teruggedaan.
En als hij zijn schild voor de incoming burst doet, dan ga je minstens de damage van de silence al negeren (die toch het vaakst als eerste gelevelled wordt).
Tja, maar late game heb je dan 450 AP, en kom je niet ver met een burst van 300 (+450), met je 2 abilitys.speedzor schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:59:
[...]
AP Sion is zowat de FOTM geworden de laatste tijd. Zijn twee AP skills hebben een 1:1 ratio waardoor hij echt bizar veel damage kan doen met 1 combo.
Ik heb al gelezen dat hij zo populair is nu vanwege Kassadin die ook plots veel meer gespeeld wordt. Als kassadin z'n combo doet (riftwalk, silence, slow) dan staat hij vlakbij sion. Sion hoeft er dan maar even bij blijven, hem te stunnen en eventueel z'n schild (als dat nog niet kapot is tenminste) te laten ontploffen en alle damage is teruggedaan.
En als hij zijn schild voor de incoming burst doet, dan ga je minstens de damage van de silence al negeren (die toch het vaakst als eerste gelevelled wordt).
Dat is 1500 damage maar met een beetje magic resist al gauw 1250+- damage. Geen idee of je dan nog handig bent, want verder doe je geen damage meer.
Met een beetje MR of BV is Sion helemaal niet zo eng hoor. Daarnaast heeft hij vrij hoge CDs. dus als hij tijdens een teamfight zijn combo heeft gedaan (uitgaande dat zijn shield dan nog niet gebroken is), doet hij vrij weinig meer.
-
+ lichbane procs en 450 AP is wel weinig late game imho. Sion farmed ook erg makkelijk dus moet je easy gold kunnen farmen voor een early Rabadons
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Maar mijn laatste match had ik een volle build AP.
Sorcere Shoes
Rabandons
Abbyssal Scepter
LichBane
Guardian Angel
Void Staff.
468AP had ik ongeveer.
Sorcere Shoes
Rabandons
Abbyssal Scepter
LichBane
Guardian Angel
Void Staff.
468AP had ik ongeveer.
Jungle Sion (AD) OPLikeAKing schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:00:
[...]
Vicariously I live while the whole world dies
Komt toch wel voor, die ranged stun is best wel vies om op je te krijgen. Zeker als botlane nog een taric/bc heeft heb je best wel een sterke gank. Zeker omdat veel mensen doodleuk in lane blijven ongeacht dat ze een ward hebben, dan flashed sion er in, stun op je, Taric/andere stun er bij en boem.
Ik zie trouwens de laatste tijd best wel veel ezreal jungle's, en dan niet met smite of meteen aan het begin, Maar ezreal farmed dan eerst een madreds, en gaat vervolgens zijn botlane uit en junglen. Best vaag de eerste keer dat je daar tegen speelt, je denkt dat die afk o.i.d. is komt die plots de jungle uit flashen met red
.
Ik zie trouwens de laatste tijd best wel veel ezreal jungle's, en dan niet met smite of meteen aan het begin, Maar ezreal farmed dan eerst een madreds, en gaat vervolgens zijn botlane uit en junglen. Best vaag de eerste keer dat je daar tegen speelt, je denkt dat die afk o.i.d. is komt die plots de jungle uit flashen met red
Verwijderd
Gisteren zag ik doublelift ezreal duo junglen met een blitzcrank.De ganks waren vrij goddelijk.atlantisx schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:21:
Komt toch wel voor, die ranged stun is best wel vies om op je te krijgen. Zeker als botlane nog een taric/bc heeft heb je best wel een sterke gank. Zeker omdat veel mensen doodleuk in lane blijven ongeacht dat ze een ward hebben, dan flashed sion er in, stun op je, Taric/andere stun er bij en boem.
Ik zie trouwens de laatste tijd best wel veel ezreal jungle's, en dan niet met smite of meteen aan het begin, Maar ezreal farmed dan eerst een madreds, en gaat vervolgens zijn botlane uit en junglen. Best vaag de eerste keer dat je daar tegen speelt, je denkt dat die afk o.i.d. is komt die plots de jungle uit flashen met red.
Heb dit weekend lopen junglen met cho'gath, vond het ook nog vrij geestig. Ganks zijn iets moeilijker maar hij is toch zo een beest.
Hmm volgens mij is talon een sure lose voor lb tot level 4 safe spelen en daarna killen, volgens mij moet ik je met monkey king ook gewoon kunnen pakken. Kassadin geef ik een prima kans. Brand lukt het ook nog wel mee maar das LB afhankelijk sinds een goede LB het zou moeten winnen. Verder zeg ik idd Cho door zijn sustain en ja beetje in die weg moet het prima kunnen. LB blijft altijd wel leuk early game late game is ze echter niet zo boeiendVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 03:34:
Ik daag een ieder uit om 1v1 tegen mij te spelen (ik LB) met best of 3.
Kies wat je wilt, ik pick LB.
Rules:
- 1v1
- 1e kill wint
- summoners naar keuze
- mag recallen
- geen bans
Dus torens maakt geen flikker uit, aangezien ik weet dat je LB met een morgana eruit pusht als je HEEEEEEEEEL safe speelt.
@nazanir: heimer heeft geen kans aangezien hij niets anders kan dan wachten op jouw! Je bent altijd sneller met je combo's, hij heeft weinig life, ik zie geen reden waarom heimer > LB.
VEIGAR: je bent dood voordat je iets doet. met Q+R silence je veigar in ieder geval lang genoeg om zijn combo uit te voeren. Met de CD van LB heeft veigar gewoon 0.00% kans om langer in lane te blijven als LB.
VAYNNE: op mid stunne? sorry, no go!
@itsnotrudy: Tegen morgana kan je heel rustig Q casten. Aangezien je Q op short CD zit kan je al je skills tussendoor gooien zolang ze niet shield. Doet ze haar shield => snare. Dan gooi je daarna alsnog je combo erop -> dood.
In ieder geval moelijk uit te leggen en morgana is de beste counter tegen LB, maar nog steeds vrij easy IMO
@baristo. Sorry, maar ryze tegen LB is gewoon Massive Fun voor LB.
IMO is LB gewoon de beste 1v1 early AP champ die er is, who proves me wrong?
Verwijderd
Vicarious schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:59:
@VraatJ: moeten het AP casters zijn of mag alles?
AP casters dus als het even kan. AD ranged mag van mij ook, maar tegen een goede AD bruiser ga ik uiteraard nooit winnen aangezien die zichzelf waarschijnlijk vol health tussen mijn combo's door. Ik heb helaas niet genoeg mana om dat tegen te gaan.IMO is LB gewoon de beste 1v1 early AP champ die er is, who proves me wrong?
@Saphua Kassadin heeft het iig tot nu toe altijd afgelegd tegen mij. Zo gauw kassadin naar je toe riftwalked heb je 0.01 seconden om E te doen (Snare) voordat je gesilenced word. Kassadin heeft niet genoeg power om je in 1x neer te bursten dus daarna is het wachten tot je silence is afgelopen en je snare kassadin heeft vastgezet. Q-R 2sec silence -> W + 2 seconden silence -> Q + ignite = kill.
Ik heb in ieder geval deze week vakantie dus zou redelijk wat challenges aan kunnen gaan.
edit: Denk dat ik talon trouwens wel kan hebben 1v1, gok dat mijn combo na level 6 genoeg moet zijn om hem in 1x te pakken. Geen ervaring mee trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 12:32 ]
Ik wil vanmiddag (14:00 o.i.d.) of vanvaond wel een poging wagen met ryze, Maar we gaan hopelijk beide niet non stop onder de tower staan o.i.d. ?
Verwijderd
That's not how I roll. Geef me iig maar een poke op LoL, zal de client aan laten staan.atlantisx schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:36:
Ik wil vanmiddag (14:00 o.i.d.) of vanvaond wel een poging wagen met ryze, Maar we gaan hopelijk beide niet non stop onder de tower staan o.i.d. ?
Talon staat bekend als anti AP, mid champ, squishy insta killer. Zijn silence, stealth + damage over time maken het je moeilijkVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:28:
[...]
[...]
AP casters dus als het even kan. AD ranged mag van mij ook, maar tegen een goede AD bruiser ga ik uiteraard nooit winnen aangezien die zichzelf waarschijnlijk vol health tussen mijn combo's door. Ik heb helaas niet genoeg mana om dat tegen te gaan.
@Saphua Kassadin heeft het iig tot nu toe altijd afgelegd tegen mij. Zo gauw kassadin naar je toe riftwalked heb je 0.01 seconden om E te doen (Snare) voordat je gesilenced word. Kassadin heeft niet genoeg power om je in 1x neer te bursten dus daarna is het wachten tot je silence is afgelopen en je snare kassadin heeft vastgezet. Q-R 2sec silence -> W + 2 seconden silence -> Q + ignite = kill.
Ik heb in ieder geval deze week vakantie dus zou redelijk wat challenges aan kunnen gaan.
edit: Denk dat ik talon trouwens wel kan hebben 1v1, gok dat mijn combo na level 6 genoeg moet zijn om hem in 1x te pakken. Geen ervaring mee trouwens.
Verwijderd
Hoe zit het met de ranges van skills. Annie's q is 625 en die van ryze 675. Maar ik word toch vaak geraakt als ik een q op annie los krijg. Zit daar nog een truuk in? Een of andere perfecte terugloop actie
Als jij even stilstaat op het moment dat je jouw Q cast en zij loopt op dat moment naar jou, dan gaat ze ook in range komen hoor.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:32:
Hoe zit het met de ranges van skills. Annie's q is 625 en die van ryze 675. Maar ik word toch vaak geraakt als ik een q op annie los krijg. Zit daar nog een truuk in? Een of andere perfecte terugloop actie
Er zit best wat verschil op, maar geen kilometers.
