Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Per tweakblogpost aangeven wel/geen anonieme reacties

Pagina: 1
Acties:

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Je kunt nu in de algemene weblog admin aangeven of er op je blogs alleen door geregistreerde gebruikers of ook door anonieme users op een blogpost gereageerd mag worden.

Je kunt niet daarnaast per blogpost aangeven of je bovenstaande setting wilt overrullen, dus dat ook anonieme of alleen van geregistreerde en ingelogde gebruikers mogen reageren, alleen maar of het reageren wel of niet mag.

Beetje onduidelijk, maar per blogpost zou aan te geven moeten zijn of je de standaard pref wilt negeren :9

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Sowieso mag die captcha opzouten van mij, dat is echt de meest domme en ongebruikersvriendelijke captcha die ik ooit gezien heb. Daar zijn toch wel betere oplossingen voor?

Het grootste probleem is dat ie onderscheid maakt tussen hoofdletters en kleine letters maar dat in het lettertype vaak compleet niet leesbaar is. Daarnaast zijn ze eenvoudig te lezen door een bot dus erg nuttig is het ook niet, alleen zeer irritant.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat is precies het praktisch nut ervan als je dit per post kan aangeven? :P Hoe vaak komt het voor dat je op de ene post wél en op de andere post géén anonieme reacties wil terwijl je voor beiden wel reacties aan wil hebben staan? En als vervolgvraag: waarom dan? :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Je kunt ook al per blogpost aangeven of ie Engels moet of niet. Als je nou een hoofdzakelijk NL blog hebt en een Engelse post maakt waar je ook van buitenaf op wilt kunnen laten reageren ga ik niet tijdelijk mijn algemene setting hiervoor aanpassen.

Ik geef toe, het komt niet vaak voor, maar het is nu gewoon _helemaal_ niet mogelijk :P

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hoofd in je eigen achterwerk steken is ook niet mogelijk maar of dat nou zoveel zin heeft betwijfel ik ook. :+

Goed, je feature request is iets zinniger dan mijn vergelijking, maar ik betwijfel gewoon of de wens er vaak genoeg is om er devtijd aan te besteden. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Of er vraag naar is kunnen we dus nu uitvinden, niemand durfde deze feature eerder voor te stellen :P

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:37

rob_erwt

What does this button do?

Hoewel ik het in grote lijnen met NMe eens ben over de vraag of het praktisch nut heeft, wil ik het idee niet meteen helemaal afschieten. Maar (* rob_erwt voelt zich af en toe net een kras op een plaat ;)) als we het al gaan implementeren, zal het ergens onderop de stapel komen, dus het kan dan best nog even duren...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 02:09:
Sowieso mag die captcha opzouten van mij, dat is echt de meest domme en ongebruikersvriendelijke captcha die ik ooit gezien heb.
Je bent de eerste die er wat van zegt, dus volgens mij valt het wel mee...
Daar zijn toch wel betere oplossingen voor?
Doe maar een suggestie dan :)
Het grootste probleem is dat ie onderscheid maakt tussen hoofdletters en kleine letters maar dat in het lettertype vaak compleet niet leesbaar is.
Kijk, daar kunnen we eventueel wat mee. Verder is het natuurlijk wel een beetje het idee van een captcha dat het lastig leesbaar is (zolang het voor een mens maar niet onmogelijk is).
Daarnaast zijn ze eenvoudig te lezen door een bot dus erg nuttig is het ook niet, alleen zeer irritant.
Het gaat er om dat er in ieder geval een drempel is om geautomatiseerde spam te voorkomen; iemand moet toch de moeite nemen om deze drempel te kunnen nemen, en tot nu toe is er (volgens mij) nog nauwelijks last van spam op de Tweakblogs.

Daarbij heb jij zelf gewoon een Tweakers.net account, dus kan je gewoon ingelogd reageren waarbij je helemaal geen captcha te zien krijgt?
rob_erwt schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:39:
Hoewel ik het in grote lijnen met NMe eens ben over de vraag of het praktisch nut heeft, wil ik het idee niet meteen helemaal afschieten. Maar (* rob_erwt voelt zich af en toe net een kras op een plaat ;)) als we het al gaan implementeren, zal het ergens onderop de stapel komen, dus het kan dan best nog even duren...
True that, hoewel het technisch niet erg lastig te realiseren is.

Intentionally left blank

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

rob_erwt schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:39:
Ik heb ook wel eens gehad dat ik bij een bepaalde blogpost een groter publiek wilde bereiken en daar dan ook anonieme reacties wilde toestaan. Ik heb toen tijdelijk die optie globaal maar aangezet.
Het kan een handige feature zijn, dus leg het maar ergens onder die grote stapel wat mij betreft :P

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Recaptcha ?

Van mij mag dit request ook onder aan de stapel :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

crisp

Devver

Pixelated

Tbh ben ik daar ook niet erg fan van; ik vind de onze zelfs 'duidelijker' dan ReCaptcha. Daarbij ben ik sowieso niet zo dol op afhankelijkheden van 3rd party apps...

Van mij mag dit request ook onder aan de stapel :P
Op dit moment zie ik ook nog geen zwaarwegende reden om de huidige captcha te vervangen...

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:59:
Tbh ben ik daar ook niet erg fan van; ik vind de onze zelfs 'duidelijker' dan ReCaptcha. Daarbij ben ik sowieso niet zo dol op afhankelijkheden van 3rd party apps...
ReCaptcha is dan ook juist bedoelt als hulpmiddel voor bijv. google books op plekken waar OCR faalt, wat dat betreft is het wel een OK systeem.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:59:
Op dit moment zie ik ook nog geen zwaarwegende reden om de huidige captcha te vervangen...
De [hr] stond er om de initiële FR onderaan de todo list te zetten, de ReCaptcha was als suggestie ;)

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik steun deze motie, het kunnen aanpassen van de 'regels' voor een post kan wat mij betreft een welkome
toevoeging zijn, omdat er bepaalde onderwerpen zijn die gewoon meer mensen aangaan dan enkel geregistreerde tweakers.

wat betreft capcha, (hoort dat eigenlijk wel in deze draad?) - ik heb er vaak genoeg last van,
ik denk dat er maar weinig devvers zijn die doorhebben hoe lastig het overtypen' van raar geplaatste tekens kan zijn, ik raad de gemiddelde webdevver eens aan om z'n scherm weergave eens op max 480x640 / 256 te zetten, en dan maar eens te proberen zo'n chapcha op te lossen. waarom er niet meer met logica gewerkt kan worden is mijn een raadsel. wat dacht je van een simpele rebus, een raadsel of herken het plaatje ..
er zijn tal van mogelijkheden die minder problemen opleveren dan letters waarbij je het verschik niet kunt zien tussen een O, een Q en een 0
Pagina: 1