Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
ZpAz schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:06:
[...]

Die twee zijn waarschijnlijk hetzelfde. Door de extra RAM en CPU kracht is het ding beter in staat om de spraak besturing te regelen. Het Siri-idee verwerkt in iOS 5 lijkt me toch wel nice :9 Maar ben benieuwd of ie dan ook wel Nederlands kan.
Ik hoop dat het een extra chip is (anders dan RAM en CPU kracht) die verantwoordelijk voor de spraakbesturing is. Ik kan me redelijk voorstellen dat Apple niet zomaar een bedrijf overneemt die toevallig en alleen op software niveau zijn spraakbesturing toepast, want op software niveau kennen we dit onderhand toch al wel een beetje.

Mocht dit zo zijn dan ben ik erg benieuwd welke technieken hierin worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:31
Al de rumours maken apple fanaten echt helemaal tureluurs!

Ik heb mijn iPhone 4 recent verkocht om voor de 5 te gaan, omdat ik er vanuit ga dat Apple niet na 16 maanden met dezelfde iPhone komt als de 4, met slechts inhoudelijk wat aanpassingen..

Anway, het blijft een gok. De verwachtingen van Apple zijn imo altijd (te) hoog, dus we zullen het wel zien op 4 oktober!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:58

muhda

Time & Space traveler

Rivanov schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:24:
De iPhone 5 wordt gewoon de One More Thing. :+
Eerst uitgebreid de iPhone 4S bespreken waardoor iedereen teleurgesteld raakt, en dan de iPhone 5 uit z'n broekzak toveren. :)
Ik heb liever dat een refresh van de iMac de One More Thing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

muhda schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:49:
[...]

Ik heb liever dat een refresh van de iMac de One More Thing is
Grapje zeker? iMac's zijn 151 dagen geleden geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Oftopic:
DefLite schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:02:
[...]

Grapje zeker? iMac's zijn 151 dagen geleden geupdate.
Ik heb het niet over een update maar over een refresh. Apple staat er bekend om, om vaak tussentijds (stilletjes) een CPU of GPU toe te voegen als optie bij BTO.

Info:
1*
http://9to5mac.com/2011/09/16/late-2011-imacs/
2*
http://9to5mac.com/2011/0...-coming-before-christmas/
http://www.macrumors.com/...ump-macbook-pros-in-2011/

[ Voor 24% gewijzigd door muhda op 02-10-2011 01:18 . Reden: Informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

magnifor schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:21:
Mocht alleen de 4s aangekondigd worden dan denk ik serieus over om Galaxy S2 te halen. Verder kan ik mij niet voorstellen dat Tim Cook alleen met de 4S komt. Dit is zijn eerste echte keynote en alle spotlights zijn op hem gericht. Je kan het dan niet maken om met een simpele update van een bestaand model te komen. Ik durf mijn hand voor in het vuur te steken dat de aandelen van Apple sterk zullen dalen als alleen de 4S wordt aangekondigd.

Ik gok nog altijd op de 4S en de 5. :)
Wat moet de onderscheidende factor tussen deze twee toestellen worden?

Beide zullen ze een A5 hebben. Verschil in hoeveelheid RAM gaat hem ook niet worden (is nog nooit een selling point van de iPhone geweest). Spraakbesturing alleen de in 5? Wel heel erg achterlijk om een nieuw toestel uit te brengen wat je nieuwste software al niet ondersteunt. Het enige wat over blijft is design.

Andere bedrijven hebben niet genoeg lef om puur op één toestel te focussen. Apple heeft dat wel, tenzij er een goede reden is om twee verschillende modellen te hebben. Een iPhone 4 8GB als langzamere 'budget variant' met A4 en dan een iPhone 4S (óf 5, what's in a name) is een reële optie, zowel een iPhone 4S als iPhone 5 niet. Apple heeft nog nooit dezelfde hardware in twee verschillende jasjes gestopt en ook nu is er geen reden om dat wel te doen.

Daarnaast, Tim Cook is niet bepaald een broekje, en zelfs het presenteren van 'slechts' een iPhone 4S, een toestel wat gegarandeerd tientallen miljoenen keren verkocht gaat worden, is altijd een eer. Ik hoop dat je vuurvaste handen hebt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Vermoedelijk de goedkopere versie:
http://9to5mac.com/2011/1...ops-up-at-foxconn-brazil/

[ Voor 23% gewijzigd door muhda op 02-10-2011 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Dat gaat over de iPhone 4 die als goedkoop toestel met minder ruimte (waarschijnlijk 8GB) wordt aangeboden nu de nieuwe er "is" (komt, dus). De nieuwe 3GS, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een bedrijf als Apple (beurswaarde 400 miljard) dat 1.5 jaar heeft kunnen gebruiken om z'n enige model telefoon te updaten, waar het trouwens de helft van z'n omzet uit haalt en in een competitieve markt de boel moet opschudden....

Ik denk niet dat Apple er een simpel tussendoortje uitjast, dat kunnen ze zich simpelweg niet permitteren met al dat duaal-core geweld om hun heen. Wat het dan wel wordt, dat is de grote verrassing. En wie weet is dat voice-control alleen al een killer-app.

* Delerium zou trouwens een budgettelefoon meer overwegen dan een duur/groot topmodel.
De wildfire S bv heeft z'n eigen niche, simpelweg door de grootte van de telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 02-10-2011 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
De opmerkingen: "Het zou lullig zijn als Tim Cook 'alleen maar' een 4S zou introduceren" zijn leuk bedacht, maar volledig ongefundeerd.

Steve Jobs is een maand geleden opgestapt omdat hij 'niet meer in staat was het bedrijf te leiden'. Hij vond dus zelf zijn gezondheid te slecht om dat nog te doen. Maar als hij het misschien 2 maanden langer vol had gehouden had hij gewoon zelf de keynote gedaan.

De wisseling v/d wacht zat er al lang aan te komen, maar ik denk niet dat het bewust voor een 'big announcement' is gedaan. Ik denk zelf dat ze het misschien wel liever erna hadden gehad. Vergis je er niet in, die keynotes worden maanden v/t voren al gepland/gemaakt/gefine-tuned e.d. Er is een reden waarom ze bij Apple altijd zo strak zijn en bij bv. Asus niet.

