Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

situatie is als volgt ik ben 31 mijn vriendin is 23 en heeft 2 kinderen met haar exe deze zijn om de week bij ons en andere week bij de ex.

Ze is inverwachting van haar 3e en mijn 1e kindje nu verdien ik €1302,- netto per maand daarmee kunnen wij de lasten niet betalen.

Wie weet er op welk inkomen ik/zij/wij recht hebben zodat de vaste lasten toch betaald kunnen worden.

Ik woon zelf in een koopwoning.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Klinkt misschien stom, maar waarom begin je aan kinderen als je daar geen geld voor hebt ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Het is me een beetje onduidelijk wat je bedoelt met "recht op hebben", maar bijstandsniveau wordt gezien als het sociaal minimum (momenteel €1313,85 voor gehuwden tussen 27 en 65). Echter, wanneer u ergens wilt aankloppen voor hulp zult u waarschijnlijk eerst uw koophuis moeten 'opeten'.

Aanvulling: uiteraard heeft u wel recht op de nodige toeslagen (zorgtoeslag, kinderbijslag en kindgebonden budget).

[ Voor 17% gewijzigd door naitsoezn op 06-10-2011 14:40 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Geef even een overzicht van je vaste lasten en jullie bruto jaarinkomens, dan kunnen we de situatie wat beter beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:11

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

racoon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:22:

situatie is als volgt ik ben 31 mijn vriendin is 23 en heeft 2 kinderen met haar exe deze zijn om de week bij ons en andere week bij de ex.

Ze is inverwachting van haar 3e en mijn 1e kindje nu verdien ik €1302,- netto per maand daarmee kunnen wij de lasten niet betalen.

Wie weet er op welk inkomen ik/zij/wij recht hebben zodat de vaste lasten toch betaald kunnen worden.

Hoe kom jij aan een koopwoning met 1300 netto? :S

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:30:
[...]

Hoe kom jij aan een koopwoning met 1300 netto? :S
Sociale koopwoning voor mensen met een maximum inkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
ZeRoC00L schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:26:
Klinkt misschien stom, maar waarom begin je aan kinderen als je daar geen geld voor hebt ?
Soms begin je der niet aan en gebeurd het.
En ja niet altijd ;).
Maar ik zou het niet doen in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kan zij niet werken?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Zo uit mijn hoofd: je hebt waarschijnlijk recht op een kindgebonden budget en natuurlijk kinderbijslag. Als je de lasten niet kan dragen zal je waarschijnlijk moeten bezuinigen of meer verdienen. Kan je misschien kleiner wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
ik kan nu toch geen kinderbijslag en kindgebonden budget aanvragen, daarvoor dient het kind eerst t och geboren te wezen, en haar 2 andere kinderen staan bij de ex ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Brons schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:38:
Zo uit mijn hoofd: je hebt waarschijnlijk recht op een kindgebonden budget en natuurlijk kinderbijslag. Als je de lasten niet kan dragen zal je waarschijnlijk moeten bezuinigen of meer verdienen. Kan je misschien kleiner wonen?
Ik denk niet in de huidige markt je nog onder de prijs kan van een (in verleden gekochte) sociaal koopwoning, wij hebben hier in de straat een blok staan, die woningen gaan 90-120k max, voor dat geld krijg je op de huidige markt niet veel meer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

racoon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:39:
ik kan nu toch geen kinderbijslag en kindgebonden budget aanvragen, daarvoor dient het kind eerst t och geboren te wezen, en haar 2 andere kinderen staan bij de ex ingeschreven.
Van de site van het svb:
Kindgebonden budget als uw kind om beurten bij u en uw ex-partner woont

Woont uw kind om beurten bij u en uw ex-partner? Dan noemt de SVB dit 'co-ouder­schap'. De SVB kan de kinderbijslag over beide ouders verdeeld betalen, maar de Belastingdienst kan het kindgebonden budget maar aan 1 persoon betalen.

U bepaalt samen hoe wij de kinderbijslag moeten verdelen. Ook kunt u samen kiezen wie het kindgebonden budget krijgt. Wie het laagste inkomen heeft, krijgt meestal een hoger kindgebonden budget.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kinder bijslag en KGB krijg je pas na de geboorte.
Enig waar je recht op hebt is misschien zorg toeslag..

En inderdaad plaats eens een lijstje met inkomen en uitgaven..
Werkt je vriendin ook of niet?

misschien al een idee: Stop met prive rijden in je A3.. scheelt je ook alweer flink in de bijtelling..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je vriendin een baan zoeken.(desnoods thuiswerk:bellen,vouwen etc...)
Laat de ex betalen voor zijn kinderen.
vraag zorgtoeslag aan.
Bezuinig op luxe uitgaven.
Kijk voor een baan die meer verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik begrijp je vraag denk ik niet helemaal. Hoezo, waar je recht op hebt? Je hebt recht op het salaris wat je met je werkgever af hebt gesproken.

Verder heb je misschien recht op wat toeslagen zoals kinderbijslag, zorgtoeslag en kindgebonden budget. Dat kan je controleren op de site van de belastingdienst.

Dat jij niet uitkomt met je vaste lasten is in ieder geval geen reden om meer 'recht' te hebben op meer geld. (waar dat dan ook vandaan komt) Ik meen me te herinneren dat je een vrij dure auto hebt, was dat niet een A3? Dus als nu blijkt dat je vaste lasten te hoog zijn, dan zal je eens goed moeten nadenken hoe je je vaste lasten op korte termijn kunt verlagen.

Verder lijkt het me niet onverstandig om te kijken hoe je op langere termijn ervoor kunt zorgen dat je een betere positie krijgt met een beter salaris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Oh, ik dacht dat je bedoelde dat je na de geboorte van je kind je lasten niet meer kan dragen. Heb je hypotheekrenteaftrek?

Ik ben het met een aantal andere posters eens dat je het beste advies hier kunt krijgen als je je maandelijkse budget hier plaatst. Ik ben echter wel bang dat je met jouw inkomen weinig van de overheid kan verwachten behalve hypotheekrenteaftrek, zorgtoeslag, kindgebonden budget en kinderbijslag.

Met jouw inkomen zal het waarschijnlijk lastig worden om 2 (1 + 2 halve) kinderen groot te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:01

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Brons schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:51:
Met jouw inkomen zal het waarschijnlijk lastig worden om 2 (1 + 2 halve) kinderen groot te brengen.
Dat is echt onzin.... als je 1300 euro netto krijgt per maand kan je prima 2 kinderen groot brengen er zijn er die het met minder doen... Dat je wel super kritisch moet zijn, weinig vakantie's buiten huis en de goedkope kleren moet dragen is daar een gevolg van, maar met 1300 netto kan je best 2 kinderen opvoeden...

[edit]
Even voor de goede orde :) niets persoonlijks, maar je zal dan 'gewoon' minder luxe hebben en veel dingen moeten laten... tja, dat is een gevolg van kinderen (maar ze zijn wel lief :))

[ Voor 15% gewijzigd door Jaspertje op 06-10-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is. Maar het zal wel 20 jaar op een houtje bijten worden. Maar als je graag kinderen wil is daar natuurlijk niets mis mee, het is uiteindelijk je eigen keuze.

Overigens als je inderdaad een A3 privé gebruikt dan is dat al een mooie bezuiniging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met 1300 netto een koopwoning? Ik kon met 1600 netto dat echt op m'n buik schrijven. Goed, ik vond een hypotheek van netto 450,- niet verkeerd, maar die 220,- per maand VVE & servicekosten vond ik het niet waard.

Maar vergeet de AlbertHeijn en de Super de Boer, en ga naar de Aldi en de Lidl. Vergeet 'De Rode Winkel' met broeken van 180,- per stuk, en haal voor dat geld 4 broeken bij de Piet Kerkhof.

Levi's, Diesel, PallMall, G-Star e.d. in de schappen laten liggen. Die dure auto er uit, en ga in een koektrommel rijden. Een auto als status kan je niet meer betalen, Een auto om van A naar B tegaan kost nieuw geen rib uit je lijf.

Broek van 40 of 50 euro is ook een broek. T-shirt van 70 euro kan je ook voor een tientje krijgen. Op luxe zal je dus heel erg moeten gaan inboeten. Dat is nu eenmaal de prijs van kinderen krijgen.

Het is niet en/of, maar of/of. Je kiest voor kinderen, dus zal je zelf moeten zorgen dat je daar geld voor vrij maakt.

Kijkend naar het week-om-week co-ouderschap, lijkt me dat heel lastig te combineren met een baan. Puur alleen kijkend naar het financiele plaatje, lijkt me daar best wel efficienter om te kunnen gaan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Sterker nog bij de ZARA verkopen ze prima broeken voor 26,95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:37

Rmg

Jaspertje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:02:
[...]
Dat is echt onzin.... als je 1300 euro netto krijgt per maand kan je prima 2 kinderen groot brengen er zijn er die het met minder doen... Dat je wel super kritisch moet zijn, weinig vakantie's buiten huis en de goedkope kleren moet dragen is daar een gevolg van, maar met 1300 netto kan je best 2 kinderen opvoeden...

[edit]
Even voor de goede orde :) niets persoonlijks, maar je zal dan 'gewoon' minder luxe hebben en veel dingen moeten laten... tja, dat is een gevolg van kinderen (maar ze zijn wel lief :))
Als hij het met 2 parttime kids al niet uitkomt gaat het met nog 1 er fulltime bij ook niet lukken :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
Twee tips:

• Ga zelf meer werken of ander werk zoeken.
• Je vriendin kan ook werken.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
mijn vriendin wil wel werken maar ze nemen haast geen zwangere vrouwen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
racoon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:29:
mijn vriendin wil wel werken maar ze nemen haast geen zwangere vrouwen aan.
Als ze thuiswerkt wel, zijn genoeg bedrijven die bv helpdesk voor thuis zoeken of iets in die geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 09:25
Bedoel je op welke vormen inkomen jullie recht hebben? Dus subsidies e.d.

Daarvoor moet je denk ik niet op dit forum zijn.

Bedoel op welk inkomen jullie recht hebben?

Dan is het antwoord simpel: dat wat een werkgever wil betalen. Maar ik ben niet de eerste die dat zegt.

Ik begrijp niet goed wat voor antwoord je verwacht? Dat je recht heb op een x bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ok even de knuppel in het hoenderhok - Ik vind het nogal onrealistisch, mensen die zeggen dat je vriendin "wel kan gaan werken" met een baby in aantocht. Vergeet dat maar op korte termijn. Mensen die dat roepen zijn niet helemaal lekker bij hun hoofd. Niemand zit te wachten op een zwangere werk zoekende vrouw en wat daarna komt. Sowieso gaat dat weinig euro's opleveren in verband met kinderopvang, dat zal stukken duurder gaan worden. Verkijk je er niet op.

Je kan lijkt mij veel beter op kosten besparen, waar dan ook.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
psy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:34:
Ok even de knuppel in het hoenderhok - Ik vind het nogal onrealistisch, mensen die zeggen dat je vriendin "wel kan gaan werken" met een baby in aantocht. Vergeet dat maar op korte termijn. Mensen die dat roepen zijn niet helemaal lekker bij hun hoofd. Niemand zit te wachten op een zwangere werk zoekende vrouw en wat daarna komt. Sowieso gaat dat weinig euro's opleveren in verband met kinderopvang, dat zal stukken duurder gaan worden. Verkijk je er niet op.

Helemaal mee eens dat gaat je inderdaad echt niet lukken. En thuiswerken klinkt wel leuk, maar daar is echt niet makkelijk iets in te vinden.

En iets telefonisch werkt ook niet zo lekker met een baby in huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
psy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:34:

True, meer achteraf praten gezien ze dan al had moeten werken voor ze zwanger werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je moet sowieso je levensstijl aanpassen als er kinderen komen. Haal de Nee-Nee sticker van de deur, en ga echt kijken wat er in de aanbieding is. Let dan wel op dat je geen dingen gaat kopen die je normaal gesproken ook niet haalt.

Vlees is vaak genoeg in de reclame. 2 kilo voor de prijs van 1. Haal dan gewoon 4 kilo, en vries het in.

De dagelijkse dingen zoals wc-papier, deo, shampoo, douchegel, tandpasta is ook heel vaak in de aanbieding. Als je het toch gebruikt, haal gewoon een voorraad in huis. Begin daar alvast nu mee, en leg een voorraad aan. Dat kost je namelijk geen cent. Enkel wat tijd om een lijstje te maken waar je wat moet halen.

Door efficienter boodschappen te doen kan je heel erg veel geld besparen. De ene keer ga je naar winkel A, morgen even langs B, etc..etc..

Dagje op stap met de koters, dierentuin of pretpark, neem zelf drinken en een lunchpakket mee. Daar betaal je 4 euro voor een patatje in notabene een half bakkie. Dat patatje komt dan thuis wel.

Zo ging dat vroeger bij ons thuis ook. Het geld wat je daar kan besparen, kan je vervolgens weer ergens anders in steken. Ik leef zelf ook naar ik geld heb, en zou eigenlijk ook wel veel kunnen besparen, maar ik hoef geen kindermond te voeden. En dat scheelt nogal.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
En zo werd een "op welk geld heb ik recht" topic, een topic met bespaartips. Niet geheel onterecht overigens.

Toen mijn ouders het lastig hadden, moest ik ook afscheid nemen van de Donald Duck. Geen enkel trauma aan overgehouden, godzijdank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ja logisch toch, al die luxe overall en dan zeuren als er geen tank bezine in de bmw kan want ze moeten anders 15min fietsen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online

Allereerst gefeliciteerd met je aanstaande vaderschap. Ik hoop dat je kind gezond zal zijn en voorspoedig opgroeit.

Je hebt recht op het minimumloon.
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:46:
Laat je vriendin een baan zoeken.(desnoods thuiswerk:bellen,vouwen etc...)
Laat de ex betalen voor zijn kinderen.
vraag zorgtoeslag aan.
Bezuinig op luxe uitgaven.
Kijk voor een baan die meer verdient.
Goed lijstje, al is dat eerste waarschijnlijk wat lastig nu kan ik me voorstellen. Maar voor over een half tot een heel jaar wellicht een optie.

Naast dit rijtje kun je ook je huis verkopen en gaan huren. Ik weet niet hoeveel overwaarde je hebt?

Voor de rest kun je voor een tientje per dag eten, maar ook voor het driedubbele. Door slim in te kopen en genoegen te nemen met minder kun je veel besparen. En alle luxe even opzij.
Brons schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:51:
...Ik ben echter wel bang dat je met jouw inkomen weinig van de overheid kan verwachten behalve hypotheekrenteaftrek, zorgtoeslag, kindgebonden budget en kinderbijslag....
'Behalve'? Eigenlijk vind ik dat nog best veel.

Maar goed, die zaken kun je op http://www.toeslagen.nl/ en http://www.belastingdienst.nl/ vinden.

Edit:
Pierre Sec schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:05:
En zo werd een "op welk geld heb ik recht" topic, een topic met bespaartips. Niet geheel onterecht overigens...
Dat lijkt me niet zo lastig voor de TS om zelf op het web te vinden toch :)

[ Voor 7% gewijzigd door Roenie op 06-10-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
Ik sluit mij helemaal aan bij het antwoord van Roenie, volledig en helder. En bij zijn felicitaties! Die was ik vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Eens met Raz.

Je verdient 1933 bruto als ik een topic mag geloven, hebt onlangs een nieuwbouwwoning gekocht met de nodige extra kosten, plus onlangs heb je nog een nieuwe A3 Sportline geleased die ook wel zo'n 32k nieuw kost. Ik mag hopen dat je deze puur zakelijk rijdt. Anders zou ik dat zeker gaan doen...want veel kan je niet overhouden zo

handig zo'n zoekfunctie

[ Voor 13% gewijzigd door psy op 06-10-2011 16:17 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
Het kan niet zo zijn dat je geld tekort komt én in een A3 Sportline blijft rijden. Dan moet je keuzes gaan heroverwegen, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Pierre Sec schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:20:
Het kan niet zo zijn dat je geld tekort komt én in een A3 Sportline blijft rijden. Dan moet je keuzes gaan heroverwegen, simpel.
Volgens mij is er nergens nog verteld dat hij dat niet wil.

Er is alleen gezegt wat hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:51
Op zich moet je met 31 en 1933 bruto toch ook wel je inkomen wat omhoog kunnen krikken er vanuit gaan de dat je een gemiddelde tweaker bent (hoger opgeleid met IT skilzzz).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Wat ik een beetje begrijp is dat hij werkplek beheer/uitrol etc doet. zou je toch wel richting de 2500 moeten kunnen krijgen bruto minimaal op 31 met x jaar ervaring
Maar dat is wat ik redeneer kijkend naar posts in het verleden :P

En ik zou eens beginnen om je inkomsten en uitgaven netjes per maand bij te houden en op te schrijven :) zie je redelijk snel wat goedkoper kan/waar je kan besparen :)

[ Voor 42% gewijzigd door mrsar op 06-10-2011 16:30 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
Mektheb schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:21:
[...]

Volgens mij is er nergens nog verteld dat hij dat niet wil.

Er is alleen gezegt wat hij heeft.
Ik zeg ook nergens dat ik ervan uit ga dat hij dat niet wil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Pierre Sec schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:20:
Helaas kan je niet zomaar tegen je werkgever zeggen dat je die auto niet meer wil, daar zal hij nog een paar jaar aan vast zitten. Als hij prive de auto niet nodig heeft dan kan hij dat per 1 januari laten wijzigen.
mrsar schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:27:
Wat ik een beetje begrijp is dat hij werkplek beheer/uitrol etc doet. zou je toch wel richting de 2500 moeten kunnen krijgen bruto minimaal op 31 met x jaar ervaring
Tsja, de ene wel, de andere niet.... Aangezien niemand de TS persoonlijk kent lijkt me dat nogal moeilijk om te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
over mijn inkomen, ik ben druk aan het zoeken naar een nieuwe baan maar kan helaas niks vinden, mis de ervaring om junior systeembeheer te doen zit nu met mcsa op de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:24
TS, gezien je postgeschiedenis ben je hard op weg om jezelf behoorlijk in de nesten te werken.

Pas net een eigen nieuwbouwwoning, een nieuwe Audi als lease-auto, een luxe 40" tv, een Nespresso en nog allerlei andere gadgets gekocht, blijkbaar geswitcht van een vaste baan waar je 2100 bruto verdiende naar een baan waar je nu 1900 bruto verdient, vorige maand gaan samenwonen met een meisje dat net gescheiden is en nog problemen met haar ex heeft, en die nu al zwanger gekregen, en ondertussen uitgebreid aan het uitzoeken hoe je zoveel mogelijk geld aan subsidies en uitkeringen kunt binnenharken om die luxe levensstijl en kids van je te betalen.

Ten eerste komt dat niet erg sympathiek over ten opzichte van mensen die belasting betalen en zelf wél verantwoordelijk met hun geld omgaan, en ten tweede ren je met een rotgang richting schuldhulpverlening als je je levensstijl niet snel aanpast.

Een goed begin: indien mogelijk auto inwisselen voor een koekblikje uit 1995 (of in ieder geval geen privé-gebruik meer van het ding maken), TV en Nespresso op marktplaats en voor een paar tientjes een reguliere TV en een regulier koffiezetapparaat voor terugkopen, op zoek naar een bijbaantje voor in de avonduren en wellicht eens nadenken over abortus (en voorbehoedsmiddelen, voor je het nog erger maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
ik ben niet van baan gewisseld de laatse 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
racoon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:43:
ik ben niet van baan gewisseld de laatse 4 jaar.
Dan heb je dus een loonsverlaging gekregen de afgelopen maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
ja van een paar euro meer niet, nooit een omdat ik mijn werk goed doe dat bewezen is door de functiegesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
Anakha schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:43:
[...]

Dan heb je dus een loonsverlaging gekregen de afgelopen maanden?
+1 scherp :)
racoon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:48:
ja van een paar euro meer niet, nooit een omdat ik mijn werk goed doe dat bewezen is door de functiegesprekken.
Een paar euro? 200 euro bruto is best veel. Dat is bijna 10% verlaging.

[ Voor 42% gewijzigd door ephymerous op 06-10-2011 16:49 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Je doet je werk goed en toch krijg je 200 euro minder salaris :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
In de post waar ik naar link, heb je het over 2100 bruto per maand. In deze thread heb je het over 1900 bruto per maand. Dat lijkt me toch een behoorlijke loonsverlaging.

Maar je reageert niet op de overige punten. Is het voor jou een optie om je luxe leventje in te wisselen voor een minder ruim bestaan de komende 20 jaar, nu je hebt gekozen voor het half adopteren van 2 kinderen en het ter wereld brengen van een eigen kind? Of denk je dat dat niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
ik heb het over 1302 netto niet over 1900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
racoon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:54:
Hoeveel is het bruto dan? Dat maakt ook nogal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
racoon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:54:
Ik zie dat dat inderdaad iemand anders was, die dat in een andere post van je had gelezen, mijn excuses (hoewel het punt natuurlijk blijft staan). De rest vind je niet belangrijk genoeg om op te reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 16:48
(jarig!)
HuHu schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:58:
[...]

Hoeveel is het bruto dan? Dat maakt ook nogal uit.
Ik weet niet in wat voor sector hij werkt maar volgens loonwijzer.nl komt 1300 euro netto in het algemeen uit op 1580 euro brutto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Nano2009 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:04:
[...]

Ik weet niet in wat voor sector hij werkt maar volgens loonwijzer.nl komt 1300 euro netto in het algemeen uit op 1580 euro brutto.
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
Nano2009 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:04:
[...]

Waarschijnlijk rekent hij die leaseauto al mee, daarvan wordt het netto loon natuurlijk een heel stuk lager.

Volgens mij heb je met 2100 euro bruto in de maand (ca. 27.300 / jaar), niet heel veel recht meer op extra toeslagen.

Eens zien... salaris van 2100 euro bruto, auto van 32000 in de lease tegen 25% bijtelling:

2100 * 13 = 27.300
32000 * 0.25 = 8000 (666.67 / maand)

opgeteld (want dat gebeurt met bijtelling namelijk): 35300 / jaar
Oftewel; je verdient meer dan het modaal inkomen. (die is 33k)

In deze berekening heb ik geen rekening gehouden met eventuele HRA.

[ Voor 26% gewijzigd door Wirf op 06-10-2011 17:19 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Hoeveel alimentatie brengt die vriendin eigenlijk in?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Wat moet je met een Audi A3 Sportback (catalogus nieuwprijs tussen de € 25.000 - € 50.000, 25% bijtelling. Bouwjaar tussen 2004 - 2008) als je maar € 2100 bruto verdiend. Dan ben je bruto aan bijtelling alleen al minimaal € 520 bruto kwijt per maand!

Ga zakelijk rijden met die bak, of als je privé wilt blijven rijden zorg ervoor dat je bij je baas hem kan omruilen voor een goedkope wagen met 20% of het liefst 14% bijtelling.

[ Voor 37% gewijzigd door Madje op 06-10-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

MSalters schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:13:
Hoeveel alimentatie brengt die vriendin eigenlijk in?
0,- denk ik. Bij co-ouderschap worden die kosten namelijk gewoon gedeeld. Dan is er gewoon geen sprake van allimentatie.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Om het even makkelijk op een rijtje te zetten:

1. Zorgtoeslag. €91 per maand
2. Kinderbijslag voor jullie ongeboren kind: ca. €200 per kwartaal na geboorte
3. Kindgebonden budget voor jullie ongeboren kind: ca. €60 per maand na geboorte
4. Kinderbijslag en kindgebonden budget voor de twee kinderen: je kunt het zo regelen dat jullie en de ex hier beiden de helft van krijgen. Dat heeft wel wat voeten in de aarde, maar het is mogelijk. Totaal respectievelijk ca. €200 per kwartaal en €60 per maand.

Eigenlijk belachelijk. Door de bijtelling kan een en ander trouwens lager uitvallen. Als ik jou was zou ik inderdaad die lease auto de deur uitdoen, althans alleen zakelijk rijden. Maar resumerend heb ik hier maar één woord voor: dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
als de ex van mijn vriendin nu de kinderbijslag krijgt en ze gaan over op co ouderschap dan krijgt hij natuurlijk minder of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Tenzij TS een compleet verhaal geeft ipv een paar willekeurige feitjes, gaat dit topic tot niets leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ze hebben toch al co-oudershap? Althans, de ene week bij hem, de andere bij haar. Dus de kinderbijslag hoort ook tussen beide verdeeld te worden.

De kinderbijslag gaat sowieso naar de gene waar de kinderen staan ingeschreven. Dat is nu de ex, dus jouw vriendin moet daar gewoon 50% van gaan krijgen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
haribold schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:24:
Tenzij TS een compleet verhaal geeft ipv een paar willekeurige feitjes, gaat dit topic tot niets leiden.
Klopt. TS wil alleen horen hoe hij de overheid zoveel mogelijk geld kan aftroggelen nu hij blijkt een aantal domme keuzes te hebben gemaakt. Hij wil duidelijk niet nadenken over het aanpassen van zijn luxe leventje. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
RaZ schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:25:
Ze hebben toch al co-oudershap? Althans, de ene week bij hem, de andere bij haar. Dus de kinderbijslag hoort ook tussen beide verdeeld te worden.

De kinderbijslag gaat sowieso naar de gene waar de kinderen staan ingeschreven. Dat is nu de ex, dus jouw vriendin moet daar gewoon 50% van gaan krijgen.
Dat ligt er aan. Als de vader een groot deel van de kosten voor de kinderen op zich neemt dan zou het ook logisch zijn dat hij de kinderbijslag krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Anakha schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:30:
[...]
Klopt. TS wil alleen horen hoe hij de overheid zoveel mogelijk geld kan aftroggelen nu hij blijkt een aantal domme keuzes te hebben gemaakt. Hij wil duidelijk niet nadenken over het aanpassen van zijn luxe leventje. Jammer...
Ik heb nog wel wat vertrouwen in de TS.

Kom op Racoon, wat wil jij veranderen om dit te laten slagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

haribold schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:35:
[...]
Dat ligt er aan. Als de vader een groot deel van de kosten voor de kinderen op zich neemt dan zou het ook logisch zijn dat hij de kinderbijslag krijgt.
True, maar de vriendin van de TS heeft ook weer geen woonkosten, die zit lekker bij de TS in huis. De ex heeft dus woonlasten en nuts-lasten, en die heeft zij weer niet (nouja, een stuk minder natuurlijk).

Goed, het is iets gecompliceerder dan zwart/wit, maar door de sumiere informatie van de TS uit (lijkt me logisch dat hij niet in de knip van de ex kan kijken) krijg je gewoon soms verkeerde info. Dit soort zaken vragen op een forum waarbij je de meeste informatie niet wil of kan verschaffen, is het eigenlijk natte vingerwerk.

Dan is het toch jammer dat alle genoemde goedbedoelde adviezen totaal genegeert worden. Denk dat we allemaal wel het beste met hem (en het gezin) voor hebben.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Enige wat je eigenlijk kan doen is besparen.

Geen luxe meer, dubbeltjes omkeren, dat soort werk.

Zou beginnen die leasebak weg doen voor iets veel goedkopers (niveau 14% bijtelling of alleen zakelijk) en kijken of je in ruil daarvoor iets meer loon eruit kan slepen.
Als dat niet kan, dan kijken of je geheel uit de lease kan in ruil voor meer loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Roenie schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:36:
[...]
Ik heb nog wel wat vertrouwen in de TS...
Dit draadje ook al gelezen? Samenwonen en een uitkering O-)

@ TS, Weet je wel zeker dat jij de vader van dat aankomende kind bent? Anders zou ik zeggen: wegwezen, niet aan beginnen. Dit hele verhaal doet me namelijk ook sterk terugdenken aan dit draadje: Wel of niet 'papa' zijn? Snowwie werd gelukkig nog net gered door de bel. Situatie was wel een beetje anders, maar toch zeer vergelijkbaar.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Het was een poging om de TS te bewegen na te denken :) Dat werkt beter wanneer je het positief houdt.

Edit: al komt het een en ander wel in een ander licht te staan met deze quote uit dat topic :X
racoon schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:43:
Het gaat inderdaad niet om een koppeltje, maar hoe bewijs je dat?

[ Voor 46% gewijzigd door Roenie op 06-10-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nu vrouwlief zwanger is van manlief gaat het volgens mij toch echt om een koppeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

* laat 1 van de kinderen ingeschreven staan bij jullie, een bij de ex. Dan hebben beiden recht op Kindgebondenbudget.
* kijk naar je salaris, samen met je baas. Je zit nu op absoluut minimum, tenminste als je full-time werkt en geen bijtelling voor je auto hebt.
* kijk (op termijn) naar een baantje voor je partner op de momenten dat jij niet hoeft te werken (post of kranten bezorgen, zaterdag/koopavond baantje
* als jullie kind geboren is, zijn jullie fiscale partners en heeft zij recht op de algemene heffingskortingen (aan te vragen bij de belastingdienst, op voorwaarde dat ze minder dan 6.000 per jaar verdient.
* vanaf het moment dat je kind geboren is, hebben jullie als fiscale partners ook recht op een zo gunstig mogelijke verdeling van je rente. Dit levert soms een hogere belastingteruggave op (maar enkel als zij ook inkomen heeft waarover zij belasting af moet dragen)
* laat naar je hypotheek kijken. Als je deze hebt afgesloten op basis van provisie, hoort een reguliere checkup ook tot de "plichten" van de adviseur via wie je de hypotheek afgesloten hebt en hij mag hiervoor niet nogmaals geld vragen. Wellicht kan een wijziging in de hypotheek leiden tot verlaging van je maandlasten.
* ontvang je al zorgtoeslag voor jullie beiden? Jullie moeten samen +/- 122 maandelijks aan zorgtoeslag krijgen (als jullie samen niet meer dan 19.500 bruto per jaar verdienen, dat is minimum. Als je wel meer verdient, gaat het glijdend naar beneden, bij 54.264 ontvang je geen zorgtoeslag meer).
* laat vanaf 01-01-2012 je lease-auto staan, onderhandel of het niet zuiniger is om een prive-auto te rijden, een hoger salaris te krijgen en reiskostenvergoeding voor je zakelijke kilometers.

Als je alle bovenstaande zaken bij elkaar op telt, ontvangen jullie meer van de overheid, dan er aan inkomstenbelasting van jouw salaris wordt ingehouden.

En nu ik zie dat ik in 't eerder genoemde topic gelijk had (Ardana in "Samenwonen en een uitkering") heb ik de neiging bovenstaande gewoon te deleten. Zal nog 'n beetje lief zijn en 't gewoon doorhalen.

Ik vind dat je jezelf ongelooflijk in de nesten aan 't werken bent en ben blij dat je niet in 1 van mijn regio's werkt, zodat ik niet het risico loop je ooit aan m'n tafel te treffen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Fiber schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:43:
[...]

Dit draadje ook al gelezen? Samenwonen en een uitkering O-)

@ TS, Weet je wel zeker dat jij de vader van dat aankomende kind bent? Anders zou ik zeggen: wegwezen, niet aan beginnen. Dit hele verhaal doet me namelijk ook sterk terugdenken aan dit draadje: Wel of niet 'papa' zijn? Snowwie werd gelukkig nog net gered door de bel. Situatie was wel een beetje anders, maar toch zeer vergelijkbaar.
Wel erg toevallig dat die meid daar exact hetzelfde scenario heeft als de vriendin van de TS, en beide dezelfde TS ook. Hmm.... 1+1=3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tsja, 1e stap als ik de genoemde bedragen hier lees is met je baas gaan praten over hoe je het giga-gat tussen netto en bruto kleiner krijgt...

Loonsverhoging etc zal moeilijk zijn en vrijwel niets uitmaken zolang er zo'n gat tussen netto / bruto zit.