Verwijderd
Dus er is geen uber timing trick oid dat ik haar wel raak maar zij mij niet.speedzor schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:41:
[...]
Als jij even stilstaat op het moment dat je jouw Q cast en zij loopt op dat moment naar jou, dan gaat ze ook in range komen hoor.
Er zit best wat verschil op, maar geen kilometers.
Vaak lopen chars een beetje wisselend voor/achteruit als ze proberen jou te hitten. De truc is om net op het moment dat zij achteruit gaan lopen je ding te doen. 9/10 keer zijn ze net niet snel genoeg om te reageren.
Dit dus. Dat is dus ook de reden dat je bij het lasthitten altijd wat buiten range moet staan en in wisselende patronen moet lopen. Als je 2-3x dezelfde beweging doet dan gaat de vijand daarop anticiperen.SaphuA schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:12:
Vaak lopen chars een beetje wisselend voor/achteruit als ze proberen jou te hitten. De truc is om net op het moment dat zij achteruit gaan lopen je ding te doen. 9/10 keer zijn ze net niet snel genoeg om te reageren.
Verwijderd
Story of LB's live:
Kayle wil mid, ik ga met atlantis bot sta vrij snel 2-0-1 ondertussen gaat kayle 3x dood op mid tegen ryze. Ik pak mid dus maar om vervolgens ryze helemaal te steamrollen, goed te ganken en de eindigen op 14-3-10. Maargoed ik ben LB dus we verliezen de pot gewoon
.
Gelukkig haal ik op het moment meer voldoening uit het 14-3-10 halen met LB dan het winnen met andere random champs.
En ondertussen
Vraatjuh 3
GoT 0
2x tegen ryze gespeeld, 1x tegen lee sin.
Kayle wil mid, ik ga met atlantis bot sta vrij snel 2-0-1 ondertussen gaat kayle 3x dood op mid tegen ryze. Ik pak mid dus maar om vervolgens ryze helemaal te steamrollen, goed te ganken en de eindigen op 14-3-10. Maargoed ik ben LB dus we verliezen de pot gewoon
Gelukkig haal ik op het moment meer voldoening uit het 14-3-10 halen met LB dan het winnen met andere random champs.
En ondertussen
Vraatjuh 3
GoT 0
2x tegen ryze gespeeld, 1x tegen lee sin.
Hehe LB.
Ik was dus afgelopen weekend op een LAN (TheReality), waar ook een goed team gefacerolled werd door LB. Maar dat kwam ook door de slimme bans en picks. Het team met LB wachtte tot de laatste pick met LB (terwijl in hun profielen LB vrijwel niet voorkwam). Hierdoor kon het andere team niet meer counterpicken, want ze hadden al een AP gekozen. Later moesten ze nog een game tegen dezelfde partij maar toen bande ze LB. Daarna wonnen ze vrij eenvoudig blijkbaar
Met mijn teampje van random dudes nog 5e/6e geworden in de compo ook trouwens (van de 17 teams). Best aardig voor 5 mensen die elkaar op de eerste dag van de LAN daadwerkelijk spraken en met elkaar speelden. Maar ja, o.a. DDesports bleek toch een brug te ver
Ik was dus afgelopen weekend op een LAN (TheReality), waar ook een goed team gefacerolled werd door LB. Maar dat kwam ook door de slimme bans en picks. Het team met LB wachtte tot de laatste pick met LB (terwijl in hun profielen LB vrijwel niet voorkwam). Hierdoor kon het andere team niet meer counterpicken, want ze hadden al een AP gekozen. Later moesten ze nog een game tegen dezelfde partij maar toen bande ze LB. Daarna wonnen ze vrij eenvoudig blijkbaar
Met mijn teampje van random dudes nog 5e/6e geworden in de compo ook trouwens (van de 17 teams). Best aardig voor 5 mensen die elkaar op de eerste dag van de LAN daadwerkelijk spraken en met elkaar speelden. Maar ja, o.a. DDesports bleek toch een brug te ver
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik denk dat ik verkocht ben aaan LB, heb zojuist wat youtube filmpes bekeken en ga haar vanavond aanschaffen.
Normaal speel ik altijd met Yi, mits je dan een beetje een redelijk team hebt kun je het in mijn ogen haast niet fout doen. Al helemaal niet tegen tegenstanders van mijn level (14)
Gister 1 potje gespeeld met amumu (Zeg ik het goed?) niet mijn ding, vind die W echt dramatisch... niet zozeer dat het een slechte move is, meer dat ik dat gejank animatie er niet uit vind zien...
Nasus ook geprobeerd, leuke character!
Normaal speel ik altijd met Yi, mits je dan een beetje een redelijk team hebt kun je het in mijn ogen haast niet fout doen. Al helemaal niet tegen tegenstanders van mijn level (14)
Gister 1 potje gespeeld met amumu (Zeg ik het goed?) niet mijn ding, vind die W echt dramatisch... niet zozeer dat het een slechte move is, meer dat ik dat gejank animatie er niet uit vind zien...
[nostalgiemodus]Vroeger hé! Vroeger konden we helemaal niet zien hoelang die jankert z'n range was! [/nostalgiemodus]wildcardxl schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:01:
Ik denk dat ik verkocht ben aaan LB, heb zojuist wat youtube filmpes bekeken en ga haar vanavond aanschaffen.
Verwijderd
Nou, ondertussen 6-2.
Het had 7-1 kunnen zijn maar ik werd een beetje te greedy met LB tegen akali en dat werd afgestraft door BatsAap.
Andere loss was ook tegen BatsAap met een full MR/HP soraka die met 98 MR begon. Blijkt in ieder geval een hele goede counter te zijn voor 1v1 tegen LB. Bats had teveel sustain en ik te weinig mana/AP om hem te blijven harassen/te killen. Heb na ruim 15 minuten opgegeven omdat ik gewoon weinig kon uithalen en hij mij ruim outfarmde.
Leuke games iig tot nu toe.
Het had 7-1 kunnen zijn maar ik werd een beetje te greedy met LB tegen akali en dat werd afgestraft door BatsAap.
Andere loss was ook tegen BatsAap met een full MR/HP soraka die met 98 MR begon. Blijkt in ieder geval een hele goede counter te zijn voor 1v1 tegen LB. Bats had teveel sustain en ik te weinig mana/AP om hem te blijven harassen/te killen. Heb na ruim 15 minuten opgegeven omdat ik gewoon weinig kon uithalen en hij mij ruim outfarmde.
Leuke games iig tot nu toe.
Playerskill maakt natuurlijk ook een hoop verschil. Ik weet dat BatsAap ongeveer van jouw niveau is terwijl ik daar niet aankom. Zou ik dezelfde builds als Batsaap nemen, zou je mij dus alsnog gewoon verslaan.
Zet er anders ook ff bij wie waarmee speelde
Is wel leuk voor het overzicht.
Ik ben nog aan het bedenken met welke champ ik je ga pwnen
Ik ben nog aan het bedenken met welke champ ik je ga pwnen
[ Voor 50% gewijzigd door SaphuA op 24-10-2011 18:56 ]
Ik ben gevlijd
@Vraatje
Wie had gezegd dat ik je niet alsnog had afgemaakt als je terug was gegaan. ^^ had me cleanse nog niet gebruikt he. Maar ik denk wel dat ik het had afgelegd hoor
waren leuke games though.
@Vraatje
Wie had gezegd dat ik je niet alsnog had afgemaakt als je terug was gegaan. ^^ had me cleanse nog niet gebruikt he. Maar ik denk wel dat ik het had afgelegd hoor
Verwijderd
7-2 GELUKKIG, close game tegen batsaap met zijn lux.
Tot nu toe winst tegen
Atlantis met Ryze en Sin
Baristo met Ryze
Muanh met 2x akali + katarina
Batsaap met Lux
Verloren van
Batsaap met Soraka (ook de enige die me tot nu toe echt hard countered, wel mede doordat hij full defence runes ging)
Batsaap met Akali
Merk in ieder geval dat flink veel MR in je runepage vrij vervelend is voor LB. En helaas zijn er een aantal die met een voorbereiding vol MR tegen mij begonnen.
Tot nu toe winst tegen
Atlantis met Ryze en Sin
Baristo met Ryze
Batsaap met Lux
Verloren van
Batsaap met Soraka (ook de enige die me tot nu toe echt hard countered, wel mede doordat hij full defence runes ging)
Batsaap met Akali
Merk in ieder geval dat flink veel MR in je runepage vrij vervelend is voor LB. En helaas zijn er een aantal die met een voorbereiding vol MR tegen mij begonnen.
Mjah dat is ook niet helemaal eerlijk natuurlijk. Je runepages staan normaal gesproken al vast en je kan dan niet ineens tegen Leblanc een full MR runepage maken. Pak gewoon je normale runepages dan...
true, maar ranked heb je counter picks. en daarvoor heb ik altijd een MR page klaar
Nou ja, het feit alleen al dát je er blijkbaar een runepage vol MR voor nodig hebt zegt wel dat LB zeker één van de sterkste 1v1 AP's is. Natuurlijk kun je counterpicken en een page vol MR pakken, maar gimp je je eigen champion dan niet teveel na de laning phase? 
Verder wel een gaaf initiatief VraatJ om het gewoon tegen iedereen op te nemen!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd
Waar een dronken kop allemaal wel niet goed voor isCloud schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:13:
Nou ja, het feit alleen al dát je er blijkbaar een runepage vol MR voor nodig hebt zegt wel dat LB zeker één van de sterkste 1v1 AP's is. Natuurlijk kun je counterpicken en een page vol MR pakken, maar gimp je je eigen champion dan niet teveel na de laning phase?
Al is het wellicht wel leuker om niet alleen LB te spelen, want nu merk ik idd dat er flink tegen gewerkt word in de vorm van runes etc.