En een 'tussendoortje' met 'al dat dual-core geweld' zal voor Apple ook geen probleem zijn. Een A5 is zo goed als zeker en die is dual-core; Maar als Apple zich ergens niks van aan trekt, dan zijn het wel specs van andere devices. Het zou mij echt niks verbazen als het een 4S wordt met A5, 8MP-camera en een groter scherm 3.7/4-inch. Ik zou wel enigszins 'teleurgesteld' zijn, maar hem waarschijnlijk nog steeds kopen. Qua design vind ik het nog steeds een van de mooiste toestellen en de nieuwe iOS-functies (bv. photostream) vind ik echt ideaal.

[ Voor 26% gewijzigd door RobbieB op 02-10-2011 08:27 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

RobbieB schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 08:22:
De opmerkingen: "Het zou lullig zijn als Tim Cook 'alleen maar' een 4S zou introduceren" zijn leuk bedacht, maar volledig ongefundeerd.

Steve Jobs is een maand geleden opgestapt omdat hij 'niet meer in staat was het bedrijf te leiden'. Hij vond dus zelf zijn gezondheid te slecht om dat nog te doen. Maar als hij het misschien 2 maanden langer vol had gehouden had hij gewoon zelf de keynote gedaan.
Of hij had zelf ook het idee "nah, dit wordt niks. Jongens, de groeten!" :P
De wisseling v/d wacht zat er al lang aan te komen, maar ik denk niet dat het bewust voor een 'big announcement' is gedaan. Ik denk zelf dat ze het misschien wel liever erna hadden gehad. Vergis je er niet in, die keynotes worden maanden v/t voren al gepland/gemaakt/gefine-tuned e.d. Er is een reden waarom ze bij Apple altijd zo strak zijn en bij bv. Asus niet.
Steve's vertrek zal heus niet alleen door hem bepaald zijn. Daar hebben marketeers uren op gezeten. Vertrouwen bouwen met een vernieuwd iOS, en dan vlak voor de introductie van een nieuwe iPhone ff van ceo wisselen. Dat straalt vertrouwen uit. Dat moet natuurlijk wel waargemaakt worden, dus ik denk inderdaad ook dat er een echte iPhone 5 komt. Ik geloof gewoon niet dat ze na 14 maanden met een kleine update komen en de rest van het jaar niks meer van zich laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Muthas schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:40:
[...]

Wat moet de onderscheidende factor tussen deze twee toestellen worden?

Beide zullen ze een A5 hebben. Verschil in hoeveelheid RAM gaat hem ook niet worden (is nog nooit een selling point van de iPhone geweest). Spraakbesturing alleen de in 5? Wel heel erg achterlijk om een nieuw toestel uit te brengen wat je nieuwste software al niet ondersteunt. Het enige wat over blijft is design.

Andere bedrijven hebben niet genoeg lef om puur op één toestel te focussen. Apple heeft dat wel, tenzij er een goede reden is om twee verschillende modellen te hebben. Een iPhone 4 8GB als langzamere 'budget variant' met A4 en dan een iPhone 4S (óf 5, what's in a name) is een reële optie, zowel een iPhone 4S als iPhone 5 niet. Apple heeft nog nooit dezelfde hardware in twee verschillende jasjes gestopt en ook nu is er geen reden om dat wel te doen.

Daarnaast, Tim Cook is niet bepaald een broekje, en zelfs het presenteren van 'slechts' een iPhone 4S, een toestel wat gegarandeerd tientallen miljoenen keren verkocht gaat worden, is altijd een eer. Ik hoop dat je vuurvaste handen hebt :>
iPhone 5 zal waarschijnlijk een ander design en een groter scherm hebben. Dat is voor mij al genoeg om voor de 5 te gaan. De iPhone 4 vind ik niet fijn vasthouden en zal daarom ook niet voor de 4S gaan. Verder wil men na 16 maanden iets nieuws zien. Als ze alleen met de 4S komen zal het waarschijnlijk nog een jaar duren voordat de 5 komt. Men zit dus 2 jaar naar dezelfde design te kijken. Dat kon nog ten tijde van de 3 en de 3GS maar nu kan dat niet meer in mijn ogen. De iPhone concurrenten schieten als paddestoelen uit de grond. CPU's worden sneller, schermen worden groter.

Ja, ik wil een groter scherm. Maten van mij hebben een Desire HD en Galaxy S2, ben jaloers als ik die schermen zien. Een tablet is te groot om hem altijd bij je te hebben, daarom vind ik een 4 inch scherm handig om foto's te laten zien bijv op feestjes.
RobbieB schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 08:22:

En een 'tussendoortje' met 'al dat dual-core geweld' zal voor Apple ook geen probleem zijn. Een A5 is zo goed als zeker en die is dual-core; Maar als Apple zich ergens niks van aan trekt, dan zijn het wel specs van andere devices. Het zou mij echt niks verbazen als het een 4S wordt met A5, 8MP-camera en een groter scherm 3.7/4-inch. Ik zou wel enigszins 'teleurgesteld' zijn, maar hem waarschijnlijk nog steeds kopen. Qua design vind ik het nog steeds een van de mooiste toestellen en de nieuwe iOS-functies (bv. photostream) vind ik echt ideaal.
Persoonlijk denk ik dat het vertrek van Jobs tactisch is. Vertrek van Jobs kon ook bekend worden gemaakt na de aankondiging van de nieuwe iPhone. Het is een wereld van verschil wanneer Cook een pimp versie aankondigt van de huidige 4 of een 5 aankondigt met een nieuw design. Daarom gok ik nog steeds op een 5.

[ Voor 29% gewijzigd door magnifor op 02-10-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou best logisch zijn om een iPhone 4 met A5 te maken, zeker als ze Assistant gaan introduceren, en die de iPhone 4s noemen, en dat die de 3Gs vervangt (8GB + 16GB(?)), en een iPhone 5 met nieuw design, groter scherm, 8MP camera en A5.
Als het alleen een iPhone 4s wordt met A5, 8MP + Full HD, meer Ram (512 of 1GB) ben ik ook al tevreden. Ik moet m'n iPhone 3G toch vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
magnifor schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:54:
Persoonlijk denk ik dat het vertrek van Jobs tactisch is. Vertrek van Jobs kon ook bekend worden gemaakt na de aankondiging van de nieuwe iPhone. Het is een wereld van verschil wanneer Cook een pimp versie aankondigt van de huidige 4 of een 5 aankondigt met een nieuw design. DaaRobbieB in "[Event] Let's talk iPhone (4 oktober 201..."
m gok ik nog steeds op een 5.
Nee, het vertrek kon echt niet later bekend gemaakt worden. Ik weet niet of je de foto's op TMZ gezien hebt (geen leuk materiaal btw!), maar dit laat wel zien dat hij echt niet in staat was om verder te gaan. Hoewel Apple het vertrek allang in de planning had zitten, denk ik dat de foto's wel laten zien dat dit niet 'gepland' was...

