Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40
http://www.ad.nl/ad/nl/11...n-met-spaarloontruc.dhtml

Waar het op neer komt:
Als je nu nog geen gebruik maakt van spaarloon óf levensloop, dan kun je je nu (of b.v. pas in november-december, als je werkgever die mogelijkheid biedt) alsnog opgeven voor spaarloon, en de maximale EUR 613 vóór belasting storten.

Per 1-jan. komt die EUR 613 vrij. Het voordeel voor jou is dan 613 x [jouw belastingtarief], oftewel al snel EUR 250-300. Makkelijk verdiend in 2 maanden ;)

Je moet er natuurlijk net even de financiële armslag voor hebben (het gaat wel eerst van je bruto-salaris af), maar als dat past, of je kan de storting b.v. gelijk laten vallen met je 13e maand, dan is het gratis geld ;)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Seraphin schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:04:

Waar het op neer komt:
Als je nu nog geen gebruik maakt van spaarloon óf levensloop, dan kun je je nu (of b.v. pas in november-december, als je werkgever die mogelijkheid biedt) alsnog opgeven voor spaarloon, en de maximale EUR 613 vóór belasting storten.

Per 1-jan. komt die EUR 613 vrij. Het voordeel voor jou is dan 613 x [jouw belastingtarief], oftewel al snel EUR 250-300. Makkelijk verdiend in 2 maanden ;)

Je moet er natuurlijk net even de financiële armslag voor hebben (het gaat wel eerst van je bruto-salaris af), maar als dat past, of je kan de storting b.v. gelijk laten vallen met je 13e maand, dan is het gratis geld ;)
Wat ze er niet bij vertellen, is dat je op 1 januari van dit jaar al in dienst moest zijn van je huidige werkgever. Maar verder is het een nuttige tip. :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 19:17

GG85

.......

Is dat zo? Dat is dan toch jammer, ben sinds 1 september in dienst en wou dit truckje ook gaan toepassen maar dat gaat dus niet door?

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

GG85 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:16:
Is dat zo? Dat is dan toch jammer, ben sinds 1 september in dienst en wou dit truckje ook gaan toepassen maar dat gaat dus niet door?
Van de belastingdienst:
Spaarloonregeling voor 1 dienstbetrekking

Een werknemer kan slechts bij 1 werkgever deelnemen aan de spaarloonregeling. Als een werknemer bij u wil sparen via de spaarloonregeling, dan moet worden voldaan aan de volgende 2 voorwaarden:

De werknemer is sinds 1 januari 2011 bij u in dienst.
U past voor die werknemer sinds 1 januari 2011 de algemene heffingskorting toe.

Als een werknemer na de 1e dag van het kalenderjaar bij u in dienst treedt, kan hij dus niet van uw spaarloonregeling gebruikmaken.

• Seraphin
Goed punt mbt de datum in dienst.

Geen idee eigenlijk of je nog wel deels gebruik kan maken van de regeling als je pas na 1-1 in dienst bent gekomen?

[edit]
oe, dat staat wel heel duidelijk op de site van de belastingdienst; antwoord = nee dus.
jammer voor iedereen die nog geswitched is dit jaar :|

[ Voor 34% gewijzigd door Seraphin op 10-10-2011 14:28 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hmm, dit is wel een erg interessant punt. Ik ben al vanaf 1-1-2011 in dienst van mijn werkgever, dus dat moet kunnen. Heeft iemand enig idee wat mij dit netto zou kosten als ik dit uitsmeer over nov/dec ? Deze maanden zijn al duur genoeg natuurlijk. Brutoloon is zo'n beetje € 2700,-

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
2 maanden dus 613 / 2 = 306,5 euro per maand bruto, dat - 40% ongeveer is 183 euro netto per maand ongeveer.

Of denk ik dan te makkelijk?

Onee laat maar, volgens mij klopt er niks van en heb ook geen tijd om het nu verder uit te zoeken op het werk ;-)

[ Voor 30% gewijzigd door hypz op 10-10-2011 14:35 ]

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

De spaarloonregeling blijft actief tot 1 januari 2012. Aangezien werknemers slechts één keer per jaar mee konden doen aan de spaarloonregeling (namelijk bij aanvang van het nieuwe jaar), is het niet meer mogelijk om nog (bijvoorbeeld voor de laatste maanden) mee te doen aan de spaarloonregeling.
Bron: http://www.spaarloonregeling.net/spaarloon-verdwijnt/

Volgens mij kan dit dus helemaal niet of zie ik iets over het hoofd...?

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:45
Lol, ik vind het raar dat 'men' er nu pas over nadenkt. Deze regeling bestaat al heel lang en op het moment dat het afgeschaft gaat worden gaan mensen er opeens gebruik van maken? Om even snel belastingvoordeel te krijgen? Kon je dan niet eerder meedoen aan de regeling?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• SinergyX
  • Laatst online: 10:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

edie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:36:
Lol, ik vind het raar dat 'men' er nu pas over nadenkt. Deze regeling bestaat al heel lang en op het moment dat het afgeschaft gaat worden gaan mensen er opeens gebruik van maken? Om even snel belastingvoordeel te krijgen? Kon je dan niet eerder meedoen aan de regeling?
Niet iedereen kan zomaar 30-40 euro per maand missen om daar na een paar jaar wat 'netto' extra voor te krijgen. Als je nu dit icm vakantiedagen/13de maand zou kunnen combineren, kan je er zonder inleveren dus nog wat extra voordeel uithalen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
WhizzCat schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:35:
Bron: http://www.spaarloonregeling.net/spaarloon-verdwijnt/

Volgens mij kan dit dus helemaal niet of zie ik iets over het hoofd...?
Kan iemand bevestigen of het wel of niet kan?

