Vooruit inparkeren in een parkeervak

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:58
tweakers en autofreaks, ik heb nu een weekje mijn rijbewijs en alles gaat goed, echter vandaag kwam ik toch wel bijna een paar keer in de problemen.

Bij het voorruit inparkeren houd ik altijd deze manier aan:
http://www.rijzo.nl/vooruit_parkeren_parkeervak.php

Dus insturen als de spiegel in een lijn is met een denkbeeldig doorgetrokken lijn van het vak.
Ook heb ik altijd minimaal 1.5 meter ruimte tussen mij en de vakken.

Echter als ik precies op dat punt helemaal instuur zit ik vaak met dit probleem:

Stel ik moet naar links om een vak in te komen dat dan de rechterkant van mijn auto vaak maar net langs een andere auto komt, of gewoon niet, en dan moet alles opnieuw.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/4t0k1f.jpg

(oranje zijn de stukken die dan (bijna) elkaar raken

Zit dit hem dan in het te laat sturen? te sloom sturen? toch te weinig afstand van de kant?

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik er geen rekening mee houdt dat een andere auto verkeerd staat (teveel over de lijn, en dat ik me hier niet op corrigeer).

Heb een citroen ax zonder stuurbekrachtiging

Hier zeggen ze btw dat je net voor de denkbeeldige lijn moet sturen:
http://www.rijschoolsociety.nl/oefeningen.php?oefening=6

[ Voor 11% gewijzigd door Speeddragon op 11-10-2011 21:51 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379085

Je kan het beste even gaan spelen cq gaan oefenen...

elke auto heeft een andere draaicircel..
op een gegeven moment denk je echt niet meer.
als me spiegel bij die en die plek is, dan kan het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je moet niet kijken naar doorgetrokken lijnen en hoe die in verhouding tot je spiegel staan, er bestaan geen regels voor parkeren zowel voor als achteruit want dat verschilt per auto en parkeerplek. In het begin deed ik ook krampachtig de regeltjes van de rij instructeur volgen maar daar kom je niet ver mee. Gewoon op gevoel doen, en dat kan de eerste paar keer best wel eens verkeerd zijn, dan rij je gewoon weer achteruit terug en doe je het nog een keer, die mensen achter je wachten maar :) Na een tijdje gaat het vanzelf.

[ Voor 23% gewijzigd door Jazzle op 11-10-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269152

Als je aan komt rijden en in een vak wilt parkeren dat rechts staat is het handig om eerst even naar links uit te wijken. Vervolgens rij je door totdat je neus gelijkstaat met de auto naast het lege vak en vervolgens begin je in te sturen. Zo kom je als het goed is beter uit . Deze illustratie beschrijft het ook. http://farm3.static.flick...4118453008_a54bd6519d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:10
Speeddragon schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:47:
Zit dit hem dan in het te laat sturen?
Dat kan...
te sloom sturen
Dat kan ook. Eventueel in combinatie met te snel rijden...?
toch te weinig afstand van de kant?
Dat lijkt me stug als je aan de linkerkant van de weg wilt parkeren?

Verder lijkt het me handig om al die ezelsbruggetjes een keer te vergeten... het lijkt me erg vermoeiend om zo te rijden. 8)7 Doe je dat bij iedere bocht ook? "Als de zijspiegel bij het denkbeeldige middelpunt van de straal van de bocht is, dan xx graden insturen" ? :P Als je een bocht kunt maken zonder ezelsbruggetjes (dat hoop ik toch voor je) moet het ook lukken om je auto in een parkeervak te sturen? Anders doe je gewoon net alsof het een smalle straat is. :+
Anoniem: 269152 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:54:
Als je aan komt rijden en in een vak wilt parkeren dat rechts staat is het handig om eerst even naar links uit te wijken. Vervolgens rij je door totdat je neus gelijkstaat met de auto naast het lege vak en vervolgens begin je in te sturen. Zo kom je als het goed is beter uit . Deze illustratie beschrijft het ook. http://farm3.static.flick...4118453008_a54bd6519d.jpg
Maar dat werkt bij parkeren aan de linkerkant (het probleem van de TS) alleen maar in je nadeel natuurlijk. :)

Voor parkeren aan de rechterkant is dat inderdaad handig. Maar stuur dan wel op tijd naar links toe. Als je pas op het laatste moment even een ruk aan je stuur geeft verplaatsen de achterwielen zich nauwelijks naar links, dan heb je er weinig aan.

[ Voor 36% gewijzigd door Xander op 11-10-2011 21:58 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 17:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Jazzle schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:53:
In het begin deed ik ook krampachtig de regeltjes van de rij instructeur volgen maar daar kom je niet ver mee. Gewoon op gevoel doen.
Die rijinstructeurs zijn er omdat er teveel mensen het op 'goed gevoel' doen ;)
Ik ben blij dat mijn rijinstructeur mij heeft verteld hoe ik achteruit in moest parkeren, dat heeft mij behoorlijk veel geholpen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 20:12
Altijd iets uitwijken om je 'neus' de ruimte te geven om in te draaien. Omdat je draaipunt (voorwielen) nooit het 'einde' zijn van je auto (Zit altijd nog een stukje neus aan) moet je dus marge hebben om in te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xander schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:54:
[...]

Verder lijkt het me handig om al die ezelsbruggetjes een keer te vergeten... het lijkt me erg vermoeiend om zo te rijden. 8)7 Doe je dat bij iedere bocht ook? "Als de zijspiegel bij het denkbeeldige middelpunt van de straal van de bocht is, dan xx graden insturen" ? :P Als je een bocht kunt maken zonder ezelsbruggetjes (dat hoop ik toch voor je) moet het ook lukken om je auto in een parkeervak te sturen?
die regeltjes zitten er in gestampt..

ik had een regeltje, je kan veilig invoegen als je de lampen van de ingehaalde in je achteruitkijkspiegel ziet..
later komt je er achter dat er tich meter tussen zit :+

achteruit parkeren ook.. als je bij de 3e auto staat van het parkeervak, met het kenteken in het midden van je rechterraam, achteruit rijden en gelijk sturen..

nou.. oog in rechter spiegel & achteruitrijden & sturen gaat toch lekkerder.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 379085 op 11-10-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:52

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Daarom nooit moeilijk doen en er gewoon achteruit inrijden, stukken makkelijk dan vooruit :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Outerspace schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:55:
[...]

Ik ben blij dat mijn rijinstructeur mij heeft verteld hoe ik achteruit in moest parkeren, dat heeft mij behoorlijk veel geholpen.
Ik heb van mijn instructeur geleerd hoe in m'n spiegels te kijken en daarnaast nog eens altijd te controleren door over de schouder te draaien. Je zult mij echt geen schade zien rijden bij het parkeren hoor, daar is mijn eigen auto me ook te kostbaar voor en als je een keer fout indraait zie je dat vanzelf en probeer je het, zoals ik al zei, gewoon nog een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35
Ik doe het gewoon op gehoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 02:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

Jellabie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:59:
Daarom nooit moeilijk doen en er gewoon achteruit inrijden, stukken makkelijk dan vooruit :P
Als het even kan parkeer ik ook altijd achteruit in, is veel veiliger en makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Jazzle schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:00:
[...]

Ik heb van mijn instructeur geleerd hoe in m'n spiegels te kijken en daarnaast nog eens altijd te controleren door over de schouder te draaien. Je zult mij echt geen schade zien rijden bij het parkeren hoor, daar is mijn eigen auto me ook te kostbaar voor en als je een keer fout indraait zie je dat vanzelf en probeer je het, zoals ik al zei, gewoon nog een keer :)
Quoted for eternity :)

Het kan altijd een keer gebeuren. Bij donker / regen is het wat lastiger. Dan is vaak het enige wat je kan helpen ervaring. Of gewoon niet parkeren :+

Achteruit parkeren is trouwens niet veiliger in de meeste auto's. Vaak zijn achterruiten vrij hoog en heb je in je spiegels een vrij grote dode hoek. Hierdoor kun je kleine kinderen of (huis)dieren over het hoofd zien.

Veel mensen parkeren ook op hun buitenspiegels, niets mis mee echter moet je altijd wel even om je heen kijken of er mensen/kinderen/dieren langs kunnen lopen. Zo kunnen een hoop ongelukken voorkomen worden bij het achteruit parkeren.

[ Voor 25% gewijzigd door RedHat op 11-10-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Die regeltjes zijn er om mensen een houvast te geven als ze het gevoel nog niet hebben. Niet omdat het een wettelijk vastgelegde methode is ofzo.

on-topic:
In principe is het simpel, je haalt de bocht niet. Belangrijk is om te weten hoeveel ruimte je dan links over hebt. Is dat voldoende dan stuur je te laat in, of je stuurt te langzaam, of je rijdt te hard. Heb je weinig ruimte dan moet je meer afstand houden, sorteer dus wat naar rechts voor.

Maar wees geen vrouw en parkeer hem gewoon achteruit in. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-07 01:36

martjah

Appel

Vooruit inparkeren doe ik ook op gevoel. Het was ook wat lastiger in het begin omdat je de afmetingen van de auto niet goed kent. Dat gaat vanzelf gemakkelijker.

Maarrr.......... ik zet hem er eigenlijk bijna altijd achteruit in, makkelijker met erin zetten en wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
RedHat schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:02:
[...]

Quoted for eternity :)

Het kan altijd een keer gebeuren. Bij donker / regen is het wat lastiger. Dan is vaak het enige wat je kan helpen ervaring. Of gewoon niet parkeren :+
Oke daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, het kan altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
SmartDoDo schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:01:
[...]
Als het even kan parkeer ik ook altijd achteruit in, is veel veiliger en makkelijker :)
Nou. Als je dat volgens deze methode gaat doen gaat het volgens mij ook niet zo makkelijk. :P

Ik parkeer meestal ook achteruit in, maar dan stuur ik als ik voorruit langs het vak waar ik in wil draaien rijd eerst iets naar links, zodat ik gewoon meteen zoals die 4e auto sta. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:58
RedHat schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:56:
Altijd iets uitwijken om je 'neus' de ruimte te geven om in te draaien. Omdat je draaipunt (voorwielen) nooit het 'einde' zijn van je auto (Zit altijd nog een stukje neus aan) moet je dus marge hebben om in te draaien.
redhat, jij bedoelt dus als je links in wil parkeren eerst nog even naar rechts sturen, maar dan zorg je toch alleen maar meer dat je richting die auto uitkomt

denk misschien ook dat ik die regeltjes een beetje moet vergeten, en er gewoon wat mee moet spelen.

achteruit inparkeren heb ik nooit geleerd eigenlijk, dus dat moet ik ook maar eens gaan oefenen

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Wat hij zegt.

Tweede voordeel is is dat je niet achteruit ergens een weg op hoeft te rijden zonder dat je kan zien of er iets aankomt.

Nog een voordeel is is dat je draaicirkel kleiner is.

Voordeel van vooruit inparkeren is... uhm.... nou ja er is er vast één. :p
Xander schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:06:
[...]

Nou. Als je dat volgens deze methode gaat doen gaat het volgens mij ook niet zo makkelijk. :P
Okay en die methode moet het makkelijker maken?

Je hebt 4 ezelsbruggetjes nodig omdat te onthouden.

Wat is er mis om eerst 1x achterom te kijken (in het begin) en vervolgens in je spiegels te kijken om te zorgen dat je nergens tegenaan zit?

Mensen die hun nek verrekken im in te kunnen parkeren snap ik ook niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Flagg op 11-10-2011 22:14 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

die had ik geleerd. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

...
Dus insturen als de spiegel in een lijn is met een denkbeeldig doorgetrokken lijn van het vak.
Ook heb ik altijd minimaal 1.5 meter ruimte tussen mij en de vakken.
...
Hoewel een handig hulpmiddel tijdens de lessen in de lesauto, zijn deze "handige" regeltjes een kriem om in andere auto's te gebruiken. Allemaal hebben ze andere maten en andere draaicircels.
Ik zou willen zeggen: vergeet die regels. Maar niet direct.
Ga oefenen. Parkeer je auto desnoods 20x in 20 verschillende vakken vooruit in. En forceer jezelf niet te kijken naar één of andere denkbeeldige lijn. Je moet één zijn met je auto tijdens zo'n handeling en zonder na te denken moet dat inparkeren lukken.

... en als dat dan gelukt is ga je daarna altijd achteruit in parkeren omdat dat inderdaad makkelijker is. :P

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 11-10-2011 22:09 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Speeddragon schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:06:
[...]

redhat, jij bedoelt dus als je links in wil parkeren eerst nog even naar rechts sturen, maar dan zorg je toch alleen maar meer dat je richting die auto uitkomt

denk misschien ook dat ik die regeltjes een beetje moet vergeten, en er gewoon wat mee moet spelen.

achteruit inparkeren heb ik nooit geleerd eigenlijk, dus dat moet ik ook maar eens gaan oefenen
Als je dit van te voren doet (Dus links parkeren; zo veel mogelijk rechts rijden; houdt wel iets marge want je draaipunt ligt bij b.v. een sedan iets voor je kofferbak, bij sommige auto's nog meer, waardoor je achterkant ook een draaicircel creëert, hierdoor kun je je kont tegen andere auto's draaien) en dan rustig indraaien. Je moet je neus de ruimte (zoveel mogelijk) geven om in te draaien.

In het begin heb je een meter 'marge' nodig om in te draaien, naar mate je de auto beter gaat kennen en ervaring krijgt kun je hem korter indraaien. Ik draai hem echt soms op 1-2 cm in, maar goed, het is min of meer mijn werk. (Of iig, ik koop en verkoop auto's en moet vaak auto's heel krap parkeren op ons terrein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-07 11:35

Sr_Ogel

Klop klop klop

Nog een extra reden om achteruit in te parkeren, of het in ieder geval te kunnen. Er zijn bedrijven waar je verplicht achteruit moet inparkeren. Om de doodeenvoudige reden dat je bij calamiteiten snel weg kunt racen. Dat is dan ook bij bedrijven waarbij je vooral niet te lang wilt blijven als de boel in de fik staat.

Ontopic. Met alles in het autorijden. Het papiertje en tips van de rijinstructeur zijn 1 maar het gewoon oefenen en niet bang zijn om twee keer in te steken is veel belangrijker. Geloof me elke autoeigenaar heeft liever dat je twee keer steek (en zo misschien de boel een minuut ophoudt) dan dat je 1 keer steekt en 3 auto's in waarde laat dalen inclusief je eigen.

[ Voor 36% gewijzigd door Sr_Ogel op 11-10-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

remco_k schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:08:
Hoewel een handig hulpmiddel tijdens de lessen in de lesauto, zijn deze "handige" regeltjes een kriem om in andere auto's te gebruiken. Allemaal hebben ze andere maten en andere draaicircels.
Ik zou willen zeggen: vergeet die regels. Maar niet direct.
QTF!

Ik maar denken dat ik het 'trucje' snapte na het behalen van het rijbewijs, nou met mijn eigen auto kon ik weer helemaal vanaf nul beginnen. Compleet ander formaat, andere draaicirkel, raamstijlen op andere plaatsen. Kortom, ga er maar gevoel voor krijgen. Dan kan je uiteindelijk tot op vijf centimeter precies inschatten en gaat alles vanzelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hoe kan achteruit inparkeren nou makkelijker zijn? Bij vooruit inparkeren rij je langs de parkeerplekken, ziet een plekje, geeft een draai aan het stuur en je staat. Das toch super simpel? Ik doe het iig altijd zo.

Nou heb ik met een 3-serie misschien niet de grootste auto, met een langere neus kan het op een gegeven moment lastiger worden.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 11-10-2011 22:20 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Je kan beter achteruit inparkeren. Maximaal zicht bij wegrijden. Als er een grote bestelbus naast je komt staan zie je namelijk niets meer als je achteruit moet gaan wegrijden en moet je blind gaan rollen in de hoop dat er niemand aankomt.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

alexkroeze schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:15:
Nog een extra reden om achteruit in te parkeren, of het in ieder geval te kunnen. Er zijn bedrijven waar je verplicht achteruit moet inparkeren. Om de doodeenvoudige reden dat je bij calamiteiten snel weg kunt racen. Dat is dan ook bij bedrijven waarbij je vooral niet te lang wilt blijven als de boel in de fik staat.
8)7

Dat moeten 5 mensen tegelijk doen. Weet je wat een chaos het dan wordt en hoe veel sneller het was geweest als iedereen wegrende ipv met de auto ging? :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

fsfikke schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:19:
Hoe kan achteruit inparkeren nou makkelijker zijn? Bij vooruit inparkeren rij je langs de parkeerplekken, ziet een plekje, geeft een draai aan het stuur en je staat. Das toch super simpel? Ik doe het iig altijd zo.

Nou heb ik met een 3-serie misschien niet de grootste auto, dus ik kan me voorstellen dat het met een langere neus op een gegeven moment lastiger kan worden.
Achteruit zal niet makkelijker zijn met het neerzetten, maar wel met het wegrijden. In totaal is het imo dan ook gemakkelijker. Gewoon er voorbij rijden, in z'n achteruit en *prak*. Hij staat. Als je weg moet is het dan helemaal simpel.

Hier wil ik wel nog de kanttekening bij plaatsen dat het voor mij vaak afhangt van de drukte. Als het al erg druk is met inparkeren en het niet gegarandeerd druk is als ik weg moet dan zet ik hem vaker vooruit weg. Gewoon om de doorstroming zo weinig mogelijk te belemmeren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Gonadan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:22:
[...]

Achteruit zal niet makkelijker zijn met het neerzetten,
Ik vind het achteruit inparkeren daadwerkelijk makkelijker, om de eenvoudige reden dat de draai van de neus van de auto namelijk alle ruimte van de wereld heeft (de weg) ipv het parkeervak.

Verder, inderdaad, als het druk is, doe ik 'm ook vooruit inparkeren.
Maar dat komt omdat ik een paar keer heb gehad dat ik de plek voorbij reed (met knippertje aan!) om er achteruit in te parkeren en mijn vriendelijke achterligger 'm er vooruit inprakt... Dag plekje...
Dan ben je er snel klaar mee. :'(

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Laatst online: 17-07 15:39
[...]

Nou heb ik met een 3-serie misschien niet de grootste auto, met een langere neus kan het op een gegeven moment lastiger worden.
Omdat bij achteruit rijden je draaicirkel kleiner is en je dus met minder ruimte toch in een keer kan insteken. Dat en dat voorruit wegrijden makkelijk en veiliger is. Je kan vaak echt geen ruk zien als je voorruit ingeparkeerd staat.

Verder probeer ik altijd file te parkeren omdat de persoon waar je naast staat zelden zoveel waarde hecht aan jouw portier als jij zelf. (parkeer schade als je een auto net 5 dagen hebt ftl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zet mijn auto net zo makkelijk achteruit als vooruit in een parkeervak. Gewoon omdat ik de auto goed aanvoel, maar dat mist de TS kennelijk nog - wat na een week je rijbewijs hebben helemaal niet vreemd is. Pas als je je rijbewijs hebt leer je echt rijden namelijk ;)
Vroeger parkeerde ik altijd vooruit, tegenwoordig als het ff kan achteruit, zeker als ik moet werken. Niks lekkerder dan na een dag hard werken en vermoeid zijn zo maar weg te hoeven rijden en me niet extra te hoeven concentreren omdat ik terug moet steken en op ander verkeer moet letten.
Durf er vergif op in te nemen dat me dat al redelijk wat schade heeft gescheeld. Niet omdat ik zo slecht rij, maar omdat anderen ook uitgeblust zijn en dus ook hun aandacht er niet zo goed bij hebben. Kijk 's avonds op de snelweg in de file maar eens om je heen naar al die "fitte" gezichten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Vooruit, linksaf draaien totdat je bijna de radiator in de linkerachterhoek van die wagen duwt, achteruit rechtsaf draaien om de auto meer in lijn met het parkeervak te krijgen en recht in het parkeervak rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

remco_k schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:27:
Ik vind het achteruit inparkeren daadwerkelijk makkelijker, om de eenvoudige reden dat de draai van de neus van de auto namelijk alle ruimte van de wereld heeft (de weg) ipv het parkeervak.

Maar dat komt omdat ik een paar keer heb gehad dat ik de plek voorbij reed (met knippertje aan!) om er achteruit in te parkeren en mijn vriendelijke achterligger 'm er vooruit inprakt... Dag plekje...
Meteen dubbel parkeren en weglopen. :(
Nivado schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:28:
Omdat bij achteruit rijden je draaicirkel kleiner is en je dus met minder ruimte toch in een keer kan insteken. Dat en dat voorruit wegrijden makkelijk en veiliger is. Je kan vaak echt geen ruk zien als je voorruit ingeparkeerd staat.

Verder probeer ik altijd file te parkeren omdat de persoon waar je naast staat zelden zoveel waarde hecht aan jouw portier als jij zelf. (parkeer schade als je een auto net 5 dagen hebt ftl).
Zo zijn er ook zat die minder waarde hechten aan de bumper dan jij. Ach, zorg gewoon dat jouw auto niet al te nieuws is. Dan kan je ook wat meer lef tonen met het 'verkrijgen' van ruimte als het druk is. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nivado schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:28:
[...]
Klopt, ik hou er altijd rekening mee ruim plek te laten tussen de bestuurdersportieren van de auto's naast me.
Maar met fileparkeren heb je ook genoeg mensen die hun trekhaak als parkeersensor gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Gonadan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:31:
[...]

Meteen dubbel parkeren en weglopen. :(

[...]

Zo zijn er ook zat die minder waarde hechten aan de bumper dan jij. Ach, zorg gewoon dat jouw auto niet al te nieuws is. Dan kan je ook wat meer lef tonen met het 'verkrijgen' van ruimte als het druk is. :+
Tikje tegen de bumper (van een kunststof bumper) levert over het algemeen toch heel veel minder schade op dan een tikje (van een stalen deur) tegen de deur.
En een barrel rijden omdat mongolen niet van mijn auto af kunnen blijven? sorry maar dat gaat me echt te ver!
fsfikke schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:33:
[...]

Klopt, ik hou er altijd rekening mee ruim plek te laten tussen de bestuurdersportieren van de auto's naast me.
Maar met fileparkeren heb je ook genoeg mensen die hun trekhaak als parkeersensor gebruiken :(
Gek dan gaan ze ineens proberen er een winkel wagentje tussendoor te vrotten (2 weken na aanschaf) of de volgende zet zijn koekblik er gewoon pal op.

[ Voor 27% gewijzigd door Nivado op 11-10-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De schade is uiteraard minder, maar om de paar maanden nieuwe (luxe) platen halen is ook irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nivado schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:34:
[...]

Gek dan gaan ze ineens proberen er een winkel wagentje tussendoor te vrotten (2 weken na aanschaf) of de volgende zet zijn koekblik er gewoon pal op.
Je hebt natuurlijk altijd idioten. Misschien heb ik het geluk dat ik m'n auto bij een universiteit parkeer. Daar is het gemiddelde IQ misschien ietsje hoger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-07 21:40
Bij het parkeren denk ik eigenlijk nooit na eigenlijk, ik jaag vooral bij het vooruit parkeren de passagier wel eens de stuipen op het lijf omdat die oranje plekken verschrikkelijk dicht langs elkaar gaan.

Waarschijnlijk door veel doen zou het op een gegeven moment geen probleem meer zijn ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
remco_k schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:27:
[...]

Daarom:
[...]

Ik parkeer meestal ook achteruit in, maar dan stuur ik als ik voorruit langs het vak waar ik in wil draaien rijd eerst iets naar links, zodat ik gewoon meteen zoals die 4e auto sta. :P
Gewoon ter hoogte van het parkeervak de neus naar links gooien en vrijwel recht achteruit het vak in rijden. Dan krijgen je achterliggers ook niet de kans om er tussendoor te glippen.

Daar moet je natuurlijk wel de ruimte voor hebben, met tegenliggers gaat het lastiger. :+ Maar drukke parkeerterreinen/garages zijn meestal toch eenrichtingsverkeer, gaat prima dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nivado schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:34:
Tikje tegen de bumper (van een kunststof bumper) levert over het algemeen toch heel veel minder schade op dan een tikje (van een stalen deur) tegen de deur.
En een barrel rijden omdat mongolen niet van mijn auto af kunnen blijven? sorry maar dat gaat me echt te ver!
Behalve als het zo'n mooie meegespoten bumper is. Maar er is meer dan zwart/wit hè? Tussen nagelnieuw en glimmend heb je ook nog de mogelijkheid tot een auto met gebruikssporen. Al moet ik zeggen dat ik nog nooit een deur in mijn deur heb gehad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Gonadan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:44:
[...]

Behalve als het zo'n mooie meegespoten bumper is. Maar er is meer dan zwart/wit hè? Tussen nagelnieuw en glimmend heb je ook nog de mogelijkheid tot een auto met gebruikssporen. Al moet ik zeggen dat ik nog nooit een deur in mijn deur heb gehad.
Mooi mee gespoten bumpers met een smalle zwarte stoot strip scheelt een hoop. Gebruikssporen? Als je voor een flinke smak geld een jong gebruikte auto koopt wil je er toch ook trots op zijn? Dan wil je geen gebruikssporen imo. Ik niet in ieder geval, zeker niet omdat iemand hem misschien kan bezoedelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Achteruit inparkeren kan dan misschien makkelijker zijn maar zeker niet sneller. Vooruit kun je vrijwel zonder afremmen je auto in het vak knallen, achteruit betekent altijd stukje doorrijden en dan stoppen op de weg (bij vooruit parkeren had in hetzelfde tijdsbestek nu al uit kunnen stappen) en dan nog eens met enige voorzichtigheid achteruit draaien (want je moet toch spiegelen om te zien of je niets raakt) en parkeren. Achteruit uit het vak rijden kost minder tijd omdat je hem sneller achteruit op de weg draait dan in een nauw vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nivado schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:49:
Mooi mee gespoten bumpers met een smalle zwarte stoot strip scheelt een hoop. Gebruikssporen? Als je voor een flinke smak geld een jong gebruikte auto koopt wil je er toch ook trots op zijn? Dan wil je geen gebruikssporen imo. Ik niet in ieder geval, zeker niet omdat iemand hem misschien kan bezoedelen.
Ik ben evengoed wel trots, of er nu wat schrammetjes op de bumper zitten of niet. Doe mij maar wat kleine sporen als ik hem koop, dan is het ook niet zo'n ramps als er later een krasje op komt. Nu moet ik wel zeggen dat voor mij een auto een gebruiksvoorwerp is, meer niet. Dus een lekkere ruime en betrouwbare jap van 10 jaar oud maak je mij blijer mee dan een glimmende 3-serie van vijf jaar oud omdat nieuw te duur is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik prak mn AX met 30 vooruit t vak in als ik wil, en dan staat ie recht en precies tussen de lijnen. maar dat komt omdat ik het ondertussen al zo vaak voor en achteruit heb kunnen oefenen :)

bij de voorbeeldsituatie gewoon goed ver naar rechts rijden en zn scherp mogelijk insturen, dan kom je zo haaks mogelijk uit en heb je gelijk maximaal nut van de correctieruimte om goed uit te komen :)

dat gezegd: achteruit inparkeren is meestal minstens zo makkelijk, en rijd 100x makkelijker weg in drukke straten.

enneh, ga je eens heel snel melden op de AXclub :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:30

Strikie

Athletics

Je neemt de bocht naar je parkeervak gewoon veel te ruim, je rijd dan iets naar achteren en je staat precies recht voor je parkeervak :)

En achteruit parkeren als je boodschappen gaat doen is vaak niet handig....

[ Voor 22% gewijzigd door Strikie op 12-10-2011 04:52 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

The Eagle schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:29:
Pas als je je rijbewijs hebt leer je echt rijden namelijk ;)
Ook nu ik al jaren een rijbewijs heb vind ik dat nog steeds bullshit. Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in in de zin dat je niet gelijk alles kan en weet, maar anderom rijden mensen die net een rijbewijs hebben vaak weer veel correcter (en niet alleen als dat hinderlijk is!) dan mensen die 'm al een tijdje hebben.

/rant

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 12-10-2011 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Vooruit inparkeren is altijd onhandig, omdat je nog moet manoeuvreren terwijl je tussen twee auto's in staat, terwijl als je achteruit inparkeert, je de auto recht kunt zetten voor je met de sturende wielen tussen de andere auto's zit.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:17

Polariteit

Fietsende fotografeur

Alle regels vergeten, behalve de volgende twee:
-zorg dat de bestuurder in de auto's naastje nog gewoon in/uit kan stappen.
-Boem is Ho

En verder gewoon veel oefenen. al die regeltjes over denkbeeldige lijnen en spiegels op een bepaald punt zijn veels te afhankelijk van de auto die je hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door Polariteit op 12-10-2011 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Welkom in de wereld die ervaring heet.... :+

En om die ervaring verder op te doen: ga oefenen in een parkeergarage. De parkeervakken zijn standaard 'krap'. Gooi er eens E2,50 tegenaan (of 5 Euro als je in de randstad woont :P ) en ga een uurtje inparkeren in krappe parkeervakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

26779 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 07:56:
en ga een uurtje inparkeren in krappe parkeervakken.
*het liefst met andermans auto O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 17:49

TrailBlazer

Karnemelk FTW

26779 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 07:56:
Welkom in de wereld die ervaring heet.... :+

En om die ervaring verder op te doen: ga oefenen in een parkeergarage. De parkeervakken zijn standaard 'krap'. Gooi er eens E2,50 tegenaan (of 5 Euro als je in de randstad woont :P ) en ga een uurtje inparkeren in krappe parkeervakken.
moeten er wel twee auto's naast je staan anders kan je nog met je neus over de lijnen heen gaan en uiteindelijk toch goed staan.
Enige tip die ik heb probeer je bocht zo ruim mogelijk te maken des te meer ruimte heb je om te corrigeren indien nodig. Sinds ik parkeersensoren heb heb ik wel het idee dat ik die ruimte bij mijn neus altijd heb onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22

Notna

Where are you?®

Zoals anderen al gezegd hebben hier, er is geen praktisch voordeel om vooruit in te parkeren, dus doe het gewoon achteruit. Kan je ook makkelijker uit het vak komen indien men vaag parkeerd in je omgeving / zich er een andere situatie voordoet.

Vooruit inparkeren is alleen praktisch bij diagonale parkeerplaatsen in bijv. Amsterdam en andere plekken.

En wat meer OT: Niet nadenken over parkeren, wordt het allemaal veels te lastig door. Mijn schoonmoeder denkt ook na en dat gaat altijd fout; die snapt ook niet dat als je bijv. achteruit inparkeert het sturen dus in spiegelbeeld is. Kan er niet in bij haar :')

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23679

Ik doe beide maar heb de voorkeur bij vooruit erin, gaat bij elkaar genomen net wat sneller in de situaties waar ik meestal parkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 06:07

RayNbow

Kirika <3

Flagg schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:07:
[...]
Voordeel van vooruit inparkeren is... uhm.... nou ja er is er vast één. :p
Notna schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:14:
Zoals anderen al gezegd hebben hier, er is geen praktisch voordeel om vooruit in te parkeren, dus doe het gewoon achteruit. Kan je ook makkelijker uit het vak komen indien men vaag parkeerd in je omgeving / zich er een andere situatie voordoet.
Ik wilde hierop reageren, maar iemand anders heeft dat al gedaan:
Strikie schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 04:51:
En achteruit parkeren als je boodschappen gaat doen is vaak niet handig....
Ik maakte namelijk een keer zo'n fout tijdens een rijles. De instructeur zei zo van "We gaan boodschappen doen. Zoek maar een parkeerplek." Dus ik parkeer de auto achteruit in een parkeervak, krijg ik het commentaar van "Is dat handig als je boodschappen in je kofferbak wil laden?". O-)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22

Notna

Where are you?®

Dat kan dan toch nog steeds prima? Ik snap dat argument nooit zo. Ja je moet naar de achterkant van je auto lopen, ja je kan niet lui je winkelwagen achter de auto zetten, maar ik vind dat niet opwegen tegen de vele voordelen van achteruit inparkeren :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Dat hangt een beetje af van de situatie. Tijdens die rijles bevonden zich achter de parkeervakken bosjes. Dat betekent dus dat als er links en rechts ook nog auto's staan, je met volle boodschappentassen tussen 2 auto's moet manoeuvreren en dat je achter je eigen auto ook nog weinig ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 05:44:
Ook nu ik al jaren een rijbewijs heb vind ik dat nog steeds bullshit. Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in in de zin dat je niet gelijk alles kan en weet, maar anderom rijden mensen die net een rijbewijs hebben vaak weer veel correcter (en niet alleen als dat hinderlijk is!) dan mensen die 'm al een tijdje hebben.

/rant
offtopic:
Absoluut geen bullshit, het is echter maar net hoe je het verwoordt. Iemand die net zijn rijbewijs heeft kan goed volgens de regels rijden. Wat hij nog niet goed kan is de auto besturen en aan het verkeer deelnemen. Daar heb je gewoon echt ervaring voor nodig.
Notna schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:33:
Dat kan dan toch nog steeds prima? Ik snap dat argument nooit zo. Ja je moet naar de achterkant van je auto lopen, ja je kan niet lui je winkelwagen achter de auto zetten, maar ik vind dat niet opwegen tegen de vele voordelen van achteruit inparkeren :P
Wat RayNbow zegt, als ik boodschappen ga doen kom ik met een kar vol (krat + tassen). Voor die situatie zet ik hem er echt wel vooruit in. Op een groot parkeerterrein kan je achteruit toch altijd wel uit je vak komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 14:16

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Grotere draaicirkel en het is opgelost ;)

Ik hield me ook altijd aan de spiegelregels tijdens fileparkeren. Nevernooit dat het toen goed ging.

En nu doe ik dat niet meer (bijna 5 jaar rijbewijs), ik parkeer zelden file, maar het gaat altijd in 1x goed.

Kortom; sch*t aan regels

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 22:36

mambo No5

Bad Apple?

Ben ik serieus de enige die kijkt naar de reflectie van z'n koplampen in de auto's die eventueel aan weerszijden staan? Op een gegeven moment word de reflectie (bij vooruit inparkeren vooral) dusdanig fel dat je er wel erg kort op zit en dat je dus beter iets meer afstand kunt nemen.. Heb nog nooit bij het inparkeren een andere auto hoeven raken en kom vrijwel atijd goed uit. :P Zo niet; even een halve meter achteruit met de wielen de andere kant op en je kunt er zo recht in rijden.

Bij het boodschappen doen houd ik de kofferbak het liefste aan de straatkant (je zult maar net iemand naast je krijgen die het wat mijnder secuur met de ruimte neemt met als gevolg dat je er niet meer tussendoor kan met je krat bier), maar in ieder ander geval prak ik 'm liever achteruit een parkeervak in. Veel simpeler en overzichtelijker bij het wegrijden en je kan je auto netter parkeren. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07
AlexanderB schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:15:
ik prak mn AX met 30 vooruit t vak in als ik wil, en dan staat ie recht en precies tussen de lijnen. maar dat komt omdat ik het ondertussen al zo vaak voor en achteruit heb kunnen oefenen :)

bij de voorbeeldsituatie gewoon goed ver naar rechts rijden en zn scherp mogelijk insturen, dan kom je zo haaks mogelijk uit en heb je gelijk maximaal nut van de correctieruimte om goed uit te komen :)

dat gezegd: achteruit inparkeren is meestal minstens zo makkelijk, en rijd 100x makkelijker weg in drukke straten.

enneh, ga je eens heel snel melden op de AXclub :D
Ik kan een brommobiel ook wel met 30 een vak in krijgen

;)

Ik doe het ook altijd achteruit. Alhoewel mijn draaicirkel met RWD wat kleiner is dan met een FWD vind ik dat prettiger. Met name het uitrijden is makkelijker.
[...]

Nu rij je er voorbij, zet hem in zijn achteruit en fietst hem er in..?

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 12-10-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Ik kan in parkeergarages gewoon niet in één keer vooruit inparkeren. Onmogelijk... Draaicirkel is te groot... Ik moet altijd weer één keer naar achteren.

Vroeger met mijn lesauto lukte dit wel perfect.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:32
Korvaag schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:19:
Je kan beter achteruit inparkeren. Maximaal zicht bij wegrijden. Als er een grote bestelbus naast je komt staan zie je namelijk niets meer als je achteruit moet gaan wegrijden en moet je blind gaan rollen in de hoop dat er niemand aankomt.
Daar heb je geen eens een grote bestelbus voor nodig, als je gewoon tussen een rijtje geparkeerde auto's staat zul je al een paar meter naar achteren moeten voordat je enigszins iets ziet en pas als je half op de weg staat kun je de weg pas overzien.

Ik zet hem er dus ook gewoon altijd achteruit in tenzij bij boodschappen doen (maar dat zijn meestal schuine vakken waardoor je beter overzicht hebt en makkelijker kunt in/uitparkeren)

En over die regeltjes, die zijn heel leuk om het in het begin mee te leren, maar zodra het enigszins goed gaat moet je ze snel vergeten en meer op gevoel over gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 17:49

TrailBlazer

Karnemelk FTW

418O2 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:57:
[...]

[...]

Nu rij je er voorbij, zet hem in zijn achteruit en fietst hem er in..?
ik zet mijn fiets gewoon altijd vooruit in het fietsenrek hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 07:42
Mhh, nooit bij stil gestaan hoe ik mijn auto vooruit in een parkeervak zet. :)
Ik prik hem er gewoon tussen en hij staat vaak in 1 keer goed.
Nu zet ik hem er zelden vooruit in. Meestal parkeer ik de auto achteruit in een vak.
Zodoende kun je makkelijker weer wegrijden. Ik las laatst een stukje in de krant dat mensen die bij de NAM werken en op een boorlocatie zijn standaard hun auto achteruit inparkeren om bij nood snel weg te kunnen rijden.

Om hem er in 1 keer goed in te krijgen, kun je beter een ruimere bocht nemen naar het vak toe, net alsof je met een grote vrachtwagencombinatie rijd. Zodoende kom je beter uit bij het vak en zet je hem er in 1 keer goed in.

[ Voor 20% gewijzigd door rimave op 12-10-2011 12:22 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03:15

TommyGun

Stik er maar in!

Achteruit inparkeren; veel fijner ook met wegrijden :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:07
En ik zie dan ook veel makkelijker of de ruimte aan weerszijden van de wagen gelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:15
rimave schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:19:

Ik las laatst een stukje in de krant dat mensen die bij de NAM werken en op een boorlocatie zijn standaard hun auto achteruit inparkeren om bij nood snel weg te kunnen rijden.
Voor werknemers van Shell is het zelfs verplicht om altijd en overal achteruit in te parkeren. (Net als dat het verplicht is de leuning bij de trap te gebruiken, daar is zelfs toezicht op.) Inparkeren doe je namelijk per definitie eerder dan wegrijden. De kans is dus groot dat je tijdens het inparkeren minder vermoeid en dus allerter bent dan bij het wegrijden. Daarbij is het wegdeel waar je achteruit naar toe rijdt in het ene gevallen een redelijk afgeschermd vak, in het andere geval een weg waar van alles kan gebeuren. E.e.a. moet tot meer veiligheid en dus minder slachtoffers leiden. (Incidenten vormen een belangrijke graadmeter bij het bepalen van bonussen voor het management)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-07 11:32
Bij de luchtmacht moet je ook achteruit inparkeren (operationeel parkeren noemden ze dat), en bij meer klanten waar ik kom is dit zo. Op die manier kan je georganiseerd vertrekken met z'n allen in geval van iets.

Verder eens met de meesten: gewoon oefenen en achteruit inparkeren, ik doe dit eigenlijk bijna altijd standaard. Als je dat eenmaal doorhebt kost dat niet eens veel meer tijd dan vooruit inparkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-07 15:52
WTF heeft iedereen het over inparkeer methoden?
Je komt aanrijden, beetje wijd aanhalen en je zet hem ertussen.. klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan leer je andermans auto goed inparkeren. Heb je lekker veel aan als het gaat om een andere type auto... :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 15:30
TrailBlazer schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:42:
[...]

ik zet mijn fiets gewoon altijd vooruit in het fietsenrek hoor 8)7
Zou er wel grappig uit zien, een fiets die achteruit in het fietsenrek staat. :+

Overigens vond ik die regeltjes wel makkelijk, want daarmee kreeg je hem echt >perfect< ingeparkeerd. Echter, daarna in tig verschillende auto's gereden dus toen was het niet meer zo handig.. :P En als je een tijdje met dezelfde auto hebt gereden dan ken je deze vaak wel.. Zo durf ik makkelijk met 5cm afstand langs een andere auto af te 'schuren'. Gaat altijd goed.. :P Dat heet ervaring. :+ Dat moet ik alleen niet met een andere auto proberen. >:)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
wimpie007 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:34:
WTF heeft iedereen het over inparkeer methoden?
Je komt aanrijden, beetje wijd aanhalen en je zet hem ertussen.. klaar
En dat deed jij zo vanaf de eerste keer dat je in een auto zat of gebruikte je toen ook de aanwijzingen van je instructeur ? :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Aanwijzingen van de isntructeur... Die ik na het behalen van mijn rijbewijs instant vergeten ben omdat die toch niet meer van toepassing zijn.
Ik parkeer zoveel mogelijk achterwaarts, is het makkelijkst en gaat het snelst (en ook veiliger met wegrijden). Gewoon een kwestie van oefenen, en niet zozeer van regeltjes (ik zie het echt al voor me, echt een stel van die Sheldon Coopers die proberen in te parkeren :'))

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-07 15:52
redwing schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:48:
[...]

En dat deed jij zo vanaf de eerste keer dat je in een auto zat of gebruikte je toen ook de aanwijzingen van je instructeur ? :)
Als ik er overnadenk wel ja, vroeger op trekker van een vriend gereden haha.

is gewoon een stukje voertuig beheersing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

RayNbow schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:29:
[...]

[...]

Ik wilde hierop reageren, maar iemand anders heeft dat al gedaan:

[...]

Ik maakte namelijk een keer zo'n fout tijdens een rijles. De instructeur zei zo van "We gaan boodschappen doen. Zoek maar een parkeerplek." Dus ik parkeer de auto achteruit in een parkeervak, krijg ik het commentaar van "Is dat handig als je boodschappen in je kofferbak wil laden?". O-)
Antwoord: nee maar ik zet de tassen dan ook op de achterbank. :p

Heb in 15 jaar boodschappen doen nog nooit hinder gehad van dit wel heel erg theoretisch probleem.

Maar ik doe dan ook geen boodschappen als het druk is in de winkel, en ik pak altijd een parkeerplaats waar de achterkant vrij benaderbaar is.

Dat jij nou de verkeerde p plaats uitzocht met je instructeur heeft niets te maken met het wel of niet handig zijn van achteruit inparkeren. :p

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:57

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik parkeer ook altijd achteruit in en boodschappen gaan bij mij op de passagiersstoel.

Overigens wordt dat niet altijd gewaardeerd, dat achteruit inparkeren. Bij het verzorgingstehuis van oma moet ik vooruit inparkeren i.v.m. overlast van uitlaatgassen voor bewoners. Alleen 9 van de 10 heb ik daar geen erg in en heb ik bij weggaan weer een boze buurman naast de auto staan of een mooi A4'tje onder de ruitenwisser.

Ik kan het wel begrijpen, vaak staan er mensen te wachten, maar ik kom aan, parkeer en zet de auto direct uit en ben ook zo weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik baseer mijn keuze voor vooruit of achteruit inparkeren meestal op de orientatie van de andere auto's in de vakken. Als auto's om-en-om geparkeerd staan kun je aan de bestuurderskant iets meer ruimte laten, en de passagierskant iets krapper doen. Dat bespaart flink wat ruimte op krappe plaatsen en wellicht wat risico op deuken door mensen die niet zo voorzichtig doen als ikzelf.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14-07 20:58

AzzKickah

06-CENSORED

[afbeelding]

(oranje zijn de stukken die dan (bijna) elkaar raken
Stap voor de grap eens uit als je weer zo'n moment hebt dat je denkt dat die 2 oranje stukken elkaar gaan raken, en ga dan eens kijken hoeveel ruimte er daadwerkelijk nog is.

Waarschijnlijk een hele bak meer dan je had ingeschat :)

Verder moet je gewoon zorgen dat je de bocht zo wijd mogelijk houdt. Als het parkeervak rechts zit, zover mogelijk links gaan rijden en zo laat en scherp mogelijk insturen.

En als je naast een zwarte Honda CRX wil parkeren dan pak maar 1 of 2 plekjes verderop ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
wimpie007 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:22:
[...]
Als ik er overnadenk wel ja, vroeger op trekker van een vriend gereden haha.

is gewoon een stukje voertuig beheersing
Nogmaals de vraag dan, deed je dat ook de eerste keer dat op die trekker zat ? :D Je zult toch echt eerst een beetje ervaring moeten hebben voordat je dit in 1 keer lukt. Sommige hebben wat minder oefening nodig dan anderen dus het kan best dat jij er zo eentje bent (ik had dit met achteruit inparkeren, dat ging vanaf de eerste keer zonder problemen, vooruit kan ik het eigenlijk nog steeds niet ;) )

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Lucky-Shirt schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:41:
Ik parkeer ook altijd achteruit in en boodschappen gaan bij mij op de passagiersstoel.

