Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:11:
Waarom? Ik lees dat niet als een gemakkelijke uitweg voor TS. Er zijn meer belangen af te wegen, zoals met name die van het kind zelf, en uiteindelijk ook die van de maatschappij. Een kind op de wereld zetten terwijl je het op geen enkele wijze kansen zal kunnen bieden of kan opvoeden (Excuseer het Frans, maar als je de posthistorie van TS doorneemt, hoe deze relatie tot stand kwam, etc. etc. dan is dat weinig hoopgevend).
Een ongelukje kan gebeuren, en kan je onverwacht heel gelukkig maken. Maar dan moet je wel zelf al een minimale basis hebben om dat geluk op te bouwen. Ik zie hier twee uitgebrande autowrakken met de vraag hoe ze met een rol ductape weer één auto klaar kunnen maken voor de APK.
Het is het totaalbeeld, met de belangen voor het kind voorop, die het helemaal geen slecht idee maakt. Het geeft hen de kans daadwerkelijk wat op te bouwen, om dan wellicht later een keer de keuze wel te kunnen maken. Er zijn hier zoveel 'red flag' factoren, dat TS & Co er niet gelukkig van gaan worden, het kind niet, en met een grote waarschijnlijkheid dat de maatschappij het op mag gaan lossen. Niemand heeft hier baat bij.
De basis waar jij het over hebt kan ook over enkele jaren zomaar wegvallen bij een scheiding bijvoorbeeld.
Of een kind daar gelukkig van wordt??
Je kunt nooit in de toekomst kijken waar en wat het leven je gaat brengen.
Je staat nu voor een keuze: Wil ik de komende jaren mijn leven in dienst van het kind stellen? Ja of nee..
En bij nee moeten er echt wel serieuze argumenten zijn, en niet mijn A3 niet willen opgeven of geen zin in verandering...
Een kind op de wereld zetten is het mooiste wat er is, en ja het kost veel geld om een kind te onderhouden, maar ook dit kun je zo duur maken als je zelf wilt.
Enkele vaste lasten:
Luiers 30 euro p/m
Nutrilon 30 euro p/m
kleding 20-30 euro p/m
Evt wat speelgoed en wat potjes voeding als ze vast voedsel kunnen eten.
Maar ook hier is veel te besparen, wordt lid van de speel-o-theek en je hebt voor 20 euro per jaar onbeperkt speelgoed. (kunt elke 3 weken 3-4 speelgoedjes halen en ruilen, soort speelgoed bibiliotheek.
Kleding kan 2e hands via marktplaats, baby kleding slijt namelijk niet/nauwelijks..
eten, vanaf 4-5 maanden kunnen ze gedeeltelijk met de pot mee eten, scheelt weer in voeding. een aardappeltje en wat bonen extra kost nauwelijks meer.
Verder vraag hulp van je omgeving, vraag je ouders/schoonouders of ze misschien willen bijdragen door bv af en toe een pak luiers of voeding te kopen, of 1x bij je ouders en je schoonouders te eten. (scheelt 2x koken per week).
Daarnaast zoek een andere baan waar je meer verdient, of ga bijklussen. ga in het weekend in de horeca werken, een avondje bardienst levert je 100 euro netto op.. doe dit 4x per maand je hebt 400 euro extra te spenderen. Idem voor je vriendin.. die kan dit werk ook prima..