Youtube: DashcamNL

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:45
SinergyX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:38:
[...]

Niet iedereen kan zomaar 30-40 euro per maand missen om daar na een paar jaar wat 'netto' extra voor te krijgen. Als je nu dit icm vakantiedagen/13de maand zou kunnen combineren, kan je er zonder inleveren dus nog wat extra voordeel uithalen.
Ja, maar de regeling bestaat al veel langer en de mogelijkheid om het van je vakantiegeld/13e maand te doen bestond ook al (aangezien het een maximum bedrag per jaar is). Daarom vind ik het raar dat mensen er nu opeens gebruik van willen maken alsof het iets nieuws is.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Seraphin
edie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:36:
Wat "men" denkt weet ik niet, maar ik denk er "nu" aan omdat in eerste instantie niet bekend was wat er op 1-1-2012 zou gebeuren met de opgebouwde tegoeden. In eerste instantie leek het er op dat je tegoed dan nog 4 jaar geblokkeerd zou blijven, wat voor mij (ik ben in 2010 van baan veranderd) er toe leidde dat ik me niet heb opgegeven.... vond het de moeite niet.

Nu blijkt echter dat is besloten om alle tegoeden per 1-1-2012 direct vrij te geven, dus is het mogelijk om "even snel" het voordeel te behalen. --> dat maakt het dan wel weer interessant ;)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

edie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:42:
[...]

Ja, maar de regeling bestaat al veel langer en de mogelijkheid om het van je vakantiegeld/13e maand te doen bestond ook al (aangezien het een maximum bedrag per jaar is). Daarom vind ik het raar dat mensen er nu opeens gebruik van willen maken alsof het iets nieuws is.
Volgens mij is dat de discussie niet ;)

Als ik nog even € 250,- kan cashen dan zou ik dat natuurlijk met liefde. Ik ben één verdiener en moet nog wel voor mijn vrouw zorgen, dus een beetje extra kan nooit kwaad. Als ze zichzelf hiermee in de vingers willen snijden, vind ik dat prima, maar daar maak ik gewoon gebruik van als 't kan :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

edie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:42:
[...]

Het is pas recent dat de regeling gewijzigt is naar complete vrijval per 1-1-12, daarvoor was het gewoon volgens de oude regels: het staat vast voor 4 jaar. Ik vind een 200-300 euro 'mazzeltje' op jaarbasis na 4 jaar niet bepaald interessant, maar het binnen 2-3 maanden binnenhalen.. wie zou het niet doen?

Maar zoals Whizzcat post, volgens mij kan je helemaal niet meer meedoen, of zou het afhankelijk zijn van je werkgever?

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 10-10-2011 14:47 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn werkgever heeft via het intranet iedereen opgeroepen mee te doen en werkt er aan mee. Er is volgens mij geen regel die zegt dat je voor een bepaalde datum moet instappen, alleen dat je op 1/1 in dienst moet zijn van de werkgever.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Seraphin
SinergyX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:46:
[...]

vind een 200-300 euro 'mazzeltje' op jaarbasis na 4 jaar niet bepaald interessant, maar het binnen 2-3 maanden binnenhalen.. wie zou het niet doen?
Dit dus ;)
Maar zoals Whizzcat post, volgens mij kan je helemaal niet meer meedoen, of zou het afhankelijk zijn van je werkgever?
Dit bevreemdt me een beetje; ik heb het inmiddels nagevraagd bij onze HR, en het kan wel degelijk. Sterker nog; het schijnt een redelijke traditie in het bedrijf te zijn dat spaarloon in één storting met de 13e maand wordt verrekend.

Ik denk dat het voornamelijk afhangt van (de flexibilieit van) je werkgever. Belastingtechnisch mag het namelijk niet uitmaken.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik heb het hier ook even nagevraagd. Het is afhankelijk per werkgever of je in 1x die € 613,- kan/mag ophoesten of per maand mee moet doen. Bij mij kan het dus van de 13e maand.

Het is echter wel zo dat het nog een wetsvoorstel is. Pas als 't definitief goed gekeurd wordt kan ik hier mee doen :+ Nah ja, voor € 250,- wacht ik nog wel ff :P

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Ik denk dat het wetsvoorstel er wel doorkomt :)

Is namelijk een bezuinigings aktie van het kabinet, eigenlijk een ordinaire belastingverhoging per 1/1/12

Computer says NO!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11 22:11

Mystikal

It never hurts to help!

mcv schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:58:
Ik denk dat hey wetsvoorstel er wel doorkomt :)

Is namelijk een bezuinigings aktie van het kabinet, eigenlijk een ordinaire belastingverhoging per 1/1/12
Om de belastingverlaging van de overdrachtsbelasting te financieren (van 6% naar 2% als ik me niet vergis).
Je moet wel even alle feiten op een rij zetten, alvorens je gaat zeggen dat het een belastingverhoging is!

Basement Bios ---- Exo-S

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Mystikal schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:06:
[...]

