Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:29
Ik heb het in ieder geval even snel aangevraagd voor mijn vriendin. snap eigenlijk niet waarom we niet meededen...

Ik ben gewisseld van werkgever dit jaar en kan dus niet meedoen.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-11 10:50
Wel bizar dat iedereen nu het nut van deze regeling in gaat zien.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:40

Sherlock

No Shit

Cobb schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:05:
Wel bizar dat iedereen nu het nut van deze regeling in gaat zien.
Voor mij persoonlijk ligt het iets anders; bij mijn vorige werkgever deed ik ook mee. Echter ben ik er bruto zo veel op achteruit gegaan toen ik naar mijn huidige werkgever oversatpte dat er echt even niks af kon. Om nu in 2 maanden tijd meer dan €200 te verdienen door even wat spaargeld op te nemen is natuurlijk wel heel erg aantrekkelijk. :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18
Ik doe al bijna tien jaar mee met spaarloon, ik snap niet dat mensen nu pas wakker worden. Ik heb inmiddels 1200 Euro voordeel gehad aan deze manier van sparen.

Het zou mij overigens niet verbazen dat het vrijgeven per 1 januari komt te vervallen. Door het afschaffen van spaarloon en nu de groei van spaargelden bij de Nederlandse banken, hebben zij weer meer buffers en kunnen dus weer meer geld aantrekken op de markt. Door spaarloon niet vrij te geven per januari, hebben de banken dus voor de komende vier jaar extra kapitaal.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
BiLLY_daKid schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:56:

Het zou mij overigens niet verbazen dat het vrijgeven per 1 januari komt te vervallen. Door het afschaffen van spaarloon en nu de groei van spaargelden bij de Nederlandse banken, hebben zij weer meer buffers en kunnen dus weer meer geld aantrekken op de markt. Door spaarloon niet vrij te geven per januari, hebben de banken dus voor de komende vier jaar extra kapitaal.
Sinds wanneer draagt niet-achtergesteld vreemd vermogen bij aan het kernkapitaal van een bank :?

Het kapitaal dat banken nodig hebben om hun buffers aan te sterken conform Basel III is eigen vermogen. Om jouw spaargeld te kunnen aannemen moet een bank dus aandelen uitgeven of winst in het bedrijf houden.

• BiLLY_daKid
Ik ga wel een beetje off-topic, maar: "Als belangrijkste maatregel geldt dan banken voortaan een veel grotere financiële buffer dienen aan te houden. Tegenover alle beleggingen en leningen moeten banken vanaf 2015 ten minste 4,5% eigen kernkapitaal hebben staan. Bovendien moeten de banken vanaf 2019 beschikken over een 2,5% extra buffer."

Je hebt gelijk dat het eigen vermogen met Basel3 belangrijker is geworden, maar volgens mij zijn de spaargelden nog steeds voor 95% belangrijk om leningen te mogen verstrekken. Niet?

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:50
Effect voor de banken is in de praktijk nihil, het is de afgelopen jaren al zo vaak vrijgegeven dat er allang niet meer voor 4 jaar spaarloon op staat bij de meesten. En de meeste mensen die het opgenomen hebben, verplaatsen het naar een andere spaarrekening ipv het uit te geven.

Overigens kunnen mensen die een huis gaan kopen of kinderopvang moeten betalen, dit ook als reden aanvoeren voor opname. Mocht je dus zitten te twijfelen om mee te gaan doen en bijvoorbeeld kinderen in de opvang hebben, dan kan je gerust een spaarloonrekening openen. Mocht het toch niet vrijvallen per 1-1 dan kan je het wat kopienota's en een formulier alsnog opnemen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
BiLLY_daKid schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:53:
Ik ga wel een beetje off-topic, maar: "Als belangrijkste maatregel geldt dan banken voortaan een veel grotere financiële buffer dienen aan te houden. Tegenover alle beleggingen en leningen moeten banken vanaf 2015 ten minste 4,5% eigen kernkapitaal hebben staan. Bovendien moeten de banken vanaf 2019 beschikken over een 2,5% extra buffer."

Je hebt gelijk dat het eigen vermogen met Basel3 belangrijker is geworden, maar volgens mij zijn de spaargelden nog steeds voor 95% belangrijk om leningen te mogen verstrekken. Niet?
Saldi van spaarloon-rekeningen zijn voor de bank geleend geld (vreemd vermogen). Dat telt principieel niet mee in het kernkapitaal.

Een kernkapitaal van 7% betekent in deze context zo ongeveer:

"om 13 euro aan spaarloon te mogen beheren moet een bank 1 euro aan eigen vermogen inbrengen. met deze 13 + 1 euro kan de bank 14 euro uitlenen of anderszins investeren."

Het idee is als volgt: de bank kan een afschrijving van 7% op het uitgeleende geld verwerken zonder dat de rekeninghouders in gevaar komen. In eerste instantie komt de schade terecht bij de aandeelhouders; zij zijn immers de leveranciers van het risicodragend kapitaal (eigen vermogen).

De buffers van een bank moeten dus bestaan uit het eigen geld van de bank, dus niet het saldo van hun rekeninghouders. En dat is ook vanuit de consument gezien volstrekt logisch. Als rekeninghouder breng je geld naar een bank, zodat zij het voor je kunnen uitlenen. De rente die op die leningen wordt ontvangen deel je met de bank. Maar dat is iets heel anders dan dat je met jouw geld borg wilt staan voor de bank.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:50
Tip voor de twijfelaars om niet te lang te wachten. Mijn werkgever heeft vandaag een deadline van 15 november ingesteld aangezien de bank na die datum geen nieuwe aanmeldingen meer accepteert. Waarschijnlijk zal dat voor meer aanbieders gelden.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hier nog geen deadline, ik wil wel eerst 100% zekerheid dat het bedrag ook per 1 januari direct vrijvalt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Seraphin schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:04:
Je moet er natuurlijk net even de financiële armslag voor hebben (het gaat wel eerst van je bruto-salaris af), maar als dat past, of je kan de storting b.v. gelijk laten vallen met je 13e maand, dan is het gratis geld ;)
Hoe moet ik dat precies zien? die 613 euro gaat eerst van je brutosalaris af of iets dergelijks?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gunner schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:55:
[...]

Hoe moet ik dat precies zien? die 613 euro gaat eerst van je brutosalaris af of iets dergelijks?
Klopt. Wordt bruto ingehouden en in januari valt het netto vrij. Belastingvrij dus.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Ehh, ja. De werkgever maakt het bedrag (zonder inhouding van belasting) over op je spaarloonrekening.

Je zou ervoor kunnen kiezen om nu de spaarloonrekening te (laten) openen en je werkgever opdracht te geven om het bedrag pas in december te storten op de spaarloonrekening (wanneer je je evt. 13e maand ontvangt).

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48
Ik werk sinds Juni dit jaar maar kon volgens onze salaris administrateur zonder problemen meedoen aan de spaarloonregeling. Ik weet niet waar jullie de informatie vandaan halen dat het alleen is voor mensen die vanaf 1 januari werkzaam zijn?

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
jamiev90 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:41:
Ik weet niet waar jullie de informatie vandaan halen dat het alleen is voor mensen die vanaf 1 januari werkzaam zijn?
Hier: http://belastingdienst.nl...2_spaarregelingen-01.html
Als een werknemer bij u wil sparen via de spaarloonregeling, dan moet worden voldaan aan de volgende 2 voorwaarden:
  • De werknemer is sinds 1 januari 2011 bij u in dienst.
  • U past voor die werknemer sinds 1 januari 2011 de algemene heffingskorting toe.

• jamiev90
  • Laatst online: 21:48
Hmm, als mijn werkgever me ondanks deze regels toch heeft aangemeld. Wie is hier dan fout? Of zou de aanvraag van mijn werkgever dan gewoon worden afgewezen?

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

jamiev90 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:35:
[...]

Hmm, als mijn werkgever me ondanks deze regels toch heeft aangemeld. Wie is hier dan fout? Of zou de aanvraag van mijn werkgever dan gewoon worden afgewezen?
Ik zou niet weten wie er formeel fout zit, maar als ik jou was zou ik zelf aan de bel trekken, aangezien jij degene bent die er last van gaat krijgen uiteindelijk (ten minste... denk ik) :S

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 14:20
Jammer dat er nog geen finaal uitsluitsel is over het wel/niet vrijgeven per 1-1... ook bij ons is er een deadline ( 1 nov.) om je op te geven. Zojuist de formulieren dus maar de deur uit gedaan; ik gok er op dat het wordt vrijgegeven.

Zoals hierboven al wordt opgemerkt; er is al vaker een tussentijdse vrijval geweest, dus ik ga er vanuit dat er niet nu opeens moeilijk wordt gedaan :)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11 10:55

Houston3

ole

Seraphin schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:41:
Jammer dat er nog geen finaal uitsluitsel is over het wel/niet vrijgeven per 1-1... ook bij ons is er een deadline ( 1 nov.) om je op te geven. Zojuist de formulieren dus maar de deur uit gedaan; ik gok er op dat het wordt vrijgegeven.

Zoals hierboven al wordt opgemerkt; er is al vaker een tussentijdse vrijval geweest, dus ik ga er vanuit dat er niet nu opeens moeilijk wordt gedaan :)
Vanaf 1 januari 2012 bestaat de spaarloonregeling niet meer. Er is dus niet echt een andere optie dan vrijvallen.

Zie ook: http://www.nu.nl/geldzake...on-komt-in-2012-vrij.html

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41

ST10©DE

Dus.............

Houston3 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:33:
[...]

Vanaf 1 januari 2012 bestaat de spaarloonregeling niet meer. Er is dus niet echt een andere optie dan vrijvallen.

Zie ook: http://www.nu.nl/geldzake...on-komt-in-2012-vrij.html
Nou, je quote Nu.nl. Ik ga liever af op berichten van de overheid:
Nieuwsbericht | 06-10-2011

De spaarloonregeling wordt per 1 januari 2012 afgeschaft. Dit betekent dat het opgebouwde spaarloon met ingang van 1 januari 2012 vrij op te nemen is. Dit staat in het Belastingplan 2012. In dit wetsvoorstel stelt staatssecretaris Weekers van Financiën voor dat de spaarloonregeling en levensloopregeling zullen opgaan in de nieuwe regeling ‘vitaliteitssparen’.
.....
Het Belastingplan 2012 moet nog worden behandeld in de Tweede en Eerste Kamer.
bron: http://www.rijksoverheid....vanaf-1-januari-2012.html

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Railgunner
  • Laatst online: 17-11 15:41
Sempy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:26:
Tip voor de twijfelaars om niet te lang te wachten. Mijn werkgever heeft vandaag een deadline van 15 november ingesteld aangezien de bank na die datum geen nieuwe aanmeldingen meer accepteert. Waarschijnlijk zal dat voor meer aanbieders gelden.
Bij mij werd verteld dat ik me voor 1 november moest aanmelden, omdat onze aanbieder (ABN AMRO) daarna geen nieuwe aanvragen meer in behandeling neemt. Gister dus maar even geregeld, met dank aan dit topic _/-\o_.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Hmmbob
  • Laatst online: 19:04
Defensie accepteert tot 1 december nieuwe aanvragen; de rekening is al geopend (dat moet je bij Defensie zelf doen, waar niet iedere bank het zomaar mee eens is) dus alles kan snel geregeld worden. Ik wacht de 17e wel af ;-)

Sometimes you need to plan for coincidence

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Cobb schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:10:
LOL. Ik maak nu ruim 10 jaar gebruik van het spaarloon, wat weer belegd wordt (in een woekerpolis) en heb hier nu straks een aardig verlies mee...

Even kijken of mijn vriendin hier voor te porren is. Is deze ervoor geschikt?

http://www.rabobank.nl/pa...te/rabospaarloonrekening/
Dat had ik ook. Maar om de 2 jaar is het telkens aangepast, althans, dat dacht ik dus. Maar men maakt de ene polis premie-vrij, om vervolgens een nieuwe aan te smeren, zodat men commisie pakt. Fijn die onafhankelijke adviseurs van de SVB.

Ik had dus 2 premie-vrije en 1 lopende woekerpolis-lijfrente pensioen achtig iets. Heb die 3de toen zelf premie-vrij gemaakt, en de hele handel leeg-getrokken.

Je kan dus beter die handel premie-vrij maken, en je verlies nemen, en elders wat opbouwen, dan ben je sowieso veel beter af. De compensatie van die woekerpolisen is altijd nog lager dan wat je met een nieuwe polis opbouwd. Punt is dat die compensatie pas na de looptijd betaald wordt, en wat nu 30 euro, is over 30 jaar door de inflatie nog maar 5 euro waard (vergeleken met nu).

En weer on-topic:

M'n werkgever doet er ook niet aan mee, deed dat overigens al niet.

Ik kan natuurlijk netto dat bedrag gewoon zelf storten, en het zelf doorrekenen (cq. inhouden) bij de belastingaangifte over 2011.

Maar dan kloppen de jaaropgaves natuurlijk niet meer. Zou dat dan weer frauderen zijn? Zou me niets verbazen. Toch zou zo'n voordeeltje leuk zijn.

Ey!! Macarena \o/

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
Rabobank heeft al laten weten dat het door de enorme respons even kan duren tot de bevestiging op de mat valt.

Denk dat er tegen de verwachting van de minister in nog een flink aantal mensen snel even mee willen doen.

@Raz
Je kunt inderdaad niet 'spaarlonen' zonder medewerking van je werkgever. Je kunt om te beginnen te geblokkeerde rekening al niet eens openen.

[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 04-11-2011 15:39 ]

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 15:36
Dat is niet zo'n mooi nieuws, gisteren het aanvraagformulier opgestuurd. Hopelijk is het er voor 1 dec.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Vorige week nog snel even aangevraagd.
Het kostte me het invullen van twee formuliertjes en een bezoek aan de huisbankier van mijn werkgever, waar ik zelf nog geen klant was (In verband met de verplichte identificatie).
Ik was die dag de vijfde bij dat kantoor die een spaarloonrekening opende :>

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

The Executer

Lekker belangrijk!

Zitten er eigenlijk nog haken & ogen aan? Ik doe op dit moment nog niet mee in een spaarloonregeling van mijn werkgever, en heb ook geen idee hoe dit allemaal loopt. Ik heb wel de mogelijkheid geboden gekregen nog aan een spaarloopregeling mee te kunnen doen, maar nergens hoor ik iets over nadelen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Henk007
Het enige nadeel is volgens mij dat je bruto loon over 2011 daalt met 613 euro. Dat betekent dat in geval van bijvoorbeeld werkloosheid je WW uitkering op dat lagere bedrag is gebaseerd.
Van Nibud.nl:
Lagere sociale uitkeringen

Over het bedrag dat u spaart met de spaarloonregeling hoeft u geen belasting te betalen. Maar u betaalt ook geen werknemerspremies (WW, WIA/WAO) en inkomensafhankelijke bijdrage van de Zorgverzekeringswet. Dat heeft een nadeel. Uw bruto salaris minus spaarloon telt mee voor het bepalen van de hoogte van een eventuele WW-, Ziektewet- of WIA-uitkering. Neemt u deel aan de spaarloonregeling, dan vallen deze uitkeringen dus lager uit.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het enige nadeel is, dat je het netto 'even' zo'n 400 euro kost. Daarintegen spaar je met die 400 euro netto, 600 euro, die je in januari als 600 euro kan opnemen.

Als je dat bedrag netto na aftrek van de inleg niet kan missen, is dat het nadeel. Heb je spaarcenten, kan je die 'klap' dus eenvoudig opvangen.

Het nadeel ligt dus weer bij de minima in deze..

