Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:51:
[...]
Bedankt Fiber! Dat klopt inderdaad, hier was ik zelf na de eerste pagina ook al achter gekomen. Het blijkt echter dat een topic hier niet gesloten kan worden door de persoon die hem heeft aangemaakt. Maar dit moet gedaan worden door de moderators? Anyway. Deze personen zien er het nut niet van in. Terwijl ik ook geen toekomst zie in dit topic.
Ik heb voor de rest een aantal sites gevonden waar meer micronationalisten zich bevinden en waar ik een betere kans van slagen heb.
Bedankt voor je reactie. Gelukkig dat het duidelijk is nu (beter laat dan nooit)
Tsja, preken voor eigen parochie is natuurlijk altijd makkelijker. Ik heb dit topic hier toegelaten omdat ik het wel een interessant concept vond, maar kennelijk ben je zelf nog niet zeker genoeg van je zaak om dat concept hier goed te kunnen verdedigen. Ook heb je nog veel te leren over redenatie- en discussietechnieken!
Voorbeeld: Ik vroeg wat de verschillen zijn tussen een micronatie en een rollenspel, een gemeente of een familie. Jouw antwoord:
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:31:
[...]
Dat heb ik deze pagina zelfs nog uitgelegd.
En het verschil tussen een micronatie en een rollenspel? Aantal pagina's terug:
Veruit de grootste groep zijn de hobby-micronaties. Het zijn in essentie simulaties, met verschillende gradaties van ernst. In tegenstelling tot rollenspellen, hebben deze micronaties échte leden ("burgers") die meestal met elkaar wedijveren of samenwerken in discussiefora. Deze micronaties zijn territoriaal of virtueel, en werken meestal via het internet. In beperkte mate zijn er ook micronaties die echte ontmoetingen organiseren. Ze experimenteren vaak met verschillende staatsvormen. De meeste micronaties hebben slechts twee tot vijf actieve burgers, hoewel af en toe ook grotere bevolkingsaantallen voorkomen.
Een rollenspel richt zich meer op, voor af bedachte fictieve gebeurtenissen en leven tevens vaak in een fictief grondgebied. Vaak in een spel/mmorpg.
Of GoT een virtuele micronatie zou kunnen zijn? Ik denk eerder een roleplaying -iets.
Bij een micronatie moet men een grondgebied hebben hebben.
Laten we dat zin voor zin analyseren en nakijken hoe je jezelf in je voet schiet:
"Veruit de grootste groep zijn hobby-micronaties." - Geen verschil met rollenspel dus.
"Het zijn in essentie simulaties, met verschillende gradaties van ernst." - Wederom geen verschil met rollenspel.
"In tegenstelling tot rollenspellen, hebben deze micronaties échte leden ("burgers") die meestal met elkaar wedijveren of samenwerken in discussiefora." - Twijfelachtig verschil. Want wie bepaalt het verschil tuseen een "gewoon" lid en een "echt" lid? Een LRP- of andere rollenspellenvereniging heeft ook echte leden, bijvoorbeeld.
"Deze micronaties zijn territoriaal of virtueel, en werken meestal via het internet." - Oftewel, een micronatie
hoeft geen reëel territorium te hebben (hou dit even in gedachten).
"In beperkte mate zijn er ook micronaties die echte ontmoetingen organiseren." - Wederom
geen verschil met rollenspellen!
"Ze experimenteren vaak met verschillende staatsvormen." - Je vergeet volgens mij dat je verschillen tussen micronaties en rollenspellen aan het uitleggen bent, waarbij deze uitspraak off topic is.
"De meeste micronaties hebben slechts twee tot vijf actieve burgers, hoewel af en toe ook grotere bevolkingsaantallen voorkomen." - Hierin zie ik ook geen verschil met rollenspellen...
"Een rollenspel richt zich meer op, voor af bedachte fictieve gebeurtenissen en leven tevens vaak in een fictief grondgebied. Vaak in een spel/mmorpg." - Zijn gebeurtenissen in een micronatie ook niet grotendeels fictief? Ik bedoel, als er slechts 2 tot 5 leden zijn, hoe kan je dan iets anders dan een fictieve overheid opzetten en fictieve verkiezingen, etc.?
"Of GoT een virtuele micronatie zou kunnen zijn? Ik denk eerder een roleplaying -iets.
Bij een micronatie moet men een grondgebied hebben hebben." - Hier spreek je jezelf tegen, want een paar regels eerder zei je dat micronaties ook virtueel territorium kunnen hebben. Dat heeft GoT ook, namelijk het domein gathering.tweakers.net op Internet.
Snap je wat ik bedoel?
Ik vraag jou wat het verschil is tussen micronaties enerzijds en
rollenspellen, families of gemeentes anderzijds. Vervolgens probeer je uit te leggen wat het verschil is tussen micronaties en rollenspellen. Families en gemeentes laat je totaal links liggen. Bovendien spreek je jezelf tegen in je uitleg en haal je veel argumenten aan die geen enkel verband houden met dat wat is gevraagd.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.