Overigens wordt dat niet altijd gewaardeerd, dat achteruit inparkeren. Bij het verzorgingstehuis van oma moet ik vooruit inparkeren i.v.m. overlast van uitlaatgassen voor bewoners. Alleen 9 van de 10 heb ik daar geen erg in en heb ik bij weggaan weer een boze buurman naast de auto staan of een mooi A4'tje onder de ruitenwisser.
Dat was 15 of 20 jaar geleden een probleem. In die tijd parkeerde ik ook altijd acheruit in haakse vakken, o.a. omdat je anders bij het wegrijden door je eigen net-gestarte-diesel-stank moest rijden. En dat was niet leuk.

Tegenwoordig is dat geen issue meer, met elektronisch geregelde inspuiting en alle filters in de uitlaat. En achteruit inparkeren doe ik nog steeds, om de reden dat het gewoon handiger en veiliger is.

Als het vak nogal smal is laat ik eerst evt meerijders uitstappen. En een paar keer heb ik 'm in een vak gezet wat zo smal is dat ik er zelf niet meer uit kon, dan rij ik maar weer weg om een breder vak te zoeken :)

[ Voor 10% gewijzigd door joopv op 12-10-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Flagg schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:32:
Dat jij nou de verkeerde p plaats uitzocht met je instructeur heeft niets te maken met het wel of niet handig zijn van achteruit inparkeren. :p
Ik betwist dan ook niet de eerdere aangedragen voordelen van achteruit inparkeren, maar ik laat zien dat er situaties zijn waarbij achteruit inparkeren nadelen heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Inparkeren zijn dingen die je moet oefenen of regelmatig doen. Je kan een afgelegen parkeerplek opzoeken en daar rustig oefenen. Bij sportvelden buiten de trainingstijden heb je meestal ruimte zat. Bij weinig ruimte (helaas steeds vaker) parkeer ik achteruit in. Dat past zelfs in vakjes waar je links en rechts niet meer uit kan stappen.
Auto's met kinderstoeltjes probeer ik altijd te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

RayNbow schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:16:
[...]

Ik betwist dan ook niet de eerdere aangedragen voordelen van achteruit inparkeren, maar ik laat zien dat er situaties zijn waarbij achteruit inparkeren nadelen heeft. ;)
Ja maar die situaties creeer je eerst zelf, dat telt niet. :)

@bouwfraude

Ik probeer kinderstoeltjes sowieso te vermijden, maar is wel een goede tip. zo gauw een ouder een kind vast heeft is de rest van de wereld van ondergeschikt belang, en dus ook jouw lak.

[ Voor 22% gewijzigd door Flagg op 12-10-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 18:18
Echt geen flauw idee wat er nou zo moeilijk is aan het inparkeren in een vak :?

Ik lees hier over draaicirkels, RWD, FWD, uhm, ik mis iets denk ik. Maar het brengt me wel op iets anders; het valt mij op dat veel mensen tegenwoordig rijden alsof ze in een vrachtwagen zitten. Als voorbeeld dat men een bocht naar rechts moet nemen en dan vrij ver naar links blijven rijden om dan zo ruim mogelijk de bocht te kunnen nemen. Snapt iemand waar dit fenomeen vandaan komt?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Saab schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:03:

Ik lees hier over draaicirkels, RWD, FWD, uhm, ik mis iets denk ik.
Dergelijke zaken worden niet aangehaald omdat parkeren moeilijk is, maar om bepaalde fenomenen te verklaren. Zo ligt de motor in een auto met FWD vaak overdwars, wat minder ruimte laat voor wielkassen en dus een grotere draaicirkel tot gevolg heeft. Een auto met RWD heeft de motor vaak in de lengte in het vooronder liggen, dit maakt relatief grote wielkassen en dus een kleine draaicirkel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

het is nog veel theoretischer, de aandrijfassen van FWD kunnen vaak maar 45 graden buigen, bij RWD heb je die limitatie aan draaihoek van de voorwielen niet, en sommige RDW's kunnen dus behoorlijk scherp insturen. maargoed, dat verschilt ook echt van auto tot auto, het wil soms ook prima andersom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14-07 20:58

AzzKickah

06-CENSORED

argro schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:35:
[...]
Dergelijke zaken worden niet aangehaald omdat parkeren moeilijk is, maar om bepaalde fenomenen te verklaren. Zo ligt de motor in een auto met FWD vaak overdwars, wat minder ruimte laat voor wielkassen en dus een grotere draaicirkel tot gevolg heeft. Een auto met RWD heeft de motor vaak in de lengte in het vooronder liggen, dit maakt relatief grote wielkassen en dus een kleine draaicirkel mogelijk.
De richtlijn is toch gewoon bij elke auto hetzelfde. Gewoon laat in scherp insturen, zorgen dat je de auto zo snel mogelijk zo recht mogelijk hebt. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Saab schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:03:
Ik lees hier over draaicirkels, RWD, FWD, uhm, ik mis iets denk ik. Maar het brengt me wel op iets anders; het valt mij op dat veel mensen tegenwoordig rijden alsof ze in een vrachtwagen zitten. Als voorbeeld dat men een bocht naar rechts moet nemen en dan vrij ver naar links blijven rijden om dan zo ruim mogelijk de bocht te kunnen nemen. Snapt iemand waar dit fenomeen vandaan komt?
Omdat je door het volgen van de ideale lijn veel harder de bocht door kunt. Vaak zie ik juist voorliggers die dit helemaal niet doen, die gaan ruim voor de bocht al in de remmen, langzaam door de bocht waarna de snelheid eruit is en ze weer opnieuw op moeten trekken. Naast dat het langzamer is kost het ook nog meer brandstof en dwing je je achterliggers ook nog eens in de remmen te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 12-10-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Toen ik de TS las, moest ik echt nadenken. In de categorie van. Uh. Hoe doet ik dat eigenlijk? :P

Toen kwam ik tot de conclusie dat ik er helemaal niet bij nadenk, maar het gewoon doe. :P

De truc is inderdaad om gewoon zo ver mogelijk als je kunt van het in te rijden vak af te staan en dan zo scherp mogelijk in te draaien. Als je het verkeerd inschat, keertje steken. (Of je dat nu vooruit of achteruit doet maakt weinig uit, je wilt altijd maximale afstand van het in te rijden vak, zodat je de auto zo recht mogelijk er tussen kunt steken.)

En wanneer je precies moet beginnen te sturen etc is inderdaad volkomen auto-afhankelijk en daar dien je gevoel voor te krijgen, juist door wat al eerder gezegd is, verschillende in draaicirkels, verschillen in lengte motorkap, verschillen in hoever de neus nog uitsteekt voorbij de voorwielen waar je rekening mee moet houden, etc.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
AzzKickah schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:09:
[...]

De richtlijn is toch gewoon bij elke auto hetzelfde. Gewoon laat in scherp insturen, zorgen dat je de auto zo snel mogelijk zo recht mogelijk hebt. Klaar.
Klopt, maar soms is dat niet of nauwelijks mogelijk. Bepaalde Volvo's staan bijvoorbeeld bekend om hun draaicirkel als een vrachtschip. Scherp insturen is er dan dus niet bij, hoe graag je dat ook zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:34:
Toen ik de TS las, moest ik echt nadenken. In de categorie van. Uh. Hoe doet ik dat eigenlijk? :P

Toen kwam ik tot de conclusie dat ik er helemaal niet bij nadenk, maar het gewoon doe. :P
[...]
"onbewust bekwaam" zegt men wel. Op het moment dat je iets leert te moet je er toch bewust over nadenken hoe je het moet doen terwijl het eens goed geleerd als vanzelfsprekend gaat. Wie heeft er de eerste rijlessen niet af en toe moeten kijken waar die versnellingspook zat? terwijl je na een poosje dat ding blind weet te vinden.
Een bocht achteruit en fileparkeren vond ik wel lastige dingen met rijles en rij-examen. Nu gaat het 7 van de 10 keer wel goed en als het niet goed gaat gewoon ff opnieuw ;)
Daarnaast is het misschien ook een kwestie van vertrouwen krijgen want als ik een vak in draai weet ik ook niet exact waar die voorkant zich bevind maar toch gaat het eigenlijk altijd goed.
Ik parkeer ook bij voorkeur achteruit om vooruit weg te kunnen rijden, gewoon op de spiegels er tussen zetten en de parkeersensoren gebruiken voor de afstand tot iets wat er evt achter staat :)

[ Voor 3% gewijzigd door bite op 13-10-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:12

Fiber

Beaches are for storming.

LOL. Altijd leuk om je auto zo strak naast een andere te zetten, dat die bestuurder aan de passagiers-kant moet instappen omdat z'n deur niet ver genoeg meer open kan. :z

Ik heb ook de indruk dat moderne auto's gemiddeld wat breder zijn dan vroeger, maar dat de parkeervakken niet meegegroeid zijn. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:16
In Duitsland wel bredere parkeervakken, in parkeergarage's enzo. Maar volgens mij doen ze dat extra voor vrouwen :+ Speciaal hoekje op iedere verdieping met 6 extra brede vakken XD

@ TS, die regels moet je vergeten, en gewoon op gevoel doen, als je dat met een AX'je al niet lukt moet je het gewoon op gevoel doen. Naast het in de spiegels kijken voor het richting aangeven (behalve op snelwegen) is dit toch wel een van de eerste dingen die ik maar heb laten varen.

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 13-10-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Fiber schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:50:
LOL. Altijd leuk om je auto zo strak naast een andere te zetten, dat die bestuurder aan de passagiers-kant moet instappen omdat z'n deur niet ver genoeg meer open kan. :z

Ik heb ook de indruk dat moderne auto's gemiddeld wat breder zijn dan vroeger, maar dat de parkeervakken niet meegegroeid zijn. O-)
De auto's zijn zeker groter geworden. Ook heb ik het gevoel dat men steeds minder hun best doet om de auto netjes recht in het midden van het vak te krijgen.

Als het heel krap is omdat iemand scheef staat dan zet ik hem nog liever met mijn passagierskant strak naast de passagierskant van iemand anders dan dat ik probeer toch in het midden van het gat te gaan staan met het risico op extra deuren in mijn flank.
FastFred schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:12:
In Duitsland wel bredere parkeervakken, in parkeergarage's enzo. Maar volgens mij doen ze dat extra voor vrouwen :+ Speciaal hoekje op iedere verdieping met 6 extra brede vakken XD
De parkeerplaatsen voor vrouwen zijn op extra verlichte locaties bij de uitgang. Voor veiligheid van de vrouw dus, niet vanwege parkeertalent. Verder heb je inderdaad extra brede plaatsen voor mensen met kinderen of zwangere vrouwen en dergelijke.

[ Voor 24% gewijzigd door Gonadan op 13-10-2011 13:48 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:11

vhal

ಠ_ಠ

Wat een theorie....gewoon niet teveel nadenken en je auto gewoon erin rijden

Om even een vergelijking te maken, bij het seksen maak je toch ook niet van tevoren een analyse over steekhoeken, snelheden e.d. Kwestie van oefenen en de rest gaat vanzelf.

:+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
deadsy33 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:55:
Wat een theorie....gewoon niet teveel nadenken en je auto gewoon erin rijden

Om even een vergelijking te maken, bij het seksen maak je toch ook niet van tevoren een analyse over steekhoeken, snelheden e.d. Kwestie van oefenen en de rest gaat vanzelf.

:+
Het zou wel lekker zijn als je parkeervak ook een beetje meegaf .... 8)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:47:
[...]

De auto's zijn zeker groter geworden. Ook heb ik het gevoel dat men steeds minder hun best doet om de auto netjes recht in het midden van het vak te krijgen.
Voor mij is het juist een sport om de auto parallel aan de lijnen en exact in het midden te parkeren. Dan steek ik graag nog een keer extra als het niet helemaal in 1x lukt (soms heb je gewoon niet de ruimte om in 1 keer goed te steken). En ik parkeer idd bijna altijd achteruit in, omdat je dan vooruit met goed overzicht op de weg wegrijdt.

Ik redeneer als volgt: als ik van werk terug kom rijden kan ik de hele straat overzien, zo'n 500m in totaal. Als ik dan een bijzondere manoeuvre ga doen (achteruit inparkeren) heb ik dus goed gezien dat er niks aankomt en kan ik me beter concentreren op het goed inparkeren. Parkeer ik hem voorwaarts in, dan heb ik de volgende ochtend een probleem als iemand een bus naast me heeft geparkeerd (gebeurt geregeld): ik zie dan aan 1 kant he-le-maal niks en kan niet echt lekker uitparkeren. Alleen als ik veel in- of uit moet laden zet ik hem er voorwaarts in, bijvoorbeeld na het halen van de weekendboodschappen ;)
Als het heel krap is omdat iemand scheef staat dan zet ik hem nog liever met mijn passagierskant strak naast de passagierskant van iemand anders dan dat ik probeer toch in het midden van het gat te gaan staan met het risico op extra deuren in mijn flank.
Dat doe ik ook ja. Liever dat het overduidelijk aan passagierszijde niet kan dan dat je iemand aan bestuurderszijde zo'n "Hmm, misschien kan het net"-idee geeft met het risico op wederzijdse deuken/lakbeschadiging.
u_nix_we_all schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:58:
[...]

Het zou wel lekker zijn als je parkeervak ook een beetje meegaf .... 8)
Gek genoeg willen we dan ineens geen ruime parkeervakken meer, 't kan niet krap genoeg _o-

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 13-10-2011 14:02 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Vooruit inparkeren is inderdaad niet moeilijk, wat ik wel erg lastig vind, is afstand inschatten tot iets achter je, vanuit een bestelwagen zonder achteruitkijkspiegel, alleen zijspiegels. Wij hebben op mn werk zaterdags een Mercedes Sprinter, en dat zijn toch best lompe dingen. Vaak als ik dan achteruit rij, dan denk ik dat ik al vlak op iets zit, terwijl het eigenlijk nog veel verder is. Af en toe wel lastig...

Maar vind trouwens wel (en dat zal hier al wel eerder gezegd zijn) dat ze bij rijlessen veel te veel focussen op van die truukjes bij het inparkeren en fileparkeren. Mijn instructeur ook, die begon zo bij fileparkeren van, doorrijden tot je spiegel gelijk is met dat dingetje in die andere auto, dan achteruit rijden en gaan draaien als je door het kleine achterraampje iets anders kon zien. Sloeg echt nergens op.
Waarom niet gewoon een halve les er aan wijden en ergens op een oefenterrein tig keer inparkeren. Gevoel voor krijgen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die trucjes slaan ook nergens op, hangen helemaal af van wat voor auto je rijdt. Of je nu in een VW T1-bus of in een Jaguar E-Type rijdt (om maar twee uitersten te noemen), dat maakt nogal uit voor de positie van de spiegels 8)7 Zelfde met achteruit rijden: de ene keer zitten je achterwielen strak aan de achterkant (Smart, Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo...) en de andere kant steekt er nogal wat over (Volvo station, Merc S-klasse...)

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 13-10-2011 14:18 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Geen andere auto's raken? Achteruit inparkeren is toch simpel, door je achteruit en je spiegels kijken of je niks raakt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1 2 Laatste