Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[TweakBlogs] Postlengtelimiet

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views

• YellowOnline
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15-10 21:32

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Er is blijkbaar een postlengtelimiet (Scrabble, iemand?) op TweakBlogs.
quote:
Je post was meer dan 65535 karakters lang. Alleen de eerste 65535 zijn opgeslagen!
Fijn zeg: je typt een heel lange post en vervolgens wordt alles na karakter 65535 gewist. Dat lijkt me niet de ideale aanpak. Beter is een foutmelding zodra je op 'verzenden' klikt waarbij je post blijft staan, omdat:
  1. Niemand een gedeeltelijke post wil posten uiteindelijk. Gedeeltelijk posten is nogal een bizar idee. Liever post je niets op dat moment en bewerk je je tekst om onder de limiet te komen
  2. Je bent je tekst niet kwijt. In praktijk kan je je tekst weliswaar redden door de back-knop te gebruiken, maar gebruiksvriendelijk is alles. Gewoon back is niet voldoende trouwens: je moet twee pagin'as terug in de geschiedenis omdat je ander blijft hangen op een popup, althans in FF, dat de informatie opnieuw verzonden moet worden.
Is er overigens een reden dat er een 216-1 limiet is of is dat een standaardinstelling waar nu eenmaal weinig mensen tegenaanlopen? Een van de redenen dat ik er tegenaan liep is, denk ik, dat binnen een [code]-tag de whitespace als karakters meegerekend wordt. Als ik dan een script van 541 lijnen post (dit script) begrijp ik dat het slecht afloopt.

Enfin, ik heb het op Pastebin gezwierd, maar hoop in de toekomst toch meer over scripting te kunnen bloggen zonder dat ik met een link naar een externe host moet werken.

Mag ik van de gelegenheid gebruikmaken om de heren devvers nog eens te wijzen op volgende suggesties::)

Intel i5 3570K | G.Skill RipjawsX 2133C9Q 4x4GB | Asus P877 WS | EVGA GTX 970 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 250GB & 500GB, 4x WD Green 1TB

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:13

crisp

Devver

Pixelated

Je bent waarschijnlijk de eerste die er tegenaan loopt :P En de reden is simpel: het databaseveld staat ingesteld op max 64KB. En ja, dat kunnen we wel verhogen.

Echter moet je jezelf ook afvragen of een weblogpost nog wel prettig leesbaar is als je over de huidige limiet heengaat. Op zich vind ik het helemaal niet gek om voor dat 541 lijnen tellende script naar een externe resource door te verwijzen, niemand gaat dat in een blogpost zitten lezen...

Intentionally left blank

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
quote:
crisp schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:29:
Je bent waarschijnlijk de eerste die er tegenaan loopt :P En de reden is simpel: het databaseveld staat ingesteld op max 64KB. En ja, dat kunnen we wel verhogen.

Echter moet je jezelf ook afvragen of een weblogpost nog wel prettig leesbaar is als je over de huidige limiet heengaat. Op zich vind ik het helemaal niet gek om voor dat 541 lijnen tellende script naar een externe resource door te verwijzen, niemand gaat dat in een blogpost zitten lezen...
Ah, win ik iets nu? :+

Als het verhogen van de limiet je geen meerwaarde lijkt te bieden dan loont het inderdaad niet de moeite. Maar een goed gelexed script is even leesbaar op TweakBlogs dan op pakweg PasteBin.

Intel i5 3570K | G.Skill RipjawsX 2133C9Q 4x4GB | Asus P877 WS | EVGA GTX 970 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 250GB & 500GB, 4x WD Green 1TB

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
YellowOnline schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:33:
[...]

Als het verhogen van de limiet je geen meerwaarde lijkt te bieden dan loont het inderdaad niet de moeite. Maar een goed gelexed script is even leesbaar op TweakBlogs dan op pakweg PasteBin.
Daar gaat het niet om; de vraag is of elke lezer van je post ueberhaupt wel geinteresseerd is in dat volledige script ;)

Intentionally left blank

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:54
quote:
crisp schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:39:
[...]

Daar gaat het niet om; de vraag is of elke lezer van je post ueberhaupt wel geinteresseerd is in dat volledige script ;)
De vraag is of iedere Tweakers.net bezoeker wel interesse heeft in alle content wat gepost wordt. Dit is natuurlijk een beetje een vage redenering (al snap ik hem wel).

Ik zou de limiet gewoon hanteren alleen het post-proces aanpassen. Een halve post gewoon posten is minder gebruikersvriendelijk dan gewoon netjes de melding met het tekstveldje waarin de tekst staat die gesubmit wordt.

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 9

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
RedHat schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:53:
[...]

De vraag is of iedere Tweakers.net bezoeker wel interesse heeft in alle content wat gepost wordt. Dit is natuurlijk een beetje een vage redenering (al snap ik hem wel).
Wat ik bedoelde was meer dat zo'n volledig script wellicht niet interessant is voor elke lezer van de betreffende blogpost (die de post zelf dus wel interessant vind), en het dan dus enkel overmatig veel ruimte inneemt wat mogelijke lezers weer kan afschrikken (tldr).
quote:
Ik zou de limiet gewoon hanteren alleen het post-proces aanpassen. Een halve post gewoon posten is minder gebruikersvriendelijk dan gewoon netjes de melding met het tekstveldje waarin de tekst staat die gesubmit wordt.
I agree, hoewel ik er op zich ook geen moeite mee heb om de limiet wat te verhogen (startposts hier op het forum mogen ook al 256KB zijn).

Intentionally left blank

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 29-09 00:51

Wiethoofd

Redheads :9~

Misschien op Tweakblogs de codeblokken default ook horizontaal ingeklapt neerzetten bij >50 lines?

TS op GoT is toch 200k, of is deze naar ons gezeur in het buitenlandse serie topic opgehoogd naar 256?

Op GoT heb je nu toch ook als je post ver over de tekenlimiet heen gaat deze opnieuw gepresenteerd wordt om te kopiŰren met de melding dat je veul te veul tekst hebt geklopt, zoiets zou er op de tweakblogs ook moeten zijn (lijkt me)

Wiethoofds meuk en 'overige'
20-10 Must-have Custom CSS | 15-11 Candy colourless GoT | 25-2 Borsten maken.. | 27-1 Doucherituelen

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Wiethoofd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:19:
Misschien op Tweakblogs de codeblokken default ook horizontaal ingeklapt neerzetten bij >50 lines?
Horizontaal inklappen moeten we ooit nog eens wat voor bedenken, is al vaker aangevraagd nmw (en niet alleen voor code).
quote:
TS op GoT is toch 200k, of is deze naar ons gezeur in het buitenlandse serie topic opgehoogd naar 256?
256 atm ;)
quote:
Op GoT heb je nu toch ook als je post ver over de tekenlimiet heen gaat deze opnieuw gepresenteerd wordt om te kopiŰren met de melding dat je veul te veul tekst hebt geklopt, zoiets zou er op de tweakblogs ook moeten zijn (lijkt me)
jep, dat zou wel beter zijn. Ik gok echter dat er toentertijd voor de huidige manier is gekozen omdat het blijkbaar niet triviaal was om het originele formulier weer ingevuld te tonen of zoiets - maar wellicht is dat op dit moment ook geen issue meer (ik heb al een tijd niet meer in die code gezeten :P)

Intentionally left blank

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

quote:
Wiethoofd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:19:
Je vergeet dat de limiet van 256k geldt voor de gegenereerde HTML code. Niet de UBB zelf.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Darkstone schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:37:
[...]

Je vergeet dat de limiet van 256k geldt voor de gegenereerde HTML code. Niet de UBB zelf.
klopt :)

Intentionally left blank

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 29-09 00:51

Wiethoofd

Redheads :9~

quote:
Darkstone schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:37:
Dat wist ik, maar zelfs met de UBB die we toen lieten genereren en de html die dat opleverde gingen we er ruim (over de 200k) overheen (veel plaatjes met linkjes, ondanks de korte url's). Nu met een externe pagina met een net overzicht van de info wel veel meer ruimte 8)

Maar een extra usecase voor horizontaal in kunnen klappen van items zorgt er vast voor dat ie hoger op het prioriteiten lijstje komt te staan :> Spoilers, grote afbeeldingen, codeblokken, pre-tags, cmd etc. en dus nu ook voor op Tweakblogs 8)

Wiethoofds meuk en 'overige'
20-10 Must-have Custom CSS | 15-11 Candy colourless GoT | 25-2 Borsten maken.. | 27-1 Doucherituelen

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
quote:
crisp schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:15:
[...]

Wat ik bedoelde was meer dat zo'n volledig script wellicht niet interessant is voor elke lezer van de betreffende blogpost (die de post zelf dus wel interessant vind), en het dan dus enkel overmatig veel ruimte inneemt wat mogelijke lezers weer kan afschrikken (tldr).

[...]

I agree, hoewel ik er op zich ook geen moeite mee heb om de limiet wat te verhogen (startposts hier op het forum mogen ook al 256KB zijn).
Klopt het overigens wat ik denk, nl. dat whitespace binnen de codetags als tekst ge´nterpreteerd wordt?

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Alles wat in de HTML staat neemt ruimte in. Je kan het zelf controleren door de broncode van de pagina te bekijken.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
YellowOnline schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:04:
[...]

Klopt het overigens wat ik denk, nl. dat whitespace binnen de codetags als tekst ge´nterpreteerd wordt?
whitespace zijn ook gewoon bytes, maar daarnaast wordt whitespace binnen highlighted code ook omgezet in no-breaking space entities ( ) - een spatie neemt dan dus 6 bytes in en een tab zelfs 4x6 bytes.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*