Uit hoeveel personen edit: inwoners bestaat je micronatie momenteel eigenlijk?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 14:55 ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 14:55 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik ben voor zoiets:monkyswing schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:51:
Wat is de ultieme goal eigenlijk van dit project?
Space: The final frontier
These are the voyages of the Starship, Enterprise
Its 5 year mission
To explore strange new worlds
To seek out new life and new civilizations
To boldly go where no man has gone before
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ons redelijke doel is tot een fifth world te behoren. De onderstaande link geeft hier meer duidelijkheid over.monkyswing schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:51:
Wat is de ultieme goal eigenlijk van dit project?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 14:59 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dat was dus de vraag, op welke manier is die invloed er dan. Dat de invloed die je hebt is dat je invloed hebt is niet echt een antwoord. En dat je in een district wordt opgenomen zie ik ook niet echt als een voordeel.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:52:
[...]
Onwaarheden vertellen omdat er kennelijk dingen nog niet duidelijk zijn is ook niet de oplossing.
Inderdaad een simpele vraag. Ik geef alleen wel een lang antwoord: Als inwoner zal je ten eerste in het districtenstelsel opgenomen moeten worden, dit word in kaart gebracht (dus waar in nederland de inwoners wonen) en op die manier is er invloed op het leven dmv politiek.
De voorzitter van de voetbal vereniging kan ik ook een titel geven, maakt het nog geen natie.Op ander vlak kan men bijvoorbeeld titels krijgen die binnen de micronatie(belangrijk) te gebruiken zijn.
Oké een eigen munteenheid gaan gebruiken heeft wat invloed en hoort wel bij een natie. Al is dat enkel in het geval dat het daadwerkelijk grootschalig gebruikt gaat worden, en ben ik heel negatief als ik zeg dat het totaal niet in de praktijk gebruikt zal worden? Hoeveel inwoners verwachten jullie uberhaupt? En hoeveel daarvan denk je dat dat geld voor serieuse dingen echt zullen accepteren? Sowieso hoe ga je dat geld verdelen? Of doe je gewoon een vaste wisselkoers met de euro?Verder denk ik zelf dat het micronationale geld ook invloed zal hebben, dit word morgen beslist. Als het aan mij ligt dan gaat het invloed hebben
Ik kan ook met de voetbal vereniging op vakantie, maakt het ook geen natie (vooral dat geen hond die claim serieus neemt).Voor de rest hebben claims ook nog invloed op het leven van een inwoner. Je kunt bijvoorbeeld deze claims bezoeken (zo heeft een andere micronatie bijvoorbeeld een claim op antartica, en heeft hier een reis naar gemaakt)
Wat voor een handel moet ik dan aan denken? En ik krijg toch echt het idee dat hier een natie is voor degene die politicus willen spelen, zonder daadwerkelijk de politiek in te gaan, terwijl normaal toch het idee is dat de politici ervoor de natie zijn (en zelfverrijking).+ als je in de politiek gaat binnen de micronatie zul je ook te maken krijgen met diplomatiek en handel.
Verwijderd
Bitcoins worden al op relatief veel plaatsen geaccepteerd (en zijn ook binnen een paar seconden in te wisselen voor euro's), dus iets nieuws verzinnen is ook niet zo handig.furby-killer schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:57:
Oké een eigen munteenheid gaan gebruiken heeft wat invloed en hoort wel bij een natie. Al is dat enkel in het geval dat het daadwerkelijk grootschalig gebruikt gaat worden, en ben ik heel negatief als ik zeg dat het totaal niet in de praktijk gebruikt zal worden? Hoeveel inwoners verwachten jullie uberhaupt? En hoeveel daarvan denk je dat dat geld voor serieuse dingen echt zullen accepteren? Sowieso hoe ga je dat geld verdelen? Of doe je gewoon een vaste wisselkoers met de euro?
Bedankt nog voor het proberen te begrijpen. Het is een onderwerp dat lastig uit te leggen is.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 05-09-2016 12:19 . Reden: nickchange edit ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Het inwoneraantal is 1-5 .. het grondgebied voor maximaal iets van, laten we zeggen 15 personen. Ik vind het niet heel gek om eerlijk te zijn, hahaTens schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:13:
Heb even de website bezocht van Sealand, echt open zijn ze daar niet..........
Het enige wat een beetje up to date lijkt is de shop.............
Dat is op zich een goed punt. Wat is het verschil tussen een klooster, een sekte, een commune aan de ene kant en een micronatie aan de andere kant?F_J_K schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:54:
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe je binnen een micronatie (die binnen het gebied van een "macronatie" ligt) je eigen rechten en plichten kan gebruiken.
Voorbeeld: drugs. Je kunt zeggen dat dit binnen %Micronatiestan% is toegestaan, maar toch komen %ze% je halen. Wikipedia noemt niet voor niets criminaliteit als een reden voor een micronatie. Heb genoeg wapens en je bent als drugsdealer in Mexico defacto je eigen baas. Met een eigen politiek stelsel: dictator = baas. En een eigen munt: kg wit poeder. Maar toch komt op een dag de politie buurten.
Jezelf vrijwillig extra regels opleggen kan natuurlijk ook. Binnen een klooster moet je niet gaan streaken, binnen een studentenhuis kan dat dan weer wel worden geaccepteerd. Je blijft binnen de bandbreedte die de NL wet je geeft. Net als binnen een bedrijf gelden huisregels, binnen een gezin, binnen een klooster, etc. Maar we zullen ons toch echt aan de wetgeving moeten houden.
[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 30-09-2011 17:51 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 17:55 ]
Daar raak je een heikel punt:Mx. Alba schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:48:
[...]
Dat is op zich een goed punt. Wat is het verschil tussen een klooster, een sekte, een commune aan de ene kant en een micronatie aan de andere kant?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 18:06 ]
Voetbal vereniging zal meer grondgebied hebben dan jullie (al is het allemaal het grondgebied van de Nederlandse staat), of je het nou inwoners of leden noemt, verschil zie ik nog niet echt, en diplomatiek is er wel zeker, al noemen ze het dan vergaderingen/borrels/whatever met andere verenigingen en bedrijven.De voorzitter van een voetbalvereniging heeft geen: grondgebied(oké misschien wel:p) inwoners en diplomatiek. De beginselen van een microstaat.
Dat het anders is dan een sekte geloof ik wel, maar is het zo anders dan de doelstelling van een commune? Dat kan flink variëren ook wat hun doelstellingen exact zijn, maar in principe is dat volgens mij ook gewoon een micronatie, met als verschil dat die wel in de praktijk zo veel mogelijk onafhankelijk willen zijn van de macronatie waar ze inzitten, en dus ook met zijn allen op een stuk grond gaan wonen.lijkt me niet sinds dat de doelstellingen die micronaties hebben over het algemeen heel anders (en dat is nog een understatement) zijn dan deze van kloosters communes of sektes
[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 30-09-2011 19:33 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Tens op 30-09-2011 19:47 ]
Ik zie eerlijk gezegd bij jullie nog steeds het verschil niet met een rollenspel, en eigenlijk steeds minder. Ik had eigenlijk gedacht dat jullie veel meer de kant van een 'gated community' op zouden gaan. Dat zou ik veel meer serieus nemen, omdat die in veel landen echt bestaan. Die zijn ook veel minder vaag, maar garanderen hun inwoners vooral rust, gemak en veiligheid, onder voorwaarde dat ze zich aan de strenge regels houden en veel geld betalen. Minder blabla, meer echte voordelen. Kost wel wat maar dan heb je ook wat. (Niet dat ik daar verder een voorstander van ben, ze zijn over het algemeen dodelijk saai, vreselijk duur en niet echt sociaal richting de rest van de wereld...)Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:09:
[...] Bij handel in een micronatie kun je denken aan micronationale collecters items, en dergelijke. De meeste zeggen inderdaad niks, maar er zitten items tussen welke je als micronatie wel wilt hebben. te denken aan documenten.
En het is zoals eerder gezegd interessant voor een selecte groep mensen. Micronationalisten. En in deze micronatie waarschijnlijk alleen voor mensen die ook mee willen werken aan een nieuw politiek systeem. [...]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Je kan een gated community net zo veel een rollenspel noemen als een micronatie, niet.Fiber schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:32:
[...]
Ik zie eerlijk gezegd bij jullie nog steeds het verschil niet met een rollenspel, en eigenlijk steeds minder. Ik had eigenlijk gedacht dat jullie veel meer de kant van een 'gated community' op zouden gaan. Dat zou ik veel meer serieus nemen, omdat die in veel landen echt bestaan. Die zijn ook veel minder vaag, maar garanderen hun inwoners vooral rust, gemak en veiligheid, onder voorwaarde dat ze zich aan de strenge regels houden en veel geld betalen. Minder blabla, meer echte voordelen. Kost wel wat maar dan heb je ook wat. (Niet dat ik daar verder een voorstander van ben, ze zijn over het algemeen dodelijk saai, vreselijk duur en niet echt sociaal richting de rest van de wereld...)
