Verwijderd

Uit hoeveel personen edit: inwoners bestaat je micronatie momenteel eigenlijk?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 14:55 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is me nog steeds niet duidelijk hoe je binnen een micronatie (die binnen het gebied van een "macronatie" ligt) je eigen rechten en plichten kan gebruiken.

Voorbeeld: drugs. Je kunt zeggen dat dit binnen %Micronatiestan% is toegestaan, maar toch komen %ze% je halen. Wikipedia noemt niet voor niets criminaliteit als een reden voor een micronatie. Heb genoeg wapens en je bent als drugsdealer in Mexico defacto je eigen baas. Met een eigen politiek stelsel: dictator = baas. En een eigen munt: kg wit poeder. Maar toch komt op een dag de politie buurten.

Jezelf vrijwillig extra regels opleggen kan natuurlijk ook. Binnen een klooster moet je niet gaan streaken, binnen een studentenhuis kan dat dan weer wel worden geaccepteerd. Je blijft binnen de bandbreedte die de NL wet je geeft. Net als binnen een bedrijf gelden huisregels, binnen een gezin, binnen een klooster, etc. Maar we zullen ons toch echt aan de wetgeving moeten houden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:41

Fiber

Beaches are for storming.

monkyswing schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:51:
Wat is de ultieme goal eigenlijk van dit project?
Ik ben voor zoiets:
Space: The final frontier
These are the voyages of the Starship, Enterprise
Its 5 year mission
To explore strange new worlds
To seek out new life and new civilizations
To boldly go where no man has gone before

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
monkyswing schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:51:
Wat is de ultieme goal eigenlijk van dit project?
Ons redelijke doel is tot een fifth world te behoren. De onderstaande link geeft hier meer duidelijkheid over.
Kortom het groeien binnen de micronationale wereld:
http://micronations.wikia.com/wiki/Sixth_World

We stellen daarna onze doelen bij aan hoe ver we komen, en hoe geslaagd de politiek is. Zodoende kunnen wij dit nog niet met zekerheid vaststellen.

@F_J_K

Zo moet je het zien inderdaad. de laatste vergelijking die je maakt klopt. en ik heb nooit anders beweert dan dat we ons aan de wetgeving moeten houden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 14:59 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah. Dan snap ik het :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:52:
[...]

Onwaarheden vertellen omdat er kennelijk dingen nog niet duidelijk zijn is ook niet de oplossing.

Inderdaad een simpele vraag. Ik geef alleen wel een lang antwoord: Als inwoner zal je ten eerste in het districtenstelsel opgenomen moeten worden, dit word in kaart gebracht (dus waar in nederland de inwoners wonen) en op die manier is er invloed op het leven dmv politiek.
Dat was dus de vraag, op welke manier is die invloed er dan. Dat de invloed die je hebt is dat je invloed hebt is niet echt een antwoord. En dat je in een district wordt opgenomen zie ik ook niet echt als een voordeel.
Op ander vlak kan men bijvoorbeeld titels krijgen die binnen de micronatie(belangrijk) te gebruiken zijn.
De voorzitter van de voetbal vereniging kan ik ook een titel geven, maakt het nog geen natie.
Verder denk ik zelf dat het micronationale geld ook invloed zal hebben, dit word morgen beslist. Als het aan mij ligt dan gaat het invloed hebben
Oké een eigen munteenheid gaan gebruiken heeft wat invloed en hoort wel bij een natie. Al is dat enkel in het geval dat het daadwerkelijk grootschalig gebruikt gaat worden, en ben ik heel negatief als ik zeg dat het totaal niet in de praktijk gebruikt zal worden? Hoeveel inwoners verwachten jullie uberhaupt? En hoeveel daarvan denk je dat dat geld voor serieuse dingen echt zullen accepteren? Sowieso hoe ga je dat geld verdelen? Of doe je gewoon een vaste wisselkoers met de euro?
Voor de rest hebben claims ook nog invloed op het leven van een inwoner. Je kunt bijvoorbeeld deze claims bezoeken (zo heeft een andere micronatie bijvoorbeeld een claim op antartica, en heeft hier een reis naar gemaakt)
Ik kan ook met de voetbal vereniging op vakantie, maakt het ook geen natie (vooral dat geen hond die claim serieus neemt).
+ als je in de politiek gaat binnen de micronatie zul je ook te maken krijgen met diplomatiek en handel.
Wat voor een handel moet ik dan aan denken? En ik krijg toch echt het idee dat hier een natie is voor degene die politicus willen spelen, zonder daadwerkelijk de politiek in te gaan, terwijl normaal toch het idee is dat de politici ervoor de natie zijn (en zelfverrijking).

Verwijderd

Topicstarter
Het eerste gedeelte ga ik niet op in, dat politiek in invloed heeft is logisch en niet uit te leggen.
De voorzitter van een voetbalvereniging heeft geen: grondgebied(oké misschien wel:p) inwoners en diplomatiek. De beginselen van een microstaat.
Over het gedeelte watbetreft de munteenheid kan ik zoals gezegd niet op antwoorden. Als het aan mij ligt zal het niet in vaste wisselkoers staan met de euro. Maar dit alles bespreken we, zoals een aantal keer eerder gezegd: Morgen. Bij handel in een micronatie kun je denken aan micronationale collecters items, en dergelijke. De meeste zeggen inderdaad niks, maar er zitten items tussen welke je als micronatie wel wilt hebben. te denken aan documenten.

En het is zoals eerder gezegd interessant voor een selecte groep mensen. Micronationalisten. En in deze micronatie waarschijnlijk alleen voor mensen die ook mee willen werken aan een nieuw politiek systeem. Ik vind het hooguit onnodig steeds te moeten reageren op niet serieuze reacties, met vergelijkingen die werkelijk nergens op slaan. Ik begrijp dat mensen andere meningen hebben, maar laat de mensen die de mening van micronationalisme delen ook in hun waarden. (Bijvoorbeeld met wat je zegt 'dat het een natie is voor degene die politicus willen spelen', als dat zo zou zijn zouden ze wel de macronationale politiek in gaan hé)

PS: Je kunt niet voor alle mensen spreken. Ik weet bijna zeker dat er mensen zijn die de claims wel serieus nemen. Er valt tevens ook niks aan te geloven. Of wel, het gebied is maar (bijna) 6,2 km2. Dat is niks.

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:57:
Oké een eigen munteenheid gaan gebruiken heeft wat invloed en hoort wel bij een natie. Al is dat enkel in het geval dat het daadwerkelijk grootschalig gebruikt gaat worden, en ben ik heel negatief als ik zeg dat het totaal niet in de praktijk gebruikt zal worden? Hoeveel inwoners verwachten jullie uberhaupt? En hoeveel daarvan denk je dat dat geld voor serieuse dingen echt zullen accepteren? Sowieso hoe ga je dat geld verdelen? Of doe je gewoon een vaste wisselkoers met de euro?
Bitcoins worden al op relatief veel plaatsen geaccepteerd (en zijn ook binnen een paar seconden in te wisselen voor euro's), dus iets nieuws verzinnen is ook niet zo handig.

Als je zegt dat het in werkelijkheid voor euro's tegen een vaste koers is in te wisselen, dan heb je dus alweer met de belastingdienst te maken. Over virtuele items hoef je geen belasting te betalen, voor zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt nog voor het proberen te begrijpen. Het is een onderwerp dat lastig uit te leggen is.

@ Gang-ster

Dat probleem is er ook inderdaad. Tevens vind ik dat je nog niet veel bereikt als je de munteenheid gelijk stelt aan een andere muntheid. Maargoed we zullen zien morgen ;)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als je het hebt over "invloed", wat voor invloed bedoel je dan? En wat voor "diplomatieke betrekkingen"?

Ik krijg sterk de indruk dat vooral binnen de micronationale wereld de micronaties heel serieus genomen wordt (zoals je telkens verwijst naar SeaworldSealand als succesnatie). In dat geval strekt te invloed die je hoopt te krijgen zich dus vooral uit binnen de micronationale wereld, want de normale wereld zal jullie weinig serieus nemen (ik neem tenminste niet aan dat Rutte bij jullie op audiëntie komt om de diplomatieke betrekkingen eens aan te halen).

Het is allemaal een leuk spelletje, en ongetwijfeld zijn jullie micronationalisten allemaal bloedserieus, maar heb niet de illusie dat er ook maar iets in de echte wereld bereikt kan worden.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Verwijderd

Topicstarter
Met invloed bedoel ik dat serieuzere micronaties af en toe diplomatiek voeren met macronaties. Zoals gezegd is dit een kleine invloed, maar ze hebben in dat geval wel degelijk invloed (wil je weten wat de invloed is? Dat zou ik niet weten. Dat verschilt per micronatie die contact heeft met macronaties) ook kan een micronationale organisatie, welke dus bestaat uit tientallen micronaties af en toe ook contact maken met macronaties. Hier is dus ook sprake van invloed, of tenminste contact met macronaties)
Het is trouwens Sealand :P

Ik heb ook altijd beweerd dat er een geringe dingen in de macronationale wereld bereikt kunnen worden.

Ik krijg nogal het gevoel dat mensen hier meer ervan verwachten dan mogelijk is, en zo heb ik het ook niet opgeschreven. Kijk alstjeblieft goed naar wat er overal in het topic staat. En bedenk er geen dingen bij (Niet tegen jou gericht naitsoezn)

[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 05-09-2016 12:19 . Reden: nickchange edit ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:13
Heb even de website bezocht van Sealand, echt open zijn ze daar niet..........

Het enige wat een beetje up to date lijkt is de shop.............

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:13:
Heb even de website bezocht van Sealand, echt open zijn ze daar niet..........

Het enige wat een beetje up to date lijkt is de shop.............
Het inwoneraantal is 1-5 .. het grondgebied voor maximaal iets van, laten we zeggen 15 personen. Ik vind het niet heel gek om eerlijk te zijn, haha :9

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 16:58

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

F_J_K schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:54:
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe je binnen een micronatie (die binnen het gebied van een "macronatie" ligt) je eigen rechten en plichten kan gebruiken.

Voorbeeld: drugs. Je kunt zeggen dat dit binnen %Micronatiestan% is toegestaan, maar toch komen %ze% je halen. Wikipedia noemt niet voor niets criminaliteit als een reden voor een micronatie. Heb genoeg wapens en je bent als drugsdealer in Mexico defacto je eigen baas. Met een eigen politiek stelsel: dictator = baas. En een eigen munt: kg wit poeder. Maar toch komt op een dag de politie buurten.

Jezelf vrijwillig extra regels opleggen kan natuurlijk ook. Binnen een klooster moet je niet gaan streaken, binnen een studentenhuis kan dat dan weer wel worden geaccepteerd. Je blijft binnen de bandbreedte die de NL wet je geeft. Net als binnen een bedrijf gelden huisregels, binnen een gezin, binnen een klooster, etc. Maar we zullen ons toch echt aan de wetgeving moeten houden.
Dat is op zich een goed punt. Wat is het verschil tussen een klooster, een sekte, een commune aan de ene kant en een micronatie aan de andere kant?

Modbreak:Vanaf nu graag allemaal on topic en serieus. Ik heb geen tijd, zin en energie om het topic helemaal door te gaan spitten en individuele waarschuwingen uit te delen, maar u wordt allen vriendelijk verzocht om u vanaf nu aan de regels te houden zoals die in Micronatie W&L gelden. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 30-09-2011 17:51 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad een goed punt Albantar,
Ik persoonlijk denk dat het te maken heeft dat een micronatie streeft naar het totaal plaatje, en bijvoorbeeld een klooster sekte of commune zich meer richten op één gebied/idee. Correct me if im wrong! Van sektes, kloosters en communes weet ik namelijk wat minder af ;)

In theorie zou een van de genoemde gemeenschappen inderdaad ook een micronatie kunnen zijn: Mits ze voldoen aan de basisvoorwaarden:

1- een grondgebied
2- de mogelijkheid tot diplomatiek (dat kan wel lastig worden bij de voorbeelden)
3- een grondgebied.

Hoewel dit al een klein beetje van het orginele onderwerp af gaat. desalniettemin is het interessant er wel eens over na te denken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 17:55 ]

• Tens
Mx. Alba schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:48:
[...]

Dat is op zich een goed punt. Wat is het verschil tussen een klooster, een sekte, een commune aan de ene kant en een micronatie aan de andere kant?
Daar raak je een heikel punt:
Kloosters zijn aan het uitsterven,
Communes werken een tijdje, totdat de mensen die er echt voor gaan en zich inzetten erachter komen dat de commune vnl bevolkt wordt door mensen die geen zin hebben om een poot uit te steken,
En sektes zijn ook niet echt gezond

Dus als je geen verschil ziet lijkt me enige twijfel om er aan te beginnen wel terecht.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
De genoemde; kloosters/communes/sektes zijn gericht vanuit meestal 1 standpunt of mening. Net als het geloof dus is (hoewel dat ingewikkelder uitgelegd is)

Micronaties groeien en komen de laatste tijd (+/- 5/10 jaar met in de afgelopen 2 jaar nog eens een versterkte groei) juist meer en meer in de aandacht. Misschien ziet men het als een altenaartief van de genoemde punten?
Ik weet het ook niet, maar dat lijkt me niet sinds dat de doelstellingen die micronaties hebben over het algemeen heel anders (en dat is nog een understatement) zijn dan deze van kloosters communes of sektes ;)

Ik kan als jullie het willen wel een aantal doelstellingen en standpunten van andere al bestaande micronaties opzoeken en posten, dan kunnen jullie het verschil ook zien?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 18:06 ]

• Sissors
  • Niet online
@dltni (en abaltar als die waarschuwing ook richting mij is),

Ik ben volkomen serieus en absoluut niet aan het trollen ofzo. Ik zie gewoon totaal niet in wat voor een invloed dit in de praktijk op jullie inwoners heeft.
De voorzitter van een voetbalvereniging heeft geen: grondgebied(oké misschien wel:p) inwoners en diplomatiek. De beginselen van een microstaat.
Voetbal vereniging zal meer grondgebied hebben dan jullie (al is het allemaal het grondgebied van de Nederlandse staat), of je het nou inwoners of leden noemt, verschil zie ik nog niet echt, en diplomatiek is er wel zeker, al noemen ze het dan vergaderingen/borrels/whatever met andere verenigingen en bedrijven.
lijkt me niet sinds dat de doelstellingen die micronaties hebben over het algemeen heel anders (en dat is nog een understatement) zijn dan deze van kloosters communes of sektes
Dat het anders is dan een sekte geloof ik wel, maar is het zo anders dan de doelstelling van een commune? Dat kan flink variëren ook wat hun doelstellingen exact zijn, maar in principe is dat volgens mij ook gewoon een micronatie, met als verschil dat die wel in de praktijk zo veel mogelijk onafhankelijk willen zijn van de macronatie waar ze inzitten, en dus ook met zijn allen op een stuk grond gaan wonen.

En ik ben wel benieuwd naar de doesltellingen van andere micronaties, en dan vooral ook hoe en in hoeverre ze die bereiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 30-09-2011 19:33 ]

• Tens
Wat ik er zo over kan vinden, lijkt het me allemaal wat ludiek:

vb Cakeland:
Number of citizens 20
Number of active citizens 14
Political Parties in Cakeland 8 (waarvan een aantal dan weer niet cakeland als basis lijken te hebben)

Ark Maramia
Number of citizens 3

http://micronations.wikia.com/wiki/Cakeland

Maar ik ben benieuwd naar de doelstellingen en oprichting van jouw micronatie

[ Voor 11% gewijzigd door Tens op 30-09-2011 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer

voetbalverenigingen zijn niet groter dan 6000m2. Voor de rest is het alleen maar goed dat je dit kritisch bekijkt, hier leren mensen ook wat van (hoewel je ook ziet dat het er niet overzichtelijker van word)

Ik zal nu zeer aantal verschillende micronaties en de daarbij komende doelstelling opschrijven.
- Grand Duchy of Flandrensis met als doelstelling welke zich richt op de ontwikkeling van mensen, een soort pre-politiek als men begrijpt wat ik hiermee bedoel.

“When people see our website, than many have a wrong impression about us. Some think that we suffer from megalomania, others think that this is a game and that we life in our fantasy. But people who judge us do not even bother to understand what micronationalism really is.
I founded Flandrensis as a small hobby, something to be busy. I started my own place in this world, and luckily I could count on the interest from my friends. They too wanted to help to build our own 'nation', our own place in this world. And today more than 70 people share this dream.
It is not our intention to play a noblemen or a dictator, to dominate others. No, many join because they have something to contribute. They consider Flandrensis as an opportunity to develop their skills: politics, diplomatic, cultural, media or economic.
In our short history we have five constitutional reforms, three several newspapers, a film company, two different festivals, etc. On April 21, 2010 Flandrensis was even in a documentary on the RTBF (Belgian national television)!
Although, our history also has dark pages because of some conflicts. But we have a respectful and peaceful reputation in the micronational community and we were rewarded with the first micronational movie award and peace award!
But the best about micronationalism is you get to know people from all over the world, you make friendships and exchange ideas. All of this is the true spirit of micronationalism...
Niels of Flandrensis, January 2011”

Deze doelstellingen zijn behaald, en Flandrensis heeft een respectabele 70-80 inwoners.

- The Republic of Minerva was one of the few modern attempts at creating a sovereign micronation on the reclaimed land of an artificial island in 1972. The architect was Las Vegas real estate millionaire and political activist Michael Oliver, who went on to other similar attempts in the following decade. Lithuanian-born Oliver formed a syndicate, the Ocean Life Research Foundation, which allegedly had some $100,000,000 for the project and had offices in New York and London. They anticipated a libertarian society with "no taxation, welfare, subsidies, or any form of economic interventionism." In addition to tourism and fishing, the economy of the new nation would include light industry and other commerce. According to Glen Raphael, "The chief reason that the Minerva project failed was that the libertarians who were involved did not want to fight for their territory."[1] According to Reason, Minerva has been "more or less reclaimed by the sea".[2] The site chosen for the Republic was the Minerva Reefs in the Pacific Ocean.

Mislukt omdat de vlag dus neer werd gehaald door ' A Tongan expedition '. Desalniettemin zijn dat dus de doelstellingen

-http://micronations.wikia.com/wiki/Republic_of_Talossa Dit is een micronatie, jawel.. afgescheiden van een andere micronatie. Ik weet er verder niks over en heb het zelf ook niet gelezen maar er staat veel informatie

- http://micronations.wikia.com/wiki/Holy_Empire_of_Reunion Dit is een micronatie met peak population 744. ook staan er duidelijke punten.

PS: Voor meer informatie staan hier een aantal micronaties, de verschillen tussen micronaties en meer informatie die mensen hier interessant kunnen vinden! http://micronations.wikia.com/wiki/Micronation

Verwijderd

Topicstarter
PS: We zijn nu bezig met het 'team' aan het overleggen wat onze standpunten zijn. Ik heb te horen gekregen dat 1 iemand het niet met alles eens is. We stellen een document op met duidelijke informatie betreffende de standpunten en doelstellingen. Ik verwacht dat deze zaterdag of zondag af is, hoe eerder we het eens zijn hoe sneller het online staat.
Ik zal het dan hier posten.

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:09:
[...] Bij handel in een micronatie kun je denken aan micronationale collecters items, en dergelijke. De meeste zeggen inderdaad niks, maar er zitten items tussen welke je als micronatie wel wilt hebben. te denken aan documenten.

En het is zoals eerder gezegd interessant voor een selecte groep mensen. Micronationalisten. En in deze micronatie waarschijnlijk alleen voor mensen die ook mee willen werken aan een nieuw politiek systeem. [...]
Ik zie eerlijk gezegd bij jullie nog steeds het verschil niet met een rollenspel, en eigenlijk steeds minder. Ik had eigenlijk gedacht dat jullie veel meer de kant van een 'gated community' op zouden gaan. Dat zou ik veel meer serieus nemen, omdat die in veel landen echt bestaan. Die zijn ook veel minder vaag, maar garanderen hun inwoners vooral rust, gemak en veiligheid, onder voorwaarde dat ze zich aan de strenge regels houden en veel geld betalen. Minder blabla, meer echte voordelen. Kost wel wat maar dan heb je ook wat. (Niet dat ik daar verder een voorstander van ben, ze zijn over het algemeen dodelijk saai, vreselijk duur en niet echt sociaal richting de rest van de wereld...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Fiber schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:32:
[...]

Ik zie eerlijk gezegd bij jullie nog steeds het verschil niet met een rollenspel, en eigenlijk steeds minder. Ik had eigenlijk gedacht dat jullie veel meer de kant van een 'gated community' op zouden gaan. Dat zou ik veel meer serieus nemen, omdat die in veel landen echt bestaan. Die zijn ook veel minder vaag, maar garanderen hun inwoners vooral rust, gemak en veiligheid, onder voorwaarde dat ze zich aan de strenge regels houden en veel geld betalen. Minder blabla, meer echte voordelen. Kost wel wat maar dan heb je ook wat. (Niet dat ik daar verder een voorstander van ben, ze zijn over het algemeen dodelijk saai, vreselijk duur en niet echt sociaal richting de rest van de wereld...)
Je kan een gated community net zo veel een rollenspel noemen als een micronatie, niet.
Wij zouden ook geld kunnen vragen (wel lastig via de wetgeving) en daar als een soort verzorgingsstaat het geld aan kunnen uitgeven. Maar dit is juist waar we tegen zijn, er mag een verzorgingsstaat bestaan volgens ons. Maar we vinden dat deze in de meeste europees westerse landen zijn doorgeslagen.

En je kan me niet wijs maken dat gaten community's in het begin niet vaag zijn. Jij vergeet het feit dat we in de opstartfase zitten, en dat vind ik jammer als je hier rekening mee houd kun je zien dat er al best veel informatie beschikbaar is. Maar nog niet alles, dan zie je dat het goed loopt, maar nog niet af is.

Je bekijkt het project duidelijk vanuit een verkeerde manier (naar mijn mening).
Maar ieder zijn mening uiteraard.

Verwijderd

Volgens mij is er helemaal niets vaag aan gated communities.

Ik vind het overigens vreemd dat http://seasteading.org/ geen onderdeel uitmaakt van de TS. Op hele lange termijn (paar honderd jaar) zou ik me niet verbazen dat het concept van een overheid met een geweldsmonopolie ophoudt te bestaan (dat is zo ongeveer het grootste probleem van dit soort initiatieven).

Nu is het al zo dat veel militaire technologie bij bedrijven zit en er ook nog eens een hele hoop huurlingen meedoen in moderne conflicten. Nu is het ook nog eens zo dat overheden bijna alles uitbesteden, omdat ze zelf niets meer kunnen (c.f. "Willen jullie hooligans alsjeblieft ophouden? We hebben echt geen zin om tegen jullie op te treden."). Het lijkt me duidelijk dat de optelsom van deze ontwikkelingen er toe zullen leiden dat overheden een steeds minder belangrijke rol zullen gaan spelen in deze wereld en op een bepaald moment dus als totaal irrelevant kunnen worden bestempeld; ze zijn simpelweg niet zo goed in het oplossen van bepaalde problemen.

Het volgende artikel kan als een datapunt in deze hypothese worden gezien: http://nbnl.globalwhelmin...ubmarine-smuggle-cocaine/ . Het geeft aan dat een stukje militaire technologie dat 100 jaar geleden alleen nog voor overheden beschikbaar was, nu ook voor relatief kleine (criminele) organisaties toegankelijk is geworden.

Nederland is in zekere zin al compleet irrelevant, aangezien we niet eens meer een noemenswaardig leger hebben (we hebben niet eens kernwapens!). Je zou bijna zeggen dat Nederland geen bestaansrecht meer heeft en ook een poppenkast is :|. We zijn dan toevallig een onderdeel van de NAVO, maar eigenlijk bestaat die ook alleen maar met de gratie van de VS en om hun operaties iets legitiemer te laten lijken. (Van de vele oorlogen die zijn gevoerd, kun je als buitenstaander eigenlijk nooit weten waarom er uiteindelijk echt oorlog is gevoerd. Is het om de oorlogsindustrie maar te laten produceren? Is het puur imperalisme? Misschien willen ze hun nieuwe speelgoed uitproberen? Misschien is het gewoon de concurrentie de kop indrukken, voordat ze te machtig worden? Misschien zijn de aanslagen van 9/11 wel exact zo gegaan als is verteld (niet erg waarschijnlijk)).

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 16:11
Fiber schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:23:
Je vergeet het belangrijkste: Een leger... ;)
Ach, IJsland doet het prima zonder leger. Ik vraag me af wanneer de PVV op het idee komt ons geld daar met geweld terug te gaan halen; tenslotte is het ongeveer het enige land dat we "aankunnen".

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Verwijderd

Spheroid schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:20:
[...]

Ach, IJsland doet het prima zonder leger. Ik vraag me af wanneer de PVV op het idee komt ons geld daar met geweld terug te gaan halen; tenslotte is het ongeveer het enige land dat we "aankunnen".
Relevant: Wikipedia: Lijst van landen zonder leger

Ze zijn dus wel lid van de NAVO. Hoeveel zou dat nu eigenlijk kosten om bij dat clubje te mogen horen?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:15:
Ik vind het overigens vreemd dat http://seasteading.org/ geen onderdeel uitmaakt van de TS. Op hele lange termijn (paar honderd jaar) zou ik me niet verbazen dat het concept van een overheid met een geweldsmonopolie ophoudt te bestaan (dat is zo ongeveer het grootste probleem van dit soort initiatieven).
Ik hoop van niet. Het alternatief voor het geweldsmonopolie van de overheid is namelijk dat iedereen over wapens beschikt.
Nu is het ook nog eens zo dat overheden bijna alles uitbesteden, omdat ze zelf niets meer kunnen (c.f. "Willen jullie hooligans alsjeblieft ophouden? We hebben echt geen zin om tegen jullie op te treden.").
De overheid kan alles maar wil niet alles meer. Je kunt die hooligans natuurlijk ook gewoon afschieten maar dat ligt nogal gevoelig bij de burger. Misschien is dat ook maar beter.
Het lijkt me duidelijk dat de optelsom van deze ontwikkelingen er toe zullen leiden dat overheden een steeds minder belangrijke rol zullen gaan spelen in deze wereld en op een bepaald moment dus als totaal irrelevant kunnen worden bestempeld; ze zijn simpelweg niet zo goed in het oplossen van bepaalde problemen.
Zolang de overheid als enige over ons belastinggeld beschikt hoef je niet bang te zijn dat de overheid irrelevant wordt.
Het volgende artikel kan als een datapunt in deze hypothese worden gezien: http://nbnl.globalwhelmin...ubmarine-smuggle-cocaine/ . Het geeft aan dat een stukje militaire technologie dat 100 jaar geleden alleen nog voor overheden beschikbaar was, nu ook voor relatief kleine (criminele) organisaties toegankelijk is geworden.
Alle technologie wordt uiteindelijk goedkoper en betaalbaarder. En die Colombiaanse drugscriminelen hebben echt geen onderzeeër gebouwd waar de Amerikaanse marine van onder de indruk is.
Nederland is in zekere zin al compleet irrelevant, aangezien we niet eens meer een noemenswaardig leger hebben (we hebben niet eens kernwapens!).
Kernwapens zijn geen criterium voor een "noemenswaardig" leger tenzij je erg aan statussymbolen hecht.
Je zou bijna zeggen dat Nederland geen bestaansrecht meer heeft en ook een poppenkast is
Wat is het alternatief? Een Duitse deelstaat worden? Beter nog, aansluiting bij Frankrijk, dan hebben we ook direct die kernwapens die je zo belangrijk vindt.
Is het om de oorlogsindustrie maar te laten produceren? Is het puur imperalisme? Misschien willen ze hun nieuwe speelgoed uitproberen? Misschien is het gewoon de concurrentie de kop indrukken, voordat ze te machtig worden?
Misschien gewoon omdat militair ingrijpen voor een militaire grootmacht wel erg voor de hand ligt.
if all you have is a hammer, everything looks like a nail
Misschien zijn de aanslagen van 9/11 wel exact zo gegaan als is verteld (niet erg waarschijnlijk)).
Altijd leuk, zo'n suggestieve opmerking, en dan de rest aan de fantasie van de lezer overlaten. Zolang jij niet met een betere theorie en een boel ondersteunend bewijs komt, ga ik ervan uit dat er echt twee vliegtuigen in het WTC vlogen.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:49:
Hoeveel zou dat nu eigenlijk kosten om bij dat clubje te mogen horen?
IJsland kreeg het lidmaatschap vermoedelijk gratis. Door z'n ligging tussen Noord Amerika en Europa is IJsland strategisch immens belangrijk. In mei 1940 hebben de Britten het land zelfs bezet om te voorkomen dat de Duitsers er eerder zouden zijn.

• Fiber

Fiber

Spheroid schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:20:
[...]
Serieus? Dat wist ik niet. Dat opent perspectieven
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:49:
[...]
Relevant: Wikipedia: Lijst van landen zonder leger
Ze zijn dus wel lid van de NAVO. Hoeveel zou dat nu eigenlijk kosten om bij dat clubje te mogen horen?
Leuke Wiki pagina, die kende ik nog niet. Dank!
downtime schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:16:
[...]
Wat is het alternatief? Een Duitse deelstaat worden?
[...]
Van mij mag dat morgen nog, geen slecht idee, ik stem voor, maar dat is ook nogal off topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 02-10-2011 01:06 ]

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:35

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Is de term 'virtuele natie' niet wat passender bij het hele onderwerp waar hierover wordt gesproken. Ook omdat je bij micronatie misschien zou denken aan een natie dat wel onafhankelijk is maar gewoon een kleine grondgebied heeft.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
AxzZzel schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:46:
Is de term 'virtuele natie' niet wat passender bij het hele onderwerp waar hierover wordt gesproken. Ook omdat je bij micronatie misschien zou denken aan een natie dat wel onafhankelijk is maar gewoon een kleine grondgebied heeft.
Nee, hetgeen je verteld is namelijk al de definitie van een dwergstaat. (soms ook ministaat genoemd)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:25

Dido

heforshe

Ik begrijp dat de ts moe wordt van de reacties die hij ziet als niet-serieus en ongeinformeerd, maar als ik eerlijk ben dan vind ik ook dat hij erg karig is met informatie.

Het is mij nog steeds niet duidelijk, bijvoorbeeld, wat voor daadwerkelijke invloed de inwoners van zijn staat kunnen uitoefenen, en waarop. En dan bedoel ik met name dat ik geen enkel voorbeeld heb gezien dat iemand invloed zou kunnen hebben op iets waarop hij of zij in het normale leven geen invloed uit kan oefenen, behoudens invloed binnen de club zelf - maar dat verandert de realiteit werkelijk voor geen meter.

Als je met de club bij elkaar zou gaan wonen zou je nog iets kunnen hebben aan het afspreken van bepaalde gedragsregels (de aangehaalde vergelijking met een klooster of een studentenhuis), maar als iedereen blijft zitten waar ie zit, wat voor gedragsregels kun je dan verzinnen die enige invloed hebben? Je noemde een abortusstandpunt, maar wat ga je daar in de praktijk mee doen? Als je vrijere regels wilt dan in Nederland mag je ze niet uitvoeren, als je striktere regels wilt is het volslagen onzinnig er "wetten" voor te verzinnen.

Ik zou trouwens sowieso willen aanraden voorzichtig te zijn met al te aggressieve gebiedsuitbreiding, je hebt het eerst over een goede 6000m2 aan grondgebied, en vervolgens over 6,2km2. Daarmee heb je je grondgebied (ik denk ondbedoeld) met een factor 1000 uitgebreid ;)

Wat betekent mijn avatar?

• MSalters
  • Laatst online: 10-12 14:13
Misschien wel de belangrijkste functie van een moderne staat (natie) is het heffen van belasting, wat een exclusieve taak is. Als land A de BTW vangt voor een transactie, dan doet land B dat niet. Grondgebied is dan een methode die gebruikt kan worden om te bepalen welk land de BTW mag heffen.

Ik kan je op een blaadje geven dat op de 6000 m2 die je in gedachten hebt, Nederland de BTW blijft heffen. Je "inwoners" mogen inkomstenbelasting blijven betalen. Zelfs de OZB zal je gewoon blijven betalen over die 6000 m2.

Ook jouw mogelijkheid om belasting te innen is afwezig. Een essentieel karakter van belasting is dat een staat die niet vrrijwillig maakt. Jouw natie mist die mogelijkheid.

Dus van alle kanten gezien faal je op een kernpunt van "nationhood". Dank aan Marx voor het inzicht dat economie de moderne staat definieert

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
Dido schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 02:30:
Ik begrijp dat de ts moe wordt van de reacties die hij ziet als niet-serieus en ongeinformeerd, maar als ik eerlijk ben dan vind ik ook dat hij erg karig is met informatie.

Het is mij nog steeds niet duidelijk, bijvoorbeeld, wat voor daadwerkelijke invloed de inwoners van zijn staat kunnen uitoefenen, en waarop. En dan bedoel ik met name dat ik geen enkel voorbeeld heb gezien dat iemand invloed zou kunnen hebben op iets waarop hij of zij in het normale leven geen invloed uit kan oefenen, behoudens invloed binnen de club zelf - maar dat verandert de realiteit werkelijk voor geen meter.

Als je met de club bij elkaar zou gaan wonen zou je nog iets kunnen hebben aan het afspreken van bepaalde gedragsregels (de aangehaalde vergelijking met een klooster of een studentenhuis), maar als iedereen blijft zitten waar ie zit, wat voor gedragsregels kun je dan verzinnen die enige invloed hebben? Je noemde een abortusstandpunt, maar wat ga je daar in de praktijk mee doen? Als je vrijere regels wilt dan in Nederland mag je ze niet uitvoeren, als je striktere regels wilt is het volslagen onzinnig er "wetten" voor te verzinnen.

Ik zou trouwens sowieso willen aanraden voorzichtig te zijn met al te aggressieve gebiedsuitbreiding, je hebt het eerst over een goede 6000m2 aan grondgebied, en vervolgens over 6,2km2. Daarmee heb je je grondgebied (ik denk ondbedoeld) met een factor 1000 uitgebreid ;)
Het is altijd 6,2km2 geweest. Maar ik rond het meestal af naar 6km2, oftewel 6000m2.
Voor de rest ga ik geen uitgebreid antwoord geven, sorry. Ik heb het voorheen in het topic gedaan. Maar het bleek dus niet te werken. Wat ik wel wil zeggen is dat het abortusstandpunt, net als het legaliseren van drugs iets is als de staat officieel onafhankelijk is. Wat niet ons hoofddoel is en wat (om reëel te zijn) amper te bewerkstelligen is. Ik heb dit enkel gezegd na een (ietwat offtopic dus)reactie van een andere persoon.
Voor de rest wil ik niet de realiteit veranderen, alleen tot voorbeeld zijn. Misschien dus een vorm van veranderen, maar niet het veranderen op zich.
waarop hij of zij in het normale leven geen invloed uit kan oefenen,
Politiek welke gebaseerd is op het moeten doorvoeren van de ideeën, en minder last heeft van partijen welke populaire dingen schrijven, en ze vervolgens allemaal niet waar maken.

Verder moet je het project zien als iets extra's, niet een 'vervanging'. Een vervanging is in feite onafhankelijkheid.

Tevens heb ik nooit beweert veel informatie te willen geven, misschien verwacht je dat. Maar ik merk wel meer in de reacties dat men zelf de dingen bedenkt, en vervolgens deze bedachte ideeën als waarheid presenteert als reactie op dit topic ;) Ik heb gezegd dat het project al een tijd bezig is, maar min of meer zich in de opstartfase bevind. Ik dacht dat dit duidelijk genoeg was dat ik nog niet over alles informatie kon geven, maar dan is dat bij deze : Een opstartfase betekend dat nog niet alles klaar is, verwacht niet dat alles compleet is qua informatie
Toch bedankt voor het lezen.

MSalters
Ik wil niet belasting heffen. Tevens heb ik ZELF ook al hetzelfde gezegd als jij zegt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 02:55 ]

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 02:46:
Het is altijd 6,2km2 geweest. Maar ik rond het meestal af naar 6km2, oftewel 6000m2.
Dat is geen afronden, dat is niet weten waar je het over hebt. Een vierkante kilometer is een gebied van 1 kilometer bij 1 kilometer, oftewel 1000 meter bij 1000 meter, oftewel 1 miljoen vierkante metertjes. Het maakt dus zoals gezegd een factor 1000 uit, en dan heb ik het niet over afronden.

Nu zal het verduveld weinig uitmaken of je 0,006km2 of 6km2 hebt, het stel allebei niet echt veel voor, maar ik krijg het idee dat dit soort slordigheidjes tekenend zijn voor het warrige en schijnbaar vrijblijvende karakter van deze hele onderneming.
Misschien ten onrechte, maar dat moet je dan maar aantonen :)
Voor de rest ga ik geen uitgebreid antwoord geven, sorry. Ik heb het voorheen in het topic gedaan. Maar het bleek dus niet te werken. Wat ik wel wil zeggen is dat het abortusstandpunt, net als het legaliseren van drugs iets is als de staat officieel onafhankelijk is. Wat niet ons hoofddoel is en wat (om reëel te zijn) amper te bewerkstelligen is. Ik heb dit enkel gezegd na een (ietwat offtopic dus)reactie van een andere persoon.
Voor de rest wil ik niet de realiteit veranderen, alleen tot voorbeeld zijn. Misschien dus een vorm van veranderen, maar niet het veranderen op zich.
Dus je gaat met een groep mensen bepaalde leefregels opstellen waar mensen in die groep, zonder dat ze geografisch geconcentreerd zijn, zich aan gaan houden, en ze zien die leefregels als voorbeeld voor anderen. Dat klinkt toch heel erg als een religie.
(Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie abortusstandpunt, maar dat gaat wellicht wat off-topic).
waarop hij of zij in het normale leven geen invloed uit kan oefenen,
Politiek welke gebaseerd is op het moeten doorvoeren van de ideeën, en minder last heeft van partijen welke populaire dingen schrijven, en ze vervolgens allemaal niet waar maken.
Maar je ging helemaal niets daadwerkelijk doorvoeren (althans, totdat je onafhankelijk bent, en dat was geen reëel doel). Je vervangt dus een politiek die last heeft van inefficiëntie door populisme door een symboolpolitiek zonder uitvoerende macht?
Verder moet je het project zien als iets extra's, niet een 'vervanging'. Een vervanging is in feite onafhankelijkheid.
Ok, maar ik zoek in alle vage beschrijvingen nog steeds wat voor extra's het nou biedt, behalve dus een aantal idealen die geformuleerd, maar niet ten uitvoer gebracht worden...
Tevens heb ik nooit beweert veel informatie te willen geven, misschien verwacht je dat.
Je lijkt verbaasd, maar als jij geen informatie geeft valt er weinig te bediscussieren.
Maar ik merk wel meer in de reacties dat men zelf de dingen bedenkt, en vervolgens deze bedachte ideeën als waarheid presenteert als reactie op dit topic ;)
Er worden aannames gemaakt om de gaten op te vullen die jij niet wilt verduidelijken. Ik snap dat je dat vervelend vindt, maar ik vind het niet meer dan logisch dat die aannames gemaakt worden.
Ik heb gezegd dat het project al een tijd bezig is, maar min of meer zich in de opstartfase bevind. Ik dacht dat dit duidelijk genoeg was dat ik nog niet over alles informatie kon geven, maar dan is dat bij deze : Een opstartfase betekend dat nog niet alles klaar is, verwacht niet dat alles compleet is qua informatie
Dat nog niet alles is uitgekristalliseerd snap ik, en dat is niet erg - maar je geeft nu zo weinig concrete informatie dat het erg lastig wordt een beeld te vormen van wat je nu eigenlijk van plan bent. Het klinkt allemaal enorm zweverig en idealistisch, maar zelfs de idealen zijn al niet duidelijk (want niet geconcretiseerd).
Toch bedankt voor het lezen.
Geen dank :P
MSalters
Ik wil niet belasting heffen. Tevens heb ik ZELF ook al hetzelfde gezegd als jij zegt. :)
Dat had ik gelezen, ja. Maar waar komt het geld van je micronatie vandaan dan? Vrijwillige belasting, oftewel giften? Potentiele burgers moeten hun staatsburgerschap kopen? Is dat dan geen belasting met een andere naam?

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 02:07:
[...]

Nee, hetgeen je verteld is namelijk al de definitie van een dwergstaat. (soms ook ministaat genoemd)
offtopic:
Zie hier een prachtig voorbeeld hoe schurftirritant het is als mensen niet gewoon fatsoenlijk Nederlandse grammatica beheersen. Door niet de persoonsvorm 'vertelt' te schrijven, maar het voltooid deelwoord 'verteld' te gebruiken, verwacht de lezer dat het woordje 'is' de persoonsvorm is, passend bij 'verteld'. Maar vervolgens klopt je zin voor geen ene kloot meer, aangezien je na 'is' nóg een persoonsvorm verwacht, aangezien er verder geen enkel werkwoord meer in de zin staat. Pas na 3x lezen zie je dat er 'vertelt' bedoeld wordt... Irritant... :/

Verder vraag ik me af welke macronatie in vredesnaam zo idioot is om te gaan onderhandelen of diplomatie te bedrijven met een micronatie 8)7 Ieder zelfrespecterend land lacht een keertje en haalt z'n schouders op?

• Fiber

Fiber

Ook het vele gebruik van het woord 'diplomatiek' als zelfstandig naamwoord in dit topic is zeer irritant. Dat betekent namelijk 'oorkondeleer'. (Wikipedia: Oorkondeleer) Het woord dat bedoeld wordt is 'diplomatie' als zelfstandig naamwoord of iets als 'diplomatieke betrekkingen' of 'diplomatiek contact' als je het daar van afgeleide bijvoeglijk naamwoord wil gebruiken. (Wikipedia: Diplomatie)

Ik denk dat onze mijn verwachtingen gewoon te hoog waren. Ik had minimaal de oprichting van een tweede Sealand verwacht, liever nog iets als Monaco of een eilandstaatje.

Dit gaat voor mij nog steeds niet veel verder dan de oprichting van een speeltuin-, scouting-, sport- of volkstuinvereniging. Die hebben ook grondgebied (de speeltuin, de sportvelden, de volkstuin, etc.), leden, (diplomatieke) contacten met de gemeenteraad en spreken gedragsregels (politiek) af. Ze hebben zelfs een netjes geformuleerde doelstelling, een website en consumptiebonnen of muntjes kun je ook als vorm van geld zien. De meesten heffen zelfs belasting. (Contributie) Ook het proberen invloed te hebben op de rest van de samenleving en de voorbeeldfunctie is iets wat dit soort clubs ook regelmatig doen.

Ik verwacht dan ook niet dat jullie onafhankelijkheidsverklaring de voorpagina van de Telegraaf zal halen.

Verwijderd

Topicstarter
Fiber,
Dat is ons doel ook niet inderdaad. Het heet niet voor niets 'micronatie'.
En tevens.. Een tweede Sealand? Sealand is een voorbeeld in de micronationale wereld, dat word je niet zomaar, daar groei je naar toe.

Dido
Ik weet inderdaad niet waar ik het over heb. Het geclaimde gebied in 6km2, echter door de gebieden van andere leden (hun grondgebied) Loopt het op naar 6,1 en dus zelfs 6,2km2 op. Wat dus zoals gezegd niet veel is.
Politiek heeft wel degelijk invloed, dus er word wel degelijk iets doorgevoerd. Dat kan dus verschillen van leefregels tot diplomatie.
En ik heb al een paar keer de extra's opgenoemd. En daarbij gezegd dat deze naar mijn idee alleen extra's zijn voor micronationalisten.
- Mee kunnen werken in een nieuw politiek systeem, - een uniek grondgebied, - Het kunnen doorvoeren van ideeën en je inzetten in de micronatie op onderdelen waarop dat in het echte leven niet kan. (Voorbeeld: Vanwege een drukke baan kan iemand zich niet bezig houden met politiek, in een micronatie kan dat wel)
De rest zijn problemen die gecreëerd zijn door sommige mensen hier. Het kan verwarrend zijn dat niet alle informatie beschikbaar is, maar denk na. Het is logisch -opstartfase project-.

Verder wil ik iedereen bedanken voor het lezen, maar ik ga proberen het topic te sluiten. Ik ben erachter gekomen dat je een micronationalist bent, of niet. In een algemeen topic op een algemene site heb ik weinig kans van slagen, ik moet op zoek naar andere micronationalisten, niet een discussie voeren met mensen die het idee niet begrijpen of interessant vinden

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:00:
En tevens.. Een tweede Sealand? Sealand is een voorbeeld in de micronationale wereld, dat word je niet zomaar, daar groei je naar toe.
Eerlijk gezegd: Je groeit er niet naartoe. Je moet er iets voor doen. Sealand is een geval apart omdat ze terrein met een onduidelijke juridische status hebben geclaimd en daar zijn gaan wonen. Dat is niet iets waar je jaren over praat en "naartoe groeit". Dat doe je gewoon of je blijft het zoveelste politieke praatgroepje.
In een algemeen topic op een algemene site heb ik weinig kans van slagen, ik moet op zoek naar andere micronationalisten, niet een discussie voeren met mensen die het idee niet begrijpen of interessant vinden
Mee kunnen werken in een nieuw politiek systeem, - een uniek grondgebied, - Het kunnen doorvoeren van ideeën en je inzetten in de micronatie op onderdelen waarop dat in het echte leven niet kan. (Voorbeeld: Vanwege een drukke baan kan iemand zich niet bezig houden met politiek, in een micronatie kan dat wel)
Ik geef je weinig kans. Die opmerking over die drukke baan, en soortgelijke opmerkingen die je eerder maakte, zijn de reden. Je kiest voor simulatie roleplaying, al wil je het niet zo noemen, omdat je wel mooie ideeën hebt maar er geen commitment is om er echt iets mee te doen. Dus de deelnemers blijven lekker de dingen doen die ze nu ook al doen, blijven lekker in hun eigen huis wonen, en bedenken een simulatie roleplaying spel als surrogaat voor echte politiek.

Zoals ik al zei: Als je het meent dan moet je het doen. Je kunt er niet alleen maar over praten want dan praat je over 30 jaar nog steeds.

[ Voor 0% gewijzigd door downtime op 02-10-2011 14:12 . Reden: Geen roleplaying dus maar simulatie ]

Verwijderd

Topicstarter
downtime schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:41:
[...]

Eerlijk gezegd: Je groeit er niet naartoe. Je moet er iets voor doen. Sealand is een geval apart omdat ze terrein met een onduidelijke juridische status hebben geclaimd en daar zijn gaan wonen. Dat is niet iets waar je jaren over praat en "naartoe groeit". Dat doe je gewoon of je blijft het zoveelste politieke praatgroepje.

[...]

[...]

Ik geef je weinig kans. Die opmerking over die drukke baan, en soortgelijke opmerkingen die je eerder maakte, zijn de reden. Je kiest voor roleplaying, al wil je het niet zo noemen, omdat je wel mooie ideeën hebt maar er geen commitment is om er echt iets mee te doen. Dus de deelnemers blijven lekker de dingen doen die ze nu ook al doen, blijven lekker in hun eigen huis wonen, en bedenken een roleplaying spel als surrogaat voor echte politiek.

Zoals ik al zei: Als je het meent dan moet je het doen. Je kunt er niet alleen maar over praten want dan praat je over 30 jaar nog steeds.
Grappig, maar, micronationalisme bestaat. En het is dus niet roleplaying.
Als de beginpost niet uitgebreid genoeg was, dan lees je op wikipedia wat micronaties zijn.
Maar uit de reacties die je maakt blijkt dat dit niet zo is. Anders noem je micronationalisme niet roleplaying.

En dit versterkt tevens wat ik eerder heb gezegd;

'Verder wil ik iedereen bedanken voor het lezen, maar ik ga proberen het topic te sluiten. Ik ben erachter gekomen dat je een micronationalist bent, of niet. In een algemeen topic op een algemene site heb ik weinig kans van slagen, ik moet op zoek naar andere micronationalisten, niet een discussie voeren met mensen die het idee niet begrijpen of interessant vinden'

Als je micronationalisme niet snapt, of niet wil snappen zeg dan ook niks. Dat klinkt misschien wat lullig, maar zo bedoel ik het niet. Ik bedoel meer van dat dit topic dan .. ontopic had kunnen gaan ;)
Wat ik namelijk dacht was dat er een discussie betreffende micronaties op gang had kunnen komen, sorry dit is namelijk mijn fout. Ik dacht dat er in Nederland onderhand meer micronationalisme was, maar dit is niet de juiste site om dat te zoeken of te testen. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 13:53 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Misschien kan je even goed duidelijk maken welke kenmerken een 'micronationalist' heeft.

• Osiris
  • Niet online
Ah, dus omdat onze mening niet in jouw straatje past, moet 't topic maar dicht. Tja, da's wel erg makkelijk hè.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:57:
Ah, dus omdat onze mening niet in jouw straatje past, moet 't topic maar dicht. Tja, da's wel erg makkelijk hè.
Nee, omdat bijna alles offtopic gaat. En dit heb ik al eerder aangegeven maar mensen geven er geen gehoor aan. Om nogmaals duidelijk te maken: Houd de invullingen van uw eigen mening buiten het project, en bedenk er niet meer bij dan dat er staat. Bedankt.
Tevens kost het teveel tijd om uit te leggen wat micronationalisme is, zeker als men het niet wil snappen. Sorry maar ik heb ook nog meer te doen ;)

Wikipedia: Micronatie Hier staat heel duidelijk uitgelegd wat het inhoud. Dit is volgens de wiki dus: Hobby micronationalisme, wat geen overeenkomsten met roleplaying heeft. En in ons geval zich gedeeltelijk richt op de politieke simulatie

---

'Apart from a few serious secessionist movements, most micronations are essentially nation-state simulations, with varying degrees of seriousness. Unlike role-playing games, a micronation can have real people who compete for fame, fortune and power, and engage in lively debate and entertainment. Many micronations incorporate popular sports and economic simulations.

Altogether, a micronation is an ideal environment for those who are interested in politics and communities to experiment with and experience different types of government, and to meet a diverse range of interesting people. It’s a whole world unto itself…'

---

Micronations are also distinguished from imaginary countries and from other kinds of social groups (such as eco-villages, campuses, tribes, clans, sects, and residential community associations) by expressing a formal and persistent, even if unrecognized, claim of sovereignty over some physical territory.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 14:08 ]

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:00:
[...]

Om nogmaals duidelijk te maken: Houd de invullingen van uw eigen mening buiten het project, en bedenk er niet meer bij dan dat er staat. Bedankt.
Tja, da's dan wel een beetje jammer op een discussieforum.

Verder vind ik Wikipedia niet echt geloofwaardig als 't om die claims versus role-playing gaat. Geen idee wie het er in geëdit heeft, maar het staat er alsof het in steen geschreven is. "Het is zo, want het is zo, punt!", terwijl de algemene opinie wellicht wel een andere mening heeft. :)

Ah, die italic quotes komen niet eens van Wikipedia, maar van het nog betrouwbare micronations.net :P Wij van WC-eend adviseren WC-eend ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 02-10-2011 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:11:
[...]

Tja, da's dan wel een beetje jammer op een discussieforum.

Verder vind ik Wikipedia niet echt geloofwaardig als 't om die claims versus role-playing gaat. Geen idee wie het er in geëdit heeft, maar het staat er alsof het in steen geschreven is. "Het is zo, want het is zo, punt!", terwijl de algemene opinie wellicht wel een andere mening heeft. :)
Dus op een discussieforum mag je onwaarheden verkondigen, en op deze manier een verkeerd beeld scheppen over een project. Oké, aparte mening.

Er staan op wikipedia bronnen(wel de engelse dan), welke tevens ook nog verwijzen naar wetten. Het kan dat je het niet geloofwaardig vind, maar dat is dan nergens op gebaseerd.

• Sissors
  • Niet online
Unlike role-playing games, a micronation can have real people who compete for fame, fortune and power, and engage in lively debate and entertainment.
Ik moet toegeven dat ik niet echt in role-playing thuis ben, maar sinds wanneer kan dit niet meer binnen role-playing? Of is het verschil dan dat in RP'ing ze doen alsof ze iemand anders zijn in een zelf verzonnen land, en jullie zijn jezelf in dat zelf verzonnen land? Dat is dan een verschil, maar nou niet echt bepaald significant genoeg voor mij om het tot een andere categorie te laten rekenen. Het zijn allebei zelverzonnen landen zonder enkele impact.
Dus op een discussieforum mag je onwaarheden verkondigen, en op deze manier een verkeerd beeld scheppen over een project. Oké, aparte mening.
Jij bent wel lekker Calimero aan het spelen, maar misschien moet je eens het alternatief onder ogen zien. Of iedereen is hier enkel en alleen om jouw te irriteren, of jij bent gewoon bijzonder slecht in dingen uitleggen. Er zijn hier zat mensen geweest (incl mezelf) die zich gewoon dingen afvragen, maar we hebben nooit een duidelijk antwoord gekregen, enkel eromheen draaien en zweverig gedoe.

Dat of optie 3: er is gewoon geen signficant verschil tussen micronaties en RP'ing.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:00:
... wat geen overeenkomsten met roleplaying heeft. En in ons geval zich gedeeltelijk richt op de politieke simulatie
Dat lijkt me dan toch lastig hard te maken, simulatie van iets is al een heel belangrijke overeenkomst.
'Apart from a few serious secessionist movements, most micronations are essentially nation-state simulations, with varying degrees of seriousness. Unlike role-playing games, a micronation can have real people who compete for fame, fortune and power, and engage in lively debate and entertainment. Many micronations incorporate popular sports and economic simulations.

Altogether, a micronation is an ideal environment for those who are interested in politics and communities to experiment with and experience different types of government, and to meet a diverse range of interesting people. It’s a whole world unto itself…'
Toch erg veel overeenkomsten met rollenspelen. Het verschil dat wordt aangegeven (a micronation can have real people) is nogal arbitrair.

Maar om je wat te accommoderen is het dan wellicht beter om simulatiespel in plaats van rollenspel te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:17:
[...]

Ik moet toegeven dat ik niet echt in role-playing thuis ben, maar sinds wanneer kan dit niet meer binnen role-playing? Of is het verschil dan dat in RP'ing ze doen alsof ze iemand anders zijn in een zelf verzonnen land, en jullie zijn jezelf in dat zelf verzonnen land? Dat is dan een verschil, maar nou niet echt bepaald significant genoeg voor mij om het tot een andere categorie te laten rekenen. Het zijn allebei zelverzonnen landen zonder enkele impact.

[...]

Jij bent wel lekker Calimero aan het spelen, maar misschien moet je eens het alternatief onder ogen zien. Of iedereen is hier enkel en alleen om jouw te irriteren, of jij bent gewoon bijzonder slecht in dingen uitleggen. Er zijn hier zat mensen geweest (incl mezelf) die zich gewoon dingen afvragen, maar we hebben nooit een duidelijk antwoord gekregen, enkel eromheen draaien en zweverig gedoe.

Dat of optie 3: er is gewoon geen signficant verschil tussen micronaties en RP'ing.
Het is niet eromheen draaien, hoe vaak moet ik zeggen dat logischerwijs een project dat gestart is niet meteen alle informatie heeft, en dus ook niet kan geven. Ik dacht dat dat wel duidelijk was wanneer ik schreef 'opstartfase'.
Daar kun je onderhand wel over ophouden hoor ;)

Tevens gaat het sinds reactie nummer 3 op dit topic al over roleplaying of niet, dat kan mij om eerlijk te zijn weinig interesseren. Ik dacht dat we het inhoudelijk over micronaties gingen hebben. Micronatie is nou eenmaal een aanvaard begrip geworden, dan is het erover hebben of het roleplaying is nogal offtopic naar mijn mening.

furby-killer
Om in te gaan wat je zegt over roleplaying, dat kan inderdaad ook met micronaties. Maar dan zijn het roleplaying micronaties. ;)

Again, jullie verwachten teveel. Het heet niet voor niets micronaties. Jullie verwachten dat ik alle informatie kan geven, zoals uitgelegd kan dat niet. En ik heb nooit beweert dat dat wel kon. Ik wil dan graag ontopic over micronaties in het algemeen praten, en hierop antwoorden. Zoals in mijn beginpost aangegeven.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 14:35 ]

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:27:
[...]

Het is niet eromheen draaien, hoe vaak moet ik zeggen dat logischerwijs een project dat gestart is niet meteen alle informatie heeft, en dus ook niet kan geven. Ik dacht dat dat wel duidelijk was wanneer ik schreef 'opstartfase'.
Daar kun je onderhand wel over ophouden hoor ;)
Dat bedoel ik met eromheen draaien ja. Je gaat me toch niet vertellen dat je een micronatie wil starten zonder andere uit te kunnen leggen wat dat inhoudt?

[ Voor 41% gewijzigd door Sissors op 02-10-2011 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:37:
[...]

Dat bedoel ik met eromheen draaien ja. Je gaat me toch niet vertellen dat je een micronatie wil starten zonder andere uit te kunnen leggen wat dat inhoudt?
Dat heb ik al een aantal keren gedaan ;)
Ik kan enkel nog niet aangeven wat we precies in de toekomst willen: Of we ons meer richten op onafhankelijkheid, of het worden van een fifth world country. zoals uitgelegd.

En het was niet onduidelijk uitgelegd (voor zover ik weet) maar mensen zien gewoon niet het nut ervan in, dat kan, dan ben je geen micronationalist. Maar dat heeft niks te maken met dat ik niet kan uitleggen wat het inhoud.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 14:42 ]

• Dido

Dido

heforshe

Het zou dan onderhand wel eens nuttig zijn als de vragen die gesteld zijn ook eens beantwoord zouden worden:

Het hele gebeuren doet denken aan roleplaying. Je stelt dat het anders is, maar ik heb er nog geen steekhoudend arguent voor gezien. Die argumenten zou je moeten kunnen geven zonder in te gaan op je eigen micronatieplannen.

Hetzelfde geldt voor de vergelijking met scouting, voetbalclub, rotary, hobbyvereniging. Ik zie meer overeenkomsten dan verschillen, eerlijk gezegd, dus is de vraag gerechtigd of die verschillen er dan stiekem toch zijn.

Het zou voor het topic wel fijn zijn als je je argumenten ook zelf onder woorden kunt brengen, zonder simpelweg te verwijzen naar een wiki-pagina. Jij komt met een concept dat klaarblijkelijk niet erg bekend is, en verwacht dan dat iedereen dolentousiast het internet gaat afstruinen op zoek naar informatie erover. Sterker nog, je verwacht dat we specifiek die informatie gaan opzoeken die in jouw straatje past!

Zoals gezegd, dit is een discussieforum, en als we alleen maar jou mogen napraten is er weinig discussie.

Verwijderd

Topicstarter
Dido schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:42:
Het zou dan onderhand wel eens nuttig zijn als de vragen die gesteld zijn ook eens beantwoord zouden worden:

Het hele gebeuren doet denken aan roleplaying. Je stelt dat het anders is, maar ik heb er nog geen steekhoudend arguent voor gezien. Die argumenten zou je moeten kunnen geven zonder in te gaan op je eigen micronatieplannen.

Hetzelfde geldt voor de vergelijking met scouting, voetbalclub, rotary, hobbyvereniging. Ik zie meer overeenkomsten dan verschillen, eerlijk gezegd, dus is de vraag gerechtigd of die verschillen er dan stiekem toch zijn.

Het zou voor het topic wel fijn zijn als je je argumenten ook zelf onder woorden kunt brengen, zonder simpelweg te verwijzen naar een wiki-pagina. Jij komt met een concept dat klaarblijkelijk niet erg bekend is, en verwacht dan dat iedereen dolentousiast het internet gaat afstruinen op zoek naar informatie erover. Sterker nog, je verwacht dat we specifiek die informatie gaan opzoeken die in jouw straatje past!

Zoals gezegd, dit is een discussieforum, en als we alleen maar jou mogen napraten is er weinig discussie.
Maar je ziet ook dat men onwaarheden verspreid. En dat vind ik jammer.
En ik vind dat je nogal onzinnige argumenten geeft, informatie opzoeken dat in mijn straatje past? Wat een onzin.
En de argumenten komen uiteraard overeen met een scouting of voetbalclub. Dus wat kan ik verder nog onder woorden brengen? Het verschil is toch duidelijk. Een voetbalvereniging richt zich op ; Jawel, voetbal. Een micronatie ja, inderdaad op landen. Voor de rest is het een simulatie van een land. Je probeert als micronatie zoveel mogelijk te hebben wat een echt land ook heeft, vanaf hier kun je de politieke simulatie opbouwen.

Ik heb tevens in de pagina's hiervoor ook al talloze keren verteld wat volgens mij de argumenten zijn. Als andere mensen deze niet als zien als goede argumenten dan kan dat, dan zijn ze waarschijnlijk niet de juiste persoon om zich aan te sluiten bij een micronatie, waarom zou ik deze personen opnieuw proberen te overtuigen? Voor micronationalisten zijn de genoemde argumenten genoeg. Ik kan iemand niet zomaar veranderen dus ga dat ook niet proberen. Hopelijk begrijp je dit enigszins.

Als je specifiek iets wilt weten, dan antwoord ik zoals gezegd graag.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Paar vraagjes dan :
- Hoe zien jullie het diplomatieke gedeelte, je zegt dat sealand een voorbeeld is en dat je een 1e en een 2e kamer wilt hebben. Ok dan zie ik dus dat er op sealand 5 mensen zitten. Dan denk ik 1 koning/keizer/admiraal/dictator. 2 in de 1e kamer, 2 in de kamer. En het volk is er niet... Hoe moet ik dit zien?

- Je claimt dat het opgericht wordt oa. vanuit onvrede met de huidige politiek, maar ondertussen wil je je wel houden aan de beslissingen van die politiek. Hoe toon je je onvrede dan? Jullie gaan je wel houden aan de plichten, maar gaan geen gebruik maken van de rechten?

- Jullie willen een eigen monetaire eenheid hanteren, betekent dit dan ook dat jullie geen gewoon geld accepteren, of wordt jullie monetaire eenheid net zoiets als knikkers/flippo's. Hardstikke leuk voor de verzamelaar maar in de dagelijkse praktijk niet relevant (ook voor jullie niet)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12 08:51

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:00:
Ik weet inderdaad niet waar ik het over heb. Het geclaimde gebied in 6km2, echter door de gebieden van andere leden (hun grondgebied) Loopt het op naar 6,1 en dus zelfs 6,2km2 op. Wat dus zoals gezegd niet veel is.
Zoals Dido probeerde uit te leggen is 6000 m2 niet hetzelfde als 6 km2. Dat laatste staat namelijk gelijk aan 6.000.000 m2. Misschien lees je liever Wikipedia: Vierkante kilometer

[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 02-10-2011 15:02 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:56:
Paar vraagjes dan :
- Hoe zien jullie het diplomatieke gedeelte, je zegt dat sealand een voorbeeld is en dat je een 1e en een 2e kamer wilt hebben. Ok dan zie ik dus dat er op sealand 5 mensen zitten. Dan denk ik 1 koning/keizer/admiraal/dictator. 2 in de 1e kamer, 2 in de kamer. En het volk is er niet... Hoe moet ik dit zien?

- Je claimt dat het opgericht wordt oa. vanuit onvrede met de huidige politiek, maar ondertussen wil je je wel houden aan de beslissingen van die politiek. Hoe toon je je onvrede dan? Jullie gaan je wel houden aan de plichten, maar gaan geen gebruik maken van de rechten?

- Jullie willen een eigen monetaire eenheid hanteren, betekent dit dan ook dat jullie geen gewoon geld accepteren, of wordt jullie monetaire eenheid net zoiets als knikkers/flippo's. Hardstikke leuk voor de verzamelaar maar in de dagelijkse praktijk niet relevant (ook voor jullie niet)
Bedankt voor de specifieke vragen.
- Sealand is een principality, dat betekend dat er een minder democratisch systeem is. En dat is ook niet nodig met zo weinig mensen. Wij hebben dus een wat opener grondgebied, men mag op zijn eigen plek blijven wonen. Op deze manier is er mogelijkheid dat we meer mensen kunnen verzamelen. Wij hopen dus wel dat er een volk en een wetgevende, uitvoerende macht kan zijn.
- Dat is inderdaad jammer, dat we niet meer kunnen doen. Maar we willen ons op deze manier zo min mogelijk met de politiek in het land bemoeien. Hoewel wij Nederland zeker niet verkeerd vinden zijn we het bijvoorbeeld zoals genoemd niet eens met een aantal dingen. We stemmen totdat dit is opgelost namelijk dus ook niet, we willen meer.. hoe kun je dat het beste uitleggen.. Naast het politieke systeem in Nederland leven. Er is zoals gezegd weinig invloed, maar dit is in elk geval een manier voor een groep mensen om te tonen dat ze het er niet mee eens zijn. Het is jammer dat er een kleine invloed is, dat deze niet groter is. Maar het is niet anders zullen we maar zeggen;)
- De geldeenheid (hebben we zaterdag afgesproken) word tot een ledenaantal van 50 mensen puur symbolisch, daarna willen wij dat het wel degelijk nut krijgt. vóórdat er 50 personen zijn kan ik namelijk niet garanderen dat het politieke systeem goed(democratisch) zal werken. Er moet een volk zijn dat groot genoeg is om de wil van dit volk in het politieke systeem te kunnen representateren.

SeatRider
Haha ja precies daar kwam ik ook al achter. Geen idee hoe het komt dat ik dat door elkaar haal, nogal lame.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:56:
Paar vraagjes dan :

Ik vermoed dat dit de antwoorden zijn:

- Het is een simulatie. Een niet bestaand "volk" kan dus ook gesimuleerd worden.
- Het is een simulatie. Dus de diplomatie kan bestaan uit contacten met andere simulaties om "echte" diplomatieke relaties te simuleren.
- Het is virtueel geld. Iedereen betaalt zijn belasting in gesimuleerde valuta en de gesimuleerde staat betaalt ook in virtueel geld.

(het is niet mijn bedoeling om negatief te doen, al leest het misschien wel zo, maar het is een manier om te laten zien hoe ik het nu interpreteer)

[ Voor 5% gewijzigd door downtime op 02-10-2011 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
downtime schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:04:
[...]

Ik vermoed dat dit de antwoorden zijn:

- Het is een simulatie. Een niet bestaand "volk" kan dus ook gesimuleerd worden.
- Het is een simulatie. Dus de diplomatie kan bestaan uit contacten met andere simulaties om "echte" diplomatieke relaties te simuleren.
- Het is virtueel geld. Iedereen betaalt zijn belasting in gesimuleerde valuta en de gesimuleerde staat betaalt ook in virtueel geld.

(het is niet mijn bedoeling om negatief te doen, al leest het misschien wel zo, maar het is een manier om te laten zien hoe ik het nu interpreteer)
Hoezo zou ik dat negatief zien? Als dat echt zo zou zijn zoals jij het opschrijft zou het niet eens slecht zijn. Wat jij beschrijft is ook een micronatie namelijk.
Maargoed, zoals boven aangegeven staat mijn antwoord er al, dan hoef je het ook niet zelf te intepreteren ;)

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:03:
[...]
Bedankt voor de specifieke vragen.
- Sealand is een principality, dat betekend dat er een minder democratisch systeem is. En dat is ook niet nodig met zo weinig mensen. Wij hebben dus een wat opener grondgebied, men mag op zijn eigen plek blijven wonen. Op deze manier is er mogelijkheid dat we meer mensen kunnen verzamelen. Wij hopen dus wel dat er een volk en een wetgevende, uitvoerende macht kan zijn.
Oftewel, je hoopt dat het zo gaat zijn. Zijn er daadwerkelijke plannen met deadlines / alternatieven etc. Het is allemaal hopen dat het zo gaat als gewenst?
- Dat is inderdaad jammer, dat we niet meer kunnen doen. Maar we willen ons op deze manier zo min mogelijk met de politiek in het land bemoeien. Hoewel wij Nederland zeker niet verkeerd vinden zijn we het bijvoorbeeld zoals genoemd niet eens met een aantal dingen. We stemmen totdat dit is opgelost namelijk dus ook niet, we willen meer.. hoe kun je dat het beste uitleggen.. Naast het politieke systeem in Nederland leven. Er is zoals gezegd weinig invloed, maar dit is in elk geval een manier voor een groep mensen om te tonen dat ze het er niet mee eens zijn. Het is jammer dat er een kleine invloed is, dat deze niet groter is. Maar het is niet anders zullen we maar zeggen;)
Oftewel je hebt onvrede met de politiek en wat je dan gaat doen is er maar geen invloed meer op proberen uit te oefenen. Je gaat lui achterover hangen en klagen...
Ik ben benieuwd wat je zou zeggen als er een voorstel komt om micronaties te verbieden...
- De geldeenheid (hebben we zaterdag afgesproken) word tot een ledenaantal van 50 mensen puur symbolisch, daarna willen wij dat het wel degelijk nut krijgt. vóórdat er 50 personen zijn kan ik namelijk niet garanderen dat het politieke systeem goed(democratisch) zal werken. Er moet een volk zijn dat groot genoeg is om de wil van dit volk in het politieke systeem te kunnen representateren.
Je wilt en je hoopt een heleboel en daarnaast wuif je alles van de hand, want opstartfase...

Zou je het niet een concretiseren? Want momenteel komt het op mij over als een brainfart waarbij een rollenspel nog 100% realiteit is.

Je wilt een 1e en 2e kamer. Ok, als ik even uitga van 50 mensen hoeveel leden bevatten die kamers dan? Hoeveel mensen voeren de beslissingen daar gemaakt uit en wie controleert dit?
Je wilt een eigen monetaire symbolische eenheid. Ok, hoe en door wie (hoeveel mensen) wordt er gecontroleerd op fraude daarmee?
Hoe wordt er voor voedsel etc gezorgd in de micronatie? Of is het zo dat iemand 23 uur per dag in de macronatie leeft en 1 uur per dag zich inzet voor de micronatie? Zodat er gewoon gewerkt / boodschappen gedaan kunnen worden in de macronatie en de fun plaatsvind in de micronatie?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Op zich is een micronatie wellicht geen slechte manier om 'staats-zaken' te simuleren, maar het is dan wel zaak dat de impact op het dagelijks leven van de deelnemer ongeveer zo groot is als die van een echte staat. (dus als je bijvoorbeeld een basisinkomen of geen belasting zou willen simuleren, moet je inderdaad comfortabel kunnen leven zonder werk of geen gebruik kunnen maken van door belasting gefinancierde voorzieningen)

Maar deelnemers die deelnemen uit onvrede met de wereld buiten de simulatie begrijp ik niet helemaal, aalgezien het dan in mijn ogen veel meer voor de hand ligt in die wereld actief te worden.

[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 02-10-2011 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:19:
[...]

Oftewel, je hoopt dat het zo gaat zijn. Zijn er daadwerkelijke plannen met deadlines / alternatieven etc. Het is allemaal hopen dat het zo gaat als gewenst?
[...]

Oftewel je hebt onvrede met de politiek en wat je dan gaat doen is er maar geen invloed meer op proberen uit te oefenen. Je gaat lui achterover hangen en klagen...
Ik ben benieuwd wat je zou zeggen als er een voorstel komt om micronaties te verbieden...

[...]

Je wilt en je hoopt een heleboel en daarnaast wuif je alles van de hand, want opstartfase...

Zou je het niet een concretiseren? Want momenteel komt het op mij over als een brainfart waarbij een rollenspel nog 100% realiteit is.

Je wilt een 1e en 2e kamer. Ok, als ik even uitga van 50 mensen hoeveel leden bevatten die kamers dan? Hoeveel mensen voeren de beslissingen daar gemaakt uit en wie controleert dit?
Je wilt een eigen monetaire symbolische eenheid. Ok, hoe en door wie (hoeveel mensen) wordt er gecontroleerd op fraude daarmee?
Hoe wordt er voor voedsel etc gezorgd in de micronatie? Of is het zo dat iemand 23 uur per dag in de macronatie leeft en 1 uur per dag zich inzet voor de micronatie? Zodat er gewoon gewerkt / boodschappen gedaan kunnen worden in de macronatie en de fun plaatsvind in de micronatie?
- Tuurlijk is er geen zekerheid. Ik hoop dat het gaat zoals ik wil, je weet nooit hoeveel mensen het concept van je micronatie zien zitten.
- En ik zie het niet als lui achterover hangen, dat is wat ik vind van de rest van Nederland die zeuren, en daardoor niet stemmen (een hele hoop mensen). Maar voor de rest ook niks doen. Zoals gezegd hebben andere micronaties een geringe invloed op de politiek gehad. Ik hoop dat wij dat ook voor elkaar kunnen krijgen. Om het te zien als lui achterover hangen is wel een hele vreemde mening..
- Ik wuif niks van de hand, ik heb sommige dingen enkel nog niet verteld. Zoals de toekomstplannen
- De eerste kamer word bepaald door het aantal districten, wat een onzekere factor is. De tweede kamer ook. Het word dus wachten tot ik het aantal districten kan bepalen. Ik had het volgende liever niet willen geven, omdat het nog in de maak is. En het er nu ontzettend 'amateuristisch' uitziet. Dus ik wil daar geen commentaar op ontvangen: http://img521.imageshack.us/img521/3305/map1y.png Maar dat is het uitgebreidere systeem. Dit is puur de versie voor mensen die meewerken aan het project, er staat dus geen duidelijke informatie bij. Als wij uitgaan van 50 personen gaan we uit van een simplistischer gedeelte van het zojuist geposte politieke systeem. Hier hebben wij geen plaatje van, maar ik hoop dat je een kleine indruk krijgt van wat ik bedoel.
- Aan voedsel hoeft niks te veranderen. Je leeft volgens de wet nog steeds in Nederland, en kunt dus gewoon in Nederland wonen werken en inkopen doen.

Begintmeta

Dat is onmogelijk, je kan zoveel mogelijk proberen op een echte staat te lijken. Maar zonder officiële onafhankelijkheid is het niets meer dan hobby micronationalisme, en dat is niet iets 'slechts' ;) Dat is puur gericht op een kleinere wereld. De meeste macronationalisten willen echter meer dan dat, en daarvoor is het dus niet geschikt voor hen in een micronatie te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 15:34 ]

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:29:
[...]
- En ik zie het niet als lui achterover hangen, dat is wat ik vind van de rest van Nederland die zeuren, en daardoor niet stemmen (een hele hoop mensen). Maar voor de rest ook niks doen. Zoals gezegd hebben andere micronaties een geringe invloed op de politiek gehad. Ik hoop dat wij dat ook voor elkaar kunnen krijgen. Om het te zien als lui achterover hangen is wel een hele vreemde mening..
Sorry, maar je zegt dat je het er niet mee eens bent, en inplaats van iets te doen ga je enkel achterover liggen en je houden aan de besluiten en je niet meer inmengen in de besluitvorming. Dat is wmb achteroverhangen.
- De eerste kamer word bepaald door het aantal districten, wat een onzekere factor is. De tweede kamer ook. Het word dus wachten tot ik het aantal districten kan bepalen. Ik had het volgende liever niet willen geven, omdat het nog in de maak is. En het er nu ontzettend 'amateuristisch' uitziet. Dus ik wil daar geen commentaar op ontvangen: http://img521.imageshack.us/img521/3305/map1y.png Maar dat is het uitgebreidere systeem. Dit is puur de versie voor mensen die meewerken aan het project, er staat dus geen duidelijke informatie bij. Als wij uitgaan van 50 personen gaan we uit van een simplistischer gedeelte van het zojuist geposte politieke systeem. Hier hebben wij geen plaatje van, maar ik hoop dat je een kleine indruk krijgt van wat ik bedoel.
Eigenlijk wil je dus gewoon NL nadoen... Juist het systeem waar je het niet mee eens bent ga je nadoen. Briljant idee...Wat krijg je dan als mensen het niet eens zijn met jouw micronatie want die lijkt te veel op NL? Een micro-micro-natie?
- Aan voedsel hoeft niks te veranderen. Je leeft volgens de wet nog steeds in Nederland, en kunt dus gewoon in Nederland wonen werken en inkopen doen.
Dus feitelijk is elke MMORPG met machts-structuur een grotere micronatie dan jullie ooit zullen worden?

Het is gewoon een halfuurtje fantasie-play per dag?

Ik zie de theorie, maar ik mis even de praktijk. In de praktijk hoeveel procent van mijn dag heb ik te maken met de micronatie en hoeveel procent met de macronatie?
Want momenteel zie ik het nog niet meer worden als wat verloren uurtjes opvullen...

Btw, is een gezin niet ook een micronatie?

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:29:
[...]

En in hoeverre heb jij als superdeluxe "micronatie" méér invloed op de politiek dan zeg, een andere vereniging? Lobby-groep?

Iedere verzameling burgers heeft invloed op de politiek, puur doordat ze gezamelijk een eenzijdig verhaal vertellen. (Een enkele burger heeft geen invloed, een groep burgers meer.) Ik zie nog steeds de meerwaarde van een micronatie niet en ik gok dat een macronatie je ook niet anders ziet dan een willekeurige groep burgers.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris

Dat zeg ik niet.

Gomez12

Sorry leer lezen.
En leer kijken ook nog eens, zie jij werkelijkwaar geen verschil in het systeem. Zie jij niet de punten welke het populisme tegengaan? Apart.
Heeft een MMORPG grondgebied? Ja, ingame. Wat fictief is, dat is dus een roleplaying micronatie. Maar deze is inderdaad wel groter.
Verklaart een gezin onafhankelijk te zijn? Dan is het een micronatie, bijvoorbeeld wat er in de hutt river province gebeurde

• Gomez12
Osiris schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:43:
[...]

En in hoeverre heb jij als superdeluxe "micronatie" méér invloed op de politiek dan zeg, een andere vereniging? Lobby-groep?
Ongeveer nul. Als ze zich buiten de macronatie politiek houden hebben ze zelfs minder invloed dan een normale vereniging (die kan hun argumenten kracht bijzetten door stem-keuzes te maken)
Iedere verzameling burgers heeft invloed op de politiek, puur doordat ze gezamelijk een eenzijdig verhaal vertellen. (Een enkele burger heeft geen invloed, een groep burgers meer.) Ik zie nog steeds de meerwaarde van een micronatie niet en ik gok dat een macronatie je ook niet anders ziet dan een willekeurige groep burgers.
Ehm, ze houden zich buiten het stemmen toch?
Dus als een normale vereniging het niet eens is met de politiek kan die dat laten blijken door stem-kracht. Maar de micronatie, tja die kunnen enkel maar zeggen dat ze het er niet mee eens zijn.

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:46:
Gomez12

Sorry leer lezen.
En leer kijken ook nog eens, zie jij werkelijkwaar geen verschil in het systeem. Zie jij niet de punten welke het populisme tegengaan? Apart.
Ik zou zeggen, benoem ze eens...
Heeft een MMORPG grondgebied? Ja, ingame. Wat fictief is, dat is dus een roleplaying micronatie. Maar deze is inderdaad wel groter.
En hoe is dat anders dan met jullie 6 vierkante kilometer? Is dat echt van jullie? Of is het toch stiekem van de bank?
Verklaart een gezin onafhankelijk te zijn? Dan is het een micronatie, bijvoorbeeld wat er in de hutt river province gebeurde
Verklaren jullie (in daden) onafhankelijk te zijn, of volg je enkel de wetgeving met wat zelfbedachte aanvullingen?
En definieer onafhankelijk eens? Want ik vermoed dat menig gezin daar meer aan voldoet dan jullie micronatie ideeën...

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:50:
[...]

Ik zou zeggen, benoem ze eens...

[...]

En hoe is dat anders dan met jullie 6 vierkante kilometer? Is dat echt van jullie? Of is het toch stiekem van de bank?

[...]

Verklaren jullie (in daden) onafhankelijk te zijn, of volg je enkel de wetgeving met wat zelfbedachte aanvullingen?
En definieer onafhankelijk eens? Want ik vermoed dat menig gezin daar meer aan voldoet dan jullie micronatie ideeën...
Word er in Nederland gestemd op ideëen? Nee in Nederland word gestemd op mensen, partijen.
We verklaren inderdaad onafhankelijk te zijn. Een onafhankelijkheidsverklaring bepaald de soevereiniteit van een gebied. Gezinnen hebben hier niet eens iets mee te maken. Gezinnen hebben geen diplomatie, grondgebied wel. Tevens verklaren gezinnen niet onafhankelijk te zijn.

Mensen, ik snap dat het moeilijk te begrijpen is. Ik snap dat je het probeert te begrijpen.
Maar dit gaat helemaal nergens meer over, ik wilde het inhoudelijk over micronaties hebben. Niet telkens hetzelfde uitleggen: Of de term micronatie wel zo genoemd mag worden, of het niet een vereniging is.

De naam micronatie is een aanvaarde naam voor de genoemde groepen mensen. Als je het er niet mee eens bent, dat kan. Maar het heeft weinig zin.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Stel alles gaat zoals je het nu voor ogen hebt, wat merken we dan in de praktijk van jouw geslaagde micronatie in, laten we zeggen, 2050?

Zijn er dan x duizend (?) inwoners die allemaal nog op hun eigen plekje wonen in het land, maar wel/ook inwoners zijn van je landje?
Is er dan een grote plek in Nederland waar niemand woont, maar wat niet meer onder Nederland valt?
Is het erkent? En probeer je door bij de VN andere landen te beïnvloeden?
Is het niet erkent, maar denk je dat iemand zich dan ook maar iets aantrekt van je ideeën?

Wat is het nut en dan niet ideologisch, maar echt praktisch, wat ga ik merken van jullie "landje" als alles zo gaat als jullie willen?

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:55:
[...]
Word er in Nederland gestemd op ideëen? Nee in Nederland word gestemd op mensen, partijen.
Dus als een mens / partij een goed klinkend idee inbrengt dan wordt er in NL gestemd op de mens/partij en bij jullie op het idee. potato / potato

Wilders is niet groot geworden vanwege zijn kuif, zijn ideeën spreken mensen aan.
We verklaren inderdaad onafhankelijk te zijn. Een onafhankelijkheidsverklaring bepaald de soevereiniteit van een gebied. Gezinnen hebben hier niet eens iets mee te maken. Gezinnen hebben geen diplomatie, grondgebied wel. Tevens verklaren gezinnen niet onafhankelijk te zijn.
Definieer soevereiniteit eens? Want op wikipedia hebben ze het over hoogste macht/gezag. Dat is in jullie geval dus de macronatie...
In menig gezin is de vader / moeder de hoogste macht dus soevereiner dan jullie? En qua diplomatie ken ik zo goed als geen beter voorbeeld als een kind wat weet dat het voor wens x naar papa moet gaan en voor wens y naar mama.
De naam micronatie is een aanvaarde naam voor de genoemde groepen mensen. Als je het er niet mee eens bent, dat kan. Maar het heeft weinig zin.
Je weet toch nog wel wie dit topic geopend heeft? En waarop (hint : discussie forum)?

Als je enkel maar ja-knikkers wilt hebben dan wens ik je veel succes met je micronatie en je diplomatiek, je zal het nodig hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Fly-guy schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:04:
Stel alles gaat zoals je het nu voor ogen hebt, wat merken we dan in de praktijk van jouw geslaagde micronatie in, laten we zeggen, 2050?

Zijn er dan x duizend (?) inwoners die allemaal nog op hun eigen plekje wonen in het land, maar wel/ook inwoners zijn van je landje?
Is er dan een grote plek in Nederland waar niemand woont, maar wat niet meer onder Nederland valt?
Is het erkent? En probeer je door bij de VN andere landen te beïnvloeden?
Is het niet erkent, maar denk je dat iemand zich dan ook maar iets aantrekt van je ideeën?

Wat is het nut en dan niet ideologisch, maar echt praktisch, wat ga ik merken van jullie "landje" als alles zo gaat als jullie willen?
Goede vraag ;) Praktisch zou ik graag veranderingen zien in de politiek (welke dus merkbaar zijn)
Bijvoorbeeld met het terugdringen van het populisme. Dat is het voornamelijkste waarin het denk ik gemerkt kan worden. Het zal waarschijnlijk niet erkent worden. En hierdoor is de VN dus ook uitgesloten. Wel gaan we bij een micronationale organisatie, welke bestaat uit bijna honderd micronaties waaronder enkele succesvolle.

Gomez
een gezin heeft net zo min soeveriniteit heeft. Dan zou je namelijk ook kunnen zeggen dat de partijen die gewonnen hebben in de verkiezingen (hoogste autoriteit in de micronatie) ook eenzelfde soeveriniteit hebben

Het probleem is dat wilders zijn ideeën niet kan nakomen. Daarvoor hebben wij dit systeem bedacht, er is een budget beschikbaar voor de ideeën (in het idee van het systeem) daarvan mag de partij die heeft gewonnen zijn ideeën mee uitvoeren, er mag echter niet 10% over dit bedrag heen gegaan worden. Hierdoor blijft de economie min of meer intact en word niet gezegd wat men wil horen, maar wat redelijk is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 16:10 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Om erachter te komen wat 'redelijk is', is het denk ik toch handig de fictie te verlaten en de simulatie wat minder fictief te maken zoals ik eerder schreef.

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
In dit topic gedraag je je nu al als een typisch politiek figuur: Je roept maar wat en wanneer er een vraag gesteld wordt kom je met -irrelevante- argumenten en blijft die herhalen, zeg je niets ("hier ga ik niet op in") óf schilder je de vraagsteller af als een leugenaar. ("onwaarheden") :)

Je hebt het over 6.2km2 grondgebied. Of 6200 m2. Dat weet je nog niet precies

Waar ligt dat eigenlijk? Als je het op een kaart zou aanwijzen, ligt het dan binnen de landsgrenzen van een Nederland (of een ander land)?
Ja? Dan is er dus geen sprake van onafhankelijkheid.
Nee? Lijkt me sterk, je zegt dat het op land ligt, maar bij mijn weten is er geen enkele metertje grond wat niet binnen de grenzen van een gemeente ligt. Elke gemeente heeft -volgens de Nederlandse wetgeving- een plan voor die gebieden. Past jou idee van een vrijstaat binnen deze plannen? Hoe ga je ermee om als blijkt dat jou plannen ingaan tegen die van degene die wel macht heeft (volgens de Nederlandse wetgeving) over dit grondgebied?

Je kan niet zomaar een hek ergens om heen zetten en roepen dat het een onafhankelijk gebied is, hé ;)

De vergelijking met gated communities gaat een beetje manco, immers binnen deze gebieden betalen de mensen gewoon belasting, moeten ze zich gewoon aan wetten en regels houden, maar met het enige verschil dat zij een bepaalde instelling van jou als bewoner verwachten, dat je er geen troep van maakt bijvoorbeeld, je geen crimineel bent of je huis aan een bepaald minimum moet voldoen. Onafhankelijk zijn ze op geen enkele manier. Alles wat zij verzinnen zal namelijk moeten passen binnen het beleid van de heersende macht.

Je kan wel honderd keer roepen dat je een onafhankelijkheidsverklaring wilt deponeren, maar als niemand dat accepteerd/erkent is het niets waard.

Ik ben benieuwd of je hier op reageert, of mij afstempeld als een 'ongelovige' en direct alles afkapt :P

Verwijderd

Topicstarter
Sjaakmeister schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:17:
In dit topic gedraag je je nu al als een typisch politiek figuur: Je roept maar wat en wanneer er een vraag gesteld wordt kom je met -irrelevante- argumenten en blijft die herhalen, zeg je niets ("hier ga ik niet op in") óf schilder je de vraagsteller af als een leugenaar. ("onwaarheden") :)

Waar ligt dat eigenlijk? Als je het op een kaart zou aanwijzen, ligt het dan binnen de landsgrenzen van een Nederland (of een ander land)?
Nee? Lijkt me sterk, je zegt dat het op land ligt, maar bij mijn weten is er geen enkele metertje grond wat niet binnen de grenzen van een gemeente ligt. Elke gemeente heeft -volgens de Nederlandse wetgeving- een plan voor die gebieden. Past jou idee van een vrijstaat binnen deze plannen? Hoe ga je ermee om als blijkt dat jou plannen ingaan tegen die van degene die wel macht heeft (volgens de Nederlandse wetgeving) over dit grondgebied?

Je kan niet zomaar een hek ergens om heen zetten en roepen dat het een onafhankelijk gebied is, hé ;)

Het voorbeeld over gated communities gaat een beetje manco, immers binnen deze gebieden betalen de mensen gewoon belasting, moeten ze zich gewoon aan wetten en regels houden, maar met het enige verschil dat zij een bepaalde instelling van jou als bewoner verwachten, dat je er geen troep van maakt, je geen crimineel bent of dat je een bepaald inkomen moet hebben. Onafhankelijk zijn ze op geen enkele manier. Alles wat zij verzinnen zal namelijk moeten passen binnen het beleid van de heersende macht.

Je kan wel honderd keer roepen dat je een onafhankelijkheidsverklaring wilt deponeren, maar als niemand dat accepteerd/erkent is het niets waard.

Ik ben benieuwd of je hier op reageert, of mij afstempeld als een 'ongelovige' en direct alles afkapt :P
Er zijn inderdaad onwaarheden verteld, die zou je misschien kunnen zien als je alles zou gelezen hebben (niet doen, de helft staat vol met offtopic berichten, haha) maar bijvoorbeeld dat er gezegd werd dat ik belasting ging heffen, wat dus niet zo was. Er zijn dus inderdaad onwaarheden verteld.
Er is zoals (ook al eerder genoemd.. serieus mensen?..) geen officiele onafhankelijkheid. De onafhankelijkheid word enkel geaccepteerd (als de micronatie succesvol blijkt te zijn) door de micronationale community.

begintmeta
Wat......?

• Sjaakmeister
  • Niet online
Iets waar jij het niet mee eens bent, is niet per definitie een onwaarheid ;)

Maar ik hoopte eigenlijk dat je inhoudelijk reactie kon geven
De onafhankelijkheid word enkel geaccepteerd (als de micronatie succesvol blijkt te zijn) door de micronationale community.
Dat is dus geen onafhankelijkheid

[ Voor 38% gewijzigd door Sjaakmeister op 02-10-2011 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sjaakmeister schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:21:
Iets waar jij het niet mee eens bent, is niet per definitie een onwaarheid ;)

Maar ik hoopte eigenlijk dat je inhoudelijk reactie kon geven

[...]

Dat is dus geen onafhankelijkheid
Iets wat ik niet verteld hebt, maar toch zo gebracht word door mensen zijn onwaarheden. Of je het nu wilt of niet.

En waar wilde je dat ik op inging? Op het feit van onafhankelijkheid ben ik ingegaan.
Tuurlijk is dat geen onafhankelijkheid, anders zou de micronatie een macronatie zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 16:24 ]

• Sjaakmeister
  • Niet online
Dus wanneer jij iets niet verteld hebt, is het per definite onwaar?

Ik probeer alleen maar te begrijpen hoe jij de definite van onwaar ziet.

Wat is onafhankelijkheid waard, als niemand het erkent? Dan is het dus een lege huls, niets, nadda, noppes. Ongeveer net zoveel als dat ik mij nu uitroep tot Koning van Nederland :)

Overigens voor de compleetheid even de definitie van het woord onafhankelijkheid (van het volgens jou zo betrouwbare wikipedia):
Met onafhankelijk wordt bedoeld, dat een land of staat niet (meer) bestuurd wordt door een ander land en volledig kan beslissen over zijn of haar binnenlandse en buitenlandse politieke beleid.

De status van onafhankelijkheid wordt internationaal bepaald door erkenning door andere staten.
En zou je, met dat in het achterhoofd, dan nog even in willen gaan op deze vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Sjaakmeister schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:32:
Dus wanneer jij iets niet verteld hebt, is het per definite onwaar?

Ik probeer alleen maar te begrijpen hoe jij de definite van onwaar ziet.

Wat is onafhankelijkheid waard, als niemand het erkent? Dan is het dus een lege huls, niets, nadda, noppes. Ongeveer net zoveel als dat ik mij nu uitroep tot Koning van Nederland :)

Overigens voor de compleetheid even de definitie van het woord onafhankelijkheid (van het volgens jou zo betrouwbare wikipedia):

[...]

En zou je, met dat in het achterhoofd, dan nog even in willen gaan op deze vragen?

[...]
Het is wel een onwaarheid als het word gebracht als iets wat ik heb gezegd, wat het dus niet is.
Het is inderdaad symbolisch, was dat niet al duidelijk in de beginpost? Als het wel invloed zou hebben zou het dus een macronatie zijn.
Het gebied ligt in Nederland en heeft geen bestemmingsplan. Tevens zal nederland er niet op ingaan. de micronatie word immers niet erkent, als nederland wel hierop ingaat, dan erkennen ze hierbij indirect/direct de micronatie.
Er is tevens ook een gebied zonder claim, maar wel benoemd als toekomstige claim buiten Nederland in onbevolkt gebied. Maar hierover loopt een discussie met de micronationale organisatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 16:40 ]

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:38:
[...]
Het is inderdaad symbolisch, was dat niet al duidelijk in de beginpost? Als het wel invloed zou hebben zou het dus een macronatie zijn.
Niet als je een topictitle kiest met daarin het woordje praktijk...

Praktisch stelt de micronatie die jij voor ogen hebt dus niets voor, het is enkel symbolisch?

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:45:
[...]

Niet als je een topictitle kiest met daarin het woordje praktijk...

Praktisch stelt de micronatie die jij voor ogen hebt dus niets voor, het is enkel symbolisch?
Nee, het is de definitie van micronatie. Elke micronatie heeft een symbolische onafhankelijkheidsverklaring, daarom stellen micronaties naar jouw idee niks voor. Proficiat, je bent geen micronationalist, dit topic is waarschijnlijk niks voor jou.

Jawel hoor. Ik heb beide kanten uitgelegd in de beginpost. praktijk:Sealand en hutt river province, theorie, de uitleg wat micronaties zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 16:47 ]

• Medidem
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
Hm...het lijkt mij, dat wat je wil bereiken met micronaties, in de praktijk onhaalbaar is.

Je wilt bijvoorbeeld eigen wetten (die niet strijdig zijn met de NL wet) en een politiek systeem.

Een typische wet verbied iets of verplicht mensen iets te doen. Stel nu dat jou micronatie inwoners verbied om het woord "Tweakers" te gebruiken. Wat ga je dan doen als mensen zich daar niet aan houden? Moeten ze een 'vrijwillige' boete betalen? En als ze dat niet doen, worden ze dan de micronatie uitgezet? Je zult, als je als micronatie je wetten wilt afdwingen, toch een vorm van dwang moeten hebben, anders houdt men zich niet aan wetten waar inwoners het niet mee eens zijn. En als je ze niet kunt dwingen, kunnen mensen je wetten negeren en dan stelt het politiek systeem ook niet veel voor. Dan worden stemmingen net als internetpolls, grappig om aan mee te doen, maar geen enkele invloed op het leven van een inwoner.

En hoewel ik het misschien gemist heb, hoeveel potentiële inwoners heeft jou micronatie op dit moment? 5? 10? 40? En voor de duidelijkheid, is het nu 6.2km2 of 6200m2?

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:46:
[...]
Nee, het is de definitie van micronatie. Elke micronatie heeft een symbolische onafhankelijkheidsverklaring, daarom stellen micronaties naar jouw idee niks voor. Proficiat, je bent geen micronationalist, dit topic is waarschijnlijk niks voor jou.
Dat ik geen role-playing gamer was, dat wist ik al hoor ;)
Jawel hoor. Ik heb beide kanten uitgelegd in de beginpost. praktijk:Sealand en hutt river province, theorie, de uitleg wat micronaties zijn.
Sealand is dus niet wat jij voor ogen hebt (1e en 2e kamer etc), hutt river provincie heb ik me nog niet over ingelezen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dat wel is wat je voor ogen hebt.

Maar eigenlijk kom ik nu dus uit op :
- de onafhankelijkheid is symbolisch, oftewel waarom zou je het grondgebied ook niet symbolisch kunnen maken (MMORPG)
- Maar als ik dat even niet doe dan is jouw vorm van een micronatie dus enkel maar dat je grondgebied hebt. Elke huizenbezitter is een micro-natie.

Heck man, elk boorplatform is ook een micronatie, en elk onderzoeksstation. Oftewel : Wat is eigenlijk geen micronatie?
Medidem schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:01:
Een typische wet verbied iets of verplicht mensen iets te doen. Stel nu dat jou micronatie inwoners verbied om het woord "Tweakers" te gebruiken. Wat ga je dan doen als mensen zich daar niet aan houden? Moeten ze een 'vrijwillige' boete betalen? En als ze dat niet doen, worden ze dan de micronatie uitgezet? Je zult, als je als micronatie je wetten wilt afdwingen, toch een vorm van dwang moeten hebben, anders houdt men zich niet aan wetten waar inwoners het niet mee eens zijn. En als je ze niet kunt dwingen, kunnen mensen je wetten negeren en dan stelt het politiek systeem ook niet veel voor. Dan worden stemmingen net als internetpolls, grappig om aan mee te doen, maar geen enkele invloed op het leven van een inwoner.
Je vergeet nog de meest simpele escape. In de macronatie gelden niet de regels van de micronatie :)
Je mag het t-woord wel gebruiken in je dagelijkse werk in de macronatie, enkel niet in de micronatie.
En aangezien iedereen blijft wonen waar hij woont, kan er praktisch geen controle zijn.

Oftewel iemand moet eerst vrijwillig gaan toegeven dat hij de wet overtreden heeft binnen de micronatie (fat chance) en daarna kan hij weer als verdediging opvoeren dat hij zich vergiste en dat hij het binnen de macronatie deed.

[ Voor 36% gewijzigd door Gomez12 op 02-10-2011 17:09 ]

• Sjaakmeister
  • Niet online
Misschien moet je even afstappen van het idee dat in een discussie (dit is immers een discussieforum) jij de enige bent die argumenten mag aandragen.
Als ik dit topic doorlees, zie ik eigenlijk geen mensen die zeggen *dtnli zegt *insert iets wat jij niet gezegt hebt*.
Wel zie ik mensen die zeggen *dtnli kan dit en dat wel zeggen, maar volgens mij is het *insert steekhoudend argument*
Dat is iets anders dan onwaarheden, dat is het basisbeginsel van een discussie.
Het gebied ligt in Nederland en heeft geen bestemmingsplan.
Dat er geen bestemmingsplan is, betekend niet dat je vrij bent te doen wat je wilt.
Maar om toch even bij de bestemmingsplannen te blijven hangen, maar dan omgedraait, wanneer jij iets gaat doen met het gebied en een gemeente maakt daarna bestemmingsplan, in hoeverre heb jij dan een poot om op te staan?
als nederland wel hierop ingaat, dan erkennen ze hierbij indirect/direct de micronatie.
Wanneer je iets bouwt wat niet aan de voorschriften voldoet en men treedt hier tegen op, erkennen ze je nog niet als staat! Je bent dan gewoon een burger die zich niet aan de regels houdt.

Net zoals dat je zou kunnen verzinnen dat er een minimumsnelheid van 160 km/h geldt op het 6000 vierkante meter stukje grondgebied van de 'droomwereld', maar dat oom agent je gewoon een bekeuring geeft en laat voorkomen voor een Nederlandse rechter.
(Ik hoor je al roepen: "Ja, maar wij hebben onze eigen rijbewijzen!" Ok, maar hoe kom je dan bij de winkel voor je eten? Immers 6000 vierkante meter is niet echt genoeg om je eigen grondstoffen te delven of het eten van je 'volk' op te verbouwen. Je zal toch op enig moment weer buiten de 'droomwereld' moeten komen)

Je schrijft dat er in je 'staatje' geen belasting geheven zal worden. Maar de inwoners zullen toch zeker wel gewoon de Nederlandse belasting moeten aftikken? Immers wonen ze op Nederlands grondgebied.
(nogmaals, dat jij er een hek omheen zet en roept dat het onafhankelijk is, betekend niet dat het zo is)
Er is tevens ook een gebied zonder claim, maar wel benoemd als toekomstige claim buiten Nederland in onbevolkt gebied. Maar hierover loopt een discussie met de micronationale organisatie.
Waar leg je die claim neer? In hoeverre wordt de 'micronationale organisatie' erkent door de rest van de wereld?
Proficiat, je bent geen micronationalist, dit topic is waarschijnlijk niks voor jou.
Dit vind ik dan zo'n dooddoener, he, op een open discussie forum, wanneer er iets gezegt word waar jij het niet mee eens bent

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel alleen wetten op die nodig zijn. Tevens worden deze democratisch besloten.
Als men toch een wet overtreed (bijvoorbeeld in de diplomatie, welke heel belangrijk is) word de persoon uit de micronatie gezet, je kan personen ook uit organisaties zetten. Volgens de wet, bij een micronatie dus ook.

Er hoeft dus niet ingegrepen te worden? ..

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 17:17 ]

• Medidem
Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:03:
[...]

Je vergeet nog de meest simpele escape. In de macronatie gelden niet de regels van de micronatie :)
Je mag het t-woord wel gebruiken in je dagelijkse werk in de macronatie, enkel niet in de micronatie.
En aangezien iedereen blijft wonen waar hij woont, kan er praktisch geen controle zijn.

Oftewel iemand moet eerst vrijwillig gaan toegeven dat hij de wet overtreden heeft binnen de micronatie (fat chance) en daarna kan hij weer als verdediging opvoeren dat hij zich vergiste en dat hij het binnen de macronatie deed.
Ach, ik wil nog wel over de kwestie toezicht heenstappen, ik neem althans aan dat de onderdanen af en toe ook bij elkaar in de tuin zitten en dat de tuin onder het gebied van de micronatie valt. Stel nu dat daar het t-woord (leuk gevonden van je :) ) valt, wat doet de micronatie dan? Dan zou de regering toch moeten ingrijpen als het serieus is.

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:07:
Ik stel alleen wetten op die nodig zijn. Tevens worden deze democratisch besloten.
Als men toch een wet overtreed (bijvoorbeeld in de diplomatie, welke heel belangrijk is) word de persoon uit de micronatie gezet, je kan personen ook uit organisaties zetten. Volgens de wet, bij een micronatie dus ook.

Er hoeft dus niet ingegrepen te worden? ..
WTF? Wat doet die ik in de 1e zin daar?

Jij wordt per definitie koning/keizer/admiraal van die micronatie? Alle democratische idealen etc zijn overboord gezet, jij bepaalt de wet en niemand anders?

P.s. Waar gaat die diplomatie eigenlijk over? Je hebt geen 24-uurs micronatie, geen erkenning, geen economie, je wilt je niet bemoeien met macro-politiek en je moet je binnen de NL-wet houden...
Je hebt bovendien totaal geen mogelijkheid tot controle van genomen besluiten...
Oftewel wat voor dingen wil je besluiten?
Medidem schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:14:
[...]
Ach, ik wil nog wel over de kwestie toezicht heenstappen, ik neem althans aan dat de onderdanen af en toe ook bij elkaar in de tuin zitten en dat de tuin onder het gebied van de micronatie valt. Stel nu dat daar het t-woord (leuk gevonden van je :) ) valt, wat doet de micronatie dan? Dan zou de regering toch moeten ingrijpen als het serieus is.
Hangt ervanaf of het t-woord geuit wordt door een inwoner van de micronatie (in de micronatie tijd) of dat het om een uitlating van een bewoner van de macronatie gaat (politiek incident).

Daarnaast is het natuurlijk wel weer compleet afhankelijk van de kwestie toezicht. Ik voorspel zomaar een bitch-fight als iemand aangeklaagd wordt voor het uitspreken van het t-woord in iemands achtertuin. Het is namelijk allemaal wellus-nietus gehalte en het is niet alsof de verklikker onduidelijk is oid.
Jij zegt dat ik het t-woord gebruikte en als verdediging zeg ik dat jij het gebruikte maar dat ik je niet wilde verklikken en dat ik enkel maar meeging met jou.

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:35:
[...]

WTF? Wat doet die ik in de 1e zin daar?

Jij wordt per definitie koning/keizer/admiraal van die micronatie? Alle democratische idealen etc zijn overboord gezet, jij bepaalt de wet en niemand anders?

P.s. Waar gaat die diplomatie eigenlijk over? Je hebt geen 24-uurs micronatie, geen erkenning, geen economie, je wilt je niet bemoeien met macro-politiek en je moet je binnen de NL-wet houden...
Je hebt bovendien totaal geen mogelijkheid tot controle van genomen besluiten...
Oftewel wat voor dingen wil je besluiten?

[...]

Hangt ervanaf of het t-woord geuit wordt door een inwoner van de micronatie (in de micronatie tijd) of dat het om een uitlating van een bewoner van de macronatie gaat (politiek incident).

Daarnaast is het natuurlijk wel weer compleet afhankelijk van de kwestie toezicht. Ik voorspel zomaar een bitch-fight als iemand aangeklaagd wordt voor het uitspreken van het t-woord in iemands achtertuin. Het is namelijk allemaal wellus-nietus gehalte en het is niet alsof de verklikker onduidelijk is oid.
Jij zegt dat ik het t-woord gebruikte en als verdediging zeg ik dat jij het gebruikte maar dat ik je niet wilde verklikken en dat ik enkel maar meeging met jou.
Ja zoals gezegd zijn er nu niet genoeg mensen om alles democratisch te laten beslissen. Serieus, kunnen mensen tegenwoordig niet meer lezen? Als er daadwerkelijk inwoners zijn dan kunnen de wetten verworpen worden of aangenomen worden.
Wat je nu zegt is een aantal bladzijdes hiervoor ook al gezegd, in zelfs bijna dezelfde context betreffende de besluiten.

Tevens gaat deze discussie nog steeds om het feit wat nou een micronatie is. Als je dat niet snapt, kun je erover discussiëren maar een erg interessante discussie word het nooit, alle informatie in de discussie is namelijk gewoon op internet te vinden, en je bekritiseerd dingen welke feitelijk vast staan, bijvoorbeeld wat een micronatie is.

Dit is geen discussie, het is ook niet zo dat ik geen mensen met een andere mening respecteer. Het is zo dat de mening gebaseerd is op offtopic opvattingen, ik zou nogsteeds graag een onderwerp verandering willen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 17:48 ]

• Sjaakmeister
  • Niet online
dtnli: ik zag je bericht voordat je hem editte.

Je gaat compleet voorbij aan alles wat mensen zeggen. Ik zei het al in mijn eerste post in dit topic:
:)

Je zegt dat mensen dingen jou woorden verdraaien en er onwaarheden in stoppen. Ik daag je uit: geef me één bericht waarin iemand dat doet!

Jij zegt:
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:55:
[...]
We gaan geen belasting heffen.
Als er vervolgens verhelderende vragen gesteld worden, schilder je het af als onwaarheden, dat jij nooit iets gezegd hebt over belasting, maar het staat toch echt. Achter jou naam.
Dus nu is mijn vraag: Maar de inwoners zullen toch zeker wel gewoon de Nederlandse belasting moeten aftikken? Immers wonen ze op Nederlands grondgebied.

Wederom: je gaat nergens inhoudelijk op in. Ik wil de vragen nog wel een keer voor je onder elkaar zetten, hoor, geen probleem!
- bij mijn weten is er geen enkele metertje grond wat niet binnen de grenzen van een gemeente ligt. Elke gemeente heeft -volgens de Nederlandse wetgeving- een plan voor die gebieden. Past jou idee van een vrijstaat binnen deze plannen? Hoe ga je ermee om als blijkt dat jou plannen ingaan tegen die van degene die wel macht heeft (volgens de Nederlandse wetgeving) over dit grondgebied?
- Wat is onafhankelijkheid waard, als niemand het erkent? Dan is het dus een lege huls, niets, nadda, noppes. Ongeveer net zoveel als dat ik mij nu uitroep tot Koning van Nederland :)
- Maar om toch even bij de bestemmingsplannen te blijven hangen, maar dan omgedraait, wanneer jij iets gaat doen met het gebied en een gemeente maakt daarna bestemmingsplan, in hoeverre heb jij dan een poot om op te staan?
- Waar leg je die claim neer? In hoeverre wordt de 'micronationale organisatie' erkent door de rest van de wereld?

En met dooddoener bedoel ik: "Ik verkondig een hoop onzin, maar jij bent het er niet mee eens, dus moet jij maar weggaan van dit topic."
Nee, buddy! Dit is een open discussieforum, wanneer jij niet wilt dat mensen reageren op je post, moet je hem hier niet neerkwakken.

Noem mij een lul, een klootzak, een ongelovige of wat dan ook, maar ik ga het doen. De godwin:

Volgens mij wil jij geen micronatie, maar ben jij een micronazi

Onderbouwing?
Nazi = streven naar totalitaire dictatuur
Dictatuur = absolute macht voor één persoon
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:07:
Je eigen woorden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sjaakmeister schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:50:
dtnli: ik zag je bericht voordat je hem editte.

Je gaat compleet voorbij aan alles wat mensen zeggen. Ik zei het al in mijn eerste post in dit topic:

[...]

:)

Je zegt dat mensen dingen jou woorden verdraaien en er onwaarheden in stoppen. Ik daag je uit: geef me één bericht waarin iemand dat doet!

Jij zegt:

[...]

Als er vervolgens verhelderende vragen gesteld worden, schilder je het af als onwaarheden, dat jij nooit iets gezegd hebt over belasting, maar het staat toch echt. Achter jou naam.
Dus nu is mijn vraag: Maar de inwoners zullen toch zeker wel gewoon de Nederlandse belasting moeten aftikken? Immers wonen ze op Nederlands grondgebied.

Wederom: je gaat nergens inhoudelijk op in. Ik wil de vragen nog wel een keer voor je onder elkaar zetten, hoor, geen probleem!
- bij mijn weten is er geen enkele metertje grond wat niet binnen de grenzen van een gemeente ligt. Elke gemeente heeft -volgens de Nederlandse wetgeving- een plan voor die gebieden. Past jou idee van een vrijstaat binnen deze plannen? Hoe ga je ermee om als blijkt dat jou plannen ingaan tegen die van degene die wel macht heeft (volgens de Nederlandse wetgeving) over dit grondgebied?
- Wat is onafhankelijkheid waard, als niemand het erkent? Dan is het dus een lege huls, niets, nadda, noppes. Ongeveer net zoveel als dat ik mij nu uitroep tot Koning van Nederland :)
- Maar om toch even bij de bestemmingsplannen te blijven hangen, maar dan omgedraait, wanneer jij iets gaat doen met het gebied en een gemeente maakt daarna bestemmingsplan, in hoeverre heb jij dan een poot om op te staan?
- Waar leg je die claim neer? In hoeverre wordt de 'micronationale organisatie' erkent door de rest van de wereld?

En met dooddoener bedoel ik: "Ik verkondig een hoop onzin, maar jij bent het er niet mee eens, dus moet jij maar weggaan van dit topic."
Nee, buddy! Dit is een open discussieforum, wanneer jij niet wilt dat mensen reageren op je post, moet je hem hier niet neerkwakken.

Noem mij een lul, een klootzak of wat dan ook, maar ik ga het doen. De godwin:

Volgens mij wil jij geen micronatie, maar ben jij een micronazi

Onderbouwing?

[...]

Je eigen woorden ;)
- Al beantwoord. Ik heb geen plannen dus het kan er niet tegenin gaan.
- Zonder de onafhankelijkheid kan geen andere micronatie je onafhankelijkheid erkennen, hiermee kom je niet in micronationale organisatie's en heb je dus ook niet de positie die je wil hebben
- Beantwoord
- Ik stuur een brief naar de eigenaar, Nederland in dit geval om hen ervan op de hoogte te brengen. Het word erkend als een organisatie voor niet erkende staten. Ze erkennen het, gaan er af en toe mee om. Maar het word niet gezien als 'een soort VN'.

En als jij het dooddoener vind, your loss. Serieus volgens mij ligt niemand er wakker van. Het punt dat ik maakte was gebaseerd op het feit dat ik dacht dat dit een discussieforum was ; niet een 'laat ik maar wat posten dat nergens op gebaseerd is en dit brengen als de waarheid'. Tevens vertel je steeds dat ik niet inhoudelijk erop in ga, weet je wat het woord inhoudelijk inhoud? En lees je niet toevallig, puur toevallig, overal overheen?..

Dat zijn inderdaad mijn eigen woorden, maar volgens mij vat jij het verkeerd op.
Er zijn regels tot welk vlak de wetten mogen gaan. Dit is dus niet onzinnigheid als het verbannen van Tweakers, kom op man, we hebben wel wat beters te doen.

En waar onwaarheden gezegd werden?:
MSalters dacht dat ik belastingen zou heffen, waar is dit op gebaseerd? Onwaarheden. Juist.

• Medidem
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:45:
Tevens gaat deze discussie nog steeds om het feit wat nou een micronatie is. Als je dat niet snapt, kun je erover discussiëren maar een erg interessante discussie word het nooit, alle informatie in de discussie is namelijk gewoon op internet te vinden, en je bekritiseerd dingen welke feitelijk vast staan, bijvoorbeeld wat een micronatie is.
Volgens mij zien de meesten vooral praktische bezwaren en zijn een aantal vragen behoorlijk specifiek, waar je ook geen antwoord op geeft.

- Hoeveel potentiële inwoners heeft jou micronatie?
- Welke oppervlakte heeft het nu precies?
- Hoe ziet de invloed die je zegt te hebben er uit? Kan je een concreet voorbeeld noemen, bijvoorbeeld dat na overleg in in de internationale micronatie-organisatie, elke micronatie nu bepaalde wetten 'moet' hanteren?
- Hoe gaat een micronatie om met invloed van buitenaf? Wetten opgelegd door macro-naties?
- Wat doet de natie als een inwoner wetten overtreed?
Antwoord: Het zet de inwoner uit de micronatie.
Wedervraag: In welk opzicht is dat een straf? Oftewel, welk voordeel heeft een inwoner uit de micronatie ten opzichte van een niet-inwoner? En jullie zijn dus ook bereid land op te geven wanneer mensen zich niet aan de regels houden? En versimpel je het bestuur van een land dan niet te ver, waardoor het geheel niet meer realistisch is?

EDIT: Ik zie dat je net hierboven een reactie hebt geplaatst.
Al beantwoord. Ik heb geen plannen dus het kan er niet tegenin gaan.
Wat doet de micronatie dan als de gemeente bepaalt dat op 'jullie grond' een industrie-terrein komt?

[ Voor 7% gewijzigd door Medidem op 02-10-2011 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Medidem schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:13:
[...]

Volgens mij zien de meesten vooral praktische bezwaren en zijn een aantal vragen behoorlijk specifiek, waar je ook geen antwoord op geeft.

- Hoeveel potentiële inwoners heeft jou micronatie?
- Welke oppervlakte heeft het nu precies?
- Hoe ziet de invloed die je zegt te hebben er uit? Kan je een concreet voorbeeld noemen, bijvoorbeeld dat na overleg in in de internationale micronatie-organisatie, elke micronatie nu bepaalde wetten 'moet' hanteren?
- Hoe gaat een micronatie om met invloed van buitenaf? Wetten opgelegd door macro-naties?
- Wat doet de natie als een inwoner wetten overtreed?
Antwoord: Het zet de inwoner uit de micronatie.
Wedervraag: In welk opzicht is dat een straf? Oftewel, welk voordeel heeft een inwoner uit de micronatie ten opzichte van een niet-inwoner? En jullie zijn dus ook bereid land op te geven wanneer mensen zich niet aan de regels houden? En versimpel je het bestuur van een land dan niet te ver, waardoor het geheel niet meer realistisch is?
- Potentiëel? dat is dus weer een vaag antwoord dat je wil dat ik ga geven. Maar als je dit wilt; 8-10. Dat was in eerste instantie de reden dat ik om hulp vroeg. Dit kan ik echter niet terugvinden op Tweakers.
- 1000 meter bij 600 meter is de eerste claim. Een tweede claim, echter niet op Nederlands grondgebied is in discussie op het moment met de organisatie.
- Al een 3 keer, als het niet meer is, uitgelegd. De micronatie kan er in de meeste gevallen weinig aan doen. In sommige gevallen weigert een micronatie dit en word deze 'overgenomen' meestal door een conflict van de macronatie.

Als micronationalist vind je in de meeste gevallen het hebben van een inwonerschap bij een micronatie al een pluspunt. Je doet in dit geval 'alles' om dit te behouden. Het verliezen van je inwonerschap is een moraal verlies. Zoals gezegd win je hier materialistisch niks aan. (of weinig)

Wat doet de micronatie dan als de gemeente bepaalt dat op 'jullie grond' een industrie-terrein komt?
Zulke gebieden zoeken wij niet uit. Om eerlijk te zijn weet ik niet wat er zal gebeuren als het wel zo is. Dit zal in de micronationale politiek gekozen moeten worden. Ik heb hier geen standpunt over.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 18:22 ]

• Medidem
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:21:
[...]

- Potentiëel? dat is dus weer een vaag antwoord dat je wil dat ik ga geven. Maar als je dit wilt; 8-10.
Met potentieël doelde ik op het feit dat jullie nog niet zijn 'opgericht' (of wel al?). Dus inderdaad, hoeveel leden je groepje momenteel heeft. Voor mij is 8-10 personen tot nu toe in ieder geval het meest concrete feit dat ik te weten ben gekomen in dit topic.
- 1000 meter bij 600 meter is de eerste claim. Een tweede claim, echter niet op Nederlands grondgebied is in discussie op het moment met de organisatie.
Okay, duidelijk. De 6.2km2 versus 6200m2 zorgde bij mij voor enige verwarring.
- Al een 3 keer, als het niet meer is, uitgelegd. De micronatie kan er in de meeste gevallen weinig aan doen. In sommige gevallen weigert een micronatie dit en word deze 'overgenomen' meestal door een conflict van de macronatie.
Maar wat bepaal je dan bijvoorbeeld, als je toch de regels van het macro-land moet volgen? Kan je een concreet voorbeeld geven? Hetzelfde voor de politieke invloed die je zegt te hebben (ook al gaat het via die internationale micronatie organisatie): kan je een concreet voorbeeld geven?

En even in het algemeen, hoewel het vanuit jou opzicht wellicht niet zo lijkt, ik ervaar Tweakers als een behoorlijk ruimdenkende community waar ruimte is voor elk standpunt. In dit topic ben ik nog maar weinig onwelwillendheid tegengekomen. Volgens mij begrijpen de meesten het principe gewoon niet en vragen om extra uitleg. Niet om enkel kritiek te uiten, maar om het beter te begrijpen. Dus als een vraag herhaald wordt, betekent dat wellicht dat mensen meer uitleg vanuit een andere invalshoek nodig zijn. Bedenk je wel, jij bent waarschijnlijk al jaren aan dit concept en idee gewend, maar niet iedereen is er zo mee bekend.

[ Voor 10% gewijzigd door Medidem op 02-10-2011 18:37 ]

• Sjaakmeister
  • Niet online
Jij mag denken dat je antwoord geeft op vragen, maar in werkelijkheid doe je dat niet. Draai je er om heen en zeg je dat mensen je niet begrijpen.
Leg het eens goed uit dan!

Op een gegeven moment zal je iets van een 'clubgebouw' willen hebben, een kantoor, een plek van waar je je 'land' wilt besturen. Dat moet gebouwd worden. Dat gaat dan toch tegen de vignerende voorschriften en/of regels in. Hoe ga je daar mee om?
Zonder de onafhankelijkheid kan geen andere micronatie je onafhankelijkheid erkennen, hiermee kom je niet in micronationale organisatie's en heb je dus ook niet de positie die je wil hebben
Nogmaals de definitie van onafhankelijkheid
Met onafhankelijk wordt bedoeld, dat een land of staat niet (meer) bestuurd wordt door een ander land en volledig kan beslissen over zijn of haar binnenlandse en buitenlandse politieke beleid.

De status van onafhankelijkheid wordt internationaal bepaald door erkenning door andere staten.
Snap je nou werkelijk niet dat je de erkenning van een respectable partij nodig bent?
En dan bedoel ik niet een organisatie die zelf niet erkent wordt door landen, regeringen of zelfs personen met aanzien, macht en mogelijkheid tot ratificatie?

Dus blijft staan: Wat is onafhankelijkheid waard, als niemand het erkent? Dan is het dus een lege huls, niets, nadda, noppes. Ongeveer net zoveel als dat ik mij nu uitroep tot Koning van Nederland :)
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:09:
Het punt dat ik maakte was gebaseerd op het feit dat ik dacht dat dit een discussieforum was ; niet een 'laat ik maar wat posten dat nergens op gebaseerd is en dit brengen als de waarheid'.
Ow, nu is het opeens een plek voor discussie?
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:45:
Dit is geen discussie, het is ook niet zo dat ik geen mensen met een andere mening respecteer. Het is zo dat de mening gebaseerd is op offtopic opvattingen, ik zou nogsteeds graag een onderwerp verandering willen.
Hoe rijm je dat met -wederom- je eigen woorden?
Tevens vertel je steeds dat ik niet inhoudelijk erop in ga, weet je wat het woord inhoudelijk inhoud? En lees je niet toevallig, puur toevallig, overal overheen?..
Inhoudelijk,
dat betekend dat als iemand je een vraag of opmerking voorschoteld je daar een compleet antwoord op geeft, wat direct slaat op datgene wat die persoon je vraagt. Dus niet dat mensen vragen stellen waarbij je zegt: "ga ik niet op in" of het afdoet als off-topic.

EDIT: hmm, ik heb het oprecht verkeerd begrepen over de belastingen. Laat dat dan inderdaad een punt zijn waarbij ik het aan het foute eind heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjaakmeister op 02-10-2011 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Medidem schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:36:
[...]
Met potentieël doelde ik op het feit dat jullie nog niet zijn 'opgericht' (of wel al?). Dus inderdaad, hoeveel leden je groepje momenteel heeft. Voor mij is 8-10 personen tot nu toe in ieder geval het meest concrete feit dat ik te weten ben gekomen in dit topic.

[...]

Okay, duidelijk. De 6.2km2 versus 6200m2 zorgde bij mij voor enige verwarring.

[...]

Maar wat bepaal je dan bijvoorbeeld, als je toch de regels van het macro-land moet volgen? Kan je een concreet voorbeeld geven? Hetzelfde voor de politieke invloed die je zegt te hebben (ook al gaat het via die internationale micronatie organisatie): kan je een concreet voorbeeld geven?

En even in het algemeen, hoewel het vanuit jou opzicht wellicht niet zo lijkt, ik ervaar Tweakers als een behoorlijk ruimdenkende community waar ruimte is voor elk standpunt. In dit topic ben ik nog maar weinig onwelwillendheid tegengekomen. Volgens mij begrijpen de meesten het principe gewoon niet en vragen om extra uitleg. Niet om enkel kritiek te uiten, maar om het beter te begrijpen. Dus als een vraag herhaald wordt, betekent dat wellicht dat mensen meer uitleg vanuit een andere invalshoek nodig zijn. Bedenk je wel, jij bent waarschijnlijk al jaren aan dit concept en idee gewend, maar niet iedereen is er zo mee bekend.
Er worden bijvoorbeeld in de politiek dingen besloten zoals; de werking, toekomst van de geldeenheid. Diplomatie en dergelijke. Om een aantal voorbeelden te geven:
- De toevoeging van de geldeenheid met een andere eenheid. Kortom; de samenvoeging van 2 geldeenheden.
- Relaties met andere micronaties: Bijvoorbeeld een micronatie blokkeren tijdens een 'vergadering' van de organisatie, bijvoorbeeld omdat deze een oorlog voert. En wij tegen micronationale oorlogen zijn.
- Het bepalen of de grenzen uitgebreid moeten worden, wat er van de inwoners word verwacht: Bijvoorbeeld, word er verwacht dat het gebied wat de inwoners bezitten bij de microstaat gevoegd als grondgebied of niet
- In de regering word ook bepaald wat de toekomstplannen zijn, de visies en standpunten van dat kabinet.
Poltieke invloed is gering zoals gezegd. Een voorbeeld kan zijn de media die een documentaire maakt over de micronationale organisatie en hier vervolgens vragen over worden gesteld in het land waar dat gebeurd (zijn al een aantal voorbeelden van te vinden. En het gebeurd steeds vaker.

Bedankt dat je vragen geeft waar ik inhoudelijk 'goed' op kan antwoorden

Sjaakmeister
Sorry ik ga het niet nogmaals uitleggen. Als jij het niet snapt dan vind ik dat logisch, je bent waarschijnlijk zoals gezegd geen micronationalist. Dat is niet lullig bedoeld, dus geen reden om op in te gaan. Enkel een constatering.. Tevens zijn alle dingen die je zegt gebaseerd op het feit dat je micronaties niet begrijpt. Zoals dat je denkt dat je een erkenning van een staat nodig hebt. Je legt in feite uit wat het verschil is tussen micronaties en macronaties, volgens mij denk je echt dat een micronatie alles is/wil.
Tevens heb ik dus inderdaad gezegd dat ik geen belasting wil, wat heeft dat te maken met het feit dat de genoemde persoon daarna pas in het topic komt? Niks. Het blijft een foute waarneming van hem.

Ik stel voor dat we je discussie staken, ik kan je -jammergenoeg- niks uitleggen. Dit heeft niet met jou te maken, maar met het feit dat micronationalisme nogal vaag, en lastig te begrijpen is.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 18:56 ]

• Sjaakmeister
  • Niet online
Ik moet je toegeven, ik heb het belastings-aspect inderdaad verkeerd gelezen & begrepen. Jij hebt inderdaad nooit gezegt dat je dat zou gaan heffen.
Ik steek hand in eigen boezem en geeft hierbij toe dat ik het wat dat onderwerp betreft aan het verkeerde eind had.

Maar, bij mij blijven toch de volgende punt staan:
Op een gegeven moment zal je iets van een 'clubgebouw' willen hebben, een kantoor, een plek van waar je je 'land' wilt besturen. Dat moet gebouwd worden. Dat gaat dan toch tegen de vignerende voorschriften en/of regels in. Hoe ga je daar mee om?"
Sorry ik ga het niet nogmaals uitleggen. Als jij het niet snapt dan vind ik dat logisch, je bent waarschijnlijk zoals gezegd geen micronationalist. Dat is niet lullig bedoeld, dus geen reden om op in te gaan. Enkel een constatering..
Jammer voor je. Jij zegt iets, dit is een open forum, dus ik mag reageren. Iets wat jij waarschijnlijk liever niet ziet in je 'droomwereld'

Ik ben inderdaad geen micronazi en ik zal het ook niet worden.
Ik geloof erin dat als je het ergens niet mee eens bent, dat je dan van je laat horen en er probeert er iets aan te doen (inhoudelijk, dus niet zoals sommige blonde politici roepen "het is de schuld van").
Ik geloof er niet in dat je een compleet eigen wereld moet willen creëren waarin 'jij' het voor het zeggen hebt. Waar mensen lekker kunnen doen wat ze willen, omdat zij denken dat dat het beste is.

Als we de geschiedenis induiken, zal je me moeten toegeven dat je eerst mensen had en toen regeringen, niet andersom.
Die noodzaak voor een groep mensen die gaan besluiten wat in collectieve belang is, kwam voort uit het feit dat 'iedereen voor zich' niet werkte, het leverde een choas op.

Dat is feitelijk wel waar jij naar terug wilt. Kleine grondgebieden waar één persoon iemand (of desnoods een klein groepje) zijn/haar eigen regels gaat hanteren. Ik geloof daar niet in. Ik zie dat juist niet als democratie.

Wat jij wenst is een droom wereld, dat geeft mij te kennen dat je wellicht nog een stukje moet opgroeien, ouder worden, wijzer worden.
'Carpe diem', maak ervan wat je ervan kan maken binnen datgene wat bestaat, probeer niet alles om te zetten naar jou hand.
De geschiedenis heeft ons geleerd dat de ideëen van één persoon of kleine groep personen, nóóit goed is voor een samenleving. Kijk naar '40-'45, kijk naar de USSR, kijk naar het huidige midden-oosten.
Bij mijn weten is er maar een plek waar dergelijk doctoriaal bewind wel/half/gedeeltelijk werkt is in China, maar of je daar nu zo vrolijk bent ...?
Zoals dat je denkt dat je een erkenning van een staat nodig hebt. Je legt in feite uit wat het verschil is tussen micronaties en macronaties, volgens mij denk je echt dat een micronatie alles is/wil.
Dat komt alleen maar voort uit het gebruik van het woord 'onafhankelijkheid' vanuit jou kant. Per definitie ben je anderen nodig om onafhankelijkheid te bereiken.
Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat wanneer je dergelijke waan-ideëen over micronaties hebt, je liever geen mensen treft die je vertellen hoe zo'n dom idee dat is om realitisch uit te voeren.
Voor een Role-play kan het prima :)

Verwijderd

Topicstarter
Die regels en voorschriften passen prima bij wat we willen. Waarom zou ik het jammer vinden dat je reageert? Mijn wereld is trouwens ook geen droomwereld. In mijn droomwereld zou ik Nederland en België verenigd zien in een Groot-Nederland.
Als we het toch over de geschiedenis hebben, kennelijk heb je deze niet goed bestudeerd. Vroeger kwamen er immers ook micronaties voor;)
Tevens is dit JUIST NIET. En ja dit zeg ik met caps. als 'micronatie waar 1 persoon de macht heeft' waar heb ik dat in vredesnaam gezegd?
Om het in jouw mening te laten passen, je wilt immers niet deze van andere accepteren zal ik het bij deze een 'role playing project, op deze manier benaamd voor enkel de persoon Sjaakmeister' noemen.

En ga nu niet weer beginnen met het 'micronazi' verhaal, Ik snap dat dit een discussietopic is. Maar ook een discussietopic houd zich aan, jawel, een topic. Je vorige post ging hier ver van af.

Als je inhoudelijk iets wilt weten, ik vraag het nog één keer. Vertel het dan, en richt je reactie op iets ontopics. en niet op kwetsende opmerkingen zoals een 'Micronazi' Kom op man, accepteer andermans hobby's en idealen. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 19:29 ]

• Sjaakmeister
  • Niet online
Is goed, ik zal de 'discussie' laten voor wat het is.
Ik denk namelijk niet dat we eruit zouden komen. Immers, jij gelooft erin dat je op deze manier iets kan bereiken, ik denk dat het niet meer is dan fantasie, verveling, teveel tijd omhanden en/of waan-ideëen.

Ik geloof echter dat mijn micro-nazi verhaal niet off-topic was, ik had het zelfs onderbouwd en alles met argumenten en feiten. Sorry, dat ik je ermee gekwests heb, maar dat betekend eigenlijk alleen maar dat jij er ook een kern van waarheid in zag.

Ik wens je desondanks heel veel succes toe met je project. Ik hoop dat je gelijkgestemden vindt en dat jullie met elkaar komen tot dat 'document met duidelijke informatie betreffende de standpunten en doelstellingen' wat je ons vrijdag toe hebt gezegd.

Ik hoop vooral dat je in dat traject geen mensen zult treffen met een mening, mensen die zullen vragen om antwoorden, verhelderingen of gewoon simpelweg een verhaal wat gebaseerd is op iets concreets.
Ik denk namelijk dat jij als 'grote leider' niet echt in staat bent om dat op hun over te brengen, gezien het verloop van dit topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjaakmeister op 02-10-2011 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je, min of meer, volwassene reactie.
Ter verheldering: Ik ben niet de 'grote leider'. De leider zal immers de politieke partij zijn die wint in de verkiezingen. Ik doe zelf hier niet aan mee, en wil net bekend zijn als de persoon die deze micronatie heeft opgericht hoewel ik op het moment wel min of meer de leider ben tijdens het opzetten. Wanneer het nieuw politieke systeem word ingevoerd gaat alle 'macht' naar de hoogste machtsorganen binnen het systeem.
Wel wil ik nog even zeggen dat ik ook tegenargumenten heb gegeven aan je micronazi verhaal. Maargoed, je bent vrij te geloven wat je denkt ;)
Samenvatting is dus: Iedereen heeft andere meningen.

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:45:
[...]
Er worden bijvoorbeeld in de politiek dingen besloten zoals; de werking, toekomst van de geldeenheid. Diplomatie en dergelijke. Om een aantal voorbeelden te geven:
- De toevoeging van de geldeenheid met een andere eenheid. Kortom; de samenvoeging van 2 geldeenheden.
- Relaties met andere micronaties: Bijvoorbeeld een micronatie blokkeren tijdens een 'vergadering' van de organisatie, bijvoorbeeld omdat deze een oorlog voert. En wij tegen micronationale oorlogen zijn.
- Het bepalen of de grenzen uitgebreid moeten worden, wat er van de inwoners word verwacht: Bijvoorbeeld, word er verwacht dat het gebied wat de inwoners bezitten bij de microstaat gevoegd als grondgebied of niet
In hoeverre wijkt dit af van kleuterschool gedrag?
- 5 Flippo's staat gelijk aan 2 knikkers
- Jij mag niet bij ons horen, want je hoort bij hun,
- Jij mag hier niet komen, er is een duidelijke streep in de zandbak gezet, ga je daar overheen dan haal ik de juf...

Het is allemaal totaal irrelevant zolang je door niemand erkend wordt en je zelf al zegt dat het allemaal symbolisch is.
- In de regering word ook bepaald wat de toekomstplannen zijn, de visies en standpunten van dat kabinet.
Poltieke invloed is gering zoals gezegd. Een voorbeeld kan zijn de media die een documentaire maakt over de micronationale organisatie en hier vervolgens vragen over worden gesteld in het land waar dat gebeurd (zijn al een aantal voorbeelden van te vinden. En het gebeurd steeds vaker.
Dat voorbeeld wat heeft dat te maken met de toekomstplannen? Dat is toch enkel een stukje PR-management?
Tevens zijn alle dingen die je zegt gebaseerd op het feit dat je micronaties niet begrijpt. Zoals dat je denkt dat je een erkenning van een staat nodig hebt. Je legt in feite uit wat het verschil is tussen micronaties en macronaties, volgens mij denk je echt dat een micronatie alles is/wil.
Dan ben je bij dezen uitgenodigd om hier (in je eigen woorden) een verhaal neer te plempen over wat een micronatie is, geen linkjes, geen wikipedia quotes. Gewoon een duidelijk verhaal uit jouw mond(/vingers)...

Want schijnbaar krijg jij niet aan het voetlicht gebracht wat jouw micronatie nu precies is en wat het moet gaan doen. Want wat je nu doet is simpel calimero gedrag : Julle begrijpen mij niet. En dan simpelweg ook geen uitleg geven, dat is niet bevorderlijk voor een discussie. Dat leidt idd tot enkel maar aannames en off-topic discussies. Maar de schuld daarvoor mag je helemaal bij jezelf zoeken aangezien jij een discussie start zonder duidelijk voor het voetlicht te krijgen waarover je wilt discussiëren.
Dit heeft niet met jou te maken, maar met het feit dat micronationalisme nogal vaag, en lastig te begrijpen is.
Ik heb hier sterk mijn twijfels bij, ik denk eerder dat het gewoon niet uitgewerkt is en enkel maar wat losse flodders is...

Verwijderd

Topicstarter
Gomez, Gast ik heb een aantal keer in de eerste pagina's uitgelegd (evenals de beginpost) wat volgens mij een micronatie is. Daarna heb ik links gegeven om de feitelijke informatie te laten zien.
Meer informatie is er simpelweg niet

- Mogelijkheid tot diplomatiek
- Het streven naar een zo compleet mogelijk (nieuwe) staat. onafhankelijk of niet.
- een inwoneraantal
- een grondgebied

Wat er buiten deze feiten om bediscussieerd word is puur op meningen gericht. Ik respecteer je mening, maar ga hier verder niet op in. Als jij het 'kleuterschool' gedrag vind (het is trouwens hen i.p.v hun, nu we het toch hebben over mierenneuken) dan mag jij dat denken. Ik heb je de informatie gegeven welke benodigd is gegeven.

Als je een specifieke vraag hebt beantwoord ik die graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 22:18 ]

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:16:
Gomez, Gast ik heb een aantal keer in de eerste pagina's uitgelegd (evenals de beginpost) wat volgens mij een micronatie is. Daarna heb ik links gegeven om de feitelijke informatie te laten zien.
Meer informatie is er simpelweg niet
Als er niet meer informatie is, hoe kan je dan claimen dat mensen onwaarheden verkondigen? Dat weet je dan toch helemaal niet, aangezien die info er helemaal niet is?
Als je een specifieke vraag hebt beantwoord ik die graag.
Nogmaals dan : Wat is precies een micronatie?

En over je startpost die is als volgt opgebouwd :
- Stukje vaagheid met woorden als : vaak, meeste gevallen, kan men proberen (oftewel hier wordt niets concreets gezegd)
- Dan krijgen we een voorbeeld sealand wat later in dit topic toch niet als gelijkwaardig met jouw idee wordt genoemd dus slecht voorbeeld.
- Dan krijgen we een voorbeeldje hutt province, wat voor zover ik kan zien ook weer iets totaal anders is (want daar was een wettelijke mogelijkheid voor)
- Dan krijgen we een stukje proza over wat je wil gaan bereiken maar wederom niets concreets (ik zal het maar niet gaan hebben over het realiteitsgehalte van dit gedeelte als je je buiten de macronatie politiek houdt)
- Dan krijgen we redenen / voordelen (waar zijn de voordelen?)
- Dan zeg je dat er niets veranderd behalve dat je wel de voordelen hebt (die dus niet gegeven zijn)

Zeg mij dan maar waar beschreven staat wat een micronatie is. Ik zie het niet (en afaik komt dat niet doordat ik geen micronationalist ben, maar doordat het er simpelweg niet staat)

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:49:
[...]

Als er niet meer informatie is, hoe kan je dan claimen dat mensen onwaarheden verkondigen? Dat weet je dan toch helemaal niet, aangezien die info er helemaal niet is?

[...]

Nogmaals dan : Wat is precies een micronatie?

En over je startpost die is als volgt opgebouwd :
- Stukje vaagheid met woorden als : vaak, meeste gevallen, kan men proberen (oftewel hier wordt niets concreets gezegd)
- Dan krijgen we een voorbeeld sealand wat later in dit topic toch niet als gelijkwaardig met jouw idee wordt genoemd dus slecht voorbeeld.
- Dan krijgen we een voorbeeldje hutt province, wat voor zover ik kan zien ook weer iets totaal anders is (want daar was een wettelijke mogelijkheid voor)
- Dan krijgen we een stukje proza over wat je wil gaan bereiken maar wederom niets concreets (ik zal het maar niet gaan hebben over het realiteitsgehalte van dit gedeelte als je je buiten de macronatie politiek houdt)
- Dan krijgen we redenen / voordelen (waar zijn de voordelen?)
- Dan zeg je dat er niets veranderd behalve dat je wel de voordelen hebt (die dus niet gegeven zijn)

Zeg mij dan maar waar beschreven staat wat een micronatie is. Ik zie het niet (en afaik komt dat niet doordat ik geen micronationalist ben, maar doordat het er simpelweg niet staat)
Dat staat in de reacties.'eerste pagina's uitgelegd'.
Ik kan claimen dat het onwaarheden zijn, omdat men doet alsof ik dat heb gezegd. Wat dus niet zo is, nogal makkelijk te zien dat dat onwaarheden zijn, nietwaar? ;)

Trouwens. wat een micronatie is, ehm.. 1 tip. 2 reacties geleden

• Gomez12
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:51:
[...]
Dat staat in de reacties.'eerste pagina's uitgelegd'.
Ik kan claimen dat het onwaarheden zijn, omdat men doet alsof ik dat heb gezegd. Wat dus niet zo is, nogal makkelijk te zien dat dat onwaarheden zijn, nietwaar? ;)
Behalve het stukje belasting heffen (wat ik geen zin heb om op te zoeken) wie zegt er waar dat jij iets gezegd hebt. Of vragen mensen zich sommige dingen af omdat er iemand (ik zal jou niet bij naam benoemen hoor ;) ) gewoon geen info geeft.
Trouwens. wat een micronatie is, ehm.. 1 tip. 2 reacties geleden
Dus ik heb je hele startpost ontleed omdat je claimde dat het daarin stond, maar nu moet ik weer ergens anders kijken? Is het nou echt zo moeilijk om een simpel concreet antwoord te geven, of ga je altijd maar blijven verwijzen?

Maar schijnbaar bedoel je dan dus dit lijstje?
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:16:
- Mogelijkheid tot diplomatiek
- Het streven naar een zo compleet mogelijk (nieuwe) staat. onafhankelijk of niet.
- een inwoneraantal
- een grondgebied
Waarbij 1,3 en 4 simpelweg opgaan voor alles en iedereen wat grondgebied bewoont.
2 is enkel maar symbolisch en communie's etc gaan daar veel verder in.

Maar als ik dus een willekeurige politicus pak (met een eigen huis) dan voldoet die aan de voorwaarden voor een micronatie?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.