Register Win 98

Pagina: 1
Acties:
  • 863 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
Beste,

Ik heb een vraagje .
1) Ik installeer Win 98se op een blanke PC ,vooralleer ik software installeer doe ik" regedit en exporteer het register volgens de gebruike werkwijze .
2) dan installeer ik een software programma vb C cleaner .en soms andere
Dus die C cleaner is ook genoteerd in het register (lees ik uit ) . ik verwijder dan C cleaner terug .via instellingen -configuratie scherm -software .. In de programma files staat nog altijd CCcleaner zonder inhoud .
Ik verwijder deze ook . Dus onder de C: is alles clean .Wanneer ik nu terug "impoteren register doe ,van punt 1 dan zie ik daar nog altijd C cleaner staan . Het is net of dat impoteren niet naar behoren werkt .
Weet iemand wat ik mis doe of is mijn werkwijze niet goed ?

Dus ik tracht het register terug te plaatsen zoals ik het geexporteerd heb .,maar dat geeft niet het beloofde resultaat .
Mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 98 gebruiken in 2011? Is het niet gewoon eens tijd om over te stappen, dan heb je al dit gerommel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Afgezien van het feit dat je een sterk verouderd OS gebruikt... lees ik nu goed dat je export-bestand data bevat die pas later aan je registry wordt toegevoegd? Want zo klinkt je vraag wel.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
Ik denk dat het register alleen dingen importeert die nog niet in de huidige versie van het register voorkomen. Dus het is niet alles wissen, en dan de import plaatsen, maar gewoon de 'extra' data uit de import die nog niet in het huidige register staat, toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gaat het nog steeds om de software in trial versie simulatie programma?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.d.hartog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01
Bij een Import blijft het "oude" in gebruik zijnde registry gedeeltelijk intact.

Als je een registry importeert, dan overschrijf je de keys met dezelfde naam.
Keys, die niet in het import bestand staan, blijven gewoon staan.
Daar wordt niets mee gedaan.

Als ik je vraag goed begrijp zou je de in gebruik zijnde registry willen vervangen door de ge-exporteerde registry.
Daarmee ga je "volledig" terug naar de oude situatie.
Maar volgens mij kan dit niet in een "werkende" windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Windows 98 is DOS based en dus kan het OS offline voor bepaalde wijzigingen aan het OS.

Vroegah, toen had ik in mijn autoexec.bat een tweetal regels staan om bij elke boot het register opnieuw te importeren. Het ging ongeveer zo:

del system.dat
copy system.bck system.dat

Daarmee werd het register vervangen door een eerder opgeslagen versie van het register en dat zorgde ervoor dat ik niet iedere twee weken opnieuw hoefde te installeren. Dat is volgens mij precies wat je wilt.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 01-10-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar lijkt het wel op, dit is dus illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Je kan ook de registerbestanden verwijderen en dan je back-up importeren via regedit.exe in DOS-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 17:06
Hoe demo versie resetten ? <- dit is zijn derde topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Beste ,

Ik denk dat we op dezelfde golflengte zitten . En het kan zijn zoals Maarud zegt ,
Dus ik doe eerst export van register ",backup reg" . "en plaats de te installeren software en terug wissen" het register terug met importeren , maar de stukken van de software blijven zitten . Mag ik niet als de computer aanstaat het register wissen en dan de backup terug plaatsen .Of zijn er ander mogelijkheden die volledig alles wegnemen uit het register van de software .zodanig dat import =export .en omgekeerd
nog iets ,
Beste Soloma ik denk dat uit de oude operating systemen het meest te leren valt . Ik kom uit de tijd van Dos , vraag nu aan jongere maar wat dat is? spreek uit ondervinding .
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DOS is zeer beperkt en eenvoudig, ook veel jongeren kunnen daar probleemloos mee omgaan. Als je echt iets wilt leren kan je beter kijken naar de linux terminal, veel interessanter en leerzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Beste vrienden ,

Bedankt iedereen ,voor de tips
En nog een fijn weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:57:
DOS is zeer beperkt en eenvoudig, ook veel jongeren kunnen daar probleemloos mee omgaan. Als je echt iets wilt leren kan je beter kijken naar de linux terminal, veel interessanter en leerzamer.
De meeste jongeren snappen juist niets van een DOS omgeving. Zelfs een commando zoals 'DIR' kennen ze niet. En dan spreek ik uit ervaring die ik heb met onder andere stagaires van MBO opleidingen richting automatisering. Die denken dat alles alleen maar kan met knopjes en vinkjes zonder de achterliggende techniek te kunnen behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:46
niet vanuit windows, maar gewoon met dos het register overschrijven moet werken

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Bedankt RolfLobker

Dat is heel correkt . De jongere mensen kennen inderdaad niets van dos en zijn commando's . Heb het zelf
ook meermalen ondervonden als ik opleiding gaf in het bedrijf en we soms dos commando's nodig hadden
Het is echt latijn voor hen .En wie het anders beweerd liegt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DOS leren kennen is leuk en aardig maar daar heb je echt Windows 98 niet voor nodig, Windows XP+ heeft ongeveer dezelfde commando's in de shell .En als je echt iets wil leren kun je eens kijken naar Powershell.

Het werken met commando's komt overigens helemaal terug in de nieuwe server OSen.

[edit]
Persoonlijk: Win 98 lekker in het graf laten liggen en iets leren waar je in deze tijd ook nog wat aan hebt. Alleen bij hoge uitzondering maak ik nog wel eens gebruik van zulke oude software bv. voor het aansturen van hardware waar geen nieuwe software voor is.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 21:52
Gewoon vmware gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon een crack zoeken en niet meer komen zeuren lijkt me makkelijker
installeer anders een een sandbox (sandboxie) en installeer hem in de sandbox
Of koop het fucking programma gewoon op de legale manier

he fuck ik heb al eerder gezegd om het in een sandbox te proberen, en heb je het geprobeert ?
nee zeker

btw het is niet "impoteren" maar "importeren"
windows 98 was van begin af aan al impotent, dat hoef je niet met de hand impotent te maken

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 01-10-2011 18:50 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nu is het leuk geweest. Zie ook
trial versie simulatie programma - dit topic gaat dicht en een dringend verzoek om het vanaf nu niet nog een keer te proberen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.