[PC] League of Legends - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 79 Laatste
Acties:
  • 150.463 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Kan me wel herinneren dat we dat destijds een paar keer geprobeerd hebben, dat was echt leuk :D Vooral toen de persoon die ging rennen de ward was vergeten of zijn flash kei hard failde. Dan sta je daar met 5 teleports en geen FB...

Opzich vind ik het hebben van een aantal (oke, 5 is wat veel) teleports niet verkeerd in sommige teams. Als de champions er naar zijn en de teampaly is goed kun je er echt enorm veel voordeel uit halen.

[ Voor 5% gewijzigd door SaphuA op 21-10-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik neem als Singed altijd teleport en ghost. Ghost om te chasen/weg te komen en teleport om lanes op te ruimen waar hordes minions lopen. Als Singed is dat je taak en moet je soms overal tegelijk zijn.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja je bent wel best van je team speciaal op de gelegenheid af te stemmen
best een paar rappe champs + veel cc
en het is echt wel goed te doen zelfs al heeft je team allemaal teleport, je moet het gewoon uitbuiten vanaf het begin, als je met een premade speelt en het al eens geoefend hebt dan weet je wat je moet doen

singed (fling) tp + ghost (hij is degene die de eerste ward plaatst en ghost vanaf het begin van het spel)
teemo (speedy + teleshrooms) tp + exhaust
blitzcrank (grab) tp + exhaust
udyr/pantheon (bearstance/stun) tp + ignite
morgana/lux (snare) tp + ignite

dit soort team hebben we het al paar keer mee geprobeerd en werkte het wel goed mee
met blitz zn grab en singed zn fling heb je zowiezo veel meer gank potentieel eenmaal je tp hebt gedaan
+ wat stuns en snares heb je echt wel 3/0 aan het begin van het spel zonder probleem
+ wanneer je mijn versie volgt en bot lane teleganked sta je in een lege lane met 5 man en kan je heel snel hun bot turret al pushen daarna verspreid je iedereen en defend en wacht je tot cd van TP zijn
zet wards/shrooms op plaatsen waar je zeker terug zal kunnen ganken en de kills stapelen zich op zonder dat je er echt moeite voor moet doen

ik heb dit onlangs even zitten doen met vrienden en me hilarisch goed geamuseerd
we hebben zelfs nog eens min of meer BRAVERY gecombineerd met telegank
zalig grappig
20 min surrender van de vijand
zij vonden het niet zo grappig continu geganked worden en wij allemaal stacks krijgen en snowballen
naar het einde toe vergaten we nog teleganks uit te voeren omdat we allemaal fed waren en ze aan het facerollen waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:56:

en het grappige is die was al gepatched zo zie je met een goed team en met wat gezond verstand kan je toch nog wat ownen met een nerfed character
Akali is niet generfed en Gunblade was nooit het breekpunt tussen slecht en goed. Gunblade geeft je meer sustain, niet meer damage. Sustain is super relevant in lanes en 1v1/2v2 gevechten. Wanneer een 5v5 uitbreekt... not so much. Of ze hebben Oracle en je wordt gefocussed (niet kunnen aanvallen = geen sustain) of je gebruikt je shroud om hard iedereen te stompen die in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:50:
[...]

Akali is niet generfed en Gunblade was nooit het breekpunt tussen slecht en goed. Gunblade geeft je meer sustain, niet meer damage. Sustain is super relevant in lanes en 1v1/2v2 gevechten. Wanneer een 5v5 uitbreekt... not so much. Of ze hebben Oracle en je wordt gefocussed (niet kunnen aanvallen = geen sustain) of je gebruikt je shroud om hard iedereen te stompen die in de buurt is.
Uit het feit dat gunblade vooral op zijn damage (20 AD en 15 Ap eraf) generft is blijkt maar weer dat het dus wel om zijn damage ging.

Toegegeven dat ook 5% lifesteal generft is en niet meer stackable met andere gunblades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015
Awaken1 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:53:
[...]

Uit het feit dat gunblade vooral op zijn damage (20 AD en 15 Ap eraf) generft is blijkt maar weer dat het dus wel om zijn damage ging.

Toegegeven dat ook 5% lifesteal generft is en niet meer stackable met andere gunblades.
idd die life steal deed het wel zo een beetje vroeger gewoon heel even weg gaan naar de jungle en minions wat kills maken en back to the lane >:)

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je niet meer aan de spellvamp als akali zijnde?

@awaken
trouwens lifesteal is nog stackable
het is spellvamp die unique is nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Zo, vandaag in de les maar begonnen met een counterlist voor elke champion te maken, kwestie van mezelf wat bezig te houden. Heb al een volledig opgemaakt document, nu nog wat inhoud ;)

Hier zie je het begin om een idee te hebben hoe het eruit ziet.

Graag zou ik jullie input hierbij willen hebben ;)
Gelieve de champion te noemen, zijn counter en 1 à 2 regels met uitleg erbij.
Indien dit een correcte suggestie is dan zal ik deze er aan toevoegen.
Uiteraard zal ik het bestand dan uploaden zodat het voor iedereen toegankelijk is.

http://i.imgur.com/ZsSQG.png

Counter mag opgevat worden als het (gedeeltelijk) negeren van de belangrijkste abilities en mogelijkheden van een champion.

[ Voor 9% gewijzigd door speedzor op 21-10-2011 15:17 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk idee, al snap ik niet hoe Soraka Amumu countert. Dan countert Soraka namelijk iedereen met abilities :P Ik zou echt alleen de hard counters opschrijven. Dan wordt het lijstje wat korter (makkelijker te onthouden) en kun je wat specifieker counterpicken.

edit: en om te voorkomen dat we alles dubbel noemen wat je al hebt misschien handig om al t euploaden wat je nu hebt?

[ Voor 18% gewijzigd door Vicarious op 21-10-2011 15:18 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:41
Kun je hier geen openbare versie van maken met iedereen van tweakers die zijn eigen input hier op geeft?
https://docs.google.com/?pli=1#home
Zo kan iedereen er serieus aandacht aan besteden zonder het hele forum er over vol te spammen ^^.

Er bestaat al wel zoiets maar die is ooit op het lol forum gepost en is niet meer helemaal serieus te nemen.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
I like your idea sir _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Het hele idee van amumu is dat hij erin springt met bandage toss en zijn ultimate popt. Met een soraka in je team kan je hem silencen van zodra hij op iemand springt waardoor hij 3 seconden lang in je team zit met zijn team nog achter hem. Dat geeft je voldoende tijd om wat uit te spreiden.

