Dan heb je dus een loonsverlaging gekregen de afgelopen maanden?racoon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:43:
ik ben niet van baan gewisseld de laatse 4 jaar.
ja van een paar euro meer niet, nooit een omdat ik mijn werk goed doe dat bewezen is door de functiegesprekken.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
+1 scherpAnakha schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:43:
[...]
Dan heb je dus een loonsverlaging gekregen de afgelopen maanden?
Een paar euro? 200 euro bruto is best veel. Dat is bijna 10% verlaging.racoon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:48:
ja van een paar euro meer niet, nooit een omdat ik mijn werk goed doe dat bewezen is door de functiegesprekken.
[ Voor 42% gewijzigd door ephymerous op 06-10-2011 16:49 ]
XXXVI
Je doet je werk goed en toch krijg je 200 euro minder salarisracoon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:48:
In de post waar ik naar link, heb je het over 2100 bruto per maand. In deze thread heb je het over 1900 bruto per maand. Dat lijkt me toch een behoorlijke loonsverlaging.racoon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:48:
Maar je reageert niet op de overige punten. Is het voor jou een optie om je luxe leventje in te wisselen voor een minder ruim bestaan de komende 20 jaar, nu je hebt gekozen voor het half adopteren van 2 kinderen en het ter wereld brengen van een eigen kind? Of denk je dat dat niet nodig is?
ik heb het over 1302 netto niet over 1900
Hoeveel is het bruto dan? Dat maakt ook nogal uit.racoon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:54:
Ik zie dat dat inderdaad iemand anders was, die dat in een andere post van je had gelezen, mijn excuses (hoewel het punt natuurlijk blijft staan). De rest vind je niet belangrijk genoeg om op te reageren?racoon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:54:
Ik weet niet in wat voor sector hij werkt maar volgens loonwijzer.nl komt 1300 euro netto in het algemeen uit op 1580 euro brutto.HuHu schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:58:
[...]
Hoeveel is het bruto dan? Dat maakt ook nogal uit.
YupNano2009 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:04:
[...]
Ik weet niet in wat voor sector hij werkt maar volgens loonwijzer.nl komt 1300 euro netto in het algemeen uit op 1580 euro brutto.
Waarschijnlijk rekent hij die leaseauto al mee, daarvan wordt het netto loon natuurlijk een heel stuk lager.Nano2009 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:04:
[...]
Ik weet niet in wat voor sector hij werkt maar volgens loonwijzer.nl komt 1300 euro netto in het algemeen uit op 1580 euro brutto.
Volgens mij heb je met 2100 euro bruto in de maand (ca. 27.300 / jaar), niet heel veel recht meer op extra toeslagen.
Eens zien... salaris van 2100 euro bruto, auto van 32000 in de lease tegen 25% bijtelling:
2100 * 13 = 27.300
32000 * 0.25 = 8000 (666.67 / maand)
opgeteld (want dat gebeurt met bijtelling namelijk): 35300 / jaar
Oftewel; je verdient meer dan het modaal inkomen. (die is 33k)
In deze berekening heb ik geen rekening gehouden met eventuele HRA.
[ Voor 26% gewijzigd door Wirf op 06-10-2011 17:19 ]
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Hoeveel alimentatie brengt die vriendin eigenlijk in?
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Wat moet je met een Audi A3 Sportback (catalogus nieuwprijs tussen de € 25.000 - € 50.000, 25% bijtelling. Bouwjaar tussen 2004 - 2008) als je maar € 2100 bruto verdiend. Dan ben je bruto aan bijtelling alleen al minimaal € 520 bruto kwijt per maand!
Ga zakelijk rijden met die bak, of als je privé wilt blijven rijden zorg ervoor dat je bij je baas hem kan omruilen voor een goedkope wagen met 20% of het liefst 14% bijtelling.
Ga zakelijk rijden met die bak, of als je privé wilt blijven rijden zorg ervoor dat je bij je baas hem kan omruilen voor een goedkope wagen met 20% of het liefst 14% bijtelling.
[ Voor 37% gewijzigd door Madje op 06-10-2011 17:17 ]
0,- denk ik. Bij co-ouderschap worden die kosten namelijk gewoon gedeeld. Dan is er gewoon geen sprake van allimentatie.MSalters schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:13:
Hoeveel alimentatie brengt die vriendin eigenlijk in?
Ey!! Macarena \o/
Om het even makkelijk op een rijtje te zetten:
1. Zorgtoeslag. €91 per maand
2. Kinderbijslag voor jullie ongeboren kind: ca. €200 per kwartaal na geboorte
3. Kindgebonden budget voor jullie ongeboren kind: ca. €60 per maand na geboorte
4. Kinderbijslag en kindgebonden budget voor de twee kinderen: je kunt het zo regelen dat jullie en de ex hier beiden de helft van krijgen. Dat heeft wel wat voeten in de aarde, maar het is mogelijk. Totaal respectievelijk ca. €200 per kwartaal en €60 per maand.
Eigenlijk belachelijk. Door de bijtelling kan een en ander trouwens lager uitvallen. Als ik jou was zou ik inderdaad die lease auto de deur uitdoen, althans alleen zakelijk rijden. Maar resumerend heb ik hier maar één woord voor: dom.
1. Zorgtoeslag. €91 per maand
2. Kinderbijslag voor jullie ongeboren kind: ca. €200 per kwartaal na geboorte
3. Kindgebonden budget voor jullie ongeboren kind: ca. €60 per maand na geboorte
4. Kinderbijslag en kindgebonden budget voor de twee kinderen: je kunt het zo regelen dat jullie en de ex hier beiden de helft van krijgen. Dat heeft wel wat voeten in de aarde, maar het is mogelijk. Totaal respectievelijk ca. €200 per kwartaal en €60 per maand.
Eigenlijk belachelijk. Door de bijtelling kan een en ander trouwens lager uitvallen. Als ik jou was zou ik inderdaad die lease auto de deur uitdoen, althans alleen zakelijk rijden. Maar resumerend heb ik hier maar één woord voor: dom.
als de ex van mijn vriendin nu de kinderbijslag krijgt en ze gaan over op co ouderschap dan krijgt hij natuurlijk minder of niet?
Tenzij TS een compleet verhaal geeft ipv een paar willekeurige feitjes, gaat dit topic tot niets leiden.
Ze hebben toch al co-oudershap? Althans, de ene week bij hem, de andere bij haar. Dus de kinderbijslag hoort ook tussen beide verdeeld te worden.
De kinderbijslag gaat sowieso naar de gene waar de kinderen staan ingeschreven. Dat is nu de ex, dus jouw vriendin moet daar gewoon 50% van gaan krijgen.
De kinderbijslag gaat sowieso naar de gene waar de kinderen staan ingeschreven. Dat is nu de ex, dus jouw vriendin moet daar gewoon 50% van gaan krijgen.
Ey!! Macarena \o/
Klopt. TS wil alleen horen hoe hij de overheid zoveel mogelijk geld kan aftroggelen nu hij blijkt een aantal domme keuzes te hebben gemaakt. Hij wil duidelijk niet nadenken over het aanpassen van zijn luxe leventje. Jammer...haribold schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:24:
Tenzij TS een compleet verhaal geeft ipv een paar willekeurige feitjes, gaat dit topic tot niets leiden.
Dat ligt er aan. Als de vader een groot deel van de kosten voor de kinderen op zich neemt dan zou het ook logisch zijn dat hij de kinderbijslag krijgt.RaZ schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:25:
Ze hebben toch al co-oudershap? Althans, de ene week bij hem, de andere bij haar. Dus de kinderbijslag hoort ook tussen beide verdeeld te worden.
Ik heb nog wel wat vertrouwen in de TS.Anakha schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:30:
[...]
Klopt. TS wil alleen horen hoe hij de overheid zoveel mogelijk geld kan aftroggelen nu hij blijkt een aantal domme keuzes te hebben gemaakt. Hij wil duidelijk niet nadenken over het aanpassen van zijn luxe leventje. Jammer...
Kom op Racoon, wat wil jij veranderen om dit te laten slagen?
True, maar de vriendin van de TS heeft ook weer geen woonkosten, die zit lekker bij de TS in huis. De ex heeft dus woonlasten en nuts-lasten, en die heeft zij weer niet (nouja, een stuk minder natuurlijk).haribold schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:35:
[...]
Dat ligt er aan. Als de vader een groot deel van de kosten voor de kinderen op zich neemt dan zou het ook logisch zijn dat hij de kinderbijslag krijgt.
Goed, het is iets gecompliceerder dan zwart/wit, maar door de sumiere informatie van de TS uit (lijkt me logisch dat hij niet in de knip van de ex kan kijken) krijg je gewoon soms verkeerde info. Dit soort zaken vragen op een forum waarbij je de meeste informatie niet wil of kan verschaffen, is het eigenlijk natte vingerwerk.
Dan is het toch jammer dat alle genoemde goedbedoelde adviezen totaal genegeert worden. Denk dat we allemaal wel het beste met hem (en het gezin) voor hebben.
Ey!! Macarena \o/
Enige wat je eigenlijk kan doen is besparen.
Geen luxe meer, dubbeltjes omkeren, dat soort werk.
Zou beginnen die leasebak weg doen voor iets veel goedkopers (niveau 14% bijtelling of alleen zakelijk) en kijken of je in ruil daarvoor iets meer loon eruit kan slepen.
Als dat niet kan, dan kijken of je geheel uit de lease kan in ruil voor meer loon.
Geen luxe meer, dubbeltjes omkeren, dat soort werk.
Zou beginnen die leasebak weg doen voor iets veel goedkopers (niveau 14% bijtelling of alleen zakelijk) en kijken of je in ruil daarvoor iets meer loon eruit kan slepen.
Als dat niet kan, dan kijken of je geheel uit de lease kan in ruil voor meer loon.
Dit draadje ook al gelezen? Samenwonen en een uitkeringRoenie schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:36:
[...]
Ik heb nog wel wat vertrouwen in de TS...

@ TS, Weet je wel zeker dat jij de vader van dat aankomende kind bent? Anders zou ik zeggen: wegwezen, niet aan beginnen. Dit hele verhaal doet me namelijk ook sterk terugdenken aan dit draadje: Wel of niet 'papa' zijn? Snowwie werd gelukkig nog net gered door de bel. Situatie was wel een beetje anders, maar toch zeer vergelijkbaar.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het was een poging om de TS te bewegen na te denkenFiber schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:43:
[...]
Dit draadje ook al gelezen? Samenwonen en een uitkering![]()
...
Edit: al komt het een en ander wel in een ander licht te staan met deze quote uit dat topic

racoon schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:43:
Het gaat inderdaad niet om een koppeltje, maar hoe bewijs je dat?
[ Voor 46% gewijzigd door Roenie op 06-10-2011 19:56 ]
* laat 1 van de kinderen ingeschreven staan bij jullie, een bij de ex. Dan hebben beiden recht op Kindgebondenbudget.
* kijk naar je salaris, samen met je baas. Je zit nu op absoluut minimum, tenminste als je full-time werkt en geen bijtelling voor je auto hebt.
* kijk (op termijn) naar een baantje voor je partner op de momenten dat jij niet hoeft te werken (post of kranten bezorgen, zaterdag/koopavond baantje
* als jullie kind geboren is, zijn jullie fiscale partners en heeft zij recht op de algemene heffingskortingen (aan te vragen bij de belastingdienst, op voorwaarde dat ze minder dan 6.000 per jaar verdient.
* vanaf het moment dat je kind geboren is, hebben jullie als fiscale partners ook recht op een zo gunstig mogelijke verdeling van je rente. Dit levert soms een hogere belastingteruggave op (maar enkel als zij ook inkomen heeft waarover zij belasting af moet dragen)
* laat naar je hypotheek kijken. Als je deze hebt afgesloten op basis van provisie, hoort een reguliere checkup ook tot de "plichten" van de adviseur via wie je de hypotheek afgesloten hebt en hij mag hiervoor niet nogmaals geld vragen. Wellicht kan een wijziging in de hypotheek leiden tot verlaging van je maandlasten.
* ontvang je al zorgtoeslag voor jullie beiden? Jullie moeten samen +/- 122 maandelijks aan zorgtoeslag krijgen (als jullie samen niet meer dan 19.500 bruto per jaar verdienen, dat is minimum. Als je wel meer verdient, gaat het glijdend naar beneden, bij 54.264 ontvang je geen zorgtoeslag meer).
* laat vanaf 01-01-2012 je lease-auto staan, onderhandel of het niet zuiniger is om een prive-auto te rijden, een hoger salaris te krijgen en reiskostenvergoeding voor je zakelijke kilometers.
Als je alle bovenstaande zaken bij elkaar op telt, ontvangen jullie meer van de overheid, dan er aan inkomstenbelasting van jouw salaris wordt ingehouden.
En nu ik zie dat ik in 't eerder genoemde topic gelijk had (Ardana in "Samenwonen en een uitkering") heb ik de neiging bovenstaande gewoon te deleten. Zal nog 'n beetje lief zijn en 't gewoon doorhalen.
Ik vind dat je jezelf ongelooflijk in de nesten aan 't werken bent en ben blij dat je niet in 1 van mijn regio's werkt, zodat ik niet het risico loop je ooit aan m'n tafel te treffen.
* kijk naar je salaris, samen met je baas. Je zit nu op absoluut minimum, tenminste als je full-time werkt en geen bijtelling voor je auto hebt.
* kijk (op termijn) naar een baantje voor je partner op de momenten dat jij niet hoeft te werken (post of kranten bezorgen, zaterdag/koopavond baantje
* als jullie kind geboren is, zijn jullie fiscale partners en heeft zij recht op de algemene heffingskortingen (aan te vragen bij de belastingdienst, op voorwaarde dat ze minder dan 6.000 per jaar verdient.
* vanaf het moment dat je kind geboren is, hebben jullie als fiscale partners ook recht op een zo gunstig mogelijke verdeling van je rente. Dit levert soms een hogere belastingteruggave op (maar enkel als zij ook inkomen heeft waarover zij belasting af moet dragen)
* laat naar je hypotheek kijken. Als je deze hebt afgesloten op basis van provisie, hoort een reguliere checkup ook tot de "plichten" van de adviseur via wie je de hypotheek afgesloten hebt en hij mag hiervoor niet nogmaals geld vragen. Wellicht kan een wijziging in de hypotheek leiden tot verlaging van je maandlasten.
* ontvang je al zorgtoeslag voor jullie beiden? Jullie moeten samen +/- 122 maandelijks aan zorgtoeslag krijgen (als jullie samen niet meer dan 19.500 bruto per jaar verdienen, dat is minimum. Als je wel meer verdient, gaat het glijdend naar beneden, bij 54.264 ontvang je geen zorgtoeslag meer).
* laat vanaf 01-01-2012 je lease-auto staan, onderhandel of het niet zuiniger is om een prive-auto te rijden, een hoger salaris te krijgen en reiskostenvergoeding voor je zakelijke kilometers.
Als je alle bovenstaande zaken bij elkaar op telt, ontvangen jullie meer van de overheid, dan er aan inkomstenbelasting van jouw salaris wordt ingehouden.
En nu ik zie dat ik in 't eerder genoemde topic gelijk had (Ardana in "Samenwonen en een uitkering") heb ik de neiging bovenstaande gewoon te deleten. Zal nog 'n beetje lief zijn en 't gewoon doorhalen.
Ik vind dat je jezelf ongelooflijk in de nesten aan 't werken bent en ben blij dat je niet in 1 van mijn regio's werkt, zodat ik niet het risico loop je ooit aan m'n tafel te treffen.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Wel erg toevallig dat die meid daar exact hetzelfde scenario heeft als de vriendin van de TS, en beide dezelfde TS ook. Hmm.... 1+1=3?Fiber schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:43:
[...]
Dit draadje ook al gelezen? Samenwonen en een uitkering![]()
@ TS, Weet je wel zeker dat jij de vader van dat aankomende kind bent? Anders zou ik zeggen: wegwezen, niet aan beginnen. Dit hele verhaal doet me namelijk ook sterk terugdenken aan dit draadje: Wel of niet 'papa' zijn? Snowwie werd gelukkig nog net gered door de bel. Situatie was wel een beetje anders, maar toch zeer vergelijkbaar.
Tsja, 1e stap als ik de genoemde bedragen hier lees is met je baas gaan praten over hoe je het giga-gat tussen netto en bruto kleiner krijgt...
Loonsverhoging etc zal moeilijk zijn en vrijwel niets uitmaken zolang er zo'n gat tussen netto / bruto zit.
Vraag je baas of je niet van je auto afkan (autopool oid) etc. etc.
En simpelweg schrappen in je vaste lasten.
Oftewel begin niet met het extern te zoeken, maar begin het bij jezelf te zoeken.
Loonsverhoging etc zal moeilijk zijn en vrijwel niets uitmaken zolang er zo'n gat tussen netto / bruto zit.
Vraag je baas of je niet van je auto afkan (autopool oid) etc. etc.
En simpelweg schrappen in je vaste lasten.
Oftewel begin niet met het extern te zoeken, maar begin het bij jezelf te zoeken.
Als Ts hier alleen met oneliners en swansverhalen blijft rondstrooien kan dit topic wel dicht lijkt mij...
Als de zorg voor de kinderen wordt gedeeld, is er waarschijnlijk niet veel reden tot kinderalimentatie. Dan nog kan er sprake zijn van partnerlimentatie.RaZ schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:14:
[...]
0,- denk ik. Bij co-ouderschap worden die kosten namelijk gewoon gedeeld. Dan is er gewoon geen sprake van allimentatie.
Afaik zijn die regelingen veelal weer afhankelijk van draagkracht en kosten etc. Als man huis heeft (inclusief lasten) en vrouw heeft gratis onderdak dan wordt dit gewoon meegenomen...t_captain schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:08:
[...]
Als de zorg voor de kinderen wordt gedeeld, is er waarschijnlijk niet veel reden tot kinderalimentatie. Dan nog kan er sprake zijn van partnerlimentatie.
Kom op, de A3 alleen nog maar zakelijk rijden en dat scheelt je al ongeveer 500 euro in de maand.
Na 20 maanden kan je dan een bakkie van 1000 euro kopen voor je privé. Maar dat is in ieder geval een stuk goedkoper rijden. En pak dan zoveel mogelijk de fiets. (benzine is ook niet het goedkoopste spul)
Daarnaast levert een 40 inch tv ook nog de nodige euries op als je hem verkoopt en op een toestel van 100 euro kan je nog steeds studie sport zien hoor.
Dat zijn zomaar een paar dingen en er is al veel meer genoemd.
Als jij je levensstijl aanpast kan je makkelijk rondkomen, maar je kan niet meer de rijke jongen uithangen.
Dat moet je ook niet willen, want dat kan je gewoon niet meer betalen.
Als je je huis verkoopt en gaat huren heb je kans dat je ook nog huurtoeslag kan krijgen, maar dat kan je zelf ook ff checken op de site van de fiscus.
Na 20 maanden kan je dan een bakkie van 1000 euro kopen voor je privé. Maar dat is in ieder geval een stuk goedkoper rijden. En pak dan zoveel mogelijk de fiets. (benzine is ook niet het goedkoopste spul)
Daarnaast levert een 40 inch tv ook nog de nodige euries op als je hem verkoopt en op een toestel van 100 euro kan je nog steeds studie sport zien hoor.
Dat zijn zomaar een paar dingen en er is al veel meer genoemd.
Als jij je levensstijl aanpast kan je makkelijk rondkomen, maar je kan niet meer de rijke jongen uithangen.
Dat moet je ook niet willen, want dat kan je gewoon niet meer betalen.
Als je je huis verkoopt en gaat huren heb je kans dat je ook nog huurtoeslag kan krijgen, maar dat kan je zelf ook ff checken op de site van de fiscus.
[ Voor 9% gewijzigd door PeterThePirate op 06-10-2011 21:48 ]
Gefeliciteerd met de baby!!!
Jullie komen er wel. Wordt zuinig leven, dat zeker, maar er zijn zo veel manieren om geld te besparen. Voor ons Vlamingen is dat de grens oversteken naar Nederland om te winkelen
maar da's voor jou niet van toepassing. Ik volg alvast deze post met veel interesse.
Jullie komen er wel. Wordt zuinig leven, dat zeker, maar er zijn zo veel manieren om geld te besparen. Voor ons Vlamingen is dat de grens oversteken naar Nederland om te winkelen
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Ik ben van mening dat het allemaal wel goed komt.
Even terug denken aan de tijd van vroeger dat mensen het met minder moesten doen en meer monden moesten voeden per gezin.
Dingen laten gaat automatisch en zoeken naar meer voor minder hoort daar ook bij.
Dit allemaal omdat je het beste met de kinderen voor hebt, dat is waar het toch allemaal omdraait in het leven.
Ik hoop voor je dat je er uitkomt, oplossingen heb ik niet voor je, en mbt waar je het een en ander nog zou kunnen los krijgen heb je wel genoeg informatie over gehad.
Succes met de zwangerschap van de vriendin en een voorspoedig vaderschap toegewenst!
Even terug denken aan de tijd van vroeger dat mensen het met minder moesten doen en meer monden moesten voeden per gezin.
Dingen laten gaat automatisch en zoeken naar meer voor minder hoort daar ook bij.
Dit allemaal omdat je het beste met de kinderen voor hebt, dat is waar het toch allemaal omdraait in het leven.
Ik hoop voor je dat je er uitkomt, oplossingen heb ik niet voor je, en mbt waar je het een en ander nog zou kunnen los krijgen heb je wel genoeg informatie over gehad.
Succes met de zwangerschap van de vriendin en een voorspoedig vaderschap toegewenst!
Een aantal troll, onzin, of anderszins onwenselijke reacties zijn verwijderd.
Ik zou TS nou niet het idee geven dat het allemaal vanzelf en automatisch wel goed komt. Dan krijgen we over een jaar de post dat hij diep in de schulden zit (en jammer genoeg gezien zijn historie waarschijnlijk hoe hij daar kan frauderen).FigurantXL schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:58:
Ik ben van mening dat het allemaal wel goed komt.
Verwijderd
Is de vraag al gesteld waarom je vriendin dadelijk op haar 24ste (denk ik) met 3 kinderen zonder werk thuiszit?
Dan gaat er naar mijn mening wat mis aan haar kant... Als je jong veel kinderen wilt moet je er wel op voorbereid zijn, het hangt niet allemaal van jou af!
Dan gaat er naar mijn mening wat mis aan haar kant... Als je jong veel kinderen wilt moet je er wel op voorbereid zijn, het hangt niet allemaal van jou af!
Als je geld te kort komt moet je meer werken. Feit wil dat met een productiejob in de nachtdienst zonder te dure auto en een dagjob voor de partner er geen financiele problemen zullen zijn.
En als de zwangerschap nog binnen de 24 weken is dan kan er ook nog gekozen worden tussen baby of Audi. Alles is een keuze.
En als de zwangerschap nog binnen de 24 weken is dan kan er ook nog gekozen worden tussen baby of Audi. Alles is een keuze.
Verwijderd
TS:
Ben je echt 31? Waarom vraag je dan hier niet op een wat acceptabelere manier om hulp, in plaats van die rare, niet complete topics te starten, waarheid verdraaien etc?
Er zijn best goede adviezen (IMO ook redelijk voor de hand liggende adviezen die je zelf had kunnen bedenken) hier gegeven en ik ben toch wel benieuwd of je een aantal van deze zal incorpereren in je dagelijks leven?
Ben je echt 31? Waarom vraag je dan hier niet op een wat acceptabelere manier om hulp, in plaats van die rare, niet complete topics te starten, waarheid verdraaien etc?
Er zijn best goede adviezen (IMO ook redelijk voor de hand liggende adviezen die je zelf had kunnen bedenken) hier gegeven en ik ben toch wel benieuwd of je een aantal van deze zal incorpereren in je dagelijks leven?
Na dit topic te hebben doorgelezen ben ik werkelijk geshockeerd. Wat een verhaal.
Jij bent degene die je hele leven op zijn kop moet zetten voor een werkloze vrouw met een kind op komst, en tevens al 2 extra kinderen uit een voorgaand niet geslaagde relatie met zich meebrengt.
Noem me een pragmatist, maar whats in it for you ?
Hoeveel weken zwanger is ze, en hebben jullie misschien ook andere opties overwogen.
Ik leef met je mee, maar als ik jou was voelde ik toch echt een brok in me keel. Ik kan me amper voorstellen dat dit nu is wat je altijd al wilde hebben.
Leeftijd hoeft niet veel te zeggen. maar je mag toch verwachten van iemand die 24 jaar is en reeds 2 kinderen op de wereld heeft gezet, dat ze op zijn minst weet hoe Nederland in elkaar steekt en waar ze terecht kan voor hulp. Als ze dat al niet weet, of de moeite heeft genomen om dit uit te zoeken, heb je naar mijn mening een niet erg intelligente partner uitgekozen die meer op jou zal teren.
In het teken van geven en nemen zou ik mijn prioriteiten nog eens even verifiëren, die vaderschapstest zoals eerder geadviseerd zou ik ook sterk overwegen.
Jij bent degene die je hele leven op zijn kop moet zetten voor een werkloze vrouw met een kind op komst, en tevens al 2 extra kinderen uit een voorgaand niet geslaagde relatie met zich meebrengt.
Noem me een pragmatist, maar whats in it for you ?
Hoeveel weken zwanger is ze, en hebben jullie misschien ook andere opties overwogen.
Ik leef met je mee, maar als ik jou was voelde ik toch echt een brok in me keel. Ik kan me amper voorstellen dat dit nu is wat je altijd al wilde hebben.
Leeftijd hoeft niet veel te zeggen. maar je mag toch verwachten van iemand die 24 jaar is en reeds 2 kinderen op de wereld heeft gezet, dat ze op zijn minst weet hoe Nederland in elkaar steekt en waar ze terecht kan voor hulp. Als ze dat al niet weet, of de moeite heeft genomen om dit uit te zoeken, heb je naar mijn mening een niet erg intelligente partner uitgekozen die meer op jou zal teren.
In het teken van geven en nemen zou ik mijn prioriteiten nog eens even verifiëren, die vaderschapstest zoals eerder geadviseerd zou ik ook sterk overwegen.
[ Voor 38% gewijzigd door Greatsword op 08-10-2011 17:12 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Misschien is dit waarom TS voornamelijk zijn hand wil ophouden voor het geld ipv zijn plasma verkopen en kleiner gaan rijden?
Nederlands is makkelijker als je denkt
In wat voor een wereld leven we als we deze keuzes zouden moeten maken....Rukapul schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:06:
Ik post niet vaak in dit soort topics maar zie net dit verhaal gecombineerd met een link naar een ander topic.
Hierop kan ik maar 1 ding zeggen waarom ga je in godsnaam aanpappen met de ex van een goede vriend?
En zij heeft kinderen met die vent en jij niet dus waarom gooi je je leven helemaal overhoop voor haar?
Waarschijnlijk ben jij toch maar een tijdelijk vriendje en zodra alles op orde is zoekt ze wel een ander.
Zie ook het topic van Snowwie leer hiervan en doe niet hetzelfde man.
Als ik dit topic en het andere topic met elkaar combineer en het op 30 augustus net uit was kan ze ervan uitgaande dat ze tijdens haar relatie met jouw goede vriend niet van 2 walletjes at nooit lang zwanger zijn.
Waarom wordt ze zwanger als je het geld niet hebt voor een kind dat snap ik niet???
Hierop kan ik maar 1 ding zeggen waarom ga je in godsnaam aanpappen met de ex van een goede vriend?
En zij heeft kinderen met die vent en jij niet dus waarom gooi je je leven helemaal overhoop voor haar?
Waarschijnlijk ben jij toch maar een tijdelijk vriendje en zodra alles op orde is zoekt ze wel een ander.
Zie ook het topic van Snowwie leer hiervan en doe niet hetzelfde man.
Als ik dit topic en het andere topic met elkaar combineer en het op 30 augustus net uit was kan ze ervan uitgaande dat ze tijdens haar relatie met jouw goede vriend niet van 2 walletjes at nooit lang zwanger zijn.
Waarom wordt ze zwanger als je het geld niet hebt voor een kind dat snap ik niet???
[ Voor 23% gewijzigd door MrN op 08-10-2011 21:06 ]
Het is natuurlijk wel zo dat als je ergens recht op hebt, wel moet weten dat je er recht op hebt. Zo raar is de vraagstelling opzich niet.SeatRider schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:25:
Misschien is dit waarom TS voornamelijk zijn hand wil ophouden voor het geld ipv zijn plasma verkopen en kleiner gaan rijden?
Zo kreeg ik geen huurtoeslag, omdat ik m'n jaarinkomen opgaf, met overuren. Ook met zorgtoeslag piste ik naast de boot. Maar de zorgpremie ging omhoog, en m'n overuren werden minder, en daar nooit bij stil gestaan.
Ik zou in 2009 bijvoorbeeld recht hebben op €350 zorgtoeslag. Dus aangevraagd, en de belastingdienst zegt gewoon:
Om over 2006, 2007 & 2008 nog meer te zwijgen.Wij hebben uw aanvraag zorgtoeslag voor 2009 ontvangen. U kon zorgtoeslag 2009 aanvragen tot 1 april 2010, tenzij u uitstel had. U had geen uitstel voor de aangifte inkomstenbelasting en uw aanvraag is na 1 april 2010 ingediend of u had wel uitstel vaan aangifte inkomstenbelasting 2009, maar uw aanvraag is na het uitstel ingediend. Uw aanvraag is daardoor te laat en daarom wijzen wij uw aanvraag af.
Had het niet slecht hoor, maar zo'n bedrag had ik best wel wat leuks voor kunnen doen. Maar ja, het is niet anders. Maar zonde is het wel.
[ Voor 19% gewijzigd door RaZ op 08-10-2011 22:54 ]
Ey!! Macarena \o/
Als je het serieus wilt weten dan snap je zelf hopelijk ook wel dat je zelf meer info moet geven...RaZ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:41:
[...]
Het is natuurlijk wel zo dat als je ergens recht op hebt, wel moet weten dat je er recht op hebt. Zo raar is de vraagstelling opzich niet.
Het enige wat TS aangeeft is wat zijn netto loon is ( wat naderhand dus zo ongeveer totaal irrelevant blijkt te zijn omdat hij een hoger bruto loon heeft, meeste hulp op basis van loon gaan dan ook uit van bruto ) en het feit dat hij een koopwoning heeft.
Zo ongeveer het enige wat je op basis van deze info kan doen is een linkje geven naar www.overheid.nl.
De rest van de adviezen zijn voornamelijk op basis van andere posts van TS waardoor er een verhaal ontstaat.
Uit de topicstart zelf kan ik niets meer opmaken dan : Hoe krijg ik gratis geld?
Omdat er gewoon geen info in staat.
Ik zie het maar zo, als iemand die keuze overweegt (wat ieder voor zich moet weten uiteraard) dan is een auto misschien wel een goede beslissing voor het toekomstige kind. Ik bedoel, als de ouders voor de auto kiezen, wat heb je dan als kind überhaupt op deze wereld te zoeken (vinden). In ieder geval geen liefde.FigurantXL schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:54:
In wat voor een wereld leven we als we deze keuzes zouden moeten maken....
Maar goed, ik ben benieuwd hoe de TS er nu tegenaan kijkt. Kom er maar in
Er komen zinnige maar ook zeker onzinnige dingen voorbij.
Het verkopen van een 40" TV die in de woonkamer van TS staat bijvoorbeeld. Dit levert nú even geld op maar op de lange termijn is dat echt geen optie. Het verbruiksverschil is zo marginaal dat je dat misschien over 10 jaar terug gaat zien, mits je echt op de cent aan het rekenen bent.
Het doen van besparingen is op zich een goed punt, er wordt alleen door de TS niet vermeld wat hij op dit moment aan akties heeft genomen om zelf tot een oplossing te komen. En niemand die TS gewezen heeft op de QuickStart, waarin staat hoe je een topic moet openen. Dat is jammer. Als de TS deze QuickStart had bekeken en de punten had gevolgd die daar in staan dan had hij zelf een heleboel foutieve oplossingen kunnen voorkomen door een complete startpost neer te zetten. Als je hulp wilt dan kun je het krijgen, maar je mag er best iets voor doen.
Het verkopen van een 40" TV die in de woonkamer van TS staat bijvoorbeeld. Dit levert nú even geld op maar op de lange termijn is dat echt geen optie. Het verbruiksverschil is zo marginaal dat je dat misschien over 10 jaar terug gaat zien, mits je echt op de cent aan het rekenen bent.
Het doen van besparingen is op zich een goed punt, er wordt alleen door de TS niet vermeld wat hij op dit moment aan akties heeft genomen om zelf tot een oplossing te komen. En niemand die TS gewezen heeft op de QuickStart, waarin staat hoe je een topic moet openen. Dat is jammer. Als de TS deze QuickStart had bekeken en de punten had gevolgd die daar in staan dan had hij zelf een heleboel foutieve oplossingen kunnen voorkomen door een complete startpost neer te zetten. Als je hulp wilt dan kun je het krijgen, maar je mag er best iets voor doen.
Precies mijn punt.Roenie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 09:13:
[...]
Ik bedoel, als de ouders voor de auto kiezen, wat heb je dan als kind überhaupt op deze wereld te zoeken (vinden). In ieder geval geen liefde.
Iets offtopic maar dit is toch iets te veralgemenend. Er zijn zat veel koppels die kinderen uitstellen tot na hun 30 om eerst alleen te genieten van het leven. Zullen dat dan ook slechte ouders zijn omdat ze hun eigen plezier boven het hebben van kinderen stellen? Natuurlijk als de kinderen er al zijn en met beperkte middelen toch een auto willen is een andere zaak, maar om als koppel eerst te zorgen dat je comfortabel leeft vooraleer je kinderen hebt is niets mis mee vind ik (gezellig huis, wagen, etc.)Roenie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 09:13:
[...]
Ik zie het maar zo, als iemand die keuze overweegt (wat ieder voor zich moet weten uiteraard) dan is een auto misschien wel een goede beslissing voor het toekomstige kind. Ik bedoel, als de ouders voor de auto kiezen, wat heb je dan als kind überhaupt op deze wereld te zoeken (vinden). In ieder geval geen liefde.
Ik zeg ook niet dat het fout is of dat het slechte ouders zijn. Integendeel, het is juist een goede beslissing om geen kind te krijgen als je een auto belangrijker vindt.SlasZ schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:16:
Iets offtopic maar dit is toch iets te veralgemenend. Er zijn zat veel koppels die kinderen uitstellen tot na hun 30 om eerst alleen te genieten van het leven. Zullen dat dan ook slechte ouders zijn omdat ze hun eigen plezier boven dat van kinderen stellen? Natuurlijk als de kinderen er al zijn en met beperkte middelen toch een auto willen is een andere zaak, maar om als koppel eerst te zorgen dat je comfortabel leeft vooraleer je kinderen hebt is niets mis mee vind ik (gezellig huis, wagen, etc.)
Kortom, kom je voor die 'keuze' te staan dan bepalen de ouders hoe ze dat invullen. Per definitie is de keuze juist voor het kind. Wordt er voor het kind gekozen, dan komt het in een gezin waar het echt welkom is. Wordt er gekozen voor een auto, dan blijft dat het kind bespaard.
Edit: overigens is het kiezen om een kind proberen te krijgen net zo een 'egoïstische' beslissing als het juist niet krijgen is.
[ Voor 7% gewijzigd door Roenie op 09-10-2011 10:55 ]
Heb jezelf kinderen?Roenie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:21:
[...]
Edit: overigens is het kiezen om een kind proberen te krijgen net zo een 'egoïstische' beslissing als het juist niet krijgen is.
JaFigurantXL schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:47:
Heb jezelf kinderen?
Was het uit egoistische redenen of anders?
Er zijn wat mij betreft alleen maar egoïstische redenen. Dus ook in dit geval.FigurantXL schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:55:
[...]
Was het uit egoistische redenen of anders?
Nettoloon is afhankelijk van hoe creatief je de belastingaangifte invult, dus je kan alleen maar met brutolonen rekenen en vergelijken. Werkgevers spelen graag hiermee, 2200 euro bruto (in België) is 1400 euro netto en 1600 bruto (nauwelijks boven minimumloon) is 1200 euro. Je krijgt slechts 200 euro minder per maand, terwijl de werkgever 600 euro bespaart.
geld dat je overhoudt = geld dat binnenstroomt - geld dat buitenstroomt
Komt er niet meer geld binnen omdat zij geen job kan vinden of je kan niet een beter betaalde job vinden? Dan ga je aan het buitenstromen moeten inperken.
Je kan de vaste lasten inperken zodat je elke maand meer geld overhoudt om aan de kinderen spenderen. Of op z'n minste van een maandelijks tekort naar je houdt ietsje over. Van een auto met hoge afschrijving (maandelijks waardeverlies) naar een auto die niet meer in waarde kan verliezen, weinig onderhoud/herstellingen vraagt (zelf eraan sleutelen scheelt ook veel), weinig belastingen/verzekering kost zodat je alleen brandstof betaalt. Naar de Aldi en Lidl gaan en het inkopen van boodschappen efficiënter maken. Eigen boterhammen en koffie naar het werk brengen scheelt ook veel.
Je kan aan de balans (bezittingen | met wiens geld is dat betaald?). Je hebt bezittingen, deels betaald met eigen geld en deels met geleend geld. Een platte televisie verkopen levert maar eenmalig geld op om bv babyspullen te kopen of de schulden te verminderen. Babyspullen kan je met eigen geld goedkoop uit een kringloopwinkel halen of nieuw en duur met geleend geld.
Het is al aangehaald: "Waarom haal je een werkloze vrouw met kinderen en veel vaste lasten in huis?.". Van je luxeleventje omschakelen naar een "Spartaans" leven waar je zelf je eten maakt, goedkoper moet kleden, eten, inkopen, rijden,...
geld dat je overhoudt = geld dat binnenstroomt - geld dat buitenstroomt
Komt er niet meer geld binnen omdat zij geen job kan vinden of je kan niet een beter betaalde job vinden? Dan ga je aan het buitenstromen moeten inperken.
Je kan de vaste lasten inperken zodat je elke maand meer geld overhoudt om aan de kinderen spenderen. Of op z'n minste van een maandelijks tekort naar je houdt ietsje over. Van een auto met hoge afschrijving (maandelijks waardeverlies) naar een auto die niet meer in waarde kan verliezen, weinig onderhoud/herstellingen vraagt (zelf eraan sleutelen scheelt ook veel), weinig belastingen/verzekering kost zodat je alleen brandstof betaalt. Naar de Aldi en Lidl gaan en het inkopen van boodschappen efficiënter maken. Eigen boterhammen en koffie naar het werk brengen scheelt ook veel.
Je kan aan de balans (bezittingen | met wiens geld is dat betaald?). Je hebt bezittingen, deels betaald met eigen geld en deels met geleend geld. Een platte televisie verkopen levert maar eenmalig geld op om bv babyspullen te kopen of de schulden te verminderen. Babyspullen kan je met eigen geld goedkoop uit een kringloopwinkel halen of nieuw en duur met geleend geld.
Het is al aangehaald: "Waarom haal je een werkloze vrouw met kinderen en veel vaste lasten in huis?.". Van je luxeleventje omschakelen naar een "Spartaans" leven waar je zelf je eten maakt, goedkoper moet kleden, eten, inkopen, rijden,...
Hoe oud zijn die kinderen eigenlijk? Op je 23ste, in de hedendaagse maatschappij (vroegah was het vrij normaal) al van de 3de zwanger zijn vind ik vrij schokkend.
De meeste mensen wachten daarmee toch wat langer (alhoewel velen te lang waardoor ze weer aan de IVF moeten enzo...). Met name ook om financieel op orde te komen, huisje en boompje al te hebben, etc...
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat jullie typisch gaan voor je eigen plezier eerst en dan later wel kijken of het uberhaupt kan. Je bent echter niet bijzonder informatief geweest over hoe het zo kwam
, maar heb wel sterk het idee dat er in NL veel mensen rondlopen die blind vertrouwen op het sociale vangnet. Ik wordt hier als belastingbetaler uiteraard niet vrolijk van. Andere mensen een beetje lang leve de lol leven en wij belastingbetalers er voor op mogen draaien. Denk je niet dat ik zelf niet ook liever een RS6 onder m'n reet had gehad ipv een civic hybrid? Of 6x naar de efteling kon gaan ipv 2? Die hybrid is dan wel weer goedkoop (in bijtelling dan
)...
Hoop ook dat je niet zo door ellende overrompeld wordt dat je wel kunt genieten van de kinderen zolang ze klein zijn. Ze zeggen dat alle leeftijden wel iets hebben, maar de jonge jaren zijn toch wel de leukste... en ze zijn zo voorbij
.
Een abortus is overigens ook niet niks en gezien we niet weten hoe lang ze al zwanger is (of heb ik iets gemist?) is het wellicht niet eens een optie. Ik zie het sowieso alleen als optie als het echt echt niet anders kan. Je draagt dat echt wel heel je leven met je mee... Je praat wel over leven hier. Sommige mensen moeten wellicht eens wat zoeken op echo fotoos. Bijv. deze: http://www.google.com/img...gaQ9b3QCg&ved=0CCAQ9QEwAA
10 weken is al een volledig (doch erg erg klein) kindje...
Als je een andere baan gaat zoeken (en ik wordt zelf niet vrolijk van dit advies... gezien het me mogelijk belastinggeld kost
) hou dan ook rekening met je toeslagen. Er zijn situaties waarin meer verdienen geld kost i.v.m. minder recht op toeslagen. Ben er echter al jaren uit (moeder zat vroeger in de bijstand met 4 kinderen), maar heb genoeg situaties gehoord waarbij loonsverhoging een netto reductie was i.v.m. vervallen toeslagen (alhoewel dit veelal vroegah was met particuliere zorg verzekering). Maar let daar dus wel op.
De meeste mensen wachten daarmee toch wat langer (alhoewel velen te lang waardoor ze weer aan de IVF moeten enzo...). Met name ook om financieel op orde te komen, huisje en boompje al te hebben, etc...
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat jullie typisch gaan voor je eigen plezier eerst en dan later wel kijken of het uberhaupt kan. Je bent echter niet bijzonder informatief geweest over hoe het zo kwam
Hoop ook dat je niet zo door ellende overrompeld wordt dat je wel kunt genieten van de kinderen zolang ze klein zijn. Ze zeggen dat alle leeftijden wel iets hebben, maar de jonge jaren zijn toch wel de leukste... en ze zijn zo voorbij
Een abortus is overigens ook niet niks en gezien we niet weten hoe lang ze al zwanger is (of heb ik iets gemist?) is het wellicht niet eens een optie. Ik zie het sowieso alleen als optie als het echt echt niet anders kan. Je draagt dat echt wel heel je leven met je mee... Je praat wel over leven hier. Sommige mensen moeten wellicht eens wat zoeken op echo fotoos. Bijv. deze: http://www.google.com/img...gaQ9b3QCg&ved=0CCAQ9QEwAA
10 weken is al een volledig (doch erg erg klein) kindje...
Als je een andere baan gaat zoeken (en ik wordt zelf niet vrolijk van dit advies... gezien het me mogelijk belastinggeld kost
Naamdrager, kinderbijslag, iemand die je op je oude dag nog komt bezoeken....een zoektocht naar het opperste geluk is een kind motto. Zou wel egoistisch kunnen zijn....Roenie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:56:
[...]
Er zijn wat mij betreft alleen maar egoïstische redenen. Dus ook in dit geval.
Daarnaast moet je natuurlijk ook inleveren, en niet zomaar inleveren maar heel veel inleveren , ik vind dat niet echt egoistisch.
Overigens heb ik nog geen kinderen, behoor tot de groep dertigers die eerst willen leven en daarna op een goed moment aan kinderen wil beginnen.
Wat is de relevantie van die vraag?rapture schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:57:
Het is al aangehaald: "Waarom haal je een werkloze vrouw met kinderen en veel vaste lasten in huis?."
Ik gok op iets van "liefde maakt blind" etc. Maar momenteel is dat toch helemaal niet meer relevant, ook al is de vrouw een totaal berekenende batch die precies gecalculeerd heeft dat ze 6 maanden bij jou blijft en dan verder gaat kijken. De situatie is nu zoals hij nu is.
Of je moet willen voorstellen om een zwangere vrouw met al 2 kindjes uit huis te flikkeren, ook al was er iets anders afgesproken.
Die keuze is gemaakt en nu is het op de blaren zitten om financieel rond te komen.
Terugkomen op die keuze omdat de blaren je niet aanstaan, tja dat vind ik nou ook niet echt fair.
[off topic]Jammer dat TS zo'n topic opent, en nu al weer 3 dagen en 50 reacties verder niets meer van zich laat horen. En dat dit topic ook niet leerzaam is voor anderen, aangezien er alleen maar wijze algemene levenslessen worden opgedreund, bij gebrek van gerichte info van TS[/off topic]
Waarom? Omdat het kan!!
Ouch, Rukapul, losstaande van het feit dat TS zich in een nogal lastige situatie gewerkt heeft, dat men zo'n keuzes zelfs maar zou overwegen komt bij mij toch nogal hard aan.Rukapul schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:06:
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Verwijderd
Waarom? Ik lees dat niet als een gemakkelijke uitweg voor TS. Er zijn meer belangen af te wegen, zoals met name die van het kind zelf, en uiteindelijk ook die van de maatschappij. Een kind op de wereld zetten terwijl je het op geen enkele wijze kansen zal kunnen bieden of kan opvoeden (Excuseer het Frans, maar als je de posthistorie van TS doorneemt, hoe deze relatie tot stand kwam, etc. etc. dan is dat weinig hoopgevend).
Een ongelukje kan gebeuren, en kan je onverwacht heel gelukkig maken. Maar dan moet je wel zelf al een minimale basis hebben om dat geluk op te bouwen. Ik zie hier twee uitgebrande autowrakken met de vraag hoe ze met een rol ductape weer één auto klaar kunnen maken voor de APK.
Het is het totaalbeeld, met de belangen voor het kind voorop, die het helemaal geen slecht idee maakt. Het geeft hen de kans daadwerkelijk wat op te bouwen, om dan wellicht later een keer de keuze wel te kunnen maken. Er zijn hier zoveel 'red flag' factoren, dat TS & Co er niet gelukkig van gaan worden, het kind niet, en met een grote waarschijnlijkheid dat de maatschappij het op mag gaan lossen. Niemand heeft hier baat bij.
Een ongelukje kan gebeuren, en kan je onverwacht heel gelukkig maken. Maar dan moet je wel zelf al een minimale basis hebben om dat geluk op te bouwen. Ik zie hier twee uitgebrande autowrakken met de vraag hoe ze met een rol ductape weer één auto klaar kunnen maken voor de APK.
Het is het totaalbeeld, met de belangen voor het kind voorop, die het helemaal geen slecht idee maakt. Het geeft hen de kans daadwerkelijk wat op te bouwen, om dan wellicht later een keer de keuze wel te kunnen maken. Er zijn hier zoveel 'red flag' factoren, dat TS & Co er niet gelukkig van gaan worden, het kind niet, en met een grote waarschijnlijkheid dat de maatschappij het op mag gaan lossen. Niemand heeft hier baat bij.
Verwijderd
De basis waar jij het over hebt kan ook over enkele jaren zomaar wegvallen bij een scheiding bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:11:
Waarom? Ik lees dat niet als een gemakkelijke uitweg voor TS. Er zijn meer belangen af te wegen, zoals met name die van het kind zelf, en uiteindelijk ook die van de maatschappij. Een kind op de wereld zetten terwijl je het op geen enkele wijze kansen zal kunnen bieden of kan opvoeden (Excuseer het Frans, maar als je de posthistorie van TS doorneemt, hoe deze relatie tot stand kwam, etc. etc. dan is dat weinig hoopgevend).
Of een kind daar gelukkig van wordt??
Je kunt nooit in de toekomst kijken waar en wat het leven je gaat brengen.
Je staat nu voor een keuze: Wil ik de komende jaren mijn leven in dienst van het kind stellen? Ja of nee..
En bij nee moeten er echt wel serieuze argumenten zijn, en niet mijn A3 niet willen opgeven of geen zin in verandering...
Een kind op de wereld zetten is het mooiste wat er is, en ja het kost veel geld om een kind te onderhouden, maar ook dit kun je zo duur maken als je zelf wilt.
Enkele vaste lasten:
Luiers 30 euro p/m
Nutrilon 30 euro p/m
kleding 20-30 euro p/m
Evt wat speelgoed en wat potjes voeding als ze vast voedsel kunnen eten.
Maar ook hier is veel te besparen, wordt lid van de speel-o-theek en je hebt voor 20 euro per jaar onbeperkt speelgoed. (kunt elke 3 weken 3-4 speelgoedjes halen en ruilen, soort speelgoed bibiliotheek.
Kleding kan 2e hands via marktplaats, baby kleding slijt namelijk niet/nauwelijks..
eten, vanaf 4-5 maanden kunnen ze gedeeltelijk met de pot mee eten, scheelt weer in voeding. een aardappeltje en wat bonen extra kost nauwelijks meer.
Verder vraag hulp van je omgeving, vraag je ouders/schoonouders of ze misschien willen bijdragen door bv af en toe een pak luiers of voeding te kopen, of 1x bij je ouders en je schoonouders te eten. (scheelt 2x koken per week).
Daarnaast zoek een andere baan waar je meer verdient, of ga bijklussen. ga in het weekend in de horeca werken, een avondje bardienst levert je 100 euro netto op.. doe dit 4x per maand je hebt 400 euro extra te spenderen. Idem voor je vriendin.. die kan dit werk ook prima..
Als je de uitdrukking 'een kind op geen enkele wijze kansen kunnen bieden' gebruikt, dan denk ik eerder aan situaties waarin de vader onvindbaar is en de moeder een dakloze junk. Zoiets. Niet de situatie waarin de problemen enkel van financiële aard zijn. Je zou de situatie van TS op relatief korte termijn (enkele jaren) goed kunnen saneren, bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:11:
Waar ik me meer zorgen om maar is niet zozeer de financiële situatie, maar de emotionele: een meisje van 23 met twee kinderen en nu alweer een derde op komst...volgens mij is dat een disaster waiting to happen. Een scheiding, opgroeien in een gebroken gezin, is vele malen schadelijker voor een kind dan krappe financiën van de ouders.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Verwijderd
Ik kom zelf uit een "gebroken" gezin, mijn ouders zijn op mijn 3e uit elkaar gegaan, weinig tot niets van meegemaakt. (zover ik mij kan herinneren).nare man schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:08:
[...]
Waar ik me meer zorgen om maar is niet zozeer de financiële situatie, maar de emotionele: een meisje van 23 met twee kinderen en nu alweer een derde op komst...volgens mij is dat een disaster waiting to happen. Een scheiding, opgroeien in een gebroken gezin, is vele malen schadelijker voor een kind dan krappe financiën van de ouders.
De jaren erna inderdaad veel problemen, niet zozeer met mij maar wel tussen mijn ouders, gedoe om geld, ouderavonden, omgangsregelingen etc..
nu 27 jaar later kan ik niet zeggen dat ik slecht terecht bent gekomen, geen idee hoe het zou zijn als mijn ouders bij elkaar gebleven waren, het heeft mij gevormt tot hoe ik ben.
De ouders van mijn beste kameraad zijn gaat scheiden op zijn 18e.. hij was net uit huis, en de moeder verveelde zich en zocht het avontuur met andere mannen.. Dit geeft psychisch meer stress voor hem dan voor kinderen dan op jongere leeftijd..
Hij werd op zijn 18e gebruikt als strijd tussen zijn ouders, je moeder dit, je vader dat..
Met als gevolg, hij heeft geen contact meer met zijn moeder, omdat ze in zijn ogen gewoon alles verpest heeft..
Leeftijd doet er dus weinig aan toe.. een scheiding is gewoon het kutste wat er is..
En betreft het meisje 23 jaar en zwanger van de 3e, je kunt haar niet in een hokje duwen en haar aan het lot overlaten. Misschien heeft ze net dat beetje stabiliteit nodig wat de TS bieden kan. Waardoor ze weer haar leven op de rails krijgt..
Jij gooit toch ook niet je vrouw op straat als ze een het psychisch zwaar heeft en een beetje labiel is??
Zeker omdat ze samen een kindje verwachten moet je gewoon even alles op alles zetten om het te laten werken en niet te snel de handdoek in de ring willen gooien..
Natuurlijk is er altijd een kans dat het fout gaat, maar je gaat ook niet zonder gordel rijden in een auto omdat er misschien toch wel een meteoriet op je auto neerkomt. Er is een verschil tussen het zou fout kunnen gaan en je zit in een brandende auto die al half over de afgrond hangt.De basis waar jij het over hebt kan ook over enkele jaren zomaar wegvallen bij een scheiding bijvoorbeeld.
Of een kind daar gelukkig van wordt??
Fout, als hij zijn A3 niet wil opgeven is meer dan genoeg reden om niet aan kinderen te beginnen. Dat geeft bijzonder duidelijk dat zijn prioriteiten helemaal fout zitten voor kinderen, en het dus gewoon een bijzonder slecht idee is.Je staat nu voor een keuze: Wil ik de komende jaren mijn leven in dienst van het kind stellen? Ja of nee..
En bij nee moeten er echt wel serieuze argumenten zijn, en niet mijn A3 niet willen opgeven of geen zin in verandering...
Precies mijn punt eigenlijk, maar dank voor het opnieuw (en uitgebreider) formuleren.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:17:
[...]
Leeftijd doet er dus weinig aan toe.. een scheiding is gewoon het kutste wat er is..
Wie heeft het over 'aan haar lot overlaten'?En betreft het meisje 23 jaar en zwanger van de 3e, je kunt haar niet in een hokje duwen en haar aan het lot overlaten. Misschien heeft ze net dat beetje stabiliteit nodig wat de TS bieden kan. Waardoor ze weer haar leven op de rails krijgt..
Verwijderd
Niet met zoveel directe woorden, maar het punt is eenmaal dat ze al zwanger is..nare man schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:24:
[...]
Wie heeft het over 'aan haar lot overlaten'?
Er wordt geroepen om abortus indien hij zijn levensstijl niet wil aanpassen, maar het zijn allemaal reacties op reacties..
Niemand weet hoe de situatie daadwerkelijk is, er is te weinig info om zulke dingen voor hem te beslissen.
Je moet van het positieve uitgaan en zorgen dat het weer stabiel wordt, door een abortus kan ze misschien helemaal labiel worden en ben je nog verder van huis..
Een abortus en niet zomaar even een tand laten trekken bij de tandarts.. dit kan diepe emotionele problemen teweeg brengen.
Maar dat wil niet zeggen dat het meisje ook direct aan het 'lot wordt overgelaten'
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Verwijderd
Indirect zie ik het ook als een suggestie om niet door te gaan met dit meisje...ralpje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:53:
Maar dat wil niet zeggen dat het meisje ook direct aan het 'lot wordt overgelaten'
Veel te instabiel etc..
En opmeringen als: Wie haalt er een vrouw van 23 met 2 kinderen zo snel in huis...