Edit: en wat boven me staat dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 04-11-2011 15:48 ]

Ey!! Macarena \o/

• Seraphin
The Executer schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:42:
Zitten er eigenlijk nog haken & ogen aan? Ik doe op dit moment nog niet mee in een spaarloonregeling van mijn werkgever, en heb ook geen idee hoe dit allemaal loopt. Ik heb wel de mogelijkheid geboden gekregen nog aan een spaarloopregeling mee te kunnen doen, maar nergens hoor ik iets over nadelen.
Mja, er zijn wel een paar dingen waar je rekening mee moet houden:
  • Ben je pas na 1-jan-2011 bij je huidige werkgever in dienst getreden? Dan heb je pech en kun je niet meedoen
  • Doe je al mee aan een levensloopregeling? Ook dan --> pech
  • Het maximale bedrag dat je in mag leggen is EUR 613 per jaar. Dit wordt dus ingehouden op je brutoloon. Kun je dit missen of heb je iedere maand elke cent nodig?
  • Iedereen gaat er nu van uit dat je totale saldo van spaarloon per 1-1-2012 direct vrij opneembaar is. Er zijn wel signalen dat dit gaat lukken (oppositie heeft het al eerder voorgesteld b.v.), maar dit wordt pas definitief bekend op 17-11. In het ergste geval blijft het gespaarde saldo over 2010 nog 4 jaar geblokkeerd (dan duurt het dus tot 1-1-2016 voordat je het kan uitgeven).
Overige nadelen kan ik echt niet bedenken.

Oeh; die van Henk007 klopt ook! Technisch gezien een nadeel; persoonlijk maakt het me niets uit :P

[ Voor 3% gewijzigd door Seraphin op 04-11-2011 15:52 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 15:23
Seraphin schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:51:
[...]

• Iedereen gaat er nu van uit dat je totale saldo van spaarloon per 1-1-2012 direct vrij opneembaar is. Er zijn wel signalen dat dit gaat lukken (oppositie heeft het al eerder voorgesteld b.v.), maar dit wordt pas definitief bekend op 17-11. In het ergste geval blijft het gespaarde saldo over 2010 nog 4 jaar geblokkeerd (dan duurt het dus tot 1-1-2016 voordat je het kan uitgeven).
Er is echt geen enkele aanwijzing dat het niet per 1 januari vrij komt. ik vind het persoonlijk oliedom van de overheid, maar die 250 ekkies laat ik ook niet op straat liggen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Railgunner
Henk007 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:46:
Het enige nadeel is volgens mij dat je bruto loon over 2011 daalt met 613 euro. Dat betekent dat in geval van bijvoorbeeld werkloosheid je WW uitkering op dat lagere bedrag is gebaseerd.
Heeft dit ook consequenties voor een evt. hypotheekaanvraag? Je brutojaarsalaris is lager, dus kun je minder hypotheek krijgen?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Seraphin schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:51:
[...]

Mja, er zijn wel een paar dingen waar je rekening mee moet houden:
  • Ben je pas na 1-jan-2011 bij je huidige werkgever in dienst getreden? Dan heb je pech en kun je niet meedoen
  • Doe je al mee aan een levensloopregeling? Ook dan --> pech
  • Het maximale bedrag dat je in mag leggen is EUR 613 per jaar. Dit wordt dus ingehouden op je brutoloon. Kun je dit missen of heb je iedere maand elke cent nodig?
Overige nadelen kan ik echt niet bedenken.

Oeh; die van Henk007 klopt ook! Technisch gezien een nadeel; persoonlijk maakt het me niets uit :P
  • Ik ben sinds 2009 in dienst van deze baas. Wel loopt mijn contract af per februari, waarbij het niet zeker is of deze verlengd wordt (4 tijdelijke contracten). Ik ga er wel vanuit.
  • Geen levensloopregeling op dit moment
  • Heb het geld eigenlijk nodig, maar heb een spaarrekening waardoor ik het tijdelijk op kan vangen
Als ik dit zo lees, haal ik het volgende eruit: Wordt mijn contract niet verlengd in februari, en stopt het spaarloon niet per januari, heb ik een probleem omdat mijn loon - spaarloon = minder loon waarop mijn eventuele uitkering berekend wordt. In mijn geval dus niet heel slim om te kiezen?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De WW wordt berekend over het SV-loon, en dus ook over je overuren (als je die gemaakt hebt).

Dat wordt een manmaatloon genoemd, en kijken ze naar de inkomsten van feb 2011-jan 2012. Dan mis je inderdaad die 613 euro bruto. Maar dat is netto echt peanuts.

Gaat om 50 euro bruto per maand meer verschil. Netto blijft daar dus minder van over. En het voordeel heb je netto al via de spaarloon, belastingvrij.

In jouw geval is het dus een voordeel, want je betaald
- geen belasting over die 613 in 2011
- je bruto uitkering wordt lager, dus in verhouding betaal je ook minder belasting over je uitkering, waardoor het verschil netto echt verwaarloosbaar is.

Ey!! Macarena \o/

• Henk007
Als ik dat zo even globaal afschat kun je beter niet meedoen met de spaarloonrekening als je 'verwacht' langer dan ca. 6 maanden in de WW te blijven. Grove schatting die hoger of lager uitvalt per individu.
(Belastingvoordeel spaarloon) / (netto vermindering maandelijkse ww-uitkering)

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 04-11-2011 16:20 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bij een inkomen van 2500 bruto per maand gaat je WW naar 70% (de eerste 2 maanden trouwens 75%, maar neem ik voor het gemak even niet mee), en ik reken ook even niet met de waardes van het UWV, die hanteren niet 52 weken, maar 52,x.

Zonder spaarloon:
2500 bruto uit werk
1750 WW

2500 bruto uit werk - 52 euro spaarloon
2448 belastbaar
1713 WW

Zonder spaarloon is je WW dan netto: 1394, met spaarloon: 1374.

Het is even een grove berekening. Maar om 613 te missen op je WW netto (wat dit spaarloon is dus netto), moet je wel erg lang in de WW zitten wil het negatief uitpakken.

Maar als je uitkering sowieso boven de limiet uitkomt, krijg je sowieso minder, en dan kan je het maar beter wel doen ;)

Het kan dus negatief uitpakken, maar ook positief als je SV-dagloon boven de grens komt, en je daardoor dus minder dan die 70% gaat krijgen. Ligt aan wat je verdient hebt tussen feb 2011 en jan 2012, mocht je contact niet verlengt worden.

Dus zonder de nodige informatie, kan er eigenlijk niet zoveel over gezegd worden.

Ey!! Macarena \o/

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

RaZ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:34:
Bij een inkomen van 2500 bruto per maand gaat je WW naar 70% (de eerste 2 maanden trouwens 75%, maar neem ik voor het gemak even niet mee), en ik reken ook even niet met de waardes van het UWV, die hanteren niet 52 weken, maar 52,x.

Zonder spaarloon:
2500 bruto uit werk
1750 WW

2500 bruto uit werk - 52 euro spaarloon
2448 belastbaar
1713 WW

Zonder spaarloon is je WW dan netto: 1394, met spaarloon: 1374.

Het is even een grove berekening. Maar om 613 te missen op je WW netto (wat dit spaarloon is dus netto), moet je wel erg lang in de WW zitten wil het negatief uitpakken.

Maar als je uitkering sowieso boven de limiet uitkomt, krijg je sowieso minder, en dan kan je het maar beter wel doen ;)

Het kan dus negatief uitpakken, maar ook positief als je SV-dagloon boven de grens komt, en je daardoor dus minder dan die 70% gaat krijgen. Ligt aan wat je verdient hebt tussen feb 2011 en jan 2012, mocht je contact niet verlengt worden.

Dus zonder de nodige informatie, kan er eigenlijk niet zoveel over gezegd worden.
Ik mocht willen zo'n loon te hebben! Zit op 1560 bruto. Ik weet niet welke gegevens er verder nog nodig zijn?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De loonstroken van feb 2011 t/m jan 2012. Daar wordt ie over berekend. Misschien even wachten tot Ardana dit topic tegen het lijf loopt, die zal dat vast iets gedetaileerder kunnen vertellen.

Ik weet niet of ik die hele berekeningsformule thuis heb liggen, om het eventueel te kunnen.

Maar misschien handig om eens op je werk te polsen of er al wat bekend is over een vate aanstelling? Aan de andere kant, als ze vergeten dat je contract afloopt, en je wordt na je laatste werkdag niet weggestuurd als je aan het werk gaat, is ie stilzwijgend verlengd met een vaste aanstelling. (je hebt al 4 bepaalde tijd-contracten er op zitten zei je).

Ey!! Macarena \o/

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

RaZ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:57:
De loonstroken van feb 2011 t/m jan 2012. Daar wordt ie over berekend. Misschien even wachten tot Ardana dit topic tegen het lijf loopt, die zal dat vast iets gedetaileerder kunnen vertellen.

Ik weet niet of ik die hele berekeningsformule thuis heb liggen, om het eventueel te kunnen.

Maar misschien handig om eens op je werk te polsen of er al wat bekend is over een vate aanstelling? Aan de andere kant, als ze vergeten dat je contract afloopt, en je wordt na je laatste werkdag niet weggestuurd als je aan het werk gaat, is ie stilzwijgend verlengd met een vaste aanstelling. (je hebt al 4 bepaalde tijd-contracten er op zitten zei je).
Klopt. Ze hebben toen op het laatst gauw een contract met bepaalde tijd van gemaakt, gezien die mogelijkheid toen door de overheid geboden is. Gezien mijn persoonlijke omstandigheden momenteel, weet ik niet of ze het contract willen verlengen. Peilen wordt daarin beetje lastig, aangezien ik bij een detacheerder zit. De een zijn dood... Vergeten doen ze (vermoedelijk) niet, en mocht het wel zo zijn,kunnen ze je er alsnog makkelijk uitschoppen.

• m0nk
  • Laatst online: 22:18

m0nk

16-09-2003 15.15

Stond bij ons zelf op het intranet om dit nog even snel te doen. Had zelf de formulieren vorige maand ingediend. komt mooi uit want moet in Januari die vervelende boete betalen.. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Henk007
Het schijnt storm te lopen:
Run op spaarloon kost miljoenen
Maar je moet wel snel zijn als je nog mee wil doen:
Wie nog snel zijn voordeeltje wil halen moet opschieten, of is misschien al te laat. Aegon en SNS Bank zijn deze week al gestopt met het openen van nieuwe spaarloonrekeningen. ING stopt er per 1 december mee.

ABN Amro en Rabobank zeggen nog geen plannen te hebben om voor 31 december al te stoppen, maar dat het vooral van bedrijven afhangt of zij het nog administratief rond krijgen om een deel van het decemberloon op zo'n rekening te storten.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:28
m0nk schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:22:
Stond bij ons zelf op het intranet om dit nog even snel te doen. Had zelf de formulieren vorige maand ingediend. komt mooi uit want moet in Januari die vervelende boete betalen.. :P
Zorgverzekering bedoel je?

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 15:36
Zo bij mij is vandaag alles rond gemaakt. Nu nog even wachten en ca$hen maar! :P

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Seraphin
Belastingplan 2012 is aangenomen door de Tweede Kamer, in de amendementen wordt met geen woord gerept over (aanpassingen op) de spaarloonregeling.

http://www.rijksoverheid....t-belastingplan-2012.html

IMO kunnen we er nu wel van uit gaan dat de spaarloontegoeden daadwerkelijk per 1-1-2012 vrijvallen :)
Nog 6-7 weken wachten en dan het jaar met een leuk extraatje beginnen :)

• vanaalten
  • Laatst online: 19:59
De eerste kamer zal toch ook nog accoord moeten gaan?
Al is dit volgens mij echt geen controversieel onderwerp, dus ik verwacht niet dat de 1e kamer hier moeilijk over doet.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ben benieuwd of ASR de boel op tijd rond krijgt. Heb ruim 2 maanden geleden mijn spaarloonrekening aangevraagd maar tot op heden nog geen informatie van ze mogen ontvangen. Werkgever heeft wel aangegeven dat ze contact hebben gehad met ASR en dat ze alle communicatie direct met mij gaan doen ipv met de werkgever. Dit omdat ze vanwege de drukte het anders allemaal niet voor elkaar zouden krijgen. Vraag me nu wel af of ze dit nog voor het eind van het jaar voor elkaar hebben. En misschien interessanter, wat als ze dat niet voor elkaar hebben? Vis ik dan achter het net?

• Henk007
theHoff schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:44:
.... ze contact hebben gehad met ASR en dat ze alle communicatie direct met mij gaan doen ipv met de werkgever.
Zodra er een rekening is geopend en een rekeningnummer bekend is zal toch echt de werkgever die 613 euro moeten storten vóór 1 januari, anders gaat het niet werken voor jou.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ja dat wordt krap theHoff... Ik weet niet wanneer jij je loon gestort krijgt, maar grote kans is dat de loonadministratie run al gedraaid is... Bij ons moest alles voor 1 december bekend zijn, dus;

- Rekeningnummer voor je spaarloonregeling
- Bedrag wat je wilt storten

Onze salarisrun loopt in de 1e paar dagen van de maand en we krijgen uitbetaald op de 15e... Daarom moest het daarvoor allemaal bekend zijn... Denk dat je te laat bent...

Ik kreeg van de week overigens netjes een brief van ASN dat mijn spaarloonrekening (die ik in november geopend heb :+ ) afloopt, met direct een formulier erbij om te deblokkeren.. :)

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 19-12-2011 11:34 ]

• Ossi
  • Laatst online: 17-11 16:47
FreakNL schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:33:
Ja dat wordt krap theHoff... Ik weet niet wanneer jij je loon gestort krijgt, maar grote kans is dat de loonadministratie run al gedraaid is... Bij ons moest alles voor 1 december bekend zijn, dus;

Onze salarisrun loopt in de 1e paar dagen van de maand en we krijgen uitbetaald op de 15e... Daarom moest het daarvoor allemaal bekend zijn... Denk dat je te laat bent...

Ik kreeg van de week overigens netjes een brief van ASN dat mijn spaarloonrekening (die ik in november geopend heb :+ ) afloopt, met direct een formulier erbij om te deblokkeren.. :)
Sogetist? :)
Het klinkt herkenbaar namelijk. Uiteindelijk heb ik met flinke vertraging alsnog het rekeningnummer door kunnen geven (9 december geloof ik) en is alles goed gekomen? :)

• theHoff
  • Niet online
FreakNL schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:33:

13 oktober de aanvraag gedaan. Inmiddels is het wel op mijn salaris ingehouden, maar communicatie van ASR is er nog niet geweest. Dus wat dat betreft heb ik in principe nog tot 31 december aangezien het aan ASR ligt en niet aan mezelf. Zal er toch maar eens achteraan gaan.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:01

Sport_Life

Solvitur ambulando

hmm 2 dec. bij de bank binnen gelopen om die spaarloonrekening te openen en alles geregeld, nu net mn loon ontvangen, maar volgens mij is er geen 600 euro ingehouden, al moet ik de salarisstrook nog even afwachten (13e maand + uitbetaling overuren zitten erbij).
Is overigens mijn eigen schuld dat ik te laat was, dacht aanvankelijk dat mijn werkgever niet meedeed, maar blijkbaar wel dus even in orde gemaakt.
Klote kost me 257,15 euro :P. Had ik 257,15 euro belasting minder kunnen betalen

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 20-12-2011 23:04 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Seraphin
Ook apart; ik kreeg gisteren een brief van mijn werkgever / spaarloon uitvoerder met een heel verhaal over het aflopen van de spaarloonregeling. Maar in die brief werd met geen woord gerept over het direct vrijvallen van het gehele tegoed per 1-jan. Ik ga er stiekem een beetje van uit dat dit een voorzichtigheid van mijn werkgever is geweest.

Het belastingplan 2012 is in ieder geval gisteren aangenomen door de Eerste kamer; dat betekent dus dat alles inderdaad vrijvalt. --> over 2 weken de boel maar meteen overboeken. :)

• Hmmbob
Zojuist is het salaris gestort, en Defensie heeft het nog mooi voor elkaar gekregen om die 613 euro naar m'n spaarloon te boeken. Super, toch weer een leuk voordeeltje!

• Railgunner
Voor de mensen die een spaarloonrekening bij de ABN AMRO hebben geopend, hier kun je je spaartegoed opvragen:

https://www.abnamro.nl/nl...kening/f_vrijval2012.html

Volgens de HR-afdeling van mijn werkgever is het zo dat als je het formulier op deze site voor 31 december invult, je het geld in de eerste week van januari ontvangt. Ben benieuwd :).

• Hmmbob
Idem, maar dan voor de Rabobank: http://www.rabobank.nl/spaarloon (knopje op die pagina gaat naar formulier op https)
Als u dit formulier invult en verzendt, wordt uw gehele saldo begin januari op de spaarloonrekening overgeboekt naar de tegenrekening die bij de Rabobank bekend is. Doordat vanaf 1 januari 2012 niet meer in het kader van de spaarloonregeling gespaard kan worden, zal de Rabobank uw spaarloonrekening in 2012 opheffen.

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
RAILGUNNER schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:19:
Voor de mensen die een spaarloonrekening bij de ABN AMRO hebben geopend, hier kun je je spaartegoed opvragen:

https://www.abnamro.nl/nl...kening/f_vrijval2012.html

Volgens de HR-afdeling van mijn werkgever is het zo dat als je het formulier op deze site voor 31 december invult, je het geld in de eerste week van januari ontvangt. Ben benieuwd :).
Handige link. Direct maar geregeld en aangevraagd.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:03

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:01

AJM

Heeft iemand al het spaarloon ontvangen van de ABN? ik heb het formulier op 11 december ingevuld maar nog niks ontvangen deze week.
van: ABN AMRO Bank N.V.
datum: 11 december 2011 15:03

Geachte mevrouw, heer,

Hartelijk dank voor uw aanvraag om uw saldo van uw spaarloonrekening
op te nemen. U ontvangt uw spaartegoed in de eerste week van januari
op uw tegenrekening. U ontvangt de rente waar u nog recht op hebt als
losse boeking.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.

N.B. Dit is een automatisch verstuurd bericht

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

AJM schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:42:
Heeft iemand al het spaarloon ontvangen van de ABN? ik heb het formulier op 11 december ingevuld maar nog niks ontvangen deze week.

[...]
Dinsdag ontvangen, begin december aangevraagd

Elect a clown, expect a circus.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 09:37

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

[...]
Hier idd ook nog niets. Zelf ook begin december aangevraagd. Even geduld.

Waarom? Omdat het kan!!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
[...]
27-12 aangevraagd bij ABN en afgelopen woensdag ontvangen.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• ST10©DE
  • Laatst online: 22:41

ST10©DE

Dus.............

Iemand al iets ontvangen van een rabobank?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

P. Mekes schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:16:
Yes! Vanmorgen stond het op mijn rekening, nu inmiddels op de spaarrekening :) 29-12 aangevraagd via webformulier.

[ Voor 7% gewijzigd door Strikie op 06-01-2012 12:22 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• vanaalten
  • Laatst online: 19:59
P. Mekes schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:16:
Yep, ook bij mij stond het vandaag op m'n rekenening. 24-12 aangevraagd via het web-form.

• Hmmbob
Strikie schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:19:
[...]

Yes! Vanmorgen stond het op mijn rekening, nu inmiddels op de spaarrekening :) 29-12 aangevraagd via webformulier.
+1, alles staat op de (Rabo-) betaalrekening, spaarloonrekening is weer leeg...

• WouterG
  • Laatst online: 06:02

WouterG

Dit is geen ondertitel

Mijn vrouw had het van de rabo gisteren gekregen, ik heb van de abn-amro nog niets gezien. Ben benieuwd, zou deze week nog overgestort worden.

• theHoff
  • Niet online
Nou, ik doe ook nooit meer zaken met ASR tenzij ik er niet onderuit kan. ASR zegt, we hebben het niet ontvangen, we doen niks voor je. Punt.
Werkgever heeft wel bevestiging op naam gehad, maar blijkbaar zit er nu toch wat mis in ASR hun systeem. Alleen nooit een rekeningnummer gekregen dus het geld kon niet gestort worden.
Gelukkig heb ik een beetje meedenkende werkgever en is het ondanks het gepruts van ASR toch gelukt. Sterker nog, ik heb het al uitgegeven :).

• Henk007
Nog niets ontvangen van ABN AMRO, op 11 december het webformulier voor vrijgave ingevuld.

• Hmmbob
theHoff schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:05:
Nou, ik doe ook nooit meer zaken met ASR tenzij ik er niet onderuit kan. ASR zegt, we hebben het niet ontvangen, we doen niks voor je. Punt.
Werkgever heeft wel bevestiging op naam gehad, maar blijkbaar zit er nu toch wat mis in ASR hun systeem. Alleen nooit een rekeningnummer gekregen dus het geld kon niet gestort worden.
Gelukkig heb ik een beetje meedenkende werkgever en is het ondanks het gepruts van ASR toch gelukt. Sterker nog, ik heb het al uitgegeven :).
Kerel, wat is je punt nou? Heb het echt 3x doorgelezen, maar duidelijker wordt het niet...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27
Ik heb het formulier dat ik het vrij wilde geven rijkelijk laat opgestuurd; hopen dat het door de kerstdrukte op tijd binnen was bij ASR :X

En anders heb ik over een paar jaar iedere maand een leuk cadeautje :+ Heb tot dusver alleen rente ontvangen (2 januari al) maar niet het spaarbedrag...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• theHoff
  • Niet online
Groentenboer schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:17:
[...]
Kerel, wat is je punt nou? Heb het echt 3x doorgelezen, maar duidelijker wordt het niet...
Apart, ambtenaren staan toch bekend om het feit dat ze goed kunnen lezen....

tl;dr versie. ASR heeft aanmelding spaarloon kwijt gemaakt (terwijl er wel een bevestiging is gestuurd) maar willen niks doen. Werkgever regelt het netjes voor me.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:02
Iemand van de ING al wat binnen gehad? Ze hadden het voor de 15e beloofd en heb het zelf nog niet gehad maar ben benieuwd of zij zich een keer aan de afspraak kunnen houden of misschien zelfs al wat sneller zijn dan normaal.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Henk007 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:16:
Nog niets ontvangen van ABN AMRO, op 11 december het webformulier voor vrijgave ingevuld.
afgelopen maandag (2 jan) 2 stuks ingevuld en beide op 5 januari gekregen..

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 13:23
November een jaarbedrag laten storten op een rekening van de Frieslandbank. Vandaag weer binnen :)

ff snel +/- € 300,- voordeel, snel verdiend :)

• Henk007
Ik heb vandaag het spaarloon van ABN AMRO op mijn rekening ontvangen.
Toch vlug verdiend met het invullen van 2 formuliertjes en een bezoekje aan de bank :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
Hier ook al terug van de Rabo.

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-11 12:35
Vandaag ontvangen van ABN Amro, vriendin had het en paar dagen terug al van de Rabo.

Snelle cash O+

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
Robkazoe schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:09:
Iemand van de ING al wat binnen gehad? Ze hadden het voor de 15e beloofd en heb het zelf nog niet gehad maar ben benieuwd of zij zich een keer aan de afspraak kunnen houden of misschien zelfs al wat sneller zijn dan normaal.
Had het vorige week al binnen, dus ING was prima op tijd.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Mijn spaarloon staat bij AEGON, dat hebben ze vrij laten vallen op een rekening van hen. Overboeken via een telefoonlijn of een formuliertje. Die telefoonlijn was vorige week maandag en dinsdag natuurlijk overbelast. Woensdag dan maar dat formuliertje van hen gepost, nog steeds geen spaarloon. Volgens mij hebben ze het een beetje druk :+

• rvtk
  • Laatst online: 19:18
Let erop dat het niet in gevallen handig is (namelijk eigen vermogen > 20k) om meteen je spaarloontegoed op te nemen, zie:
Sherlock schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:12:
Wordt het opgebouwde spaarloontegoed niet opgenomen? Dan blijft de extra jaarlijkse vrijstelling in box 3 voor het opgebouwde spaarloontegoed in stand. Voor deze spaarloontegoeden blijven de huidige blokkeringstermijn en deblokkeringsmogelijkheden bestaan.

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Bomin schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:28:
Mijn spaarloon staat bij AEGON, dat hebben ze vrij laten vallen op een rekening van hen. Overboeken via een telefoonlijn of een formuliertje. Die telefoonlijn was vorige week maandag en dinsdag natuurlijk overbelast. Woensdag dan maar dat formuliertje van hen gepost, nog steeds geen spaarloon. Volgens mij hebben ze het een beetje druk :+
Bij EAGON 3 jan een account aangevraagd en uiteindelijk na activering 6 jan spaarloon binnen.
ABN op 3 jan overboeking aangevraagd, gisteravond nog niet binnen

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

AEGON is bij mij inmiddels ook wakker, schiet dus best op :) Volgende probleem, mijn saldo was slechts 306,50 terwijl er wel zowel in november als in december 306,50 op mijn salaris is ingehouden. Vrees dat m'n werkgever een storting vergeten is... Krijgen we dat weer.

• Henk007
Dat had je toch gewoon al kunnen lezen op je loonstrook van december ?

Verwijderd

Hoe zit het nou met dat stukje extra voordeel?

Ik zit / zat via mijn werkgever bij de ASR bank, deed al mee voor 2011. Heb ik, in mijn geval, nog iets van voordeel
Of hoe zit dat? Heb topic goed doorgelezen maar snap nu niet of t voordeel alleen voor mensen die dit jaar zijn
Ingestapt of? :$

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 02:18 ]

• Henk007
Jij hebt dat fiscale voordeel elk jaar gehad dat je hebt deelgenomen. Daarvoor heb je je spaargeld 4 jaar 'vast' gezet. Mensen die nog niet deelnamen konden door de beëindiging van het spaarloon per 1-1-2012 nog snel van dat belastingvoordeel profiteren, maar hoefden hun geld daarvoor niet 4 jaar te missen, maar hooguit enkele maanden.

• BiLLY_daKid
Mijn vier opgebouwde jaartjes bij de ABN AMRO zijn vorige week ook weer teruggestort, gelijk een nieuwe Sony gekocht :P

Jammer dat de regeling voorbij is, ik heb die levensloopregeling nooit wat gevonden.

• Tleilaxu
  • Niet online
BiLLY_daKid schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:11:
Mijn vier opgebouwde jaartjes bij de ABN AMRO zijn vorige week ook weer teruggestort, gelijk een nieuwe Sony gekocht :P

Jammer dat de regeling voorbij is, ik heb die levensloopregeling nooit wat gevonden.
Mijn 4 opgebouwde jaartjes blijven nog mooi 4 jaar staan :-)

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:03

CeesKees

I rest my Kees

BiLLY_daKid schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:11:

Een nieuwe Sony.... Gelukkig maken ze daar alleen maar wasmachines!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1 2 Laatste