Als er nog meer mensen vinden dat ze geen echte counter is, dan zal ik ze eruit verwijderen, maar in mijn ogen is dit een echt sterke champion tegen amumu :P

@Batsaap: goed idee, zal ik doen. Ik verwacht dan wel dat mensen dit serieus nemen, anders gaat het offline mode ofcourse ;)

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
Lee sin countert iedere stealth champion eigenlijk wel. Als je het goed speelt en je raakt bijv. een twitch net voor die in stealth gaat kan die eigenlijk al niet meer wegkomen. Als die wegkomt heb je hem daarna met een beetje geluk alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Heb spreadsheet even bekeken en je kunt hem beveiligen. Ik zal er serieus aandacht aan besteden als er een online versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:01

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ryze zou je als lanecounter tegen veigar kunnen zetten, aangezien Ryze vrijwel geen AP bouwt, waardoor Veigar zijn ulti geen bonus damage krijgt van jouw AP en altijd een banshee's bouwt.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Fanatic_FS schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:26:
Ryze zou je als lanecounter tegen veigar kunnen zetten, aangezien Ryze vrijwel geen AP bouwt, waardoor Veigar zijn ulti geen bonus damage krijgt van jouw AP en altijd een banshee's bouwt.
daar had ik nog niet aan gedacht :D

dat lijstje zou echt een goed idee zijn ik zou er zelf ook wel wat tijd aan besteden moest die online komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Fanatic_FS schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:26:
Akali ook tegen veigar, Akali kan met haar ulti zijn stun "ontwijken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
Dan is Ryze nog steeds een slechte counter voor Veigar. Hij heeft nog altijd erg veel burst tussen zijn Q en R, en kan je makkelijk zonen met zijn stuns en dark matter.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Goed initiatief! :)

Ik zou inderdaad, zoals al eerder is gezegd, alleen de echte effectieve counters noemen. Op deze manier is Taric een counter voor alle champs, omdat hij een stun heeft.

Lee Sin als counter voor Akali kan ik me wel in vinden, omdat hij haar Cloud useless maakt.

Soraka als counter voor Amumu ben ik het dan weer minder mee eens. Ze kan silencen, maar maakt Amumu niet direct useless daardoor.

[ Voor 29% gewijzigd door SaphuA op 21-10-2011 15:32 . Reden: Iets duidelijker omschreven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
SaphuA schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:29:
Goed initiatief! :)

Ik zou inderdaad, zoals al eerder is gezegd, alleen de echte effectieve counters noemen. Met jouw methode zou Taric een counter voor iedereen zijn met zijn stun.

Lee Sin als counter voor Akali kan ik me echt in vinden.
Soraka als counter voor Amumu ben ik het minder mee eens. Het is niet direct een logische gedachte om Soraka te picken als je ziet dat de tegenstander Amumu heeft. Snap je?
Inderdaad, die janna daarintegen is wel een goeie, als ik een amumu zie in ons premade team en onze support heeft nog niets gepikt dan vraag ik hem wel altijd om janna te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Ok, ik heb hem op Google Docs geplaatst.
Het document kun je bereiken met deze link.
Om wijzigingen aan het document door te voeren moet je je inloggen op je google account.

Iedereen is vrij om er dingen aan toe te voegen, maar gelieve geen commentaar van anderen te verwijderen.
Het lijkt me beter om die situatie dan te bespreken hier, kunnen we er nog wat uit leren ;)

Aangezien het document enkel met de link te bereiken is, ga ik er van uit dat dit vooral door tweakers bezocht gaat worden. Misbruik lijkt me onwaarschijnlijk, maar indien ik merk dat dit toch gebeurt dan gaat die persoon zijn toegang verliezen (als dit kan, anders gaat het maar offline of invite-only :P).

Veel plezier ermee, dit gaat mij in ieder geval goed helpen ;)

Edit: Heb soraka verwijderd ;) Alhoewel ik haar heel handig vind om die initatie te stoppen, is ze inderdaad geen rasechte counter zoals ze doet tegen karthus.

[ Voor 9% gewijzigd door speedzor op 21-10-2011 15:35 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Thx speedzor ^^ ga meteen kijken of ik er iets aan toe kan voegen.

Edit =
Als je rechtsboven op de users klikt krijg je een chat venster. zo kun je eventueel discusseren over dingen.

[ Voor 47% gewijzigd door Intruder op 21-10-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha gelijk 8 viewers aan het kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Laten we proberen de reacties hierover kort te houden... Maarre, hoe pas je iets aan?

Misschien is het een idee om anderen alleen commentaar te laten plaatsen in een andere tab en dat maar een persoon eindverantwoordelijke is en de eerste tab kan aanpassen?

[ Voor 6% gewijzigd door SaphuA op 21-10-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

SaphuA schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:35:
Laten we proberen de reacties hierover kort te houden... Maarre, hoe pas je iets aan?

Misschien is het een idee om anderen alleen commentaar te laten plaatsen in een andere tab en dat maar een persoon eindverantwoordelijke is en de eerste tab kan aanpassen?
Agreed, dan houden we het overzichtelijk en kunnen we eventueel extra comments toevoegen voordat het toegepast wordt.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
SaphuA schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:35:

Om iets te wijzigen moet je je inloggen. Iedereen kan editen nu.

Ik ga het op dit moment houden zoals het is, moest blijken dat er een verantwoordelijke nodig is, dan kunnen we dat altijd later nog doen.

@Divine: ashe haar kracht zit vooral in die constante CC en haar arrow. Gangplank kan die direct negeren en haar counterslowen waardoor ze in feite al haar voordeel kwijt is.
Ik zal het openlaten voor discussie want ik zie je punt wel.

[ Voor 19% gewijzigd door speedzor op 21-10-2011 15:42 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Binnenkort een google account aanmaken dan. Maar voordat ik dat doe wil ik nog even iets over die gp counter op ashe zeggen.

Dat is eigenlijk tegen iedere slow/stun/debuff dus vind het nutteloos om het bij ashe neer te zetten, anders zou je het bij alles moeten zetten :P

Misschien ook iets van
Gangplank: Zijn W skill (naam kwijt) countert iedere slow/stun/debuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Leuk, morgana en kassadin bij iedere caster/disable zetten..................

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fanatic_FS schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:55:
Leuk, morgana en kassadin bij iedere caster/disable zetten..................
Mjah dat vind ik persoonlijk ook een beetje doelloos, vandaar dat ik al eerder riep dat ik echt alleen harde counters erin zou zetten. Zoals Akali -> Lee sin bijv. . Of AoE-ultimates -> Janna + Gragas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awaken1 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:53:
[...]

Lees a.u.b. ook even de context. Hetzelfde geld wat je aan Gunblade uit zou geven aan AP geeft je meer damage. Dus Gunblade boven straight up AP verkiezen geeft een sustain voordeel, niet damage. Je betaald wel degelijk voor de AD/Lifesteal, AD die omgezet wordt in sustain, niet die gekocht wordt met het doel je damage veel te verhogen. Akali scaled niet met AD. Deathcap + Lich Bane geeft je meer damage output als Gunblade + Lich Bane bijvoorbeeld. En je skills doen meer damage met een vollere AP build.