Verwijderd
Ach, IJsland doet het prima zonder leger. Ik vraag me af wanneer de PVV op het idee komt ons geld daar met geweld terug te gaan halen; tenslotte is het ongeveer het enige land dat we "aankunnen".
La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France
Verwijderd
Relevant: Wikipedia: Lijst van landen zonder legerSpheroid schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:20:
[...]
Ach, IJsland doet het prima zonder leger. Ik vraag me af wanneer de PVV op het idee komt ons geld daar met geweld terug te gaan halen; tenslotte is het ongeveer het enige land dat we "aankunnen".
Ik hoop van niet. Het alternatief voor het geweldsmonopolie van de overheid is namelijk dat iedereen over wapens beschikt.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:15:
Ik vind het overigens vreemd dat http://seasteading.org/ geen onderdeel uitmaakt van de TS. Op hele lange termijn (paar honderd jaar) zou ik me niet verbazen dat het concept van een overheid met een geweldsmonopolie ophoudt te bestaan (dat is zo ongeveer het grootste probleem van dit soort initiatieven).
De overheid kan alles maar wil niet alles meer. Je kunt die hooligans natuurlijk ook gewoon afschieten maar dat ligt nogal gevoelig bij de burger. Misschien is dat ook maar beter.Nu is het ook nog eens zo dat overheden bijna alles uitbesteden, omdat ze zelf niets meer kunnen (c.f. "Willen jullie hooligans alsjeblieft ophouden? We hebben echt geen zin om tegen jullie op te treden.").
Zolang de overheid als enige over ons belastinggeld beschikt hoef je niet bang te zijn dat de overheid irrelevant wordt.Het lijkt me duidelijk dat de optelsom van deze ontwikkelingen er toe zullen leiden dat overheden een steeds minder belangrijke rol zullen gaan spelen in deze wereld en op een bepaald moment dus als totaal irrelevant kunnen worden bestempeld; ze zijn simpelweg niet zo goed in het oplossen van bepaalde problemen.
Alle technologie wordt uiteindelijk goedkoper en betaalbaarder. En die Colombiaanse drugscriminelen hebben echt geen onderzeeër gebouwd waar de Amerikaanse marine van onder de indruk is.Het volgende artikel kan als een datapunt in deze hypothese worden gezien: http://nbnl.globalwhelmin...ubmarine-smuggle-cocaine/ . Het geeft aan dat een stukje militaire technologie dat 100 jaar geleden alleen nog voor overheden beschikbaar was, nu ook voor relatief kleine (criminele) organisaties toegankelijk is geworden.
Kernwapens zijn geen criterium voor een "noemenswaardig" leger tenzij je erg aan statussymbolen hecht.Nederland is in zekere zin al compleet irrelevant, aangezien we niet eens meer een noemenswaardig leger hebben (we hebben niet eens kernwapens!).
Wat is het alternatief? Een Duitse deelstaat worden? Beter nog, aansluiting bij Frankrijk, dan hebben we ook direct die kernwapens die je zo belangrijk vindt.Je zou bijna zeggen dat Nederland geen bestaansrecht meer heeft en ook een poppenkast is
Misschien gewoon omdat militair ingrijpen voor een militaire grootmacht wel erg voor de hand ligt.Is het om de oorlogsindustrie maar te laten produceren? Is het puur imperalisme? Misschien willen ze hun nieuwe speelgoed uitproberen? Misschien is het gewoon de concurrentie de kop indrukken, voordat ze te machtig worden?
Altijd leuk, zo'n suggestieve opmerking, en dan de rest aan de fantasie van de lezer overlaten. Zolang jij niet met een betere theorie en een boel ondersteunend bewijs komt, ga ik ervan uit dat er echt twee vliegtuigen in het WTC vlogen.Misschien zijn de aanslagen van 9/11 wel exact zo gegaan als is verteld (niet erg waarschijnlijk)).
IJsland kreeg het lidmaatschap vermoedelijk gratis. Door z'n ligging tussen Noord Amerika en Europa is IJsland strategisch immens belangrijk. In mei 1940 hebben de Britten het land zelfs bezet om te voorkomen dat de Duitsers er eerder zouden zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:49:
Hoeveel zou dat nu eigenlijk kosten om bij dat clubje te mogen horen?
Serieus? Dat wist ik niet. Dat opent perspectievenSpheroid schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:20:
[...]
Leuke Wiki pagina, die kende ik nog niet. Dank!Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:49:
[...]
Relevant: Wikipedia: Lijst van landen zonder leger
Ze zijn dus wel lid van de NAVO. Hoeveel zou dat nu eigenlijk kosten om bij dat clubje te mogen horen?
Van mij mag dat morgen nog, geen slecht idee, ik stem voor, maar dat is ook nogal off topic.downtime schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:16:
[...]
Wat is het alternatief? Een Duitse deelstaat worden?
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 02-10-2011 01:06 ]
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Nee, hetgeen je verteld is namelijk al de definitie van een dwergstaat. (soms ook ministaat genoemd)AxzZzel schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:46:
Is de term 'virtuele natie' niet wat passender bij het hele onderwerp waar hierover wordt gesproken. Ook omdat je bij micronatie misschien zou denken aan een natie dat wel onafhankelijk is maar gewoon een kleine grondgebied heeft.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Het is altijd 6,2km2 geweest. Maar ik rond het meestal af naar 6km2, oftewel 6000m2.Dido schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 02:30:
Ik begrijp dat de ts moe wordt van de reacties die hij ziet als niet-serieus en ongeinformeerd, maar als ik eerlijk ben dan vind ik ook dat hij erg karig is met informatie.
Het is mij nog steeds niet duidelijk, bijvoorbeeld, wat voor daadwerkelijke invloed de inwoners van zijn staat kunnen uitoefenen, en waarop. En dan bedoel ik met name dat ik geen enkel voorbeeld heb gezien dat iemand invloed zou kunnen hebben op iets waarop hij of zij in het normale leven geen invloed uit kan oefenen, behoudens invloed binnen de club zelf - maar dat verandert de realiteit werkelijk voor geen meter.
Als je met de club bij elkaar zou gaan wonen zou je nog iets kunnen hebben aan het afspreken van bepaalde gedragsregels (de aangehaalde vergelijking met een klooster of een studentenhuis), maar als iedereen blijft zitten waar ie zit, wat voor gedragsregels kun je dan verzinnen die enige invloed hebben? Je noemde een abortusstandpunt, maar wat ga je daar in de praktijk mee doen? Als je vrijere regels wilt dan in Nederland mag je ze niet uitvoeren, als je striktere regels wilt is het volslagen onzinnig er "wetten" voor te verzinnen.
Ik zou trouwens sowieso willen aanraden voorzichtig te zijn met al te aggressieve gebiedsuitbreiding, je hebt het eerst over een goede 6000m2 aan grondgebied, en vervolgens over 6,2km2. Daarmee heb je je grondgebied (ik denk ondbedoeld) met een factor 1000 uitgebreid
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 02:55 ]
Dat is geen afronden, dat is niet weten waar je het over hebt. Een vierkante kilometer is een gebied van 1 kilometer bij 1 kilometer, oftewel 1000 meter bij 1000 meter, oftewel 1 miljoen vierkante metertjes. Het maakt dus zoals gezegd een factor 1000 uit, en dan heb ik het niet over afronden.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 02:46:
Het is altijd 6,2km2 geweest. Maar ik rond het meestal af naar 6km2, oftewel 6000m2.
Dus je gaat met een groep mensen bepaalde leefregels opstellen waar mensen in die groep, zonder dat ze geografisch geconcentreerd zijn, zich aan gaan houden, en ze zien die leefregels als voorbeeld voor anderen. Dat klinkt toch heel erg als een religie.Voor de rest ga ik geen uitgebreid antwoord geven, sorry. Ik heb het voorheen in het topic gedaan. Maar het bleek dus niet te werken. Wat ik wel wil zeggen is dat het abortusstandpunt, net als het legaliseren van drugs iets is als de staat officieel onafhankelijk is. Wat niet ons hoofddoel is en wat (om reëel te zijn) amper te bewerkstelligen is. Ik heb dit enkel gezegd na een (ietwat offtopic dus)reactie van een andere persoon.
Voor de rest wil ik niet de realiteit veranderen, alleen tot voorbeeld zijn. Misschien dus een vorm van veranderen, maar niet het veranderen op zich.
Maar je ging helemaal niets daadwerkelijk doorvoeren (althans, totdat je onafhankelijk bent, en dat was geen reëel doel). Je vervangt dus een politiek die last heeft van inefficiëntie door populisme door een symboolpolitiek zonder uitvoerende macht?waarop hij of zij in het normale leven geen invloed uit kan oefenen,
Politiek welke gebaseerd is op het moeten doorvoeren van de ideeën, en minder last heeft van partijen welke populaire dingen schrijven, en ze vervolgens allemaal niet waar maken.
Ok, maar ik zoek in alle vage beschrijvingen nog steeds wat voor extra's het nou biedt, behalve dus een aantal idealen die geformuleerd, maar niet ten uitvoer gebracht worden...Verder moet je het project zien als iets extra's, niet een 'vervanging'. Een vervanging is in feite onafhankelijkheid.
Je lijkt verbaasd, maar als jij geen informatie geeft valt er weinig te bediscussieren.Tevens heb ik nooit beweert veel informatie te willen geven, misschien verwacht je dat.
Er worden aannames gemaakt om de gaten op te vullen die jij niet wilt verduidelijken. Ik snap dat je dat vervelend vindt, maar ik vind het niet meer dan logisch dat die aannames gemaakt worden.Maar ik merk wel meer in de reacties dat men zelf de dingen bedenkt, en vervolgens deze bedachte ideeën als waarheid presenteert als reactie op dit topic
Dat nog niet alles is uitgekristalliseerd snap ik, en dat is niet erg - maar je geeft nu zo weinig concrete informatie dat het erg lastig wordt een beeld te vormen van wat je nu eigenlijk van plan bent. Het klinkt allemaal enorm zweverig en idealistisch, maar zelfs de idealen zijn al niet duidelijk (want niet geconcretiseerd).Ik heb gezegd dat het project al een tijd bezig is, maar min of meer zich in de opstartfase bevind. Ik dacht dat dit duidelijk genoeg was dat ik nog niet over alles informatie kon geven, maar dan is dat bij deze : Een opstartfase betekend dat nog niet alles klaar is, verwacht niet dat alles compleet is qua informatie
Geen dankToch bedankt voor het lezen.
Dat had ik gelezen, ja. Maar waar komt het geld van je micronatie vandaan dan? Vrijwillige belasting, oftewel giften? Potentiele burgers moeten hun staatsburgerschap kopen? Is dat dan geen belasting met een andere naam?MSalters
Ik wil niet belasting heffen. Tevens heb ik ZELF ook al hetzelfde gezegd als jij zegt.
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 02:07:
[...]
Nee, hetgeen je verteld is namelijk al de definitie van een dwergstaat. (soms ook ministaat genoemd)
Eerlijk gezegd: Je groeit er niet naartoe. Je moet er iets voor doen. Sealand is een geval apart omdat ze terrein met een onduidelijke juridische status hebben geclaimd en daar zijn gaan wonen. Dat is niet iets waar je jaren over praat en "naartoe groeit". Dat doe je gewoon of je blijft het zoveelste politieke praatgroepje.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:00:
En tevens.. Een tweede Sealand? Sealand is een voorbeeld in de micronationale wereld, dat word je niet zomaar, daar groei je naar toe.
In een algemeen topic op een algemene site heb ik weinig kans van slagen, ik moet op zoek naar andere micronationalisten, niet een discussie voeren met mensen die het idee niet begrijpen of interessant vinden
Ik geef je weinig kans. Die opmerking over die drukke baan, en soortgelijke opmerkingen die je eerder maakte, zijn de reden. Je kiest voor simulatie roleplaying, al wil je het niet zo noemen, omdat je wel mooie ideeën hebt maar er geen commitment is om er echt iets mee te doen. Dus de deelnemers blijven lekker de dingen doen die ze nu ook al doen, blijven lekker in hun eigen huis wonen, en bedenken een simulatie roleplaying spel als surrogaat voor echte politiek.Mee kunnen werken in een nieuw politiek systeem, - een uniek grondgebied, - Het kunnen doorvoeren van ideeën en je inzetten in de micronatie op onderdelen waarop dat in het echte leven niet kan. (Voorbeeld: Vanwege een drukke baan kan iemand zich niet bezig houden met politiek, in een micronatie kan dat wel)
[ Voor 0% gewijzigd door downtime op 02-10-2011 14:12 . Reden: Geen roleplaying dus maar simulatie ]
Grappig, maar, micronationalisme bestaat. En het is dus niet roleplaying.downtime schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:41:
[...]
Eerlijk gezegd: Je groeit er niet naartoe. Je moet er iets voor doen. Sealand is een geval apart omdat ze terrein met een onduidelijke juridische status hebben geclaimd en daar zijn gaan wonen. Dat is niet iets waar je jaren over praat en "naartoe groeit". Dat doe je gewoon of je blijft het zoveelste politieke praatgroepje.
[...]
[...]
Ik geef je weinig kans. Die opmerking over die drukke baan, en soortgelijke opmerkingen die je eerder maakte, zijn de reden. Je kiest voor roleplaying, al wil je het niet zo noemen, omdat je wel mooie ideeën hebt maar er geen commitment is om er echt iets mee te doen. Dus de deelnemers blijven lekker de dingen doen die ze nu ook al doen, blijven lekker in hun eigen huis wonen, en bedenken een roleplaying spel als surrogaat voor echte politiek.
Zoals ik al zei: Als je het meent dan moet je het doen. Je kunt er niet alleen maar over praten want dan praat je over 30 jaar nog steeds.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 13:53 ]
Nee, omdat bijna alles offtopic gaat. En dit heb ik al eerder aangegeven maar mensen geven er geen gehoor aan. Om nogmaals duidelijk te maken: Houd de invullingen van uw eigen mening buiten het project, en bedenk er niet meer bij dan dat er staat. Bedankt.Osiris schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:57:
Ah, dus omdat onze mening niet in jouw straatje past, moet 't topic maar dicht. Tja, da's wel erg makkelijk hè.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 14:08 ]
Tja, da's dan wel een beetje jammer op een discussieforum.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:00:
[...]
Om nogmaals duidelijk te maken: Houd de invullingen van uw eigen mening buiten het project, en bedenk er niet meer bij dan dat er staat. Bedankt.
[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 02-10-2011 14:14 ]
Dus op een discussieforum mag je onwaarheden verkondigen, en op deze manier een verkeerd beeld scheppen over een project. Oké, aparte mening.Osiris schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:11:
[...]
Tja, da's dan wel een beetje jammer op een discussieforum.
Verder vind ik Wikipedia niet echt geloofwaardig als 't om die claims versus role-playing gaat. Geen idee wie het er in geëdit heeft, maar het staat er alsof het in steen geschreven is. "Het is zo, want het is zo, punt!", terwijl de algemene opinie wellicht wel een andere mening heeft.
Ik moet toegeven dat ik niet echt in role-playing thuis ben, maar sinds wanneer kan dit niet meer binnen role-playing? Of is het verschil dan dat in RP'ing ze doen alsof ze iemand anders zijn in een zelf verzonnen land, en jullie zijn jezelf in dat zelf verzonnen land? Dat is dan een verschil, maar nou niet echt bepaald significant genoeg voor mij om het tot een andere categorie te laten rekenen. Het zijn allebei zelverzonnen landen zonder enkele impact.Unlike role-playing games, a micronation can have real people who compete for fame, fortune and power, and engage in lively debate and entertainment.
Jij bent wel lekker Calimero aan het spelen, maar misschien moet je eens het alternatief onder ogen zien. Of iedereen is hier enkel en alleen om jouw te irriteren, of jij bent gewoon bijzonder slecht in dingen uitleggen. Er zijn hier zat mensen geweest (incl mezelf) die zich gewoon dingen afvragen, maar we hebben nooit een duidelijk antwoord gekregen, enkel eromheen draaien en zweverig gedoe.Dus op een discussieforum mag je onwaarheden verkondigen, en op deze manier een verkeerd beeld scheppen over een project. Oké, aparte mening.
Dat lijkt me dan toch lastig hard te maken, simulatie van iets is al een heel belangrijke overeenkomst.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:00:
... wat geen overeenkomsten met roleplaying heeft. En in ons geval zich gedeeltelijk richt op de politieke simulatie
Toch erg veel overeenkomsten met rollenspelen. Het verschil dat wordt aangegeven (a micronation can have real people) is nogal arbitrair.'Apart from a few serious secessionist movements, most micronations are essentially nation-state simulations, with varying degrees of seriousness. Unlike role-playing games, a micronation can have real people who compete for fame, fortune and power, and engage in lively debate and entertainment. Many micronations incorporate popular sports and economic simulations.
Altogether, a micronation is an ideal environment for those who are interested in politics and communities to experiment with and experience different types of government, and to meet a diverse range of interesting people. It’s a whole world unto itself…'
Het is niet eromheen draaien, hoe vaak moet ik zeggen dat logischerwijs een project dat gestart is niet meteen alle informatie heeft, en dus ook niet kan geven. Ik dacht dat dat wel duidelijk was wanneer ik schreef 'opstartfase'.furby-killer schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:17:
[...]
Ik moet toegeven dat ik niet echt in role-playing thuis ben, maar sinds wanneer kan dit niet meer binnen role-playing? Of is het verschil dan dat in RP'ing ze doen alsof ze iemand anders zijn in een zelf verzonnen land, en jullie zijn jezelf in dat zelf verzonnen land? Dat is dan een verschil, maar nou niet echt bepaald significant genoeg voor mij om het tot een andere categorie te laten rekenen. Het zijn allebei zelverzonnen landen zonder enkele impact.
[...]
Jij bent wel lekker Calimero aan het spelen, maar misschien moet je eens het alternatief onder ogen zien. Of iedereen is hier enkel en alleen om jouw te irriteren, of jij bent gewoon bijzonder slecht in dingen uitleggen. Er zijn hier zat mensen geweest (incl mezelf) die zich gewoon dingen afvragen, maar we hebben nooit een duidelijk antwoord gekregen, enkel eromheen draaien en zweverig gedoe.
Dat of optie 3: er is gewoon geen signficant verschil tussen micronaties en RP'ing.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 14:35 ]
Dat bedoel ik met eromheen draaien ja. Je gaat me toch niet vertellen dat je een micronatie wil starten zonder andere uit te kunnen leggen wat dat inhoudt?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:27:
[...]
Het is niet eromheen draaien, hoe vaak moet ik zeggen dat logischerwijs een project dat gestart is niet meteen alle informatie heeft, en dus ook niet kan geven. Ik dacht dat dat wel duidelijk was wanneer ik schreef 'opstartfase'.
Daar kun je onderhand wel over ophouden hoor
[ Voor 41% gewijzigd door Sissors op 02-10-2011 14:37 ]
Dat heb ik al een aantal keren gedaanfurby-killer schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:37:
[...]
Dat bedoel ik met eromheen draaien ja. Je gaat me toch niet vertellen dat je een micronatie wil starten zonder andere uit te kunnen leggen wat dat inhoudt?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 14:42 ]
Maar je ziet ook dat men onwaarheden verspreid. En dat vind ik jammer.Dido schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:42:
Het zou dan onderhand wel eens nuttig zijn als de vragen die gesteld zijn ook eens beantwoord zouden worden:
Het hele gebeuren doet denken aan roleplaying. Je stelt dat het anders is, maar ik heb er nog geen steekhoudend arguent voor gezien. Die argumenten zou je moeten kunnen geven zonder in te gaan op je eigen micronatieplannen.
Hetzelfde geldt voor de vergelijking met scouting, voetbalclub, rotary, hobbyvereniging. Ik zie meer overeenkomsten dan verschillen, eerlijk gezegd, dus is de vraag gerechtigd of die verschillen er dan stiekem toch zijn.
Het zou voor het topic wel fijn zijn als je je argumenten ook zelf onder woorden kunt brengen, zonder simpelweg te verwijzen naar een wiki-pagina. Jij komt met een concept dat klaarblijkelijk niet erg bekend is, en verwacht dan dat iedereen dolentousiast het internet gaat afstruinen op zoek naar informatie erover. Sterker nog, je verwacht dat we specifiek die informatie gaan opzoeken die in jouw straatje past!
Zoals gezegd, dit is een discussieforum, en als we alleen maar jou mogen napraten is er weinig discussie.
Zoals Dido probeerde uit te leggen is 6000 m2 niet hetzelfde als 6 km2. Dat laatste staat namelijk gelijk aan 6.000.000 m2. Misschien lees je liever Wikipedia: Vierkante kilometerVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:00:
Ik weet inderdaad niet waar ik het over heb. Het geclaimde gebied in 6km2, echter door de gebieden van andere leden (hun grondgebied) Loopt het op naar 6,1 en dus zelfs 6,2km2 op. Wat dus zoals gezegd niet veel is.
[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 02-10-2011 15:02 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Bedankt voor de specifieke vragen.Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:56:
Paar vraagjes dan :
- Hoe zien jullie het diplomatieke gedeelte, je zegt dat sealand een voorbeeld is en dat je een 1e en een 2e kamer wilt hebben. Ok dan zie ik dus dat er op sealand 5 mensen zitten. Dan denk ik 1 koning/keizer/admiraal/dictator. 2 in de 1e kamer, 2 in de kamer. En het volk is er niet... Hoe moet ik dit zien?
- Je claimt dat het opgericht wordt oa. vanuit onvrede met de huidige politiek, maar ondertussen wil je je wel houden aan de beslissingen van die politiek. Hoe toon je je onvrede dan? Jullie gaan je wel houden aan de plichten, maar gaan geen gebruik maken van de rechten?
- Jullie willen een eigen monetaire eenheid hanteren, betekent dit dan ook dat jullie geen gewoon geld accepteren, of wordt jullie monetaire eenheid net zoiets als knikkers/flippo's. Hardstikke leuk voor de verzamelaar maar in de dagelijkse praktijk niet relevant (ook voor jullie niet)
Ik vermoed dat dit de antwoorden zijn:Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:56:
Paar vraagjes dan :
- Hoe zien jullie het diplomatieke gedeelte, je zegt dat sealand een voorbeeld is en dat je een 1e en een 2e kamer wilt hebben. Ok dan zie ik dus dat er op sealand 5 mensen zitten. Dan denk ik 1 koning/keizer/admiraal/dictator. 2 in de 1e kamer, 2 in de kamer. En het volk is er niet... Hoe moet ik dit zien?
- Je claimt dat het opgericht wordt oa. vanuit onvrede met de huidige politiek, maar ondertussen wil je je wel houden aan de beslissingen van die politiek. Hoe toon je je onvrede dan? Jullie gaan je wel houden aan de plichten, maar gaan geen gebruik maken van de rechten?
- Jullie willen een eigen monetaire eenheid hanteren, betekent dit dan ook dat jullie geen gewoon geld accepteren, of wordt jullie monetaire eenheid net zoiets als knikkers/flippo's. Hardstikke leuk voor de verzamelaar maar in de dagelijkse praktijk niet relevant (ook voor jullie niet)
[ Voor 5% gewijzigd door downtime op 02-10-2011 15:07 ]
Hoezo zou ik dat negatief zien? Als dat echt zo zou zijn zoals jij het opschrijft zou het niet eens slecht zijn. Wat jij beschrijft is ook een micronatie namelijk.downtime schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:04:
[...]
Ik vermoed dat dit de antwoorden zijn:
- Het is een simulatie. Een niet bestaand "volk" kan dus ook gesimuleerd worden.
- Het is een simulatie. Dus de diplomatie kan bestaan uit contacten met andere simulaties om "echte" diplomatieke relaties te simuleren.
- Het is virtueel geld. Iedereen betaalt zijn belasting in gesimuleerde valuta en de gesimuleerde staat betaalt ook in virtueel geld.
(het is niet mijn bedoeling om negatief te doen, al leest het misschien wel zo, maar het is een manier om te laten zien hoe ik het nu interpreteer)
Oftewel, je hoopt dat het zo gaat zijn. Zijn er daadwerkelijke plannen met deadlines / alternatieven etc. Het is allemaal hopen dat het zo gaat als gewenst?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:03:
[...]
Bedankt voor de specifieke vragen.
- Sealand is een principality, dat betekend dat er een minder democratisch systeem is. En dat is ook niet nodig met zo weinig mensen. Wij hebben dus een wat opener grondgebied, men mag op zijn eigen plek blijven wonen. Op deze manier is er mogelijkheid dat we meer mensen kunnen verzamelen. Wij hopen dus wel dat er een volk en een wetgevende, uitvoerende macht kan zijn.
Oftewel je hebt onvrede met de politiek en wat je dan gaat doen is er maar geen invloed meer op proberen uit te oefenen. Je gaat lui achterover hangen en klagen...- Dat is inderdaad jammer, dat we niet meer kunnen doen. Maar we willen ons op deze manier zo min mogelijk met de politiek in het land bemoeien. Hoewel wij Nederland zeker niet verkeerd vinden zijn we het bijvoorbeeld zoals genoemd niet eens met een aantal dingen. We stemmen totdat dit is opgelost namelijk dus ook niet, we willen meer.. hoe kun je dat het beste uitleggen.. Naast het politieke systeem in Nederland leven. Er is zoals gezegd weinig invloed, maar dit is in elk geval een manier voor een groep mensen om te tonen dat ze het er niet mee eens zijn. Het is jammer dat er een kleine invloed is, dat deze niet groter is. Maar het is niet anders zullen we maar zeggen;)
Je wilt en je hoopt een heleboel en daarnaast wuif je alles van de hand, want opstartfase...- De geldeenheid (hebben we zaterdag afgesproken) word tot een ledenaantal van 50 mensen puur symbolisch, daarna willen wij dat het wel degelijk nut krijgt. vóórdat er 50 personen zijn kan ik namelijk niet garanderen dat het politieke systeem goed(democratisch) zal werken. Er moet een volk zijn dat groot genoeg is om de wil van dit volk in het politieke systeem te kunnen representateren.
[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 02-10-2011 15:30 ]
- Tuurlijk is er geen zekerheid. Ik hoop dat het gaat zoals ik wil, je weet nooit hoeveel mensen het concept van je micronatie zien zitten.Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:19:
[...]
Oftewel, je hoopt dat het zo gaat zijn. Zijn er daadwerkelijke plannen met deadlines / alternatieven etc. Het is allemaal hopen dat het zo gaat als gewenst?
[...]
Oftewel je hebt onvrede met de politiek en wat je dan gaat doen is er maar geen invloed meer op proberen uit te oefenen. Je gaat lui achterover hangen en klagen...
Ik ben benieuwd wat je zou zeggen als er een voorstel komt om micronaties te verbieden...
[...]
Je wilt en je hoopt een heleboel en daarnaast wuif je alles van de hand, want opstartfase...
Zou je het niet een concretiseren? Want momenteel komt het op mij over als een brainfart waarbij een rollenspel nog 100% realiteit is.
Je wilt een 1e en 2e kamer. Ok, als ik even uitga van 50 mensen hoeveel leden bevatten die kamers dan? Hoeveel mensen voeren de beslissingen daar gemaakt uit en wie controleert dit?
Je wilt een eigen monetaire symbolische eenheid. Ok, hoe en door wie (hoeveel mensen) wordt er gecontroleerd op fraude daarmee?
Hoe wordt er voor voedsel etc gezorgd in de micronatie? Of is het zo dat iemand 23 uur per dag in de macronatie leeft en 1 uur per dag zich inzet voor de micronatie? Zodat er gewoon gewerkt / boodschappen gedaan kunnen worden in de macronatie en de fun plaatsvind in de micronatie?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 15:34 ]
Sorry, maar je zegt dat je het er niet mee eens bent, en inplaats van iets te doen ga je enkel achterover liggen en je houden aan de besluiten en je niet meer inmengen in de besluitvorming. Dat is wmb achteroverhangen.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:29:
[...]
- En ik zie het niet als lui achterover hangen, dat is wat ik vind van de rest van Nederland die zeuren, en daardoor niet stemmen (een hele hoop mensen). Maar voor de rest ook niks doen. Zoals gezegd hebben andere micronaties een geringe invloed op de politiek gehad. Ik hoop dat wij dat ook voor elkaar kunnen krijgen. Om het te zien als lui achterover hangen is wel een hele vreemde mening..
Eigenlijk wil je dus gewoon NL nadoen... Juist het systeem waar je het niet mee eens bent ga je nadoen. Briljant idee...Wat krijg je dan als mensen het niet eens zijn met jouw micronatie want die lijkt te veel op NL? Een micro-micro-natie?- De eerste kamer word bepaald door het aantal districten, wat een onzekere factor is. De tweede kamer ook. Het word dus wachten tot ik het aantal districten kan bepalen. Ik had het volgende liever niet willen geven, omdat het nog in de maak is. En het er nu ontzettend 'amateuristisch' uitziet. Dus ik wil daar geen commentaar op ontvangen: http://img521.imageshack.us/img521/3305/map1y.png Maar dat is het uitgebreidere systeem. Dit is puur de versie voor mensen die meewerken aan het project, er staat dus geen duidelijke informatie bij. Als wij uitgaan van 50 personen gaan we uit van een simplistischer gedeelte van het zojuist geposte politieke systeem. Hier hebben wij geen plaatje van, maar ik hoop dat je een kleine indruk krijgt van wat ik bedoel.
Dus feitelijk is elke MMORPG met machts-structuur een grotere micronatie dan jullie ooit zullen worden?- Aan voedsel hoeft niks te veranderen. Je leeft volgens de wet nog steeds in Nederland, en kunt dus gewoon in Nederland wonen werken en inkopen doen.
En in hoeverre heb jij als superdeluxe "micronatie" méér invloed op de politiek dan zeg, een andere vereniging? Lobby-groep?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:29:
[...]
- En ik zie het niet als lui achterover hangen, dat is wat ik vind van de rest van Nederland die zeuren, en daardoor niet stemmen (een hele hoop mensen). Maar voor de rest ook niks doen. Zoals gezegd hebben andere micronaties een geringe invloed op de politiek gehad. Ik hoop dat wij dat ook voor elkaar kunnen krijgen. Om het te zien als lui achterover hangen is wel een hele vreemde mening..
Ongeveer nul. Als ze zich buiten de macronatie politiek houden hebben ze zelfs minder invloed dan een normale vereniging (die kan hun argumenten kracht bijzetten door stem-keuzes te maken)Osiris schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:43:
[...]
En in hoeverre heb jij als superdeluxe "micronatie" méér invloed op de politiek dan zeg, een andere vereniging? Lobby-groep?
Ehm, ze houden zich buiten het stemmen toch?Iedere verzameling burgers heeft invloed op de politiek, puur doordat ze gezamelijk een eenzijdig verhaal vertellen. (Een enkele burger heeft geen invloed, een groep burgers meer.) Ik zie nog steeds de meerwaarde van een micronatie niet en ik gok dat een macronatie je ook niet anders ziet dan een willekeurige groep burgers.
Ik zou zeggen, benoem ze eens...Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:46:
Gomez12
Sorry leer lezen.
En leer kijken ook nog eens, zie jij werkelijkwaar geen verschil in het systeem. Zie jij niet de punten welke het populisme tegengaan? Apart.
En hoe is dat anders dan met jullie 6 vierkante kilometer? Is dat echt van jullie? Of is het toch stiekem van de bank?Heeft een MMORPG grondgebied? Ja, ingame. Wat fictief is, dat is dus een roleplaying micronatie. Maar deze is inderdaad wel groter.
Verklaren jullie (in daden) onafhankelijk te zijn, of volg je enkel de wetgeving met wat zelfbedachte aanvullingen?Verklaart een gezin onafhankelijk te zijn? Dan is het een micronatie, bijvoorbeeld wat er in de hutt river province gebeurde
Word er in Nederland gestemd op ideëen? Nee in Nederland word gestemd op mensen, partijen.Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:50:
[...]
Ik zou zeggen, benoem ze eens...
[...]
En hoe is dat anders dan met jullie 6 vierkante kilometer? Is dat echt van jullie? Of is het toch stiekem van de bank?
[...]
Verklaren jullie (in daden) onafhankelijk te zijn, of volg je enkel de wetgeving met wat zelfbedachte aanvullingen?
En definieer onafhankelijk eens? Want ik vermoed dat menig gezin daar meer aan voldoet dan jullie micronatie ideeën...
Dus als een mens / partij een goed klinkend idee inbrengt dan wordt er in NL gestemd op de mens/partij en bij jullie op het idee. potato / potatoVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:55:
[...]
Word er in Nederland gestemd op ideëen? Nee in Nederland word gestemd op mensen, partijen.
Definieer soevereiniteit eens? Want op wikipedia hebben ze het over hoogste macht/gezag. Dat is in jullie geval dus de macronatie...We verklaren inderdaad onafhankelijk te zijn. Een onafhankelijkheidsverklaring bepaald de soevereiniteit van een gebied. Gezinnen hebben hier niet eens iets mee te maken. Gezinnen hebben geen diplomatie, grondgebied wel. Tevens verklaren gezinnen niet onafhankelijk te zijn.
Je weet toch nog wel wie dit topic geopend heeft? En waarop (hint : discussie forum)?De naam micronatie is een aanvaarde naam voor de genoemde groepen mensen. Als je het er niet mee eens bent, dat kan. Maar het heeft weinig zin.
Goede vraagFly-guy schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:04:
Stel alles gaat zoals je het nu voor ogen hebt, wat merken we dan in de praktijk van jouw geslaagde micronatie in, laten we zeggen, 2050?
Zijn er dan x duizend (?) inwoners die allemaal nog op hun eigen plekje wonen in het land, maar wel/ook inwoners zijn van je landje?
Is er dan een grote plek in Nederland waar niemand woont, maar wat niet meer onder Nederland valt?
Is het erkent? En probeer je door bij de VN andere landen te beïnvloeden?
Is het niet erkent, maar denk je dat iemand zich dan ook maar iets aantrekt van je ideeën?
Wat is het nut en dan niet ideologisch, maar echt praktisch, wat ga ik merken van jullie "landje" als alles zo gaat als jullie willen?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 16:10 ]
Om erachter te komen wat 'redelijk is', is het denk ik toch handig de fictie te verlaten en de simulatie wat minder fictief te maken zoals ik eerder schreef.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:07:
... wat redelijk is. ...
Er zijn inderdaad onwaarheden verteld, die zou je misschien kunnen zien als je alles zou gelezen hebben (niet doen, de helft staat vol met offtopic berichten, haha) maar bijvoorbeeld dat er gezegd werd dat ik belasting ging heffen, wat dus niet zo was. Er zijn dus inderdaad onwaarheden verteld.Sjaakmeister schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:17:
In dit topic gedraag je je nu al als een typisch politiek figuur: Je roept maar wat en wanneer er een vraag gesteld wordt kom je met -irrelevante- argumenten en blijft die herhalen, zeg je niets ("hier ga ik niet op in") óf schilder je de vraagsteller af als een leugenaar. ("onwaarheden")![]()
Je hebt het over 6.2km2 grondgebied. Of 6200 m2. Dat weet je nog niet precies
Waar ligt dat eigenlijk? Als je het op een kaart zou aanwijzen, ligt het dan binnen de landsgrenzen van een Nederland (of een ander land)?
Ja? Dan is er dus geen sprake van onafhankelijkheid.
Nee? Lijkt me sterk, je zegt dat het op land ligt, maar bij mijn weten is er geen enkele metertje grond wat niet binnen de grenzen van een gemeente ligt. Elke gemeente heeft -volgens de Nederlandse wetgeving- een plan voor die gebieden. Past jou idee van een vrijstaat binnen deze plannen? Hoe ga je ermee om als blijkt dat jou plannen ingaan tegen die van degene die wel macht heeft (volgens de Nederlandse wetgeving) over dit grondgebied?
Je kan niet zomaar een hek ergens om heen zetten en roepen dat het een onafhankelijk gebied is, hé![]()
Het voorbeeld over gated communities gaat een beetje manco, immers binnen deze gebieden betalen de mensen gewoon belasting, moeten ze zich gewoon aan wetten en regels houden, maar met het enige verschil dat zij een bepaalde instelling van jou als bewoner verwachten, dat je er geen troep van maakt, je geen crimineel bent of dat je een bepaald inkomen moet hebben. Onafhankelijk zijn ze op geen enkele manier. Alles wat zij verzinnen zal namelijk moeten passen binnen het beleid van de heersende macht.
Je kan wel honderd keer roepen dat je een onafhankelijkheidsverklaring wilt deponeren, maar als niemand dat accepteerd/erkent is het niets waard.
Ik ben benieuwd of je hier op reageert, of mij afstempeld als een 'ongelovige' en direct alles afkapt
Dat is dus geen onafhankelijkheidDe onafhankelijkheid word enkel geaccepteerd (als de micronatie succesvol blijkt te zijn) door de micronationale community.
[ Voor 38% gewijzigd door Sjaakmeister op 02-10-2011 16:22 ]
Iets wat ik niet verteld hebt, maar toch zo gebracht word door mensen zijn onwaarheden. Of je het nu wilt of niet.Sjaakmeister schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:21:
Iets waar jij het niet mee eens bent, is niet per definitie een onwaarheid![]()
Maar ik hoopte eigenlijk dat je inhoudelijk reactie kon geven
[...]
Dat is dus geen onafhankelijkheid
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 16:24 ]
En zou je, met dat in het achterhoofd, dan nog even in willen gaan op deze vragen?Met onafhankelijk wordt bedoeld, dat een land of staat niet (meer) bestuurd wordt door een ander land en volledig kan beslissen over zijn of haar binnenlandse en buitenlandse politieke beleid.
De status van onafhankelijkheid wordt internationaal bepaald door erkenning door andere staten.
Je hebt het over 6.2km2 grondgebied. Of 6200 m2. Dat weet je nog niet precies
Waar ligt dat eigenlijk? Als je het op een kaart zou aanwijzen, ligt het dan binnen de landsgrenzen van een Nederland (of een ander land)?
Ja? Dan is er dus geen sprake van onafhankelijkheid.
Nee? Lijkt me sterk, je zegt dat het op land ligt, maar bij mijn weten is er geen enkele metertje grond wat niet binnen de grenzen van een gemeente ligt. Elke gemeente heeft -volgens de Nederlandse wetgeving- een plan voor die gebieden. Past jou idee van een vrijstaat binnen deze plannen? Hoe ga je ermee om als blijkt dat jou plannen ingaan tegen die van degene die wel macht heeft (volgens de Nederlandse wetgeving) over dit grondgebied?
Het is wel een onwaarheid als het word gebracht als iets wat ik heb gezegd, wat het dus niet is.Sjaakmeister schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:32:
Dus wanneer jij iets niet verteld hebt, is het per definite onwaar?
Ik probeer alleen maar te begrijpen hoe jij de definite van onwaar ziet.
Wat is onafhankelijkheid waard, als niemand het erkent? Dan is het dus een lege huls, niets, nadda, noppes. Ongeveer net zoveel als dat ik mij nu uitroep tot Koning van Nederland![]()
Overigens voor de compleetheid even de definitie van het woord onafhankelijkheid (van het volgens jou zo betrouwbare wikipedia):
[...]
En zou je, met dat in het achterhoofd, dan nog even in willen gaan op deze vragen?
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 16:40 ]
Niet als je een topictitle kiest met daarin het woordje praktijk...Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:38:
[...]
Het is inderdaad symbolisch, was dat niet al duidelijk in de beginpost? Als het wel invloed zou hebben zou het dus een macronatie zijn.
Nee, het is de definitie van micronatie. Elke micronatie heeft een symbolische onafhankelijkheidsverklaring, daarom stellen micronaties naar jouw idee niks voor. Proficiat, je bent geen micronationalist, dit topic is waarschijnlijk niks voor jou.Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:45:
[...]
Niet als je een topictitle kiest met daarin het woordje praktijk...
Praktisch stelt de micronatie die jij voor ogen hebt dus niets voor, het is enkel symbolisch?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 16:47 ]
Dat ik geen role-playing gamer was, dat wist ik al hoorVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:46:
[...]
Nee, het is de definitie van micronatie. Elke micronatie heeft een symbolische onafhankelijkheidsverklaring, daarom stellen micronaties naar jouw idee niks voor. Proficiat, je bent geen micronationalist, dit topic is waarschijnlijk niks voor jou.
Sealand is dus niet wat jij voor ogen hebt (1e en 2e kamer etc), hutt river provincie heb ik me nog niet over ingelezen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat wel is wat je voor ogen hebt.Jawel hoor. Ik heb beide kanten uitgelegd in de beginpost. praktijk:Sealand en hutt river province, theorie, de uitleg wat micronaties zijn.
Je vergeet nog de meest simpele escape. In de macronatie gelden niet de regels van de micronatieMedidem schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:01:
Een typische wet verbied iets of verplicht mensen iets te doen. Stel nu dat jou micronatie inwoners verbied om het woord "Tweakers" te gebruiken. Wat ga je dan doen als mensen zich daar niet aan houden? Moeten ze een 'vrijwillige' boete betalen? En als ze dat niet doen, worden ze dan de micronatie uitgezet? Je zult, als je als micronatie je wetten wilt afdwingen, toch een vorm van dwang moeten hebben, anders houdt men zich niet aan wetten waar inwoners het niet mee eens zijn. En als je ze niet kunt dwingen, kunnen mensen je wetten negeren en dan stelt het politiek systeem ook niet veel voor. Dan worden stemmingen net als internetpolls, grappig om aan mee te doen, maar geen enkele invloed op het leven van een inwoner.
[ Voor 36% gewijzigd door Gomez12 op 02-10-2011 17:09 ]
Dat er geen bestemmingsplan is, betekend niet dat je vrij bent te doen wat je wilt.Het gebied ligt in Nederland en heeft geen bestemmingsplan.
Wanneer je iets bouwt wat niet aan de voorschriften voldoet en men treedt hier tegen op, erkennen ze je nog niet als staat! Je bent dan gewoon een burger die zich niet aan de regels houdt.als nederland wel hierop ingaat, dan erkennen ze hierbij indirect/direct de micronatie.
Waar leg je die claim neer? In hoeverre wordt de 'micronationale organisatie' erkent door de rest van de wereld?Er is tevens ook een gebied zonder claim, maar wel benoemd als toekomstige claim buiten Nederland in onbevolkt gebied. Maar hierover loopt een discussie met de micronationale organisatie.
Dit vind ik dan zo'n dooddoener, he, op een open discussie forum, wanneer er iets gezegt word waar jij het niet mee eens bentProficiat, je bent geen micronationalist, dit topic is waarschijnlijk niks voor jou.
[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 17:17 ]
Ach, ik wil nog wel over de kwestie toezicht heenstappen, ik neem althans aan dat de onderdanen af en toe ook bij elkaar in de tuin zitten en dat de tuin onder het gebied van de micronatie valt. Stel nu dat daar het t-woord (leuk gevonden van jeGomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:03:
[...]
Je vergeet nog de meest simpele escape. In de macronatie gelden niet de regels van de micronatie
Je mag het t-woord wel gebruiken in je dagelijkse werk in de macronatie, enkel niet in de micronatie.
En aangezien iedereen blijft wonen waar hij woont, kan er praktisch geen controle zijn.
Oftewel iemand moet eerst vrijwillig gaan toegeven dat hij de wet overtreden heeft binnen de micronatie (fat chance) en daarna kan hij weer als verdediging opvoeren dat hij zich vergiste en dat hij het binnen de macronatie deed.
WTF? Wat doet die ik in de 1e zin daar?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:07:
Ik stel alleen wetten op die nodig zijn. Tevens worden deze democratisch besloten.
Als men toch een wet overtreed (bijvoorbeeld in de diplomatie, welke heel belangrijk is) word de persoon uit de micronatie gezet, je kan personen ook uit organisaties zetten. Volgens de wet, bij een micronatie dus ook.
Er hoeft dus niet ingegrepen te worden? ..
Hangt ervanaf of het t-woord geuit wordt door een inwoner van de micronatie (in de micronatie tijd) of dat het om een uitlating van een bewoner van de macronatie gaat (politiek incident).Medidem schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:14:
[...]
Ach, ik wil nog wel over de kwestie toezicht heenstappen, ik neem althans aan dat de onderdanen af en toe ook bij elkaar in de tuin zitten en dat de tuin onder het gebied van de micronatie valt. Stel nu dat daar het t-woord (leuk gevonden van je) valt, wat doet de micronatie dan? Dan zou de regering toch moeten ingrijpen als het serieus is.
Ja zoals gezegd zijn er nu niet genoeg mensen om alles democratisch te laten beslissen. Serieus, kunnen mensen tegenwoordig niet meer lezen? Als er daadwerkelijk inwoners zijn dan kunnen de wetten verworpen worden of aangenomen worden.Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:35:
[...]
WTF? Wat doet die ik in de 1e zin daar?
Jij wordt per definitie koning/keizer/admiraal van die micronatie? Alle democratische idealen etc zijn overboord gezet, jij bepaalt de wet en niemand anders?
P.s. Waar gaat die diplomatie eigenlijk over? Je hebt geen 24-uurs micronatie, geen erkenning, geen economie, je wilt je niet bemoeien met macro-politiek en je moet je binnen de NL-wet houden...
Je hebt bovendien totaal geen mogelijkheid tot controle van genomen besluiten...
Oftewel wat voor dingen wil je besluiten?
[...]
Hangt ervanaf of het t-woord geuit wordt door een inwoner van de micronatie (in de micronatie tijd) of dat het om een uitlating van een bewoner van de macronatie gaat (politiek incident).
Daarnaast is het natuurlijk wel weer compleet afhankelijk van de kwestie toezicht. Ik voorspel zomaar een bitch-fight als iemand aangeklaagd wordt voor het uitspreken van het t-woord in iemands achtertuin. Het is namelijk allemaal wellus-nietus gehalte en het is niet alsof de verklikker onduidelijk is oid.
Jij zegt dat ik het t-woord gebruikte en als verdediging zeg ik dat jij het gebruikte maar dat ik je niet wilde verklikken en dat ik enkel maar meeging met jou.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 17:48 ]
In dit topic gedraag je je nu al als een typisch politiek figuur: Je roept maar wat en wanneer er een vraag gesteld wordt kom je met -irrelevante- argumenten en blijft die herhalen, zeg je niets ("hier ga ik niet op in") óf schilder je de vraagsteller af als een leugenaar. ("onwaarheden")
Als er vervolgens verhelderende vragen gesteld worden, schilder je het af als onwaarheden, dat jij nooit iets gezegd hebt over belasting, maar het staat toch echt. Achter jou naam.
Je eigen woordenVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:07:
Ik stel alleen wetten op die nodig zijn. Tevens worden deze democratisch besloten.
- Al beantwoord. Ik heb geen plannen dus het kan er niet tegenin gaan.Sjaakmeister schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:50:
dtnli: ik zag je bericht voordat je hem editte.
Je gaat compleet voorbij aan alles wat mensen zeggen. Ik zei het al in mijn eerste post in dit topic:
[...]
![]()
Je zegt dat mensen dingen jou woorden verdraaien en er onwaarheden in stoppen. Ik daag je uit: geef me één bericht waarin iemand dat doet!
Jij zegt:
[...]
Als er vervolgens verhelderende vragen gesteld worden, schilder je het af als onwaarheden, dat jij nooit iets gezegd hebt over belasting, maar het staat toch echt. Achter jou naam.
Dus nu is mijn vraag: Maar de inwoners zullen toch zeker wel gewoon de Nederlandse belasting moeten aftikken? Immers wonen ze op Nederlands grondgebied.
Wederom: je gaat nergens inhoudelijk op in. Ik wil de vragen nog wel een keer voor je onder elkaar zetten, hoor, geen probleem!
- bij mijn weten is er geen enkele metertje grond wat niet binnen de grenzen van een gemeente ligt. Elke gemeente heeft -volgens de Nederlandse wetgeving- een plan voor die gebieden. Past jou idee van een vrijstaat binnen deze plannen? Hoe ga je ermee om als blijkt dat jou plannen ingaan tegen die van degene die wel macht heeft (volgens de Nederlandse wetgeving) over dit grondgebied?
- Wat is onafhankelijkheid waard, als niemand het erkent? Dan is het dus een lege huls, niets, nadda, noppes. Ongeveer net zoveel als dat ik mij nu uitroep tot Koning van Nederland![]()
- Maar om toch even bij de bestemmingsplannen te blijven hangen, maar dan omgedraait, wanneer jij iets gaat doen met het gebied en een gemeente maakt daarna bestemmingsplan, in hoeverre heb jij dan een poot om op te staan?
- Waar leg je die claim neer? In hoeverre wordt de 'micronationale organisatie' erkent door de rest van de wereld?
En met dooddoener bedoel ik: "Ik verkondig een hoop onzin, maar jij bent het er niet mee eens, dus moet jij maar weggaan van dit topic."
Nee, buddy! Dit is een open discussieforum, wanneer jij niet wilt dat mensen reageren op je post, moet je hem hier niet neerkwakken.
Noem mij een lul, een klootzak of wat dan ook, maar ik ga het doen. De godwin:
Volgens mij wil jij geen micronatie, maar ben jij een micronazi
Onderbouwing?
[...]
Je eigen woorden
Volgens mij zien de meesten vooral praktische bezwaren en zijn een aantal vragen behoorlijk specifiek, waar je ook geen antwoord op geeft.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:45:
Tevens gaat deze discussie nog steeds om het feit wat nou een micronatie is. Als je dat niet snapt, kun je erover discussiëren maar een erg interessante discussie word het nooit, alle informatie in de discussie is namelijk gewoon op internet te vinden, en je bekritiseerd dingen welke feitelijk vast staan, bijvoorbeeld wat een micronatie is.
Wat doet de micronatie dan als de gemeente bepaalt dat op 'jullie grond' een industrie-terrein komt?Al beantwoord. Ik heb geen plannen dus het kan er niet tegenin gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Medidem op 02-10-2011 18:18 ]
- Potentiëel? dat is dus weer een vaag antwoord dat je wil dat ik ga geven. Maar als je dit wilt; 8-10. Dat was in eerste instantie de reden dat ik om hulp vroeg. Dit kan ik echter niet terugvinden op Tweakers.Medidem schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:13:
[...]
Volgens mij zien de meesten vooral praktische bezwaren en zijn een aantal vragen behoorlijk specifiek, waar je ook geen antwoord op geeft.
- Hoeveel potentiële inwoners heeft jou micronatie?
- Welke oppervlakte heeft het nu precies?
- Hoe ziet de invloed die je zegt te hebben er uit? Kan je een concreet voorbeeld noemen, bijvoorbeeld dat na overleg in in de internationale micronatie-organisatie, elke micronatie nu bepaalde wetten 'moet' hanteren?
- Hoe gaat een micronatie om met invloed van buitenaf? Wetten opgelegd door macro-naties?
- Wat doet de natie als een inwoner wetten overtreed?
Antwoord: Het zet de inwoner uit de micronatie.
Wedervraag: In welk opzicht is dat een straf? Oftewel, welk voordeel heeft een inwoner uit de micronatie ten opzichte van een niet-inwoner? En jullie zijn dus ook bereid land op te geven wanneer mensen zich niet aan de regels houden? En versimpel je het bestuur van een land dan niet te ver, waardoor het geheel niet meer realistisch is?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 18:22 ]
Met potentieël doelde ik op het feit dat jullie nog niet zijn 'opgericht' (of wel al?). Dus inderdaad, hoeveel leden je groepje momenteel heeft. Voor mij is 8-10 personen tot nu toe in ieder geval het meest concrete feit dat ik te weten ben gekomen in dit topic.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:21:
[...]
- Potentiëel? dat is dus weer een vaag antwoord dat je wil dat ik ga geven. Maar als je dit wilt; 8-10.
Okay, duidelijk. De 6.2km2 versus 6200m2 zorgde bij mij voor enige verwarring.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:21:
- 1000 meter bij 600 meter is de eerste claim. Een tweede claim, echter niet op Nederlands grondgebied is in discussie op het moment met de organisatie.
Maar wat bepaal je dan bijvoorbeeld, als je toch de regels van het macro-land moet volgen? Kan je een concreet voorbeeld geven? Hetzelfde voor de politieke invloed die je zegt te hebben (ook al gaat het via die internationale micronatie organisatie): kan je een concreet voorbeeld geven?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:21:
- Al een 3 keer, als het niet meer is, uitgelegd. De micronatie kan er in de meeste gevallen weinig aan doen. In sommige gevallen weigert een micronatie dit en word deze 'overgenomen' meestal door een conflict van de macronatie.
[ Voor 10% gewijzigd door Medidem op 02-10-2011 18:37 ]
Nogmaals de definitie van onafhankelijkheidZonder de onafhankelijkheid kan geen andere micronatie je onafhankelijkheid erkennen, hiermee kom je niet in micronationale organisatie's en heb je dus ook niet de positie die je wil hebben
Snap je nou werkelijk niet dat je de erkenning van een respectable partij nodig bent?Met onafhankelijk wordt bedoeld, dat een land of staat niet (meer) bestuurd wordt door een ander land en volledig kan beslissen over zijn of haar binnenlandse en buitenlandse politieke beleid.
De status van onafhankelijkheid wordt internationaal bepaald door erkenning door andere staten.
Ow, nu is het opeens een plek voor discussie?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:09:
Het punt dat ik maakte was gebaseerd op het feit dat ik dacht dat dit een discussieforum was ; niet een 'laat ik maar wat posten dat nergens op gebaseerd is en dit brengen als de waarheid'.
Hoe rijm je dat met -wederom- je eigen woorden?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:45:
Dit is geen discussie, het is ook niet zo dat ik geen mensen met een andere mening respecteer. Het is zo dat de mening gebaseerd is op offtopic opvattingen, ik zou nogsteeds graag een onderwerp verandering willen.
Inhoudelijk,Tevens vertel je steeds dat ik niet inhoudelijk erop in ga, weet je wat het woord inhoudelijk inhoud? En lees je niet toevallig, puur toevallig, overal overheen?..
[ Voor 14% gewijzigd door Sjaakmeister op 02-10-2011 18:55 ]
Er worden bijvoorbeeld in de politiek dingen besloten zoals; de werking, toekomst van de geldeenheid. Diplomatie en dergelijke. Om een aantal voorbeelden te geven:Medidem schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:36:
[...]
Met potentieël doelde ik op het feit dat jullie nog niet zijn 'opgericht' (of wel al?). Dus inderdaad, hoeveel leden je groepje momenteel heeft. Voor mij is 8-10 personen tot nu toe in ieder geval het meest concrete feit dat ik te weten ben gekomen in dit topic.
[...]
Okay, duidelijk. De 6.2km2 versus 6200m2 zorgde bij mij voor enige verwarring.
[...]
Maar wat bepaal je dan bijvoorbeeld, als je toch de regels van het macro-land moet volgen? Kan je een concreet voorbeeld geven? Hetzelfde voor de politieke invloed die je zegt te hebben (ook al gaat het via die internationale micronatie organisatie): kan je een concreet voorbeeld geven?
En even in het algemeen, hoewel het vanuit jou opzicht wellicht niet zo lijkt, ik ervaar Tweakers als een behoorlijk ruimdenkende community waar ruimte is voor elk standpunt. In dit topic ben ik nog maar weinig onwelwillendheid tegengekomen. Volgens mij begrijpen de meesten het principe gewoon niet en vragen om extra uitleg. Niet om enkel kritiek te uiten, maar om het beter te begrijpen. Dus als een vraag herhaald wordt, betekent dat wellicht dat mensen meer uitleg vanuit een andere invalshoek nodig zijn. Bedenk je wel, jij bent waarschijnlijk al jaren aan dit concept en idee gewend, maar niet iedereen is er zo mee bekend.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 18:56 ]
Jammer voor je. Jij zegt iets, dit is een open forum, dus ik mag reageren. Iets wat jij waarschijnlijk liever niet ziet in je 'droomwereld'Sorry ik ga het niet nogmaals uitleggen. Als jij het niet snapt dan vind ik dat logisch, je bent waarschijnlijk zoals gezegd geen micronationalist. Dat is niet lullig bedoeld, dus geen reden om op in te gaan. Enkel een constatering..
Dat komt alleen maar voort uit het gebruik van het woord 'onafhankelijkheid' vanuit jou kant. Per definitie ben je anderen nodig om onafhankelijkheid te bereiken.Zoals dat je denkt dat je een erkenning van een staat nodig hebt. Je legt in feite uit wat het verschil is tussen micronaties en macronaties, volgens mij denk je echt dat een micronatie alles is/wil.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 19:29 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Sjaakmeister op 02-10-2011 19:54 ]
In hoeverre wijkt dit af van kleuterschool gedrag?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:45:
[...]
Er worden bijvoorbeeld in de politiek dingen besloten zoals; de werking, toekomst van de geldeenheid. Diplomatie en dergelijke. Om een aantal voorbeelden te geven:
- De toevoeging van de geldeenheid met een andere eenheid. Kortom; de samenvoeging van 2 geldeenheden.
- Relaties met andere micronaties: Bijvoorbeeld een micronatie blokkeren tijdens een 'vergadering' van de organisatie, bijvoorbeeld omdat deze een oorlog voert. En wij tegen micronationale oorlogen zijn.
- Het bepalen of de grenzen uitgebreid moeten worden, wat er van de inwoners word verwacht: Bijvoorbeeld, word er verwacht dat het gebied wat de inwoners bezitten bij de microstaat gevoegd als grondgebied of niet
Dat voorbeeld wat heeft dat te maken met de toekomstplannen? Dat is toch enkel een stukje PR-management?- In de regering word ook bepaald wat de toekomstplannen zijn, de visies en standpunten van dat kabinet.
Poltieke invloed is gering zoals gezegd. Een voorbeeld kan zijn de media die een documentaire maakt over de micronationale organisatie en hier vervolgens vragen over worden gesteld in het land waar dat gebeurd (zijn al een aantal voorbeelden van te vinden. En het gebeurd steeds vaker.
Dan ben je bij dezen uitgenodigd om hier (in je eigen woorden) een verhaal neer te plempen over wat een micronatie is, geen linkjes, geen wikipedia quotes. Gewoon een duidelijk verhaal uit jouw mond(/vingers)...Tevens zijn alle dingen die je zegt gebaseerd op het feit dat je micronaties niet begrijpt. Zoals dat je denkt dat je een erkenning van een staat nodig hebt. Je legt in feite uit wat het verschil is tussen micronaties en macronaties, volgens mij denk je echt dat een micronatie alles is/wil.
Ik heb hier sterk mijn twijfels bij, ik denk eerder dat het gewoon niet uitgewerkt is en enkel maar wat losse flodders is...Dit heeft niet met jou te maken, maar met het feit dat micronationalisme nogal vaag, en lastig te begrijpen is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 22:18 ]
Als er niet meer informatie is, hoe kan je dan claimen dat mensen onwaarheden verkondigen? Dat weet je dan toch helemaal niet, aangezien die info er helemaal niet is?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:16:
Gomez, Gast ik heb een aantal keer in de eerste pagina's uitgelegd (evenals de beginpost) wat volgens mij een micronatie is. Daarna heb ik links gegeven om de feitelijke informatie te laten zien.
Meer informatie is er simpelweg niet
Nogmaals dan : Wat is precies een micronatie?Als je een specifieke vraag hebt beantwoord ik die graag.
Dat staat in de reacties.'eerste pagina's uitgelegd'.Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:49:
[...]
Als er niet meer informatie is, hoe kan je dan claimen dat mensen onwaarheden verkondigen? Dat weet je dan toch helemaal niet, aangezien die info er helemaal niet is?
[...]
Nogmaals dan : Wat is precies een micronatie?
En over je startpost die is als volgt opgebouwd :
- Stukje vaagheid met woorden als : vaak, meeste gevallen, kan men proberen (oftewel hier wordt niets concreets gezegd)
- Dan krijgen we een voorbeeld sealand wat later in dit topic toch niet als gelijkwaardig met jouw idee wordt genoemd dus slecht voorbeeld.
- Dan krijgen we een voorbeeldje hutt province, wat voor zover ik kan zien ook weer iets totaal anders is (want daar was een wettelijke mogelijkheid voor)
- Dan krijgen we een stukje proza over wat je wil gaan bereiken maar wederom niets concreets (ik zal het maar niet gaan hebben over het realiteitsgehalte van dit gedeelte als je je buiten de macronatie politiek houdt)
- Dan krijgen we redenen / voordelen (waar zijn de voordelen?)
- Dan zeg je dat er niets veranderd behalve dat je wel de voordelen hebt (die dus niet gegeven zijn)
Zeg mij dan maar waar beschreven staat wat een micronatie is. Ik zie het niet (en afaik komt dat niet doordat ik geen micronationalist ben, maar doordat het er simpelweg niet staat)
Behalve het stukje belasting heffen (wat ik geen zin heb om op te zoeken) wie zegt er waar dat jij iets gezegd hebt. Of vragen mensen zich sommige dingen af omdat er iemand (ik zal jou niet bij naam benoemen hoorVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:51:
[...]
Dat staat in de reacties.'eerste pagina's uitgelegd'.
Ik kan claimen dat het onwaarheden zijn, omdat men doet alsof ik dat heb gezegd. Wat dus niet zo is, nogal makkelijk te zien dat dat onwaarheden zijn, nietwaar?
Dus ik heb je hele startpost ontleed omdat je claimde dat het daarin stond, maar nu moet ik weer ergens anders kijken? Is het nou echt zo moeilijk om een simpel concreet antwoord te geven, of ga je altijd maar blijven verwijzen?Trouwens. wat een micronatie is, ehm.. 1 tip. 2 reacties geleden
Waarbij 1,3 en 4 simpelweg opgaan voor alles en iedereen wat grondgebied bewoont.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:16:
- Mogelijkheid tot diplomatiek
- Het streven naar een zo compleet mogelijk (nieuwe) staat. onafhankelijk of niet.
- een inwoneraantal
- een grondgebied
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq