Verwijderd

Topicstarter
Een micronatie is in de meeste gevallen een klein stuk grondgebied dat zich onafhankelijk heeft verklaard van het oorspronkelijke land. Vaak hebben deze micronaties duidelijke doel(en). Zo kan een micronatie als politieke simulatie gelden, kan men proberen bevestigde onafhankelijkheid te verkrijgen of kan het dienen als hobby project. Dit zijn de meest voorkomende redenen.
Wat een micronatie onderscheid van een normaal stuk grondgebied is het volgende: een vaste bevolking, de mogelijkheid tot diplomatiek en een grondgebied.

Voorbeelden van micronaties zijn bijvoorbeeld:

the Principality of Sealand
Sealand is een succesvolle micronatie ongeveer 9 á 10 kilometer uit de Engelse kust op een platform uit de 2de wereldoorlog. Het eiland werd op 2 september 1967 ingenomen door Paddy Roy Bates. Het 'fort' stond toen leeg. Hoewel Sealand een inwoneraantal van 1 tot 5 heeft en door geen enkel macronationaal (grotere landen) word erkent heeft het toch zijn eigen munt, nationale voetbalelftal, postzegels en paspoorten. Het land is een voorbeeld binnen de micronationale community
Afbeeldingslocatie: http://26.media.tumblr.com/tumblr_le63y32WvQ1qze3jgo1_500.jpg

the Principality of Hutt River
Voluit genoemd: The Principality of Hutt river is een zelfuitgeroepen micronatie in West-Australië. Landbouwer Leanoard Casley had in 1969 onenigheid met de Australische overheid over het verhogen van de graanquota. In 1970 balanceerde zijn bedrijf op de afgrond van het faillisement. Casley vond echter een maas in de Australische wetgeving: Bij rechtstreekse economische dreiging mocht er zelfbestuur worden uitgeroepen. Omdat de economische dreiging: Het faillisement dichtbij was vond hij dat er een economische dreiging was. Hij scheidde zich op 21 april 1970 af van het Gemenebest van Australië
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/32/LocationPHR.svg/800px-LocationPHR.svg.png

Het fenomeen micronaties kent een groeiende bekendheid. Zo is er in België al meer dan eens een documentaire over dit onderwerp geweest. Een van deze documantaires ging over het groothertogdom Flandrensis, een Belgische micronatie met zijn eigen vlag, politiek en geld eenheid.

Een Micronatie in Nederland?
Er bestaan enkele micronaties binnen Nederland. De meeste zijn echter gebaseerd op roleplaying.
Sinds een aantal maanden is er ook een nieuwe project gestart. Dit project kenmerkt zich door het streven naar een nieuwe politieke vorm, en de cultuurvorming.
De politiek die men in deze nieuwe Micronatie wil voeren is gebaseerd op het idee het populisme terug te dringen en politici te laten houden aan wat ze beloofd hebben. Dit klinkt onmogelijk maar het systeem erachter is goed bedacht en men wil wanneer het mogelijk is deze politiek ook invoeren als de micronatie is gestart.
Ten tweede besteed de micronatie veel aandacht aan cultuurvorming welke kan zorgen voor een eenheid. Een nieuwe micronatie kent namelijk weinig eenheidsgevoel. Door middel van een vlag, een 'nationaal volkslied' en een lading aan muziekale stukken van allerlei genres wil de micronatie het eenheidsgevoel versterken
De redenen en voordelen van het opzetten van deze micronatie zijn:

- Het niet eens zijn met de staat(vorm) = Voordeel - Een eigen staatsvorm creëren
- Het niet eens zijn met de 'oplossingen' die gevonden worden voor de eurocrisis
- Het willen uitvoeren van een nieuw politiek systeem
- Je als Micronatie bij een organisatie kunnen voegen, deze organisaties voor verenigde micronaties kunnen in sommige gevallen wat betekenen voor de internationale politiek

Wat veranderd er op je leven en is het legaal?
Als je lid bent van een micronatie veranderd er niet veel. de Nederlandse staat, zowel andere staten erkennen geen micronaties. Hierdoor woon je niet in een ander land volgens deze staten en kun je dus gemakkelijk werken en reizen zoals je altijd deed in je oorspronkelijke land. Ook moet je je gewoon aan de wetten van het oorspronkelijke land houden. De bovengenoemde voordelen blijven wel van toepassing.

Wat denk jij van micronaties in zijn algemeenheid en van het project om hier in Nederland een nieuwe micronatie op te richten?.
Geplaatst met toestemming van de moderators.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:41

Fiber

Beaches are for storming.

Cool!

Had GeenStijl hier ook geen serieuze plannen voor?
http://www.geenstijl.nl/m...presenteert_geenstij.html

Probleem is natuurlijk, we blijven allemaal mensen, met onze fouten en gebreken. Je kan wel idealistisch beginnen, maar uiteindelijk zal het niet veel gaan verschillen met waar je vandaan komt. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Hier nog een lijstje met micronaties: Wikipedia: Micronatie

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:09:
Wat denk jij van micronaties in zijn algemeenheid en van het project om hier in Nederland een nieuwe micronatie op te richten?.
Redelijk kansloos. Zonder territorium en de mogelijkheid om eigen wetgeving in te voeren is je "micronatie" natuurlijk weinig meer dan roleplaying. Noem het dan ook gewoon zo en maak het niet groter dan het is.

Overigens vind ik micronaties als vorm van roleplaying wel erg leuk. Ik heb er een paar jaar geleden het één en ander over gelezen en het is erg interessant om te zien hoe mensen hun eigen land bedenken incl (soms) een fictieve geografie, politiek systeem, geschiedenis, taal, cultuur, geloof, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Downtime

Dat onderscheid een virtueel land ook van een micronatie inderdaad, een territorium. Wij hebben op dit moment een claim van 6190 m2 open staan voor als we de micronatie starten. Zoals uitgelegd in het stuk staat er waar een groep mensen en een stuk land aan moet voldoen voordat het de naam;micronatie krijgt. We moeten wanneer we de micronatie oprichten (ik verwacht binnen een aantal maanden) voldoen aan deze punten. Het politieke systeem moet dus ook goed blijken te werken, aangezien dit ook één van die punten is.

Voor de mensen die het interesseert: Hier is nog een link naar een site met veel informatie http://micronations.wikia.com/wiki/Main_Page

Vele micronaties zijn echter roleplaying, dit valt wel snel te zien dus het maakt niet erg veel uit naar mijn idee.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 18:50 ]

• Fiber

Fiber

Vallen landjes als San Marino, Liechtenstein, Monaco en Vaticaanstad hier eigenlijk ook onder?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Fiber schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:59:
Vallen landjes als San Marino, Liechtenstein, Monaco en Vaticaanstad hier eigenlijk ook onder?
Nee. Die hebben namelijk wel een territorium, eigen wetgeving, en worden internationaal erkend.

Verwijderd

Topicstarter
downtime schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:01:
[...]

Nee. Die hebben namelijk wel een territorium, eigen wetgeving, en worden internationaal erkend.
Een micronatie heeft ook een territorium, het verschil ligt hem enkel in de internationale erkenning. ;)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik begrijp alleen niet wat je doel nu is. Wil je zelf zoiets beginnen? Met welk doel? En waarom?

* Edmin begrijpt er maar weinig van

• Fiber

Fiber

Je kan toch je eigen territorium claimen, zoals nu bijvoorbeeld Palestina doet? Of je afscheiden, desnoods door middel van een oorlog, zoals Montenegro? Als Friesland morgen de onafhankelijkheid uitroept, en het grootste deel van de inwoners van Friesland staat daar achter, dan kan dat volgens mij ook gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met een kleine groep mensen dit project gestart. We zijn het niet eens met de huidige (internationale) politieke vormen, en hebben er zelf een gecreëerd. Dit idee ontstond tijdens de crisis, met name de eurocrisis.
Het doel is via de micronationale organisaties geringe invloed uit te oefenen op macronationale landen.

Er zijn veel mensen die zeggen het niet eens te zijn met de politiek, voor sommige mensen is dit een manier om hun woorden om te zetten in daden;)

@Fiber, dat klopt. Wij hebben zoals gezegd ook een claim. De voorwaarde is dat er op zulke claims de wetten van Nederland gelden. Wat niet meer dan logisch is, en waar wij ons aan zullen houden:
De eerste zin van het (tijdelijke) topic van het project geld ook:

De nieuw te vormen micronatie zal een enclave zijn binnen Nederland. Wij respecteren de Nederlandse wetgeving op haar grondgebied, en verklaren bij deze ook de internationale rechten te respecteren en te handelen naar deze wetten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 19:13 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:10:

Er zijn veel mensen die zeggen het niet eens te zijn met de politiek, voor sommige mensen is dit een manier om hun woorden om te zetten in daden;)
Daden? Je bedoelt in gefantaseer en luchtfietserij? Je stelt immers zelf al dat je je niet kunt ontworstelen aan de politiek en wetrgeving van Nederland, dus wat denk je dan dat je gaat bereiken?Je kunt de tweede kamer op 'ignore' zetten in je televisie, maar uiteindelijk komt oom agent, de belastingdienst en eender welke andere overheidsdienst toch bij je binnen. Je betaalt toch echt gewoon zorgpremies, pensioenpremies en weet ik wat al.

En als je er in de praktijk niets mee gaat bereiken, waarom doe je het dan?

• Fiber

Fiber

Waarom noem je geen man en paard? Wie zijn jullie en hoe heet jullie micro natie?

Verwijderd

Topicstarter
ED_L : Zoals gezegd valt er via micronationale organisaties wel wat te bereiken. Ook duurt zoiets tijd. Sealand word meer en meer geaccepteerd als eigen land. We hebben uiteindelijk wel als doel onafhankelijkheid te krijgen. Omdat dit op het moment dus amper mogelijk is hopen we een voorbeeld te zijn met het politieke systeem.

Fiber: We willen de naam democratisch beslissen. Als je geinterreseerd bent kun je me een PM sturen, dan geef ik je de link naar het tijdelijke forum.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:36

SeatRider

Hips don't lie

De politiek die men in deze nieuwe Micronatie wil voeren is gebaseerd op het idee het populisme terug te dringen
- Het niet eens zijn met de staat(vorm) = Voordeel - Een eigen staatsvorm creëren
- Het niet eens zijn met de 'oplossingen' die gevonden worden voor de eurocrisis
- Het willen uitvoeren van een nieuw politiek systeem
Dat vind ik anders behoorlijk populistische gedachten. Volgens mij is jouw idee van een micronatie niet veel meer dan een politieke partij die de andere partijen denkt te kunnen negeren.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:10:
...Wij respecteren de Nederlandse wetgeving op haar grondgebied...
Hier haak ik al af. Er is genoeg mis met de Nederlandse wetgeving op bepaalde punten. Hoe kun je het verschil maken als je je daar aan blijft houden?

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit doet mij ernstig denken aan deze Wiki.
Wikipedia: Medieval commune
Gaat nl tevens over zelf uitgeroepen stadstaten , in opstand tegen het heilige roomse rijk.

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:17:
[...]

[...]

Dat vind ik anders behoorlijk populistische gedachten. Volgens mij is jouw idee van een micronatie niet veel meer dan een politieke partij die de andere partijen denkt te kunnen negeren.
We hebben een compleet politiek systeem bedacht. Ik snap dat het zo lijkt, maar zonder de verdere inhoudelijke informatie vind ik niet dat je het zo kunt stellen.
Ik begrijp echter waarom je het denkt ;)

Fiber: Als micronatie zul je eerst een zekere bekendheid moeten verwerven, als je de wetten niet respecteerd zul je niet verder mogen van Nederland.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 19:20 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:17:
ED_L : Zoals gezegd valt er via micronationale organisaties wel wat te bereiken. Ook duurt zoiets tijd. Sealand word meer en meer geaccepteerd als eigen land. We hebben uiteindelijk wel als doel onafhankelijkheid te krijgen. Omdat dit op het moment dus amper mogelijk is hopen we een voorbeeld te zijn met het politieke systeem.
Laat het even weten als het zover is, dan plan ik alvast een invasie. De oorlogsverklaring wegens schending van het nationale grondgebied kom per diplomatieke lijn. :P

Maar serieus, ik denk dat je hier ronduit nul kansen hebt. Jij kunt vanalles vinden. Je vriendjes vinden dat misschien ook wel. De mensen die de baas zijn over het land waar jij je natie wil stichten zijn het niet met je eens.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Is jouw plan niet eerder een (soort) commune dan een micronation? Als je Nederlandse wetgeving erkent is er van een natie totaal geen sprake.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben onze eigen wetgeving, welke niet in strijd is met de nederlandse wetgeving. Dus ik weet niet of je het zo kunt zien. Het respecteren van de Nederlandse wetgeving is echter niet meer dan noodzakelijk bij het opzetten van een micronatie in Nederland.
Een micronatie geldt op de volgende niveaus: De mogelijkheid hebben tot diplomatiek : Een vaste bevolking : Een gondgebied. Hierover beschikken we hoogstwaarschijnlijk (de politiek valt dus nog af te wachten)

Voor meer informatie over bijvoorbeeld het politieke stelsel, de namen, en voor mensen wie interesse hebben: een PM sturen kan altijd ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 19:26 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Waarom hou je het zo vaag? Als je iedereen wil gaan PM'en, waarom start je dan dit topic?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het anders onder promotie en spam zou vallen?
Maargoed. Om een paar kleine details te vertellen: Het systeem bestaat uit een uitgebreider politiek systeem dat populisme uit de weg zou moeten gaan. Het is gebaseerd op het kunnen stemmen op ideeën en niet zo zeer de personen en hun uitspraken. De gewonnen partijen moeten zich aan deze punten houden. Als het marge van geld met meer dan 10% overschreden word kan de 1ste kamer een motie van wantrouwen tegen de 2de kamer invoeren. (Op deze manier kunnen er minder partijen ontstaan die zeggen; laten we op de vragenlijst alles invullen hoe de kiezer dan zou willen)

Het is gewoon heel lastig dit uit te leggen hier, en ik heb het liever met mensen zelf over. ;)
Ik heb een plaatje van de hoogste bestuurlijke organen, en wie welke taak heeft. Deze zal ik morgen uploaden en posten. Deze is namelijk nog niet geheel af.

Ook moeten wij het nog goed formuleren. Het moet voor de inwoners makkelijk te begrijpen zijn. Het stemmen zelf duurt wel ongeveer 5 á 15 minuten. Dus dit is wel iets waar de inwoners voor open moeten staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 19:43 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gezien je speelruimte zal die stemming dan niet over iets belangrijkers gaan dan de hoeveelheid schepjes suiker in de koffie, maar dat terzijde.

Bestaat er dan geen debat in jullie systeem? Debatteren is belangrijk voor het vormen, toetsen en bijstellen van ideëen en dat gebeurt toch door personen. En dan kan charisma ineens een factor worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ed_l

Inderdaad dat is het jammere van een micronatie. Reden ook dat ik het meer als een voorbeeldfunctie (via micronationale organisaties hopelijk ook buiten die micronationale wereld) wil laten zien dan dat het systeem daadwerkelijk kan werken. Er moeten namelijk ook redelijk wat mensen in het 'land' wonen om dit succesvol te laten werken.
Ik weet dat er dus haken en ogen aan dit systeem zitten.

Er bestaat debat, de 1ste kamer heeft als taak namelijk het controleren van de uitgewerkte ideeën van de 2de kamer. Ook voor actuele problemen en discussies bestaan er gewoon debatten. hierin kan charisma inderdaad een factor zijn. De ideeën welke de mensen op gestemd hebben moeten echter waar gemaakt worden. Het is geen waterdicht systeem. Maar het kunnen stemmen op ideeën lijkt me een logische stap naar een betere democratie.
Er zijn nog wat problemen die we op het moment met het systeem op papier hebben. Maar zoals gezegd hebben we wel degelijk een eigen standpunt, en eigen ideeën waardoor we hopelijk een unieke micronatie worden.

PS: bedankt voor de dingen die je tot nu toe hebt gezegd. Je kijkt kritisch naar de ideeën en op deze manier kunnen fouten voorkomen worden ( en blijven we scherp :P ).

Oh en nog één ding, de speelruimte is groter dan je denkt. Diplomatiek bijvoorbeeld speelt ook een grote rol binnen micronaties. Evenals het uitbereiden van grondgebied, etc etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 19:55 ]

• Fiber

Fiber

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Evenals het groothertogdom Flandrensis zoals eerdergenoemd. Deze heeft zelfs al de media weten te behalen.
http://www.flandrensis.flandrensisian-commonwealth.org/
Of je het grootheidswaanzin vind of niet(wat het niet is). Het blijft dat er best interessante mogelijkheden (en voorbeelden) zijn te vinden. Het klopt dat er enkele micronaties zijn die zich als de USA in de micronationale wereld gedragen. Maar dat is gelukkig maar een klein aantal.

Ik zou in elk geval graag eens met mensen van hier die het interesseert erover willen praten. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 20:02 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

In mijn ogen maak je het allemaal nodeloos ingewikkeld. Je gooit nu pure roleplaying (landen die alleen in de fantasie bestaan), mislukte "staten" (Hutt River, wel uitgeroepen maar door niemand erkend of serieus genomen), en een soort politieke denktank/lobbygroep/commune (doorhalen wat niet van toepassing is) allemaal op een hoop en maakt het daarmee erg onduidelijk waar de grens tussen realiteit, fantasie en idealisme nu eigenlijk ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Oké daar heb je gelijk in: Ik zal het verschil uitleggen:

Micronations / Roleplaying / commune

Micronaties zijn zoals gezegt gebieden met inwoners en een politiek, welke zichzelf onafhankelijk hebben verklaard. Maar niet erkend worden door grotere landen (macronations)
Een roleplaying micronation word vaak opgericht met als doel lol te hebben, vaak worden er ook micronationale oorlogen gespeeld en bezitten ze vaak fictieve gebieden
denktank/lobbygroep/commune richt zich meer op het bedenken van één of meerdere dingen, en niet zo zeer op het geheel plaatje. Een werkend land in het klein;) Een commune komt in de buurt. Maar mist een aantal van de basispunten van een micronatie; diplomatiek kunnen voeren.

Er bestaan ook fictieve landen. Welke zich meestal geheel op internet richten. Soms richten deze 'landen' plekken op in online spellen, of claimen ze fictieve planeten. Dit kan gezien worden als een vorm van roleplaying.

Hopelijk is het duidelijk. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 20:16 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het wordt inderdaad duidelijker. Ik begrijp eruit dat je wel onderscheid maakt tussen verschillende soorten micronations en dat je meer langs de lijnen van een politieke "commune" denkt. Een soort kibboets maar dan niet op socialistische basis.

Je wilt ook echt een stuk land kopen/pachten en daar met een groep mensen gaan wonen?

Wat je naar mijn mening eigenlijk nodig hebt is een betere manier om te beschrijven wat je eigenlijk wilt doen zonder teveel zware woorden te gebruiken die mensen op het verkeerde been zetten.
Vanuit dat oogpunt zou ik de term micronation mijden. Zodra een geinteresseerde uitzoekt wat het betekent wordt de link met roleplaying snel gelegd en kan de indruk ontstaan dat je puur met een roleplaying "spel" bezig bent. En dat is blijkbaar niet het geval.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Wikipedia: CyberBunker ligt nabij Goes? ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
Downtime

Dat is een goede tip, hoewel je het project lastig een 'land' kunt noemen. Sinds dat het niet officieel erkend word.
Ik kan wel een andere naam bedenken.

We willen niet op één plek wonen. Maar de inwoners mogen op hun eigen plek wonen en toch inwoner zijn. Dit is gedeelte van het districtenstelsel (wat nog niet helemaal af is, maar zo goed als)
Wel willen we dat de inwoners hun grondgebied/huis beschikbaar stellen als grondgebied voor het land. Daarmee bedoel ik dat we de grenzen kunnen vergroten, en het aantal vierkante kilometer in ons land vergroten.

Op het moment bestaat het dus uit een claim van 6190m2 wat dus nog niet erg veel is.

• Fiber

Fiber

En jullie gaan dus voor de eerste optie, Micronatie.

Ik moest ook nog even aan het Freedom Ship denken, weet niet of het project nog echt in leven is, een cruise-schip zo groot als een stad, waar je een appartement kan kopen of huren en daar dan permanent kan gaan wonen. Een soort varende stad. Ik heb er geloof ik ook wel eens een documentaire over gezien op Discovery Channel.

Afbeeldingslocatie: http://freedomship.com/freedomship/gallery/new/bow_high.jpg

http://www.freedomship.com/

Verwijderd

Topicstarter
Fiber
Haha dat is wel een leuk idee;) Ietwat onmogelijk, dat wel.

Ja we gaan voor de eerste optie: Micronatie, we hebben namelijk alles wat benodigd is daarvoor.
Bevolking:
Grondgebied
Politiek
Wat wij proberen is alles te realiseren wat een echt land ook heeft. Alleen dan op kleinere schaal, zo word er op dit moment een vlag gemaakt evenals een nationaal 'volkslied'. (op de dag van de onafhankelijkheid zal er ook een gratis release met allerlei muziek speciaal gemaakt voor deze dag uitgebracht worden)

Wat wij op dit moment meer nodig hebben, ook voor het slagen van het politieke systeem is mensen die ons hiermee willen helpen. De toekomstige inwoners.

• Fiber

Fiber

Je vergeet het belangrijkste: Een leger... ;)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:16:
Wat wij proberen is alles te realiseren wat een echt land ook heeft. Alleen dan op kleinere schaal, zo word er op dit moment een vlag gemaakt evenals een nationaal 'volkslied'. (op de dag van de onafhankelijkheid zal er ook een gratis release met allerlei muziek speciaal gemaakt voor deze dag uitgebracht worden)

Wat wij op dit moment meer nodig hebben, ook voor het slagen van het politieke systeem is mensen die ons hiermee willen helpen. De toekomstige inwoners.
Misschien moet je dan focussen op de belangrijkere issues dan een vlag en een volkslied?

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:24:
[...]

Misschien moet je dan focussen op de belangrijkere issues dan een vlag en een volkslied?
Klopt, haha denk je dat we dat niet doen ;)
een vlag en volkslied is een leuk extraatje, meer niet

Een leger voor een micronatie is wat raar naar mijn idee, hoewel er wel niet-roleplaying micronaties zijn die dat hebben. Ik doe hier niet aan mee, we gaan zeer waarschijnlijk ook bij de organisatie tegen micronationale oorlogen, en we hebben 2 toekomstige diplomatieke relaties die ons bij conflicten zullen helpen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 21:27 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:26:
[...]

Klopt, haha denk je dat we dat niet doen ;)
Ohja, maar dat vertel je alleen per PM, anders is het spam natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb verteld waar we mee bezig zijn in de reacties en in de beginpost. Dat jij alleen het stuk van een vlag en volkslied eruit haalt kan gebeuren, maar dat is niet erg redelijk.

om het te verduidelijken, en enkele dingen toe te voegen waar we op dit moment mee bezig zijn

- De laatste problemen van het politieke systeem afwerken
- De wetten afmaken
- enkele officiele documenten opzetten ivm diplomatiek
- het proberen te promoten van micronaties, en hopelijk ook hulp te vinden voor een project.
- het districtenstelsel van de politiek invullen en de claims verduidelijken

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 21:38 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Nee dat doe je niet. Je roept dat je bezig bent met dingen, maar maakt het niet specifiek. Als ik meer wil weten over het partijprogramma van de PVV hoef ik ook Wilders niet te PM'en. Waarom hul jij je dan wel in nevelen?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er niet specifiek iets word gevraagd. Als je aan de Nederlandse politiek vraagt wat men voor dat jaar wilt doen, word het ook niet meteen bekendgemaakt maar dan moet je wachten tot prinsjesdag (of een dagen/weken daarvoor..)

Sorry als ik niet genoeg informatie geef over het project. Maar zouden jullie in het vervolg betere vragen willen formuleren dan, dat helpt voor mij ook een stuk. ;)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Niet om het een of ander, maar je zegt zelf dat Nederland geen micronaties erkend, en je altijd onderhevig bent aan de wetgeving van het land waar de micronatie zich bevind.

Dat houd lijkt mij in dat jullie eigen wetgeving totaal niets voorsteld. Nederlandse wetgeving zal overrulen.

Een niet erkende wetgeving heeft lijkt mij dan niet zo veel zin in een niet erkende micronatie. Zo lijkt het me bijvoorbeeld niet mogelijk om sharia-wetgeving in te gaan voeren.

Maar misschien zie ik het verkeerd, kan ook.

Ey!! Macarena \o/

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:45:
Omdat er niet specifiek iets word gevraagd. Als je aan de Nederlandse politiek vraagt wat men voor dat jaar wilt doen, word het ook niet meteen bekendgemaakt maar dan moet je wachten tot prinsjesdag (of een dagen/weken daarvoor..)
En daar zet je je net tegen af, dacht ik.
Sorry als ik niet genoeg informatie geef over het project. Maar zouden jullie in het vervolg betere vragen willen formuleren dan, dat helpt voor mij ook een stuk. ;)
Dan vraag ik het je bij dezen. Waar staat jouw micronatie voor? Wat win ik door me bij jou aan te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet gezegd dat in nederland geen micronaties bestaan, integendeel. Maar de meeste bestaan echter op roleplaying niveau. De wetgeving heeft in mindere mate effect dan deze in een macronatie. De wetten zullen inderdaad afgestemd moeten zijn op deze van Nederland. De wetten binnen de micronatie bestaan vooral op micronationaal niveau, hoe om te gaan met andere micronaties. Welke diplomatieke mogelijkheden er zijn en hoe het zit met micronationale conflicten.
Bedankt voor je vraag, hoe meer duidelijkheid hoe beter het is, nietwaar? ;)

@Seatrider

Onze micronatie staat voor nieuw; nieuw in de zin van het politieke systeem. Dat overeenkomsten vertoont met een republiek, en vele andere staatsvormen. Maar zich kenmerkt door het feit ideeën voor populisme te stellen. Maar ook nieuw op het gebied van protesteren. Er zijn veel mensen in Nederland die het liefste een ander systeem zien, een andere staatsvorm. Mensen verlangen terug naar de tijd van vernieuwing in de gouden eeuw. Veel mensen roepen kreten, en hebben zo hun ideeën, voor andere is dit de manier om te laten zien dat zei het niet met de (huidige) politiek eens zijn.
Hierbij kom ik bij het punt van wat u erdoor 'wint'. In eerste instantie is dit betrokken zijn in een vernieuwde (verbeterde) democratie. Vanwege het feit dat een micronatie door micronationale organisaties invloed kan hebben op de politiek van een macronationaal land, heeft u indirect (maar wel degelijk) invloed hierop.
Verder zijn er andere vlakken waarop u wint; bijvoorbeeld op sociaal gebied. Een nieuwe groep mensen, een nieuwe 'wereld' namelijk deze van micronaties. Maar deze voordelen zien de meeste mensen niet gauw, of hen maakt het niet veel uit;)

PS: Dit project is waarschijnlijk niet interessant voor mensen die een land zoeken 'voor de lol'. Je moet een kleine interesse hebben in politiek. Anders zal een dergelijk project niet veel voldoening geven en zul je denken; wat praat iedereen nou?

Wat centraal staat in ons project is van invloed te zijn op zowel de micronationale wereld als de macronationale wereld. Dit zal een tijd duren. Maar wanneer het zover is staan er grotere mogelijkheden open, en hiermee ook de voordelen.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Juist ja, niks dus. Veel geblaat, weinig wol.