Zal wel aan mijn interpretatie liggen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 11:12 ]
Ja, je schiet een beetje nodeloos in de stress. Ik bedoel gewoon te zeggen dat ik me zorgen maak over de stabiliteit van de relatie aangezien er de nodige problemen zijn, het om een jong meisje met nu al drie kinderen gaat en TS nu ook niet overkomt als de meest zelfstandige of daadkrachtige persoon.
Ik suggereer niet dat hij haar aan de dijk moet zetten.
Ik suggereer niet dat hij haar aan de dijk moet zetten.
Verwijderd
De feiten zijn nu eenmaal dat ze samenwonen en er een kleine op komst is..
Hij had natuurlijk over deze dingen moeten nadenken voordat hij hun in huis nam..
Ook dat ze zwanger raakt van hem is zijn eigen verantwoordelijkheid. ik persoonlijk moet er niet aan denken om binnen enkele weken/maanden iemand te bezwangeren, zeker kijkend naar de financiele ruimte die er niet is en de problemen die zij nog heeft met de vorige relatie.
Eerst stabiel samen zijn en dan bewust de keuze maken om zwanger te worden.
Maarja de feiten liggen nu eenmaal anders, en er zullen keuze gemaakt moeten worden, laten we gewoon van het beste uitgaan en abortussen etc niet bespreken, de situatie waar ze in zitten is helemaal niet zo benauwd, met een paar aanpassingen is het makkelijk haalbaar en hoeven ze niet eens het huis te verkopen..
Auto niet meer zakelijk gebruiken en een horeca baantje (1dag per week) kan al 500-600 euro extra netto opbrengen.. Daar kun je prima een kind van grootbrengen..
Hij had natuurlijk over deze dingen moeten nadenken voordat hij hun in huis nam..
Ook dat ze zwanger raakt van hem is zijn eigen verantwoordelijkheid. ik persoonlijk moet er niet aan denken om binnen enkele weken/maanden iemand te bezwangeren, zeker kijkend naar de financiele ruimte die er niet is en de problemen die zij nog heeft met de vorige relatie.
Eerst stabiel samen zijn en dan bewust de keuze maken om zwanger te worden.
Maarja de feiten liggen nu eenmaal anders, en er zullen keuze gemaakt moeten worden, laten we gewoon van het beste uitgaan en abortussen etc niet bespreken, de situatie waar ze in zitten is helemaal niet zo benauwd, met een paar aanpassingen is het makkelijk haalbaar en hoeven ze niet eens het huis te verkopen..
Auto niet meer zakelijk gebruiken en een horeca baantje (1dag per week) kan al 500-600 euro extra netto opbrengen.. Daar kun je prima een kind van grootbrengen..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 11:26 ]
Het is juist belangrijk alle opties op tafel te gooien, ook de extreme. Alleen dan kun je echte keuzes maken. Mogelijkheden vooraf tot niet bespreekbaar verklaren kan leiden tot het gevangen raken in een fantasiewerkelijkheid. Juist door de meest extreme scenarios wel op tafel te leggen, maakt de iets minder extreme oplossingen een reeel alternatief.
[ Voor 26% gewijzigd door Rukapul op 10-10-2011 11:29 ]
Verwijderd
Ze weten zelf ook donders goed dat abortus een mogelijkheid is..Rukapul schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:26:
Het is juist belangrijk alle opties op tafel te gooien, ook de extreme. Alleen dan kun je echte keuzes maken. Mogelijkheden niet bespreken kan leiden tot het gevangen raken in een fantasiewerkelijkheid.
Maar wij hebben niet de info en het inzicht om die keuze aan te reiken.
Elk rationeel mens die moet kiezen tussen een baby of een Audi A3, zal voor een baby gaan..
De keuzes die hier gesteld worden vind ik dus ook zeer kort door de bocht..
Keuze voor abortus vind ik alleen ter sprake komen indien er echt geen andere mogelijkheid meer is, zoals eerder vermeld, vader spoorloos, moeder aan de drugs.. of in geval van zware complicaties zoals handicaps van moeder of baby.. en niet om geld..
Aan geld is altijd wel te komen namelijk..
@Remco24: er zijn ook zat vrouwen die hun hand niet omkeren voor 'n abortus meer of minder, die zien abortus niet als iets vreselijks, maar gewoon als middel tot geboortebeperking.Daar spreek ik hier geen mening over uit, ik geef gewoon enkele feiten neer als tegenwicht voor jouw "sommige vrouwen hebben hun leven lang last van hun abortus". Ik stel voor dat we daarmee de inhoudelijke discussie over voor- en nadelen van abortus afsluiten en simpelweg accepteren dat abortus 'n optie is.
En overigens, ik ben heel rationeel en als ik moet kiezen tussen 'n baby en 'n A4, dan wordt het die A4. Niet omdat ik die auto zou willen, maar een baby wil ik nog minder en die Audi mag ik tenminste nog verkopen zonder dat achter de tralies beland
. Ongeacht of ik het geld ervoor heb en de vader al dan niet aanwezig is. Alleen al het feit dat de baby niet gewenst is, zou voldoende reden moeten zijn: welke bruut wil een kind plaatsen bij personen die dat kind niet willen?
En overigens, ik ben heel rationeel en als ik moet kiezen tussen 'n baby en 'n A4, dan wordt het die A4. Niet omdat ik die auto zou willen, maar een baby wil ik nog minder en die Audi mag ik tenminste nog verkopen zonder dat achter de tralies beland
[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 10-10-2011 11:43 ]
Verwijderd
Indien je die keuze maakt voordat ze zwanger is kan ik het begrijpen, maar stel dat jou vriendin/vrouw per ongeluk zwanger raakt van jou.Ardana schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:39:
En overigens, ik ben heel rationeel en als ik moet kiezen tussen 'n baby en 'n A4, dan wordt het die A4. Niet omdat ik die auto zou willen, maar een baby wil ik nog minder en die Audi mag ik tenminste nog verkopen zonder dat achter de tralies beland. Ongeacht of ik het geld ervoor heb en de vader al dan niet aanwezig is. Alleen al het feit dat de baby niet gewenst is, zou voldoende reden moeten zijn: welke bruut wil een kind plaatsen bij personen die dat kind niet wil?
En je hebt dan de keuze? Zou jij dan je vrouw verplichten een abortus te nemen zodat jij je A4 kan blijven rijden?? Of schop je zelfs je vrouw+ongeboren kind eruit als ze het niet weg wil laten halen?
Al die overwegingen kun je prima als argumenten meewegen in de beslissing. De meeste mensen zullen rationeel dan ook tot de conclusie komen dat de Audi eruit moet, er meer gewerkt moet worden of dat er zuinigjes geleefd moet worden. Een kleine minderheid zal tot de conclusie komen dat er geen kind zal moeten komen. Het gaat om de afweging tussen keuzes. Anders verval je in "ja, maar" redenaties waarbij beide behouden willen blijven.
Overigens, vooraf de emotionele kaart uitspelen in de analyse (of hier) valt echter niks goeds mee te bereiken. Dat is puur projectie van de eigen overtuiging.
Overigens, vooraf de emotionele kaart uitspelen in de analyse (of hier) valt echter niks goeds mee te bereiken. Dat is puur projectie van de eigen overtuiging.
[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 10-10-2011 11:50 ]
There, fixed that for you.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:24:
[..]
Auto niet meer alleen maar zakelijk gebruiken en een horeca baantje (1dag per week) kan al 500-600 euro extra netto opbrengen.. Daar kun je prima een kind van grootbrengen..
Maar gezien de kennis en de tips van Ardana, en de tips over de leasebak (met het inkomen van de TS, en de functie via een detacheerder) is dat sowieso niets anders dan overbodige luxe. Het is niet zo dat de TS elke dag ergens anders werkzaam is. Het opdoeken van die auto (als dan mogelijk is) zou het salaris eventueel ook omhoog kunnen.
Meer kunnen uitgeven kan je op meerdere manier voor elkaar krijgen. Efficienter gaan uitgeven, waar best veel geld te verdienen valt. Dat kan allemaal rechtstreeks richting het kind gaan.
Ik denk dat het voornamelijk een kwestie van willen is voor de TS, hij komt niet terug op goeie tips om geld vrij te maken, dus heb beetje het idee dat ie niets wil inboeten, en met oogkleppen op zit, kijkend vanuit een roze bril. Liefde maakt blind, en gezien het vorige topic denk ik dat die vriendin onbewust kiest voor de makkelijk weg, en de TS onbedoeld voor haar karretje spant.
Ey!! Macarena \o/
Wat op zich niet zo gek is, als je ziet hoe iedereen er weer met hoog geheven gestrekt been in ging.Naranya schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:29:
Ik heb niet het idee dat TS deze thread nog volgt of überhaupt nog feedback zal geven...
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Vrouw dwingen kind te laten weghalen etc. is wellicht een stap of 3 te ver. Maar ik vindt wel dat Remko24 of wie dan ook zeggenschap moet hebben. Niet dat ze het kind dan maar moet afstaan ofzo, maar als iemand ECHT GEEN kinderen wilt. In het belang van het kind lijkt het me dan beter dat het er ofwel niet komt, ofwel zonder die persoon groot gebracht wordt.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:44:
[...]
Indien je die keuze maakt voordat ze zwanger is kan ik het begrijpen, maar stel dat jou vriendin/vrouw per ongeluk zwanger raakt van jou.
En je hebt dan de keuze? Zou jij dan je vrouw verplichten een abortus te nemen zodat jij je A4 kan blijven rijden?? Of schop je zelfs je vrouw+ongeboren kind eruit als ze het niet weg wil laten halen?
Ikzelf heb TOTAAL niets met kinderen (Edit: heb er overigens geen heken aan, het doet me gewoon helemaal niets en heb ik nooit gehad) en mijn vriendin gelukkig ook (nog) niet. Mocht dat ooit enkelzijdig veranderen weet ze al dat ze, tenzij ik er ook anders over denk, beter een andere partner kan zoeken.
Stel ze zou zwanger worden, is dat voor mij geen rede om maar bij elkaar te blijven. Je kan zeggen, dan houd je niet van je vriendin/vrouw... aan de andere kant wil ik het een kind niet aandoen om 1 ouder te hebben die het liever niet had gekregen EN daarboven op nog de kans dat er grote spanningen in de relatie komen en die elkaar met nog meer nadelige gevolgen uit elkaar drijven.
Zoals ik al zei, mijn vriendin en ik denken er nu hetzelfde over!!! Wat de toekomst brengt kan niemand zeggen. Maar ik ken iemand die een ouder heeft die het nog altijd als "ongewenst" ziet, en ik WEET wat zoiets kan doen met een leven!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Als dat je reactie zou zijn, dan houd je maar van 1 persoon. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen wie die persoon dan is?Thalaron schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:15:
Stel ze zou zwanger worden, is dat voor mij geen rede om maar bij elkaar te blijven. Je kan zeggen, dan houd je niet van je vriendin/vrouw... aan de andere kant wil ik het een kind niet aandoen om 1 ouder te hebben die het liever niet had gekregen
We kunnen hier allemaal van alles roepen over de TS, maar vooralsnog lijkt het erop dat hij zijn verantwoordelijkheid niet probeert te ontlopen. Sterker nog, hij neemt gedeeltelijk de verantwoordelijkheid op zijn schouders om de kinderen van iemand anders mee op te voeden. Ook al heeft hij dingen niet handig aangepakt en is zijn vraagstelling op zijn minst vreemd te noemen, hij neemt in ieder geval niet de benen...