Verwijderd
Misschien wel maar het gaat hier toch alleen om de laning phase. De pick leblanc is ook helemaal geconcentreerd op de laning phase. En je kan ook alleen maar mid ik denk dat top of bot meer champs het haar lastig kunnen maken.Cloud schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:13:
Maar even heel eerlijk. Akali is ook behoorlijk OP. sinds ze uitgekomen is is er nooit meer wat aan haar gedaan qua buffs/nerfs.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:47:
7-2 GELUKKIG, close game tegen batsaap met zijn lux.
Tot nu toe winst tegen
Atlantis met Ryze en Sin
Baristo met Ryze
Batsaap met Lux
Verloren van
Batsaap met Akali
Akali is alleen OP, als mensen haar niet weten te counteren.LikeAKing schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:51:
[...]
Maar even heel eerlijk. Akali is ook behoorlijk OP. sinds ze uitgekomen is is er nooit meer wat aan haar gedaan qua buffs/nerfs.
CC op Akali, en het is done.
-
Ik heb Sion zowel AP als AD gespeeld en beide hebben wel wat. AP is het veel makkelijker aan het begin van het spel en kan je zeker als je 1 vs 1 speelt tegen veel heroes wel harassen en zo xp denyen, verder doet je schield echt veel AOE damage in team gevechten.LikeAKing schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:04:
[...]
Tja, maar late game heb je dan 450 AP, en kom je niet ver met een burst van 300 (+450), met je 2 abilitys.
Dat is 1500 damage maar met een beetje magic resist al gauw 1250+- damage. Geen idee of je dan nog handig bent, want verder doe je geen damage meer.
Met AD ben je heel erg afhankelijk van het begin, je moet echt goed kunnen last hitten en hopen dat je niet veel geharassed wordt. Meestal als ik AD ga laten ze mij solo top spelen en dan sta ik gewoon onder de toren staan, met je E kan je dan veel last hits maken, de truc is kijken waar je toren naar schiet en dan erachter aan en de tweede (of derde, hangt van de creep af) klap uitdelen: altijd jackpot en geen last van ambushes
Verwijderd
Indien de tegenstanders veel CC hebben pak je of Cleanse of je neemt gewoon QSS. Of je zorgt dat je Morg in je team hebtPjotrX schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:17:
[...]
Ik heb Sion zowel AP als AD gespeeld en beide hebben wel wat. AP is het veel makkelijker aan het begin van het spel en kan je zeker als je 1 vs 1 speelt tegen veel heroes wel harassen en zo xp denyen, verder doet je schield echt veel AOE damage in team gevechten.
Met AD ben je heel erg afhankelijk van het begin, je moet echt goed kunnen last hitten en hopen dat je niet veel geharassed wordt. Meestal als ik AD ga laten ze mij solo top spelen en dan sta ik gewoon onder de toren staan, met je E kan je dan veel last hits maken, de truc is kijken waar je toren naar schiet en dan erachter aan en de tweede (of derde, hangt van de creep af) klap uitdelen: altijd jackpot en geen last van ambushesSion AD komt pas goed tot zijn recht late game. Je enorme damage zorgt ervoor dat je je hele team in leven houdt met je ult, je moet wel als Sion altijd achter de low hp AD heroes aan gaan en niet achter tanks, je hakt ze dan zo in stukken + dat je stun zorgt dat ze niets terug kunnen doen
Als AD raakt je wel in problemen als de andere team veel CC heeft. Verder is het zo dat de meeste games al zijn afgelopen voordat Sion AD echt tot zijn recht komt want je moet eerst best wel veel gear verzamelen.
Komt wel lekker uit dat ik die IP boost krijg net als ik voor een 6300 champ (yorick) spaar
MIJN GOD wat een gigantische prutsers toch weer zeg
Ik denk, mooi team (weet niet meer precies hoe het eruit zag, we hadden in elk geval een Amumu), ik speelde Katarina mid vs. Karthus. Ik heb die Karthus dus compleet van de kaart gespeeld early game, mid game liep hij gewoon van mij weg, ik stond 9/2/nogwat, ben aant roamen, en werkelijk ELKE teamfight verliezen we. Hoe? Weet ik veel. Ik ben uiteindelijk geeindigd met 20/10/4 of zo. Uiteraard weer een loss erbij. Echt, mijn spel was min of meer perfect (op een paar schoonheidsfoutjes na), maar op een gegeven moment kun je gewoon niet meer tegen de feed van je medespelers op.
En nee, ik werd nauwelijks geCCed. Alleen de enemy Xin kon mij knockuppen, verder hadden ze alleen slows enzo. Maar op een gegeven moment wordt hun damage output gewoon groot genoeg om mij tegen de grond te werken.
Wel weer wat dingetjes geleerd, dus dat is dan mijn gewin. Karthus mid = Katarina fed bijvoorbeeld, zeker als de Karthus niet based met low HP (Shunpo -> BB -> Ignite = GG, zelfs onder zijn eigen tower).

Ik denk, mooi team (weet niet meer precies hoe het eruit zag, we hadden in elk geval een Amumu), ik speelde Katarina mid vs. Karthus. Ik heb die Karthus dus compleet van de kaart gespeeld early game, mid game liep hij gewoon van mij weg, ik stond 9/2/nogwat, ben aant roamen, en werkelijk ELKE teamfight verliezen we. Hoe? Weet ik veel. Ik ben uiteindelijk geeindigd met 20/10/4 of zo. Uiteraard weer een loss erbij. Echt, mijn spel was min of meer perfect (op een paar schoonheidsfoutjes na), maar op een gegeven moment kun je gewoon niet meer tegen de feed van je medespelers op.
En nee, ik werd nauwelijks geCCed. Alleen de enemy Xin kon mij knockuppen, verder hadden ze alleen slows enzo. Maar op een gegeven moment wordt hun damage output gewoon groot genoeg om mij tegen de grond te werken.
Wel weer wat dingetjes geleerd, dus dat is dan mijn gewin. Karthus mid = Katarina fed bijvoorbeeld, zeker als de Karthus niet based met low HP (Shunpo -> BB -> Ignite = GG, zelfs onder zijn eigen tower).
Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290
gisteren Yorick gekocht 
heel leuk en krachtig early en mid game
ik heb het wel nog wat moeilijk late game voor kills te halen en word ook heel veel gefocust
maar heel leuke champ om mee te spelen
ik heb het wel nog wat moeilijk late game voor kills te halen en word ook heel veel gefocust
Beep Boop son ... Beep Boop
Ik had gisteren precies het omgekeerde. In de champion select scherm was er al een instalock Udyr met Exhaust/Flash die de jungle claimde. Daarna net voor het spel begon was er nog iemand die Warwick locked met smite/flash. uuuh. Die had natuurlijk de chat niet gelezen en ging de jungle in toen meneer Udyr helemaal op hem aan het flippen was dat hij ging junglen. Onze nidalee wilde solo top, lux mid dus moest warwick maar met mij (ashe) bot. Gelukkig zagen meer mensen in dat we dat beter niet konden doen behalve meneer Udyr, die moest en zou junglen (zonder smite). Uiteindelijk dus warwick top, nidalee mid en lux/ashe bot met smiteless udyr in de jungle.
Warwick stond top tegen een solo top sion en had er veel moeite mee, udyr zat zelfs te klagen dat hij steeds top moest ganken om hem te helpen. Nidalee mid deed het erg goed tegen veigar en ik zat op bot tegen een tristana en een definately not blitzcrank
Het ging redelijk goed en ondanks dat we geen kills maken, hebben we tot lv6 de hele tijd hun turret gepushed en ong. half hp gekregen. Er zat wel een verschil in dat tristana alle cs kreeg van blitzcrank terwijl ik moest vechten tegen lux voor mijn cs. Midgame ging ontzettend slecht want hun nocturne en sion waren ontzettend sterk geworden dankzij onze top/jungle. Onze nidalee was daarentegen ook best sterk maar toch kregen hun de bovenhand en konden redelijk veel turrets neer krijgen (top 1, bot 1, mid 2) tov ons (bot 1, mid 1). We verloren ook een gevecht voor dragon maar het omslag punt was een gevecht bij baron waarbij onze warwick de smite steal voor elkaar kreeg en we meteen 3 followup kills kregen. Meteen mid turret gepushed tot aan inhib en bot turret daarna nog meegepakt.
Vanaf hier werd de verhouding langzaam anders: lux maakte weinig impact, udyr en warwick waren beide erg tanky en nidalee en ik deden erg veel dps (ik had op dat moment ie,pd en bv bezig met lw). Aan hun kant waren noct en sion steeds minder gevaarlijk, noct was ook wel heel suicidaal met zn ult (al was zijn ult bijna altijd op nidalee en niet op mij), blitzcrank was niet erg gevaarlijk maar veigar werd een stuk gevaarlijk met zijn combo en tristana begon langzaam ook meer dps te doen. Een slechte initiate bij hun blue leek ons fataal te worden maar met goede (lucky?) positionering en geen enkele focus op mij kreeg ik het voor elkaar om zowel noct als tristana van full hp naar 0 te krijgen zonder zelf schade te krijgen. Uiteindelijk was dat een 4 tegen 2 kills exchange (alles van hun behalve blitz en van ons was ww en lux dood). Dat zorgde voor 2 inhib kills en een nexus turret. Nog een slechte baron voor ons waar het omgekeerde gebeurde (4 kills voor hun tegen 2 voor ons) waarbij zij onze mid inhib nog neer kregen maar de daaropvolgende push van ons was een ace en de winst.
