• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

de Peer schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:11:
Gebruiken jullie die pas echt nog dan? Ik ben jaren geleden op mobiel betalen overgestapt dus al maken ze de pas pimpelpaars, hij ligt toch maar te verstoffen ergens in een lade. Ik zou niet eens mijn pincode weten...
Ik heb niet echt behoefte om Google (of apple) te betrekken in mijn betaalverkeer, dus ik gebruik alleen de pas. Garmin Pay schijnt qua privacy beter in elkaar te zitten dus dat zou ik wellicht nog overwegen, als ik een (Garmin) horloge zou dragen.

Edit; het probleem is dat het niet duidelijk is welke gegevens er worden gedeeld tussen de bank en Google/apple

[ Voor 17% gewijzigd door Gropah op 05-09-2026 12:28 ]

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:32
de Peer schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:11:
Gebruiken jullie die pas echt nog dan? Ik ben jaren geleden op mobiel betalen overgestapt dus al maken ze de pas pimpelpaars, hij ligt toch maar te verstoffen ergens in een lade. Ik zou niet eens mijn pincode weten...
Ik gebruik de fysieke pas. Transactiedata delen met Google gaat mij te ver.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalentum op 05-09-2026 14:57 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kalentum schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 14:53:
[...]

Ik gebruik de fysieke pas. Transactiedata delen met Google gaat mij te ver.
Hier ook, ik moet echt mijn pas vergeten zijn om de telefoon te gebruiken.
NFC staat ook standaard uit.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:32
hjs schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 15:31:
[...]

Ik heb het niet eens ingesteld.

Heb het nog wel overwogen toen Regiobank nog een eigen app had voor betalen, maar ook toen niet gebruikt.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Kalentum schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 15:44:
[...]

Ik heb het niet eens ingesteld.

Heb het nog wel overwogen toen Regiobank nog een eigen app had voor betalen, maar ook toen niet gebruikt.
Ik heb het gehad toen ASN nog zijn eigen mobiel betaal app had. Handig als backup bij buitenlandse reizen. Maar sinds die app er niet meer is heb ik het nooit meer geactiveerd gehad.
hjs schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 15:31:
[...]

Een deel van de persoonsgegevens worden al uitgewisseld bij het activeren, waarbij je bepaalde voorwaarden accepteerd en apple/google het gebruikt om bepaalde dingen klaar te zetten. Mocht ik echt eens in nood komen (portemonnee in buitenland gestolen en geen alternatieven beschikbaar) dan zal ik het waarschijnlijk wel gebruiken, maar probeer vooral te voorkomen in die situatie te komen

Ik weet dat iedereen hier zn eigen mening over heeft en dat is meer dan prima. De discussie hierover gaat verder dan ASN en is denk ik ook niet per se handig om hier te voeren?

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 13:44
Net als NN heeft ASN overigens momenteel een welkomstactie met cashback voor nieuwe klanten. Staat op de website van ASN met de voorwaarden erbij.

• rr7r
Gropah schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:24:
[...]

Edit; het probleem is dat het niet duidelijk is welke gegevens er worden gedeeld tussen de bank en Google/apple
Dat nieuwsartikel gaat over Google Pay, niet Apple Pay.

• rr7r
Mobiele betaalpas en fysieke betaalpas gebruik is overigens 50/50: https://www.betaalvereniging.nl/feiten-en-cijfers/

• rr7r
esphome schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:16:
[...]

Tja, er zijn mensen die zak-tracker niet willen gebruiken of juist iets niet tastbaar willen hebben, wat dan niet in willekeur van je afgenomen kan worden.
Bij Apple Pay heb je in ieder geval geen actieve internetverbinding nodig met NFC betalen.

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 11:09
Gropah schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:24:
[...]
Garmin Pay schijnt qua privacy beter in elkaar te zitten dus dat zou ik wellicht nog overwegen, als ik een (Garmin) horloge zou dragen.
[...]
Ik gebruikt Garmin Pay, maar wel via Curve, want zover ik weet ondersteund ASN dat nog niet rechtstreeks. Dus of dat nou privacy-technisch zoveel beter is weet ik ook niet.

Nou heb ik persoonlijk ook geen probleem met Google Pay hoor, maar ik snap de kritiek. Wat dat betreft ben ik wel blij met de beweging ook niet meer van Mastercard/Visa afhankelijk te zijn ook wel heel goed. Ik ben benieuwd wat Wero ons gaat brengen de komende paar jaar. (en wat de UX gaat zijn, wat dat betreft id google/apple pay toch moeilijk te evenaren ben ik bang)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste