Een printer die goedkoop is in gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Topicstarter
Ik ben op zoek geweest op tweakers naar informatie over welke printer aan te bevelen is voor huis, tuin en keuken gebruik.
Mijn Brother printer ben ik momenteel helemaal zat (inkt verdwijnt automatisch tijdens het reinigen).

Wat is een goede printer voor simpel huis, tuin en keuken gebruik (dus paar printjes per maand), en is het verstandiger om bij matig gebruik een laserprinter aan te schaffen?

Voor mij zelf hoeft het niet perse een kleurenprinter te zijn maar mogelijk zijn andere mensen hier wel in gedesinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zou altijd voor een laserprinter gaan, tenzij foto's printen heel erg belangrijk is voor je. Buiten dat, altijd laser dus. De toners zijn wel duurder in aanschaf, maar gaan dan ook beduidend langer mee dan cartridges.

Daarnaast heeft het mijn voorkeur om de papierlade intern (onder de printer, ladebak) te hebben. Geen gedonder met steeds papier recht moeten zetten enz. Nadeel is wel dat de printer dan vaak wat groter is.

Mijn ervaring is dat als je zo'n losse papierinvoer hebt, en je weinig print, je het papier toch laat zitten en dan helemaal krom gaat trekken.

Grootste voordeel van laser (of LED tegenwoordig geloof ik) t.o.v. inkt bij weinig printgebruik:
Cartridges drogen uit en gaan dichtzitten. Toners doen het altijd, tenzij leeg :P.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor HTK gebruik simpelweg een laser nemen. Droogt niet uit, en geen dure cartridges die je na 2x printen weg kunt gooien omdat ze uitgedroogd zijn (toner is poeder dat in principe redelijk onbeperkt meegaat) :)
Toegeven, toners zijn iets duurder als een inktcartridge - maar bij een paar printjes per maand doe je zo een paar jaar met een toner. ter vergelijking: mijn pa doet een printje of 10 per week, en haalde met zijn Samsung ML1610 ruim een jaar met een toner, toen pas begon ie te strepen (en kon ie door te schudden ook nog even mee).

Heb nu zelf een Samsung CLP325W kleurenlaser. Kost ook niet eens zoveel meer (geloof dat ik iets van 150 euro betaalde), en dan heb je een prima kleurenprinter die je ook nog eens draadloos of bedraad op je netwerk kan hangen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Inkjet kan ook goedkoop zijn. Kijk eens naar de HP Officejet 6500 series, of nog goedkoper, de HP Officejet Pro 8500A. Die laatste heb ik hier staan met nog altijd de starterspatronen, gekocht in December 2010, gaat dit jaar niet meer op komen :X. Ik ben destijds zelf voor de 8500A gegaan vanwege de scan-to-network functionaliteit waarbij de printer standalone kan scannen zonder tussenkomst van een computer.
Beide printers hebben gescheiden inkttanks en losse printkoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:50

Dido

heforshe

TheEagle: als je 10 printjes per week doet mag een tonercartridge wel iets langer meegaan dan ruim een jaar, lijkt me. Een jaar is dan dik 500 printjes, en 1000 printjes uit een tonercartridge is niet om over naar huis te schrijven (dat zou een kleine twee jaar zijn).

_JGC_: en wat kost die inkjet als je een keer een maand niets print en de printkoppen zitten dicht? Ik heb een stuk of zes inkjets op die manier versleten omdat ik erg onregelmatig print.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:32
Als je echt goedkoop wil, en zwart-wit prima is zou je naar een 2ehands laserprinter kunnen kijken. Heb ik ook gedaan voor hier thuis (alleen maar verslagen met grotendeels tekst printen) en die kostte mij 40 euro een jaar geleden en print nogsteeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Mijn Brother HL-2140 werd geleverd met een relatief kleine toner, net als met cartridges wordt gedaan. Het kan goed zijn dat meerdere fabrikanten op die wijze werken.
Overigens geldt wel dat na 1000 pagina's de toner zei dat deze leeg was. Na afplakken van de sensor op de toner ging deze nog zonder problemen 700 pagina's mee.
Nu heb ik een replica-toner en hoop ik voor 35,- ongeveer 3000 pagina's te printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb zelf nu de pricewatch: Samsung ML-1665 en het is een prima ding. Ik had dan ook geen hoogstaande verwachtingen, dus dat scheelt al. Afbeeldingen zijn niet al te best, maar tekst print dat ding prima.

