Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter

[BBG] HTPC november 2011

Voor de BBG van november staat de HTPC weer op de planning. Het gaat hierbij om een redelijke high-end HTPC die bijna alle content kan afspelen. Hierbij is een budget van 400 euro voor handen.

Het Brazos-model dat uit maart dateert is nog steeds actueel, waardoor het niet nodig is deze nog mee te nemen.

Enkele eisen dat het systeem aan moet kunnen:
- 1080p60 H.264
- FLAC + ASS subs
- Vele (de)interlacing opties
- Mogelijkheid tot 3D (Blu-ray)
- Snel converteren van media-bestanden

De afgelopen tijd is het aanbod van Llano APU's wat vergroot. Zo is de A4-3400 onlangs uitgekomen. Deze APU heeft een dual-core-processor aan boord en een GPU met 160 SP's. In principe is deze GPU redelijk gelijk aan de losse HD6450 qua prestaties, waardoor hij zeker voldoet voor de meeste taken. Een betere Llano APU biedt niet heel veel meerwaarde, omdat dergelijke prestaties niet vereist zijn.

Het moederbord is gekozen omdat deze de A75-chipset heeft (USB 3.0-poorten native) en een optische audio-out. 1600 MHz geheugen is daarnaast de 'sweetspot' voor Llano. De behuizing heeft ook USB 3.0-poorten aan de voorkant, die aangesloten kunnen worden via een omleiding naar het backpanel. 2TB is voldoende voor de meeste mensen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M€ 71,-€ 71,-
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 58,99€ 58,99
1Silverstone SST-ML03B€ 54,98€ 54,98
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 61,39€ 61,39
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 47,-€ 47,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,85€ 34,85
1Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9€ 26,45€ 26,45
1AMD A4-3400 Boxed€ 60,-€ 60,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 436,60

Nu zijn er nog wel punten van aandacht:* De behuizing lijkt trouwens haast nergens leverbaar te zijn. Hij is echter bijv. bij Salland en Alternate ook gewoon verkrijgbaar. Staat nog niet helemaal goed in de PW.

Tussenstand

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 72,45€ 72,45
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 71,99€ 71,99
1Silverstone SST-ML03B€ 57,-€ 57,-
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 47,45€ 47,45
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 42,67€ 42,67
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 25,99€ 25,99
1AMD A4-3400 Boxed€ 59,70€ 59,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 399,19

#ProductPrijsSubtotaal
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 60,15€ 60,15
1Logitech Wireless Touch Keyboard K400€ 30,64€ 30,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 90,79

Moge het een prettige discussie zijn :)

Changelog:

...

[ Voor 69% gewijzigd door Bolletje op 26-10-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het Brazos-model dat uit maart dateert is nog steeds actueel, waardoor het niet nodig is deze nog mee te nemen.
Is het niet handig om ze beide eerst in het topic op te nemen en dan over enkele weken te zien of er wel of geen grote veranderingen zijn? Misschien weet iemand wel één of meerdere grote verbeteringen? Mocht dit niet het geval zijn dan kun je altijd nog naar de vorige verwijzen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
-The_Mask- schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:52:
[...]

Is het niet handig om ze beide eerst in het topic op te nemen en dan over enkele weken te zien of er wel of geen grote veranderingen zijn? Misschien weet iemand wel één of meerdere grote verbeteringen? Mocht dit niet het geval zijn dan kun je altijd nog naar de vorige verwijzen.
Hmm, is goed. Ik heb het systeem in de TS gezet (de harde schijf is vervangen en de DVD-speler omdat die niet meer goed leverbaar waren).

Het kan altijd bekeken worden :) Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel zou doen is dat Enermax keyboard erbuiten laten. Sommige mensen willen misschien wel hun systeem gaan bedienen met een tablet of reeds in bezit zijnde smartphone. Dit natuurlijk wanneer je XBMC wilt gaan draaien :).

Die Huntkey Gold zie ik geen brood in door de veel hogere prijs.

Wat ik nog wel mis is een WLAN stick/ kaartje.

Verder lijkt me dat A4 systeem prima :).

Voor de prijs van het Brazos systeem in de TS kun je een veel beter systeem bouwen op basis van een m-ITX A75 moederbord.

Alternatief:
Big Shuriken kan er nog af als de prijs lager moet ;).
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-ITX€ 76,28€ 76,28
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Inwin BP655€ 44,90€ 44,90
1Scythe Big Shuriken€ 26,50€ 26,50
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1/2G€ 15,35€ 15,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,22

[ Voor 218% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:53:
Dat kun je net zo goed zeggen van de Be Quiet, die is met zijn 35 euro ook wel erg duur.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:53:
Wat ik wel zou doen is dat Enermax keyboard erbuiten laten. Sommige mensen willen misschien wel hun systeem gaan bedienen met een tablet of reeds in bezit zijnde smartphone. Dit natuurlijk wanneer je XBMC wilt gaan draaien :).
Hmm, ga ik nog over nadenken. Ik snap je punt.
Een 300W Gold is dan ook wel een beetje uitzonderlijk. Hij is wel top-notch op dat vlak.
Wat ik nog wel mis is een WLAN stick/ kaartje.
Dat is inderdaad geen probleem om bij het systeem te vermelden.

pricewatch: AC Ryan PlayOn! Wireless N 300Mbps USB Adapter
pricewatch: Netgear WNA3100Wireless-N 300 USB Adapter

Zijn wel leuke omdat je daar een opzetstukje krijgt zodat je de ontvanger ook op een andere plaats kan zetten (ik heb zelf de AC Ryan en die werkt prima).
Voor de prijs van het Brazos systeem in de TS kun je een veel beter systeem bouwen op basis van een m-ITX A75 moederbord.
Hmm, dat mini-ITX ASRock moederbord opent wel nieuwe deuren. Ik heb hem op de één of andere manier over het hoofd gezien en zag alleen de (stukken duurdere) ASUS. De ASRock mini-ITX heeft alles wat de grotere micro-ATX-versie ook heeft (optische audio in het bijzonder).

Dat brengt mij op het idee om misschien de goede eigenschappen van beide te combineren met als uitkomst één mini-ITX Llano systeem. Qua prijs ontdoet het niet veel met micro-ATX-systeem.

Nu weet ik alleen niet of die voeding van de Inwin BP655 wat is. Ik lees op Newegg dat die wel wat lawaai maakt. Die behuizing ziet er wel prima uit en er kan een 5,25" optische drive in, dus de blu-ray-speler kan er dan ook in.

Goed denkwerk d:)b

Dan wordt het zoiets:

#ProductPrijsSubtotaal
1AC Ryan PlayOn! Wireless N 300Mbps USB Adapter€ 19,95€ 19,95
1Inwin BP655€ 44,90€ 44,90
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 61,39€ 61,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,90

Waar ik dan de WLAN-stick en het toetsenbord apart kan noemen.

[ Voor 45% gewijzigd door Bolletje op 02-10-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
Ik mis de remote.
Misschien is dit moederbord een leuke optie.
Wel duurder maar dan wel inclusief remote + Wifi wat voor een HTPC wel zo praktisch is.
pricewatch: Asus F1A75-I Deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Vraagje: op basis waarvan wordt de harde schijf gekozen? De WD green en Seagate Baracuda Green zitten op ongeveer dezelfde prijs. Waarom kies je welke schijf, of maakt het niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
"Low-end" mini-ITX HTPC met Brazos of dualcore Llano, gewoon zien waarmee je de beste prijs/prestatie krijgt en dat is iig niet de Asus E35M1-I DELUXE want voor ongeveer hetzelfde haal je een ITX Llano setup.
Dus dan is het kiezen voor een goedkope Brazos config, maar dat prijsverschil zal hooguit zo'n 50 euro zijn dus dan zou je verbruik moeten kiezen?

En dan een high-end HTPC waar je ook nog een leuke game op kan draaien?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk zou ik het Enermax keyboard ook weglaten, enerzijds omdat mensen zelf hun input regelen en niet per definitie een keyboard willen, anderzijds omdat het ook nog eens erg duur is en behoorlijk wat budget inneemt. Staat de keuze voor de Lliano overigens al vast? Intel is in mijn ogen nog steeds een erg goed alternatief, vergeet hierbij ook W7/Linux/Openelec niet.

Een remote toevoegen wordt heel lastig omdat je of een hele set moet kopen die duur is, of een losse Harmony met een IR-ontvanger van DealExtreme.
HoppyF schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:46:
Ik mis de remote.
Wel duurder maar dan wel inclusief remote + Wifi wat voor een HTPC wel zo praktisch is.
No offence, maar ik vind 115 euro voor een mobo met een remote (zie boven) en wifi (nutteloos voor streamen 1080p) veel te duur. Wifi kan handig zijn voor niet 1080p, maar dat zou ik dan eerder als accessoire/randapparatuur aanbieden.

Laatste puntje voor discussie: waarom wel een 'dure' koeler en dan het risico nemen met Inwin voeding? Ik denk dat als je een BeQuiet voor 35 euro neemt en de stock koeler van de Lliano (geen ervaring mee) of Intel Gxxx (zeer stil), je in totaal minder geluid produceert dan met een muisstille koeler en een voeding die waarschijnlijk wel te horen is.

[ Voor 64% gewijzigd door Aghanim op 02-10-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Aghanim schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:02:
Persoonlijk zou ik het Enermax keyboard ook weglaten, enerzijds omdat mensen zelf hun input regelen en niet per definitie een keyboard willen, anderzijds omdat het ook nog eens erg duur is en behoorlijk wat budget inneemt. Staat de keuze voor de Lliano overigens al vast? Intel is in mijn ogen nog steeds een erg goed alternatief, vergeet hierbij ook W7/Linux/Openelec niet.

Een remote toevoegen wordt heel lastig omdat je of een hele set moet kopen die duur is, of een losse Harmony met een IR-ontvanger van DealExtreme.

[...]

No offence, maar ik vind 115 euro voor een mobo met een remote (zie boven) en wifi (nutteloos voor streamen 1080p) veel te duur. Wifi kan handig zijn voor niet 1080p, maar dat zou ik dan eerder als accessoire/randapparatuur aanbieden.

Laatste puntje voor discussie: waarom wel een 'dure' koeler en dan het risico nemen met Inwin voeding? Ik denk dat als je een BeQuiet voor 35 euro neemt en de stock koeler van de Lliano (geen ervaring mee) of Intel Gxxx (zeer stil), je in totaal minder geluid produceert dan met een muisstille koeler en een voeding die waarschijnlijk wel te horen is.
Ik heb toch niet gezegd dat je met het Asus F1A75-I DELUXE moederbord 1080p moet streamen?
Je kunt die Wifi ook voor andere zaken gebruiken en die remote is zeker wel handig.
Ok, dat bord kost wat meer, maar als je een bord zonder Wifi koopt en er vervolgens weer een Wifi USB stick bij koopt wordt het prijsverschil al weer een stuk kleiner.
Koop je dan ook nog een losse remote ben je ook alweer gauw 20 euro of meer kwijt.

Aangezien dit topic ook over een 'high end' HTPC gaat ga ik er vanuit dat die ook een HTPC is met zoveel mogelijk opties voor toch nog een redelijke prijs.

Ik ben het wel met je eens over die dure koeler. De stock koeler voldoet wellicht ook prima.
Aan die kant spaar je dan weer wat geld uit.
Het is verder bekend dat veel kasten inclusief voeding niet altijd een kwalitatief goede en geruisloze voeding hebben. Een losse stille voeding is dus wel een goede investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor wat het kost zou ik die Shuriken toch erbij nemen, uiteindelijk wil je dat zo'n HTPC stil is, ook als dat ding wat harder moet werken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:15:
[...]

Ik heb toch niet gezegd dat je met het Asus F1A75-I DELUXE moederbord 1080p moet streamen?
Je kunt die Wifi ook voor andere zaken gebruiken en die remote is zeker wel handig.
Ok, dat bord kost wat meer, maar als je een bord zonder Wifi koopt en er vervolgens weer een Wifi USB stick bij koopt wordt het prijsverschil al weer een stuk kleiner.
Koop je dan ook nog een losse remote ben je ook alweer gauw 20 euro of meer kwijt.
Klopt, maar voor mensen die geen wifi willen (en dat zijn er, gezien het huidige HTPC BBG topic een heleboel) is dat moederbord direct geen optie want je betaalt wel extra voor wifi. Ligt er dus maar net aan hoe je het bekijkt, maar omdat het ook als randapparatuur kan (en je dan minder afhankelijk bent van het signaal omdat de stick voor of achterin kan) ben je als non-wifi persoon goedkoper uit. Daarnaast lijkt het me dat je ook downloadt op je HTPC en dat loopt ook lekkerder via een draadje.

Remote geldt hetzelfde, ik heb al een Harmony die ik wil gebruiken voor mijn HTPC en daarnaast een Android telefoon. Dan zou ik nu extra moeten betalen voor een remote die ik toch niet ga gebruiken.

Een mobo met voldoende features kan voor 60 euro, dan vind ik persoonlijk 115 euro te veel geld. Just my 2 cents :)

Een andere kast met remote, zoals de MStech kasten kan ik me dan beter in vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 02-10-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
HoppyF schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:46:
Ik mis de remote.
Wel een mooi uitgerust pakketje, maar het is al wat XeNeRgY zegt.

Daarnaast is de remote wel grappig, maar erg praktisch lijkt die me niet. Zoals gezegd wordt het waarschijnlijk toetsenbord ook al apart genomen, omdat er tal van invoer-opties zijn.

Ik kan de Asus F1A75-I DELUXE wel noemen in het artikel :)
pimmedoris schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:52:
Vraagje: op basis waarvan wordt de harde schijf gekozen? De WD green en Seagate Baracuda Green zitten op ongeveer dezelfde prijs. Waarom kies je welke schijf, of maakt het niks uit?
Lood om oud ijzer ja. Veel verschillen zitten er niet in :)
-The_Mask- schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:01:
"Low-end" mini-ITX HTPC met Brazos of dualcore Llano, gewoon zien waarmee je de beste prijs/prestatie krijgt en dat is iig niet de Asus E35M1-I DELUXE want voor ongeveer hetzelfde haal je een ITX Llano setup.
Dus dan is het kiezen voor een goedkope Brazos config, maar dat prijsverschil zal hooguit zo'n 50 euro zijn dus dan zou je verbruik moeten kiezen?
Verbruik is inderdaad een beetje lager, maar de HTPC is geen server die per se 24/7 aan moet staan. De kleine ventilatoren van de goedkopere Brazos-moederborden (in elk geval van MSI en ASRock) maken in elk geval veel lawaai.
En dan een high-end HTPC waar je ook nog een leuke game op kan draaien?
Ik heb het HTPC aanschaf topic even doorgekeken en over de laatste 15 pagina's is er haast niemand die zegt dat die wilt gamen op z'n HTPC. Ik denk dat er weinig animo voor is.
Aghanim schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:02:
Staat de keuze voor de Lliano overigens al vast? Intel is in mijn ogen nog steeds een erg goed alternatief, vergeet hierbij ook W7/Linux/Openelec niet.
Intel zit met de 24p bug en is duurder. De GPU van de A4-3400 is stukken krachtiger.
en
HoppyF schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:15:
Het is verder bekend dat veel kasten inclusief voeding niet altijd een kwalitatief goede en geruisloze voeding hebben. Een losse stille voeding is dus wel een goede investering.
De voeding in de InWin behuizing is geen standaard ATX-voeding, maar TFX. Die kan je dus niet zomaar vervangen. Daarnaast zijn er niet echt mooie mini-ITX behuizingen verkrijgbaar die ook nog een 5,25" optische drive aan kunnen (slim-line blu-ray-spelers zijn _erg_ duur). InWin lijkt zo'n beetje de enige fabrikant op dat vlak te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zijn daarom de MStech mc380 of 1200 geen goed alternatief? zien er mooi uit en hebben een remote en er kan een bequiet voeding in. het visuele aspect kan belangrijk zijn bij een htpc omdat deze tussen de overige apparatuur komen. tevens zijn deze modellen erg populair. misschien het overwegen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-08 18:15
Configuratie welke ik afgelopen week besteld heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-I Deluxe€ 113,-€ 113,-
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 60,90€ 60,90
1Lian Li PC-Q08B€ 90,32€ 90,32
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 401,86

Hierbij moet wel opgemerkt worden dat hier geen diskdrive in aanwezig is, dit omdat ik alles van het netwerk stream óf direct van de hdd('s) afspeel.

Voordeel van deze behuizing is dat je het systeem naast htpc ook nog in kan zetten als home server (6x3,5" rack). De FF van deze behuizing is uiteraard niet ideaal als je het wil gaan integreren met standaard hifi apparatuur (435mm breedte). Overigens heb ik voor nu afgezien van deze behuizing vanwege de slechte leverbaarheid en ben ik gegaan voor de volgende behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
In deze kast kan volgens mij wel een slimline optical drive (volgens de spec's + foto)
pricewatch: Streacom ITX chassis F7C Black
De keuze voor het toevoegen van een bluray drive maakt het misschien wel wat duurder maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
XeNeRgY: dan maak je toch een intel-setup? Misschien kom je met iets veel beters.
Die 24p-bug stelt weinig voor en is inmiddels te verhelpen. Anderzijds lijkt me een AMD-setup logischer.

Ik zou dat toetsenbord ook niet nemen: te duur en te persoonlijk.
Afstandsbediening zou wel handig zijn, aangezien de meeste mensen die wel willen hebben.

Ik heb die huntkey 300G-voeding gekocht. Deze is inmiddels alweer 2 weken naar de leverancier, omdat de fan constant op topsnelheid bleef lopen. Dus of de 300G van betere kwaliteit is dan Be Quiet betwijfel ik even...
Het is wel een zuinige voeding.
Bolletje92 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:54:
[...]

Wel een mooi uitgerust pakketje, maar het is al wat XeNeRgY zegt.
Daarnaast is de remote wel grappig, maar erg praktisch lijkt die me niet. Zoals gezegd wordt het waarschijnlijk toetsenbord ook al apart genomen, omdat er tal van invoer-opties zijn.
Ik kan de Asus F1A75-I DELUXE wel noemen in het artikel :)
Natuurlijk is dit waar, maar het is een itx-moederbord, heeft wifi en afstandsbediening (dus incl ir-module).
Mensen kunnen er best veel kanten mee op.

Ze kunnen een kleinere kast nemen, ze kunnen de htpc bij hun tv zetten, zonder dat ze ethernetkabels hoeven te trekken (niet iedereen heeft die kabel al bij zijn tv), ze hebben meteen een afstandsbediening en kunnen eventueel een andere afstandsbediening, zoals een harmony erbij kopen.

Het heeft echt wel voordelen.
Anderzijds kost een wifi-module 20 euro (een beetje redelijke) en een ir-module heb je zelfs al voor minder.
De meeste mensen in het HTPC-draadje nemen alleen echt niet het goedkoopste moederbord.
De meeste kiezen voor een moederbord van 70-90 euro. Dat maakt het prijsverschil al kleiner.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bolletje92 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:54:
[...]
Ik heb het HTPC aanschaf topic even doorgekeken en over de laatste 15 pagina's is er haast niemand die zegt dat die wilt gamen op z'n HTPC. Ik denk dat er weinig animo voor is.
Maar wat doen we dan nu precies, is wel handig omdat van te voren te weten. Iedereen kan wel iets noemen maar zonder specifieke eisen schiet je er niet zoveel mee op.
Quacka schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:15:
Ik heb die huntkey 300G-voeding gekocht. Deze is inmiddels alweer 2 weken naar de leverancier, omdat de fan constant op topsnelheid bleef lopen. Dus of de 300G van betere kwaliteit is dan Be Quiet betwijfel ik even...
Dat is die sowieso, de Be Quiet is een low-end FSP APN. De enige Huntkey Jumper 300G waar ik een probleem mee heb gezien was die van jouw.
Aghanim schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:58:
Zijn daarom de MStech mc380 of 1200 geen goed alternatief? zien er mooi uit en hebben een remote en er kan een bequiet voeding in. het visuele aspect kan belangrijk zijn bij een htpc omdat deze tussen de overige apparatuur komen. tevens zijn deze modellen erg populair. misschien het overwegen waard?
Probleem is MS-TECH produceert rommel en we zitten hier op T.net dus uiterlijk is niet het enige wat telt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Aghanim schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:58:
Alleen beide zijn al een stuk groter dan de InWin BP655; dan wordt het mini-ITX aspect ook teniet gedaan. In die MStech 1200 kan trouwens ook geen normale ATX-voeding, dat is weer SFX. Zijn wel een paar voedingen voor te vinden, maar ook weinig bijzonders.
-The_Mask- schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:21:
[...]
Maar wat doen we dan nu precies, is wel handig omdat van te voren te weten. Iedereen kan wel iets noemen maar zonder specifieke eisen schiet je er niet zoveel mee op.
Wat in de TS staat. Mijn punt was dat die Llano-setup misschien ook in mini-ITX formaat kan tegen een niet al te hoge meerprijs.
  • Brazos wordt het hem dus niet (de goedkopere moederborden hebben lawaaiige ventilatoren en de duurdere passief gekoelde Asus is stukken duurder waardoor die in het vaarwater van Llano komt).
  • Game-HTPC ook niet omdat daar weinig animo voor is (afgaande op een reeks laatste posts in het BBG HTPC aanschaf topic).
Dan is het nu zaak om te kijken of die Llano-setup ook mooi in een compact mini-ITX kastje kan met een goede voeding. Ik weet dus niet hoe die van de BP655 is (is een PowerMan IP-S200DF1-0).

Als dat niet lukt (of het totaalplaatje wordt veel duurder) dan kan het ook bij micro-ATX worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Bolletje op 02-10-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
[...]
Dat is die sowieso, de Be Quiet is een low-end FSP APN. De enige Huntkey Jumper 300G waar ik een probleem mee heb gezien was die van jouw.
daar ben ik dan mooi klaar mee ;)
Maar je zal begrijpen dat zolang ik nog geen goed werkend exemplaar in mijn kast heb zitten, dat ik het dan niemand ga aanraden.
Zoveel mensen hebben de voeding ook weer niet, althans in htpc-systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
[...]

Probleem is MS-TECH produceert rommel en we zitten hier op T.net dus uiterlijk is niet het enige wat telt. ;)
ik heb echter nergens gelezen dat bijvoorbeeld Inwin veel beter presteert en dat is dan ook weer een tower. kan vast neergelegd worden, maar toch. zelf heb ik ook een htpc in tower, maar veel mensen kiezen toch bewust voor een plat model. en daarin is de keuze beperkt als je het qua prijs leuk wilt houden. Antec en LianLi zijn direct duur, MsTech is inderdaad geen superkast. Silverstone wellicht.

persoonlijk vind ik sommige keuzes en voorstellen gewoon erg afwijken van het advies in huidige htpc bbg. niks mis mee, maar dat advies werd door velen gezien als zeer waardevol, vandaar mijn vragen over sommige keuzes hier gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 02-10-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Aghanim schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:49:
[...]

ik heb echter nergens gelezen dat bijvoorbeeld Inwin veel beter presteert en dat is dan ook weer een tower. kan vast neergelegd worden, maar toch.
Mwa, 'tower', hij is met z'n dikte van 100 mm, als die op z'n zij neergelegd wordt, dunner dan de MS-Tech MC-1200 :P (103 mm)

En ja, hij kan op z'n zij worden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch een goedkope en dure HTPC build plaatsen. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen de InWin behuizing niet fraai vinden om in de woonkamer te plaatsen. Uit de Newegg reviews begrijp ik dat er bij de goedkope build in elk geval nog een fan moet worden toegevoegd omdat de stock fan in de InWin als luidruchtig wordt ervaren. Een goede Nexus of Scythe fan toevoegen zal dit oplossen :).

De goedkope heeft 2GB intern, de Inwin behuizing en voeding, en een DVD speler.

De dure versie heeft 4GB intern, een HTPC behuizing met losse voeding en een Blu-ray speler.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:08:
Ik zou toch een goedkope en dure HTPC build plaatsen. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen de InWin behuizing niet fraai vinden om in de woonkamer te plaatsen.
Naja, dat houd je altijd dat iemand iets niet mooi vind. Nu is dat nu met de InWin misschien wat meer het geval, maar om hem daarom nou niet te nemen...
Uit de Newegg reviews begrijp ik dat er bij de goedkope build in elk geval nog een fan moet worden toegevoegd omdat de stock fan in de InWin als luidruchtig wordt ervaren. Een goede Nexus of Scythe fan toevoegen zal dit oplossen :).
Klopt, dat had ik ook gelezen. Maar ook dat de ventilator van de voeding luidruchtig is (al zeggen anderen weer dat die wel stil is).
De goedkope heeft 2GB intern, de Inwin behuizing en voeding, en een DVD speler.

De dure versie heeft 4GB intern, een HTPC behuizing met losse voeding en een Blu-ray speler.
Wel een vrij klein verschil dan.

Daarnaast, als de InWin helemaal niets is qua voeding dan is het ook geen goed idee om hem voor de goedkope HTPC te nemen. Dan wordt er gewoon een micro-ATX-opstelling gekozen waardoor je weer bij de dure versie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
een goedkope setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-HVS€ 54,50€ 54,50
1Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB€ 40,-€ 40,-
1Sony Optiarc AD-7710H Zwart€ 21,55€ 21,55
1Procase Zirco dAX€ 61,42€ 61,42
1Logitech Wireless Touch Keyboard K400€ 32,97€ 32,97
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 11,84€ 11,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 317,13

Je zal nauwelijks verschil opmerken met het duurdere systeem, maar het is prijstechnisch veel voordeliger.

Daarnaast is het brazos-systeem vreemd opgesteld. Waarom een harde schijf van 70 euro en een toetsenbord van 60 euro?
Wil je het bravos-systeem weer noemen omdat dit een energiezuinig systeem is?

[ Voor 6% gewijzigd door Quacka op 03-10-2011 07:34 . Reden: itx-kast vervangen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
Quacka schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 07:27:
een goedkope setup:

Je zal nauwelijks verschil opmerken met het duurdere systeem, maar het is prijstechnisch veel voordeliger.

Daarnaast is het brazos-systeem vreemd opgesteld. Waarom een harde schijf van 70 euro en een toetsenbord van 60 euro?
Wil je het bravos-systeem weer noemen omdat dit een energiezuinig systeem is?
m-atx bordje in mini itx kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
pwnage2 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 07:40:
[...]

m-atx bordje in mini itx kast?
jaj, daar was ik al achter. Moest alleen even een alternatief zoeken...

Trouwens itx kan ook:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7710H Zwart€ 21,55€ 21,55
1Antec ISK 300-65€ 69,15€ 69,15
1Logitech Wireless Touch Keyboard K400€ 32,97€ 32,97
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 11,84€ 11,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 311,79

(behalve dat er geen 3,5 inch harde schijf in past... heb nu geen tijd meer om te zoeken....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
eens met quacka. de vraag is ook wat een htpc highend maakt, zeker omdat met een systeem van 300 euro meer dan voldoende power beschikbaar is voor htpc taken.

voor mij is highend, tegenover een normaal sydteem, persoonlijk een mooie behuizing die tussen de hifi past, systeem dat fluisterstil is en additioneel gemak biedt via een remote, bluray etc.

het is niet voor niks dat zowat niemand die inwoners kast kiest in het htpc topic. het is gewoon geen htpc behuizing. en dan kan hij wel klein zijn, en.volgens sommigen niet uitmaken hoe een kast er uit ziet omdat we toch tweakers zijn, maar ik denk dat je in dit geval de plank mis slaat.

als budgetsysteem prima, maar high end wil je denk ik toch een htpc look met losse voeding en remote bijgeleverd. Zoiets bijvoorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone Grandia GD04 (Zwart)€ 87,99€ 87,99
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 11,84€ 23,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,80

En dan is er nog geld over om inputdevices/remote/wifi aan te schaffen. Deze bevat een bluray speler, kan nog gewisseld worden voor een DVD-brander om kosten te besparen. Persoonlijk zou ik de Mugen overigens niet nemen, maar de een heeft betere oren dan de ander :)

Als ik dan naar de TS kijk zijn we het volgens mij best eens, met beide een andere voorkeur voor een behuizing.

[ Voor 68% gewijzigd door Aghanim op 03-10-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zoiets dan?
Ja, ben ik weer met het 'luxe' board (Wifi + remote).
Prijs is toch nog redelijk lijkt me.
Geen dikke schijf, maar wel stil en snel, is eventueel te vervangen door een 1 of 2TB 3.5 inch harddisk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-I Deluxe€ 113,-€ 113,-
1Procase Noah Black Edition€ 61,90€ 61,90
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,89€ 85,89
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 341,64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Aghanim schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:59:
voor mij is highend, tegenover een normaal sydteem, persoonlijk een mooie behuizing die tussen de hifi past, systeem dat fluisterstil is en additioneel gemak biedt via een remote, bluray etc.
Kan, maar zie je dan niet dat dat allemaal subjectief is. Niet iedereen heeft dezelfde HiFi (die MS-Tech zou bijv. niet bij mijn receiver passen). Ook heeft de een wat meer hinder van het geluid (ligt er ook aan hoe je hem plaatst) dan de ander. Vandaar dat we wel redelijk moeten letten op de kwaliteit van het spul, want dat uit zich vaak wel bij iedereen.

Additioneel gemak hoeft niet per se door een remote te komen als je je app hebt voor je mobiel/tablet/$device.
het is niet voor niks dat zowat niemand die inwoners kast kiest in het htpc topic. het is gewoon geen htpc behuizing. en dan kan hij wel klein zijn, en.volgens sommigen niet uitmaken hoe een kast er uit ziet omdat we toch tweakers zijn, maar ik denk dat je in dit geval de plank mis slaat.
Dat zegt vrij weinig. Het is maar net wat de mensen zien in het topic. De mensen die al door hebben wat ze nodig hebben en geen extra advies nodig hebben komen dan ook niet snel in het topic.

Persoonlijk vind ik de InWin er prima uit zien en kleine probleempjes zoals een ventilator vervangen (van de voeding bijv ook) is voor mij geen probleem. Het gaat er echter om dat niet iedereen daar zin in heeft, vandaar dat ik echt naar de kwaliteiten kijk van een behuizing en wat minder naar het uiterlijk (al speelt het natuurlijk wel mee, ik heb ook wel m'n grenzen).
als budgetsysteem prima, maar high end wil je denk ik toch een htpc look met losse voeding en remote bijgeleverd. Zoiets bijvoorbeeld:
Remote bijgeleverd maakt voor mij een HTPC niet high-end; die meegeleverde dingen zijn niet altijd even geweldig. Mensen kunnen ook prima zelf wat uitkiezen en wat ze als invoermethode willen hebben (bijv. mobiel of toch een toetsenbord).

Daarnaast wel 1600 MHz geheugen, dat is wel zo mooi met een Llano.
En dan is er nog geld over om inputdevices/remote/wifi aan te schaffen. Deze bevat een bluray speler, kan nog gewisseld worden voor een DVD-brander om kosten te besparen. Persoonlijk zou ik de Mugen overigens niet nemen, maar de een heeft betere oren dan de ander :)
Sowieso geen Mugen want die is voor het doel niet beter (lees stiller) dan de Shuriken en een stuk groter waardoor hij niet eens in de behuizing past.
Als ik dan naar de TS kijk zijn we het volgens mij best eens, met beide een andere voorkeur voor een behuizing.
Ooh, dat weet ik wel zeker :p Door dat ASRock ITX moederbord kwam simpelweg het idee om eens te kijken of het ook mogelijk was de high-end htpc te bouwen in een mini-ITX-uitvoering. Als dat niet kan is het niet zo snel heel erg. Je setup in je post is ook redelijk gelijk aan wat ik in eerste instantie in gedachten had (zie TS).

Ik zelf vind de Silverstone ML03 dan ook prima. Die kan dan ook alles huisvesten en ziet er prima uit (geen alu nee, maar je betaalt niet onnodig voor een voeding). Hij is ook nog enigszins compact.
Is die Procase zoveel mooier/beter dan de InWin dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voeding 84W (onbekend hoeveel die daadwerkelijk levert) met een processor met 65W TDP gaat het niet zijn.

Verder ben ik het wel eens met de rest dat er een betere behuizing moet komen voor het high-end model :). Dat beloopt echter snel de 100 euro of daarboven, 2x zo duur dus als de InWin.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
er kan natuurlijk ook bij de bbg gemeld worden dat een behuizing heel subjectief is en mensen dit zelf kunnen laten afwijken van bijvoorbeeld de Inwin, die dan als standaard wordt genomen.

eventueel kan in de bbg een drietal kasten genoemd worden, met voors en tegens. denk hierbij aan looks, ruimte en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een OrigenAE S10 is bv. een heel strakke en stijlvolle kast maar aardig aan de prijs (helaas). Zit wel IR en een LCD in, natuurlijk (maar volgens mij rechtvaardigt dat de prijs nog steeds niet).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Aghanim schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:18:
er kan natuurlijk ook bij de bbg gemeld worden dat een behuizing heel subjectief is en mensen dit zelf kunnen laten afwijken van bijvoorbeeld de Inwin, die dan als standaard wordt genomen.

eventueel kan in de bbg een drietal kasten genoemd worden, met voors en tegens. denk hierbij aan looks, ruimte en geluid.
De vorige keer is dat ook min of meer gebeurd:
Voor de huisvesting van de onderdelen is de Silverstone GD04 een erg geschikt model. De GD04 heeft als kenmerk dat hij redelijk kort van stuk is, waardoor hij in veel verschillende tv-meubels geplaatst kan worden. Ook is het mooi meegenomen dat hij standaard al met enkele stille ventilatoren wordt geleverd. Wie een minder hoge behuizing wenst kan zijn heil zoeken bij de SST-ML03B van dezelfde fabrikant. De LC10-E is een goede keuze als men meer uitbreidingsmogelijkheden wenst en meer ruimte voor handen wil.
Dat kan natuurlijk wel weer op dezelfde manier. Dat we nu de ML03 als basis nemen en dat de GD04 en MS-Tech MC-380 dan nog als alternatief worden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Ik ben wel gecharmeerd van de LianLi C39, maar deze staat niet meer in de pricewatch... is deze niet meer leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
pimmedoris schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:20:
Ik ben wel gecharmeerd van de LianLi C39, maar deze staat niet meer in de pricewatch... is deze niet meer leverbaar?
Die is inderdaad niet meer leverbaar. Jammer, ik vond dat ook een hele mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Hmm jammer, dan maar op zoek naar een andere kast met dezelfde afmetingen, bouwkwaliteit en mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
pimmedoris schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:27:
Hmm jammer, dan maar op zoek naar een andere kast met dezelfde afmetingen, bouwkwaliteit en mogelijkheden...
Naja, de Lian Li was ook niet de goedkoopste.

De Silverstone ML03 lijkt er nog wel een beetje op (qua indeling en grootte), maar heeft geen aluminium front. De GD04 lijkt er al wat meer op, maar is een stuk hoger (en duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Borromini schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:29:
Een OrigenAE S10 is bv. een heel strakke en stijlvolle kast maar aardig aan de prijs (helaas). Zit wel IR en een LCD in, natuurlijk (maar volgens mij rechtvaardigt dat de prijs nog steeds niet).
Is de pricewatch: Streacom Fanless Chassis FC8 Silver geen alternatief voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ziet er goed uit en kende ik nog niet, bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Ok, hier nog even een update:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 58,89€ 58,89
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,85€ 21,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 380,30

Ja, is mini-ITX moederbord in de micro-ATX behuizing, maar dat komt omdat de mini-ITX ASRock beter leverbaar is en dezelfde prijs heeft als zijn grotere broer.
  • Toetsenbord is er dus buiten gelaten. Ik zal hem wel vermelden (samen met de Logitech K400) als optie.
  • WLAN-stick zal ik ook nog als optie noemen.
  • Als behuizing dus standaard de ML03. Ik zal de GD04 en de MS-Tech MC380 dan nog vermelden als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipTrip
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05-2022
Het zou leuk zijn om zowel een intel als een AMD setup te zien. En een iTX en een micro ATX. En waarom geen SSD voor een snelle boot? Ik vind dat er teveel naar een lage prijs wordt gestreefd. Voor mij mag het gerust wat duurder als ik daardoor een sneller, stiller, ... systeem krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
FlipTrip schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:11:
Het zou leuk zijn om zowel een intel als een AMD setup te zien. En een iTX en een micro ATX. En waarom geen SSD voor een snelle boot? Ik vind dat er teveel naar een lage prijs wordt gestreefd. Voor mij mag het gerust wat duurder als ik daardoor een sneller, stiller, ... systeem krijg.
SSD heeft weinig nut, aangezien een HTPC altijd in standby zal staan en dus amper boot.

@Bolletje: net systeem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 11:23
Borromini schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:29:
Misschien de Antec fusion zwart met remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolletje92 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 00:56:
Ok, hier nog even een update:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 58,89€ 58,89
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,85€ 21,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 380,30

Ja, is mini-ITX moederbord in de micro-ATX behuizing, maar dat komt omdat de mini-ITX ASRock beter leverbaar is en dezelfde prijs heeft als zijn grotere broer.
  • Toetsenbord is er dus buiten gelaten. Ik zal hem wel vermelden (samen met de Logitech K400) als optie.
  • WLAN-stick zal ik ook nog als optie noemen.
  • Als behuizing dus standaard de ML03. Ik zal de GD04 en de MS-Tech MC380 dan nog vermelden als alternatief.
De Scythe Shuriken Rev. B is misschien overkill. Ik heb namelijk de stockcooler van een fusion(A6-3500) setje icm een GD04 kast. Als de stockcooler op 60% draait zijn de casefans van de GD04 een stuk luidruchtiger dan de stockcooler (casefan @100% en cpu temp is dan +/- 31 graden volgens speedfan..). Ik moet nog kijken of ik de casefans op een 5volt lijntje kan aansluiten zodat ik kan waarnemen of de stockcooler meer geluid produceerd als de casefans.
Verschil in temperatuur merk ik niet als ik de stockcooler vol open heb staan of op de laagste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipTrip
  • Laatst online: 25-05-2022
Deze vond ik op het AVS forum:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75 PRO4-M€ 77,65€ 77,65
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 61,82€ 61,82
1Antec Fusion Remote Zwart€ 134,09€ 134,09
1Logitech Wireless Touch Keyboard K400€ 28,34€ 28,34
1Lite-On iHBS112 Zwart€ 82,90€ 82,90
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 57,90€ 57,90
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,99€ 85,99
1Kingston HyperX KHX1600C9D3X2K2/4GX€ 29,72€ 29,72
1AMD A8-3850 Boxed€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 689,35

Grtz

[ Voor 97% gewijzigd door FlipTrip op 09-10-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
FlipTrip schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:11:
Waarom zowel Intel als AMD als de AMD A4-3400 nu alles aan kan? Het is niet per se vereist dat een HTPC snel moet booten; vanuit standby is die ook zo operationeel.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:53:
[...]

De Scythe Shuriken Rev. B is misschien overkill. Ik heb namelijk de stockcooler van een fusion(A6-3500) setje icm een GD04 kast. Als de stockcooler op 60% draait zijn de casefans van de GD04 een stuk luidruchtiger dan de stockcooler (casefan @100% en cpu temp is dan +/- 31 graden volgens speedfan..). Ik moet nog kijken of ik de casefans op een 5volt lijntje kan aansluiten zodat ik kan waarnemen of de stockcooler meer geluid produceerd als de casefans.
Verschil in temperatuur merk ik niet als ik de stockcooler vol open heb staan of op de laagste stand.
Bedankt voor de toevoeging. Ik heb zelf nog geen ervaring met de meegeleverde koelers, maar zou prettig zijn als er wel wat reactie komt van mensen die het wel hebben :) Een voordeel an de Shuriken is ook nog dat die nog wat lucht over de geheugenmodules blaast, omdat die bijna het hele moederbord(je) bedekt.
Dan vind ik de systemen die hier besproken worden beter. Een A8-3850 is nergens voor nodig, en 2133 MHz geheugen al helemaal niet. Daarnaast mist er de grote opslag en is het bedrag in dollars.

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 07-10-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75 PRO4-M€ 77,65€ 77,65
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,90€ 59,90
1MS-Tech MC-380€ 61,-€ 61,-
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 42,09€ 42,09
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 27,49€ 27,49
1AMD A4-3400 Boxed€ 60,70€ 60,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 402,33

Ik zoek eigenlijk alleen nog een betere behuizing, Silverstone is ML03B is ook niet leverbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:40:
Ik zoek eigenlijk alleen nog een betere behuizing, Silverstone is ML03B is ook niet leverbaar.
Veel winkels zijn nog niet toegevoegd. Alternate en Salland hebben hem ook nog wel in het assortiment, maar die staan niet in het lijstje. Heel veel HTPC-behuizingen zijn slecht leverbaar.

Die voeding kan inderdaad wel: http://www.anandtech.com/...atts-ea-380d-green-380w/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bolletje92 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:54:
[...]

Veel winkels zijn nog niet toegevoegd. Alternate en Salland hebben hem ook nog wel in het assortiment, maar die staan niet in het lijstje. Heel veel HTPC-behuizingen zijn slecht leverbaar.

Die voeding kan inderdaad wel: http://www.anandtech.com/...atts-ea-380d-green-380w/9
Het is inderdaad opvallend dat HTPC behuizingen zo slecht leverbaar zijn en dat er voor een redelijk bedrag geen fatsoenlijke kast te koop is.
De eisen zijn in feite niet zo hoog.
Een kleine ITX kast voldoet, veel toeters en bellen hoeven er niet in, en ook een voeding is niet altijd noodzakelijk. Losse voedingen zijn vreemd genoeg zat te koop.

De vraag is dus waarom fabrikanten niet een beetje leuke kasten maken die betaalbaar zijn en er nog een goed uitzien in de huiskamer. Een PC kun je onder je bureau schuiven een HTPC kijk je toch min of meer tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Behuizing is idd wel goed leverbaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 80,39€ 80,39
1Silverstone SST-ML03B€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 399,07

Asus mobo zodat de front USB 3.0 van de case nuttig te gebruiken is.

Als optie's:
Verschillende afstandsbedieningen of tobo's?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Silverstone is goed leverbaar bij CD-ROM land :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:07:
Als optie's:
Ja, ik dacht zelf aan het volgende;

pricewatch: Logitech Wireless Touch Keyboard K400
pricewatch: Enermax Aurora Micro Wireless

En afstandbediening nog even bekijken. Misschien een mooie Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een goedkope Android tablet voor XBMC? Ik zou dat sowieso als optie noemen aangezien het ideaal kan werken!

Die Silverstone heeft wel als nadeel dat die spuuglelijke blauwe USB dingen je aan zitten te kijken, dat is wel erg zonde.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Tsurany schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 00:08:
Een goedkope Android tablet voor XBMC? Ik zou dat sowieso als optie noemen aangezien het ideaal kan werken!
Ik was sowieso van plan om dat als optie te noemen, maar niet een specifieke tablet aan te raden.
Die Silverstone heeft wel als nadeel dat die spuuglelijke blauwe USB dingen je aan zitten te kijken, dat is wel erg zonde.
Kleine dingen houd je toch, om het zo maar te zeggen.

Een kleine (blauwe) LED kan zo gezegd ook al tot irritatie leiden, maar ik snap wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bolletje92 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 00:16:
Ik was sowieso van plan om dat als optie te noemen, maar niet een specifieke tablet aan te raden.
Een specifieke tablet aanraden hoort er idd niet bij, maar de optie noemen is mooi. Is toch een leuke flashy gimmick.
Kleine dingen houd je toch, om het zo maar te zeggen.

Een kleine (blauwe) LED kan zo gezegd ook al tot irritatie leiden, maar ik snap wat je bedoeld.
Ja ik ben dan toch van het type dat als hij iets koopt het ook goed moet zijn. Mijn HTPC heeft ook een blauw ledje maar dat zou ik in de toekomst echt niet meer willen. Dit is dan ook een HTPC die al ruim 5 jaar oud is en toen was ik nog niet zo wijs van geest.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Gekozen behuizing is wel erg lelijk. Denk niet dat veel mensen die in hun woonkamer zouden willen hebben. Verder kan je natuurlijk niet meer zonder wifi. Ook een ssd lijkt me wel wat meerwaarde te hebben juist voor een stil, koel en energiezuinige htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JunkieLimbo schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 07:57:
Verder kan je natuurlijk niet meer zonder wifi.
Waarom niet? Als je een kabel hebt zal dat vele malen beter werken, dan is WiFi niet nodig.
Ook een ssd lijkt me wel wat meerwaarde te hebben juist voor een stil, koel en energiezuinige htpc.
Energiezuinig misschien, maar de meerprijs van een SSD verdien je nooit terug. Stil is wellicht een reden, maar een stille hardeschijf hoor je ook amper. Koel maakt vrij weinig uit, dat heeft zo weinig impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
mijn htpc heeft sinds kort een ssd, naast mijn stille harde schijven.
Zolang de harde schijven niet draaien is mijn pc dood stil. gaan de harde schijven draaien dan hoor je meer geluid. Niet dat het meteen een kabaal maakt, maar in verhouding maakt het echt behoorlijk verschil.
Het is wat mij betreft de aanschafprijs wel waard.

Gebruik je de htpc echt alleen om media af te spelen en dan niet van een nas, maar direct van een harde schijf, tja dan begrijp ik dat een ssd weinig meerwaarde heeft.

edit:
Wifi: veel mensen die ik ken hebben hun modem niet dicht bij hun tv staan. Zij moeten dan dus een kabel gaan trekken die ze ook eens weg moeten werken. Veel mensen hebben hier echt geen zin in. Die zien veel meer in wifi (met name de vrouwen ergeren zich dood aan al die kabels). Daarom zijn bij veel mediaspelers ook wifi-modules ingebouwd.

[ Voor 25% gewijzigd door Quacka op 09-10-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_beast98
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-07 21:47
Wellicht is het een idee om een toepasbare grafische kaart als optie te vermelden voor diegene die wel willen gamen met de HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Quacka schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:35:
edit:
Wifi: veel mensen die ik ken hebben hun modem niet dicht bij hun tv staan. Zij moeten dan dus een kabel gaan trekken die ze ook eens weg moeten werken. Veel mensen hebben hier echt geen zin in. Die zien veel meer in wifi (met name de vrouwen ergeren zich dood aan al die kabels). Daarom zijn bij veel mediaspelers ook wifi-modules ingebouwd.
Ik neem een WiFi-module mee in het artikel: pricewatch: AC Ryan PlayOn! Wireless N 300Mbps USB Adapter

Die heeft ook een stand zodat je hem op een andere plek kan zetten :)
da_beast98 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:21:
Wellicht is het een idee om een toepasbare grafische kaart als optie te vermelden voor diegene die wel willen gamen met de HTPC.
Zou wellicht kunnen, ware het niet dat je er niet bent met alleen de grafische kaart. De processor kan dan ook wel een stapje hoger.

Uit het aanschaf topic van de HTPC is wel gebleken dat er bar weinig vraag naar een dergelijk systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpanjard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2024
-The_Mask- schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:07:
Behuizing is idd wel goed leverbaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 80,39€ 80,39
1Silverstone SST-ML03B€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 399,07

Asus mobo zodat de front USB 3.0 van de case nuttig te gebruiken is.

Als optie's:
Ik vraag me af of de psu en de dvd speler samen in deze behuizing passen. zie hier:
Although the ML03 is compatible with standard ATX power supplies, due to its rather confined interior, selecting a power supply for this chassis can be challenging. The difficulty does not lie in the wattage you may need for your system, rather the dimensions of the power supply itself.

Because of this, Silverstone strongly recommends that an ATX power supply with a maximum length of 140mm be used in the ML03. Doing otherwise will jeopardize the use of the 5.25” external bay device as well as making the bottom mounted 2.5” SSD mounting area inaccessible after PSU installation.
hier gevonden:
http://pcgamingcorner.com/wordpress/?p=3190

Intel core I5 2500K | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | 2x Crucial m4 64GB (dual boot Win7/Hackintosh) | XFX HD 6870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 15-09 04:55

StarWing

Huh ?!?

Past een "normale" ATX voeding van enkele jaren oud in de ml03 ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er staat duidelijk dat de ML03 compatibel is met elke standaard ATX voeding, enkel om de 5.25" bay te kunnen gebruiken moet de voeding niet langer zijn dan 140mm. Dat kan je dus prima zelf meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 11:11
Moet de E-350 niet vervangen worden door de E-450?

Ik zie dat hij leverbaar is en het een (kleine) upgrade is tov E-350, maar wellicht toch net ietsje meer...

pricewatch: Asus E45M1-M PRO

[ Voor 24% gewijzigd door Deo_Volente op 16-10-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
TheSpanjard schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:54:
[...]

Ik vraag me af of de psu en de dvd speler samen in deze behuizing passen. zie hier:
De Antec voeding is 140 mm ;)
Deo_Volente schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:58:
Moet de E-350 niet vervangen worden door de E-450?
Brazos-systeem komt niet meer in de BBG. Zie de posts eerder in dit topic. Ik zal het dan ook nog even veranderen in de TS.

Je hebt wel gelijk dat de E-450 min of meer een iets snellere opvolger is. Desalniettemin zitten er maar weinig verschillen tussen de twee.

Ik heb nu dit in gedachten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M€ 66,85€ 66,85
1Silverstone SST-ML03B€ 57,-€ 57,-
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 47,45€ 47,45
1AMD A4-3400 Boxed€ 58,-€ 58,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 380,72

ASRock moederbord is circa 15 euro goedkoper dan de Asus. Een DVI-uitgang, één SATA-poort en vier DIMM-sloten is niet echt nodig (4GB is ruim voldoende).

Wel heeft de ASRock nog eSATA.

[ Voor 69% gewijzigd door Bolletje op 17-10-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar geen USB 3.0 header, daarom vind ik mijn idee beter. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
USB 3.0 header is in combinatie met die kast inderdaad wel een groot voordeel, waarom trouwens die antec voeding? Hoorde van The_mask goede dingen over pricewatch: Huntkey Jumper 300G en pricewatch: Huntkey Jumper 350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:48:
Maar geen USB 3.0 header, daarom vind ik mijn idee beter. ;)
Aah, goed opgelet. Ik zat al te kijken of ik niet iets vergeten was.

De Asus is het dan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
Hoeveel watt gaat zo'n systeem nou gebruiken (met name idle)?

Hmmm, EUR 60 stroom idle per jaar dus (zie hieronder 30 Watt x EUR 2/Watt 365x24).

[ Voor 41% gewijzigd door Bolukan op 20-10-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Idle zo'n 30W denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 19-10-2011 22:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:47
Wat ik erg jammer vind is het ontbreken van een alternatief voor XBMC. Hardware accelleration in XBMC wordt zover ik weet alleen door NVIDIA hardware ondersteund (VDPAU). Het zou mooi zijn als XBMC ook in ogenschouw meegenomen zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 06:42

Pixeltje

Woo-woohoo!

Volture schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 07:36:
Wat ik erg jammer vind is het ontbreken van een alternatief voor XBMC. Hardware accelleration in XBMC wordt zover ik weet alleen door NVIDIA hardware ondersteund (VDPAU). Het zou mooi zijn als XBMC ook in ogenschouw meegenomen zou worden.
Eensch! Zit al een tijdje te kijken naar een HTPC, en zeker sinds AMD zijn APU's uit heeft wordt het interessant, maar wat me tegenhoud is de gebrekkige ondersteuning van xmbc.. Dus ben ik bang dat de full hd content niet lekker doorkomt en ik zometeen naar stotterend beeld zit te kijken..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:40:
[...]

Eensch! Zit al een tijdje te kijken naar een HTPC, en zeker sinds AMD zijn APU's uit heeft wordt het interessant, maar wat me tegenhoud is de gebrekkige ondersteuning van xmbc.. Dus ben ik bang dat de full hd content niet lekker doorkomt en ik zometeen naar stotterend beeld zit te kijken..
720p content draait de A6-3500 prima icm xmbc + win7 64 bit. Full hd verwacht ik ook geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Er wordt waarschijnlijk XBMC onder linux bedoeld (XBMC live of Openelec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:10
jaapsander schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:12:
Er wordt waarschijnlijk XBMC onder linux bedoeld (XBMC live of Openelec)
Als het goed is zit er in de nieuwste Linux kernel (3.0+) inmiddels wel ondersteuning voor de nieuwe generatie processoren van zowel Intel als AMD. En met op handen zijnde release Eden (11) van XBMC moet hardware acceleratie voor zowel AMD als Intel gaan werken. Erg mooi werk want dan heb je als Linux gebruikers weer wat meer keuze dan alleen Nvidia.

Ik draai zelf al een tijdje XBMC onder Linux mbv een Nvidia kaartje, maar dat is nog op een oude P4 icm een Nvidia 8400GS en dat wordt er allemaal niet sneller op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 12:09
Misschien enigzins offtopic:

Wat ik zelf jammer vind is dat in deze BBG niet gekeken wordt naar een soort van NAS/HTPC crossover, dus een zuinige, betaalbare HTPC met flink wat opslag.

Tegenwoordig kan je met een mini-itx bordje qua SATA poorten minimaal 3 HDD's gebruiken (en 1 SSD voor je OS). Dus het enige verschil met de HTPC die nu wordt voorgesteld is dan een ietwat grotere case (deze bijvoorbeeld) en meer HDD's.

Terwijl je, met een stille (passieve?) voeding en 2 120mm fans je toch de boel ook stil moet kunnen houden.

Persoonlijk denk ik dat de combinatie goedkoper is in aanschaf en zuiniger in verbruik dan 1 NAS en 1 HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Laatst online: 05:48
De setup die ChicaneBT op 2 oktober er in dit topic postte bevalt mij wel. Ik heb echter een probleem met de behuizing. Deze mag maar maximaal 20 cm breed zijn (5 mm is ook nog geen probleem), 19,5 cm hoog en diep 40 cm. Er komt geen DVD/BluRay speler in.

Wenslijst (zonder behuizing en voeding):
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-ITX€ 75,36€ 75,36
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 71,99€ 71,99
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1/2G€ 12,05€ 12,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 219,10

Mijn vraag is nu: Welke behuizing met bijbehorende, eventueel externe, voeding voldoet aan bovenstaande afmetingen en is ook nog geschikt voor een mini-itx bord en een A4-3400 met HD? Prijs is van ondergeschikt belang.

[ Voor 58% gewijzigd door RogerSch op 24-10-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 11:04
Moet ook nog een mooie kast hebben echter kan ik geen keuze maken:D

Iemand die me kan overtuigen om een kast te nemen met een LCD scherm erin? zie er tot nu toe wel enkele voordelen in, echter ben ik bang dat ik toch vaak gewoon m,n tv aan heb staan:D

zalman kast is uber, met en zonder lcd, alleen wel lekker stukje duurder:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lovedmenace
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06-2022
Is er in de huidige samenstelling van Bolletje92 nog ruimte voor een tweede harddisk? Met andere woorden nemen de onderdelen die nu voorgesteld worden niet te veel plaats in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
@ mpvalk
Zoiets had ik ook meegekregen
Kiphaas7 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:18:
Persoonlijk denk ik dat de combinatie goedkoper is in aanschaf en zuiniger in verbruik dan 1 NAS en 1 HTPC.
Daar zal je denk ik wel gelijk in hebben. Waar je echter mee zit met het opstellen van de BBG is

@ RogerSch en JimZzter
Daarvoor moet je even in het aanschaf topic zijn:

;)
Lovedmenace schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:28:
Is er in de huidige samenstelling van Bolletje92 nog ruimte voor een tweede harddisk? Met andere woorden nemen de onderdelen die nu voorgesteld worden niet te veel plaats in?
Dat is prima mogelijk. Er zit nu één 3,5" interne harde schijf in en één 5,25" externe blu-ray-speler.

Je kan er nog één 3,5" interne harde schijf bij plaatsen. Zie ook de specificaties van de behuizing: http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallage1216
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11-2021
de behuizing vind ik echt foeilelijk.
Had zelf in een verleden al wat rond gekeken voor een HTPC systeem en kwam toen op deze:

Origen AE M10
pricewatch: Origen AE M10 (Zilver)
maar die is veel te duur (vind ik)

en als alternatief:
Lian Li PC-Q09F
pricewatch: Lian Li PC-Q09F
stukken goedkoper en toch een net kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Laatst online: 26-08-2024
Zou graag een HTPC (met XBMC onder Windows 7) willen bestellen maar weet niet goed welke.

- budget: rond de 500 euro

- welke apparatuur je hebt (tv, receiver, enz) Philips 32PFL7476H/12, nog een receiver.

- hoe ziet je netwerk eruit (nas? draadloos?) Synology DS211+ bedraad, rest draadloos

- wat wil je afspelen: 1080p FullHD films (x264, iso, etc), MP3

[ Voor 3% gewijzigd door XENTiC op 25-10-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de a4-3400 potent genoeg zijn voor HD kabel via een anysee weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 11:04
wallage1216 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:40:
de behuizing vind ik echt foeilelijk.
Had zelf in een verleden al wat rond gekeken voor een HTPC systeem en kwam toen op deze:

Origen AE M10
pricewatch: Origen AE M10 (Zilver)
maar die is veel te duur (vind ik)

en als alternatief:
Lian Li PC-Q09F
pricewatch: Lian Li PC-Q09F
stukken goedkoper en toch een net kastje.
Erg mooie kastjes:D sowieso de kasten van Origen zijn uber, helaas de prijs ook uber.. anders wist ik het wel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

even korte vraag, in hoeverre kan die amd A4-3400 3d playback aan, ik ben ook bezig met het uitzoeken van een htpc en wil in de toekomst ook wel wat 3d films kijken, ik kan alleen niet vinden of deze dat support met zijn geintregeerde GPU.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
XENTiC schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:40:
Zou graag een HTPC (met XBMC onder Windows 7) willen bestellen maar weet niet goed welke.

- budget: rond de 500 euro

- welke apparatuur je hebt (tv, receiver, enz) Philips 32PFL7476H/12, nog een receiver.

- hoe ziet je netwerk eruit (nas? draadloos?) Synology DS211+ bedraad, rest draadloos

- wat wil je afspelen: 1080p FullHD films (x264, iso, etc), MP3
Misschien moet je eens naar de laatste setup kijken van de BGG of naar het aanschaftopic gaan:
[BBG aanschaf] HTPC
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:07:
Zou de a4-3400 potent genoeg zijn voor HD kabel via een anysee weer te geven?
Ja, voor verdere vragen kun je terecht in bovenstaand topic ;)
Paladin schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:39:
even korte vraag, in hoeverre kan die amd A4-3400 3d playback aan, ik ben ook bezig met het uitzoeken van een htpc en wil in de toekomst ook wel wat 3d films kijken, ik kan alleen niet vinden of deze dat support met zijn geintregeerde GPU.
Hoever? all the way. (GPU versnelling van 3d is geen probleem en de APU heeft gewoon HDMI 1.4)

[ Voor 80% gewijzigd door jaapsander op 26-10-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 12:09
Bolletje92 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:11:

[...]

Daar zal je denk ik wel gelijk in hebben. Waar je echter mee zit met het opstellen van de BBG is
Volgens mij is je comment niet compleet :P.

Verder zou het gewoon als aanvulling gepost kunnen worden in het main artikel. Andere kast, meer harde schijven, klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Kiphaas7 op 26-10-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Kiphaas7 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:47:
[...]

Volgens mij is je comment niet compleet :P.
Whoeps, je hebt gelijk.

Moest iets in de trant zijn van:
"Daar zal je denk ik wel gelijk in hebben. Waar je echter mee zit met het opstellen van de BBG is dat hij geschikt moet zijn voor veel mensen. De situatie verschilt per persoon, waardoor het zeker in geval van een HTPC er veel variabelen en mogelijkheden zijn. We proberen nu met dit systeem een goede basis te leggen."
Verder zou het gewoon als aanvulling gepost kunnen worden in het main artikel. Andere kast, meer harde schijven, klaar.
Dat was ook de bedoeling. Naast de ML03 noem ik de GD04 ook nog (MS-Tech 380 niet meer, omdat die niet meer goed leverbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Laatst online: 19-08 12:16
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M€ 66,39€ 66,39
1MS-Tech MC-1200€ 90,40€ 90,40
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 81,95€ 81,95
1Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9€ 22,10€ 22,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 342,48

deze setup heb ik ongeveer nu op het oog. bedrag moet onder de 350 blijven want dat is gewoon mijn grens.

eventueel kan ik alsnog de shuriken schrappen. maar durf niet te zeggen of de boxed koeler stil genoeg is en genoeg kan koelen in deze kast.

eventueel suggesties voor een behuizing zijn welkom maar ik eis wel dat er een ingebouwde IR ontvanger inzit. groter als deze kast is ook geen optie kleiner is altijd welkom.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Je moet daarvoor in [BBG aanschaf] HTPC zijn ;)

Het systeem is ingevoerd (zie TS - Tussenstand). De BBG kan je, zoals gewoonlijk, weer de eerste van de maand verwachten.

Ik wil iedereen nog bedanken voor hun input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Laatst online: 19-08 12:16
Bolletje92 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:51:
Je moet daarvoor in [BBG aanschaf] HTPC zijn ;)

Het systeem is ingevoerd (zie TS - Tussenstand). De BBG kan je, zoals gewoonlijk, weer de eerste van de maand verwachten.

Ik wil iedereen nog bedanken voor hun input :)
excuses O-) had hem ook daar al neergezet dacht dat het hier ook mocht ;)

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crovmon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08 10:40
Hmm, kijk ik nu verkeerd of is die Samsung HD met 150% in prijs gestegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Crovmon schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:50:
Nee je kijkt goed, dit komt door de overstromingen in thailand. De prijzen van harde schijven zijn enorm aan het stijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Inderdaad, 'sad but true'.

Zie ook dit artikel: nieuws: Prijzen harde schijven bereiken hoogste punt in maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:53
Crovmon schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:50:
Hij is met 50% gestegen O+ (wat dan uitkomt op een prijsniveau van 150% t.o.v. een maand geleden).

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn huidige HTPC. Hij staat in de meterkast (IR ontvanger is verlengd met USB kabel) dus hoeft niet mega stil te zijn. Echter maakt hij zulke ongezonde geluiden de laatste maanden dat ie elk moment gaat omvallen. Bovendien slurpt ie nogal en is toch iets te groot.

Wat heb ik nu :
  • Opgelapte Optiplex GX270
  • 2GB Ram
  • 4550 low profile
  • Microsoft IR remote receiver + logitech Harmony
  • Logitech Cordless Media Board Pro (bluetooth)
  • 500GB hdd SATA
Wat ik zoek :
  • Kleinere kast (m-atx/m-itx)
  • Stiller, maar hoeft niet in de huiskamer, wel flink energie zuiniger
  • Moet 3D 1080P aankunnen (XBMC)
  • Moet timeslice HD recording aankunnen (Media Portal iod icm met Anysee TC)
  • Windows 7 vlot draaien (o.a. voor browsen en RTL/uitzendiggemist)
  • 1TB opslag
  • Toetsenbord via RF, BT bereik is beperkt en batterijen snel op.
  • Kosten 300 euro?
De vraag is of ik voor een zelfbouw oplossing hier moet kijken of dat er ook kant en klare goedkopere systeemtjes zijn. Echter lopen de discussies geregeld over de kast en dat is voor mij iets minder belangrijk. Ook heb ik in het verleden naar small form factor HTPCtjes gekeken maar de atom processors (toen) waren niet vlot genoeg om vloeiend W7 + XBMC interface te draaien.

Ik bedoel bijvoorbeeld de AMD nettop van MSI : http://nl.hardware.info/n...van-msi-met-amd-e-450-apu

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1315917632.jpeg

[ Voor 9% gewijzigd door Spam op 02-11-2011 09:52 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Laatst online: 23:00
Ik ben ook op zoek naar een andere HTPC, echter wil ik de huidige behuizing( van een AOpen kast, type weet ik zo niet, echter wel M-ITX) behouden. Omdat dit een vrij kleine behuizing is wil ik ook basic beginnen en uiteindelijk alles stap voor stap upgraden. Dus nu alleen geheugen, proc en mobo, en later een bluray toevoegen en voeding vervangen.
Dus wat zeggen jullie van deze startup en kan ik hier ook een beetje fatsoenlijk HD films mee afspelen?
Want dat kan ik nu niet, een geripte bluray fatsoenlijk afspelen, dit komt vooral door de huidige controller welke te beperkt is en te weinig band-breedte heeft.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2100€ 95,80€ 95,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 16,72€ 16,72
1Asrock H67M-ITX€ 75,78€ 75,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 188,30

Ik lees jullie reactie wel.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.