Maar dat terzijde, dit heeft helemaal niks meer met de nieuwe iPhone te maken. Ik hoop ook op een nieuw design, maar het tapered design verwacht ik nog steeds niet (om redenen 2 pagina's terug beschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
RobbieB schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:03:
[...]

Nee, het vertrek kon echt niet later bekend gemaakt worden. Ik weet niet of je de foto's op TMZ gezien hebt (geen leuk materiaal btw!), maar dit laat wel zien dat hij echt niet in staat was om verder te gaan. Hoewel Apple het vertrek allang in de planning had zitten, denk ik dat de foto's wel laten zien dat dit niet 'gepland' was...

Maar dat terzijde, dit heeft helemaal niks meer met de nieuwe iPhone te maken. Ik hoop ook op een nieuw design, maar het tapered design verwacht ik nog steeds niet (om redenen 2 pagina's terug beschreven).
Het kon wel later bekendgemaakt worden. Het was al bekend dat Jobs met verlof was bij Apple. Dus een paar maanden later bekendmaken dat hij zou vertrekken kon best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Dan is het wel de vraag, waar de "update" van de gewone iPhone 4 (N90A) onder valt. Of bovenstaande informatie klopt niet...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Hoedje schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:44:
[...]

Dan is het wel de vraag, waar de "update" van de gewone iPhone 4 (N90A) onder valt. Of bovenstaande informatie klopt niet...
Een 'uitgelekte' pagina van een kleine provider in Amerika die probeert mee te liften op het succes van de Apple-Rumor-Mill en even hun 15 min. of fame te claimen..

Ik denk dat je laatste conclusie de juiste is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
RobbieB schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:15:
[...]

Een 'uitgelekte' pagina van een kleine provider in Amerika die probeert mee te liften op het succes van de Apple-Rumor-Mill en even hun 15 min. of fame te claimen..

Ik denk dat je laatste conclusie de juiste is....
+1

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker, meer is 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ok. Net even de podcast van This is my Next.com geluisterd en daar hadden ze wel een goede analyse.

Apple heeft vrij veel controle over de lekken, en over wat er uitgelekt wordt en ze genieten continu v/d aandacht. Ieder 'geruchten'-bericht is gratis nieuws. En dit is echt de eerste keer dat er echt complete verwarring is. Niemand weet of er 1 of 2 telefoons uitkomen. Maar, juist als er zoveel geruchten zijn over 2 telefoons, dan zijn de verwachtingen ook vrij hoog. En als Apple wil je dan absoluut niet maar 1 minor update uitbrengen.

Echter. Joshua Topolsky heeft eigenlijk exact hetzelfde als dat ik heb. Logisch gezien, kunnen ze het niet maken een simpele update uit te brengen. Zeker met de concurrentie van Android, moeten ze echt met iets nieuws komen na 16 maanden. Maar, gevoelsmatig heb ik gewoon echt het idee dat er een simpele update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

RobbieB schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:25:
Apple heeft vrij veel controle over de lekken, en over wat er uitgelekt wordt en ze genieten continu v/d aandacht.
Dit snap ik even niet. Er zijn juist vele Apple rumors die nooit bleken te kloppen en gewoon allemaal verzonnen zijn door mensen of bedrijven die zelf aandacht willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het een combinatie is van de 2: 50% van de rumors zijn van Apple, en de andere helft van bedrijven die aandacht willen, bijvoorbeeld die provider van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

magnifor schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:02:
In het verleden zijn er test live streams aangeboden door Apple. Kon je alleen op de Mac en iDevices bekijken. :)
Is er bekend of dat deze keer weer gaat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 12:06
Let's NOT!

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Beatboxx schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:50:
[...]

Is er bekend of dat deze keer weer gaat proberen?
Er is daarover niets bekend volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Na het lezen van deze post: http://rachid.nl/2011/10/...-5-slechts-een-iphone-4s/ weet ik het zeker. Er komt geen iphone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 13-09 14:38
alwaysleft schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:16:
Na het lezen van deze post: http://rachid.nl/2011/10/...-5-slechts-een-iphone-4s/ weet ik het zeker. Er komt geen iphone 5.
Ik sluit nog niets uit. Je kan niet stellen dat het altijd een 'tick tock' princiepe is, want dat heeft zich nog maar één keer voor gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat er na 16 maanden wordt gezegd, nou we hebben dezelfde, maar hij is iets sneller. _klaar_

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik denk dat de volgende dingen worden besproken dinsdag:

iTunes

* Cijfertjes (verkoop apps, films, boeken)
* Officiële bekendmaking dat boeken en muziek vanaf heden beschikbaar zijn in een aantal EU landen
* (Eventueel) wordt daarbij kort nog even bij vermeld dat in deze landen ook Apple TV 2 vanaf heden via officiële retail beschikbaar is

iPhone, iOS, iCloud

* Cijfertjes (sales iPhone vs Android)
* Release iOS 5, demo 'unseen' features (datgene wat we nog niet mochten zien op WWDC of in de dev builds)
* Launch iCloud, demo 'unseen' features (ik meen bijvoorbeeld een hele tijd terug op Daring Fireball gelezen te hebben dat Apple van plan was om 'oude' MobileMe apps als Mail, Calendar etc.opnieuw te ontwikkelen voor het iCloud platform, echter hebben we daar tot op heden weinig meer over gehoord of gezien)

One more thing

* Release iPhone 4S (verbeterde iPhone 4 met een set eigen unieke iOS 5 features a la iPhone 3GS)
* Demo iPhone 4S features (zoals Assistant)
* Prijsdaling iPhone 4 (neemt de plek in van de iPhone 3GS)

Apple zal vast wel al bezig zijn met een iPhone 5, maar die zien we waarschijnlijk pas ergens volgend jaar...

[ Voor 30% gewijzigd door mindcrash op 02-10-2011 21:42 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alwaysleft schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:16:
En mr. Rachid weet dat omdat...? Hij heeft dezelfde (non-)informatie als iedereen en kan ook alleen maar interpreteren en speculeren, net als iedereen. Een leuk artikeltje in elkaar flansen creëert geen extra feiten. We moeten toch echt wachten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En al die systemen waar de naam iPhone 5 in staat is zeker allemaal maar aandacht trekken? Lijkt mij een beetje erg sloom om in je systemen iPhone 5 te vermelden terwijl deze niet komt en dan ook nog eens bij een provider als AT&T hoesjes te bestellen die nutteloos zijn.. Vooral in deze tijden van recessie ga je zeker inkopen voor iets doen, terwijl je er geen zak mee kunt.. Dag winst zeggen we dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Feit is dat het enigste 'bewijs' voor een iPhone 5 tot nu toe een paar regeltjes in een ordersysteem zijn. Er is nog totaal geen concreet bewijs van iets meer dan een iPhone 4 look-a-like. (de N94)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de hoesjes bij AT&T niet te vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja, hoesjes die vermeld stonden in het ordersysteem ja.
Ohja, en een kartonnen doosje met een stickertje 'iPhone 5' er op. Nou, waarom twijfelen we nog?

Het is allemaal ontzetten thin. En het zou betekenen dat Apple twee nieuwe telefoons heeft ontwikkeld, de N94 waarvan hier en daar wat dingen/onderdelen zijn uitgelekt en een iPhone 5 waarvan nog helemaal niets naar buiten is gekomen.

[ Voor 43% gewijzigd door fsfikke op 02-10-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
fsfikke schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:15:
Ja, hoesjes die vermeld stonden in het ordersysteem ja.
Ohja, en een kartonnen doosje met een stickertje 'iPhone 5' er op. Nou, waarom twijfelen we nog?

Het is allemaal ontzetten thin. En het zou betekenen dat Apple twee nieuwe telefoons heeft ontwikkeld, de N94 waarvan hier en daar wat dingen/onderdelen zijn uitgelekt en een iPhone 5 waarvan nog helemaal niets naar buiten is gekomen.
Behalfe de hoesjes en het nieuwsbericht hier op tweakers, waarin er twee iPhone's stonden vermeld.

Het kan nog alle kanten opgaan. De meeste rumors zullen gewoon van mensen zijn die zelf wat exposure zochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
fsfikke schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:54:
[...]

En mr. Rachid weet dat omdat...? Hij heeft dezelfde (non-)informatie als iedereen en kan ook alleen maar interpreteren en speculeren, net als iedereen. Een leuk artikeltje in elkaar flansen creëert geen extra feiten. We moeten toch echt wachten.
Meneer rachid is wel een journaal lezer en iemand die dicht bij het apple vuur zit. Hij heeft met al zijn punten gelijk, er komt geen iphone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
alwaysleft schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:39:
[...]

Meneer rachid is wel een journaal lezer en iemand die dicht bij het apple vuur zit. Hij heeft met al zijn punten gelijk, er komt geen iphone 5.
Een 'gemiddelde journalist' weet echt niet veel meer dan de gemiddelde consument die alle rumors bijhoud. Er zijn maar vrij weinig mensen die uitsluitsel kunnen geven, en een blogger valt daar niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt. Ik zou al tevreden zijn met een look-a-like als de iPhone 4 maar dan wel dunner. Je hebt overigens ook nog de "verloren" iPhone, die leek, zover te zien was, dunner dan de huidige iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ZpAz schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:40:
[...]

Een 'gemiddelde journalist' weet echt niet veel meer dan de gemiddelde consument die alle rumors bijhoud. Er zijn maar vrij weinig mensen die uitsluitsel kunnen geven, en een blogger valt daar niet onder.
Nee, maar hij geeft voor mij doorslaggevende info over waarom er geen iphone 5 komt. Als bij elkaar opgesomt is het nu wel heel duidelijk dat er geen iphone 5 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft wel geen verklaring voor de hoesjes ;).. Als hij zo dicht bij Apple stond als jij beweert, dan zou hij daar ook wel een oplossing voor zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Punt is dat hij exact dezelfde informatie heeft die iedereen heeft. Hij trekt er bepaalde conclusies uit, das heel leuk en kan je aannemelijk vinden maar een bericht op basis van bepaalde informatie creëert geen nieuwe informatie.
ZpAz schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:39:
[...]

Behalfe de hoesjes en het nieuwsbericht hier op tweakers, waarin er twee iPhone's stonden vermeld.

Het kan nog alle kanten opgaan. De meeste rumors zullen gewoon van mensen zijn die zelf wat exposure zochten.
Met alle respect voor T.net maar als het op iPhone geruchten aankomt herhalen zij ook alleen maar wat er op 9to5mac staat.

Ik beweer niet dat er wel een iPhone 5 komt hoor, maar op dit moment kunnen alleen aannames gemaakt worden dus is het kul om te stellen dat het 100% zeker x of y wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 02-10-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Met alle respect voor T.net maar als het op iPhone geruchten aankomt herhalen zij ook alleen maar wat er op 9to5mac staat.
Tweakers.net zegt inderdaad enkel wat er op andere sites te vinden staat. En dan soms vreselijk selectief mja. Maar die blogger heeft echt geen insider info. Alles wat in die blog staat is ook al 3x uitgekauwd op MacRumors, CultOfMac, 9to5Mac, OMT, AppleInsider en alle andere.

Ik ben het met je laatste zin eens. Vrijwel niemand (welke op het internet spreekt hierover) weet echt wat er komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25
Ik vind het vooral grappig dat iedereen zich zo druk maakt over of het een iPhone 5 of 4S gaat heten. Het is maar een naam. Potatoes, potatoes.

Ik ben ontzettend nieuwsgierig waar Apple mee komt dinsdag, maar hoe ze het beestje noemen maakt mij echt totaal niet uit.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
posttoast schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:17:
Ik vind het vooral grappig dat iedereen zich zo druk maakt over of het een iPhone 5 of 4S gaat heten. Het is maar een naam. Potatoes, potatoes.

Ik ben ontzettend nieuwsgierig waar Apple mee komt dinsdag, maar hoe ze het beestje noemen maakt mij echt totaal niet uit.
Het gaat namelijk om het uiterlijk. Is het een iphone 4 design dan wordt het een 4S, geheel nieuw design Iphone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het gaat echt niemand om het naampje hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz

De aanname van de meesten is dat het bij een 4S een minor upgrade wordt (immers was het bij de 3G en 3GS ook enkel een extra S (speed), wat een speedbump was zonder een verandering van uiterlijk. Bij een 5 verwacht men een verandering van ontwerp.

Vandaar dat 'men' zich druk maakt over de naam van het beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
OK, helder. Dan is in dit topic dus de "afspraak" dat 4S een upgrade betekent en 5 een totaal nieuwe versie.

Ik ben er overigens van overtuigd dat er sowieso een iPhone gaat komen die ze de "iPhone 5" noemen (ook als er helemaal niet zulke spectaculaire nieuwe zaken zijn). Dit om de simpele reden dat het ook de 5e iPhone gaat worden (de iPhone 3G was immers niet de derde maar de tweede, de 3GS heeft deze "scheve" nummering rechtgetrokken). Dat zou betekenen dat de 4S die overal al genoemd wordt een goedkopere versie wordt.

Nou ja, het blijft natuurlijk speculeren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 14:38
Waar ik op gok/hoop als one more thing is een nieuwe apple tv en dan ook meteen de mededeling dat deze in meer landen (oa NL) te krijgen is..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wat maakt een officiele aankondiging van de Apple TV anders dan de grijze import waardoor hij al te verkrijgen is? Het enige wat ik kan bedenken is garantie, maar dat weerhoud een Tweaker toch niet van aankoop?

Zelf ben ik erg benieuwd naar de nieuwe iPhone... Het mag van mij best een iPhone 4S zijn, maar dan net zoals de 3GS, waarbij de S voor Speed stond. Geef mij maar een iPhone 4 uiterlijk met een snellere A5 CPU, meer geheugen, een betere camera en het liefst nog een hogere resolutie en klaar.. Het mag van mij ook een iPhone 5 worden met een geheel nieuw design, iets groter scherm en met A5 CPU, meer geheugen, een betere camera en een hogere resolutie en klaar.. De resolutie zal zeer waarschijnlijk niet worden geregeld, jammer maarja.. Dan zien we wel hoe of wat.. Ik wil ansich best een keer een iPhone icm iOS proberen, maar ik zweer momenteel bij Android en dan vooral bij de aanpasbaarheid van de homescreens icm widgets en dergelijke.. Erg handig om zo even snel je beltegoed, het weer, de tijd, je batterijniveau, je geheugengebruik en dergelijke te zien.. Dus als iOS 5 ook nog het en ander brengt wat op Android lijkt... dan ga ik toch daadwerkelijk twijfelen! Ik ben erbij dinsdag!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand al info over hoe de event te volgen zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Apple heeft de iPad ook na een jaar een complete make-over gegeven.
Dat geeft toch aan dat ze graag de concurrentie een stapje voor willen blijven.

Waarom zouden ze dat met de iPhone niet kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:24
Ik denk dat de iPhone 4S gewoon net zoals nu de 3GS met 8GB zal zijn, zelfde specs als de iPhone 4 maar als enige verandering dat hij zowel verizon als at&t aankan. Als nieuwe iphone komt er gewoon een 5 denk ik :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:45:
[...]

Nee, maar hij geeft voor mij doorslaggevende info over waarom er geen iphone 5 komt. Als bij elkaar opgesomt is het nu wel heel duidelijk dat er geen iphone 5 komt.
Het zou voor Tim Cook écht een heel slechte start zijn als ze nu niet de iPhone 5 op de markt brengen.

Tim zal nu als 'nieuwe' CEO - en in feite was hij al geruime periode interim CEO op de achtergrond - zichzelf moeten presenteren als de leider die de, door collega's bestempeld als beste CEO ooit, Jobs moet vervangen.

Je kunt je dan geen slechtere start veroorloven dan een minor upgrade lanceren, en een aantal minder belangrijke producten. iPod, iPhone en iPad zijn primair verantwoordelijk voor de omzet. Niet een Apple TV.

Het toevoegen van een product definitie in de final van iTunes is nu niet bepaald een rocket science aangelegenheid, en het niet toevoegen in de béta houdt de magie van one more thing open.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Het laatste bericht op 9to5mac vind ik wel pijnlijk als hun eerste visie zou kloppen. http://9to5mac.com/2011/1...y-iphones-ipods-and-more/
While case-makers have gone full steam ahead in baking different sized tear drop cases, we think Apple either punk’d them or they got designs of a 2012 device that is at least a few months out.
Het tweede zou dan wel weer een verrassing zijn.
If Apple pulls an iPhone 5 redesign out on Tuesday, it will be a major and almost unheard of surprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Neefdave schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:54:
Het laatste bericht op 9to5mac vind ik wel pijnlijk als hun eerste visie zou kloppen. http://9to5mac.com/2011/1...y-iphones-ipods-and-more/

[...]

Het tweede zou dan wel weer een verrassing zijn.

[...]
ik gok begin volgend jaar met de ipad 3 een iphone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Toen iOS drie uitkwam, kwam apple met de 3G. Later kwam de 3GS, die ook nog eerst op iOS3 draaide. Later kwam iOS 4, samen met de iPhone 4. Nu hebben we iOS 5, maar geen iPhone 5?

Verder is Apple al ruim een jaar bezig. Ik denk niet dat ze alleen maar de iPhone iets dunner en sneller hebben gemaakt. Ik verwacht dat er twee iPhone's gaan komen, hoewel het nu voor praktisch iedereen bij giswerk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 14:38
CLB schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:20:
Wat maakt een officiele aankondiging van de Apple TV anders dan de grijze import waardoor hij al te verkrijgen is? Het enige wat ik kan bedenken is garantie, maar dat weerhoud een Tweaker toch niet van aankoop?

Zelf ben ik erg benieuwd naar de nieuwe iPhone... Het mag van mij best een iPhone 4S zijn, maar dan net zoals de 3GS, waarbij de S voor Speed stond. Geef mij maar een iPhone 4 uiterlijk met een snellere A5 CPU, meer geheugen, een betere camera en het liefst nog een hogere resolutie en klaar.. Het mag van mij ook een iPhone 5 worden met een geheel nieuw design, iets groter scherm en met A5 CPU, meer geheugen, een betere camera en een hogere resolutie en klaar.. De resolutie zal zeer waarschijnlijk niet worden geregeld, jammer maarja.. Dan zien we wel hoe of wat.. Ik wil ansich best een keer een iPhone icm iOS proberen, maar ik zweer momenteel bij Android en dan vooral bij de aanpasbaarheid van de homescreens icm widgets en dergelijke.. Erg handig om zo even snel je beltegoed, het weer, de tijd, je batterijniveau, je geheugengebruik en dergelijke te zien.. Dus als iOS 5 ook nog het en ander brengt wat op Android lijkt... dan ga ik toch daadwerkelijk twijfelen! Ik ben erbij dinsdag!
Garantie is in ieder geval wel een ding voor mij, daarnaast hoop ik op een nieuwe apple tv.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De Apple TV 2 zal wel officieel uitkomen in meer lannden, ik geloof niet dat er een drie komt

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

CLB schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:05:
De Apple 2 zal wel officieel uitkomen in meer lannden, ik geloof niet dat er een drie komt
De Apple 2 was er al even hoor: Wikipedia: Apple II series ;-)

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat de taktiek van Apple subtieler is. Geruchten over een redesign worden de kop ingedrukt door de uitlekkende geruchten over een iPhone4-plus en de geruchten over een simpele iPhone4-plus worden gecountered door andere geruchten over geavanceerde dingen.

En zo wordt dat allemaal uitgespeeld, wordt het morgen toch nog een verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 15:16
Het zou wel mooi zijn als apple met dit zou komen, zou wel niet gebeuren maar wel interessant.
Zeg maar
Instap Iphone:
Iphone 4 8GB voor 200/250 eruo.

Midrange Iphone(Voor mensen die goedkoper een iphone willen, maar niet het veroudere model.)
Iphone 4s 16GB/32GB
Lager geklokte A5
zelfde design en scherm grote als iphone 4
voor 400 euro.
en
Highend Iphone
Snellere A5
Nieuw design
groter scherm
voor 600+ euro.

Zo heb je een beetje voor elk wat wils
Het zou mij in iedergeval over de streep kunnen helpen omdat ik zo eentje ben die het huidige model meestal te duur vindt en bij het oudere model van 8GB zoiets heeft voor het zelfde geld zijn betere telefoons verkrijgbaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

mocht er geen 5 komen dan vraag ik me af of het "zo geheim houden" niet een beetje tegen ze werkt. Veel sites nomen de 5(als wens?), het publiek word er warm voor gemaakt en als deze er dan niet komt is men vaak teleurgesteld omdat het niet aan de verwachtingen voldoet.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:20

Praetextatus

the dutch_paki

Vrietje schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:31:
Het zou wel mooi zijn als apple met dit zou komen, zou wel niet gebeuren maar wel interessant.
Zeg maar
Instap Iphone:
Iphone 4 8GB voor 200/250 eruo.
Dit is überhaupt niet mogelijk omdat zo de ipod touch gecanibailiseerd wordt. De goedkoopste iphone zal, net als de huidige goedkoopste minimaal 350-400 euro gaan kosten.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Let wel dat dat publiek maar heel beperkt is. Mensen die Apple-nieuws volgen en op verschillende fora zitten, maar de gemiddelde iPhone-gebruiker zal het allang prima vinden.

Bovendien is dat geheimhouden ook om de concurrentie af te houden. Als die maanden de tijd hebben om aan hun antwoord op de nieuwe iPhone te werken, dan zal die nieuwe iPhone veel minder goed verkopen dan als hij wordt geïntroduceerd en meteen verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Scott schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:39:
Let wel dat dat publiek maar heel beperkt is. Mensen die Apple-nieuws volgen en op verschillende fora zitten, maar de gemiddelde iPhone-gebruiker zal het allang prima vinden.

Bovendien is dat geheimhouden ook om de concurrentie af te houden. Als die maanden de tijd hebben om aan hun antwoord op de nieuwe iPhone te werken, dan zal die nieuwe iPhone veel minder goed verkopen dan als hij wordt geïntroduceerd en meteen verkocht wordt.
tuurlijk, de geheimhouding ivm concurrentie snap ik. maar het publiek is best groot wat het nieuws volgt. zelfs nu en telegraaf roepen over de iphone5 en dan heb je het niet meer over de gemiddelde gebruiker ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Laatst online: 15:38
toch beginnen er steeds meer aanwijzingen te komen dat er geen iphone 5 aangekondigd zal worden.

http://www.macrumors.com/2011/10/03/iphone-4s-16gb-32gb-64gb-listings-at-vodafone-germany/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Beatboxx schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:00:
Toen iOS drie uitkwam, kwam apple met de 3G. Later kwam de 3GS, die ook nog eerst op iOS3 draaide. Later kwam iOS 4, samen met de iPhone 4. Nu hebben we iOS 5, maar geen iPhone 5?

Verder is Apple al ruim een jaar bezig. Ik denk niet dat ze alleen maar de iPhone iets dunner en sneller hebben gemaakt. Ik verwacht dat er twee iPhone's gaan komen, hoewel het nu voor praktisch iedereen bij giswerk blijft.
Bij de 3G kwam iOS 2, namelijk kwam dit samen met de App Store. Bij de 3GS kwam iOS 3, en bij de 4 iOS 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ashy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:39:
toch beginnen er steeds meer aanwijzingen te komen dat er geen iphone 5 aangekondigd zal worden.

http://www.macrumors.com/2011/10/03/iphone-4s-16gb-32gb-64gb-listings-at-vodafone-germany/
Dat hij nog niet er in staat zegt niks, behalve dat apple heel goed in geheimhouden is, en dat wisten we allemaal wel al.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Ashy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:39:

Dit "bevestigt" alleen maar dat de 4s dus hetzelfde model krijgt als de 4. Als de 5 een nieuw model krijgt, past de bumper die op die pagina staat er ook niet op vanwaar de 5 niet in die lijst voorkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:40
Ik denk niet dat er een iPhone 5 gaat komen met een andere design. Meerdere iPhone's tegelijk uitbrengen is niks voor Apple zoals we ze onder Steve Jobs konden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Ik ga alvast kijken naar de keynote. Hoop dat het weer een *magical* ervaring word met *great* voorstellingen en dat de *superb* verwachtingen ingelost mogen worden over de *brilliant* iphone5 / 4s

En ook om te kijken hoeveel superlatieven ze kunnen opsommen in een half uurtje >:)

[ Voor 20% gewijzigd door spl3ndr op 03-10-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Scott schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:39:
Nee hoor, ze houden het alleen geheim om vandaag nog telefoons te kunnen verkopen. Als updates bij het grote publiek concreet bekend zijn stort de verkoop gewoon in en wacht iedereen af.
De iPhone4 die nu verkocht wordt levert het meeste op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Een puntje voor een redesign:
1) Multitasking - Do you think Steve Jobs Tim Cook is happy that [as of iOS5's release], both the Mac and iPad will have the same easy three finger swipe to multitask - but the iPhone still has an older, clunkier method? What you really need before you can make this available on all platforms - and the iPhone is the last piece of the puzzle - is a bigger screen. Then Apple has a new trump card - it can advertise how if you have any one of it's devices, then you already know how to use the others. Know how to switch apps easily with a swipe on your iPad? You'll be right at home with an iPhone or a Mac then. OR...If the screen is still felt to be too small for this, then I predict one very useful function of the capacitive home strip will be for multitasking - swipe left/right on the home strip to switch apps. Swipe up on it to reveal the multitasking bar.
http://www.cultofmac.com/...-disappointing-opinion/2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

@ZpAz dan zouden die nieuwe features toch ook in de dev. versie moeten zitten?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
rammes schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:09:
@ZpAz dan zouden die nieuwe features toch ook in de dev. versie moeten zitten?
De waarschijnlijk aangekondigde siri-speech assistent zitten ook niet in de dev versie, alsook de eventuele integratie met Facebook (ala Twitter integratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Wat natuurlijk wel zo is, is dat Apple in alle productcategorieën meerdere modellen heeft (op de iPhone en iPad na) en deze dus ook zo gemarket worden.

Hoewel de 3GS nu nog steeds verkocht wordt naast de 4, wordt er vrij weinig marketing voor gedaan. Aangezien de iPhone 4 nu nog steeds een goed toestel is, zou het goed kunnen dat Apple deze product-categorie ook 'publiekelijk' uitbreidt.

Een iPhone 4, iPhone 4S & iPhone 5.

Hetzelfde zouden ze dan bv. ook met de iPad kunnen gaan doen in 2012. iPad 2 (low-end), iPad Pro (ofzo) (retina high-end).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 21:20

zap8

do ya wanna bump

Ik verwacht niet veel van de overal opduikende iPhone 4s. Op dit moment lopen alle apps al soepel op de iPhone 4. Zal wel een poos duren voordat we hier iets van merken. Leuk voor toekomstige games en de nieuwe spraakherkenning die de snelheid nodig schijnt te hebben maar als je een iPhone 3GS of 4 hebt weinig reden tot update op korte termijn.

Ik verwacht echter dat de iPod Touch 4G ter grave wordt gedragen en dat er een iPod met 3G (telefoonfunctie) komt. Dit is het toestel met het teardrop design. Deze zal goedkoop zijn maar wel brakke specificaties (A4 proc/ weinig geheugen en slechte camera) hebben ten opzichte van de iPhone 4s. De nieuwe Touch met telefoonfunctie moet nieuwe markten openen en zal concurentie aangeaan met low budget Android toestellen.
Ik denk dat Apple wel moet want er zit weinig rek meer in de groei, het marktaandeel Apple is behoorlijk constant. Een nieuwe iPhone zal alleen een tijdelijke piek geven. Nieuwe markten aanboren is dus belangrijk.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:24
Een iPod Touch zal altijd wel blijven bestaan, dit is met de huidige line-up gewoon de meest verkochte iPod, die gaan ze niet omdopen tot een iPhone om vervolgens het apparaat duurder te maken ;). De iPod touch is populair onder de jongeren die ofwel geen telefoon nodig hebben danwel een iPhone te duur vinden (logisch) :). Die gaan voor een iPod touch omdat die verder hetzelfde doet als een iPhone :).

En om even in te gaan op het nieuwe markten aanboren; is opzich prima. Maar Apple heeft zich altijd duur gehouden. Ze kunnen heel makkelijk meer Mac's verkopen door de prijs te laten zakken, maar dat doen ze ook niet ;). Apple zal blijven gaan voor de mensen die iets meer willen neerleggen voor hun apparatuur. Kijk naar de Macbook. Die is eruit gegaan en mensen die nu een 13" laptop willen van Apple moeten automatisch naar de Pro of de Air ;). Die zijn beide behoorlijk duurder. In plaats van een goedkopere markt aanboren kiezen ze er dus juist voor om weer naar de doelgroep te gaan die meer wil betalen voor een Apple ;). Ik gok dat dit eigenlijk bij de iPhone niet anders zal zijn :).

[ Voor 46% gewijzigd door Bloemstukje op 03-10-2011 15:10 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
iPhoneclub: Let’s Talk iPhone-keynote op 4 oktober 2011: hoe kan ik het volgen?
This is my next vond ik bij de WWDC erg goed, maar eigenlijk geven ze natuurlijk allemaal de belangrijkste dingen weer.
Ben zeer benieuwd, ook al ben ik niet zo'n Applefan volg ik de aankondigingen altijd op de voet. Ik vind dat Apple dan wel meestal niet de eerste is met nieuwe dingen zoals dualcore, ze hebben het altijd wel het beste geïmplementeerd, en de combinatie van software en hardware die door dezelfde fabrikant is gemaakt vind je nergens in zo'n goede vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Hmm, ik heb net van mijn geheime bron gehoord dat er toch 2 iPhone's komen.
De goedkopere iPhone moet misschien ook de iPod Touch (op een langere termijn) vervangen.
Voorlopig alleen een iPod met de witte kleur er bij ?

[ Voor 22% gewijzigd door muhda op 03-10-2011 16:21 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
muhda schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:09:
De goedkopere iPhone moet misschien ook de iPod Touch vervangen.
Dus de goedkopere iPhone gaat €200 kosten? Nice!

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:15

PBP

muhda schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:09:
De goedkopere iPhone moet misschien ook de iPod Touch vervangen.
Geheime bron in als? je duim? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Hahn schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:10:
[...]

Dat zou theoretisch (kwa kosten materiaal etc) toch wel moeten kunnen en een heel slimme zet zijn.. maar of ze het doen/durven.. Apple is eigenwijs wat dat betreft.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Hahn schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:10:
[...]

Je begrijpt best dat ik dat niet bedoel, waarom weer zo sarcastisch?
Collaborator schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:12:
[...]

Dat zou theoretisch (kwa kosten materiaal etc) toch wel moeten kunnen en een heel slimme zet zijn.. maar of ze het doen/durven.. Apple is eigenwijs wat dat betreft.
De kosten zullen dan toch wat hoger uitvallen, ik denk toch dat je €300 - €450 moet verwachten.

[ Voor 44% gewijzigd door muhda op 03-10-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
De iPod Touch gaat echt niet binnen 2 jaar de deur uit. Wil je namelijk 3G in een iPod duwen wordt hij niet alleen duurder maar ook dikker.

Daarnaast is de iPod Touch gewoon de 'wifi' versie van de iPhone, net als je met de iPad dit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Afgezien daarvan wordt de iPod Touch ook in heel veel zakelijke omgevingen gebruikt. Bv. het holocaust-museum in Berlijn gebruikt de iPod Touch als 'digitale gids'. Briljant systeem. Ze gaan hier bv. echt geen iPhones voor gebruiken.

De markt voor de iPod Touch is nog groot genoeg, dus die gaat zeker niet verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Ik denk eerder dat de iPod Classic gaat verdwijnen, die is zo langzamerhand toch een beetje een vreemde eend in de bijt aan het worden. Vanuit nostalgisch oogpunt zou dat wel jammer zijn. Het was toch een beetje de voorloper van alle nieuwe Apple apparaten naast de Macs. Maar de MacBook is ook verdwenen. Apple kijkt nooit terug maar altijd vooruit. Het verhaal gaat dat Steve Jobs zelfs een keer een soort museum met allemaal oude Macs in het Apple hoofdkantoor heeft laten leeghalen toen hij het per ongeluk ontdekte. Hij wilde die 'oude troep' niet in het pand hebben, dat zou alleen maar afleiden van de vernieuwing.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Fiber schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:04:
Ik denk eerder dat de iPod Classic gaat verdwijnen, die is zo langzamerhand toch een beetje een vreemde eend in de bijt aan het worden. Vanuit nostalgisch oogpunt zou dat wel jammer zijn. Het was toch een beetje de voorloper van alle nieuwe Apple apparaten naast de Macs. Maar de macBook is ook verdwenen. Apple kijkt nooit terug maar altijd vooruit. Het verhaal gaat dat Steve Jobs zelfs een keer een soort museum met allemaal oude Macs in het Apple hoofdkantoor heeft laten leeghalen toen hij het per ongeluk ontdekte. Hij wilde die 'oude troep' niet in het pand hebben, dat zou alleen maar afleiden van de vernieuwing.
Het zou niet alleen vanuit nostalgisch oogpunt jammer zijn, ook vanuit praktisch oogpunt. Voor iemand die alleen muziek wil luisteren en geen behoefte heeft aan spelletjes, internet en filmpjes is de iPod Classic een veel betere koop dan de iPod Touch. Ik ben zelf niet zo'n persoon, maar ik kan me goed voorstellen dat deze mensen er zijn.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

ik denk nu icloud komt dat de classic alleen maar "lastig" is voor apple. deze heeft namelijk geen icloud integratie en daardoor word je ook niet naar de itunes store "gelokt".

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Als ze een 4S gaan presenteren dan verwacht ik ook nog niet direct een release van iOS5 (helemaal omdat deze nog in beta zit). Het stemt me in ieder geval wel gelukkig dat er een 64 GB model lijkt aan te gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 21:20

zap8

do ya wanna bump

SanderPS3 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:06:
Een iPod Touch zal altijd wel blijven bestaan, dit is met de huidige line-up gewoon de meest verkochte iPod, die gaan ze niet omdopen tot een iPhone om vervolgens het apparaat duurder te maken ;). De iPod touch is populair onder de jongeren die ofwel geen telefoon nodig hebben danwel een iPhone te duur vinden (logisch) :). Die gaan voor een iPod touch omdat die verder hetzelfde doet als een iPhone :).
Niet mee eens. De verkoop van de Touch stagneert al een hele poos.Het grootste deel van de doelgroep haalt tegenwoordig voor dezelfde prijs of minder een Android mobieltje, waar ook spelletjes, filmpjes en muziek op te spelen is. Ik blijf bij m'n verwachting dat de Touch met iets dikker design (teardrop) + 3G de klapper gaat worden en dat de prijs ook heel laag gaat worden.

Voor de serieuzers gebruikers blijft de iPhone 4 of 4s aantrekkelijker vanwege meer geheugen, snelheid en superieure camera.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

rammes schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:33:
ik denk nu icloud komt dat de classic alleen maar "lastig" is voor apple. deze heeft namelijk geen icloud integratie en daardoor word je ook niet naar de itunes store "gelokt".
Precies. En de markt voor dedicated muziek spelers is toch al krimpend, 4 verschillende wordt te veel zo langzamerhand denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door Fiber op 03-10-2011 17:46 . Reden: quote ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al velen hebben gezegd, iOS 5 uitbrengen met een iPhone 4S zou echt heel dom zijn en klinken. Zeker omdat telkens een nieuwe iOS uitkwam met een bijbehorend iPhone nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:45:
Zoals al velen hebben gezegd, iOS 5 uitbrengen met een iPhone 4S zou echt heel dom zijn en klinken. Zeker omdat telkens een nieuwe iOS uitkwam met een bijbehorend iPhone nummer.
Klopt! We herinneren ons nog allemaal de iPhone 3G met bijbehorend iOS versie 2.0!

Oh wacht... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Laatst online: 00:34
Alhoewel ik hem niet ga kopen (ben blij met mn sgs2) hoop ik niet dat ze alleen met een 4s komen, maar zo heel raar is het in principe niet imho.

Alleen kan ik me niet voorstellen dat apple in een markt die zo moordend is atm met een kleine increment komt, zeker niet na al die maanden "vertraging" (tov het gebruikelijke schema).

[ Voor 5% gewijzigd door martijnve op 03-10-2011 17:51 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Stond dat 3G toen niet voor 3g internet? En dat was de tweede versie van de iPhone. De eeste had geen 3g verbinding.

[ Voor 48% gewijzigd door Fiber op 03-10-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tharulerz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:49:
[...]

Klopt! We herinneren ons nog allemaal de iPhone 3G met bijbehorend iOS versie 2.0!

Oh wacht... 8)7
Dat 3G duidde niet op het nummer ;). Dat was toen specifiek voor het 3G gebeuren. Oorspronkelijk is en was het de iPhone 2 met iOS 2.. Vervolgens de iPhone 3GS met iOS 3... iPhone 4 met iOS 4..

Oh wacht.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:16
In feite is het dus zo:

iPhone 2G => iPhone 1 => iOS 1
iPhone 3G => iPhone 2 => iOS 2
iPhone 3GS => iPhone 3 => iOS 3
iPhone 4 => iOS 4
iPhone 4S => iOS 5

Denk dat het iPhone 4S gaat worden dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door Suren01 op 03-10-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Laatst online: 00:34
De oplossing lijkt me duidelijk:

De iPhone 4S met iOS 4S :+

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Ik ben toch gigantisch benieuwd wat het gaat worden. Ik heb nu zo'n € 600 en een iPhone 3G die met plakband aan elkaar zit. Ik twijfel tussen de Galaxy S2 en de iPhone. Hoewel hardware extreem lastig te vergelijken is, aangezien het voor een groot deel uitmaakt hoe erg het OS geoptimaliseerd is voor de hardware, ga ik dat toch meewegen. Net zoals design. En met de nieuwste iPhone is de opschepfactor natuurlijk ook hoger (A)
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Apple zal waarschijnlijk nieuwe producten aankondigen. Als je hierover een topic wilt openen, neem dan voordat je aan de slag gaat contact op met een moderator. Dit voorkomt dat meerdere mensen aan een topic over hetzelfde product werken (dat zou immers zonde zijn).