CISS:continue inkt voor je printer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Topicstarter
Inderdaad, niet (alleen) "in"maar aan je printer :)

Ik moet een nieuwe printer gaan kopen en zag de Epson BX en SX525 die behalve aan de (netwerk/usb)kabel ook draadloos gebruikt kunnen worden.
Op zich niet zo uniek natuurlijk, dat wifi.

Maar wel het CISS (Continues Ink Supply System)systeem waarbij je contunue de beschikking hebt over inkt, totdat de flesjes leeg zijn.En er zijn flesjes van verschillende inhoud beschikbaar van klein tot groot, liters ;)

Uitgebreidere uitleg.

Wikipedia: Continuous ink system

Afbeeldingslocatie: http://www.oursbiz.com/Products/b/209/Continuous-Ink-Supply-System-CISS-Epson-Canon-HP-Brother--871959.jpg

Ik vond dit systeem op youtube en was eigenlijk nieuwsgierig of iemand daar ervaring mee heeft.
Ik had het zelf nog nooit gezien, tot nu toe dan.
De spullen kosten rond de €40 a €50 afhankelijk van het type printer.
Hoe het hele zaakje werkt kun je zien op onderstaande video
Het zou je 95% besparen.Je printer moet wel open blijven staan ivm met wat slangetjes en de geleider daarvoor.
YouTube: CISS for Epson Stylus SX525WD - installation - YouTube

Op de video ziet je nog een blauw doosje waar die chips (combo chip box) inkomen, die van de cartridges gehaald zijn. Ook de USB wordt daarop aangesloten naar de laptop. De USB aansluiting op de printer wordt dus niet gebruik 8)7

Afbeeldingslocatie: http://image.made-in-china.com/4f0j00OMUTYlgauWqG/CISS-Chip-for-Epson-T22-Tx120-Tx320f-Tx420w.jpg

Ik zou zeggen:Check it out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:34
Tsja, leuk, maar voor de gemiddelde consument lijkt mij dit niet bijster interessant?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:35
Wat een amateuristisch gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57
Inderdaad. Dan zou ik gewoon voor een laserprinter gaan, welke toner heeft die ook niet in kan drogen - mocht je weinig printen - en een hogere capaciteit hebben dan inkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Opmerking zonder enige inhoud.
alex3305 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:46:
Inderdaad. Dan zou ik gewoon voor een laserprinter gaan, welke toner heeft die ook niet in kan drogen - mocht je weinig printen - en een hogere capaciteit hebben dan inkt.
Een laserprinter is niet voor iedereen handig of goedkoop in gebruik. Een toner is gelijk €50 a €100 voor een simpel laser printertje zoals die Samsung ML-1865 a 49,- Dan heb ik het nog over z/w.
Maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon allround kunnen printen en scannen
Brother, Canon of Epson printer en goedkope inkt.

En qua vullen is bovenstaand toch erg handig. Of je het nu prutswerk of niet vindt. Het werkt!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 06-10-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:37
Een laserprinter is niet voor iedereen handig of goedkoop in gebruik.
Zodra je aan oplossing gaat denken zoals dit systeem, dan is eigenlijk het moment aangebroken dat het verstandig wordt naar alternatieven te kijken. Een goede laserprinter haalt op een tonerkit van rond de 100 euries werkelijk duizenden afdrukken... daar kan je echt niet tegenop met inkjet qua kosten (en tijd). Of je moet voor de allergoedkoopste inkt gaan... maar dat heeft ook weer zo handenvol met problemen waarom niet.

De enige echte reden die ik kan bedenken waarom je met zo'n systeem wilt gaan werken is als je veel foto's op fotopapier wilt afdrukken. Dat is zo'n beetje het enige nadeel wat een laserprinter tegenwoordig nog heeft t.o. inkjet... een inkjet met de juiste inkt en papier geeft je simpelweg veel mooiere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kleurenlaser is anders nog aardig prijzig hoor, met name kwa toners..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Dan heb je nog aanbiedingen he. Ik heb een Samsung kleurenlaser voor 150 euro, incl. toners, gewoon bij iBood. En dat is niet de enige plek om ze te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Navi schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:00:
Kleurenlaser is anders nog aardig prijzig hoor, met name kwa toners..
Je hebt voor thuis al een prima kleurenlaserprinter voor 200 a 300 euro... en die zal iedere inkjetprinter overleven. En voor de meeste merken zijn er gewoon alternatieve/goedkopere toners te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Een apart systeem maar ik heb net als bovenstaande mensen ook wel mijn bedenkingen erbij als je bekijkt op welke manier je alles moet installeren. Normaal is het een kwestie van een paar klikken en de patroon is vervangen maar dat is hier weer niet het geval.

Ook zit ik mij af te vragen hoe de inktkwaliteit ervan is en in hoeverre die inkt gaat indrogen doordat er een luchtinlaat bovenop gezet word op die flesjes. Lijkt me niet handig dat als je de printer een tijdje niet gebruikt dat je elke keer die luchtinlaat moet gaan afsluiten en dit zeker wel eens vaker vergeten word.

Wel zou ik me dit principe kunnen voorstellen in de toekomst en dan geintegreerd in een inktjet printer met dan wel toch een aantal verbeteringen erbij. Maar ja, het echte geld word door de printerfabriekanten net verdient met de inktpatronen dus zoiets zal er nooit van komen.

Kortom, leuk idee maar ik zou er zelf niet aan beginnen en dan toch ook eerder voor een laserjet kiezen ondanks dat die toners nog redelijk prijzig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:41
En als ik het zou willen hebben, jij kunt het leveren?

Of ben ik nu te achterdochtig?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Tens schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:53:
En als ik het zou willen hebben, jij kunt het leveren?

Of ben ik nu te achterdochtig?
Achterdochtig? Waarvoor? Dergelijke systemen kan je in diverse webshops gewoon aanschaffen... niets verdachts aan.

Uiteraard niet voor alle typen, maar voor de meeste populaire modellen verschijnen ze vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eh, de topicstarter schrijft er toch duidelijk bij dat hij alleen vraagt of er mensen zijn die er ervaring mee hebben voor dat ie het zelf wil gaan aanschaffen, dus snap ergens de reactie van Tens ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Roel1966 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:49:
Eh, de topicstarter schrijft er toch duidelijk bij dat hij alleen vraagt of er mensen zijn die er ervaring mee hebben voor dat ie het zelf wil gaan aanschaffen, dus snap ergens de reactie van Tens ook niet zo.
Juist, Roel1966 LEEST!
Ik snap hem wel.Hij suggereert iets.Tens ziet beren op de weg, zoals hij zelf ook al aangaf!
MicGlou schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:03:
[...]

Je hebt voor thuis al een prima kleurenlaserprinter voor 200 a 300 euro... en die zal iedere inkjetprinter overleven. En voor de meeste merken zijn er gewoon alternatieve/goedkopere toners te krijgen.
Ik ken maar weinig, geen enkele thuisgebruiker binnen mijn kennissenkring die een laserprinter heeft.Volgens mij krijg je ze al voor €88,-
pricewatch: Samsung CLP-325
Een printer die goedkoop is in gebruik

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 09-10-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:08

darkrain

Moderator Discord

Geniet

In de professionele (grootformaat) printwereld wordt een soortgelijk systeem gebruikt. Maar dan met bulk inkttanks die gemakkelijk te vervangen zijn en daarna tussentijdse inkttanks in de machine van waaruit de inkt naar de printkop gaat via een leidingsysteem. Dit maakt het mogelijk inkt te vervangen zonder te stoppen met printen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Heb er zelf geen ervaring mee. En dat gaat zo blijven ook, want het idee spreekt me totaal niet aan. Ik heb louter slechte ervaringen gehad met alle oplossingen anders dan originele cartridges.

Daarbij denk ik dat over het algemeen - dus hele specifieke gebruikssituaties uitgezonderd - je beter af bent met een laserprinter dan een systeem als dit.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
real[B]art schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:43:

Daarbij denk ik dat over het algemeen - dus hele specifieke gebruikssituaties uitgezonderd - je beter af bent met een laserprinter dan een systeem als dit.
Dat ben ik niet met je eens. Er zijn wat kosten die je vergeet buiten de peperdure cartridges (€120 bij kleur afhankelijk van merk en type, en de vergeet ik de kosten van een drumkit maar even) is een laserprinter ook een grootverbruiker van stroom. Bij printen verbruikt hij zo'n 200watt (pieken tot 700watt) t.o 11 watt van een gewone printer.
http://computerworld.nl/a...s-energieverslinders.html
http://www.printkosten.nl/

Als ik een z/w laser printertje koop heb ik erbij altijd een inktjet kleuren printertje erbij bij nodig vanwege het kopieren, scannen en eens een foto-otje printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128883

Wat ik wel weet is dat dit systeem in aziatische landen (thailand, malaysie) erg veel wordt gebruikt , ook bij de budget printers.
Het zal wel zijn voordelen en nadelen hebben.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 128883 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:42:
Wat ik wel weet is dat dit systeem in aziatische landen (thailand, malaysie) erg veel wordt gebruikt , ook bij de budget printers.
Het zal wel zijn voordelen en nadelen hebben.

gr
Ook in nederland is het al bekend sinds 2009 Niet heel erg, maar toch.
http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=1220587

Zelfs al in 2007
http://forum.fok.nl/topic/1103381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 03:41
Er is een brits forum waar deze systemen besproken worden, het werkt prima en loont absoluut zeker, het forum staat vol reviews en ervaringen met bepaalde systemen printers en ook vooral met de inkt! (waar en welke te kopen voor het beste resultaat etc.)

Met een naams als Dutchphoto mag ik toch wel verwachten dat je indien dat voor een prikkie thuis kan HEEL veel foto's wil afdrukken, dan is dit zeker wel een goede oplossing!

Wil je 'redelijk' veel afdrukken dan is gewoon bijvullen misschien handiger. (ook HEEL veel ervaring en reviews op dat forum).

Ik ben helaas kwijt hoe dat forum heet, ik ben er naar op zoek!

http://www.nifty-stuff.com/forum/index.php

Graag gedaan ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 27-10-2011 00:41 ]

Pagina: 1