• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-04 12:50
Mede-auteur:
  • CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 17:02

CokeZero

Wie interesse heeft om mede-auteur te worden, graag een DM sturen.

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/intro_tweakers.jpg
"The upcoming Omnia W, which will be powered by Windows Phone Mango software, is a 3.7-inch device and touts a 1.4 GHz processor, Samsung said in a statement.
The device will be commercially available from the end of next month, starting in Italy. It will be then be gradually launched elsewhere globally, Samsung added."

http://sammyhub.com/2011/...mango-os-running-omnia-w/

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/specificaties_tweakers.jpg

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/fotos_tweakers.jpg

http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/videos_tweakers.jpg

[Voor 48% gewijzigd door Relief2009 op 14-01-2012 16:26]

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 21:34
Ziet er aardig uit, maar ik vind de Omnia 7 persoonlijk mooier. :+ De front-facing-camera + cpu is mij de upgrade niet waard. Wel een goeie WP7 telefoon voor de gemiddelde gebruiker denk ik. Voor de mensen die het Nokia tijdperk al zijn vergeten..
Cheeky schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:05:
Ziet er aardig uit, maar ik vind de Omnia 7 persoonlijk mooier. :+ De front-facing-camera + cpu is mij de upgrade niet waard. Wel een goeie WP7 telefoon voor de gemiddelde gebruiker denk ik. Voor de mensen die het Nokia tijdperk al zijn vergeten..
Geupgrade gpu, vergeet dat niet ;)

Dit is een prima telefoon voor de massa. Zal vast ook spotgoedkoop zijn bij een 1-jarige abbo. Ik ben al tevreden met mijn Omnia 7 en vergeleken met de Omnia W een stuk trager. Ik moet zeggen dat ik de W toch mooier vind. Vooral nu je hem schuin bekijkt.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:55
Ik heb nu een HTC 7 Pro en zou graag een telefoon zien met hardwarematig keyboard. Het wordt nog zo weinig gemaakt maar het is zoveel beter dan softwarematig keyboard

• enverlin
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ben benieuwd of deze ook scherp geprijsd word! De 'normale' Omnia met WP7 is natuurlijk rete goedkoop!

Icm. Mango zal het dan wel een goed verkopende telefoon zijn voor Samsung en Microsoft :)
Edit: zie nu het FP bericht, 450 euro. Hmm had lager gehoopt. Zo rond de 350..

[Voor 17% gewijzigd door enverlin op 26-09-2011 14:21]

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 07:50
Dat is goed nieuws. Ik dacht er aan om een Omnia7 te kopen omdat die nu meevalt van prijs, maar dit nieuws doet me nu wel anders denken.

Zou die 8GB fixed zijn of zou er net als van de Omnia7 ook een 16GB versie komen. Of is 8GB eigenlijk voldoende voor een WindowsPhone?

Fluo

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 19:41

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Op de FP heb je meteen weer mensen die roepen dat dit niks is met Windows Mobile enzo..

Een 16 GB versie zou idd wel interessant zijn.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 16:29
Wat meer dan 8Gb zal zeker handig zijn als je hem veel gebruikt om muziek op te zetten of film.

Ben ook benieuwd of het kleinere scherm het batterijverbruik van de snellere cpu compenseert in vergelijking tot de Omnia 7. Of misschien verbruikt de CPU nu niet meer dan die van de Omnia7, omdat er ook een betere GPU in zit...

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Is die videocall tile standaard in Mango of is dit iets van Samsung?

[Voor 8% gewijzigd door joblamie op 26-09-2011 15:17]

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-04 19:32
Samsung.

MS gebruikt niet zulke iconen voor WP7, en er was ook iets gezegd dat er geen standaard videocall app zou zijn.
450 euro is een adviesprijs. Ervaring leert dat je bij samsung met gemak 100 euro ervan af kan halen :)
CAP-Team schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:47:
Op de FP heb je meteen weer mensen die roepen dat dit niks is met Windows Mobile enzo..

Een 16 GB versie zou idd wel interessant zijn.
Lekker boeiend. Op Tweakers roepen mensen nogal veel.

[Voor 60% gewijzigd door Relief2009 op 26-09-2011 19:27]

Valt mij ook op dat op de FP er nog steeds serieus veel mensen denken dat WP = WM... dat zoiets nu op fok.nl wordt geroepen, maar op een techsite als Tweakers! tsss.

Verder leuk telefoontje! Eens kijken hoe die het gaat doen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Nieuwe fotos erbij van MS blog.

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04 09:03
Heb gewacht met het kopen van een windows phone toestel tot deze uitkwam, maar ben nu heel hard aan het twijfelen.

Vind deze er mooier uitzien dan de Omnia 7 en vermoed dat hij rond de €350,- zal gaan kosten.

Maar wat me tegen staat is dat ze het display kleiner hebben gemaakt. Ik snap het wel uit marketing overwegingen. De Hih-end versie zal een groter display moeten hebben van minimaal 0.5" om het zinvol te maken en alles boven de 4,3" wordt bizar groot gevonden, dus hadden ze geen andere optie dan het display 3,7 of 3,8" maar dit vindt ik wel jammer.. Je ziet het ook bij HTC met de radar en de Titan.

Als het display 4" was geweest had ik zeker gewacht, maar ben bang dat ik nu toch voor de Omni 7 ga, hoewel die hardware versnelling voor o.a. IE9 me wel heel handig lijkt.. verder zal ik geen zware applicaties draaien en vooral mailen enzo dus het verschil tussen de 1Ghz en 1.4Ghz zal ik niet merken...

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Dat verschil zul je zeker wel merken. Er zit een krachtigere gpu + cpu in wat dus het openen van apps sneller moet maken. Ook lichte apps zullen hiervan profiteren.

• cpt.skydiver
  • Laatst online: 02-06 22:06
En de huidige toestellen hebben net zo goed hardware versnelling in IE9, er zal hooguit wat performance verschil zijn maar aangezien de huidige toestellen ook vrij goed scoren moet dat niet zo'n probleem zijn.

[Voor 27% gewijzigd door cpt.skydiver op 28-09-2011 21:59]

cpt.skydiver schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:59:
En de huidige toestellen hebben net zo goed hardware versnelling in IE9, er zal hooguit wat performance verschil zijn maar aangezien de huidige toestellen ook vrij goed scoren moet dat niet zo'n probleem zijn.
Van wat ik bij WPBench heb gezien, is de performance een factor 2 hoger. Huidige toestellen scoren goed, maar 2nd Gen is altijd beter.

• cpt.skydiver
Wat zegt WP bench over IE9 versnelling? Browser benchmarks lijken me dan toch representatiever.
cpt.skydiver schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:55:
Wat zegt WP bench over IE9 versnelling? Browser benchmarks lijken me dan toch representatiever.
Leuk dat IE9 versnelling, maar de effecten van de 2de generatie zul je toch echt vinden in de snelheid van het OS, het opstarten van apps en de framerate in games.

Je moet eens kijken naar de top 10 users in WP Bench. Grotendeels 2e generatie smartphones. Deze tonen een 50% hogere performance dan de 1e generatie. De Samsung Omnia W staat op een tweede plaats net onder de Focus S. Verder hebben beide telefoons een gemiddelde fps van rond de 40 welke meer dan een verdubbeling is vergeleken met de Omnia 7.

Ik raad iedereen om WP Bench te downloaden, eigen benchmark draaien en vergelijken met de top 10. Mijn omnia 7 is zeker geen trage toestel, maar als je nog een nieuw toestel zoekt zou ik toch gaan voor een Omnia W.

[Voor 8% gewijzigd door Relief2009 op 29-09-2011 20:55]

• cpt.skydiver
Maar het enige punt wat ik wou maken is dat de huidige telefoons ook hardware acceleratie hebben (wat jobvr blijkbaar niet wist).

Uiteraard zijn de nieuwe soc's sneller.
cpt.skydiver schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:05:
Maar het enige punt wat ik wou maken is dat de huidige telefoons ook hardware acceleratie hebben (wat jobvr blijkbaar niet wist).

Ah dan heb ik je verkeerd begrepen. Mijn excuses.

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 12:15
Misschien een stomme vraag, maar als ik deze Omnia W zie, dan denk ik dat het een high-end phone is, waarom plaatsen veel sites hem naast de HTC radar en niet naast de Titan? Zie ik iets over het hoofd?
Ja, je ziet de Focus S over het hoofd. Dat wordt het high end model. In Europa wordt dat misschien de Omnia S (volgens het geruchten circuit)

• jobvr
cpt.skydiver schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:05:

Ja, dat wist Job wel :-) elk stuk software heeft een bepaalde vorm van hardware versnelling, anders gebeurt er namelijk niets.... IE9 is echter geoptimaliseerd voor de hardware in de 2de generatie windows phone's. In veel reviews kwam dit naar voren bij het testen van Mango. Hierbij spraken de revieuwers de verwachting uit dat IE9 veel soepeler zou lopen op een telefoon die ontworpen is voor Mango...

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• jobvr
GGdiArgos schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:42:
Misschien een stomme vraag, maar als ik deze Omnia W zie, dan denk ik dat het een high-end phone is, waarom plaatsen veel sites hem naast de HTC radar en niet naast de Titan? Zie ik iets over het hoofd?
Omdat ik vermoed dat tie qua prijs moet gaan concurreren met de Radar.

Alleen de CPU is iets sneller geclocked dan de Radar, verder zijn er weinig verschillen.

Zoals is hierboven al had geschreven vermoed ik dat de display verkleining van 4" naar 3,7" van de omni 7 -> omnia W als doel had de vraag te creëren naar een scherm groter dan 4".
Zoals PaT al schrijft komter waarschijnlijk een Omni S die qua specs op de Titan lijk. 4,3"scherm 16GB geheugen 8Mpix camera enzo.. Helaas zal de prijs dan ook bij die van de Titan in de buurt komen :-(

• GGdiArgos
tjongejonge, maar het nut snap ik nog niet helemaal, want je kunt er hetzelfde mee. Het is geen android telefoon dat ineens veel sneller gaat lopen met die 100Mhz. Maar ik moet wel zeggen hij ziet er heel erg mooi uit en ik heb ook niet het idee dat ie veel langzamer zou zijn dan de Titan (beide zelfde type cpu/gpu toch?). Maar goed nieuws dat er eindelijk weer wat meer te kiezen valt :) !
GGdiArgos schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:44:
tjongejonge, maar het nut snap ik nog niet helemaal, want je kunt er hetzelfde mee. Het is geen android telefoon dat ineens veel sneller gaat lopen met die 100Mhz. Maar ik moet wel zeggen hij ziet er heel erg mooi uit en ik heb ook niet het idee dat ie veel langzamer zou zijn dan de Titan (beide zelfde type cpu/gpu toch?). Maar goed nieuws dat er eindelijk weer wat meer te kiezen valt :) !
Ik hoop dat je snapt dat 1.4 GHZ t.o.v 1 GHZ een snellere telefoon betekent.

Windows Phone's verschillen qua snelheid niet veel. De grootste verschillen zul je in de toekomst met dual-core zien.

De verschillen zullen vooral zitten in type scherm, schermgrootte, hoeveelheid geheugen, extra features of technieken.