LEES, dit telt dus voor Akali. Voor Jax en anderen, die WEL met AD scalen en veel gebruik kunnen maken van Lifesteal is dit een hardere nerf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Mensen die een invite tot het document willen, gelieve me in een DM je email te sturen (hoeft niet gmail te zijn voor zover ik merk).

Edit: we hebben besloten tot deze restrictie zodat niet iedereen 'anonymous <nummer>' noemt, kwestie van wat te weten wie wie is.

[ Voor 33% gewijzigd door speedzor op 21-10-2011 16:39 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
ok lol ik was even weg en nu moet ik toegang vragen voor het document
ik heb dit zonet gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb ook net toegang gevraagd, heb het document niet eens gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de LoL Reddit: Skins die er zouden moeten komen:
Thanksgiving Anivia (turkey) Phoenix Anivia American Football Gragas (barrels become Gatorade tanks or a football) Sumo Gragas Beekeeper Singed (trail of bees, honey as adhesive) Cross Country Runner Singed (trail can be BO, adhesive can be him throwing up?) Bodyguard Lee Sin (in a tux with dark sunglasses) Rammus the teal porcupine (avoiding copyright problems with Sonic) and any more good ideas we have in the comments EDIT New ideas (and some I forgot): 2001: a Troll Odyssey, Bru Swain, Puppeteer Yorick, Harlem Glovetrotter Orianna, Marvin from Hitchhiker's Guide for ammumu, cat lady nidalee, "Meow"kai,
Bru Swain lijkt me geweldig (verandert natuurlijk in een vleermuis met ult :P), net als beekeeper Singed.

Zelf zou ik bijvoorbeeld ook willen zien:
Olimar Maokai (met pikmin als saplings)
Inspector Gadget Blitzcrank
Bioshock Annie (met Tibbers als Big daddy en Annie als little sister)

Jammer dat zoveel van de gewilde skins altijd gedoe met copyright zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graves is geen slappe held zo op het eerste gezicht. Beefy met flink wat damage output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:19:
Graves is geen slappe held zo op het eerste gezicht. Beefy met flink wat damage output.
Hij is best tanky met goede damage zoals ik hem build. HP/lvl Seals, Mres Glyphs. 2x Dorans Blade, Berserker Greaves/Mercs, Zeal, IE, Atmas, Zeal>Phantom Dancer en eventueel BT. Hij farmed als een baas met Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Graves a bit OP?

Hij raped zo hard, gister 1ste game gelijk 6/0 met hem (binnen 10 minuten)

Daarna solo top geprobeerd(4/0 in 10 min). Tanky of AD werkt allebij, die E steriod is insane. En Q+R burst ook.

Must ban in mijn ogen atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Over useless champs gesproken. Hier had men hier kort geleden nog een discussie over.

De enige ECHT useless champ die ik ben tegengekomen is Sivir. Leuk dat ze supersnel minions afslacht, maar tegen andere champs kan ze NIETS.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige waar ze goed voor is is farmen, backdoor strats en 1v1en. Waar Yi beter in is op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sivir is niet useless. Ze heeft ten eerste een MS en AS aura, ze heeft een toggle waarmee ze 5 man kan raken, en ze farmt (--> dus ook BD't) extreem snel.

En Graves is OP. Ik hoorde het Solomid ook al zeggen, maar denk eens na, die skillset is enorm sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Graves is idd OP, base stats zijn veel te hoog, damage, health, mana.
Daarnaast maakt zijn passive hem veels te tanky voor een ranged dps met de damage die hij doet.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Graves is helemaal niet OP, wel erg sterk.

Als ik iets aan hem kon veranderen, zou ik het damage element van zijn Smokescreen weghalen. Hij is erg high risk high reward. Zijn attack speed steroid/dash heeft een lange cooldown en korte duratie, om zoveel mogelijk damage uit zijn buckshot te halen, moet je in melee range zijn ook heeft buckshot een hele smalle cone. Zijn auto attack range is ook relatief kort en traag, hij zelf is ook vrij traag in het rond rennen.

Zijn passive is minder sterk dan je wilt geloven, je moet 10 seconden in combat zijn alvorens je max stacks haalt, en early game is het maar 10 armor/mr, dat is niets vergeleken met Wukong zijn passive of Garen zijn passive van W.

Hij heeft een goede burst, maar hele slechte sustain, als je niet actief aanvalt (omdat je aan het vluchten bent), is zijn dash ineens HEEL zwak, door de hoge cooldown (zonder CDR, op level 5 is het 12 seconden), dus erg ver kom je er dan ook niet mee.

Als je hem ganked, heeft hij echt nog niet 10 stacks op zijn passive, dus ook dat zal dan geen probleem zijn.

Vayne heeft het wat dat betreft veel makkelijker, haar tumble heeft een VEEL lagere cooldown en geeft extra damage, zelfs invis met ult aan, ze heeft een ranged Poppy stun en een geweldige passive voor chasen.

Graves is sterk, en zal zeker een solide pick zijn en blijven, zoals ik zei, ik zou alleen het damage compartiment van zijn Smokescreen afhalen, om zijn burst een beetje te nerfen, want Akali haar shroud doet ook geen damage, of Singed zijn ooze ding ook niet. Dus waarom zou Smokescreen wel damage doen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:26:
Graves is helemaal niet OP, wel erg sterk.
Best wel OP eigenlijk. Hij is een tanky DPS die ranged is. Op close-range is die Q een vies spammable burst met een hogere base damage dan Caitlyns ultimate.
Zijn passive is minder sterk dan je wilt geloven, je moet 10 seconden in combat zijn alvorens je max stacks haalt, en early game is het maar 10 armor/mr, dat is niets vergeleken met Wukong zijn passive of Garen zijn passive van W.
Hij is dan ook geen volledig tanky DPS bedoelde champ zoals de twee genoemden. Dus dat is een beetje een raar punt dat je maakt. Een tank doet het beter, dus de passive is niet goed. Bullshit. Mid/late maakt dat Graves een bijna volwaardige off-tank met een slim uitgedachte build.
Als je hem ganked, heeft hij echt nog niet 10 stacks op zijn passive, dus ook dat zal dan geen probleem zijn.
Waarom zou hij geen 10 stacks hebben? Ik ben toch zeker altijd in combat op de lane.
Vayne heeft het wat dat betreft veel makkelijker, haar tumble heeft een VEEL lagere cooldown en geeft extra damage, zelfs invis met ult aan, ze heeft een ranged Poppy stun en een geweldige passive voor chasen.
Haar Tumble is tijdens escape maar één keer bruikbaar aangezien die niet op cooldown gaat zonder iemand ermee te raken.
Graves is sterk, en zal zeker een solide pick zijn en blijven, zoals ik zei, ik zou alleen het damage compartiment van zijn Smokescreen afhalen, om zijn burst een beetje te nerfen, want Akali haar shroud doet ook geen damage, of Singed zijn ooze ding ook niet. Dus waarom zou Smokescreen wel damage doen.
Omdat deze skills allemaal geheel anders werken buiten de slow om en omdat de champs een hele andere kit hebben.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:37:
Sivir is niet useless. Ze heeft ten eerste een MS en AS aura, ze heeft een toggle waarmee ze 5 man kan raken, en ze farmt (--> dus ook BD't) extreem snel.
En voorderest ook niks. Aura compenseert niet. Zodra bd onmogelijk word gemaakt is ze useless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Xin was OP tijdens zijn release, Graves is gewoon sterk, mensen willen nog wel eens vergeten wat het verschil is. Xin had letterlijk gewoon geen counter, maar Graves heeft er genoeg. Eerder gelaned tegen een Kass, Tryn, Zil, Cait, Xin, Irelia en Singed. Alleen Singed was goed af te houden, omdat hij geen gap closer heeft en je kan voorspellen wanneer hij wat probeerd. Maar tegen een goede Tryn, Xin of Irelia in lane, ga je het echt heel moeilijk krijgen.

Graves heeft genoeg counters en hij is niet gamebreaking sterk of kan games beslissen. Het is ook flauw om bijv. Cait haar ult te vergelijk met die van Graves, want dan is Karthus zijn ult helemaal OP in vergelijking. Het is geen vacùur waar alles 1 op 1 is te vergelijken. Om het maximale uit zijn burst te halen, moet Graves risico´s nemen. Als je in dashed voor een Buckshot en je vijand anticipeert het, ga je neer. Zeker tegen een Alistar, Sion of Taric bijv, helemlaal vergeleken met Vayne, want hij is gewoon veel minder mobiel.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:47:
Xin was OP tijdens zijn release, Graves is gewoon sterk, mensen willen nog wel eens vergeten wat het verschil is. Xin had letterlijk gewoon geen counter, maar Graves heeft er genoeg. Eerder gelaned tegen een Kass, Tryn, Zil, Cait, Xin, Irelia en Singed. Alleen Singed was goed af te houden, omdat hij geen gap closer heeft en je kan voorspellen wanneer hij wat probeerd. Maar tegen een goede Tryn, Xin of Irelia in lane, ga je het echt heel moeilijk krijgen.

Graves heeft genoeg counters en hij is niet gamebreaking sterk of kan games beslissen. Het is ook flauw om bijv. Cait haar ult te vergelijk met die van Graves, want dan is Karthus zijn ult helemaal OP in vergelijking. Het is geen vacùur waar alles 1 op 1 is te vergelijken. Om het maximale uit zijn burst te halen, moet Graves risico´s nemen. Als je in dashed voor een Buckshot en je vijand anticipeert het, ga je neer. Zeker tegen een Alistar, Sion of Taric bijv, helemlaal vergeleken met Vayne, want hij is gewoon veel minder mobiel.
Herp derp. We hebben het hier over een Q skill die meer base damage doet dan een ultimate op een zelfde type champ en meer accuraat en spammable is. Oh, en ook nog AoE zonder decay. Niet gamebreaking? Niet als de speler niet gamebreaking is I suppose, maar dat ligt bij jezelf. Er zijn zelfs mensen die een negatieve K/D krijgen met Akali, Morgana en Lee Sin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Wukongs passive is slechter dan Graves, Wukong moet bij 5 enemies zijn om hetzelfde te krijgen als Graves zijn passive.

Verder heeft Graves zijn dash idd een hogere cooldown dan Vayne haar tumble, maar Graves kan door muren heen dat is wel heel veel waard.

En 550 range is niet kort, dat is ongeveer de standaard range, er zijn 3 chars die hoger kunnen Cait, Tristana en Kog met W aan. Voor de rest hebben TF, Teemo en Sivir nog altijd minder range dan Graves.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaak zat. Ik ben best redelijk met Lee Sin, maar iedereen heeft wel eens mindere games en soms kun je er ook gewoon echt niet zoveel aan doen. Ik kan wel garanderen dat ik als ik Lee Sin speel altijd een redelijke bijdrage aan het team lever.

Anyway, net even in een game jungle Sion geprobeerd. Die gasten zaten in champ select al te trollen, dus dan kan ik ook wel wat nieuws proberen. Ik moet zeggen: DAMN dat pakte leuk uit. Die ganks met die ranged stun zijn echt supersterk en lategame ben je met AD sion echt letterlijk unstoppable. Ik kon gewoon 1v3 makkelijk aan en in teamfights facerapete ik hun hele team gewoon. Triple en quadra kill gehaald en heel veel assists.

Hoe? Nou, men beginne met E en killt (met pull en smite) de small golems. Op lvl 2 pak je je shield, en ga je voor wraiths. Dat shield doet niet heel veel damage, maar het voorkomt ook nog eens dat jij damage krijgt. Je bent niet de snelste jungler in het begin, maar dat geeft niet. Komt goed. Na wraiths kun je wolves pakken en dan ben je level 3. Als je kans ziet om te ganken kun je je stun (Q) pakken, maar als je die kans niet ziet ga je gewoon voor W en kijk je of je nog ergens wat gold op kan pikken. Je wil namelijk zo snel mogelijk die madreds razor binnenhalen want vanaf dan gaat het junglen vele malen sneller.

Na madreds ga je voor blue buff en kun je kiezen om direct te ganken of vrolijk verder te junglen. Vanaf dit moment zul je niet zo snel meer back to base moeten ondanks dat je geen lifesteal hebt, want je shield blockt alle creepdamage tijdens het junglen, en je hebt anders nog je R op level 6 om weer full health te komen.

Na je wriggles lantern ga je voor berserkers greaves. Vervolgens ga je voor Zeal into phantom dancers, en daarna is het een beetje afhankelijk van hoe de game gaat. Ik deed Atma's Impaler (had al flink wat health door creepkills met E aan), Guardian Angel, Infinity Edge. Mocht de game nog langer rekken kun je je wriggles verkopen voor Stark (zal je AD carry ook blij mee zijn!) en kun je bizar snel aanvallen, bijna elke hit critten en lomp veel life terugstealen (helemaal met ult aan). De enige manier waarop je te stoppen bent is chain CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel cool gedaan die timeline. Ook echt ALLE patchnotes erin, dit is zo handig om nog eens info terug te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:49:
[...]

Vaak zat. Ik ben best redelijk met Lee Sin, maar iedereen heeft wel eens mindere games en soms kun je er ook gewoon echt niet zoveel aan doen. Ik kan wel garanderen dat ik als ik Lee Sin speel altijd een redelijke bijdrage aan het team lever.

Anyway, net even in een game jungle Sion geprobeerd. Die gasten zaten in champ select al te trollen, dus dan kan ik ook wel wat nieuws proberen. Ik moet zeggen: DAMN dat pakte leuk uit. Die ganks met die ranged stun zijn echt supersterk en lategame ben je met AD sion echt letterlijk unstoppable. Ik kon gewoon 1v3 makkelijk aan en in teamfights facerapete ik hun hele team gewoon. Triple en quadra kill gehaald en heel veel assists.