Warwick stond top tegen een solo top sion en had er veel moeite mee, udyr zat zelfs te klagen dat hij steeds top moest ganken om hem te helpen. Nidalee mid deed het erg goed tegen veigar en ik zat op bot tegen een tristana en een definately not blitzcrank
Vanaf hier werd de verhouding langzaam anders: lux maakte weinig impact, udyr en warwick waren beide erg tanky en nidalee en ik deden erg veel dps (ik had op dat moment ie,pd en bv bezig met lw). Aan hun kant waren noct en sion steeds minder gevaarlijk, noct was ook wel heel suicidaal met zn ult (al was zijn ult bijna altijd op nidalee en niet op mij), blitzcrank was niet erg gevaarlijk maar veigar werd een stuk gevaarlijk met zijn combo en tristana begon langzaam ook meer dps te doen. Een slechte initiate bij hun blue leek ons fataal te worden maar met goede (lucky?) positionering en geen enkele focus op mij kreeg ik het voor elkaar om zowel noct als tristana van full hp naar 0 te krijgen zonder zelf schade te krijgen. Uiteindelijk was dat een 4 tegen 2 kills exchange (alles van hun behalve blitz en van ons was ww en lux dood). Dat zorgde voor 2 inhib kills en een nexus turret. Nog een slechte baron voor ons waar het omgekeerde gebeurde (4 kills voor hun tegen 2 voor ons) waarbij zij onze mid inhib nog neer kregen maar de daaropvolgende push van ons was een ace en de winst.
Ik vraag me af wat jullie de beste manier vinden om een champion te leren. Bot games werken bij mij niet... want iedere champ die ik daar speel, of t nu support tank of AD/AP is, haal ik veel te veel kills om het serieus te nemen (zelfs op intermediate).
Als ik daarna in een normal/ranked game speel, word ik dus gewoon af en toe zwaar geowned.
Als ik daarna in een normal/ranked game speel, word ik dus gewoon af en toe zwaar geowned.
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
Van bots leer je niks. Gewoon lekker normals doen met een nieuwe champion. Maakt niet uit als je daar geowned wordt. Dat is toch wel de beste manier om een champion te leren.Bjarne666 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:54:
Ik vraag me af wat jullie de beste manier vinden om een champion te leren. Bot games werken bij mij niet... want iedere champ die ik daar speel, of t nu support tank of AD/AP is, haal ik veel te veel kills om het serieus te nemen (zelfs op intermediate).
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Een nieuwe champion leren is niet anders dan een beetje de touch krijgen van die specifieke abilities. Als je al redelijk wat inzicht in het spel hebt, dan zou je niet teveel problemen mogen hebben om vanaf de tweede game met die champion al degelijke scores te behalen. Hetzelfde geldt als je (vaak) met champions met soortgelijke abilities gespeeld hebt.Bjarne666 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:54:
Er is niet echt een 'betere' manier om nieuwe champions te leren dan gewoon redelijk veel te spelen.
Ben je nog niet echt overtuigd van je kunnen om direct degelijk te spelen dan kun je er zeker nog een snelle bot game tussen gooien om de abilities te leren, maar algemeen gesproken zou je door de abilities aandachtig te lezen en voorgaande ervaring al goed uit de voeten moeten kunnen.
En uiteraard een guide lezen op www.solomid.net
Juist voor het leren van champions, vind ik nu op dit moment dominion uitermate geschikt. het is volop actie, waardoor jij je character tot het randje moet gaan pushen. Skills gebruik je veel en snel, veel teamfights of 2 vs , 1vs 1. Natuurlijk zit er een heel groot gameplay verschil tussen, maar om je champion te leren vind ik dominion ideaal!speedzor schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:05:
[...]
Een nieuwe champion leren is niet anders dan een beetje de touch krijgen van die specifieke abilities. Als je al redelijk wat inzicht in het spel hebt, dan zou je niet teveel problemen mogen hebben om vanaf de tweede game met die champion al degelijke scores te behalen. Hetzelfde geldt als je (vaak) met champions met soortgelijke abilities gespeeld hebt.
Er is niet echt een 'betere' manier om nieuwe champions te leren dan gewoon redelijk veel te spelen.
Ben je nog niet echt overtuigd van je kunnen om direct degelijk te spelen dan kun je er zeker nog een snelle bot game tussen gooien om de abilities te leren, maar algemeen gesproken zou je door de abilities aandachtig te lezen en voorgaande ervaring al goed uit de voeten moeten kunnen.
En uiteraard een guide lezen op www.solomid.net
Zo heb ik Sion even geprobeerd. AD Sion is 100 % fun! 9 wins in a row (4 dominion, 5 normal) Early game ben je gimp, kun je net niks. Naarmate endgame inzicht komt, ben je niet meer te houden. Het is te grappig wanneer je een andere AD carry er uit slaat, Dmv stun, shield en je ulti. De ultimate is zo underestimated, heb al veel ad carries zichzelf stuk zien slaan op de amount lifesteal!
Ik bouw hem tanky, 9/21/0, met Mercury treads, vervolgens sheen of vampiric scepter, Triforce, armor nodig? Atma's Impaler (scaled goed ivm hoge base HP en je E) BF en meestal ben je dan al klaar met de game
haha grappig dit te lezen. Shark hier, leider van Android ElephantsCloud schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:56:
Hehe LB.
Overig is LB wel een leuke champ: Maar het is een faceroll pubstomp hero. Net zoals veel andere heroes. Ze heeft kills nodig early game om er boven op te blijven: en dan kun je goed winnen. Doe je dat niet en farm je gewoon dan is ze zinloos. Ook is haar farm ruk, dat was te zien bij DDeSports vs die zelfde LeBlanc. Er werd een Morgana mid gespeeld; DE counter voor LB. Probeert ze nuke? -> Schild, en verder de hele minion wave gewoon naar de toren pushen. Waarom? LB heeft alleen een shitty last hit die ongelooflijk slecht is voor farmen; dan sta je binnen no-time 3x de creep kills achter als LeBlanc
[ Voor 21% gewijzigd door Anvesi op 25-10-2011 13:27 ]
Late-game is Yorick gewoon nog steeds een beest hoor. Als je gewoon begint met Tear of te Goddess, boots, Spirit Visage, Manamune heb je een sterke early game. Als je dan tri-force maakt heb je je midgame al verzekerd. Dan heb je al damage en een super goede sustain. Na tri-force kun je kiezen tussen de Warmogs/Atma's lolbuild of je pakt een guardian angel. Een Yorick met 3 levens (Dood- Guardian - Dood - Ulti) is in geen enkele teamfight grappig. Na de guardian kun je dan alsnog atma's halen voor endgame beastmode.Drunk3nD3m0n schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:37:
gisteren Yorick gekocht
ik heb het wel nog wat moeilijk late game voor kills te halen en word ook heel veel gefocust![]()
Yorick is mijn favoriete counter voor Nasus, je kan hem zo goed afstraffen voor elke Q die hij probeert..
inderdaad ik heb gisteren ook tegen een nasus gespeeld en hij probeerde mij continu te ontwijken het grappige is dan gewoon die nasus stalken en in de rug aanvallenNibborSneffets schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:22:
[...]
Late-game is Yorick gewoon nog steeds een beest hoor. Als je gewoon begint met Tear of te Goddess, boots, Spirit Visage, Manamune heb je een sterke early game. Als je dan tri-force maakt heb je je midgame al verzekerd. Dan heb je al damage en een super goede sustain. Na tri-force kun je kiezen tussen de Warmogs/Atma's lolbuild of je pakt een guardian angel. Een Yorick met 3 levens (Dood- Guardian - Dood - Ulti) is in geen enkele teamfight grappig. Na de guardian kun je dan alsnog atma's halen voor endgame beastmode.
Yorick is mijn favoriete counter voor Nasus, je kan hem zo goed afstraffen voor elke Q die hij probeert..
bedankt voor de gaurdian angel tip ga ik zeker vanavond eens uittesten
het grappige is. Ik heb nooit een team die akali aanvalt.powerplay schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:02:
[...]
Akali is alleen OP, als mensen haar niet weten te counteren.
CC op Akali, en het is done.
en 9 van de 10x speel ik champs met weinig cc (carry's)
Verwijderd
ik speel de laatste tijd wel wat Irelia en als ze een beetje farm krijgt begint die midgame al behoorlijk hard door te peren en lategame is ze gewoon de combinatie in tankyness en damage
philo stone
merc threads
trinity force
guardian angel
banshees veil
atmas impaler
sell philo stone and get a warmogs armor
en dan is er geen stoppen meer aan
als ze in het begin gedenied wordt kan het nog lastig worden maar zolang als je in leven kan blijven en xp blijven sprokkelen dan kan je er altijd nog terug in komen
met haar ult en q kan je farmen tegen de sterren op
de eerste twee spelletjes met haar vielen behoorlijk tegen maar erna toen ik eenmaal doorhad hoe ze werkte
was het vrij easy, een tanky bruiser met goeie sustain en fantastische farmtools die zowiezo in veel teams een plaatje heeft
ik denk dat ik een nieuwe favoriet heb
philo stone
merc threads
trinity force
guardian angel
banshees veil
atmas impaler
als ze in het begin gedenied wordt kan het nog lastig worden maar zolang als je in leven kan blijven en xp blijven sprokkelen dan kan je er altijd nog terug in komen
de eerste twee spelletjes met haar vielen behoorlijk tegen maar erna toen ik eenmaal doorhad hoe ze werkte
was het vrij easy, een tanky bruiser met goeie sustain en fantastische farmtools die zowiezo in veel teams een plaatje heeft
Even die build onthoudenVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:31:
ik speel de laatste tijd wel wat Irelia en als ze een beetje farm krijgt begint die midgame al behoorlijk hard door te peren en lategame is ze gewoon de combinatie in tankyness en damage
philo stone
merc threads
trinity force
guardian angel
banshees veil
atmas impaler
ze word wel generfed dacht ik. best erg ook
Hey toevalligFiole schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:01:
[...]
haha grappig dit te lezen. Shark hier, leider van Android Elephants.
[...]
Dat lijkt mij inderdaad wel te kunnen werken ja. Misschien toch Morgana maar eens picken tegen LB als ik die tegenkom.[...]
Er werd een Morgana mid gespeeld; DE counter voor LB. Probeert ze nuke? -> Schild, en verder de hele minion wave gewoon naar de toren pushen. Waarom? LB heeft alleen een shitty last hit die ongelooflijk slecht is voor farmen; dan sta je binnen no-time 3x de creep kills achter als LeBlanc
@Yorick
Ik heb hem helaas nog niet, maar ik kom hem de laatste tijd vaker tegen. Laatst stond ik als AD carry bot met sona, tegen Yorick. Die gast liep gewoon over ons heen alsof het niets was. Ongelooflijk wat een damage er uit die Yorick kan komen
Irelia is wel leuk om te spelen: en een goede champ ook. Alleen zou ik of de warmogs achterwege laten omdat je die pas zo late game haalt dat het veel kost, en je die minions niet meer farmt. Dan is die het niet meer waard. Dan kun je veel beter gaan voor andere items
Wits end...niet zo'n geweldige item op Irelia. Ze mist gewoon de attack speed om het goed te kunnen gebruiken. Wel handig als je misschien tegenover een sterk AP team staat.
Wits end...niet zo'n geweldige item op Irelia. Ze mist gewoon de attack speed om het goed te kunnen gebruiken. Wel handig als je misschien tegenover een sterk AP team staat.
Verwijderd
zal k eens testenspeedzor schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:35:
Wits end is zo lekker op irelia, die bouw ik toch bijna altijd. Attackspeed schaalt dan ook heel lekker met je W.
nja die build was wat ik gisteren bouwde tegen een team waar behoorlijk wat AP in zat
en de health van BV + warmogs + Atma's is wel nice
mn health regen zit wel ok met gewoon W + philo stone + quints van HPregen
maar het is wel eens het proberen waard
@hierboven
ja die warmogs is het laatste maar ja ik stond 18/3/15 ofzoix toen ik hem kocht wanneer mn team een mislukte push deed en ik als enige nog overleefde
en vind ik dan toch beter dan die philo stone
het was maar om mn build te maxxen alleen al voor de AD van atma's on top van de health die al mooi verborgen zit achter behoorlijk wat armor en MR waardoor ik en de tank EN de ad carry van ons team kon zijn want moest het toch wat goedmaken als de prutsers op mn team in een paar sec sterfden in teamfight
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 13:43 ]
Niet? hmmm vanaf het moment dat ik wits end op irelia bij mekaar heb gefarmed kan ik eindelijk beginnen met mijn lane domineren. Dit is echt 1 van de beste items op haar imho.
Irelia = Philo stone, daarna Sheen rush.
Sheen is ZOVEEL beter dan Wit's end voor Irela, al haar skills schalen ongelooflijk goed met Sheen
Sheen is ZOVEEL beter dan Wit's end voor Irela, al haar skills schalen ongelooflijk goed met Sheen
Niet mee eens maargoed. philo wel hoor. die haal ik altijd al redelijk vroeg maar de wits end is zooo sterk in combinatie met je W skill + nog eens 42 extra magic damage elke hit (tegenover +- 90 early game na elke skill van je sheen). En dan geeft wits en je ook nog eens meer sustain (meer lifesteal natuurlijk) en meer magic resist. Natuurlijk ga ik ook wel voor een triforce. Maar deze bouw ik pas later.
Edit :
48 magic damage veranderd naar 42
Edit :
48 magic damage veranderd naar 42
[ Voor 5% gewijzigd door Intruder op 25-10-2011 13:50 ]
Toen Irelia net uit was, heb ik enkele potjes met haar attack speed gebouwd (dus W als eerst levellen), en nog jungle ook. Uiteindelijk Madred's Bloodrazor en Wit's End (toen nog de oude versie) gebouwd, vrij snel eigenlijk ook omdat ik een paar mooie ganks had, uiteindelijk potje ook gewonnen.
Maar zo zie je dus niemand Irelia spelen
Surfin' paradise!
Ik ben het wel eens dat Wit's end een prachtige item is: ik bouw hem (bijna) altijd als ik jungle met Udyr / Warwick omdat die heel goed schaalt met hun abilities / attack speed. Irelia mist die attack speed; en je doet gewoon veel meer dmg met Sheen dan Wit's end. Kijk ook naar de kosten: wit's end 2000+ en Sheen maar 1200+ ongeveer. Persoonlijk zou ik dan liever gelijk na Sheen voor Phage gaan: dan heb je en hp voor je lane en slow. maar goed ieder zn eigen ding
Als irelia ga ik vaak voor philo of dorans shield, daarna boots -> trinity en dan survivability. Van trinity krijg je al een flinke burst en wat extra attack speed. Eventueel pak ik daarna nog wel wits end, al wil ik ook nog wel eens eindigen met attack damage, omdat dat heel hard mee schaalt met trinity.
Ik heb een *probleem, ik heb op mijn smurf account een warwick gekocht, een lvl 1 runepage gemaakt met de recomended jungel runes, de build helaas maar een paar punten ( lvl 11 account) en wilde gaan jungleen.
Ben begonnen op dual Golems met mijn cloth armor en pots, pot gepakt wraiths gedaan, door naar wolves, pot en blue buff, daarna wraith goklem en red buff moest terug item gekocht maar liep al zover achter op de rest dat ik niet zie hoe ik die viable kan gaan spelen
Ben begonnen op dual Golems met mijn cloth armor en pots, pot gepakt wraiths gedaan, door naar wolves, pot en blue buff, daarna wraith goklem en red buff moest terug item gekocht maar liep al zover achter op de rest dat ik niet zie hoe ik die viable kan gaan spelen
Zo speel ik Irelia eigenlijk ook:
Regrowth + hp
Philo + boots
Merc Threads
Sheen
Phage
En dan ga ik kijken wat handig is. Of Triforce direct afmaken of aanpassen aan tegenpartij. Had laatst een game waarbij onze bot lane de graves van de tegenpartij ongelooflijk liep te feeden. Tot op het punt dat hij onze squichies 3-shotte zo ongeveer. Ben toen na m'n Phage voor Thornmail gegaan, waarna de game een stuk makkelijk werd. Toegegeven die graves was niet 's werelds slimste want volgens mij heeft hij nooit doorgekregen waarom hij zo snel neerging tegen mij
Regrowth + hp
Philo + boots
Merc Threads
Sheen
Phage
En dan ga ik kijken wat handig is. Of Triforce direct afmaken of aanpassen aan tegenpartij. Had laatst een game waarbij onze bot lane de graves van de tegenpartij ongelooflijk liep te feeden. Tot op het punt dat hij onze squichies 3-shotte zo ongeveer. Ben toen na m'n Phage voor Thornmail gegaan, waarna de game een stuk makkelijk werd. Toegegeven die graves was niet 's werelds slimste want volgens mij heeft hij nooit doorgekregen waarom hij zo snel neerging tegen mij
Verwijderd
2000 flat cost voor wit's endFiole schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:49:
Ik ben het wel eens dat Wit's end een prachtige item is: ik bouw hem (bijna) altijd als ik jungle met Udyr / Warwick omdat die heel goed schaalt met hun abilities / attack speed. Irelia mist die attack speed; en je doet gewoon veel meer dmg met Sheen dan Wit's end. Kijk ook naar de kosten: wit's end 2000+ en Sheen maar 1200+ ongeveer. Persoonlijk zou ik dan liever gelijk na Sheen voor Phage gaan: dan heb je en hp voor je lane en slow. maar goed ieder zn eigen ding
Heerlijk op cho'gath ook
Gisteren nog een paar dominion potjes gedaan met full team. Scheelt toch een pak als je geen complete ****** in je team hebt, die netjes naast je komen staan als je bot aan het defenden bent terwijl top gecaptured wordt ><. Karthus is echt ongeloofelijk sterk op bot in dominion. Constant de minion waves pushen, eventueel doodgaan op hun capture point om vervolgens de minions de turret te laten cappen terwijl jij dood al je spells aan het spammen bent :]
En dan die reacties van het team soms
ik respawn, zie ze onze points trachten te cappen net na een teamfight en lanceer mijn ultimate ... triple kill
enemy team : "learn to play decent champion noob"
ally team : "I love karthus"
Wat ook de moeite waard is om van onder het stof te halen, is skarner jungle. Sinds de laatste buff gaat hij echt hard. Jungle clear in 3:40 en daarna gank bot, leverde me gisteren een double kill op.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 14:00 ]
Warwick jungle is in het begin niet zo snel: al helemaal als je weinig runes / masteries hebt. WW is zoieso pas een goede ganker vanaf lvl 6; als hij z'n ulti heeft. Afgezien hiervan kun je weinig doen. Eén ding dat je moet weten over warwick is dat hij maar voor 1 ding goed is mid-late game. En dat iz sn ulti. Als er een teamfight lostbreekt is het jou taak de AD carry van de tegenstander op te zoeken en hem dus te ulti'en, eventueel een anderen AP carry.
Verwijderd
junglen onder lvl 20 is gewoon niet goedVocalise schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:54:
Ik heb een *probleem, ik heb op mijn smurf account een warwick gekocht, een lvl 1 runepage gemaakt met de recomended jungel runes, de build helaas maar een paar punten ( lvl 11 account) en wilde gaan jungleen.
1) je hebt tier3 runes nodig
2) je hebt de masteries nodig
3) wie het tegendeel beweert heeft duidelijk niet zoals mij zitten junglen vanaf lvl1 en elke keer moeten merken dat je achterloopt in level hoe hard je je best ook doet, pas na lvl20 eenmaal ik mn runes had gekocht begon het gemakkelijker te gaan, gewoon omdat ik sneller door de jungle ging en meekon in level met de lanes
en dan kan je veel gemakkelijker ganken
Verwijderd
zal ik wel eens proberen jungle ireliaSnappie88 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:44:
Toen Irelia net uit was, heb ik enkele potjes met haar attack speed gebouwd (dus W als eerst levellen), en nog jungle ook. Uiteindelijk Madred's Bloodrazor en Wit's End (toen nog de oude versie) gebouwd, vrij snel eigenlijk ook omdat ik een paar mooie ganks had, uiteindelijk potje ook gewonnen.
klinkt een beetje troll maar ik zie wel potentieel
Geloof dat 't het eerste potje van die Alienware league was, GoT team #1, waar ik zo speeldeVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:06:
[...]
zal ik wel eens proberen jungle irelia
klinkt een beetje troll maar ik zie wel potentieel
Surfin' paradise!