• GGdiArgos
volgens mij heeft de omnia W een 1.4 Ghz en de Titan een 1.5 Ghz, dat is niet echt een groot verschil, dual core lijkt me inderdaad een veel groter verschil laten zien. Wel apart om te zien dat de iPhone 5 nu 'ineens' ook een dualcore heeft, ben benieuwd wat nieuwere windows phones gaan laten zien :-)
GGdiArgos schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:50:
volgens mij heeft de omnia W een 1.4 Ghz en de Titan een 1.5 Ghz, dat is niet echt een groot verschil, dual core lijkt me inderdaad een veel groter verschil laten zien. Wel apart om te zien dat de iPhone 5 nu 'ineens' ook een dualcore heeft, ben benieuwd wat nieuwere windows phones gaan laten zien :-)
Ah ik dacht dat je de vergelijking maakte met de Radar. De Omnia W is mid-end vanwege de camera, schermgrootte. Qua snelheid zal hij zeker niet onderdoen. Misschien is hij zelfs sneller dan de Titan?

• Dhr.Maassen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-05 15:33
jobvr schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:15:
[...]

Omdat ik vermoed dat tie qua prijs moet gaan concurreren met de Radar.

Alleen de CPU is iets sneller geclocked dan de Radar, verder zijn er weinig verschillen.

Zoals is hierboven al had geschreven vermoed ik dat de display verkleining van 4" naar 3,7" van de omni 7 -> omnia W als doel had de vraag te creëren naar een scherm groter dan 4".
Zoals PaT al schrijft komter waarschijnlijk een Omni S die qua specs op de Titan lijk. 4,3"scherm 16GB geheugen 8Mpix camera enzo.. Helaas zal de prijs dan ook bij die van de Titan in de buurt komen :-(
Helaas zal de prijs hoger uitvallen dan die van de Radar, het gaat echt wel in de 400 euro lopen.
Jammer genoeg.

• Anoniem: 614
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

• jobvr
Topper Thx voor sharing,

Ik denk dat deze het gaat worden

• jobvr
En nu in de pricewatch voor E329,-
9 Euro duurder dan de HTC Radar, dan is de keuze snel gemaakt denk ik...
Daar wordt ik weer gelukkig van.....

edit:
link naar price watch er uit gehaald en product netjes gekoppelt zoals het hoort

[Voor 47% gewijzigd door jobvr op 20-10-2011 15:26]

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-06 20:58
De prijs is mooi alleen jammer dat hij maar 8gb opslag heeft. De rest van de specs zijn wel super :P

[Voor 24% gewijzigd door yesjohn op 20-10-2011 14:51]

• Dhr.Maassen
Momenteel een zeer aantrekkelijke prijs, alleen ik wacht totdat er meer gebruikservaringen zijn.
Voor die prijs kun je niet meer dan 8gb verwachten. En hij is nu best goed geprijsd terwijl de specs net een fractie beter zijn dan de Radar. Camera op Omnia 7 is zeer goed, dus ik vewacht dezelfde camera hierin. SAMOLED zegt natuurlijk al genoeg en 1.4 ghz processor. Ik denk dat de keuze snel gemaakt is.

Ontopic: praten over prijzen en abonnementen kunnen jullie voortaan in het Providers forum doen doen. Dit topic is alleen bedoeld voor discussies over de telefoon zelf.

Samsung Omnia W levertijden- en Abonnemententopic

[Voor 30% gewijzigd door Relief2009 op 21-10-2011 23:20]

Anoniem: 16328

Betekent nu dat dit scherm niet meer pentile is zoals dat van de Omnia 7 en SGS1?

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:36

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Dit is eigelijk voor het eerst dat ik nu naar WP zit te kijken en moet toch echt toegeven dat ik (Iphone gebruiker) behoorlijk onder de indruk ben!.
Zo erg zelf dat ik heb besloten om de Omnia W te gaan halen (Abbo loop deze maand af)

Ik ben de style en (dode) icoontjes zee van iOS helemaal zat. De menu structuur en de ''gebruiksvriendelijkheid'' komen me neus uit (Heb de iphone 3g en 3gs, dus tuur al jaren naar hetzelfde).

Wil iets anders, fris, apart, "style"vol.

WP 7 slaat de spijker op zijn kop 8)7 , niemand in mijn omgeving heeft een WP telefoon en moet ook eerlijk toegeven dat ik eigelijk nog nooit iemand met dergelijk toestel heb zien lopen.
Dus een primeur voor mij en mijn omgeving laten zien dat iPhone niet alles is!.

Ook daarnaast zijn de ''live'' tile's een geweldig idee er is echt over nagedacht. Geen domme kopieen zoals Bada en Android hebben gedaan om de iphone look (vooral de iconen layout) neer te kunnen zetten naar de klant.

Morgen maar is naar de locale MM en daar hopen dat de W er al ligt en anders even een andere WP 7 testen. :9~

• Dhr.Maassen
Iemand al ervaring met dit toestel?

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ja daar ben ik ook benieuwd naar!
Ik ben op zoek naar een normaal formaat smartphone maar wel met goede specs en OS

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-05 17:45
Volgens mij en de Pricewatch is het toestel nog niet te krijgen toch? Ik wacht al een tijdje op de beschikbaarheid, en heb nog niets gezien...

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 10:21

StrongArmLance

Endless flow

Dhr.Maassen schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:17:
Iemand al ervaring met dit toestel?
Wel met omnia 7, komt op het zelfde neer!

Heerlijk... Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel

#vote

• Batsu
zijn er grafische themas te installeren om de achtergronden e.d. te veranderen???
Batsu schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:31:
zijn er grafische themas te installeren om de achtergronden e.d. te veranderen???
Nope, je kan kiezen uit de vaste kleuren en het enige plaatje wat te wijzigen is, is van je lockscreen

• Batsu
PaT schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:34:
[...]

Nope, je kan kiezen uit de vaste kleuren en het enige plaatje wat te wijzigen is, is van je lockscreen
ok thanks!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Als achtergrond heb je wit en zwart, en tile kleuren zijn er genoeg..
Als je unlocked kan je uit veel meer kleuren kiezen en wellicht een custom achtergrond bij de tiles!

#vote

• Batsu
kristan schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:39:
[...]

Als achtergrond heb je wit en zwart, en tile kleuren zijn er genoeg..
Als je unlocked kan je uit veel meer kleuren kiezen en wellicht een custom achtergrond bij de tiles!
bedankt.

ben een beetje op zoek naar een OS met voldoende aanpas mogelijkheden en dan met name de achtergronden. Was fan van de themas zoals die bij Symbian werden toegepast.
Daarom neig ik nu ook meer naar een symbian belle toestel (nokia 701) ipv Wp7.5 (lumia 800 of omnia w) en Android (SE Ray)

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Batsu schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:50:
[...]

bedankt.

ben een beetje op zoek naar een OS met voldoende aanpas mogelijkheden en dan met name de achtergronden. Was fan van de themas zoals die bij Symbian werden toegepast.
Daarom neig ik nu ook meer naar een symbian belle toestel (nokia 701) ipv Wp7.5 (lumia 800 of omnia w) en Android (SE Ray)
Als je echt wil customizen kun je het best android nemen, die heeft ook verschillende launchers (startschermen) etc.
Daar kun je echt alles aan tweaken...
Maar wp7 is stabiel, mooi en fijn ;)

#vote

• Batsu
kristan schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:09:
[...]

Als je echt wil customizen kun je het best android nemen, die heeft ook verschillende launchers (startschermen) etc.
Daar kun je echt alles aan tweaken...
Maar wp7 is stabiel, mooi en fijn ;)
Maar 7.5 is nog wel een flinke verbetering zegt men.....

Android heb ik, ben niet super tevreden (kan ook aan de gsm liggen). Ik was altijd echt gecharrmeerd van de themes van symbian. beetje eye-candy vind ik wel leuk op een foon! Naast dat t goed moet werken natuurlijk!
De eycandy van WP7 zit hem met name in de dynamische hubs en bepaalde apps. WP7 zelf is heel strak opgezet, juist met relatief weinig eyecandy.

• Batsu
PaT schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:55:
De eycandy van WP7 zit hem met name in de dynamische hubs en bepaalde apps. WP7 zelf is heel strak opgezet, juist met relatief weinig eyecandy.
wat bedoel je precies met dynamische hubs??
People Hub met allemaal wisselende afbeeldingen van je contactpersonen. Een buienradar app die een radar foto laat zien van Nederland en meer van dat soort dingen.

• Batsu
PaT schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:10:
People Hub met allemaal wisselende afbeeldingen van je contactpersonen. Een buienradar app die een radar foto laat zien van Nederland en meer van dat soort dingen.
oh ok

ik zal het eens live moeten zien voor ik er echt over kan oordelen denk ik! toch bedankt!!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Batsu schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:16:
[...]

oh ok

ik zal het eens live moeten zien voor ik er echt over kan oordelen denk ik! toch bedankt!!
Welke android telefoon heb je dan?

Tja, android is erg tweakbaar, maar is vaak buggy en laggy doordat elk toestel anders op android werkt.
Als de aanpassingen van de producent niet in orde zijn kan het slecht werken...

Alles aan Windows phone 7 is geanimeerd (wp7=wp7.5 overigens)
En alles ziet er strak en mooi uit... het werkt snel en mijn omnia 7 is nog nauwelijks vastgelopen terwijl mijn android dat heel wat vaker doet en heel wat stroever loopt... met misschien wel betere hardware!

http://detelefoonvanbritt.nl/ Demootje, er zijn een paar dingen uitgehaald... maar dat en dan 10x sneller en 10x mooier komt in de buurt ;)

[Voor 9% gewijzigd door StrongArmLance op 21-11-2011 21:23]

#vote

• Batsu
kristan schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:20:
[...]

Welke android telefoon heb je dan?

Tja, android is erg tweakbaar, maar is vaak buggy en laggy doordat elk toestel anders op android werkt.
Als de aanpassingen van de producent niet in orde zijn kan het slecht werken...

Alles aan Windows phone 7 is geanimeerd (wp7=wp7.5 overigens)
En alles ziet er strak en mooi uit... het werkt snel en mijn omnia 7 is nog nauwelijks vastgelopen terwijl mijn android dat heel wat vaker doet en heel wat stroever loopt... met misschien wel betere hardware!
HTC Legend met Froyo. ZIt ook maar een CPU met 600MhZ in maar merk nu dat ie toch wel vaak vastloopt of erg lang over doet om iets te laden. Bovendien freezed hij als ie aan het updaten is, dat is best vervelend.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Batsu schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:22:
[...]

HTC Legend met Froyo. ZIt ook maar een CPU met 600MhZ in maar merk nu dat ie toch wel vaak vastloopt of erg lang over doet om iets te laden. Bovendien freezed hij als ie aan het updaten is, dat is best vervelend.
Tja... met een 600MhZ valt android ook niet te doen... als je vastlopen haat en lange laadtijden veracht is wp7(.5) echt wat voor jou!
http://detelefoonvanbritt.nl/ is misschien wel mooi om even te bekijken!

#vote

• Batsu
kristan schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:24:
[...]

Tja... met een 600MhZ valt android ook niet te doen... als je vastlopen haat en lange laadtijden veracht is wp7(.5) echt wat voor jou!
http://detelefoonvanbritt.nl/ is misschien wel mooi om even te bekijken!
Thanks dat was een leuke site. Zal toch eens live een paar toestellen gaan vergelijken!
Hah. Mijn Samsung Galaxy S liep ook vast mijn zogenaamde krachtige hardware. 1GHZ met een gpu die zelfs krachtiger is dan die van de iPhone 4. Maar ja wat heb je eraan als hij constant lagged.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Batsu schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:31:
[...]

Thanks dat was een leuke site. Zal toch eens live een paar toestellen gaan vergelijken!
Ja ik heb hem ook pas gekocht toen ik hem live tegen kwam! Je zult versteld staan van hoe goed alles reageert haha....
gister was ik op een verjaardag en die gozer wilde een iPhone kopen ik zei: neem een wp7 hij: nee dat zuigt, ik: probeer maar even! Hij: waar koop ik die?
Serieus...

#vote

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Relief2009 schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:38:
Hah. Mijn Samsung Galaxy S liep ook vast mijn zogenaamde krachtige hardware. 1GHZ met een gpu die zelfs krachtiger is dan die van de iPhone 4. Maar ja wat heb je eraan als hij constant lagged.
In mijn ervaring was de sgsI best okee... En mijn papa heeft de II en die is ook zeer fraai! ;)

#vote

• Batsu
kristan schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:09:
[...]

In mijn ervaring was de sgsI best okee... En mijn papa heeft de II en die is ook zeer fraai! ;)
ja, maar voor mij veeeeel te groot
En kunnen we nu dan weer verder over de Omnia W :?

• Batsu
PaT schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:00:
En kunnen we nu dan weer verder over de Omnia W :?
uiteraard maar bijna niemand heeft m nog, dus is een vergelijk toch vrij logisch? Zeker als men twijfelt over de aanschaf...

• Batsu
Overigens is er op gsmarena wel een aardige review van de amerikaanse variant

http://www.gsmarena.com/samsung_focus_flash-review-674.php

• Batsu
heeft de omnia W een status led welke knippert bij gemiste oproepen e.d.?

• jobvr
Batsu schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:48:
heeft de omnia W een status led welke knippert bij gemiste oproepen e.d.?
Geen idee, ik mis die iig wel op mijn Omnia 7

Zou een mooie feture zijn, een Led met daarbij de optie dat je ergens kan aangeven op welke mail en messaging accounts de led moet reageren

• Batsu
jobvr schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:35:
[...]

Geen idee, ik mis die iig wel op mijn Omnia 7

Zou een mooie feture zijn, een Led met daarbij de optie dat je ergens kan aangeven op welke mail en messaging accounts de led moet reageren
ik vind dat echt handig en zou toch wel een beetje een dealbreaker zijn.... De Lumia 800 van Nokia heeft t niet blijkbaar.

• Batsu
is verkrijgbaar bij belcompany.

Ik zal eens gaan kijken!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik was eigenlijk vast van plan om een Nokia Lumia 800 te kopen, maar nadat ik een aantal zaken op een rijtje heb gezet ben ik tot de conclusie gekomen dat de Samsung Omnia W toch een betere keuze is.

Ik heb dit toestel echter nog niet in mijn handen gehad en ik vraag me af hoe stevig de behuizing is. Hij is namelijk een stuk lichter dan de Nokia Lumia 800 en daarom ben ik bang dat het toestel nogal fragiel zal zijn.
Heeft iemand het de Omnia W al in zijn handen gehad? Voelt het degelijk aan of niet?

Portugese Wijn

• Batsu
spocky schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:23:
Ik was eigenlijk vast van plan om een Nokia Lumia 800 te kopen, maar nadat ik een aantal zaken op een rijtje heb gezet ben ik tot de conclusie gekomen dat de Samsung Omnia W toch een betere keuze is.

Ik heb dit toestel echter nog niet in mijn handen gehad en ik vraag me af hoe stevig de behuizing is. Hij is namelijk een stuk lichter dan de Nokia Lumia 800 en daarom ben ik bang dat het toestel nogal fragiel zal zijn.
Heeft iemand het de Omnia W al in zijn handen gehad? Voelt het degelijk aan of niet?
Ik denk dat de Lumia wel een betere telefoon is hoor. Samsung is meer mid-range.
Ik heb even die site bekeken, maar het is raar dat een negatief punt van de samsung een "saaie plastic behuizing" is, terwijl de gehele batterijcover van metaal is.

Neem van mij aan, een keuze maken op basis van reviuws en de meningen van anderen is lastig want de keuze is heel persoonlijk. Ik kan je alleen aanraden om beide telefoons te proberen, of in ieder geval in de hand te houden. Bij belcompany zouden ze beiden moeten hebben, dus als je keuze echt tussen die twee gaat zou ik daar gewoon de toestellen vragen en eens in je handen houden. Meestal is het niet mogelijk deze daar te proberen, maar je hebt een omruilgarantie denk ik!?

waarom ga je niet voor de HTC Radar?

• jobvr
Batsu schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:36:
[...]

waarom ga je niet voor de HTC Radar?
@Batsu: Ik kon je verhaal redenlijk volgen tot de laatste opmerking... behalve dat het scherm 0,1" kleiner is en een paar eurotjes duurder is de Omnia W in alles beter dan de Radar. op de eerste plaats natuurlijk de 1,4ghz cpu ipv de 1,0, maar ook cherm met meer contrast, hij is lichter, kleiner en ziet er naar mijn mening beter uit, maar dat is personelijk..

