Brother, Canon of Epson printer en goedkope inkt.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Topicstarter
Ik wil dus een (AOI) printer gaan kopen maar heb geen idee welke en van welk merk.
Ik vond op op GOT geen topic "Welke printer"?

Het meest belangrijkste is natuurlijk het inktverbruik. Daarom heb ik HP er niet bijgezet omdat die altijd dure cartridges gebruiken ook al zijn ze van een alternatief merk, zo'n €16 a €17 per stuk.
Ik heb wel gezien. Hoe duurder de printer, hoe goedkoper de cartridges. En dat begint zo bij pakweg €70 a €100 afhankelijk van het merk.
Bij Brother, Canon en Epson zit je dan met een (alternatieve) cartridges prijs van €2,50 t/m€ 6,50 afhankelijk van waar je ze koopt, bij. 123inkt of Inktmedia. Daarbij zijn de cartridges voor Brother veruit de goedkoopste, org en alternatief.123inkt levert dan behalve lage capaciteit ook hoge capaciteit cartridges.

Bij Canon zit je aan zo'n €100 voordat je in het goedkope inkt segment komt. Bij Brother en Epson zit je lager, zo'n €70,-

Ik heb de afgelopen 5 jaar een Pixma MP110 (AIO) gebruikt. Is goed bevallen. Maar hij gaat nu toch echt problemen (printerkop) geven. Ik heb deze printer zolang gehad omdat de cartrigdes van deze printer goedkoop (€1,25) waren.

Over inkt had het programma de "Rekenkamer" in Maart j.l nog een interessante uitzending.
Schrik niet van wat een liter inkt kost!
http://derekenkamer.kro.n.../afleveringen/18-03-2011/

Ik heb inmiddels wel wat reviews doorgelezen, en wel wat idee-en opgedaan.
Ik zat te denken aan:

Epson Stylus Office BX525WD of de SX uitvoering. Het verschil tussen de BX en SX is me onduidelijk. Het scheelt €3,-

Prijs cartridges

Brother DCP-J315W

Prijs cartridges

Canon Pixma MG6150

Prijs cartridges

Maar misschien zijn er nog gebruikers die nog aanraders hebben. Of zijn er meer aspirant kopers met (diezelfde) vragen.