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:06:
Juist ja, niks dus. Veel geblaat, weinig wol.
Dat is jouw mening inderdaad. Andere vinden het leuk betrokken te zijn in een uniek project.

Je verwacht toch niet dat we een magische geld-kraan hebben, waarmee we elk lid zomaar miljarden geld geven. Je verwacht waarschijnlijk materiële winst. Nogal logisch dat dit het niet word voor je dan:

Als het niet zo is hoor ik graag wat jij wel zou willen zien, waarom vind je het niks;)
Met simpelweg'het is slecht' kan ik niks. Wat we nodig hebben is opbouwende kritiek, wij zijn ook maar mensen ;)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Natuurlijk heb ik het niet over financieel gewin. Maar je hebt het er nog steeds over hoe cool het is om dit te doen, om er aan mee te doen en hoe de conventionele politiek zuigt. Maar nergens hoor ik hoe jouw/onze natie dan beter is. Waar sta je voor? Samenleving zonder geld? Oordeling zonder aanziens des persoons? Wat dan wel?

Edit: met Raz hieronder dus.

[ Voor 4% gewijzigd door SeatRider op 29-09-2011 22:16 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Schiet mij maar lek hoor, maar het klinkt een beetje als spelen met poppen omdat je nog geen kinderen hebt.

Prima als je het leuk tijdverdrijf vind, maar meer dan een 'spelletje' zie ik het niet.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Op die manier kan ik ook antwoord geven:
Op politiek vlak heb ik het uitgelegd: Het systeem gebaseerd op ideeën in plaats van personen.
Wij hebben echter wel een geld systeem welke gebaseerd is op het aantal goud aanwezig in het land. Dit zal lastig gaan, maar we proberen dit serieus in te voeren. Een basis is al gelegd. De rest zal moeten worden ingevuld wanneer er meer leden zijn. Wij zijn in elk geval al in overleg over de designs van het geld. (dit was ook een punt van kritiek, het uit de hand gelopen geld systeem)
Verder hebben we als standpunt een grotere vrijheid te hebben: Mensen mogen vrij rijzen (in de EU tevens ook mogelijk, dus in dit gedeelte niks unieks) we hebben ook ideëen zoals over abortus en dergelijke. Maar deze zijn vanwege de grootte van het land, en de niet-officiele wetten lastig door te voeren.

Het geld systeem daarentegen is door te voeren, en wordt doorgevoerd. Dit geld zal ook nut hebben, hoewel het om eerlijk te zijn nog niet beslist is op welke manier dit zal zijn. Het zal een nut hebben, dat is wel zo.
Sorry dat ik over dit onderwerp nog niet 100% duidelijk kan zijn. Sinds dat het nog besloten moet worden. Het staat op de planning voor zaterdag.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 22:18 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

[KNIP] zo'n reactie hoort hier niet.

[ Voor 84% gewijzigd door Mx. Alba op 30-09-2011 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal hoe het afloopt met het geldsysteem zaterdag vertellen. Maar word er niet begrepen dat ik zulke dingen liever nog niet vertel als het niet met 100% zekerheid vaststaat.
Dit topic word geupdate zodra er meer informatie is, een dergelijk project neemt tijd in beslag en heb je niet zomaar. ;)

Ik begrijp echter dat jullie er zo over denken. Maar hopelijk houden jullie hetgeen in gedachte ik eerder heb gezegd in deze post.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 22:24 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RaZ schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:14:
Schiet mij maar lek hoor, maar het klinkt een beetje als spelen met poppen omdat je nog geen kinderen hebt.
Cru geformuleerd maar die indruk heb ik ook. Als je echt iets wilt veranderen dan is de beste manier IMHO nog steeds om je eigen politieke partij op te richten en gewoon Nederland te veranderen. Op die manier kun je, als je er ooit in slaagt om kamerzetels te winnen, directe invloed hebben.

Verwijderd

Topicstarter
downtime schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:22:
[...]

Cru geformuleerd maar die indruk heb ik ook. Als je echt iets wilt veranderen dan is de beste manier IMHO nog steeds om je eigen politieke partij op te richten en gewoon Nederland te veranderen. Op die manier kun je, als je er ooit in slaagt om kamerzetels te winnen, directe invloed hebben.
Wij zijn het niet eens met het politieke systeem, dat verander je niet met een politieke partij.
Wij kunnen ook directe invloed hebben, echter wel via een omweg.

Ter extra informatie:
Wij zijn ook tegen de euro, hoeveel voordelen deze ook heeft gebracht.
Evenals de onnodige expansie van de Europese Unie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 22:25 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:25:
Wij kunnen ook directe invloed hebben, echter wel via een omweg.
Indirecte invloed dus?

Het begint een beetje te lijken op het partijprogramma van De Tegenpartij.

[ Voor 24% gewijzigd door SeatRider op 29-09-2011 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo kun je het zien: Ik zie echter de stemmer binnen een micronatie als indirecte invloed. De micronatie kan lid worden van een organisatie voor micronaties. Als je hier een hoge functie binnen hebt is er sprake van directe invloed.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Welke mod heeft dit topic goedgekeurd eigenlijk?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:25:
Wij zijn het niet eens met het politieke systeem, dat verander je niet met een politieke partij.
Toch wel. Het is een cru voorbeeld maar Hitler heeft het bestaande politieke systeem, wat hij verafschuwde, met succes gebruikt om zijn alternatief te introduceren.

Verwijderd

Topicstarter
downtime schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:30:
[...]

Toch wel. Het is een cru voorbeeld maar Hitler heeft het bestaande politieke systeem, wat hij verafschuwde, met succes gebruikt om zijn alternatief te introduceren.
Dat klopt maar dat kun je niet met elkaar vergelijken.

SeatRider
Albantar. En vind je dat je niet een beetje lullig doet? Er zijn mensen met andere meningen dan jijzelf. Mensen die een project dat zich in een beginfase bevind wel willen helpen. Er zijn er niet veel maar ze zijn er ;)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:32:
SeatRider
Albantar. En vind je dat je niet een beetje lullig doet? Er zijn mensen met andere meningen dan jijzelf. Mensen die een project dat zich in een beginfase bevind wel willen helpen. Er zijn er niet veel maar ze zijn er ;)
Weet je wat nou zo lullig is? Dat ik het in het begin best een gaaf idee vond. Maar je blijft maar vaag lullen, tot op het punt dat zelfs ik afhaak.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:35

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Maar hoe ga je er voor zorgen dat als je als micronatie gaten van Nederland weghapt in je eigen grondgebied, je niet wordt aangevallen door het Nederlandse leger. Als de Nederlandse overheid ziet dat grondgebied, wat op zich al waarde heeft verloren gaat gaan ze echt niet rustig afwachten. Trouwens je moet je ook echt loskoppelen van Nederland als je een micronatie begint, hoe ga je er voor zorgen dat je een verzorgingsstaat krijgt? Ik denk dat Nederland ook denkt van "je hoort niet bij ons" als je je onafhankelijk verklaart; dan heb je ook geen recht op alle voordeeltjes: veiligheid, sociale voorzieningen, infrastructuur et cetera. Daarnaast moet je toch een soort van soevereiniteit hebben in je eigen land neem ik aan voordat je het ee natie kan noemen

[ Voor 11% gewijzigd door AxzZzeL op 29-09-2011 22:35 ]

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:33:
[...]

Weet je wat nou zo lullig is? Dat ik het in het begin best een gaaf idee vond. Maar je blijft maar vaag lullen, tot op het punt dat zelfs ik afhaak.
Ik heb antwoorden gegeven op je vragen, en extra informatie betreffende het onderwerp gegeven.
Dit is dus de reden dat ik het liever op msn erover heb. Dan kun je meteen op elkaar reageren, en meteen vragen wat er misloopt tussen de communicatie.

AxzZzel

Leuk dat je het vraagt inderdaad, een onderwerp waar ik veel over bezig ben ;)
We kunnen in het begin grondgebied claimen. En in de onafhankelijkheidsverklaring dit verantwoorden. Het gaat hier om niet gebruikte stukken land. Op het moment is dat dus 6190m2
De échte onafhankelijkheid: erkend door macronationale landen zullen we pas kunnen doorvoeren als het politieke systeem blijkt te werken. En we een grotere bekendheid hebben in de micronationale wereld.
Dit is wel een van onze toekomstplannen ja. Waarschijnlijk gaan we hierbij meewerken met een belgische micronatie, die dit ook als toekomstplan heeft.
Diplomatiek is erg belangrijk ;)

Je zegt trouwens ook:
'denkt nederland "je hoort niet bij ons" als je je onafhankelijk verklaart; dan heb je ook geen recht op alle voordeeltjes'
Dat klopt niet. Nederland mag/wil geen micronaties erkennen. Als ze denken 'je hoort niet bij ons' erkennen ze indirect de onafhankelijkheid. ;)

'Daarnaast moet je toch een soort van soevereiniteit hebben in je eigen land neem ik aan voordat je het ee natie kan noemen'
Dit klopt wel. Daarom word het in de fase voorafgaand aan soevereiniteit een micronatie genoemd.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 22:41 ]

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Kan je niet beter een schip bouwen en ergens in de internationale wateren een staat creeëren. Ik denk dat je dan sneller slaagt met erkenning en dat je geen gezeur met andere overheden hebt die jouw gebied ook claimen... Of wat te denken van een onderzeeland ook buiten nationale gebieden. Trouwens je moet ook handel voeren anders kom je niet aan je voedsl en andere levensbehoeften... maar wat als geen een land met jouw land een handelsrelatie wil opbouwen door een exportverbod. Trouwens zo'n eigen land klinkt ook als een anarchie waar je zowat alles kan doen, hoewel je je wel zegt aan internationale wetten te zullen houden. Ik neem aan dat je dan de Universal Declaration of Human Rights als basis zal nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
AxzZzel

Om heel eerlijk te zijn zijn we nog niet bezig geweest met de verre toekomst. Wel de mogelijkheid van onafhankelijkheid erkent door macronaties. Wel hebben we met ze allen gezegd dat als het zover mocht komen we de internationale rechten erkennen. (inderdaad human rights) Dit is ook de eerste post op het (tijdelijke) forum van het project dat ik had gemaakt.

Een schip of andere bebouwing op internationale wateren kan inderdaad. Dit lijkt een beetje op Sealand.
Een leuk idee, dat wel. Maar ontzettend duur, dit bedrag hebben wij niet tot onze beschikking. Ook is het werk van mensen die meewerken aan het project in Nederland of België.
Een exportverbod zou niet erg veel uit maken als het een klein land word, je kan immers prima naar een supermarkt en dan je benodigdheden kopen. Als het gaat om een groter land.. Ja dan heb je een probleem;) Maar zoals gezegd is diplomatiek ook erg belangrijk

• Fiber

Fiber

downtime schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:30:
[...]
En de Godwin award gaat naar......... downtime, Gefeliciteerd!

Ik blijf het ook nog maar vaag vinden hoor? Hebben jullie al een voetbalploeg?

Wordt het geld echt geld of Monopolygeld?

Hoe denken jullie over drugs. Als ik baas over mijn eigen land was zou ik het vrijgeven. Niet omdat ik er zelf zo'n fan van ben, integendeel, maar wel omdat ik de strijd er tegen zinloos en contraproductief vind en ik denk dat het de criminaliteit juist aanwakkert.

Gaan jullie ook belasting heffen? Ik ben voor de vlaktaks?

Anyway, zoveel onderwerpen, zoveel wetten, dat verzin je allemaal niet even op een achternamiddag.

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:49:

Een exportverbod zou niet erg veel uit maken als het een klein land word, je kan immers prima naar een supermarkt en dan je benodigdheden kopen. Als het gaat om een groter land.. Ja dan heb je een probleem;) Maar zoals gezegd is diplomatiek ook erg belangrijk
Maar wat als er á la Berlijn of Israël-Palestina zo'n metershoge muur wordt gebouwd of iets minder gek, prikkeldraad en spul dat je zegmaar in je landje opgesloten zit. Is het trouwens ook niet zo dat als je onafhankelijkheid uitroept je dus volgens de internationale wetgeving met een oorlog te maken krijgt aangezien dat als ik het goed heb met oorlogswetten (wetten over oorlog... tja das weer een ander verhaal :) ) legaal kan worden aangevallen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:50:
[...]

Ik blijf het ook nog maar vaag vinden hoor? Hebben jullie al een voetbalploeg?

Wordt het geld echt geld of Monopolygeld?

Hoe denken jullie over drugs. Als ik baas over mijn eigen land was zou ik het vrijgeven. Niet omdat ik er zelf zo'n fan van ben, integendeel, maar wel omdat ik de strijd er tegen zinloos en contraproductief vind en ik denk dat het de criminaliteit juist aanwakkert.

Gaan jullie ook belasting heffen? Ik ben voor de vlaktaks?

Anyway, zoveel onderwerpen, zoveel wetten, dat verzin je allemaal niet even op een achternamiddag.
Bedankt dat je probeert te begrijpen wat het project inhoud.
We hebben geen voetbalploeg, dit hoort bij de plannen van de extra eenheidsvorming. Dit zijn plannen voor de leden, waaronder een nationale voetbalploeg, nationale muziek groepen en dergelijke gelden. Deze plannen willen wij met leden overleggen en doorvoeren.
Als het aan mij ligt word het echt geld, met een functie ook. zoals gezegd bespreek ik dit zaterdag met de rest.
Wij denken hetzelfde over drugs (dit gaat echter tegen de nederlandse politiek in) als wij een onafhankelijk land zouden zijn zouden wij het legaliseren. Of in elk geval het beleid veranderen. Het klopt namelijk ook niet dat de teelt en het transport illegaal zijn, terwijl het gebruik legaal is ;)
We gaan geen belasting heffen. Als het een onafhankelijke, erkende staat is wel. Maar dit zal zich beperken. De verzorgingsstaat moet ook zijn maximale capiciteiten kennen. Naar mijn mening is het in Nederland over dit maximale bedrag heen.

AxzZzel
Gedeeltelijk klopt het wat je zegt. dit zijn echter ietwat onwerkelijke scenario's, het bevestigd wel dat diplomatiek belangrijk is. En er veel tijd aan besteed moet worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 22:58 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Fiber schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:50:
Niet zeuren. Ik heb geen vergelijking met Hitler gemaakt maar hem alleen gebruikt als voorbeeld dat je het systeem wel degelijk van buitenuit kunt veranderen.
Wet van Godwin
As an on-line discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1.

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:55:
[...]
Bedankt dat je probeert te begrijpen wat het project inhoud...
Ach, ik doe m'n best... ;)

Als ik heel eerlijk ben vind ik het hele idee van natiestaten, volksliederen, vlaggen, munten, koningshuizen, grenzen, nationaliteiten, paspoorten etc. redelijk achterhaald in deze globaliserende wereld. Een (micro)natie oprichten valt voor mij eigenlijk een beetje in dezelfde categorie als een kerk of geloof oprichten.

Ik ben zelf eigenlijk meer voor samenwerkende regio's, (Maastricht heeft meer met Luik en Aken dan met Amsterdam en Rotterdam.) en meer voor Europa en uiteindelijk een soort wereldregering, maar dan wel van onderaf gekozen en vooral voor wereldwijde problemen zoals het klimaat, water, voedsel, veiligheid, toezicht op multinationals, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:17:
[...]

Ach, ik doe m'n best... ;)

Als ik heel eerlijk ben vind ik het hele idee van natiestaten, volksliederen, vlaggen, munten, koningshuizen, grenzen, nationaliteiten, paspoorten etc. redelijk achterhaald in deze globaliserende wereld. Een (micro)natie oprichten valt voor mij eigenlijk een beetje in dezelfde categorie als een kerk of geloof oprichten.

Ik ben zelf eigenlijk meer voor samenwerkende regio's, (Maastricht heeft meer met Luik en Aken dan met Amsterdam en Rotterdam.) en meer voor Europa en uiteindelijk een soort wereldregering, maar dan wel van onderaf gekozen en vooral voor wereldwijde problemen zoals het klimaat, water, voedsel, veiligheid, toezicht op multinationals, etc.
Samenwerkende regio's word tegenwoordig toch al steeds vaker toegepast, anyway daar ben ik ook een voorstander van? Ik ben juist minder voor Europa. Het concept is leuk, evenals een soort wereld regering. Maar het blijkt niet te werken. In europa is het verschil (nog) te groot. En hetzelfde geld voor een wereldregering. Wat ze eerst moeten doen is Afrika de kansen geven die het verdiend.

Hoewel ik vind dat het in deze tijden nog niet mogelijk is, zijn een aantal van de genoemde punten ook deel van een aantal ideeën die de organisatie voor verenigde micronaties heeft. Wij gaan zeer waarschijnlijk bij deze organisatie.

Ps; europa werkt goed in die zin, het continent europa. de expansiewaanzin, zoals ik het noem vind ik minder geschikt. Ik zou meer zien in een vereniging voor west europa ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 23:24 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Heb al wel vaker gehoord van dit soort initiatieven, al moet ik zeggen dat het verschil tussen 'serieus' en roleplaying vaak niet direct duidelijk is. Waar ik altijd als eerste aan moet denken, is dat het lekker makkelijk is om te claimen dat je 'een eigen natie' bent, maar ondertussen wel gewoon gebruik blijft maken van alle voordelen van de 'moedernatie' (Nederland in dit geval). Dingen als winkels, nutsvoorzieningen, zorgcentra, werkgelegenheid, internet/televisie, infrastructuur, etc. worden allemaal geleverd door en in stand gehouden met de (door jullie verketterde wetten van de) moedernatie.

Bovendien: waar heb je hemelsnaam een 'regering' voor nodig? Waar 'vergaderen' jullie over? En wat wordt er geregeld in de wetten? Zodra je natie zoveel inwoners heeft, dat mensen elkaar niet meer allemaal persoonlijk kennen (zegge, de grootte van een kleine stad) worden de meeste politieke vragen pas relevant, maar het is gewoon zo'n enorm grote stap om op te schalen van 'een groep vrienden' naar 'een groep onbekenden' (laat staan: 'een kleine stad). Juist door de schaalgrootte zie ik nooit zo een nut in dit soort initiatieven. De meeste politieke systemen werken immers op kleine schaal prima, maar falen als ze toegepast worden op grote schaal (bv. de grondbeginselen van communisme is weinig mis mee, maar zodra er mensen 'aan de macht' komen gaat het mis).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
the Principality of Hutt River
Voluit genoemd: The Principality of Hutt river is een zelfuitgeroepen micronatie in West-Australië. Landbouwer Leanoard Casley had in 1969 onenigheid met de Australische overheid over het verhogen van de graanquota. In 1970 balanceerde zijn bedrijf op de afgrond van het faillisement. Casley vond echter een maas in de Australische wetgeving: Bij rechtstreekse economische dreiging mocht er zelfbestuur worden uitgeroepen. Omdat de economische dreiging: Het faillisement dichtbij was vond hij dat er een economische dreiging was. Hij scheidde zich op 21 april 1970 af van het Gemenebest van Australië
[afbeelding]
Deze kende ik niet. Het eerste wat ik me afvraag: ontkwam-ie zo aan de graanquota? Want als-ie er op deze manier mee wegkomt, is-ie opeens exporteur naar Australie, en dat lijkt me de situatie niet te verbeteren.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de reactie.
Politiek heeft wel degelijk een belangrijke rol in een micronatie, echter wel op een ander schaalniveau. enkele dingen die de politiek bepaald in een micronatie:
- Het verloop, de toekomst van een micronatie
- Diplomatiek (essentieel voor elke micronatie en macronatie)
- waar men het geld aan uitgeeft.
- cultuurvorming
- en bijvoorbeeld de wetten,
hierbij kom ik aan bij je punt; wat doen de wetten?
- de wetten regelen wat er verwacht word van de personen in de micronatie een klein voorbeeld in ons geval: het tonen waar je woont, zodat men ingedeeld kan worden in het districtenstelsel
- wetten t.o.v de politiek
- diplomatieke wetten
- En wetten die gaan over micronationale conflicten en 'oorlogen'. Wij distantiëren ons hiervan en zijn een volle 100% tegen micronationale oorlogen.

Zodra de bekendheid van je micronatie vergroot komen er andere verantwoordelijkheden bij, bijvoorbeeld politieke discussies over de organisatie waar je micronatie bij zit (Zie het als een soort.. VN/EU op een ander schaalniveau)

Als je nog meer vragen heb hoor ik het graag ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 09:42 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:40:
Allereerst bedankt voor de reactie.
Politiek heeft wel degelijk een belangrijke rol in een micronatie, echter wel op een ander schaalniveau. enkele dingen die de politiek bepaald in een micronatie:
- cultuurvorming
- de wetten regelen wat er verwacht word van de personen in de micronatie een klein voorbeeld in ons geval: het tonen waar je woont, zodat men ingedeeld kan worden in het districtenstelsel
- diplomatieke wetten
- En wetten die gaan over micronationale conflicten en 'oorlogen'. Wij distantiëren ons hiervan en zijn een volle 100% tegen micronationale oorlogen.

Zodra de bekendheid van je micronatie vergroot komen er andere verantwoordelijkheden bij, bijvoorbeeld politieke discussies over de organisatie waar je micronatie bij zit (Zie het als een soort.. VN/EU op een ander schaalniveau)

Als je nog meer vragen heb hoor ik het graag ;)
Tja, m.i. kun je oneindig veel meer bereiken als eenmansfractie in de tweede kamer (hell, zelfs als eenmansfractie in een gemeenteraad) dan op deze manier (die vaak het 'ons-kent-ons'-niveau niet zal ontstijgen). Maar desalniettemin wens ik jullie veel succes met jullie initiatief :).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:40:
...
- cultuurvorming
- diplomatieke wetten
...
Klinkt ongeveer hetzelfde als de huisregels van een groot studentenhuis... ;)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Die hebben nog meer invloed dan die 'wetten'. En je kan prima het politieke systeem veranderen met een partij binnen dat systeem. Als je wil dat politici niet meer liegen maak je je eigen partij die dat wil doorvoeren. Granted niemand stemt op je omdat ze denken dat je liegt of omdat ze liever hebben dat tegen ze wordt gelogen, maar het kan wel in theorie.
Een leger voor een micronatie is wat raar naar mijn idee, hoewel er wel niet-roleplaying micronaties zijn die dat hebben. Ik doe hier niet aan mee, we gaan zeer waarschijnlijk ook bij de organisatie tegen micronationale oorlogen
Ik moest hier serieus achter mijn computer over lachen. Micronaties die oorlog tegen elkaar voeren? Hilarisch.

Over hilarisch gesproken, zou pas grappig zijn als Nederland jullie erkennen als onafhankelijke staat en direct erna staatsburgerschap van Nederland ontnemen en jullie veel plezier wensen.

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:19:
Die hebben nog meer invloed dan die 'wetten'. En je kan prima het politieke systeem veranderen met een partij binnen dat systeem. Als je wil dat politici niet meer liegen maak je je eigen partij die dat wil doorvoeren. Granted niemand stemt op je omdat ze denken dat je liegt of omdat ze liever hebben dat tegen ze wordt gelogen, maar het kan wel in theorie.

[...]

Ik moest hier serieus achter mijn computer over lachen. Micronaties die oorlog tegen elkaar voeren? Hilarisch.
Het is inderdaad hilarisch, de meeste 'oorlogen' zijn dan ook roleplaying oorlogen.
Reden ook dat we er niks van moeten hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 10:43 ]

• monkyswing
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05-2019
Zou wel grappig zijn als jullie allemaal World of Warcraft fans zijn, een paar hazen en zwijnen muteren, neer knuppelen en er een toffere jas en schoenen van maken. Roleplaying at his best. :)

Ik vind het wel een tof concept, vooral het drijvend flatgebouw met airdeck.
Maar wat ik me afvraag als je de capaciteit hebt om een microstaat op te richten en jullie ideeën zijn zoveel beter dan die van de Nederlandse politiek, waarom worstelen jullie dan niet omhoog in het Nederlandse politieke systeem en maak het beter voor iedereen als het zo'n goede plannen zijn?

Is het niet de bedoeling dat iedereen samenwerkt en het een beter overzicht geeft voor de mensen?
Dit soort ideeën brengen toch meer complexiteit?

Ik heb meer de indruk van ik sluit me op in m'n slaapkamer en f@#$ de rest.

Maar al het succes. En laat me weten wanneer het lintje word geknipt. :)

natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
monkyswing schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:39:
Zou wel grappig zijn als jullie allemaal World of Warcraft fans zijn, een paar hazen en zwijnen muteren, neer knuppelen en er een toffere jas en schoenen van maken. Roll playing at his best. :)

Ik vind het wel een tof concept, vooral het drijvend flatgebouw met airdeck.
Maar wat ik me afvraag als je de capaciteit hebt om een microstaat op te richten en jullie ideeën zijn zoveel beter dan die van de Nederlandse politiek, waarom worstelen jullie dan niet omhoog in het Nederlandse politieke systeem en maak het beter voor iedereen als het zo'n goede plannen zijn?

Is het niet de bedoeling dat iedereen samenwerkt en het een beter overzicht geeft voor de mensen?
Dit soort ideeën brengen toch meer complexiteit?

Ik heb meer de indruk van ik sluit me op in m'n slaapkamer en f@#$ de rest.

Maar al het succes. En laat me weten wanneer het lintje word geknipt. :)
Dat zou inderdaad de hemel op aarde zijn voor roleplaying fans, maar wij richten ons op de serieuzere kant van micronaties :) Nou ik denk niet zo zeer dat ons systeem beter is. Dat klinkt misschien raar, maar het systeem werkt anders. Het moet nog blijken of het beter is. In feite kun je het ziet als een politieke simulatie in het echte leven in plaats van op papier.
Ook gaat het niet alleen om het systeem. Want we vinden dat er genoeg dingen wél goed werken in de huidige politiek van Nederland. Zoals de beginselen van de verzorgingsstaat.

In een micronatie kan je dingen doe die je in de politiek niet zou kunnen doen, zo zijn er als voorbeeld mensen die naast hun werk niet in de politiek kunnen. Via een micronatie kunnen zei toch geringe invloed hebben.
Ik denk dat het puur te maken heeft met een andere groep mensen. Zoals dit ook is met andere aspecten van leven, zoals muziek. De één houd van instrumentale muziek, de ander van elektronische muziek. de ene persoon gaat liever de politiek in, de ander gaat de micronationale wereld in.
Het fijne is dat er genoeg mogelijkheden zijn.

Het zijn allemaal dingen waar je voor open moet staan, en waar je vooral niet de verwachtingen bij moet hebben dat het de wereld veranderd. Mensen hebben nogal eens het gevoel dat dit grootheidswaanzin is, koningkje spelen. Dat is het verre van, en dat maken de mensen die het niet begrijpen er meestal van. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 11:48 ]

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:42
http://www.alderney.gov.gg/

Schijnt een belastingparadijs te zijn. :) Kan dat en mag dat?

Verwijderd

Topicstarter
HenkEisDS schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:50:
http://www.alderney.gov.gg/

Schijnt een belastingparadijs te zijn. :) Kan dat en mag dat?
Het is officieel een zogenoemde 'Crown Dependency' van Engeland. Het heeft zijn eigen politiek en wetten (als het goed is) vanwege de banden met Engeland is het dus ook geen micronatie.

Waarschijnlijk kan/mag het dus ja. ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Politiek, wetgeving, diplomatie en de look&feel van de munten vind ik van secundair belang als je niet eerst een antwoord hebt op praktische problemen.

Specifieke vragen:
• Hoe zorg je er voor dat je, op grondgebied van Nederland, onafhankelijk bent van onze wetten?
Als wel onafhankelijk:
• Je maakt geen deel meer uit van NL of de EG. Dus geen vrij reizen, geen vrij handelen. Hoe krijg je ueberhaupt voedsel, water, energie, etc. het land in, waar betaal je dat van, etc.
• Zonder erkenning, zonder paspoort, zonder douane komen jouw burgers niet in de buurt van een tandarts, huisarts of ziekenhuis. En boodschappen doen zal ook niet lukken zonder paspoort. Hoe regel je dat?
• Waar laat je je afval? Ik mag hopen dat je dat niet in een ander land gaat dumpen.
• Of laat je iedereen ook het NL paspoort houden. Zo ja: wat is dan de waarde van afscheiden?

Als niet onafhankelijk:
• Je hebt het over goud etc.: je gaat wel belasting betalen aan de NL staat, en provincie, gemeente, etc waarbinnen je grondgebied valt? Iedereen betaalt dubbel belasting: zowel aan NL als jouw micronatie?
• Je valt volledig onder de NL en EG politiek. Waarom een extra "bestuurs"laag eroverheen?
• De wetgeving van NL en EG geldt. Dus alles dat verboden is blijft verboden en alles waar een burger recht op heeft, blijft het recht bestaan. Wat wil je dan beperken?

--

Als iemand zo verbolgen is over de NL staat en niet bereid is het model van binnen te veranderen (ga de politiek in en wordt succesvol, of wordt rijk en neem een paar banken en andere grote organisaties over :+ ), is migreren niet meer voor de hand liggend? Bijvoorbeeld naar Afrika: als je vindt dat het achter wordt gesteld, ga dan daar ondernemen.

--

Pas in slechte tijden roepen dat het model niet klopt en dan willen uitstappen komt IMHO egoistisch over. Als je het zo goed weet, waarom ondernam je dan niet tien jaar geleden of vak voor het mis ging actie?

--

Bovenstaane komt wat aanvallens over, bedoeld als opbouwende kritiek :* Met de voeten op tafel over dit soort dingen nadenken (role playing) is vast leuk. Een Sealand oid heeft enig bestaansrecht juist omdat het buiten territoriale wateren valt. Maar zonder hulp van wal = van "echte" landen kan het niet overleven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:10:
Politiek, wetgeving, diplomatie en de look&feel van de munten vind ik van secundair belang als je niet eerst een antwoord hebt op praktische problemen.

Specifieke vragen:
• Hoe zorg je er voor dat je, op grondgebied van Nederland, onafhankelijk bent van onze wetten?
Als wel onafhankelijk:
• Je maakt geen deel meer uit van NL of de EG. Dus geen vrij reizen, geen vrij handelen. Hoe krijg je ueberhaupt voedsel, water, energie, etc. het land in, waar betaal je dat van, etc.
• Zonder erkenning, zonder paspoort, zonder douane komen jouw burgers niet in de buurt van een tandarts, huisarts of ziekenhuis. En boodschappen doen zal ook niet lukken zonder paspoort. Hoe regel je dat?
• Waar laat je je afval? Ik mag hopen dat je dat niet in een ander land gaat dumpen.
• Of laat je iedereen ook het NL paspoort houden. Zo ja: wat is dan de waarde van afscheiden?

Als niet onafhankelijk:
• Je hebt het over goud etc.: je gaat wel belasting betalen aan de NL staat, en provincie, gemeente, etc waarbinnen je grondgebied valt? Iedereen betaalt dubbel belasting: zowel aan NL als jouw micronatie?
• Je valt volledig onder de NL en EG politiek. Waarom een extra "bestuurs"laag eroverheen?
• De wetgeving van NL en EG geldt. Dus alles dat verboden is blijft verboden en alles waar een burger recht op heeft, blijft het recht bestaan. Wat wil je dan beperken?

--

Als iemand zo verbolgen is over de NL staat en niet bereid is het model van binnen te veranderen (ga de politiek in en wordt succesvol, of wordt rijk en neem een paar banken en andere grote organisaties over :+ ), is migreren niet meer voor de hand liggend? Bijvoorbeeld naar Afrika: als je vindt dat het achter wordt gesteld, ga dan daar ondernemen.

--

Pas in slechte tijden roepen dat het model niet klopten dan willen uitstappen komt IMHO egoistisch over. Als je het zo goed weet, waarom ondernam je dan niet tien jaar geleden of vak voor het mis ging actie?

--

Maar met de voeten op tafel over dit soort dingen nadenken (role playing) is vast leuk. Een Sealand oid heeft enig bestaansrecht juist omdat het buiten territoriale wateren valt. Maar zonder hulp van wal = van "echte" landen kan het niet overleven.
Ik ga niet in op de eerstgenoemde vragen, dit is niet ons hoofddoel. En hier hebben wij nog niet geheel over nagedacht.

• Ik heb al gezegd dat er geen belasting is in de micronatie
• Omdat de mensen die in micronaties actief zijn evenals de leden meer hebben met de micronatie. En de mensen in een politieke micronatie van zichzelf zich al niet meer bezig houden met de bestuurslaag buiten de micronatie
• We willen binnen de micronatie beperkingen, en rechten. Deze gaan dus grotendeels over politiek binnen de micronatie (en de beperkingen daarin dus) , de omgang met leden van andere micronaties, micronationale conflicten en wat je in dat geval moet doen.
Kortom: De wetgeving op een ander schaalniveau.
---
Ik ben niet verbolgen over de Nederlandse wetgeving, meer het systeem. En nee dan is emigreren geen optie. Dan zouden volgens jou honderd duizenden mensen in Nederland beter moeten emigreren? ;) Tevens is het systeem ook zo slecht nog niet. Nu denk je vast, wat?..... Maar dat is wat ik er van vind. Er zijn echter enorm veel dingen die niet in het systeem passen, maar omdat de beginselen van micronaties;met ze allen een staat oprichten, anders zijn past het wel in de micronationale wereld.
---
Ik kwam pas een jaar geleden erachter dat er micronaties bestaan. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 12:21 ]

Verwijderd

Ik zou graag dit topic willen nomineren voor meest zweverige topic ooit.

Als je jezelf onafhankelijk wilt verklaren heb je of een leger nodig, of je moet zover weg zitten dat geen leger je achterna gaat (bijv. in de ruimte).

Als je zegt 'ja, we gaan onafhankelijk worden, maar we blijven toch afhankelijk van Nederland, dan ben je dus niet onafhankelijk'.

Ik dacht dat je ook nog iets wist te verkopen over het 'geld systeem'. Als je precies weet hoe de markten zich zullen gaan ontwikkelen, kun je beter maar gaan beleggen, want dan kun je zo rijk worden dat je makkelijk een klein land kunt kopen. Het feit dat je dat niet doet, suggereert al dat je eigenlijk helemaal niets weet.

Verwijderd

Topicstarter
gang-ster

Voordat je met nutteloze nominaties aan komt zetten zou ik graag willen dat je op wikipedia, google, of wat dan ook de term Micronatie op zoekt en even leest wat het inhoud. Je hele post bestaat uit onwaarheden.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:22:
gang-ster

Voordat je met nutteloze nominaties aan komt zetten zou ik graag willen dat je op wikipedia, google, of wat dan ook de term Micronatie op zoekt en even leest wat het inhoud. Je hele post bestaat uit onwaarheden.
Terwijl ik hem nu al geloofwaardiger vind dan jij :)

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:34:
[...]

Terwijl ik hem nu al geloofwaardiger vind dan jij :)
En dat voor iemand met geen verstand over het onderwerp(Sorry Gang-ster, als je dit wel zou hebben). Ik beantwoord bijna elke vraag, zo duidelijk mogelijk en wat krijg ik er voor terug? Mensen die offtopic over van alles en nog wat praten. Om eerlijk te zijn vind ik dat een beetje jammer.

Om op zijn reactie terug te komen:
1. Als micronatie heb je geen leger nodig
2. Je bent onafhankelijk, alleen niet erkend door andere landen. In de onafhankelijkheidsverklaring staat echter dat je onafhankelijk bent. Dus voor de mensen die dit erkennen waaronder de micronationale community en inwoners geld dat je onafhankelijk bent
3. Ik heb het over een geld systeem wat voor waarde deze in de micronatie zal hebben ja, vanwaar de connectie met beleggen, dit slaat nergens op ;)

• Fiber

Fiber

Een alternatief geldsysteem opzetten kan best. Als wij hier met z'n allen afspreken dat we over en weer Monopoly geld accepteren dan kan dat gewoon. Het staat of valt met vertrouwen in elkaar. Ik heb wel eens gehoord dat bepaalde groepen in de Bijlmer ook een onderling alternatief geldsysteem hebben.

Het lijkt mij wel grappig om te kijken wat er gebeurt als je met een paar duizend gelijk gezinden een eiland als Schiermonnikoog zo geweldloos mogelijk bezet, de oorspronkelijke bewoners op de boot naar Groningen zet en dan de onafhankelijkheid van Schiermonnikoog uitroept. *O*

• Sissors
  • Niet online
Je bent niet onafhankelijk omdat je ergens hebt opgeschreven dat je onafhankelijk bent, dan moet je ook in de praktijk onafhankelijk zijn. Was een hoop minder gekloot geweest als Kosovo had gezegd dat ze onafhankelijk waren, maar dan niet daadwerkelijk in de praktijk iets ermee deden.

Ons 'probleem' hier is, is dat jij problemen ziet, prima, maar dat jouw oplossingen geen ENKELE invloed hebben. Je noemt jezelf onafhankelijk, maar je blijft gewoon belasting betalen en onder de wetten van het systeem waar je problemen mee hebt leven. Daardoor kan je je bevolking geen extra rechten geven, enkel extra plichten. En je hebt dan geen enkele manier om die plichten af te dwingen.

Oftewel je ziet problemen, en in plaats van een oplossing te zoeken ga je toneelspelen. Prima, maar dan moet je het ook gewoon toneelspelen noemen en niet net doen alsof je daadwerkelijk met een oplossing bezig bent, want dat zou invloed hebben in de realiteit.

Verwijderd

Topicstarter
En je hebt je verdiept in het onderwerp, hoe? Want opnieuw bestaat deze post uit onwaarheden. Via micronationale organisaties heb je wel degelijk (zoals altijd benoemd) een geringe invloed.
Dat had kosovo inderdaad kunnen doen, maar dan had men geen officieel bevestigde onafhankelijkheid of een plek in de verenigde naties etc.

En het is niet jullie probleem furby killer, er zijn genoeg mensen die wel ontopic kunnen blijven.
Het volk krijgt wel rechten, zoals altijd gezegd, op micronationaal niveau. De plichten zijn tevens wel degelijk af te dwingen, je kan iemand gemakkelijk verwijderen uit de micronatie.

Roleplaying zou toneelspelen zijn, dit is een serieus project en ik ben er niet van gediend dat het project zo word genoemd. Als je het niet begrijpt wat logisch zou zijn dan heb ik als suggestie dat je gewoon niet reageert.
Als je wel wat wilt weten kan ik je daarin helpen , en bijvoorbeeld een link geven naar enkele succesvolle voorbeelden.

Als je namelijk denkt dat het 'toneelspelen' is heb je je kennelijk niet in het onderwerp verdiept. Als ik jou was zou ik op internet nog een aantal micronaties opzoeken om zo te bekijken hoe, en wat deze naties voor elkaar hebben gekregen. Als het niet succesvol zou zijn zou er niet een snel groeiende aandacht voor micronaties zijn
--

Aub weer ontopic. Er zijn namelijk mensen die wel wat willen leren, of puur ter interesse hier zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 14:35 ]

Verwijderd

Ik heb het hele topic doorgelezen hoor, maar ik zie nergens een naam staan van je natie. Hebben jullie als natie uberhaupt een naam? En is er een website van jullie natie? ( En gebruik je dan gewoon de .nl domeinnaam? ;) ) :)

• monkyswing
Maar hoe zit het eigenlijk met die 6190 m2.
Is dat 1 stuk land of verschillende kleine stukjes of een oppervlakte op het water?

Er zijn terminals met meer oppervlakte. Hoe ga je land winnen?

Is het braakliggend of is het bebouwd? Gaan jullie bouwen?
Op die oppervlakte die hebt zul je alleen omhoog kunnen.
Of onderwater/grond :)

natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:35:
Ik heb het hele topic doorgelezen hoor, maar ik zie nergens een naam staan van je natie. Hebben jullie als natie uberhaupt een naam? En is er een website van jullie natie? ( En gebruik je dan gewoon de .nl domeinnaam? ;) ) :)
Er is een (tijdelijk) forum opgericht, deze zal online staan totdat de werkelijke website online gaat (kortom; wanneer de onafhankelijkheid word verklaart) op dit tijdelijke forum gaan we komende week ook starten met het stemmen voor namen. ;)

we nemen waarschijnlijk .org of .net ;)

Verwijderd

Ok, maar hebben jullie ook een naam als natie? Misschien had je over mijn vraag heen gelezen of wil je dat nog niet prijsgeven?

edit: laat maar ik lees zelf niet goed

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 14:41 ]

• monkyswing
neo ;)

natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
monkyswing schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:38:
Maar hoe zit het eigenlijk met die 6190 m2.
Is dat 1 stuk land of verschillende kleine stukjes of een oppervlakte op het water?

Er zijn terminals met meer oppervlakte. Hoe ga je land winnen?

Is het braakliggend of is het bebouwd? Gaan jullie bouwen?
Op die oppervlakte die hebt zul je alleen omhoog kunnen.
Of onderwater/grond :)
het is 1 stuk van 190m2 dat bebouwd is en 1 stuk van ongeveer 6000 m2 wat niet bebouwd is.
We gaan niet bouwen, het doel is niet mensen op 1 plek te laten wonen. Maar mensen kunnen gewoon blijven wonen waar ze wonen, met behulp van het districtenstelsel word het stemmen, de politiek geregeld.

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:33:
En je hebt je verdiept in het onderwerp, hoe? Want opnieuw bestaat deze post uit onwaarheden. Via micronationale organisaties heb je wel degelijk (zoals altijd benoemd) een geringe invloed.
Dat had kosovo inderdaad kunnen doen, maar dan had men geen officieel bevestigde onafhankelijkheid of een plek in de verenigde naties etc.

En het is niet jullie probleem furby killer, er zijn genoeg mensen die wel ontopic kunnen blijven.
Het volk krijgt wel rechten, zoals altijd gezegd, op micronationaal niveau. De plichten zijn tevens wel degelijk af te dwingen, je kan iemand gemakkelijk verwijderen uit de micronatie.

Roleplaying zou toneelspelen zijn, dit is een serieus project en ik ben er niet van gediend dat het project zo word genoemd. Als je het niet begrijpt wat logisch zou zijn dan heb ik als suggestie dat je gewoon niet reageert.
Als je wel wat wilt weten kan ik je daarin helpen , en bijvoorbeeld een link geven naar enkele succesvolle voorbeelden.

Als je namelijk denkt dat het 'toneelspelen' is heb je je kennelijk niet in het onderwerp verdiept. Als ik jou was zou ik op internet nog een aantal micronaties opzoeken om zo te bekijken hoe, en wat deze naties voor elkaar hebben gekregen. Als het niet succesvol zou zijn zou er niet een snel groeiende aandacht voor micronaties zijn
--

Aub weer ontopic. Er zijn namelijk mensen die wel wat willen leren, of puur ter interesse hier zijn.
Misschien moet jij de regels lezen, opmerkingen als "zoek maar op op het internet, er zijn vast voorbeelden te vinden" is niet hoe het werkt.

Gewoon een simpele vraag: wat gaat het nou in de praktijk voor een invloed op het leven van een inwoner van jullie hebben?

• Fiber

Fiber

Hoe verhoudt een micro natie zich eigenlijk tot het in de VS, maar ook in andere landen steeds meer opkomende fenomeen van zogenaamde 'gated communities'? Daar kun je ook tot op zekere hoogte je eigen regels opstellen. Sommige zijn zeker zo groot als een flink dorp, soms ook gericht op een speciale doelgroep, zoals 60-plussers.

Wikipedia: Gated community
Wikipedia: Gated community
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:44:
[...]
We gaan niet bouwen, het doel is niet mensen op 1 plek te laten wonen. Maar mensen kunnen gewoon blijven wonen waar ze wonen, met behulp van het districtenstelsel word het stemmen, de politiek geregeld.
Dan lijkt het mij meer op een soort vereniging. De lol lijkt mij juist om met gelijk gezinden wel bij elkaar te gaan wonen.

[ Voor 30% gewijzigd door Fiber op 30-09-2011 14:50 ]

• monkyswing
Wat is de ultieme goal eigenlijk van dit project?

natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:44:
[...]

Misschien moet jij de regels lezen, opmerkingen als "zoek maar op op het internet, er zijn vast voorbeelden te vinden" is niet hoe het werkt.

Gewoon een simpele vraag: wat gaat het nou in de praktijk voor een invloed op het leven van een inwoner van jullie hebben?
Onwaarheden vertellen omdat er kennelijk dingen nog niet duidelijk zijn is ook niet de oplossing.

Inderdaad een simpele vraag. Ik geef alleen wel een lang antwoord: Als inwoner zal je ten eerste in het districtenstelsel opgenomen moeten worden, dit word in kaart gebracht (dus waar in nederland de inwoners wonen) en op die manier is er invloed op het leven dmv politiek. Op ander vlak kan men bijvoorbeeld titels krijgen die binnen de micronatie(belangrijk) te gebruiken zijn. Verder denk ik zelf dat het micronationale geld ook invloed zal hebben, dit word morgen beslist. Als het aan mij ligt dan gaat het invloed hebben
Voor de rest hebben claims ook nog invloed op het leven van een inwoner. Je kunt bijvoorbeeld deze claims bezoeken (zo heeft een andere micronatie bijvoorbeeld een claim op antartica, en heeft hier een reis naar gemaakt)

+ als je in de politiek gaat binnen de micronatie zul je ook te maken krijgen met diplomatiek en handel.

We willen wel dat het leven van de inwoner zo min mogelijk veranderd, bijvoorbeeld dat we niet willen dat de inwoner verhuist naar een bepaald gebied. Dit zou ten nadele voor de inwoner kunnen werken. We proberen dus het leven zo veel mogelijk hetzelfde te laten blijven, maar toch deze persoon te betrekken in de micronationale wereld

• monkyswing
Fiber schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:48:

Dan lijkt het mij meer op een soort vereniging. De lol lijkt mij juist om met gelijk gezinden wel bij elkaar te gaan wonen.
of je eigen festivalterrein.

natuurlijk

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.