Volgens mij heb je het niet tijdens alienware gedaan, ik zat bij je in dat teamSnappie88 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:08:
[...]
Geloof dat 't het eerste potje van die Alienware league was, GoT team #1, waar ik zo speelde
Over Irelia:
Philo stone
Merc treads (hoezo CC?)
Phage (ik hou van een beetje tankyness)
Sheen
Triforce afmaken
Defensive items
Eventueel lategame nog atma's of wits end bouwen voor extra damage.
Goeie ouwe tijdVicarious schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:12:
[...]
Volgens mij heb je het niet tijdens alienware gedaan, ik zat bij je in dat teamMeestal was Rhodro onze jungler (aka nakker).
Vergeet niet dat je meer true damage procs krijgt van de attackspeed op Wits End. En hoezo AS tekort?
Die bouw je toch net door middel van Wits End?
Ikzelf bouw phage als eerste item op irelia (na merc treds, philo stone en Heart of Gold), maar daarna vliegt een Wits End er toch wel bij.
Beste skillvolgorde is dan ook om je W eerst op te levellen voor die heel sterke sustain + des te meer profijt uit je true damage.
Ikzelf bouw phage als eerste item op irelia (na merc treds, philo stone en Heart of Gold), maar daarna vliegt een Wits End er toch wel bij.
Beste skillvolgorde is dan ook om je W eerst op te levellen voor die heel sterke sustain + des te meer profijt uit je true damage.
Wanneer gaan we weer ownen?!

R > W > E > Q, ik begin met een puntje in E, daarna Q en dan W alleen levellen. E omdat 't handig is om early game ganks op te zetten / te vermijden.speedzor schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:25:
[...]
[ Voor 54% gewijzigd door Snappie88 op 25-10-2011 14:28 ]
Surfin' paradise!
Snel is even kijken naar de nieuwe champions maar het eerste wat me opvalt:
Spectator Mode
We are also pleased to announce that the first public release of our highly anticipated Spectator Mode is now in limited beta. Previously limited to use only on our tournament realm, you will now be able to select this option to spectate a game during designated testing periods. As with our previous limited beta releases, Spectator Mode will become fully available as soon as we are comfortable with its performance.
As a spectator, you’ll be able to jump to the perspective of either team, following the action as they see it. You can even opt to remove the fog of war altogether for a truly global view of the battlefield. Additionally the spectator will be able to quickly and easily reference information on either team such as in-game stats, item builds, gold totals, and ability cooldowns.
While it is currently only available in Custom Games, remember that, like all things League of Legends, there are still plenty of updates to come. Stay tuned for more news on Spectator Mode in future patches.
EINDELIJK een spectator mode for shoutcasters en andere mensen!
Spectator Mode
We are also pleased to announce that the first public release of our highly anticipated Spectator Mode is now in limited beta. Previously limited to use only on our tournament realm, you will now be able to select this option to spectate a game during designated testing periods. As with our previous limited beta releases, Spectator Mode will become fully available as soon as we are comfortable with its performance.
As a spectator, you’ll be able to jump to the perspective of either team, following the action as they see it. You can even opt to remove the fog of war altogether for a truly global view of the battlefield. Additionally the spectator will be able to quickly and easily reference information on either team such as in-game stats, item builds, gold totals, and ability cooldowns.
While it is currently only available in Custom Games, remember that, like all things League of Legends, there are still plenty of updates to come. Stay tuned for more news on Spectator Mode in future patches.
EINDELIJK een spectator mode for shoutcasters en andere mensen!
Spectator mode stond gisteren live op de PBE, maar er was op de hele server maar 1 custom game room waar er 3 mensen afk in zaten, niet veel kunnen testen dus.
Heb wel aan de forumreports gelezen dat er af en toe nog wat problemen mee zijn maar goed, van zodra het publiekelijk is dan gaan we het wel snel released zijn
Heb wel aan de forumreports gelezen dat er af en toe nog wat problemen mee zijn maar goed, van zodra het publiekelijk is dan gaan we het wel snel released zijn
Verwijderd
Fijn die spectator mode maar ik ben ook benieuwd naar de Delay. Want met 5 min delay kunnen spawntijden nog steeds gelden
Verwijderd
@speedzor en snappie
ok in de jungle zie ik dit nog wel werken maar in lane is het toch inferieur aan Q levelen + sheen
dit zeg ik niet zomaar uit eigen mening
heb een vrij uitgebreide guide gelezen (van chaox) en daarin zegt hij toch dat hij in het begin bijna altijd W eerst levelde maar er uiteindelijk was achter gekomen dat de damage van zn Q te belangrijk was om te farmen of te initiaten en dan met sheen proxy is dit al early game een vrij decent bursttooltje waardoor hij sneller in de rest van zn build snowballde dan als hij W eerst levelde alhoewel hij ook wel een voorstander was van de true damage
mijn toegevoegde mening
ik vind W eerst levelen niet zo nodig, gewoon omdat mn sustain met 1lvl W + philo stone + HPregen quints (8.1HP/5 lijkt niet zoveel maar het is super op irelia) me zowiezo in leven houden early-mid game en dan hebben de meeste vijanden nog geen noemenswaardige armor aan
het is pas mid-late game dat de true damage echt bruikbaar wordt omdat er dan weldegelijk sprake is van al behoorlijk wat damagemitigation
dus bij mij is de skillorde : R > Q > W > E
maar ik ga die van jullie toch ook eens testen, als jullie daar vrij goeie resultaten mee boeken zal de build wel niet volledig hopeloos zijn, ik vermoed wel dat het een behoorlijk andere speelstijl zal geven
ok in de jungle zie ik dit nog wel werken maar in lane is het toch inferieur aan Q levelen + sheen
heb een vrij uitgebreide guide gelezen (van chaox) en daarin zegt hij toch dat hij in het begin bijna altijd W eerst levelde maar er uiteindelijk was achter gekomen dat de damage van zn Q te belangrijk was om te farmen of te initiaten en dan met sheen proxy is dit al early game een vrij decent bursttooltje waardoor hij sneller in de rest van zn build snowballde dan als hij W eerst levelde alhoewel hij ook wel een voorstander was van de true damage
mijn toegevoegde mening
ik vind W eerst levelen niet zo nodig, gewoon omdat mn sustain met 1lvl W + philo stone + HPregen quints (8.1HP/5 lijkt niet zoveel maar het is super op irelia) me zowiezo in leven houden early-mid game en dan hebben de meeste vijanden nog geen noemenswaardige armor aan
het is pas mid-late game dat de true damage echt bruikbaar wordt omdat er dan weldegelijk sprake is van al behoorlijk wat damagemitigation
maar ik ga die van jullie toch ook eens testen, als jullie daar vrij goeie resultaten mee boeken zal de build wel niet volledig hopeloos zijn, ik vermoed wel dat het een behoorlijk andere speelstijl zal geven
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 15:04 ]
Verwijderd
Petje af voor Riot als deze spectator mode er daadwerkelijk spoedig aankomt.
Het lijkt zo lang geleden, maar de monsterqueues van 3-4 maanden zijn helemaal weg, pvp.net blijft vrij stabiel, servers zijn gesplitst, nieuwe gamemode toegevoegd en nu spectator mode, veel meer aanwezigheid van reds op de eu fora, ...
Duidelijk de goede weg op.
Het lijkt zo lang geleden, maar de monsterqueues van 3-4 maanden zijn helemaal weg, pvp.net blijft vrij stabiel, servers zijn gesplitst, nieuwe gamemode toegevoegd en nu spectator mode, veel meer aanwezigheid van reds op de eu fora, ...
Duidelijk de goede weg op.
Verwijderd
Nee je moet echt in vrijwel elk geval eerst je W levelen. 75 True damage op de tegenstander en 26 health erbij voor jou is gewoon gigantisch. Zeker tegen de tanks die vaak top staan en al aardig wat armor hebben/bijmaken. Ook is het beter om eerst een phage te kopen als je je W maxed omdat je zoveel mogelijk auto attacks op je tegenstander wilt doen. Dan doe je na een phage proc meer damage dan met een sheen proc. Ook haal ik tegenwoordig vaak dodge boots als de tegenstander 3 ad of iets dergelijks heeft icm die dodge masteries en dodge runes ontwijk je dan toch 20% van die attacks.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:01:
@speedzor en snappie
mijn toegevoegde mening
Als je niet kan lasthitten zonder een level 5 Q dan hoor je niet op toplane. En de damage van een level 5 Q (die je 1, maximaal 2x kan doen in een gevecht door de CD) weegt ook niet op tegen de damage van een level 5 W (75 true damage per hit en selfheal).
Je beginitem (boots, armor, healthregen,..) hangt ook af van je tegenstander en dus kan die philosopher wel nog even op zich laten wachten als de vijand druk zet op je lane, dus reken die regen er maar niet te snel bij.
Je beginitem (boots, armor, healthregen,..) hangt ook af van je tegenstander en dus kan die philosopher wel nog even op zich laten wachten als de vijand druk zet op je lane, dus reken die regen er maar niet te snel bij.
Verwijderd
Q refresht CD als je lasthit ermee + je krijgt de helft van je manacost terugspeedzor schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:36:
Als je niet kan lasthitten zonder een level 5 Q dan hoor je niet op toplane. En de damage van een level 5 Q (die je 1, maximaal 2x kan doen in een gevecht door de CD) weegt ook niet op tegen de damage van een level 5 W (75 true damage per hit en selfheal).
ik denk niet dat jij een wave van minions even snel kan farmen met W als ik met mn Q
dus oefen ik veel meer druk uit op mn lane
in een gevecht met champs speelt de Q een andere rol iniate/burst/gapcloser/escape, vind ik toch veel veelzijdiger dan een W
en op Irelia is mn beginitem regrowth pendant om als eerste item onmiddellijk een philo stone te hebben
dan kan de vijand maar moeilijk druk zetten op je lane + hoe vroeger je je philo hebt hoe meer gold em oplevert
ongeacht welke tegenstander is dit mn start
regen + Q is guerilla harass, en zij gaan nr beneden in health terwijl jij gemakkelijk je hp hoog kan houden
en eenmaal ze laag genoeg zijn is de volgende Q de doodsteek
ik zou zeggen probeer mn build eens: ik sterf max 3 maal in een spel mn laatste 20 spelletjes en eindig altijd 10+ kills
ik zal jouw build ook eens testen en dan kunnen we eens vergelijken: wat is je rune setup?
r: armpen / y: dodge / b: mr/lvl / q: HPregen 0/9/21 (dodge) summoner spells ghost+ignite
@ronddraai
Ninja tabi overweeg ik ook altijd en mn masteries en runes bevatten de dodge series maar dan sta je indd wel tegen een AD heavy team wat niet zoveel voorkomt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 16:26 ]
Waarom zou je Q boven E lvlen? lvl 1 Q is genoeg om te farmen en je E krijgt +50dmg vergeleken met +30 van Q en de duration van de stun/slow gaat omhoog.
Verwijderd
Ik gebruik altijd zo min mogelijk skills op minions. Je hebt toch veel liever de wave bijna tegen jouw tower aan dan die van de tegenstander? Dan kan je veel makkelijker denyen ook en ganks laten komen. Daarbij als je wilt pushen doe je toch gewoon R en clear je heel de wave dat kost je minder mana dan alles met Q farmen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:24:
[...]
Q refresht CD als je lasthit ermee + je krijgt de helft van je manacost terug
ik denk niet dat jij een wave van minions even snel kan farmen met W als ik met mn Q
dus oefen ik veel meer druk uit op mn lane
in een gevecht met champs speelt de Q een andere rol iniate/burst/gapcloser/escape, vind ik toch veel veelzijdiger dan een W
en op Irelia is mn beginitem regrowth pendant om als eerste item onmiddellijk een philo stone te hebben
dan kan de vijand maar moeilijk druk zetten op je lane + hoe vroeger je je philo hebt hoe meer gold em oplevert
ongeacht welke tegenstander is dit mn start
In lane ga ik meestal naast mijn tegenstander staan activeer W stun hit hem tot hij uit range is dan Q en nog een W hit en dan heb je best wel veel van je tegenstanders HP af.
Ook zou ik wat flexibeler zijn in je startbuild tegen sommige tegenstanders is Dorans shield, boots of cloth armor echt een betere start dan regen pendant. Soms kan de 100 hp en het beetje armor van Dorans net het verschil maken tussen first blood of niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 16:59 ]
Verwijderd
ok voor het eerste deelVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:58:
[...]
Ik gebruik altijd zo min mogelijk skills op minions. Je hebt toch veel liever de wave bijna tegen jouw tower aan dan die van de tegenstander? Dan kan je veel makkelijker denyen ook en ganks laten komen. Daarbij als je wilt pushen doe je toch gewoon R en clear je heel de wave dat kost je minder mana dan alles met Q farmen.
In lane ga ik meestal naast mijn tegenstander staan activeer W stun hit hem tot hij uit range is dan Q en nog een W hit en dan heb je best wel veel van je tegenstanders HP af.
Ook zou ik wat flexibeler zijn in je startbuild tegen sommige tegenstanders is Dorans shield, boots of cloth armor echt een betere start dan regen pendant. Soms kan de 100 hp en het beetje armor van Dorans net het verschil maken tussen first blood of niet.
en wat als je je tegenstander solo top hebt doen bluepillen terwijl het voor jou niet nodig is (voor lvl6)
dan wil je toch zo snel mogelijk jouw waves onder zijn turret doorjagen en zo snel mogelijk zijn waves farmen?
q mana verbruik valt wel mee met philo stone + de dat je da helft van je mana terug krijgt
maar ik apprecieer je feedback en zal het testen
het startitem daar zal je me moeilijker van af krijgen regrowth pendant + pot > doran's shield in mijn visie
tov boots zou ik nog twijfelen maar dan enkel als ze duolanen tegen jou sololane
Trinity force schaalt niet met attack damage. Je krijgt alleen een bonus van je base damage.Nutral schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:51:Eventueel pak ik daarna nog wel wits end, al wil ik ook nog wel eens eindigen met attack damage, omdat dat heel hard mee schaalt met trinity.
Verwijderd
Ik heb vaak liever 8 extra armor en 120 hp dan nog wat extra regen. Je hebt al gigantische regen met regen quints en dorans shield + je W. Daarbij is regen in een gevecht nutteloos.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:23:
[...]
ok voor het eerste deel
en wat als je je tegenstander solo top hebt doen bluepillen terwijl het voor jou niet nodig is (voor lvl6)
dan wil je toch zo snel mogelijk jouw waves onder zijn turret doorjagen en zo snel mogelijk zijn waves farmen?
q mana verbruik valt wel mee met philo stone + de dat je da helft van je mana terug krijgt
maar ik apprecieer je feedback en zal het testen
het startitem daar zal je me moeilijker van af krijgen regrowth pendant + pot > doran's shield in mijn visie
tov boots zou ik nog twijfelen maar dan enkel als ze duolanen tegen jou sololane
En als zijn lane gepushed is wanneer ik hem kill laat ik gewoon lekker zijn minions die van mij doodmaken en deny ik hem dus 1 of 2 waves. Dit kan je oneindig blijven doen als je zorgt dat er 2 of 3 meer ranged creeps aan zijn kant staan en wanneer jouw creeps dood zijn pak jij gewoon even de agro tot er een nieuwe wave van jouw creeps is die ze kunnen killen. Alleen zal je tegenstander dit doorhebben en wat druk proberen uit te oefenen zodat je die creeps wel de turret in moet laten gaan en de lane reset.
Als ik aan het pushen ben zal ik mits ik nog wat health over heb 1 of 2 waves in zijn tower proberen te pushen. Waarna ik rustig back en weer terug benn met een fijn gepushte lane zodat ik weer kan denyen.
Klopt, daarom wordt triforce vaak een beetje overschat imo. Ik bouw het item wel af en toe, maar dan echt alleen op kereltjes met een spambare move (zoals Nasus q, trundle q etc.)Stonehawk schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:29:
[...]
Trinity force schaalt niet met attack damage. Je krijgt alleen een bonus van je base damage.
indeed trininty force word heel erg overschat het is niet omdat het het duurste item is ( denk ik toch ) dat het ook het beste is daarmee het is een leuk all-round item dat wel handig kan zijn maar niet echt heel veel een must have ( mijn mening )
Tja, het is een afweging. Als je een niet al te moeilijke lane verwacht, of lanet tegen iemand die eigenlijk alleen magic damage doet waardoor de armor niet zo nuttig is, ga ik toch echt voor regrowth pendant. Dit is met name omdat je dan ASAP je philo stone voor de gp/5 kan halen en geen geld verspilt aan de dorans shield die nergens in kan uitbouwen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:30:
[...]
Ik heb vaak liever 8 extra armor en 120 hp dan nog wat extra regen. Je hebt al gigantische regen met regen quints en dorans shield + je W. Daarbij is regen in een gevecht nutteloos.
En als zijn lane gepushed is wanneer ik hem kill laat ik gewoon lekker zijn minions die van mij doodmaken en deny ik hem dus 1 of 2 waves. Dit kan je oneindig blijven doen als je zorgt dat er 2 of 3 meer ranged creeps aan zijn kant staan en wanneer jouw creeps dood zijn pak jij gewoon even de agro tot er een nieuwe wave van jouw creeps is die ze kunnen killen. Alleen zal je tegenstander dit doorhebben en wat druk proberen uit te oefenen zodat je die creeps wel de turret in moet laten gaan en de lane reset.
Als ik aan het pushen ben zal ik mits ik nog wat health over heb 1 of 2 waves in zijn tower proberen te pushen. Waarna ik rustig back en weer terug benn met een fijn gepushte lane zodat ik weer kan denyen.
Verwijderd
Ik haal ook wel regrowth tegen een makkelijke lane als cho bijvoorbeeld. Maar als je bijvoorbeeld tegenover garen staat heb je toch veel liever cloth armor en 5 pots dan dat beetje regen? Hetzelfde als je tegen een skillbase champ staat dan heb je liever boots. En tegen bijvoorbeeld talon zou ik de laatste 3x dat ik tegen hem gelaned heb met een regrowth waarschijnlijk gekilled zijn terwijl ik met een dorans toch mooi met 50 hp wegloop.Vicarious schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:51:
[...]
Tja, het is een afweging. Als je een niet al te moeilijke lane verwacht, of lanet tegen iemand die eigenlijk alleen magic damage doet waardoor de armor niet zo nuttig is, ga ik toch echt voor regrowth pendant. Dit is met name omdat je dan ASAP je philo stone voor de gp/5 kan halen en geen geld verspilt aan de dorans shield die nergens in kan uitbouwen.
Daarbij zou ik niet zo kijken naar of een item ergens in uitbouwt 1 early kill is meer waard dan het kleine beetje verlies dat ik neem bij het sellen van mijn dorans. Als je doodgaat door je regrowth en daardoor je lane verliest was dat een dure investering om 1 minuut eerder een gp/5 item te hebben.
1 minuut eerder is wel heel erg optimistisch natuurlijk. 435 gold heb ik niet in 1 minuut gefarmd in ieder geval. Bovendien moet je ook meerekenen wat je verliest met het sellen van je dorans shield. Maar nogmaals: bij een lastige matchup neem ik ook gewoon dorans of cloth armor + pots hoor. Regrowth doe je alleen tegen characters die niet zo hard kunnen bursten. Dan regen je namelijk in combinatie met je W harder dan zij eraf kunnen chippen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:00:
[...]
Ik haal ook wel regrowth tegen een makkelijke lane als cho bijvoorbeeld. Maar als je bijvoorbeeld tegenover garen staat heb je toch veel liever cloth armor en 5 pots dan dat beetje regen? Hetzelfde als je tegen een skillbase champ staat dan heb je liever boots. En tegen bijvoorbeeld talon zou ik de laatste 3x dat ik tegen hem gelaned heb met een regrowth waarschijnlijk gekilled zijn terwijl ik met een dorans toch mooi met 50 hp wegloop.
Daarbij zou ik niet zo kijken naar of een item ergens in uitbouwt 1 early kill is meer waard dan het kleine beetje verlies dat ik neem bij het sellen van mijn dorans. Als je doodgaat door je regrowth en daardoor je lane verliest was dat een dure investering om 1 minuut eerder een gp/5 item te hebben.
Ik kan niet meer spelen ofzo, kutverbinding hier thuis, steeds van 20 ping naar 999 enzo. Iemand weet hoe dat komt?
Ik heb eens berekeningen gemaakt, wanneer is het slimmer om hp of armor te kopen. Als voorbeeld heb ik irelia genomen op lvl 18 die dan 1960hp base heeft en 82,5armor base.
Komt erop neer dat je begin met armor en daarna beetje bij beetje ook armor gaat kopen. Ik ben van plan om met lagere health hoeveelheden op lagere levels en ook voor magic resist dit te maken. Al is het wel een beetje een probleem dat naast de negatron cloak en de null magic mantle magic resist gewoon duur is, waar je met armor thornmail hebt, is dat niet het geval bij magic resist.
Komt erop neer dat armor en magic resist met grotere hoeveelheden duurder zijn of teveel slots innemen, met health is dit ook een beetje zo.
grafiekjes!

Komt erop neer dat je begin met armor en daarna beetje bij beetje ook armor gaat kopen. Ik ben van plan om met lagere health hoeveelheden op lagere levels en ook voor magic resist dit te maken. Al is het wel een beetje een probleem dat naast de negatron cloak en de null magic mantle magic resist gewoon duur is, waar je met armor thornmail hebt, is dat niet het geval bij magic resist.
Komt erop neer dat armor en magic resist met grotere hoeveelheden duurder zijn of teveel slots innemen, met health is dit ook een beetje zo.
grafiekjes!

Verwijderd
Heeft iemand een redelijke soraka guide? De meeste guides die ik tegenkom zit vol met deathcaps en starfall. Terwijl ik als ik support het liefste gewoon wat gold items pak en wards. En daarna wat cooldown shizz en daarna 2sec speed buff item, 2sec slow item en die magic resist/damage plus aura item.
Maar ik merk wel dat mijn heals niet zo heel veel doen. En soraka mss niet geschikt is om zo te spelen. Mss moet ik een andere support kiezen?
Maar ik merk wel dat mijn heals niet zo heel veel doen. En soraka mss niet geschikt is om zo te spelen. Mss moet ik een andere support kiezen?
Soraka scaled gewoon best goed met AP, waardoor haar heals een stukje sterker worden. Daarom wil je als soraka ook wel eens "losse" farm op pikken. Kage's lucky pick is een goed item daardoor icm andere gold/10 items. De enige heals die betere AP ratio's hebben zijn die van Taric en Nidalee. Taric en Nidalee hebben ook een lagere cooldown. Soraka heeft daarentegen wel haar global ult heal die voor 70% schaalt. Hierdoor is het inderdaad heel aantrekkelijk om een deathcap te kopen, maar dat is onrealistisch zonder farm mee te pikken bot.
Verder zou je met Soraka gewoon een support build moeten gebruiken hoor.
Een goede build zou kunnen zijn:
Philo stone, Kage's, Heart of Gold, Lucidity boots. Uiteraard horen hier ook Oracle's en Wards bij. Later in de game nog shurelya's halen. Daarna moet je even kijken of het goed gaat of niet. Gaat het ok, maar facerolled je team niet, en heb je geen geweldige gold income: Aegis of the Legion. Als enemy veel auto attackers heeft kan je Heart of Gold uitbouwen naar Randuin's Omen (wel een redelijk duur item). Als het juist erg goed gaat qua assists/gold, en het enemy team heeft veel magic rest waardoor de AP champs op jouw team het wat moeilijker krijgen Abyssal Scepter erbij bouwen. Heb je veel AP op jouw team, en wil je ze dmv een aura ondersteunen, pak dan Will of the Ancients (alleen praten we dan over items die je 80% van de tijd niet zult bouwen omdat je gewoonweg niet genoeg gold hebt door wards/oracle's etc.)
Je kan ook eventueel nog je Kage's uitbouwen naar een Deathfire Grasp. (hiermee zit je wel over de CDR cap, maar je kan dmv de active dus een target's health met ongeveer 30% verlagen. Erg handig om ervoor te zorgen dat je team wel die enemy champ in 1 keer kan neerbursten).
Als je team facerolled maar de game eindigt maar niet zul je ook dmv assists toch een redelijke gold stack kunnen verkrijgen. Dan komen items als deathcap en zo wel eens voor.
Wat ik vaak merk bij support spelen: als je team het goed doet, en jij ook, dan kom je gewoon niet veel verder dan wat gold/10 items, boots, shurelia's,wards en oracle's
Verder qua skills levelen: R>W>E>Q
Starcall is in een bot lane niet echt handig, een puntje hierin kan voor wat extra harass zorgen, maar reken er dan op dat je dan wel zelf ook hits gaat krijgen,want dan moet je veel te close range komen. Heal en Silence zijn erg belangrijk om je carry lekker te babysitten. Zie je een taric op je carry aflopen -> Silence, komt alistar hallo zeggen -> silence. Heal uiteraard om voor die sustain te zorgen zodat je carry kan blijven farmen. Als je een mana hungry ad carry bij je hebt is je silence ook erg fijn om mana terug te geven (denk hierbij aan Miss Fortune bijvoorbeeld).
Als je liever een wat tanky support wilt spelen (waarbij je ook kills kan klaarleggen dmv stun/knock up), probeer Taric/Alistar eens. Voor harass zijn Sona en Alistar heel goed. Alistar kan je makkelijk kills mee klaarleggen. Sona's ult kan teamfights beslissen + haar aura's zijn ook erg handig. Taric is icm met Caitlyn bijvoorbeeld erg goddelijk door zijn stun + Caitlyn traps.
Verder zou je met Soraka gewoon een support build moeten gebruiken hoor.
Een goede build zou kunnen zijn:
Philo stone, Kage's, Heart of Gold, Lucidity boots. Uiteraard horen hier ook Oracle's en Wards bij. Later in de game nog shurelya's halen. Daarna moet je even kijken of het goed gaat of niet. Gaat het ok, maar facerolled je team niet, en heb je geen geweldige gold income: Aegis of the Legion. Als enemy veel auto attackers heeft kan je Heart of Gold uitbouwen naar Randuin's Omen (wel een redelijk duur item). Als het juist erg goed gaat qua assists/gold, en het enemy team heeft veel magic rest waardoor de AP champs op jouw team het wat moeilijker krijgen Abyssal Scepter erbij bouwen. Heb je veel AP op jouw team, en wil je ze dmv een aura ondersteunen, pak dan Will of the Ancients (alleen praten we dan over items die je 80% van de tijd niet zult bouwen omdat je gewoonweg niet genoeg gold hebt door wards/oracle's etc.)
Je kan ook eventueel nog je Kage's uitbouwen naar een Deathfire Grasp. (hiermee zit je wel over de CDR cap, maar je kan dmv de active dus een target's health met ongeveer 30% verlagen. Erg handig om ervoor te zorgen dat je team wel die enemy champ in 1 keer kan neerbursten).
Als je team facerolled maar de game eindigt maar niet zul je ook dmv assists toch een redelijke gold stack kunnen verkrijgen. Dan komen items als deathcap en zo wel eens voor.
Wat ik vaak merk bij support spelen: als je team het goed doet, en jij ook, dan kom je gewoon niet veel verder dan wat gold/10 items, boots, shurelia's,wards en oracle's
Verder qua skills levelen: R>W>E>Q
Starcall is in een bot lane niet echt handig, een puntje hierin kan voor wat extra harass zorgen, maar reken er dan op dat je dan wel zelf ook hits gaat krijgen,want dan moet je veel te close range komen. Heal en Silence zijn erg belangrijk om je carry lekker te babysitten. Zie je een taric op je carry aflopen -> Silence, komt alistar hallo zeggen -> silence. Heal uiteraard om voor die sustain te zorgen zodat je carry kan blijven farmen. Als je een mana hungry ad carry bij je hebt is je silence ook erg fijn om mana terug te geven (denk hierbij aan Miss Fortune bijvoorbeeld).
Als je liever een wat tanky support wilt spelen (waarbij je ook kills kan klaarleggen dmv stun/knock up), probeer Taric/Alistar eens. Voor harass zijn Sona en Alistar heel goed. Alistar kan je makkelijk kills mee klaarleggen. Sona's ult kan teamfights beslissen + haar aura's zijn ook erg handig. Taric is icm met Caitlyn bijvoorbeeld erg goddelijk door zijn stun + Caitlyn traps.
[ Voor 20% gewijzigd door rxs op 26-10-2011 03:32 ]
Dat sivir een rework krijgt en dat ze haar passive al veranderd hebben.
Hopelijk krijgen ze het voor mekaar om haar weer viable te maken,
Dit topic is gesloten.
Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!