@Spocky: Tussen de Omnia W en de Nokia is een lastiger. de eerste hands-on ervaringen van mensen zijn goed, maar de grote massa heeft hem nog niet vast gehad, dus het is altijd ff wachten wat er dan voor klachten naar boven komen.
Verder is de Omnia natuurlijk wel een stuk goedkoper, maar als je erg veel waarde hecht aan een volledige navigatie moet je bij je prijsberekening mee nemen dat die er bij de Nokia al bij zit. Verder zijn ze naar bais hardware gekeken hetzelfde en zit het verschil voornamenlijk in de afwerking. Als je geen navigatie nodig hebt is het de vraag of dat je €120,- waard is....

• Batsu
jobvr schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:59:
[...]

@Batsu: Ik kon je verhaal redenlijk volgen tot de laatste opmerking... behalve dat het scherm 0,1" kleiner is en een paar eurotjes duurder is de Omnia W in alles beter dan de Radar. op de eerste plaats natuurlijk de 1,4ghz cpu ipv de 1,0, maar ook cherm met meer contrast, hij is lichter, kleiner en ziet er naar mijn mening beter uit, maar dat is personelijk..

@Spocky: Tussen de Omnia W en de Nokia is een lastiger. de eerste hands-on ervaringen van mensen zijn goed, maar de grote massa heeft hem nog niet vast gehad, dus het is altijd ff wachten wat er dan voor klachten naar boven komen.
Verder is de Omnia natuurlijk wel een stuk goedkoper, maar als je erg veel waarde hecht aan een volledige navigatie moet je bij je prijsberekening mee nemen dat die er bij de Nokia al bij zit. Verder zijn ze naar bais hardware gekeken hetzelfde en zit het verschil voornamenlijk in de afwerking. Als je geen navigatie nodig hebt is het de vraag of dat je €120,- waard is....
ik wil persoonlijk een premium feel hebben van mijn gsm, vandaar dat ik op zoek ben naar een gsm met een aluminium unibody of een groot deel metaal. Dat is voor mij persoonlijk heel belangrijk

• jobvr
Batsu schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:06:
[...]

ik wil persoonlijk een premium feel hebben van mijn gsm, vandaar dat ik op zoek ben naar een gsm met een aluminium unibody of een groot deel metaal. Dat is voor mij persoonlijk heel belangrijk
OK, ja een deel is idd van alu, maar krijg van die radar niet veer meer premium gevoel dan van de omnia, en vindt hem er zeker niet meer premium uit zien..

[Voor 19% gewijzigd door jobvr op 25-11-2011 12:23]

• Batsu
jobvr schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:17:
[...]

OK, ja een deel is idd van alu, maar krijg van die radar niet veer meer premium gevoel dan van de omnia, en vindt hem er zeker niet meer premium uit zien..
aluminium unibody...
qua bouwkwaliteit geeft dat echt wel een ander gevoel

[Voor 8% gewijzigd door Batsu op 25-11-2011 12:34]

• Batsu
jobvr schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:59:
[...]

Heb gezien dat de Samsung geen status LED zou hebben, dat vind ik ook wel erg jammer. Voor de rest is het een heel erg fraai toestel! Misschien morgen eens kijken in de BC!

Overigens heb ik mijn shortlist teruggebracht van 6 naar 4!

• spocky
  • Niet online
Batsu schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:44:
[...]
Overigens heb ik mijn shortlist teruggebracht van 6 naar 4!
Welke telefoons staan er op je shortlist? Naast de Omnia W natuurlijk :P

Portugese Wijn

• Batsu
spocky schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:56:
[...]

Welke telefoons staan er op je shortlist? Naast de Omnia W natuurlijk :P
Samsung Omnia W
HTC Radar
HTC Desire S
Nokia 701

verschillende OS-en, verschillende fabrikanten. Had ook de Nokia Lumia 800 maar die gaat waarschijnlijk buiten budget vallen.

Belangrijke wensen;

- goede bouwkwaliteit, veel metaal gebruikt.
- status LED
- grafisch mooi/aan te passen, bij voorkeur met themas
- niet TE groot toestel/scherm
- prcoessor snel genoeg voor 1 jaar te gebruiken ("future-proof")

[Voor 24% gewijzigd door Batsu op 26-11-2011 11:48]

• spocky
  • Niet online
Batsu schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:46:
[...]
Belangrijke wensen;
- goede bouwkwaliteit, veel metaal gebruikt.
- status LED
- grafisch mooi/aan te passen, bij voorkeur met themas
- niet TE groot toestel/scherm
- prcoessor snel genoeg voor 1 jaar te gebruiken ("future-proof")
Deze wensen lijken op maat gemaakt voor de HTC Radar ;) De Samsung Omnia W heeft (afgezien van het klepje voor de batterij) een behuizing van plastic, en geen status LED die de Radar wel heeft. Ik neem ook aan dat de 1Ghz processor van de Radar het komende jaar snel genoeg zal zijn. En hoewel de Radar een stukje groter/zwaarder is dan de Omnia W, is het nog steeds een compact toestel dat door de afgeronde hoeken zeer handzaam aanvoelt en goed in je broekzak past.

Portugese Wijn

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 15:59
Je hebt plastic en je hebt plastic, vergis je daar alsjeblieft niet in.

Om een voorbeeld te geven: De Omnia 7 bestaat integraal uit kunststof (=plastic), maar in 75% van de reviews sprak men foutief over aluminium.

Ik bedoel maar. Daarbij is kunststof krasbestendiger, sterker, lichter en resistenter tegen buigen. Ook mulieuvriendelijker trouwens, zou je dat wat interesseren.

EDIT: en goedkoper.

[Voor 11% gewijzigd door Qurius op 26-11-2011 16:38]

• Batsu
spocky schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:35:
[...]