Verwijderd
Het gaat me ook zeer zeker niet alleen om de financiële situatie. Het is een totaalbeeld, precies zoals je in je laatste alinea schetst. Financiële situatie is wel vaak een bron van spanningen die niet bijdraagt aan een stabiele relatie; en eind Augustus advies vragen over een scheiding van een vriendin + 2 kids, en die nu al zwanger bij je in huis hebben? Nee, ik kan me niet voorstellen dat iemand dat een stabiele relatie vindt.nare man schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:08:
[...]
Als je de uitdrukking 'een kind op geen enkele wijze kansen kunnen bieden' gebruikt, dan denk ik eerder aan situaties waarin de vader onvindbaar is en de moeder een dakloze junk. Zoiets. Niet de situatie waarin de problemen enkel van financiële aard zijn. Je zou de situatie van TS op relatief korte termijn (enkele jaren) goed kunnen saneren, bijvoorbeeld.
TS is al een persoon met gebrekkige sociale vaardigheden en beperkt besef van werking van de wereld. Tel daar deze gang van zaken bij op... Ik zie het als een zeer groot risico voor alle betrokkenen én de maatschappij.
Wat weer niet vreemd is gezien dat in zijn vorige topic TS mensen zover kreeg dat ze goedbedoeld advies gaven en hij het gebruikte om uitkeringsfraude mee te plegen.MrAngry schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:01:
[...]
Wat op zich niet zo gek is, als je ziet hoe iedereen er weer met hoog geheven gestrekt been in ging.
Verantwoordelijkheid nemen door fraude te plegen? Maar serieus, als hij zijn verantwoordelijkheid dan niet wil ontlopen is hier voldoende nuttig advies voor hem, met als stip op nummer 1: stop met het gebruiken van die Audi voor privé gebruik.We kunnen hier allemaal van alles roepen over de TS, maar vooralsnog lijkt het erop dat hij zijn verantwoordelijkheid niet probeert te ontlopen. Sterker nog, hij neemt gedeeltelijk de verantwoordelijkheid op zijn schouders om de kinderen van iemand anders mee op te voeden.
[ Voor 40% gewijzigd door Sissors op 10-10-2011 13:28 ]
Verwijderd
@Thalaron
Als je 100% zeker geen kinderen wil, laat er dan een knup inleggen, dan weet je zeker dat je die keuze hoeft te maken..
Vertrouwen op je vrouw dat ze de pil slikt is vaak niet afdoende om 100% zekerheid te hebben dat je geen kinderen wil krijgen.
TS begint er wel aan, en maakt de probleme zelfs erger door haar te bezwangeren (bewust of onbewust). Waardoor hij wel verantwoording moet nemen, het is immens zijn eigen kind die in de buik zit.
Dat hij hier om wat hulp vraagt vind ik best goed, ook al zitten wij hier met ons allen hem te veroordelen..
Hij zit in een lastige situatie maar niet onoverkomelijk, met een paar kleine aanpassingen kan hij er financieel weer gezond voor staan.
Dan rest alleen nog de relationele problemen.. En die los je op door te praten.
Maar als de financiele situatie gewoon goed is dan heb je iets om op te bouwen, en kunnen ze werken aan hun persoonlijke relatie.
Als je 100% zeker geen kinderen wil, laat er dan een knup inleggen, dan weet je zeker dat je die keuze hoeft te maken..
Vertrouwen op je vrouw dat ze de pil slikt is vaak niet afdoende om 100% zekerheid te hebben dat je geen kinderen wil krijgen.
Situatie is verre van ideaal, veel mensen zouden er niet eens aan beginnen.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:26:
[...]
Het gaat me ook zeer zeker niet alleen om de financiële situatie. Het is een totaalbeeld, precies zoals je in je laatste alinea schetst. Financiële situatie is wel vaak een bron van spanningen die niet bijdraagt aan een stabiele relatie; en eind Augustus advies vragen over een scheiding van een vriendin + 2 kids, en die nu al zwanger bij je in huis hebben? Nee, ik kan me niet voorstellen dat iemand dat een stabiele relatie vindt.
TS is al een persoon met gebrekkige sociale vaardigheden en beperkt besef van werking van de wereld. Tel daar deze gang van zaken bij op... Ik zie het als een zeer groot risico voor alle betrokkenen én de maatschappij.
TS begint er wel aan, en maakt de probleme zelfs erger door haar te bezwangeren (bewust of onbewust). Waardoor hij wel verantwoording moet nemen, het is immens zijn eigen kind die in de buik zit.
Dat hij hier om wat hulp vraagt vind ik best goed, ook al zitten wij hier met ons allen hem te veroordelen..
Hij zit in een lastige situatie maar niet onoverkomelijk, met een paar kleine aanpassingen kan hij er financieel weer gezond voor staan.
Dan rest alleen nog de relationele problemen.. En die los je op door te praten.
Maar als de financiele situatie gewoon goed is dan heb je iets om op te bouwen, en kunnen ze werken aan hun persoonlijke relatie.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 13:46 ]
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik zeg er zelfs nog bij dat ik de posthistorie van de TS op zijn minst vreemd vind.furby-killer schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:26:
Verantwoordelijkheid nemen door fraude te plegen? Maar serieus, als hij zijn verantwoordelijkheid dan niet wil ontlopen is hier voldoende nuttig advies voor hem, met als stip op nummer 1: stop met het gebruiken van die Audi voor privé gebruik.
En iedereen kan wel roepen stoppen met prive gebruik van de auto, maar dat kan pas per 1 januari. Helaas heeft de TS geen antwoord gegeven op de vragen, maar mischien lukt het helemaal niet om de auto niet meer prive te gebruiken zonder veel hogere kosten te maken. (neemt niet we dat als het wel kan het een goede besparing op zal leveren)
O jawel hoor, ik denk dat iemand best wel 100% zeker kan weten dat hij geen kinderen wil ook al slikt zijn vriendin of vrouw de pilVerwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:32:
Grapjas,Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:32:
@Thalaron
Ik ben 26, geen kinderen...
Dat wordt niet zomaar gedaan hoor, want dan vinden ze het risico te groot dat je er later op terugkomt met spijt. Ik heb me namelijk wel degelijk laten informeren over de mogelijkheden. Voor een bepaalde leeftijd ofwel aantal kinderen beginnen ze er niet aan
Zo zie jij dat. Mijn mening is gewoonweg dat een kind 2!! ouders verdient die het kind als gewenst zien. In het belang van het KIND dus. Zoiezo is een kind krijgen egoistisch en omdat je het zelf wilt. Buiten dat, als je niet van jezelf houd op de eerste plaats kan je ook geen echte liefde geven naar anderen toe.Jeroen V schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:22:
[...]
Als dat je reactie zou zijn, dan houd je maar van 1 persoon. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen wie die persoon dan is?
We kunnen hier allemaal van alles roepen over de TS, maar vooralsnog lijkt het erop dat hij zijn verantwoordelijkheid niet probeert te ontlopen. Sterker nog, hij neemt gedeeltelijk de verantwoordelijkheid op zijn schouders om de kinderen van iemand anders mee op te voeden. Ook al heeft hij dingen niet handig aangepakt en is zijn vraagstelling op zijn minst vreemd te noemen, hij neemt in ieder geval niet de benen...
Maargoed, in mijn geval is dat alles goed besproken en we denken er hetzelfde over. Kan goed zijn dat wanneer het zover zou komen dat ik het wel zou willen en zij niet. Echter is het aan haar om de ultieme keuze te maken. Immers, als ik het niet wilt kan ik haar niet tegenhouden, als ze het wel wilt kan ik haar niets dwingen.
En je kan beter vooraf weten waar je aan begint. Zus van een oude maat van me had een vriend -> zwanger -> toen het er eenmaal was nam hij de benen. Is uiteindelijk allemaal goed gekomen (nieuwe vriend ziet kind als zijn eigenste). Maar als hij vooraf al duidelijk was geweest was het wellicht anders gelopen, of was er al iemand vanaf het begin!
Ik heb nog weinig mensen horen zeggen (eigenlijk nooit) van: Ik neem een kind want wij kunnen het veel bieden. Altijd maar simpelweg: ik/wij willen een kind. Of het kind een toekomst heeft of niet boeit niet zoveel, immers men WILT een kind.
En ik vind het heel nobel van de TS wat hij wilt doen. Maar hij zal inderdaad wel prioriteiten moeten stellen. Luxe zoals lease auto inleveren voor een goedkopere vorm van vervoer en evt. bijbaantje zoeken ofwel vrouw thuiswerk laten doen bv.
Maar dit soort kwesties zijn als religie, daar komen 2 tegenovergestelde meningen simpelweg nooit over eens. Het is nog altijd aan eenieder om aan zijn eigen geluk te werken en daarnaast die van je naasten. Maar hoe wil je liefde geven aan iets dat je niet eens wilt hebben? Daarom denk ik dat in DEZE situatie het zaak is dat TS iets aan zijn uitgaven doet, en zijn vriendin iets aan inkomen. Want zo te horen is het wel degelijk GEWENST.
[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 10-10-2011 13:42 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ga het nou niet gooien op het belang van het kind, want als dat de nummer 1 is, dan zouden beide ouders er gewoon moeten zijn voor het kind. Als jij geen kinderen wilt, prima, dat is jouw keuze. Maar als er dan toch een kind zou komen, dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen, dat is alles wat ik bedoel. Als je er dan vandoor gaat omdat het voor het kind het beste zou zijn, dan is dat in mijn oren klinklare onzin. (ik noem zoiets gewoon egoisme)Thalaron schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:39:
Zo zie jij dat. Mijn mening is gewoonweg dat een kind 2!! ouders verdient die het kind als gewenst zien. In het belang van het KIND dus.
Verwijderd
Ik ben van mening dat bijna elk persoon zijn/haar kind het beste wil bieden, in elk geval op gebied van aandacht en liefde.Thalaron schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:39:
[...]
Ik heb nog weinig mensen horen zeggen (eigenlijk nooit) van: Ik neem een kind want wij kunnen het veel bieden. Altijd maar simpelweg: ik/wij willen een kind. Of het kind een toekomst heeft of niet boeit niet zoveel, immers men WILT een kind.
Dat ze niet op financieel gebied alles kunnen bieden is bijzaak, ik ben ook opgegroeid met 2e hands kleding en simpel speelgoed.. Nooit wat tekort gekomen.
Een toekomst bieden hangt niet af van geld. Een kind kan zijn eigen toekomst ook maken, er zijn diverse regelingen om een kind naar school te krijgen en te laten studeren. Daar heb je geen zak met geld voor nodig.
Aandacht en liefde is alles wat een kind nodig heeft en dat kan bijna iedereen bieden.
Inderdaad, bijna elk persoonVerwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:57:
[...]
Ik ben van mening dat bijna elk persoon zijn/haar kind het beste wil bieden, in elk geval op gebied van aandacht en liefde.

En wat ik bedoel te zeggen is dus als je die verantwoordelijkheid niet wil of kan nemen, je er beter niet aan kan beginnen. In het balang van jezelf, je relatie wellicht en ook het kind. Dat is althans MIJN meningJeroen V schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:54:
[...]