Ik doe inmiddels 6 maanden met een cartridge (+/- 500 prints gedaan) en hij klaagt nog niet over een lege toner. Lekker simpel, lekker goedkoop :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Dido schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:47:
TheEagle: als je 10 printjes per week doet mag een tonercartridge wel iets langer meegaan dan ruim een jaar, lijkt me. Een jaar is dan dik 500 printjes, en 1000 printjes uit een tonercartridge is niet om over naar huis te schrijven (dat zou een kleine twee jaar zijn).

_JGC_: en wat kost die inkjet als je een keer een maand niets print en de printkoppen zitten dicht? Ik heb een stuk of zes inkjets op die manier versleten omdat ik erg onregelmatig print.
Ik doe hier misschien 10 printjes per week, en toen ik op vakantie was heeft die printer ruim een maand niks geprint. Koppen zijn nog altijd niet verstopt. Die losse koppen/patronen oplossing van HP is redelijk robuust, je moet alleen geen refill inkt gebruiken, die slopen de (dure) koppen en laten de buisjes verstoppen. Heb 2 klanten die elk hun OfficeJet Pro L7680 weg hebben mogen gooien vanwege dat probleem.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dido schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:47:

Vergeten te vermelden, het was zo'n meegeleverde toner, die hebben wat minder capaciteit :)

Verder eensch, inktjet is tegenwoordig alleen nog maar rendabel als je regelmatig foto's in kleur print. Lasers halen in zw/w al jaren een betere resolutie dan inktjets, en als er maar weinig printjes zijn heb je het probleem met opdrogende inkt en/of koppen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Anoniem: 399299

Op printer.com kun je je verwachte verbruik invullen en wordt er berekend met welke printer je het goedkoopste uit bent.

• bartvl

bartvl

Dat wilde ik ook aanbevelen, maar na even zelf proberen komt daar zonder pardon een inktjet printer uitgerold. Dit ging tegen mijn verstand in, dus heb ik maar een verstandige post geplaatst :P.

• _JGC_
  • Nu online
Mja, die site is ook hopeloos verouderd. Ik zie daar printers staan die niet meer verkocht worden of zijn opgevolgd door een nieuw model. Prijzen kloppen ook voor geen meter, die zijn inmiddels veel lager.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik heb zelf een HP Laserjet 1200 PCL5 gekregen van een school die hem bij het grof vuil wilde zetten. Zwart/Wit toner kostte me 30 euro, en ik kan weer bijna 5000 paginas printen. Het is wel echt een tekst printer, foto's en dergelijke komen er redelijk uit, maar is niet te vergelijken met een nieuwe generatie laserprinter. Toch ben is er erg tevreden over, niet duur in gebruik, doet precies wat hij moet; veel teksten/verslagen/rapporten printen. (Voor fotos heb ik nog Deskjet :D)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Wellicht iets om rekening mee te houden: check even of 123inkt.nl huismerk toners heeft voor het model dat je op het oog hebt, scheelt je zo 40-60% in kosten (goedkoper en hogere capaciteit) en kwalitatief merk ik geen verschil (Samsung ML1610).

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 18-08-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb Kyocera 1020D de meegeleverde toner heeft het ruim 4000 pagina's uitgehouden, de nieuwe cartridge is goed voor 7000 stuks.

HP is niet mijn favoriet omdat er een kunstmatige houdbaarheid zit op de cartridges (het geel gaat zogenaamd op als de datum verstreken is) De Canon kleurenlaser trekt strepen en maakt regelmatig lawaai als deze aan staat. Als je hem uitzet duurt weer aanzetten drie minuten.

Ik heb wel een HP photosmart wifi printer/scanner gekocht bij mijn mac mini maar dat was omdat je 80 euro terug krijgt van Apple van de 90 die het ding kostte, als ze uitbetalen dan :) . Maar ook dit exemplaar staat vreselijk met alles te rammelen en inkt door het riool te spoelen bij het aanzetten.

De Kyocera hoor ik nooit, bij een printopdracht via de Diskstation wordt hij wakker, spuugt zijn velletjes eruit en gaat weer slapen. Een keer problemen gehad met het papier transport maar dat was omdat een stapel vellen scheef (krom) had gelegen in de kast. Nieuw papier erin en geen problemen meer.

[ Voor 17% gewijzigd door bouwfraude op 19-08-2011 13:52 ]

Anoniem: 156329

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik heb nog even gekeken naar die website printer.com en daar kwam een ouder model van de samsung laserprinter, mijn keuze is dus gegaan naar de pricewatch: Samsung ML-1665 die o.a. Standeman werd aangeraden.
Pagina: 1