Deze wensen lijken op maat gemaakt voor de HTC Radar ;) De Samsung Omnia W heeft (afgezien van het klepje voor de batterij) een behuizing van plastic, en geen status LED die de Radar wel heeft. Ik neem ook aan dat de 1Ghz processor van de Radar het komende jaar snel genoeg zal zijn. En hoewel de Radar een stukje groter/zwaarder is dan de Omnia W, is het nog steeds een compact toestel dat door de afgeronde hoeken zeer handzaam aanvoelt en goed in je broekzak past.
Ja dat denk ik ook. Ik heb nog n maand de tijd om eea uit te zoeken en uit te proberen. Het formaat van de Radar is wat aan de grote kant voor mij,maar zal hem eens bekijken.

En tuurlijk zijn niet alle plastics hetzelfde maar ik heb nu een HTC Legend en die voelt echt anders aan als een gsm van plastic, dan kan het plastic nog zo goed zijn, ik voel het verschil echt meteen.

• Qurius
Tsja, ik zou ze toch eens nader bekijken IRL alvorens ze zo af te schrijven. Er is nog altijd een gi-gan-tisch verschil tussen

Dit:
http://static.insided.nl/...dia/Samsung-Omnia-761.jpg
Dit:
http://www.theunwired.net...mnia_w_back_top_right.jpg
en Dit:
http://koreanadventures.f...com/2010/01/imgp00332.jpg

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-05 17:45
Pricewatch is nog niet helemaal up to date, maar hij is nu op voorraad bij verschillende webshops (met abbo).

• Batsu
Qurius schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:43:
Tsja, ik zou ze toch eens nader bekijken IRL alvorens ze zo af te schrijven. Er is nog altijd een gi-gan-tisch verschil tussen

Dit:
http://static.insided.nl/...dia/Samsung-Omnia-761.jpg
Dit:
http://www.theunwired.net...mnia_w_back_top_right.jpg
en Dit:
http://koreanadventures.f...com/2010/01/imgp00332.jpg
Klopt!

Heb vandaag in de Hi shop eens met de Lumia 800, HTC Radar, HTC Rhyme en HTS Desire S gespeeld. Helaas was en geen Omnia W, ook niet bij belcompany.

Indrukken; Als de Rhyme niet gepositioneerd zou zijn als vrouwen telefoon zou dit nu nr 1 zijn. Echter nu heeft de Desire S de voorkeur boven de Radar (puur vanwege afmeting). De Lumia is mooi maar beetje buiten budget., De Nokia 701 gaat denk ik afvallen vanwege t OS...

t Zal dus een keuze worden op basis van OS en prijs. Denk dat er geen slechte keus is. Neig naar Android ivm de uitgebreide aanpasmogelijkheden, erwijl WP toch weer aanrdige reviews krijgt en een vriend van me heeft de Lumia en is er ook erg over te spreken (hij had iOS en Symbian Belle als referentie)

[Voor 14% gewijzigd door Batsu op 27-11-2011 09:21]

• Batsu
kristan schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:06:
[...]

Ja ik heb hem ook pas gekocht toen ik hem live tegen kwam! Je zult versteld staan van hoe goed alles reageert haha....
gister was ik op een verjaardag en die gozer wilde een iPhone kopen ik zei: neem een wp7 hij: nee dat zuigt, ik: probeer maar even! Hij: waar koop ik die?
Serieus...
Kan jij eens een mooie review schrijven voor ons wijfelaars??

• Qurius
Batsu schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:13:
[...]
t Zal dus een keuze worden op basis van OS en prijs. Denk dat er geen slechte keus is. Neig naar Android ivm de uitgebreide aanpasmogelijkheden, erwijl WP toch weer aanrdige reviews krijgt en een vriend van me heeft de Lumia en is er ook erg over te spreken (hij had iOS en Symbian Belle als referentie)
Als jij het leuk vind om hele dagen te pielen met ROMs en speciale Apps en weet-ik-veel-wat, dan moet je voor Android gaan, ja.

• Batsu
Qurius schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:34:
[...]

Als jij het leuk vind om hele dagen te pielen met ROMs en speciale Apps en weet-ik-veel-wat, dan moet je voor Android gaan, ja.
nou nee dat niet. Maar ik wil wel de mogelijkheid hebben mijn schermen aan te passen aan mijn wensen. En ik verwacht dat ik dat bij WP ga missen..

• spocky
  • Niet online
Hoewel ik de Samsung Omnia W nog niet in de winkel heb kunnen zien, heb ik hem zojuist besteld ;) Ik hoop dat het toestel ondanks dat het van plastic is toch degelijk zak zijn.

Waarom? Omdat Samsung een merk is met een goede reputatie. Ik heb het toestel los gekocht voor 331 euro en dat is gezien de hardware specificaties een heel goede prijs (laagste pricewatch prijs vd Nokia Lumia is 449 euro). De HTC Radar is wel een paar tientjes goedkoper, maar heeft een veel mindere processor en geen uitneembare batterij wat voor mij een dealbreaker is.
Omdat ik mijn telefoon altijd in mijn broekzak stop vond ik het kleine formaat en lage gewicht van de Omnia W ook heel belangrijk en ten slotte wil ik zodra Skype voor Windows Phone uitkomt van de front camera gebruik gaan maken.

Portugese Wijn

• Batsu
spocky schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:47:
Hoewel ik de Samsung Omnia W nog niet in de winkel heb kunnen zien, heb ik hem zojuist besteld ;) Ik hoop dat het toestel ondanks dat het van plastic is toch degelijk zak zijn.