Om de belastingverlaging van de overdrachtsbelasting te financieren (van 6% naar 2% als ik me niet vergis).
Je moet wel even alle feiten op een rij zetten, alvorens je gaat zeggen dat het een belastingverhoging is!
Dat klopt. Maar ik denk dat er meer mensen gebruik maken van de spaarloonregeling dan dat er mensen zijn die de verlaging van de overdrachtsbelasting meepakken.

En uiteraard is de verlaging van de overdrachtbelasting tijdelijk. En toegegeven, de spaarloonregeling wordt weer opgevolgd door een levensloopregeling.

Maar al met al kan deze aktie wel eens een financiele tegenvaller opleveren voor het kabinet nu echt overal (nu.nl, ad.nl etc) wordt aangegeven dat je op deze manier snel wat "gratis" geld kunt pakken :)

Computer says NO!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En uiteraard is de verlaging van de overdrachtbelasting tijdelijk. En toegegeven, de spaarloonregeling wordt weer opgevolgd door een levensloopregeling.
De levensloopregeling word ook afgeschaft hoor, zie http://www.rijksoverheid....pregeling-afgeschaft.html ;)

Netto is dit uiteraard voor verreweg de meeste mensen idd een belastingverhoging.

Virussen? Scan ze hier!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hier ook even nagevraagt, ze weten dus niet zeker hoe het precies zit met het instappen, of je uberhaubt nu nog kan instappen voor 'dit' jaar en het in principe maandje later volledig laat uitbetalen. Aangezien beide via bijzonder tarief gaan, zou ik dus een plus/min kunnen doen met uitbetaling van vakantiedagen, per saldo dus een netto uitbetaling van bruto vakantiedagen :)

• Seraphin
SinergyX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:23:
Hier ook even nagevraagt, ze weten dus niet zeker hoe het precies zit met het instappen, of je uberhaubt nu nog kan instappen voor 'dit' jaar
Vanuit het oogpunt van de belastingdienst zou ik niet inzien waarom het niet kan. De regeling geeft je een maximum van EUR 613 per jaar. In welke maand van dat jaar je dat bedrag inlegt is doorgaans niet iets waar de BD zich in interesseert.

Het komt nu uiteraard een beetje krom over als je in december 613 (bruto) stort, en dat een week later (netto) opneemt, maar hé, welkom in de wereld van onbedoelde bij-effecten. :P

Mijn collega (tegelijkertijd met mij op 1-1-2010 bij deze werkgever begonnen) heeft zich vorig jaar april nog met terugwerkende kracht kunnen opgeven voor spaarloon m.i.v. 1-1-2010. Ik denk dat het dus vooral aan de flexibiliteit van je werkgever ligt of dit nu nog kan.

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Net even nagevraagd, en mijn werkgever wil wel meewerken.
Moet ik dus wel een rekening gaan openen bij een andere bank (de bank waarbij werkgever de regeling heeft afgesloten). Daarna over November en December 306,50 laten inhouden op bruto salaris.
Vervolgens wordt in Januari de regeling opgeheven en het tegoed uitbetaald.... en dan? Wanneer zie ik die 613 euro weer terug op mn rekening?

• Seraphin
Sebas1979 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:40:
Vervolgens wordt in Januari de regeling opgeheven en het tegoed uitbetaald.... en dan? Wanneer zie ik die 613 euro weer terug op mn rekening?
Nou ja, het tegoed wordt niet uitbetaald... je rekening wordt gedeblokkeerd. --> je kan dus vanaf 1-1 de opdracht geven om het geld dat op die rekening staat over te maken naar je normale betaalrekening :)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Ligt aan de uitvoerder van de spaarloonregeling, maar redelijkerwijs wordt het saldo in de loop van januari naar een gewone, niet geblokkeerde rekening gestort. Daar kun je het weer vanaf halen.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• t_captain
Ik heb nog een tip.

Spaarloon heb je dit jaar nog even profijt van. Volgend jaar is dat werknemersvoordeel afgelopen.

Aan de zelfstandigenkant wordt intussen de zelfstandigenaftrek omgebouwd van een bedrag wat afloopt bij toenemende winst, naar een vast bedrag. Bij lage winst ga je erop achteruit, bij hogere winst vooruit.
Veel zelfstandige IT consultants zitten boven het omslagpunt en gaan netto een kleine 100 euro per maand vooruit.

Nieuwjaarsvoornemen? ;)

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat volgens mij ook nog niet genoemd is hier, hoorde het net op tv, is dat je werkgever wel 25% belasting hierover moet betalen!

Dus voor de werkgevers is het truukje niet zo gunstig.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-11 10:50
LOL. Ik maak nu ruim 10 jaar gebruik van het spaarloon, wat weer belegd wordt (in een woekerpolis) en heb hier nu straks een aardig verlies mee...

