Vooruit inparkeren in een parkeervak

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-11 12:43

TommyGun

Stik er maar in!

Tsurany schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:34:
[...]

Geen andere auto's raken? Achteruit inparkeren is toch simpel, door je achteruit en je spiegels kijken of je niks raakt.
Met een Aygo is dat erg simpel ja ;).

Maar met mijn E46 schat ik de achterkant nog wel 's verkeerd in (gelukkig positief, dus ruimte genoeg, haha).

Parkeersensoren daarom _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 13-10-2011 16:27 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

En dan nog, vooruit inparkeren... je moet 90° draaien, je auto staat toch altijd schuin? En als je niet oplet zit de bumper van de auto links van je in je achterdeur...

De Nederbelg !

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:50:
Ik heb ook de indruk dat moderne auto's gemiddeld wat breder zijn dan vroeger, maar dat de parkeervakken niet meegegroeid zijn. O-)
De vakjes zijn zelfs kleiner geworden.
Bij een lokale supermarkt hebben ze het parkeer terrein opnieuw ingericht er passen meer auto's op maar het inparkeren is er niet makkelijker op geworden.

Nu sporen ze hier sowieso niet qua verkeer, ze zijn ook dol op drempels en andere obstakels. Bewoners hebben nu bijna de hele dag een file voor de deur omdat er maar een auto tegelijk langs kan.

Snelweg stroken worden bij iedere her asfaltering ook smaller.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

kunnen ze daarna de maximumsnelheid naar beneden schroeven, want zie je wel, smalle stroken, das gevaarlijk als je daar hard gaat :+

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TommyGun schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:26:
[...]

Met een Aygo is dat erg simpel ja ;).

Maar met mijn E46 schat ik de achterkant nog wel 's verkeerd in (gelukkig positief, dus ruimte genoeg, haha).

Parkeersensoren daarom _/-\o_
Met m'n pa's passat heb ik er ook nooit problemen mee terwijl die aardig groot is. Eerst zorgen dat je recht staat en dan gewoon inschatten hoe ver je naar achter kan. Boem is ho!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:18

Klippy

Still Game

Ligt toch wel erg aan de auto, sedan of coupe is veel lastiger dan een station of hatchback omdat je lastig kan inschatten hoe lang de kont is.

Op mijn vorige auto (Volvo C70) met draaicirkel van een vrachtwagen, waren de parkeersensoren toch wel ideaal, zeker in het begin. De achterkant kon je totaal niet zien door het achterraam en die was nog best lang en dan nog een dikke bumper achterop. Maar die auto was ook zal lang dat je altijd tot helemaal achteraan moest gaan om in het vak te passen. Tot op een paar centimeter van een auto of muur achter me was niet makkelijk zonder piepjes vond ik.
Nu rij ik wat compacter en heb ik ook geen sensoren, maar ik hoef dan ook niet meer tot helemaal achterin het vak te kruipen dus dat is een stuk makkelijker.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:09:
offtopic:
Absoluut geen bullshit, het is echter maar net hoe je het verwoordt. Iemand die net zijn rijbewijs heeft kan goed volgens de regels rijden. Wat hij nog niet goed kan is de auto besturen en aan het verkeer deelnemen. Daar heb je gewoon echt ervaring voor nodig.
Ik blijf bij wat ik gezegd heb :) Ervaring is echt wel wat waard en het verschilt sterk per persoon, maar de uitspraak zoals die gedaan wordt is in mijn ogen toch echt onwaar. Je hebt mensen die erg veel baat bij wat prakijkervaring hebben, maar niet zelden zie ik ook mensen met erg veel ervaring die slordig en gevaarlijk rijden ten opzichte van iemand die een verser rijbewijs heeft.

Misschien is het omdat ik eerder leerde vliegen dan rijden, maar ik vind ervaring (en de berusting die dat oplevert) vaak net zo gevaarlijk als veilig. Dat is iets dat ervaren chauffeurs vaak over het hoofd zien, maar waar altijd op gehamerd wordt bij het vliegen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 03:33 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

RayNbow schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:16:
[...]

Ik betwist dan ook niet de eerdere aangedragen voordelen van achteruit inparkeren, maar ik laat zien dat er situaties zijn waarbij achteruit inparkeren nadelen heeft. ;)
hmm

Gisteren de auto 2x vooruit moeten inparkeren omdat ik anders mijn spullen niet achteruit de auto kon halen.

:+ :o en }:O :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Gonadan
  • Laatst online: 09:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 03:28:
Ik blijf bij wat ik gezegd heb :) Ervaring is echt wel wat waard en het verschilt sterk per persoon, maar de uitspraak zoals die gedaan wordt is in mijn ogen toch echt onwaar. Je hebt mensen die erg veel baat bij wat prakijkervaring hebben, maar niet zelden zie ik ook mensen met erg veel ervaring die slordig en gevaarlijk rijden ten opzichte van iemand die een verser rijbewijs heeft.

Misschien is het omdat ik eerder leerde vliegen dan rijden, maar ik vind ervaring (en de berusting die dat oplevert) vaak net zo gevaarlijk als veilig. Dat is iets dat ervaren chauffeurs vaak over het hoofd zien, maar waar altijd op gehamerd wordt bij het vliegen.
Dat mag uiteraard. :+ Je nuanceert nu echter de uitspraak die gedaan wordt al flink. De uitspraak vergelijkt iemand die zijn rijbewijs net gehaald heeft (een week geleden) met iemand die al enkele jaren zijn rijbewijs heeft. In mijn ogen is het toch echt zo dat je in de eerste maanden/jaren na het slagen pas écht leert rijden, dat verschilt echt niet per persoon. Wel per ego.

Daarbij heb je helemaal gelijk in het feit dat nadat je het écht geleerd hebt het alleen nog maar bergafwaard kan gaan. De extra ervaring die je dan nog opdoet valt in het niet bij de ervaring die je kort na het slagen opdoet, daarnaast valt het inderdaad in het niet vergeleken met de toename van 'berusting' en gebrek aan regelskennis.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:29:
[...]

Dat mag uiteraard. :+ Je nuanceert nu echter de uitspraak die gedaan wordt al flink. De uitspraak vergelijkt iemand die zijn rijbewijs net gehaald heeft (een week geleden) met iemand die al enkele jaren zijn rijbewijs heeft. In mijn ogen is het toch echt zo dat je in de eerste maanden/jaren na het slagen pas écht leert rijden, dat verschilt echt niet per persoon. Wel per ego.

Daarbij heb je helemaal gelijk in het feit dat nadat je het écht geleerd hebt het alleen nog maar bergafwaard kan gaan. De extra ervaring die je dan nog opdoet valt in het niet bij de ervaring die je kort na het slagen opdoet, daarnaast valt het inderdaad in het niet vergeleken met de toename van 'berusting' en gebrek aan regelskennis.
Lichtelijk offtopic:

In mijn omgeving werd altijd gezegd dat je het pas écht leert als je een eigen auto hebt (of altijd in die van een ander kan rijden natuurlijk). Zelf vind ik dat ik het pas 'goed' (nee, natuurlijk niet perfect) kan rijden sinds ik een aantal maanden na mijn rijbewijs (in mijn eigen auto) 3000km door Frankrijk heb gereden met alles van afgelegen dorpjes tot 6 uur non-stop filerijden dwars door parijs. Was ook gelijk weer een verschrikking om van de franse tolwegen terug op de snelwegen in de randstad terug te komen, fransen in de dorpjes kunnen dan wel niet rijden, maar op de tolwegen ging het er toch echt wel 'socialer' aan toe.

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Klippy schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:25:
Ligt toch wel erg aan de auto, sedan of coupe is veel lastiger dan een station of hatchback omdat je lastig kan inschatten hoe lang de kont is.
De deur open zetten en naar achteren kijken terwijl ik het laatste stukje achteruit rij doe ik soms ook wel in een auto zonder parkeersensoren maar deze is toch geniaal :D

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik doe het op gevoel maar meestal moet ik daarna even nog achteruit om de auto helemaal kaarsrecht tussen de lijntjes te zetten.

• bouwfraude
  • Niet online
bite schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:52:
[...]

De deur open zetten en naar achteren kijken terwijl ik het laatste stukje achteruit rij doe ik soms ook wel in een auto zonder parkeersensoren maar deze is toch geniaal :D
Zou dat niet op de buitenspiegels kunnen?
Bij een vrachtwagen kan je ook niet door de achter ruit kijken.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:20
Ik herken de situatie van de TS wel. Nou kreeg ik de auto er wel altijd in, maar moest meestal nog eventjes achteruit om de auto netjes in het vak te krijgen (vind het erg irritant als hij scheef in het vak staat). Ik heb een keer de auto gepakt, en gewoon een halfuurtje goefend met zowel voorin- als achterin inparkeren. Nu steek ik hem er vrijwel altijd in één keer in, het is echt een kwestie van ervaring. En zoals hierboven ook al vaak gezegd is, denk er niet te veel bij na.

Ik gebruik trouwens ook altijd mn koplampen (heb ik sowieso altijd aan) om te kijken hoeveel ruimte ik nog over heb :). Vind het een goede methode bij gebrek aan parkeersensoren. Maar goed, maak je dus niet ongerust, het komt vanzelf wel :).
Pagina: 1 2 Laatste