Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3 2100 | € 95,80 | € 95,80 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G | € 16,72 | € 16,72 |
1 | Asrock H67M-ITX/HT | € 85,91 | € 85,91 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 198,43 |
AMD A4-3400 kunnen vervangen door de AMD A8-3850
omdat die Radeon HD6550D aanboord heeft ipv Radeon HD6410D
of lever je dan in op andere prestaties? ten nadele van htpc toepassingen
of zou je dan beter een losse videokaart (low profile, pasieve koeling)
kunnen toepassen?
ja stom van mij,biertjuh? schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:08:
Gamen gaat er vooral niet op gebeuren, hij moet/mag alleen maar de mediacenter spelen.
ik bedoel dat ik zelf een systeem wil samenstellen waarmee je tot op zekere hoogte nog een beetje gamen kan.
Ik denk dat het een prima setje voor een HTPC is.biertjuh? schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:29:
Goede suggestie, was dit mobo niet tegengekomen in mijn zoektocht dus dit ga ik doen. Maar verder is dit dus een goed setje? het ziet er nu zo uit:
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ik heb net deze bestelling binnen gekregen.
1 | Asrock A75 PRO4-M | € 74,- | € 74,- |
1 | Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB | € 123,95 | € 123,95 |
1 | MS-Tech MC-380 | € 61,- | € 61,- |
1 | Scythe Big Shuriken | € 26,50 | € 26,50 |
1 | Antec Earthwatts EA-380D Green | € 42,67 | € 42,67 |
1 | G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ | € 25,99 | € 25,99 |
1 | AMD A6-3500 Boxed | € 72,30 | € 72,30 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 426,41 |
Hoe krijg ik de voeding in deze kast geplaatst? Volgens mij past deze voeding niet.
Aansluiting van het stroom zit anders of moet ik een andere voeding bestellen icm deze kast?
En welke voeding zal ik dan bestellen misschien de jumper 300?
Volgens de review op hardware info moet het gewoon passen: http://nl.hardware.info/productervaring/2014/ms-tech-mc-380
kun je anders een foto maken, tegen welk probleem je aanloopt?
Zal proberen een paar foto's mee te sturen.
http://fotopocket.nl/view.php?friendly=1103183737
http://fotopocket.nl/view.php?friendly=11031837371
http://fotopocket.nl/view.php?friendly=1103183738
Moet ik een andere voeding aanschaffen of een andere behuizing?
Verwijderd
Waarom kies je voor de Intel i3 2100 en niet voor een AMD A4/A6 processor?biertjuh? schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:29:
Goede suggestie, was dit mobo niet tegengekomen in mijn zoektocht dus dit ga ik doen. Maar verder is dit dus een goed setje? het ziet er nu zo uit:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i3 2100 € 95,80 € 95,80 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G € 16,72 € 16,72 1 Asrock H67M-ITX/HT € 85,91 € 85,91 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 198,43
Dan moet ik die zwarte metalen soort een of andere constructie eruit modden denk ik!-The_Mask- schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:28:
Liggend moet passen.
Als dat lukt gaat het denk ik wel passen. (weet niet voor wat dat is)
Het is een antec eartwatts 380 green een gewone voeding en die bracket zit met een soort popnagels vast.Aghanim schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:22:
je moet een klein gedeelte, soort bracket, uit die kast schroeven. En dat aan je voeding schroeven en dan weer erin schroeven. Ik ken je voeding niet, maar als die een standaard maat is zoals een bequiet dan moet het werken weet ik uit ervaring.
Inderdaad. Al helemaal als je 24 Hz ondersteuning wil...Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:30:
[...]
Waarom kies je voor de Intel i3 2100 en niet voor een AMD A4/A6 processor?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
Je bedoelt 24pBorromini schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:48:
[...]
Inderdaad. Al helemaal als je 24 Hz ondersteuning wil...
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 23:01 ]
Dat lijkt me stug. Er zitten als het goed is een aantal schroeven op. Ik heb een maand of 2 geleden een HTPC gebouwd met deze kast en ook wij kregen de voeding er niet direct in, totdat we de bracket zagen. Deze konden we gewoon losschroeven. Misschien is jouw kast een productiefout?jingaling schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:40:
[...]
Het is een antec eartwatts 380 green een gewone voeding en die bracket zit met een soort popnagels vast.
Geloof me het zijn echt popnagels op een foto is het niet duidelijk te zien dus dat heeft geen nut.Aghanim schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:09:
[...]
Dat lijkt me stug. Er zitten als het goed is een aantal schroeven op. Ik heb een maand of 2 geleden een HTPC gebouwd met deze kast en ook wij kregen de voeding er niet direct in, totdat we de bracket zagen. Deze konden we gewoon losschroeven. Misschien is jouw kast een productiefout?
Misschien is het een productie fout zou het niet weten voor het eerst deze kast.
Ik zal wel die bracket eruit slopen en dan iets verzinnen om die voeding er weer op een nette manier in te krijgen.
Ben net thuis en zag ook later pas die bracket (los erbij) en je hebt helemaal gelijk hij komt zeg maar iets hoger te liggen de voeding. Als je het niet weet zou je zo denken dat het niet past.Aghanim schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:09:
[...]
Dat lijkt me stug. Er zitten als het goed is een aantal schroeven op. Ik heb een maand of 2 geleden een HTPC gebouwd met deze kast en ook wij kregen de voeding er niet direct in, totdat we de bracket zagen. Deze konden we gewoon losschroeven. Misschien is jouw kast een productiefout?
In ieder geval ga ik het systeempje in elkaar zetten en iedereen bedankt voor het meehelpen.
ik ben mij nu een tijdje aan het verdiepen op het gebied van mediaplayers en ht pc's (barebones).
dit wordt mijn eerste aanschaf van een mediaplayer of een ht pc.
Mijn voorkeur is gevallen op een ht pc en heb al een aantal draadjes afgelezen over ht pc maar heb nog net niet het setje gevonden om de juiste keuze te maken. zouden jullie mij hiermee kunnen helpen?
graag een kant en klaar setje welke voldoet aan de onderstaande situatie. zelf geheugen en hdd erin is een optie.
de situatie is al volgt.
setup:
- samsung ue46c8700
- pioneer (prehistory setje) 2.1
- xbox 360
Nu zou ik de volgende opties op de ht pc willen:
- software: win7, xbmc
- draadloos tb+muis en een ab denk aan een logitec harmonie (ab voor me vriendin als ik niet thuis ben)
- optioneel niet noodzakelijk een blueray speler
- goede uitgangen naar de tv en voor de nieuwe surround set welke nog aangeschaft dient te worden
- hdmi 1.4? voor 3d films?
- wifi verbinding met router
- interne hdd voor me data zoals documenten, foto's, en win en xbmc (voorkeur ssd maar gewone hdd is ook goed) grote ongeveer 100-200 gig
- externe hdd usb 3.0 voor al me media muziek, films etc. grote ongeveer 2 tb (neem aan snel genoeg om de grootst denkbare films af te kunnen spelen)
- moet stil zijn, moet hem niet kunnen horen staat namelijk onder de tv vrij in de ruimte
- media snel streamen / afspelen
- alle media op de hoogst kwaliteit kunnen afspelen wat me tv aankan, dus ook 3d (kan xbmc ook 3d afspelen of moet ik dan powerdvd installeren zoals ik hier en daar heb gelezen?)
- films uitpaken op ht pc dient ook te kunnen
- op de pc hoef ik geen overige software te draaien hoogstens word, excel en zulke ongein.
- grote van het apparaat vindt ik ook een waarde hebben het liefst zoiets als een zotac zbox en een beetje design staat tenslotte in zicht.
-energie zuinig, Nouja geen energie vreter
hebben een mac book pro thuis als laptop en deze dient de ht pc te kunnen benaderen. voor data etc.
het is een hele lijst maar wellicht weet iemand mij te helpen bij het maken van een keuze?
mag ook via pm.
zelf een setje in elkaar zetten kan ook maar heb totaal geen verstand wat ik dan met uitkiezen bij elkaar.
mvg, marc
[ Voor 9% gewijzigd door dw33z op 06-11-2011 19:46 ]
ik zag online een foto, waarbij het lijkt of de voeding ergens anders geplaatst moet worden. Er loopt een stroomkabel van achter naar voeren: http://www.ms-tech.de/ger/index.php/product/showacc/pid/168 (3de foto).jingaling schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:21:
[...]
Ben net thuis en zag ook later pas die bracket (los erbij) en je hebt helemaal gelijk hij komt zeg maar iets hoger te liggen de voeding. Als je het niet weet zou je zo denken dat het niet past.
In ieder geval ga ik het systeempje in elkaar zetten en iedereen bedankt voor het meehelpen.
Heb je hier al naar gekeken?
Ik wil een HTPC bouwen maar met daarin veel storage. Het idee van ook nog een extra nas neerzetten staat me niet aan. Het idee is dus de HTPC 4 schijven (eco) te geven (als de prijs weer wat gedaald is). Echter, heeft iemand dit al eens gedaan. Hoe zit het met warmte productie? Wat heeft dit voor impact op het geluid van de HTPC (qua fans). Hopelijk kan iemand mij wat advies geven.
Ik had het probleem al opgelost, ik typ nu vanaf de nieuwe pc. Zoals eerder al aangegeven was het eerst de bracket op de voeding plaatsen en dan in je behuizing aansluiten.evolnick schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:49:
[...]
ik zag online een foto, waarbij het lijkt of de voeding ergens anders geplaatst moet worden. Er loopt een stroomkabel van achter naar voeren: http://www.ms-tech.de/ger/index.php/product/showacc/pid/168 (3de foto).
Heb je hier al naar gekeken?
Bedankt nog voor het meedenken.
Dus ik heb dat moederbord+cpu+koeler aangeschaft, en heb vandaag alles binnen. Maar nu wil ik de koeler installeren en daar gaat het al mis (ik lees immers eerst de handleiding). Ik kom bij die koeler nergens tegen in de handleiding dat die geschikt is voor deze socket (FM1).
De t.net specs geven aan:
478, 775, 939, 940, 1155, 1156, 1366, AM2, AM2+, AM3, AM3+, FM1
En Azerty (waar ik hem gekocht heb) geeft:
Socket 478, Socket 754, Socket 940, Socket 775, Socket 939, Socket 1156, Socket AM2, Socket AM2+, Socket 1366
Hebben jullie nu een verkeerd advies gegeven of snap ik het niet?
Voor nu zal ik maar verder gaan met installeren van de boxed koeler (want anders was ik dit weekend heel verdrietig geweest...)
[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 25-11-2011 22:29 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Wat-The_Mask- schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:37:
Die oudjes van tegenwoordig, ga eens snel plaatjes bekijken!
Ik zie ook geen clipjes bij die koeler zitten die lijken op die van de boxed cooler...
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
De clipjes die op de laatste pagina staan van de manual?Erkens schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:44:
[...]
Wat![]()
Ik zie ook geen clipjes bij die koeler zitten die lijken op die van de boxed cooler...
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik zal ze nogmaals vergelijken, want die gaten in die clipjes van de boxed cooler zijn een stuk groter, maar als jullie zeggen dat het gaat passen dan gaan we het maar proberen (doe ik het eerst even zonder die koelmeuk, anders kan ik het eventueel niet meer terugsturen).TD-er schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:52:
[...]
De clipjes die op de laatste pagina staan van de manual?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Waarom zetten ze er niet gewoon bij dat het hetzelfde is, scheelt zo veel vragen... Ik ben toch blij dat ik het voor de zekerheid maar even heb nagevraagd voordat ik een RMA ging aanvragen bij AzertyTD-er schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:13:
Je kunt die clipjes ook proberen zonder de koeler zelf te plaatsen.
thanks, weer wat geleerd! (en nu verder met het in elkaar zetten, en even kijken uit welk oude systeem ik een HD haal, want die heb ik uiteraard vanwege de prijzen maar niet gekocht)
Dus ik had zoiets in gedachte:
1 | Asus EAH6670 DC SL/DI/1GD3 | € 66,35 | € 66,35 |
1 | Intel Celeron G530 Boxed | € 39,50 | € 39,50 |
1 | Hitachi Deskstar 5K3000, 3TB | € 159,90 | € 159,90 |
1 | Sony Optiarc AD-7280S-0B0 Zwart | € 16,95 | € 16,95 |
1 | Cooler Master Elite 343 | € 29,40 | € 29,40 |
1 | Scythe Big Shuriken | € 26,50 | € 26,50 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K2/4G | € 11,90 | € 11,90 |
1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,50 | € 37,50 |
1 | Asrock H61M-GE | € 56,15 | € 56,15 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 444,15 |
Zou dit voldoende zijn om 1080p MKV rips mee af te spelen? Ik wil dan Windows 7 gebruiken met Media Center of VLC media player.
En hij wil ook een afstandsbediening en de mogelijkheid voor 3D. Hoe kan ik dit realiseren? En die afstandsbediening, kan je daarmee je PC ook aanzetten? Zo'n Logitech Harmony bijvoorbeeld.
Hij wil er ook gewoon mee kunnen internetten dus vandaar dat het eigenlijk een gewone PC moet worden. er komt dan een draadloos toetsenbord en muis.
Ik had gisteren mijn PC aangesloten op de TV via HDMI om hem een indruk te geven van hoe het er dan ongeveer uit gaat zien. Ik heb een HD6850 en geluid gaat via optisch op de versterker dus dan heb je 5.1 geluid. Ik heb een 720p film afgespeeld en dat werkte allemaal prima en hij was erg onder de indruk.
Mijn eerste gedachte was een mini-ITX kastje met voeding van In-win met een A4-3400 en 4GB geheugen maar dat kastje hebben ze niet bij de winkel waar we willen gaan halen en een alternatief is er niet echt. Dan wordt het allemaal zo duur en dan vind ik het eigenlijk niet meer waard. Kan je net zo goed een beetje mooi mini-towertje kopen met een stille voeding.
UAC uitzetten en dan is 24p het probleem niet meer. Ik meen zelfs gelezen te hebben dat met deze instelling de 24p beter benaderd wordt dan menig ander videokaart. Zelf speel ik met alle tevredenheid 24p materiaal af op een i3 2100t (deze zit overigens op een mini-itx moederbord in een Silverstone LC12 kast met een 120 watt voeding).Borromini schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:48:
[...]
Inderdaad. Al helemaal als je 24 Hz ondersteuning wil...
[BBG aanschaf] HTPC
[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 26-11-2011 10:16 ]
Dit topic is gesloten.