1 ding wat ik altijd doe met sona, is beginnen met Q en bij base al 2~3x je Q af laten gaan. Dan kan je early game meteen een power chord gratis droppen. Vind met W beginnen een beetje zonloos op Sona. Zeker nu je op bot begint tegen een lane zonder heal.
Ook je Power chord wat beter timen met de skill die je als laatste hebt gebruikt. Soms gebruik je je power chord, terwijl je W als laatste skill is gebruik, als offensive attack etc.
Verder tricky single ward bij dragon. Maakt meestal niet veel uit, maar een beetje normale jungler loopt er mid langsaf en komt via tribush jullie ganken. Raad dan ook aan tribush + dragon te warden als je je ward zo wilt plaatsen. Anders gewoon op de hoek van tribush/river.
7:16: je krijgt je ulti van CD en doet dan een onndige Q waardoor je zonder mana komt te zitten voor je Ult

. Pakt nu goed uit aangezien jullie 2 kills pakken, maar had veel slechter uit kunnen pakken.
Zal de rest van de game vanavond wel kijken.
9:45: je kan hier Lee sin zo ongeveer gratis pakken met ult up, Q en Power chord (Je zit voor je Q op 2 stacks AA)
12:15 dood van Kog Maw was zeker niet nodig, je lijkt af en toe wel iets te voorzichtig te zijn met je ult. Mag je mijns inziens best wat agressiever mee zijn.
13:40 bij de towerdive van lee sin, hier was ik al lang weggerent/flashed. Je hebt geluk dat die lee sin achterlijk veel van zijn skills mist, als hij je raakt ben je dood

. als je je E had gedaan + flash was die sowieso niet gaan dive en was je 100% veilig geweest. Nu heb je geluk dat hij zuigt.
22:00 Ook al stukken eerder, maar meer de in en uitgangen van je jungle/hun jungle warden. Je hebt best een goede early als support, gebruik van maken door alles permanent vol te hebben met wards. Die 2 gasten op mid redden zich wel 15 seconden zonder jouw.
24:15 Je ziet dat niemand mid doorpush. Oftewel ze zijn dragon, obviously. Toch besluit je top te gaan warden (waar al lang wards hadden moeten staan). Sowieso had rond drag een ward moeten zijn, maar hier had je beter op kunnen anticiperen. Later als de teamfight uitbreekt blijkt ook dat het gebrek aan vision jullie kei hard pakt.
29:45 hier besluit je ineens hun jungle entrance te warden terwijl je nog maar 1 ward hebt. Deze had veel beter bij baron kunnen staan. Ook al weet je dat ze rond baron zitten, je weet nu nooit of ze baiten of niet.
Ben hierna gestopt met kijken aangezien duidelijk werd dat jullie gingen verliezen

.
Je staat zelf goed gepositioneerd voor zover ik kan zien, maar je had veel meer advantage moeten halen uit je early game. Als support ward je veel te weinig imo en dat had deze game best wel eens kunnen changen. De controle over de map is zo belangrijk en dat miste jullie veel te erg. Vooral omdat de enemy zelf voor mijn gevoel weinig warde had je hier de game op kunnen winnen.
[
Voor 77% gewijzigd door
Verwijderd op 11-01-2012 21:38
]