Hoe oud zijn die kinderen eigenlijk? Op je 23ste, in de hedendaagse maatschappij (vroegah was het vrij normaal) al van de 3de zwanger zijn vind ik vrij schokkend.
De meeste mensen wachten daarmee toch wat langer (alhoewel velen te lang waardoor ze weer aan de IVF moeten enzo...). Met name ook om financieel op orde te komen, huisje en boompje al te hebben, etc...
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat jullie typisch gaan voor je eigen plezier eerst en dan later wel kijken of het uberhaupt kan. Je bent echter niet bijzonder informatief geweest over hoe het zo kwam

, maar heb wel sterk het idee dat er in NL veel mensen rondlopen die blind vertrouwen op het sociale vangnet. Ik wordt hier als belastingbetaler uiteraard niet vrolijk van. Andere mensen een beetje lang leve de lol leven en wij belastingbetalers er voor op mogen draaien. Denk je niet dat ik zelf niet ook liever een RS6 onder m'n reet had gehad ipv een civic hybrid? Of 6x naar de efteling kon gaan ipv 2? Die hybrid is dan wel weer goedkoop (in bijtelling dan

)...
Hoop ook dat je niet zo door ellende overrompeld wordt dat je wel kunt genieten van de kinderen zolang ze klein zijn. Ze zeggen dat alle leeftijden wel iets hebben, maar de jonge jaren zijn toch wel de leukste... en ze zijn zo voorbij

.
Een abortus is overigens ook niet niks en gezien we niet weten hoe lang ze al zwanger is (of heb ik iets gemist?) is het wellicht niet eens een optie. Ik zie het sowieso alleen als optie als het echt
echt niet anders kan. Je draagt dat echt wel heel je leven met je mee... Je praat wel over leven hier. Sommige mensen moeten wellicht eens wat zoeken op echo fotoos. Bijv. deze:
http://www.google.com/img...gaQ9b3QCg&ved=0CCAQ9QEwAA
10 weken is al een volledig (doch erg erg klein) kindje...
Als je een andere baan gaat zoeken (en ik wordt zelf niet vrolijk van dit advies... gezien het me mogelijk belastinggeld kost

) hou dan ook rekening met je toeslagen. Er zijn situaties waarin meer verdienen geld kost i.v.m. minder recht op toeslagen. Ben er echter al jaren uit (moeder zat vroeger in de bijstand met 4 kinderen), maar heb genoeg situaties gehoord waarbij loonsverhoging een netto reductie was i.v.m. vervallen toeslagen (alhoewel dit veelal vroegah was met particuliere zorg verzekering). Maar let daar dus wel op.