Hoe? Nou, men beginne met E en killt (met pull en smite) de small golems. Op lvl 2 pak je je shield, en ga je voor wraiths. Dat shield doet niet heel veel damage, maar het voorkomt ook nog eens dat jij damage krijgt. Je bent niet de snelste jungler in het begin, maar dat geeft niet. Komt goed. Na wraiths kun je wolves pakken en dan ben je level 3. Als je kans ziet om te ganken kun je je stun (Q) pakken, maar als je die kans niet ziet ga je gewoon voor W en kijk je of je nog ergens wat gold op kan pikken. Je wil namelijk zo snel mogelijk die madreds razor binnenhalen want vanaf dan gaat het junglen vele malen sneller.

Na madreds ga je voor blue buff en kun je kiezen om direct te ganken of vrolijk verder te junglen. Vanaf dit moment zul je niet zo snel meer back to base moeten ondanks dat je geen lifesteal hebt, want je shield blockt alle creepdamage tijdens het junglen, en je hebt anders nog je R op level 6 om weer full health te komen.
Ik zou geen wriggles of madreds halen met je shield en E jungle je wel snel genoeg en met je R heb je niet echt lifesteal nodig. Zelf bouwde ik na cloth armor boots, phantdom dancer , infinity edge en atma. Daarna is de game meestal wel over. Je bent inderdaad echt unstoppable met ad sion als ze je niet stunnen of kiten wanneer je ult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Counterpicks spreadsheet gevonden op reddit. Erg uitgebreide informatie:
https://docs.google.com/s...WJxV2c&toomany=true#gid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 01:58:
[...]

Ik zou geen wriggles of madreds halen met je shield en E jungle je wel snel genoeg en met je R heb je niet echt lifesteal nodig. Zelf bouwde ik na cloth armor boots, phantdom dancer , infinity edge en atma. Daarna is de game meestal wel over. Je bent inderdaad echt unstoppable met ad sion als ze je niet stunnen of kiten wanneer je ult.
Je shield heeft natuurlijk een redelijke cooldown (zeker als je de tijd om te exploderen meetelt), dus je autoattackt veel op creeps. In zo'n geval haal ik eigenlijk vrijwel altijd wriggles. Enige uitzonderingen voor mij zijn Lee Sin en Phoenix Udyr, om redenen die ik al eens eerder heb uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rxs schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 04:14:
Thnx erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
rxs schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 04:14:
Afbeeldingslocatie: http://www.atlantisx.nl/image/pictures/69188dd4de36d28f00621bcd3e6facab.png
OP counter mechanics :-(

Afbeeldingslocatie: http://www.atlantisx.nl/image/pictures/f4cfb323fe9eb66df389c39a6239175a.png

Dus volgens hun is #1 counter voor poppy olaf, maar staat er vervolgens "Champions with an exeptional early game" ? Dat snap ik dan niet helemaal, want zo goed is olaf toch helemaal niet early game.
Release Notes 1.0.0.63 – 12/16/2009

Death Recap

League of Legends now includes Death Recap, a helpful feature for both new and veteran players alike, which shows the major sources of damage that led to a Champion’s demise.
Beetje jammer dat het na 3 jaar nogsteeds niet werkt, en alleen maar meer bugs begint te vertonen.

[ Voor 49% gewijzigd door atlantisx op 22-10-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:01

Hu9o

Schokkend

humor :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
atlantisx schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:29:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dus volgens hun is #1 counter voor poppy olaf, maar staat er vervolgens "Champions with an exeptional early game" ? Dat snap ik dan niet helemaal, want zo goed is olaf toch helemaal niet early game.

[...]

Beetje jammer dat het na 3 jaar nogsteeds niet werkt, en alleen maar meer bugs begint te vertonen.
Wat men bedoelt met "Champions with an exceptional early game", zijn champs zoals bijv Garen. Ze zijn heel sterk early game, hij heeft hele goede lane staying, een 2.5s silence en zijn Spin2Win doet flink veel damage early game. Omdat Olaf een zwakkere early game heeft (hij heeft echt items nodig en lategame wordt hij een stuk sterker), zal een Garen vs Olaf het early game (in een lane thans), in principe moeten winnen, uitgaande dat beide spelers ong. even goed zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
Ik weet wel dat betekent hoor :).

Maar in dit voorbeeld gaat het over poppy, en zou volgens hun olaf #1 counter zijn wegens zijn goede early game. Dat is wat mij onduidelijk is.

[ Voor 9% gewijzigd door atlantisx op 22-10-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atlantisx schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:29:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Bij ryze staat morgana en brand als counterpicks. Ik gok dat malzahar en leblanc ryze nog meer in de problemen kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net een potje met Ryze gespeeld. Eerst gefeed met 2/6 en hun annie had op een gegeven moment 15/8 later er 15/13 van kunnen maken en hun annie had 16/14. Op een gegeven moment hadden zij 2 van onze inhibitors stuk en sommige wilden al opgeven maar aan het einde hadden wij gewonnen. Dus nooit opgeven als je niet kansloos bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:28:
Dus nooit opgeven als je niet kansloos bent
8)7
Als de kans op winnen te klein is om voor jezelf de extra tijd die het kost te rechtvaardigen, kan je prima opgeven, ookal heb je nog "een kans".

Het scheelt tevens een boel ergenis voor team genoten die ook willen opgeven, en in principe is het natuurlijk zo dat zodra je surrender voter's in het team hebt dat deze toch geen zin meer hebben, en matig mee spelen totdat er verloren/gewonnen/opgegeven wordt.

Wat mij betreft passen ze het vote systeem ook aan naar 3/5 votes genoeg, de meerderheid geeft aan niet langer door te willen gaan, Waarom dan toch die 4e vote nodig hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door atlantisx op 22-10-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Dat is meer een state of mind, als je inderdaad geen zin hebt om toch die kans aan te grijpen, moet je het ook niet proberen. Je bent toch al niet bereid de volle 100% er tegen aan te gaan, dus het zal alleen maar frustratie opleveren.

Zit je er lekker in en heb een goed gevoel erbij, dan heb je wel het gevoel (ook al verlies je), dat je je best er in ieder geval voor hebt gedaan. Dat vind ik zelf altijd een fijne manier om te verliezen, ik en mijn team hebben alles gegeven, maar het andere team was toch net iets beter. Gister had ik zo'n match, we stonden letterlijk op elkaars Nexus tegelijk in te hakken, maar de tegenstanders waren net eerder klaar. Zo close heb ik nog nooit gehad.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Ryze countered lb juist heel goed.

Rush een banshee --> lane gewonnen

Nu moet ze ganken voor kills, free tower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atlantisx schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:22:

Maar in dit voorbeeld gaat het over poppy, en zou volgens hun olaf #1 counter zijn wegens zijn goede early game. Dat is wat mij onduidelijk is.
Nee olaf is nummer 1 counter omdat hij voor een klein beetje health zijn e op poppy kan spammen. Die doet true damage dus poppys passive werkt niet, is easy times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist dus Udyr jungle met Phoenix geprobeerd, en inderdaad, wat een snelheid. Ik ben helemaal om, hier gaat een runeset voor komen! Wat een easymode jungle, en damage bij ganks is ook best smakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:48:
Zojuist dus Udyr jungle met Phoenix geprobeerd, en inderdaad, wat een snelheid. Ik ben helemaal om, hier gaat een runeset voor komen! Wat een easymode jungle, en damage bij ganks is ook best smakelijk!
You're welcome! Mijn runepage kun je in mn profile (PublicPervert) opzoeken of een paar pagina's terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baristo schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:57:
Ryze countered lb juist heel goed.

Rush een banshee --> lane gewonnen

Nu moet ze ganken voor kills, free tower.
Wat is rushen? Een banshee voordat je je tear hebt? Voor de magic penetration schoenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:09:
[...]

Wat is rushen? Een banshee voordat je je tear hebt? Voor de magic penetration schoenen?
Ik haal nooit tear op ryze eigenlijk. Call me crazy, maar ik ga altijd gelijk voor Catalyst, Magicpen boots en dat CDR-deel van frozen heart. Afhankelijk van de game maak ik eerst banshee of frozen heart af, daarna vrijwel altijd de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Ja, zo erg is het niet om je eerste gold te spenderen in een volledige counter. Banshee maakt je een soort van imuun tege lb silence+burst. Zodat je haar kan chasen nadat ze haar skills heeft gespammed. Ryze zijn basestats zijn goed genoeg om lb te killen zonder extreem veel mana of AP.

Net als dat teemo niet extreem viable is in ranked, maar om een nasus compleet te denyen is het een extreem goede pick voor je team.

Je kan het zo zien, omdat de vijand x doet is het voor jou opeen viable om z te doen.

We moesten eens tegen een irelia, akali, jungle talon en random bot lane. Toen hadden wij alleen maar tanky dmg dealers gepicked en geen ad carry. Omdat dat het onmogelijk is je ad carry te beschermen vs 3 jumpy assasins. En we wonnen heel easy omdat ze niemand konden instagibben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
atlantisx schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:22:

Nee, Olaf is een specifieke counter voor poppy. OVER HET ALGEMEEN counteren champs met een goede early game poppy, maar Olaf is gewoon een goede counter omdat die true damage doet (waarschijnlijk door die passive van poppy heen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey ik heb een 10-win IP boost. Waar is die voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogEatsDog
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:14
Vicarious schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:56:
Hey ik heb een 10-win IP boost. Waar is die voor?
Omdat Riot met LoL golden joystick award heeft gewonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryze countered LB met een Banshees in lane :')? for real?

1 Q van LB is genoeg om banshees voor 45 seconden te verpesten, met een cooldown van MAX 5 seconden.
LB kan in 1 combo Ryze doden in laning phase (zelfs met banshees), Ryze kan LB NOOIT doden met 1 combo in laning phase.

Er is gewoon geen counter voor LB in laning phase, ze wordt late game gewoon minder waard omdat ze vooral single target dmg doet. Als je als LB je jungler al je kills kan laten pakken op mid, is het gewoon GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 02:18:
Er is gewoon geen counter voor LB in laning phase
Morgana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou inderdaad nog de beste zijn, was het niet dat LB een leuk extra'tje heeft en dat is dat haar snare-skill blijft werken al heeft morgana haar shield up. Dus Q -> snare, wachten op spellshield en daarna alsnog je combo eruit gooien. Als ze bij Q al haar shield popt heb je daarna vrij spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Sion?

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Persoonlijk zie ik Heimer wel als een goede counter tegen haar, ze kan niet binnen range van zijn turrets komen, zonder schade op te lopen, je hoeft dan alleen maar je hextech rockets af te schieten voor gratis damage (je hoeft niet te richten alleen te reageren), en als je goed bent, nog een grenade er tussen gooien.

Veigar -kan- Leblanc hebben, haar Distort kan namelijk niet door zijn stun heen, ze zal dan toch gestunned raken. Met je Q/R kan je haar plat nuken voor haar passive afgaat. Maar ook dit is wel wat risico vol.

Vayne zou haar ook kunnen hebben, met een goede Tumble/Condamn combo.

Maar goed, beide partijen dienen dan aggresief te spelen, dus het kan alle kanten op gaan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:46:
[...]

Dat zou inderdaad nog de beste zijn, was het niet dat LB een leuk extra'tje heeft en dat is dat haar snare-skill blijft werken al heeft morgana haar shield up. Dus Q -> snare, wachten op spellshield en daarna alsnog je combo eruit gooien. Als ze bij Q al haar shield popt heb je daarna vrij spel.
Mocht je je chain raken that is. En dan nog kan Morg jou gewoon snaren, het enige wat je hoeft te doen is de cursor op de chains zetten (: En ik doe shield na de eerste Q, om de silence te ontwijken. Hoe dan ook, met één volledige combo waarbij je al je skills+Ignite+beide chain effects raakt+1/2x melee hits doet is niet genoeg om Morg met shield neer te krijgen op lv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Ik heb +10 keer met ryze een lb kapotgemaakt mid. En ryze kan wel in een combo leblanc <20% krijgen. Terwijl haar combo met 10 sec cd jou maar op 50% burst met negatron. Lb moet je gewoon nooit free dmg laten doen, want na haar combo kan ze niks. Dus terwijl zij jou combo'd en silenced ren je naar haar toe ipv van haar weg zodat jij haar weer combo'd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baristo schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:42:
Ik heb +10 keer met ryze een lb kapotgemaakt mid. En ryze kan wel in een combo leblanc <20% krijgen. Terwijl haar combo met 10 sec cd jou maar op 50% burst met negatron. Lb moet je gewoon nooit free dmg laten doen, want na haar combo kan ze niks. Dus terwijl zij jou combo'd en silenced ren je naar haar toe ipv van haar weg zodat jij haar weer combo'd.
Een fout die velen maken met dat soort champs. Ik zie mensen altijd weglopen van <6 Kassadin na Silence en slow. Terwijl hij dan juist niets meer kan doen om weg te komen of te damage dealen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Probleem is heel vaak, dat je niet weet of er een jungler bij zit, die klaar staat om je te bespringen. In heel veel situaties, kan je inderdaad beter blijven vechten dan wegrennen. Als je namelijk probeert te rennen, doe je helemaal niets terug om je tegenstander het leven zuur te maken.

Edit: nog even een kleine guide voor Graves, hij is namelijk zonder twijfel mijn favo ranged AD Carry op dit moment. Hij is op zich high risk/high reward met goede burst, maar mist echte sustain zoals bijv Caitlynn, Ashe of Tristana (om er maar een paar te noemen). Ook een leuk detail aan hem, hij heeft alleen maar Skillshots, dwz dat al zijn skills in bushes/fog of war geschoten kunnen worden, en zijn Smokescreen heeft een tot nu toe compleet uniek effect: iedereen die er inzit (vijandig), kan niet zien wat er buiten gebeurt. Zie het als een soort locale mini Noct ult. Een BV stopt het damage gedeelte van deze skill, maar niet het "blind" effect.

Er zijn 2 soorten Rune en Mastery setups die heel goed werken met Graves.

Masteries: 21/0/9 Deze focussed heel erg op de damage, geeft je wat minder sustain en langere cooldowns. 11/0/19 geeft je meer mobiliteit, kortere CDs en meer early game sustain (door de regen Masteries). Ik zie een */21/* build ook nog wel werken, vanwege je passive, maar ik zou het niet aan willen raden, je bent namelijk een AD carry, niet een tank.

Qua rune setups zie ik ook weer 2 mogelijkheden:

Red: Armor Pen (voor beide hetzelfde)
Yellow: Flat armor OF flat mana regen
Blue: Flat mr OF cdr
Quint: Armor Pen (voor beide hetzelfde)

Je bent of een stukje tankier, of je kan meer spammen.

Persoonlijk ga ik voor de 11/0/19 en spammy rune setup. Early game lane domineren en harassen samen met goede farm. Hogere CDR en regen, samen met wat meer mobiliteit (wat Graves echt nodig heeft naar mijn idee, zijn base movespeed is laag). Maar bepaal voor jezelf wat het beste werkt.

Skill order: R>Q>E>W

Je W is echt een 1 punts wondertje. Een goed geplaatste Smokescreen geeft je hele grote voordelen tijdens teamfights, maar laat je ook geweldig juken/ganks opzetten. Een slecht geplaatste kan een teamfight verpesten, of je het level kosten, daar je E een hoge cooldown heeft (voor een dash) en je toch al traag bent. Dat maakt het geen uber skill ofzo, positionering en weten waar je je skills moet landen is voor Graves net zo belangrijk als elke ranged carry.

Buckshot doet meer damage als je dit van dichtbij gebruikt, omdat meerdere bullets je target kunnen raken (je schiet er 3 in een cone), dit betekend echter wel dat je in melee range wilt zijn. Hier komt het high risk/reward kijken. Je kan namelijk makkelijk gebait/countered worden. Zeker tegen meer ervaren spelers.

Colleteral Damage (je ult), werkt heel apart. Het is ook weer een skillshot, hij ontploft op het eerste doel dat hij tegen komt, doet het meeste damage, en daarna in een cone achter dat target ook nog damage (wel minder). Hij heeft een vrij lage cooldown (zeker met de CDR setup), dus wees niet bang om hem veel te gebruiken, zeker vroeg in een teamfight om het vijandige team te ontmoeten. Hij is ook geweldig om mensen mee te finishen, maar leer slim mikken, en zorg dan dat ze geraakt worden door de cone.

Je Q en R stacken met AD/armor pen, je E met attack speed (auto attacks verlagen de cooldown met 1 seconden per aa hit, NIET vs towers) en je W met AP. Het devies: AD stacken. Je wilt graag hele hoge burst voor teamfights/laning en je E is geweldig om towers te pushen. Houdt er ook goed rekening mee, dat je slechts over dunnere muren kan dashen, niet grotere zoals mid bijv.

Je item build: Bloodthrister (dit is je eerste en beste item imo), Mercs, Brutalizer/Last Whisper, IE, PD.

Bloodthrister voor life steal en een 100 AD bonus (max stacks dan) is zonder twijfel het beste item voor Graves. Als je een beetje goede early game hebt, heb je je BT al tijdens het lanen. Tenzij je een grote fout maakt of geganked word, ga je je lane gewoon winnen hiermee, je ult en Q hebben goede (niet de beste) AD ratios, dus lekker misbruiken in teamfights.

IE is ook heel erg leuk, maar Graves moet het echt niet van zijn auto attacks, dus crits, hebben. Het is wel een mooie 80 damage, maar het crit gedeelt van de IE is te kost inefficient voor Graves. Zijn attack speed is van nature redelijk laag. Daarnaast is hij een dikke 700g duurder dan BT. Samen met PD wordt het wel een stukje leuker, maar dan zit je wel heel late game, en zou hij eigenlijk al voorbij moeten zijn.

Vandaar een Brutalizer OF Last Whisper. Een Brutalizer geeft flat penetration een beetje damage en CDR. Nu is die CDR het leukste aan deze item, samen met de penetration. De vraag is alleen, wanneer neem je nu welke?

Als je vijandige team flink armor heeft (zeg maar 3 of 4 champs hebben flink wat armor), dan neem je een LW. Heeft echter alleen hun tank armor, neem rustig een Brutalizer. Samen met je runes/masteries zit je dan vaak dat je aanvallen hitten alsof je tegenstander 0 armor heeft.

Ik neem ook vrij vaak een BV. Omdat stuns je grootste vijanden zijn, zeker als je vijand een dash/buckshot combo anticipeert. Het geeft je de survivability die je nodig hebt.

Andere goede of interestante items:

Mallet + Atma. Dit is voor de bruiser build. De standaard tanky DPS. Het werkt echter niet goed voor je, lage attack/movespeed en ineens veel minder burst. Ik zeg niet dat het slecht is, maar zeker niet optimaal voor Graves.

Stark's is ook een apart item om eens naar te kijken. Ik heb hem wel eens gebruikt. AoE Armor Reduction tijdens teamfights voor je buckshot/ultimate is natuurlijk geweldig. De attackspeed is ook mooi samen met je dash, maar het is wel 2550 gold voor 0,0 damage op je skills. Ik heb er wat mee ge-experimenteerd, maar ik heb hem laten vallen.

Hexdrinker is een leuk alternatief voor BV. Leuk beetje MR, en AD. Hij is ook goedkoper dan BV, maar de CD voor Hexdrinker is hoger dan die van BV. Daarnaast geeft hij geen extra health/mana. Maar zeker een item te overwegen.

Triforce is ook een leuk item voor Graves, het geeft een beetje meer oomph aan zijn Burst. Maar ik zou deze pas als aller laatste bouwen. Hij is heel erg duur, en geeft heel weinig AD vergeleken met een BT en voor de Sheen proc kan je hem prima links laten liggen, omdat je skills niet super spambaar zijn.

[ Voor 91% gewijzigd door Nazanir op 23-10-2011 14:54 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou dat was inderdaad een hele kleine guide Nazanir :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
blijft leuk anivia, ik denk dat ik daarmee echt een 90% win ratio heb.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/w7bi2r.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Laatst online: 15-09 20:56

psyy138

blackbulls.nl

arcanis schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:53:
blijft leuk anivia, ik denk dat ik daarmee echt een 90% win ratio heb.

[afbeelding]
dat heb ik ongeveer ook met cassiopeia :))

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Dat heb ik met Karthus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nazanir. Die attack speed van Graves is endgame 0.95/sec en Cait 1.0/sec

Dat valt over levels dus reuze mee/maakt geen flikker uit. Flat ArP van Brutalizer is tenzij het je eerste item is mid/late geen donder waard. En aangezien Youmuus nog slechter is op hem, is het gewoon een wasted slot of geld vergooid. Triforce is waardeloos, zelfs als laatste item.

Aangezien BT niet uit een vriendelijk recept komt (1650+VampSc) en dus geen enkel onderdeel ervan in aanmerking komt voor first item, kun je beter 2x Dorans en Greaves beginnen. IE is een prima item en ik bouw deze ook graag. Auto-attacks zijn zeker een groot aandeel van je damage. Wat doe je anders tijdens het wachten op Q/R cooldown? Hem bouwen als een soort physical caster a la Pantheon is dan ook zeker niet aan te raden. Ik kan weinig punten in je guide vinden die ook daadwerkelijk "good practice" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Tsja het enige wat ik kan zeggen is dat ik hem zelf graag op deze manier speel en er erg veel succes mee heb gehad.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:01
Iemand een idee wat de volgende champ zal zijn? Ik hoop alleen niet dat het die nine-tails fox is... gewoon omdat uhh jahh :P
Ik zou wel graag een assassin/support willen zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe support champion. De laatste was ... Karma in 2010? En die is erg underplayed/underpowered?

Misschien dat je Orianna nog als support kan rekenen maar verder kom ik niet.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Dreanor schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:18:
Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe support champion. De laatste was ... Karma in 2010? En die is erg underplayed/underpowered?

Misschien dat je Orianna nog als support kan rekenen maar verder kom ik niet.
Karma is van februari 2011

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
En tevens ook de laatste 3150 champ. Alle andere champs sinds Karma waren of 4800 of 6300. Zeker als je kijkt naar sommige champs, zijn die hun 6300 IP kaartje gewoon totaal niet waard (Wukong zou echt een hele solide 3150 moeten zijn om maar een voorbeeldje te geven).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog leuke rode runes voor soraka? Ik kan me niet zo vinden in de magic penetration die me word aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Armor red, want je bent toch @ bot lane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Magic resist red dacht ik dat ik heb. Als support wil je gewoon die tankyness krijgen en ik denk dat magres betere resultaten geeft bij de marks.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de discussie van een aantal topics/posts geleden in leven te houden:

Ik daag een ieder uit om 1v1 tegen mij te spelen (ik LB) met best of 3.
Kies wat je wilt, ik pick LB.

Rules:
- 1v1
- 1e kill wint
- summoners naar keuze
- mag recallen
- geen bans

Dus torens maakt geen flikker uit, aangezien ik weet dat je LB met een morgana eruit pusht als je HEEEEEEEEEL safe speelt.

@nazanir: heimer heeft geen kans aangezien hij niets anders kan dan wachten op jouw! Je bent altijd sneller met je combo's, hij heeft weinig life, ik zie geen reden waarom heimer > LB.
VEIGAR: je bent dood voordat je iets doet. met Q+R silence je veigar in ieder geval lang genoeg om zijn combo uit te voeren. Met de CD van LB heeft veigar gewoon 0.00% kans om langer in lane te blijven als LB.
VAYNNE: op mid stunne? sorry, no go!

@itsnotrudy: Tegen morgana kan je heel rustig Q casten. Aangezien je Q op short CD zit kan je al je skills tussendoor gooien zolang ze niet shield. Doet ze haar shield => snare. Dan gooi je daarna alsnog je combo erop -> dood.
In ieder geval moelijk uit te leggen en morgana is de beste counter tegen LB, maar nog steeds vrij easy IMO

@baristo. Sorry, maar ryze tegen LB is gewoon Massive Fun voor LB.

IMO is LB gewoon de beste 1v1 early AP champ die er is, who proves me wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Een goede Kassa lijkt me wel geschikt daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Het beste dat je tegen LB kunt hebben is een silence. Ik nomineer Kassadin, Cho'gath en Malzahar.
En for teh lulz een Soraka :p

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Idd, bring it on Vraatj

@ MazeMouse ik wou ook soraka proberen idd, Met Flat MR runes en ze heeft natuurlijk ook die MR passive. best sterk imho.

Volgens mij winnen de meeste bruisers ook wel van LB wint idd van de meeste squishy's mid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe ik heb toevallig gister met Irelia mid gespeeld. Kwam bij een team met 2x2 premade die per se samen wilden lanen. Dus bleef mid voor mij over en zij hadden een mordekaiser. Echter deden ze als last pick een Orianna en moest ik tegen Orianna lanen. Tegenvaller. Maarrrr ik heb dr wel geownd. Ben voor philo stone -> spirit visage gegaan en W als eerste levelen en daarna Q om het lasthitten wat makkelijker te maken. Ik healde zoveel bij dat harass niet zoveel zin had, en zo raakte ze snel oom. Vervolgens af en toe bij haar een combootje erin jumpen waarmee ze 30% health kwijtraakt en de laatste keer nog een ignite eroverheen en we hadden weer een kill. Eindigde uiteindelijk 7/2/21 ofzo, leuke game.

@VraatJ: moeten het AP casters zijn of mag alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaphuA schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:28:
Een goede Kassa lijkt me wel geschikt daarvoor :)
Kassadin legt het af tegen LB, niet genoeg burst/mobility early game.
Nazanir schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:46:
En tevens ook de laatste 3150 champ. Alle andere champs sinds Karma waren of 4800 of 6300. Zeker als je kijkt naar sommige champs, zijn die hun 6300 IP kaartje gewoon totaal niet waard (Wukong zou echt een hele solide 3150 moeten zijn om maar een voorbeeldje te geven).
Champ prijzen hebben nooit en te nimmer in relatie gestaan tot hoe goed ze zijn. Kijk hoe goedkoop Ashe, Cho en Morgana zijn. Toch net zo goed of beter als de meeste 3150/6300.
Intruder schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:32:
Volgens mij winnen de meeste bruisers ook wel van LB wint idd van de meeste squishy's mid
Melee bruisers in early lane meestal niet als je blijft bursten.
MazeMouse schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:30:
Het beste dat je tegen LB kunt hebben is een silence. Ik nomineer Kassadin, Cho'gath en Malzahar.
En for teh lulz een Soraka :p
Ze kan gewoon uit de silence pre-cast van Malz blinken. Kassadin, zie bovenstaande.

Beste 1v1 mage blijft Swain/Malz. Misschien niet de eerste paar levels tegen LB, maar in het algemeen. Oh, en ze hebben een daadwerkelijke lategame.
Pagina: 1 ... 7 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)

Voor de slowchatters onder ons is er natuurlijk het chatkanaal in-game (dat veel te rustig is), maar tegenwoordig ook een IRC kanaal!