Even kijken of mijn vriendin hier voor te porren is. Is deze ervoor geschikt?

http://www.rabobank.nl/pa...te/rabospaarloonrekening/

[ Voor 25% gewijzigd door Cobb op 10-10-2011 21:11 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• t_captain
Navi schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:07:
Wat volgens mij ook nog niet genoemd is hier, hoorde het net op tv, is dat je werkgever wel 25% belasting hierover moet betalen!
Zo'n bedrag betaalt een werkgever ook over "gewoon" brutoloon. Aldaar dus geen verschil ;)

• t_captain
Cobb schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:10:
LOL. Ik maak nu ruim 10 jaar gebruik van het spaarloon, wat weer belegd wordt (in een woekerpolis) en heb hier nu straks een aardig verlies mee...
Van oudsher heb je de "dubbele belastingaftrek":
- spaarloon is bruto-netto
- je kunt binnen de jaarruimte/reserveringsruimte je premies voor een lijfrente aftrekken

Uitgaande van 42% inkomstenbelasting kost de inleg je netto iets meer dan 8 euro per maand. Voor dat geld stop je 51 euro in een woekerpolis. En als je in de 4e schijf IB valt, zijn de netto kosten van de inleg -2 euro ;)

In het laatste geval wordt het moeilijk om verlies te maken ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Navi schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:07:

Dus voor de werkgevers is het truukje niet zo gunstig.
Of je nu instapt of begin van het jaar, maakt voor je werkgever niet meer uit. Alleen sommige administraties zitten niet op al het papierwerk te wachten (zover ik weet moet je wel apart rekening openen) om het aan te vragen.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:16

CeesKees

I rest my Kees

Sebas1979 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:40:

Op datzelfde moment natuurlijk...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Verwijderd

Dit is op zich wel een heel interessante regeling. Moet echter nog wel goedgekeurd worden door de kamer? Morgen maar eens navragen bij HR :)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11 19:40

Matis

Rubber Rocket

Ik heb afgelopen januari voor de eerste en dus meteen laatste keer spaarloon mogen betalen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:16

CeesKees

I rest my Kees

Spaarloon? Dat is al jaaaaaaaaaaaaaaaren goedgekeurd door de kamer...

Wikipedia: Spaarloon

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11 19:40

Matis

Rubber Rocket

CeesKees schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:53:
Spaarloon? Dat is al jaaaaaaaaaaaaaaaren goedgekeurd door de kamer...

Wikipedia: Spaarloon
Hij doelt op het goedkeuren van het afschaffen van het spaarloon (naar ik begrijp).

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-11 10:50
t_captain schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:25:
[...]

Van oudsher heb je de "dubbele belastingaftrek":
- spaarloon is bruto-netto
- je kunt binnen de jaarruimte/reserveringsruimte je premies voor een lijfrente aftrekken

Uitgaande van 42% inkomstenbelasting kost de inleg je netto iets meer dan 8 euro per maand. Voor dat geld stop je 51 euro in een woekerpolis. En als je in de 4e schijf IB valt, zijn de netto kosten van de inleg -2 euro ;)

In het laatste geval wordt het moeilijk om verlies te maken ;)
Totale inleg was voor voor mij een kleine 5500 euro, de polis is nu 5000 waard. Dat komt door de kosten die in rekening zijn gebracht en de beroerde belegging resultaten (er is mij bij de verkoop zelf een waarde van ruim 25.000 voorgespiegeld :X ).

Ik besef ook wel dat mijn inleg bruto is geweest en dat ik dus feitelijk 3190 euro heb ingelegd, maar had ik het destijds gewoon op een spaarrekening gezet dan had ik nu meer winst.

Maar goed ik ben blij dat het spaarloon nu wordt beëindigd en ik zonder een extra belastingafdracht nu ermee kan kappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cobb op 10-10-2011 22:28 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:29
Ik heb eind vorig jaar ook het maximale bedrag in één keer ingelegd voor 2010. :+ Dit jaar wordt er circa € 50 bruto per maand ingehouden van mijn salaris.

Als dat allemaal per 1-1-2012 vrijkomt is dat een leuke meevaller, ik dacht dat ik er nog een paar jaar op had moeten wachten. :o

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Matis schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:55:
[...]

Hij doelt op het goedkeuren van het afschaffen van het spaarloon (naar ik begrijp).
Niet op het afschaffen, maar op het vrijvallen van opgebouwd spaarloon per 1-1. Anders is het niets anders dan normale opbouw zoals elk jaar je kan doen, maar moet je nog 4 jaar wachten tot het word vrijgegeven.

Het is dus juist dat laatste dat je (mocht het worden goedgekeurd) deze laatste 3 maanden maximaal inlegt en dat dus in januari weer direct terug krijgt :)

• Seraphin
Wacht ff, waar staat dan dat e.e.a. nog in een wetsvoorstel staat? (los van de opmerkingen hier, ben ik dat nog niet tegengekomen)

http://www.nu.nl/geldzake...on-komt-in-2012-vrij.html

Is toch vrij duidelijke taal van MinFin.....

Mocht ik iets missen, en er toch nog gestemd moet worden door de 2e kamer, dan is er gelukkig nog dit:
http://www.nu.nl/economie...-spaarloon-vrijgeven.html

;)

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:26
Cobb schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:10:

Even kijken of mijn vriendin hier voor te porren is. Is deze ervoor geschikt?

http://www.rabobank.nl/pa...te/rabospaarloonrekening/
Ze moet de spaarloonrekening gebruiken die haar werkgever aanbiedt (als deze al spaarloon aanbiedt). In tegenstelling tot levensloop heb je hier geen eigen keuze. Erger nog, mijn vrouw is toe aan de 3e spaarloonrekening bij dezelfde bank (Aegon) omdat het niet mogelijk is om het rekeningnummer van een vorige werkgever te hergebruiken.

• Sebas1979
  • Nu online
Ik zie dat ik me wat ongelukkig uitgedrukt heb :)

De 613 Euro zie ik logischerwijs weer terug als die teruggeboekt wordt (ergens medio januari), maar wanneer staat de 'winst' op je rekening? Houdt een werkgever er meteen rekening mee, of zie je het terug via je belastingopgave over 2011?

• Sempy
Je ziet het belastingvoordeel direct op je strook. Spaarloon wordt in mindering gebracht voor dat de belastingen worden berekend en wordt onderaan de strook er weer bijgeteld zodat het belastingvrij richting de spaarrekening kan (het voordeeltje krijg je dus als het spaargeld vrijkomt).

[ Voor 11% gewijzigd door Sempy op 11-10-2011 08:43 ]

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Sebas1979 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:07:
De 613 Euro zie ik logischerwijs weer terug als die teruggeboekt wordt (ergens medio januari), maar wanneer staat de 'winst' op je rekening? Houdt een werkgever er meteen rekening mee, of zie je het terug via je belastingopgave over 2011?
De 'winst' zie je al direct terug, omdat de 613 wordt ingehouden van je brutoloon. In je nov/dec-salari merk je dit dus, doordat je geen 613 euro minder op je rekening gestort krijgt maar ong. 355 euro (613 euro minus 42% belasting). Kortom: je betaalt dus feitelijk 355 euro en hebt een paar week later 613 euro. Daar zit je winst.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59
Is dit ook mogelijk als je na 1-1 in dienst bent getreden? Of is in dat geval de inleg gewoon lager?

• Mawlana
  • Laatst online: 10:29
De_Bastaard schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:21:
Is dit ook mogelijk als je na 1-1 in dienst bent getreden? Of is in dat geval de inleg gewoon lager?
Nee, dan heb je gewoon pech. Een collega hier naast me dacht ook zo even te kunnen cashen, maar ze is per 15-5 in dienst getreden.

Verwijderd

En zelfs al ben je per 1-1 in dienst getreden, dan nog kunnen er aanvullende beperkingen door de werkgever zelf zijn opgeworpen. Zo staat in mijn arbeidsvoorwaarden (helaas) dat je alleen kunt instappen per 1 januari van ieder jaar. Dat gaat dus dit jaar niet meer lukken. :(

• blitzkrieg
  • Laatst online: 09:42

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Bij mijn vriendin is dat ook zo, daar moet je ook per 1 januari instappen. Bij mij niet, ik ben er nu ook mee bezig.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 13:56
Mijn werkgever werkt gewoon mee.. sterker nog de P&O medewerker zei met een glimlach, jij bent de eerste :) Er komt waarschijnlijk een bericht op ons Intranet met een mededeling over dit onderwerp.. wel netjes van mn werkgever :)

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Mijn aanvraag zit ook al op de post... :)

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:20
maniak schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:41:
Mijn werkgever werkt gewoon mee.. sterker nog de P&O medewerker zei met een glimlach, jij bent de eerste :) Er komt waarschijnlijk een bericht op ons Intranet met een mededeling over dit onderwerp.. wel netjes van mn werkgever :)
Hmm precies hetzelfde bij mij :)

Maar, er werd ook gezegd dat het voor zover bekend nog niet 100% zeker is dat het direct in 2012 vrijkomt, of dat het gewoon weer 4 jaar is.. dus dat gaan we eerst nog maar eens uitzoeken..

• Sempy
BradKing schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:35:
[...]

Hmm precies hetzelfde bij mij :)

Maar, er werd ook gezegd dat het voor zover bekend nog niet 100% zeker is dat het direct in 2012 vrijkomt, of dat het gewoon weer 4 jaar is.. dus dat gaan we eerst nog maar eens uitzoeken..
Dat kan wel even duren voordat dat bekend wordt, het is immers pas 100% zeker als de 1e kamer ermee instemd. Paar jaar geleden had ik een vergelijkbare situatie met de verplichte koppeling tussen levensloop en ouderschapsverlofkorting die afgeschaft zou worden. Uiteindelijk ging die wet vlak voor het kerstreces door de eerste kamer. Kans dat het niet doorgaat is vrij beperkt (<5%) en je wilt ook niet het risico lopen dat een en ander straks niet tijdig kan worden afgewikkeld. Die banken krijgen het nu ook druk met al die aanvragen.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Aldus mijn aanvraag;

> Goedenmiddag, ik wil graag gebruik maken van de spaarloonregeling.
Helaas dat is niet mogelijk.
> Op welke gronden is dat niet mogelijk dan?
U moet voor 1 maart ingestapt zijn.
> Waar staat dat precies? In het CAO vind ik niets over een instapdatum.
Dat staat nergens, maar het is omdat u alleen winstuitkering kunt storten.
> In het CAO staat dat er aangevuld kan worden met bruto loon.
Ja klopt, maar de baas heeft aangegeven niet mee te willen werken.
> Dus ongeacht wat er in het CAO staat, de baas werkt niet mee?
Dat klopt.

Heel erg typisch weer.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Tja, dan moet je iets dwingender richting baas zijn. Briefje naar "legal" afdeling bijvoorbeeld, met de vraag hoe je de geleden schade (wegens niet-naleving van CAO bepaling) kunt verhalen op de baas. Als ze dan nog niet meewerken, vragen naar welk adres de dagvaarding moet. Voor dit soort bedragen heb je geen advocaat nodig, daar kun je zelf de werkgever naar de kantonrechter slepen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die nog niet meededen met spaarloonregeling. Het kost je netto erg weinig en levert je na 4 jaar toch elk jaar ruim 600 euro op. Wel aantrekkelijke/simpele manier om te sparen/minder belasting te betalen :). Het is ook niet alsof het ingewikkeld is of iets dergelijks.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is per persoon afhankelijk, waarom wel of niet, net zoals hele verhaal rond lijfrente en levensloopregeling (of welke vorm van 'aantrekkelijk' sparen).

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Dat is enige geldige reden die ik kan bedenken, dat je meedoet aan levensloopregeling :P. Of dat je het heel krap hebt natuurlijk :).

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, dat blijft een discussie apart ;) (zeker de levensloopregeling :P)

Ik heb in principe groen licht gekregen, nu alleen nog uitzoeken hoe het zit het volstorten via ongebruikte vakantiedagen :)

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

McVirusS schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:39:
Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die nog niet meededen met spaarloonregeling. Het kost je netto erg weinig en levert je na 4 jaar toch elk jaar ruim 600 euro op. Wel aantrekkelijke/simpele manier om te sparen/minder belasting te betalen :). Het is ook niet alsof het ingewikkeld is of iets dergelijks.
De reden waarom ik er nooit aan meegedaan heb, is omdat ik van te voren niet kon inschatten of ik wel of niet (minstens) vier jaar bij dezelfde werkgever zou zitten. Je moet wel minstens vier jaar honkvast zijn om er van te profiteren, er vanuit gaande dat je op 1-1 in dienst getreden bent (als je bv op 1 feb. in dienst komt, moest je uiteindelijk bijna vijf jaar bij dezelfde werkgever zitten om er van te kunnen profiteren).

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:56

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Helaas heeft mijn werkgever nog geen spaarloonregeling. Deze kunnen ze nu ook niet meer afsluiten dus voor ons gaat die vlieger niet op. :'(

Tesla Model Y RWD (2024)

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Dit ga ik ook maar eens even uitvogelen :).

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:10:
De reden waarom ik er nooit aan meegedaan heb, is omdat ik van te voren niet kon inschatten of ik wel of niet (minstens) vier jaar bij dezelfde werkgever zou zitten. Je moet wel minstens vier jaar honkvast zijn om er van te profiteren, er vanuit gaande dat je op 1-1 in dienst getreden bent (als je bv op 1 feb. in dienst komt, moest je uiteindelijk bijna vijf jaar bij dezelfde werkgever zitten om er van te kunnen profiteren).
:?
Het geld van je brutoloon wordt op een spaarloon-rekening gestort. Na 4 jaar komt dat bedrag vrij. Het is jouw geld, de rekening staat op jouw naam, jij mag het dan opnemen. Je bent dus NIET verplicht al die tijd bij dezelfde werkgever te blijven!

[ Voor 0% gewijzigd door naitsoezn op 05-09-2016 12:18 . Reden: nickchange edit ]

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

supergert schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:46:
[...]

:?
Het geld van je brutoloon wordt op een spaarloon-rekening gestort. Na 4 jaar komt dat bedrag vrij. Het is jouw geld, de rekening staat op jouw naam, jij mag het dan opnemen. Je bent dus NIET verplicht al die tijd bij dezelfde werkgever te blijven!
O, bij m'n vorige werkgever kwam het geld vrij als je uit dienst ging, en moest je over het vrijgekomen bedrag alsnog belasting betalen. Maar misschien verschilt dit dan per werkgever/spaarloonregeling.

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

@ TS Heel erg bedankt voor de heads up.
Toch inderdaad snel cashen, net gebeld met HR geen problemen hier en wordt in een keer ingehouden op mijn salaris.

Waarom ik nog geen spaarloon had :O laten we het op onhandigheid van mezelf houden bij een jobswitch

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:09
Ook maar eens geïnformeerd bij de baas. Hij heeft het doorgezet naar de financieel afdeling.
Het bedrijf heeft reeds een spaarloon regeling, dus neem aan dat dit geen enkel probleem wordt :)

Ik, en vele collega's met mij, deden nog niet meer. Van mij uit vooral vanwege luiigheid en wantrouwen :)

[ Voor 22% gewijzigd door frickY op 11-10-2011 14:17 ]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:32
Nice! Werkgever had het al voorbereid, er komt een brief mee met het loon van oktober maar ik heb nu al een formuliertje in mogen vullen. Gaat ook nog eens van de eindejaarsuitkering af en dan in januari netto 613 euro er bij, *caching*! Toch weer mooi een nieuwe videokaart verdiend :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:50:
Nice! Werkgever had het al voorbereid, er komt een brief mee met het loon van oktober maar ik heb nu al een formuliertje in mogen vullen. Gaat ook nog eens van de eindejaarsuitkering af en dan in januari netto 613 euro er bij, *caching*! Toch weer mooi een nieuwe videokaart verdiend :)
euh, hou je er rekening mee dat je niet 613 euro verdient maar dat je de inkomstenbelasting die JIJ zou hebben moeten betalen over 613 euro verdient ? (voordat je de videokaart al koopt voor de beer geschoten is)

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-11 09:50
Thanks voor de tip. Eind december 356eu minder nettoloon, om vervolgens in januari 612eu terug te krijgen :)

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:32
P.O. Box schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:22:
[...]

euh, hou je er rekening mee dat je niet 613 euro verdient maar dat je de inkomstenbelasting die JIJ zou hebben moeten betalen over 613 euro verdient ? (voordat je de videokaart al koopt voor de beer geschoten is)
Jah ik snap dat het maar 257 oplevert, maar ik hoef ook geen Radeon 6990 :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

MSalters schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:36:
Tja, dan moet je iets dwingender richting baas zijn. Briefje naar "legal" afdeling bijvoorbeeld, met de vraag hoe je de geleden schade (wegens niet-naleving van CAO bepaling) kunt verhalen op de baas. Als ze dan nog niet meewerken, vragen naar welk adres de dagvaarding moet. Voor dit soort bedragen heb je geen advocaat nodig, daar kun je zelf de werkgever naar de kantonrechter slepen.
Ik ga er ook zeker even enkele briefjes aan wagen. CAO biedt zeer helder de mogelijkheid, maar er werd letterlijk te kennen gegeven dat deze bepalingen naar wens van de werkgever worden nageleefd. Erg vreemd dat actie wederom bij de werknemer wordt gelegd. Ik word er kriegelig van.

Edit: Telefoontje 2 met de vraag naar het postadres van de juridische afdeling zette alsnog het eea in gang. Ik word terug gebeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 11-10-2011 16:09 ]

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 10:43

Geckoo

Good news, everyone!

hier is het ook door gezet naar de administratie :)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Luuk
  • Niet online
Mijn aanvraag is ook de deur uit. :)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Het moet hier eerst helemaal officieel zijn voordat HRM iets doet :+

Gelukkig is het hoofd HRM een ontzettende coole gast hier, dus ik verwacht dat 't hier wel goed komt :)

• YuriV
  • Laatst online: 08:19
Gelukkig werk ik bij een kleine werkgever die de tip en bijbehorende formulieren zelf al gestuurd heeft. Snel maar even regelen dus.

Natte krant (363218) (V.242)

• sub0kelvin
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik deed al 2 jaar mee, maar ik vind het fijn om te horen dat het (waarschijnlijk) komende januari al vrijkomt. De rente op mijn spaarrekening is namelijk flink wat hoger dan die op mijn spaarloonrekening.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:36
sub0kelvin schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:26:
Ik deed al 2 jaar mee, maar ik vind het fijn om te horen dat het (waarschijnlijk) komende januari al vrijkomt. De rente op mijn spaarrekening is namelijk flink wat hoger dan die op mijn spaarloonrekening.
Laat me even weten welke bank je hebt... ik wil ook wel 38+ % rente :+

Het gaat bij spaarloon natuurlijk niet om de hoeveelheid RENTE... maar het feit dat je er geen BELASTING over betaald :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• sub0kelvin
  • Laatst online: 10-08-2023
:? Ik bedoel natuurlijk niet het verschil tussen spaarloon en gewoon sparen.

Het gaat mij om het verschil tussen 4 jaar verplicht moeten vastzetten op een rekening met ~1% rente en vroegtijdig kunnen opnemen om het dan zelf op een interessantere rekening/deposito kunnen zetten. Bij vroegtijdig vrijkomen behoud je natuurlijk het belastingvoordeel.

• MrAngry
  • Laatst online: 10:07
HRM was niet blij net, toen ik voorstelde dat ze best het hele bedrijf konden mailen dat er gratis geld te halen valt. De arme meisjes hadden de afgelopen 2 dagen al honderden aanvragen voor de kiezen gekregen, nou inc die van mij iig. Hopelijk hebben ze nog tijd en mankracht om het allemaal op tijd rond te maken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
De banken zijn er vast ook niet blij mee, hoop administratie om al die rekeningen te openen voor een looptijd van 2 maandjes.

[ Voor 3% gewijzigd door DC_Vincent op 12-10-2011 12:18 ]

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 08:46
Ik begrijp van mijn collega dat als je nu een spaarloonrekening opent, het geld op deze rekening toch 4 jaar vast staat. Is dat zo? Iemand misschien een goede bron?

sensei_d.fpv channel

• dcl!
  • Laatst online: 17-11 21:49
In principe staat het 4 jaar vast, gewoon zoals het altijd was, maar door de aankomende wijziging is besloten dat iedereen per 1 januari ook alles mag opnemen. Dus je kan zelfs kiezen.

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
Is nog niet definitief. Bron: rijksoverheid

"Vrijgave spaarloon per 1 januari 2012
Er zijn plannen om de spaarloonregeling af te schaffen per 1 januari 2012. Ook deze maatregel is een onderdeel van het Belastingplan 2012. Dit is een wetsvoorstel dat nog moet worden behandeld door de Tweede Kamer en Eerste Kamer. Als de plannen doorgaan, kunt u uw opgebouwde spaarloon met ingang van 1 januari 2012 vrij opnemen. Opname van uw spaarloon is overigens niet verplicht."

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Mijn werkgever heeft ook aangegeven dat ze mee willen werken dus ik ga een maandje meedoen met de spaarloon plan. Ik krijg ook een formulier om in te vullen waarmee ik in januari de spaarloon weer op mijn betaalrekening kan storten. Een kleine €200 winst in mijn geval :)

Elke voordeel is er een zeg ik altijd.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mits natuurlijk wetsvoorstel ook wordt doorgezet, anders moet je je voordeel nog 4 jaar uitstellen ;)

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10 23:24

V525

.

Helaas bij ons is het CAO bepaald dat je alleen per 1 Januari van elk nieuw kalenderjaar kan instappen...

• Wceend
  • Laatst online: 23-10 14:03
V525 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:25:
Helaas bij ons is het CAO bepaald dat je alleen per 1 Januari van elk nieuw kalenderjaar kan instappen...
ehm dat is toch een beperking van een wettelijke mogelijkheid? Een cao gaat toch niet boven de wet neem ik aan.

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wceend schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:53:
[...]

ehm dat is toch een beperking van een wettelijke mogelijkheid? Een cao gaat toch niet boven de wet neem ik aan.
Natuurlijk kan een CAO wettelijk regelingen wel verder aanscherpen. Werkgevers zijn volgens mij niet eens verplicht om de spaarloonregeling aan te bieden.

• frickY
  • Laatst online: 09:09
Dat klopt. Dat zijn ze niet.

Hier is het formulier om een rekening te openen inmiddels ook op het intranet verschenen.
Maar ik begrijp dat het overboeken vanje saldo naar je reguliere rekening, en mogelijk het opzeggen van die spaarloonregeling, weer losse handelingen met eigen formulieren zijn?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
frickY schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:38:
Dat klopt. Dat zijn ze niet.

Hier is het formulier om een rekening te openen inmiddels ook op het intranet verschenen.
Maar ik begrijp dat het overboeken vanje saldo naar je reguliere rekening, en mogelijk het opzeggen van die spaarloonregeling, weer losse handelingen met eigen formulieren zijn?
Opzeggen en saldo overboeken zul je met formulieren van je bank moeten doen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Wceend
  • Laatst online: 23-10 14:03
DC_Vincent schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:22:
[...]

Natuurlijk kan een CAO wettelijk regelingen wel verder aanscherpen. Werkgevers zijn volgens mij niet eens verplicht om de spaarloonregeling aan te bieden.
dan ben ik in de war met de levensloopregeling. Daar is een werkgever wel verplicht mee te werken.

• Sebas1979
  • Nu online
DC_Vincent schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:18:
[...]

De banken zijn er vast ook niet blij mee, hoop administratie om al die rekeningen te openen voor een looptijd van 2 maandjes.
De chickies van het ABN-Amro filiaal waar ik nog snel even een spaarloon-rekening kwam openen hebben me toch zeer snel, kundig en vriendelijk geholpen. Ondanks dat ik bepaald niet de eerste was die er voor langs kwam :) Geen onvertogen woord gehoord.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sebas1979 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:52:
[...]

De chickies van het ABN-Amro filiaal waar ik nog snel even een spaarloon-rekening kwam openen hebben me toch zeer snel, kundig en vriendelijk geholpen. Ondanks dat ik bepaald niet de eerste was die er voor langs kwam :) Geen onvertogen woord gehoord.
Open jij zelf een spaarloon-rekening? Dat bepaalt en doet de werkgever toch voor je?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

P.O. Box schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:32:
Open jij zelf een spaarloon-rekening? Dat bepaalt en doet de werkgever toch voor je?
Dat kan iedereen gewoon doen, per saldo is het gewoon een 'geblokkeerde rekening' die op jouw naam komt te staan, waar je werkgever (normaliter) elke maand het bedrag op overmaakt. Je moet wel wat krabbels hebben van je werk, maar dat is andersom ook (ik moet kopie-paspoort meesturen).

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 19-10-2011 12:20 ]

• Faxe
  • Laatst online: 17-07 17:08
Plenaire behandeling en stemming over het belastingplan 2012 is op 15, 16 en 17 november. Denk dat ik daar nog even op wacht voordat ik het formulier voor deelname aan de spaarloonregeling inlever.

• Gaitman
  • Laatst online: 07:09

Gaitman

The Real One

N.V.T.

[ Voor 98% gewijzigd door Gaitman op 19-10-2011 15:14 ]

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Er staat juist:
Let op: de spaarloonregeling wordt afgeschaft.Het kabinet heeft aangekondigd dat vanaf 1 januari 2012 de spaarloonregeling wordt afgeschaft. Inleg is dus vanaf 1 januari 2012 niet meer mogelijk. In 2011 kan nog wel worden ingelegd. Het openen van nieuwe rekeningen is mogelijk tot ultimo 2011. Er komt een overgangsregeling voor opgebouwd spaarloontegoed. Het opgebouwde spaarloontegoed kan vanaf 1 januari 2012 vervroegd worden opgenomen zonder belastingheffing. Wordt het opgebouwde spaarloontegoed niet opgenomen? Dan blijft de extra jaarlijkse vrijstelling in box 3 voor het opgebouwde spaarloontegoed in stand. Voor deze spaarloontegoeden blijven de huidige blokkeringstermijn en deblokkeringsmogelijkheden bestaan. In januari 2016 zal het laatste geblokkeerde spaarloontegoed vrijvallen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Gaitman
  • Laatst online: 07:09

Gaitman

The Real One

Ja sorry die andere regeling is een oude uitzondering.
Pagina: 1 2 Laatste