Vraag je baas of je niet van je auto afkan (autopool oid) etc. etc.
En simpelweg schrappen in je vaste lasten.

Oftewel begin niet met het extern te zoeken, maar begin het bij jezelf te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Als Ts hier alleen met oneliners en swansverhalen blijft rondstrooien kan dit topic wel dicht lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
RaZ schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:14:
[...]

0,- denk ik. Bij co-ouderschap worden die kosten namelijk gewoon gedeeld. Dan is er gewoon geen sprake van allimentatie.
Als de zorg voor de kinderen wordt gedeeld, is er waarschijnlijk niet veel reden tot kinderalimentatie. Dan nog kan er sprake zijn van partnerlimentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
t_captain schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:08:
[...]

Als de zorg voor de kinderen wordt gedeeld, is er waarschijnlijk niet veel reden tot kinderalimentatie. Dan nog kan er sprake zijn van partnerlimentatie.
Afaik zijn die regelingen veelal weer afhankelijk van draagkracht en kosten etc. Als man huis heeft (inclusief lasten) en vrouw heeft gratis onderdak dan wordt dit gewoon meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
Kom op, de A3 alleen nog maar zakelijk rijden en dat scheelt je al ongeveer 500 euro in de maand.
Na 20 maanden kan je dan een bakkie van 1000 euro kopen voor je privé. Maar dat is in ieder geval een stuk goedkoper rijden. En pak dan zoveel mogelijk de fiets. (benzine is ook niet het goedkoopste spul)

Daarnaast levert een 40 inch tv ook nog de nodige euries op als je hem verkoopt en op een toestel van 100 euro kan je nog steeds studie sport zien hoor.

Dat zijn zomaar een paar dingen en er is al veel meer genoemd.

Als jij je levensstijl aanpast kan je makkelijk rondkomen, maar je kan niet meer de rijke jongen uithangen.
Dat moet je ook niet willen, want dat kan je gewoon niet meer betalen.

Als je je huis verkoopt en gaat huren heb je kans dat je ook nog huurtoeslag kan krijgen, maar dat kan je zelf ook ff checken op de site van de fiscus.

[ Voor 9% gewijzigd door PeterThePirate op 06-10-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Gefeliciteerd met de baby!!!

Jullie komen er wel. Wordt zuinig leven, dat zeker, maar er zijn zo veel manieren om geld te besparen. Voor ons Vlamingen is dat de grens oversteken naar Nederland om te winkelen :) maar da's voor jou niet van toepassing. Ik volg alvast deze post met veel interesse.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
  • Laatst online: 19-09 12:18
Ik ben van mening dat het allemaal wel goed komt.
Even terug denken aan de tijd van vroeger dat mensen het met minder moesten doen en meer monden moesten voeden per gezin.
Dingen laten gaat automatisch en zoeken naar meer voor minder hoort daar ook bij.
Dit allemaal omdat je het beste met de kinderen voor hebt, dat is waar het toch allemaal omdraait in het leven.
Ik hoop voor je dat je er uitkomt, oplossingen heb ik niet voor je, en mbt waar je het een en ander nog zou kunnen los krijgen heb je wel genoeg informatie over gehad.
Succes met de zwangerschap van de vriendin en een voorspoedig vaderschap toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 08:14
Een aantal troll, onzin, of anderszins onwenselijke reacties zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
FigurantXL schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:58:
Ik ben van mening dat het allemaal wel goed komt.
Even terug denken aan de tijd van vroeger dat mensen het met minder moesten doen en meer monden moesten voeden per gezin.
Dingen laten gaat automatisch en zoeken naar meer voor minder hoort daar ook bij.
Dit allemaal omdat je het beste met de kinderen voor hebt, dat is waar het toch allemaal omdraait in het leven.
Ik hoop voor je dat je er uitkomt, oplossingen heb ik niet voor je, en mbt waar je het een en ander nog zou kunnen los krijgen heb je wel genoeg informatie over gehad.
Succes met de zwangerschap van de vriendin en een voorspoedig vaderschap toegewenst!
Ik zou TS nou niet het idee geven dat het allemaal vanzelf en automatisch wel goed komt. Dan krijgen we over een jaar de post dat hij diep in de schulden zit (en jammer genoeg gezien zijn historie waarschijnlijk hoe hij daar kan frauderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de vraag al gesteld waarom je vriendin dadelijk op haar 24ste (denk ik) met 3 kinderen zonder werk thuiszit?
Dan gaat er naar mijn mening wat mis aan haar kant... Als je jong veel kinderen wilt moet je er wel op voorbereid zijn, het hangt niet allemaal van jou af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 08:14
Als je geld te kort komt moet je meer werken. Feit wil dat met een productiejob in de nachtdienst zonder te dure auto en een dagjob voor de partner er geen financiele problemen zullen zijn.

En als de zwangerschap nog binnen de 24 weken is dan kan er ook nog gekozen worden tussen baby of Audi. Alles is een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS:

Ben je echt 31? Waarom vraag je dan hier niet op een wat acceptabelere manier om hulp, in plaats van die rare, niet complete topics te starten, waarheid verdraaien etc?

Er zijn best goede adviezen (IMO ook redelijk voor de hand liggende adviezen die je zelf had kunnen bedenken) hier gegeven en ik ben toch wel benieuwd of je een aantal van deze zal incorpereren in je dagelijks leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Na dit topic te hebben doorgelezen ben ik werkelijk geshockeerd. Wat een verhaal.

Jij bent degene die je hele leven op zijn kop moet zetten voor een werkloze vrouw met een kind op komst, en tevens al 2 extra kinderen uit een voorgaand niet geslaagde relatie met zich meebrengt.

Noem me een pragmatist, maar whats in it for you ?

Hoeveel weken zwanger is ze, en hebben jullie misschien ook andere opties overwogen.
Ik leef met je mee, maar als ik jou was voelde ik toch echt een brok in me keel. Ik kan me amper voorstellen dat dit nu is wat je altijd al wilde hebben.

Leeftijd hoeft niet veel te zeggen. maar je mag toch verwachten van iemand die 24 jaar is en reeds 2 kinderen op de wereld heeft gezet, dat ze op zijn minst weet hoe Nederland in elkaar steekt en waar ze terecht kan voor hulp. Als ze dat al niet weet, of de moeite heeft genomen om dit uit te zoeken, heb je naar mijn mening een niet erg intelligente partner uitgekozen die meer op jou zal teren.

In het teken van geven en nemen zou ik mijn prioriteiten nog eens even verifiëren, die vaderschapstest zoals eerder geadviseerd zou ik ook sterk overwegen.

[ Voor 38% gewijzigd door Greatsword op 08-10-2011 17:12 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Misschien is dit waarom TS voornamelijk zijn hand wil ophouden voor het geld ipv zijn plasma verkopen en kleiner gaan rijden?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
Rukapul schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:06:
En als de zwangerschap nog binnen de 24 weken is dan kan er ook nog gekozen worden tussen baby of Audi. Alles is een keuze.
In wat voor een wereld leven we als we deze keuzes zouden moeten maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:30

MrN

Ik post niet vaak in dit soort topics maar zie net dit verhaal gecombineerd met een link naar een ander topic.
Hierop kan ik maar 1 ding zeggen waarom ga je in godsnaam aanpappen met de ex van een goede vriend?
En zij heeft kinderen met die vent en jij niet dus waarom gooi je je leven helemaal overhoop voor haar?
Waarschijnlijk ben jij toch maar een tijdelijk vriendje en zodra alles op orde is zoekt ze wel een ander.
Zie ook het topic van Snowwie leer hiervan en doe niet hetzelfde man.
Als ik dit topic en het andere topic met elkaar combineer en het op 30 augustus net uit was kan ze ervan uitgaande dat ze tijdens haar relatie met jouw goede vriend niet van 2 walletjes at nooit lang zwanger zijn.
Waarom wordt ze zwanger als je het geld niet hebt voor een kind dat snap ik niet???

[ Voor 23% gewijzigd door MrN op 08-10-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

SeatRider schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:25:
Misschien is dit waarom TS voornamelijk zijn hand wil ophouden voor het geld ipv zijn plasma verkopen en kleiner gaan rijden?
Het is natuurlijk wel zo dat als je ergens recht op hebt, wel moet weten dat je er recht op hebt. Zo raar is de vraagstelling opzich niet.

Zo kreeg ik geen huurtoeslag, omdat ik m'n jaarinkomen opgaf, met overuren. Ook met zorgtoeslag piste ik naast de boot. Maar de zorgpremie ging omhoog, en m'n overuren werden minder, en daar nooit bij stil gestaan.

Ik zou in 2009 bijvoorbeeld recht hebben op €350 zorgtoeslag. Dus aangevraagd, en de belastingdienst zegt gewoon:
Wij hebben uw aanvraag zorgtoeslag voor 2009 ontvangen. U kon zorgtoeslag 2009 aanvragen tot 1 april 2010, tenzij u uitstel had. U had geen uitstel voor de aangifte inkomstenbelasting en uw aanvraag is na 1 april 2010 ingediend of u had wel uitstel vaan aangifte inkomstenbelasting 2009, maar uw aanvraag is na het uitstel ingediend. Uw aanvraag is daardoor te laat en daarom wijzen wij uw aanvraag af.
Om over 2006, 2007 & 2008 nog meer te zwijgen.

Had het niet slecht hoor, maar zo'n bedrag had ik best wel wat leuks voor kunnen doen. Maar ja, het is niet anders. Maar zonde is het wel.

[ Voor 19% gewijzigd door RaZ op 08-10-2011 22:54 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
RaZ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:41:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat als je ergens recht op hebt, wel moet weten dat je er recht op hebt. Zo raar is de vraagstelling opzich niet.
Als je het serieus wilt weten dan snap je zelf hopelijk ook wel dat je zelf meer info moet geven...

Het enige wat TS aangeeft is wat zijn netto loon is ( wat naderhand dus zo ongeveer totaal irrelevant blijkt te zijn omdat hij een hoger bruto loon heeft, meeste hulp op basis van loon gaan dan ook uit van bruto ) en het feit dat hij een koopwoning heeft.

Zo ongeveer het enige wat je op basis van deze info kan doen is een linkje geven naar www.overheid.nl.
De rest van de adviezen zijn voornamelijk op basis van andere posts van TS waardoor er een verhaal ontstaat.

Uit de topicstart zelf kan ik niets meer opmaken dan : Hoe krijg ik gratis geld?
Omdat er gewoon geen info in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
FigurantXL schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:54:
In wat voor een wereld leven we als we deze keuzes zouden moeten maken....
Ik zie het maar zo, als iemand die keuze overweegt (wat ieder voor zich moet weten uiteraard) dan is een auto misschien wel een goede beslissing voor het toekomstige kind. Ik bedoel, als de ouders voor de auto kiezen, wat heb je dan als kind überhaupt op deze wereld te zoeken (vinden). In ieder geval geen liefde.

Maar goed, ik ben benieuwd hoe de TS er nu tegenaan kijkt. Kom er maar in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er komen zinnige maar ook zeker onzinnige dingen voorbij.

Het verkopen van een 40" TV die in de woonkamer van TS staat bijvoorbeeld. Dit levert nú even geld op maar op de lange termijn is dat echt geen optie. Het verbruiksverschil is zo marginaal dat je dat misschien over 10 jaar terug gaat zien, mits je echt op de cent aan het rekenen bent.

Het doen van besparingen is op zich een goed punt, er wordt alleen door de TS niet vermeld wat hij op dit moment aan akties heeft genomen om zelf tot een oplossing te komen. En niemand die TS gewezen heeft op de QuickStart, waarin staat hoe je een topic moet openen. Dat is jammer. Als de TS deze QuickStart had bekeken en de punten had gevolgd die daar in staan dan had hij zelf een heleboel foutieve oplossingen kunnen voorkomen door een complete startpost neer te zetten. Als je hulp wilt dan kun je het krijgen, maar je mag er best iets voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
Roenie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 09:13:
[...]
Ik bedoel, als de ouders voor de auto kiezen, wat heb je dan als kind überhaupt op deze wereld te zoeken (vinden). In ieder geval geen liefde.

Precies mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Roenie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 09:13:
[...]
Ik zie het maar zo, als iemand die keuze overweegt (wat ieder voor zich moet weten uiteraard) dan is een auto misschien wel een goede beslissing voor het toekomstige kind. Ik bedoel, als de ouders voor de auto kiezen, wat heb je dan als kind überhaupt op deze wereld te zoeken (vinden). In ieder geval geen liefde.

Iets offtopic maar dit is toch iets te veralgemenend. Er zijn zat veel koppels die kinderen uitstellen tot na hun 30 om eerst alleen te genieten van het leven. Zullen dat dan ook slechte ouders zijn omdat ze hun eigen plezier boven het hebben van kinderen stellen? Natuurlijk als de kinderen er al zijn en met beperkte middelen toch een auto willen is een andere zaak, maar om als koppel eerst te zorgen dat je comfortabel leeft vooraleer je kinderen hebt is niets mis mee vind ik (gezellig huis, wagen, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
SlasZ schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:16:
Iets offtopic maar dit is toch iets te veralgemenend. Er zijn zat veel koppels die kinderen uitstellen tot na hun 30 om eerst alleen te genieten van het leven. Zullen dat dan ook slechte ouders zijn omdat ze hun eigen plezier boven dat van kinderen stellen? Natuurlijk als de kinderen er al zijn en met beperkte middelen toch een auto willen is een andere zaak, maar om als koppel eerst te zorgen dat je comfortabel leeft vooraleer je kinderen hebt is niets mis mee vind ik (gezellig huis, wagen, etc.)
Ik zeg ook niet dat het fout is of dat het slechte ouders zijn. Integendeel, het is juist een goede beslissing om geen kind te krijgen als je een auto belangrijker vindt.

Kortom, kom je voor die 'keuze' te staan dan bepalen de ouders hoe ze dat invullen. Per definitie is de keuze juist voor het kind. Wordt er voor het kind gekozen, dan komt het in een gezin waar het echt welkom is. Wordt er gekozen voor een auto, dan blijft dat het kind bespaard.

Edit: overigens is het kiezen om een kind proberen te krijgen net zo een 'egoïstische' beslissing als het juist niet krijgen is.

[ Voor 7% gewijzigd door Roenie op 09-10-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
Roenie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:21:
[...]
Edit: overigens is het kiezen om een kind proberen te krijgen net zo een 'egoïstische' beslissing als het juist niet krijgen is.
Heb jezelf kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
Was het uit egoistische redenen of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
FigurantXL schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:55:
[...]

Was het uit egoistische redenen of anders?
Er zijn wat mij betreft alleen maar egoïstische redenen. Dus ook in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Nettoloon is afhankelijk van hoe creatief je de belastingaangifte invult, dus je kan alleen maar met brutolonen rekenen en vergelijken. Werkgevers spelen graag hiermee, 2200 euro bruto (in België) is 1400 euro netto en 1600 bruto (nauwelijks boven minimumloon) is 1200 euro. Je krijgt slechts 200 euro minder per maand, terwijl de werkgever 600 euro bespaart.

geld dat je overhoudt = geld dat binnenstroomt - geld dat buitenstroomt

Komt er niet meer geld binnen omdat zij geen job kan vinden of je kan niet een beter betaalde job vinden? Dan ga je aan het buitenstromen moeten inperken.

Je kan de vaste lasten inperken zodat je elke maand meer geld overhoudt om aan de kinderen spenderen. Of op z'n minste van een maandelijks tekort naar je houdt ietsje over. Van een auto met hoge afschrijving (maandelijks waardeverlies) naar een auto die niet meer in waarde kan verliezen, weinig onderhoud/herstellingen vraagt (zelf eraan sleutelen scheelt ook veel), weinig belastingen/verzekering kost zodat je alleen brandstof betaalt. Naar de Aldi en Lidl gaan en het inkopen van boodschappen efficiënter maken. Eigen boterhammen en koffie naar het werk brengen scheelt ook veel.

Je kan aan de balans (bezittingen | met wiens geld is dat betaald?). Je hebt bezittingen, deels betaald met eigen geld en deels met geleend geld. Een platte televisie verkopen levert maar eenmalig geld op om bv babyspullen te kopen of de schulden te verminderen. Babyspullen kan je met eigen geld goedkoop uit een kringloopwinkel halen of nieuw en duur met geleend geld.

Het is al aangehaald: "Waarom haal je een werkloze vrouw met kinderen en veel vaste lasten in huis?.". Van je luxeleventje omschakelen naar een "Spartaans" leven waar je zelf je eten maakt, goedkoper moet kleden, eten, inkopen, rijden,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:18
Hoe oud zijn die kinderen eigenlijk? Op je 23ste, in de hedendaagse maatschappij (vroegah was het vrij normaal) al van de 3de zwanger zijn vind ik vrij schokkend.

De meeste mensen wachten daarmee toch wat langer (alhoewel velen te lang waardoor ze weer aan de IVF moeten enzo...). Met name ook om financieel op orde te komen, huisje en boompje al te hebben, etc...

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat jullie typisch gaan voor je eigen plezier eerst en dan later wel kijken of het uberhaupt kan. Je bent echter niet bijzonder informatief geweest over hoe het zo kwam :), maar heb wel sterk het idee dat er in NL veel mensen rondlopen die blind vertrouwen op het sociale vangnet. Ik wordt hier als belastingbetaler uiteraard niet vrolijk van. Andere mensen een beetje lang leve de lol leven en wij belastingbetalers er voor op mogen draaien. Denk je niet dat ik zelf niet ook liever een RS6 onder m'n reet had gehad ipv een civic hybrid? Of 6x naar de efteling kon gaan ipv 2? Die hybrid is dan wel weer goedkoop (in bijtelling dan :))...

Hoop ook dat je niet zo door ellende overrompeld wordt dat je wel kunt genieten van de kinderen zolang ze klein zijn. Ze zeggen dat alle leeftijden wel iets hebben, maar de jonge jaren zijn toch wel de leukste... en ze zijn zo voorbij :(.

Een abortus is overigens ook niet niks en gezien we niet weten hoe lang ze al zwanger is (of heb ik iets gemist?) is het wellicht niet eens een optie. Ik zie het sowieso alleen als optie als het echt echt niet anders kan. Je draagt dat echt wel heel je leven met je mee... Je praat wel over leven hier. Sommige mensen moeten wellicht eens wat zoeken op echo fotoos. Bijv. deze: http://www.google.com/img...gaQ9b3QCg&ved=0CCAQ9QEwAA

10 weken is al een volledig (doch erg erg klein) kindje...

Als je een andere baan gaat zoeken (en ik wordt zelf niet vrolijk van dit advies... gezien het me mogelijk belastinggeld kost :)) hou dan ook rekening met je toeslagen. Er zijn situaties waarin meer verdienen geld kost i.v.m. minder recht op toeslagen. Ben er echter al jaren uit (moeder zat vroeger in de bijstand met 4 kinderen), maar heb genoeg situaties gehoord waarbij loonsverhoging een netto reductie was i.v.m. vervallen toeslagen (alhoewel dit veelal vroegah was met particuliere zorg verzekering). Maar let daar dus wel op.
Pagina: 1 2 Laatste