Keuze low profile cpu cooler

Pagina: 1
Acties:

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03-2025
Allereerst ben ik begonnen met een casebuild,
Casebuild ultra thin

Hier moet natuurlijk een CPU cooler in maar ik stuit op een probleem. Ik heb een beperkte hoogte tussen de 5 en 7cm om precies te zijn. De Ninja 3 die ik nu gebruik gaat er dan natuurlijk af. Ik wilde hem vervangen voor de stock intel cooler van 5cm hoog, nu zal je denken:dat gaat passen, niet dus. want de fan moet natuurlijk kunnen aanzuigen, maar aangezien ik daar geen gaten voor ga boren moet de lucht vanuit de case zelf komen (er is een goede flow aanwezig).

De hoogte van de fan tot de wand van de case moet minimaal 1,5 tot 2 cm bedragen, en aangezien de cooler nog op de CPU moet word het dus kleiner...

Nu is mijn vraag: Weet iemand een goede 775 Intel Q9300 cooler die nog dunner is dan de stock? en dan ook waar te bestellen?

Ik heb al een aantal low profile coolers gezien, maar óf ze zijn groter, of ze lijken niet in NL te verkrijgen.
Tweakers lijk het merk hipergroup of hiper niet te kennen, hiervan heb ik een 2,8 cm!! hoge cooler gevondenis alleen nergens te bestellen? hiper flow hfa-10828-c2

Een goed alternatief mag natuurlijk ook!

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-01 13:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

---RAWE CEEK!!!---

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:16

thijsco19

KTM 990 SMT

laptop koeling fan?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08-2025
Deze Silverstone is 3,6 cm hoog:

pricewatch: Silverstone NT07-775 Low Profile.

Hij presteert ongeveer gelijk aan de Intel stock cooler, zie deze review.

• Gertjezzz
Heb ik gedaan, alleen doet lastig over verzenden omdat het uit belgie moet komen. verzend kosten liggen rond 15 eurie. Voor een cooler vind ik dat aardig veel...

• Gertjezzz
Daaaaf schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:06:
Deze Silverstone is 3,6 cm hoog:

pricewatch: Silverstone NT07-775 Low Profile.

Hij presteert ongeveer gelijk aan de Intel stock cooler, zie deze review.
Deze is wel interresant! ik zal de benchmarks vergelijken als ik er tijd voor krijg, zal wel na 3 uur worden...
Nog andere opties?

• Gertjezzz
Geen ervaringen mee, en dus ook niet aangedacht! Heb nog niet kunnen zoeken, zal vanmiddag even naar kijken. Zouden laptop coolers 95watts CPU aankunnen?

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

Gertjezzz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:18:
[...]

Geen ervaringen mee, en dus ook niet aangedacht! Heb nog niet kunnen zoeken, zal vanmiddag even naar kijken. Zouden laptop coolers 95watts CPU aankunnen?
als je er 1 sloopt uit een i7 laptop en een beetje mod door er nog een paar koelblokjes op te plakken met een dunne ventilator erop, dan kan dat zeker wel :)
is wel eerder gedaan dacht ik hier op tweakers.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Gertjezzz
Ik ben eruit, ik ga de silverstone bestellen. Een i7 cooler vinden is lastiger dan gedacht en voor 20 euro ga ik niet een i7 uit elkaar meubelen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Gertjezzz op 25-10-2011 16:55 ]

Pagina: 1