Ga het nou niet gooien op het belang van het kind, want als dat de nummer 1 is, dan zouden beide ouders er gewoon moeten zijn voor het kind. Als jij geen kinderen wilt, prima, dat is jouw keuze. Maar als er dan toch een kind zou komen, dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen, dat is alles wat ik bedoel. Als je er dan vandoor gaat omdat het voor het kind het beste zou zijn, dan is dat in mijn oren klinklare onzin. (ik noem zoiets gewoon egoisme)
Maar wat ik al dan wel of niet wil doet er hier weinig toe.
Wat eerder al is aangegeven hier, als TS bv. zijn Audi A3 niet zou willen opgeven... Dan wil hij dus ook geen verantwoording nemen. Het is hier of luxer leven en geen extra kind ofwel luxe inleveren en extra kind. Dus begin daarmee en kijk hoe je er dan financieel voor staat. Spreek familie aan voor hulp en zoek extra werk/beter betaald werk.
Maar goed, we kunnen ook doorgaan over of je mijn gedachtegang over kinderen wel of niet leuk/normaal vind. Ik vind het bv. niet normaal dat iedereen zomaar kinderen kan/mag krijgen. Bv. 2 zwervers of junks kunnen ook kinderen krijgen. Zolang het maar gewenst is toch?

TS lijkt me nogal afwezig. Dus wellicht dat we even wachten op een reactie van diegene waar het om draait
[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 10-10-2011 14:17 ]
Verwijderd
Er is 1 verschil, jij hebt nog geen kinderen, jij maakt de keus dus op voorhand. (geen problemen mee).Thalaron schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:15:
[...]
Inderdaad, bijna elk persoon![]()
[...]
En wat ik bedoel te zeggen is dus als je die verantwoordelijkheid niet wil of kan nemen, je er beter niet aan kan beginnen. In het balang van jezelf, je relatie wellicht en ook het kind. Dat is althans MIJN mening
Maar wat ik al dan wel of niet wil doet er hier weinig toe.
Wat eerder al is aangegeven hier, als TS bv. zijn Audi A3 niet zou willen opgeven... Dan wil hij dus ook geen verantwoording nemen. Het is hier of luxer leven en geen extra kind ofwel luxe inleveren en extra kind. Dus begin daarmee en kijk hoe je er dan financieel voor staat. Spreek familie aan voor hulp en zoek extra werk/beter betaald werk.
Maar goed, we kunnen ook doorgaan over of je mijn gedachtegang over kinderen wel of niet leuk/normaal vind. Ik vind het bv. niet normaal dat iedereen zomaar kinderen kan/mag krijgen. Bv. 2 zwervers of junks kunnen ook kinderen krijgen. Zolang het maar gewenst is toch?![]()
TS lijkt me nogal afwezig. Dus wellicht dat we even wachten op een reactie van diegene waar het om draait
Bij de TS is het kind al verwekt. (gewenst of ongewenst weet ik niet), hij heeft de keuze dus niet meer.
Hij heeft nu alleen de keuze: Kind houden of weghalen. (met alle gevolgen van dien).
Ter adoptie afstaan zou ook nog een mogelijkheid zijn (ik zeg niet dat dit een gewenste optie is, maar een tussenweg tussen houden en weghalen is het wel).
Er zijn genoeg mensen die wel willen maar niet kunnen!
Als het echter financieel absoluut niet haalbaar is/zou zijn, is zelf houden imo geen optie meer en ook niet eerlijk tov. de reeds aanwezige kinderen. Dat het dan wellicht een harde keuze zou zijn is een ander verhaal.
Maar er zijn meerdere keuzes die gemaakt kunnen worden.
1- Abortus (zwaarste optie, mits uberhaupt nog mogelijk).
2- Ter adoptie afstaan (1 stap minder bezwarend dan abortus, echter moeilijke stap en ivm 2 aanwezig kinderen wellicht lastig uitleggen).
3- Financien op orde krijgen, en 3e kind tevens zelf opvoeden. (er vanuit gaande dat er geen complicaties optreden, want dan ben je nog verder van huis).
Mooi voorbeeld van financieen niet haalbaar:
http://frontpage.fok.nl/n...ren-leeft-in-caravan.html
Er zijn genoeg mensen die wel willen maar niet kunnen!
Als het echter financieel absoluut niet haalbaar is/zou zijn, is zelf houden imo geen optie meer en ook niet eerlijk tov. de reeds aanwezige kinderen. Dat het dan wellicht een harde keuze zou zijn is een ander verhaal.
Maar er zijn meerdere keuzes die gemaakt kunnen worden.
1- Abortus (zwaarste optie, mits uberhaupt nog mogelijk).
2- Ter adoptie afstaan (1 stap minder bezwarend dan abortus, echter moeilijke stap en ivm 2 aanwezig kinderen wellicht lastig uitleggen).
3- Financien op orde krijgen, en 3e kind tevens zelf opvoeden. (er vanuit gaande dat er geen complicaties optreden, want dan ben je nog verder van huis).
Mooi voorbeeld van financieen niet haalbaar:
http://frontpage.fok.nl/n...ren-leeft-in-caravan.html

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 10-10-2011 15:58 ]
Ik vraag me toch serieus af of de TS wel zeker weet of dat kind echt van hem is.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
@Thalaron: ik denk dat adoptie veel en veel zwaarder is dan abortus. In Nederland kun je formeel gezien geen afstand doen van je eigen kind, je zult aan de rechter moeten vragen je te ontheffen uit je zorgplicht (ten vondeling leggen is strafbaar). Daarnaast is de onzekerheid voor de biologische ouders vaak veel zwaarder dan bij abortus: bij abortus weet je zeker wat er gebeurd is, bij adoptie kun je (theoretisch) in de meest vreemde situaties terecht komen. Buiten dat loop je als moeder ook nog 9 maanden met 'n dikke buik rond, heb je de bevalling te ondergaan én ben je 9 maanden aan 't ontzwangeren. Als je je kind ook nog 'n goede start wil geven, geeft je in ieder geval 'n paar maanden borstvoeding en ben je nog langer de pineut.
Dus dat adoptie 1 stap minder zwaar is, nee, absoluut niet. Abortus is 'n hoofdstuk dat je kunt afsluiten, adoptie loopt de rest van je leven lang door.
Dus dat adoptie 1 stap minder zwaar is, nee, absoluut niet. Abortus is 'n hoofdstuk dat je kunt afsluiten, adoptie loopt de rest van je leven lang door.
Ja dat weet ik zeker.Fiber schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:08:
Ik vraag me toch serieus af of de TS wel zeker weet of dat kind echt van hem is.
Is dat alles??? We hebben heel veel moeite gestopt in het geven van antwoorden, in het meedenken en kennis vergaren/delen, en dan reageer je enkel op of dat kind van jou is?
Ik vind het echt niet kunnen en dit gedrag nodigt ook niet uit om in de toekomst wel te reageren op topics en vragen van je.
Ik vind het echt niet kunnen en dit gedrag nodigt ook niet uit om in de toekomst wel te reageren op topics en vragen van je.
Want dat heeft ze je gezegd? "Ja schatje, natuurlijk was het jouw zaadje...". Of heb je nu al wijselijk (not) een punctie laten uitvoeren voor DNA? Bij iemand van 23 met 2 kinderen en de situatie zoals deze geschetst wordt, spijt het me dat ik misschien barst van de vooroordelen.... Toch nog een keertje sex met een ex (tijdens het nieuwe vriendje\vriendinnetje) gebeurt vaker dan je denkt.
Daarnaast ben ik helemaal eens met de post van ardana, je zou iets meer kunnen reageren (ookal kan het kwetsend zijn wat er allemaal geschreven is).
Daarnaast ken ik zelf een gozer met 4 kinderen, normaal inkomen en die lukt het om een gezin met 4 kinderen draaiende te houden. Gevolg is wel dat de ouders flink hebben ingeleverd op luxe, maar de kinderen komen niets te kort (leuk speelgoed (vaak 2e hands), leuke kleertjes (soms 2e hands, vaak nieuw (geen overrated merkkleding)) en gewoon een fatsoenlijke opvoeding.
Daarnaast kan je gewoon de kinderen een paar dagen naar het KDV doen, je meissie gaat werken voor een paar dagen en alles wordt al een stuk dragelijker. Uiteraard kost een KDV een hele berg geld, maar meestal levert werken nog steeds meer op. Of je zou met nog een ander gezin met kinderen kunnen afsrpeken om om en om op te passen zodat er op de dag zonder kinderen gewerkt kan worden.
Daarnaast heeft ardana echt een paar heel goede tips gegeven over wat je allemaal kan krijgen om de situatie te verbeteren.
Ik zal je niet afrekenen op je A3 SB, want toen je die 2 jaar terug had uitgekozen, was je situatie wel anders. Je zou hem wel kunnen laten staan vanaf 1 januari (enkel zakelijk gebruik) of je moet eens bij je WG peilen of hij niet kan worden ingeleverd en een 14% Ibiza of Fabia te nemen. Natuurlijk is het niet leuk, ik heb zelf ook dure auto's gehad die ik graag prive had gereden (Dikke Volvo V50, 45K, huidige Volvo C30 40K), maar dan moet ik keuzes gaan maken. Voor die € 400,- per maand (netto) kan ik leuke dingen doen (voor mijzelf, vrouw of kinderen, sparen), alleen moet ik dan die paar 100 prive kilometers in een Hyundai I30CW maken... Die Volvo rijd lekkerder, sneller en luxer, maar de keus is voor MIJ duidelijk... Ik geef liever mijn gezin een leuk leven, dan een dikke auto (vnml voor mezelf)...
[ Voor 12% gewijzigd door fredkroket op 14-10-2011 10:30 ]
Ik heb heel het topic gelezen!!
En het lijkt er meer op dat alles je geen reet intereseerd!!!!
je vraag hulp/advies..
je Topic start is al beroerd..
Maar daarin tegen zijn er echt een hele hoop mensen hier op het forum dat je probeert te helpen met echt alles.
en jij geeft 1 kleine rot reactie..
Nouw je bent zo'n vent om em erin te hangen..ga dan er maar eens goed over nadenken wat je er nu mee wilt en geef dan is fatsoenlijk antwoord op de mensen die je hier een hand aanbieden..
Sorry!!!! voor mijn boze reactie maar vind het tegen over ieder die hier zijn best doet om hem/hun te helpen gewoon waardeloos hoe hij reageert
En het lijkt er meer op dat alles je geen reet intereseerd!!!!
je vraag hulp/advies..
je Topic start is al beroerd..
Maar daarin tegen zijn er echt een hele hoop mensen hier op het forum dat je probeert te helpen met echt alles.
en jij geeft 1 kleine rot reactie..
Nouw je bent zo'n vent om em erin te hangen..ga dan er maar eens goed over nadenken wat je er nu mee wilt en geef dan is fatsoenlijk antwoord op de mensen die je hier een hand aanbieden..
Sorry!!!! voor mijn boze reactie maar vind het tegen over ieder die hier zijn best doet om hem/hun te helpen gewoon waardeloos hoe hij reageert
Its all in the little things that people do..
Dit.
En condooms zijn lang niet zo duur als kinderen..
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479