Waarom? Omdat Samsung een merk is met een goede reputatie. Ik heb het toestel los gekocht voor 331 euro en dat is gezien de hardware specificaties een heel goede prijs (laagste pricewatch prijs vd Nokia Lumia is 449 euro). De HTC Radar is wel een paar tientjes goedkoper, maar heeft een veel mindere processor en geen uitneembare batterij wat voor mij een dealbreaker is.
Omdat ik mijn telefoon altijd in mijn broekzak stop vond ik het kleine formaat en lage gewicht van de Omnia W ook heel belangrijk en ten slotte wil ik zodra Skype voor Windows Phone uitkomt van de front camera gebruik gaan maken.
ik wacht tot ik m in de winkel zie ;-)

Hoorde dat diverse mensen de Lumia bij KPB/Hi gekocht hebben voor 368 euro... Goede prijs!

• spocky
  • Niet online
Batsu schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:55:
[...]

ik wacht tot ik m in de winkel zie ;-)

Hoorde dat diverse mensen de Lumia bij KPB/Hi gekocht hebben voor 368 euro... Goede prijs!
Dat is zeker een goede prijs! Dat maakt de keuze al een stuk lastiger, ik kan de Omnia natuurlijk altijd terugsturen >:)

De Nokia Lumia is absoluut een prachtig toestel maar heeft wat mij betreft twee nadelen. Ten eerste heeft deze geen front facing camera en ten tweede vind ik het klepje voor de usb aansluiting veel te fragiel. Omdat het toestel iedere dag aan de oplader zal moeten lijkt me dat echt super onhandig.

Portugese Wijn

• Batsu
spocky schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:03:
[...]

Dat is zeker een goede prijs! Dat maakt de keuze al een stuk lastiger, ik kan de Omnia natuurlijk altijd terugsturen >:)

De Nokia Lumia is absoluut een prachtig toestel maar heeft wat mij betreft twee nadelen. Ten eerste heeft deze geen front facing camera en ten tweede vind ik het klepje voor de usb aansluiting veel te fragiel. Omdat het toestel iedere dag aan de oplader zal moeten lijkt me dat echt super onhandig.
haha ja binnen twee weken of zo he ;-)

Tja het klepje kan een probleem zijn inderdaad, ligt aan de uitvoering. Ik heb dara nog niet zo op gelet. FFC maakt mij niets uit....

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 19:50

mkrmr

Tesla Model Y, BMW K1600

Via Twitter (@wmpoweruser) gehoord dat de W nu leverbaar is door Coolblue voor €369:

http://www.smartphoneshop...i8350-metallic-black.html

• Batsu
gauchov6 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:42:
Via Twitter (@wmpoweruser) gehoord dat de W nu leverbaar is door Coolblue voor €369:

http://www.smartphoneshop...i8350-metallic-black.html
redelijke prijs.
Zou ook bij Belcompany en Hi moeten zijn

• Batsu
Batsu schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:17:
[...]

redelijke prijs.
Zou ook bij Belcompany en Hi moeten zijn
Ik heb de Omnia W vandaag vastgehad en bekeken in The Phone House! Medewerker heeft m zelfs aangezet.
Het scherm is echt heel mooi!
Minder mooi is de rand van het toestel, dat loopt niet mooi over. Waar het scherm stopt zit een klein opstaand randje, dat is wel jammer.
Het formaat is goed! Niet te groot, maar groot genoeg scherm!
Bouwkwaliteit was ook ok. Ik ben voorstander van veel metaal (liefst unibody) maar deze samsung kon mij ook wel bekoren.

Ik vermoed dat voor mij de keuze zal gaan tussen de Omnia en de Desire S. De HTC radar (formaat niet fijn) en de Lumia (prijs?) vallen denk ik af!
Formaat van de Radar niet fijn? Hoezo? Wat scheelt er voor jou aan? Ik vind het namelijk een erg prettig in de hand liggend toestel met vrijwel de ideale afmetingen.

• Batsu
PaT schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:54:
Formaat van de Radar niet fijn? Hoezo? Wat scheelt er voor jou aan? Ik vind het namelijk een erg prettig in de hand liggend toestel met vrijwel de ideale afmetingen.
Ik vond hem iets te groot....
Het kan aan de conncetor (beveiliging van de winkel) hebben gelegen maar het voeld niet optimaal

• spocky
  • Niet online
Ik heb de Omnia W nu een kleine week in gebruik en ben heel tevreden over mijn aankoop!

Het toestel voelt degelijk aan en het scherm is prachtig. Het valt me op dat er bijna geen vingerafdrukken op komen, het lijkt wel over er een speciale coating op het glas zit want het is ook heel glad.

Het toestel heeft wel een paar kleine nadelen:
- Geen led indicator voor gemiste gesprekken en nieuwe sms berichten/emails.
- De capacitive 'zoek' knop is heel gevoelig en deze raak ik dan ook vaak per ongeluk aan.
- De camera toets aan de zijkant raak ik soms per ongeluk met mijn pink aan en dan wordt ongewild automatisch de foto app gestart.

Deze zaken zijn volgens mij meer aan Windows Phone 7.5 te wijten:
- De telefoon moet aan zijn als je hem wil opladen. Dit vind ik heel vervelend omdat ik normaal gesproken mijn telefoon 's nachts oplaad en dan is het heel irritant als je door nieuwe emails wakker wordt. Er zit ook niet een simpele 'mute' knop op waarmee je alle notificatie geluiden kunt uitschakelen. Ik moet nu via instellingen de email notificatie uitschakelen (en de volgende ochtend niet vergeten dit weer aan te zetten).
- SMS berichten worden niet meer in Outlook bezorgd en ik kan ook niet meer vanuit Outlook SMS berichten sturen. Echt heel raar dat ze deze handige feature van Exchange niet in Windows Phone hebben gemaakt.
- Het is niet mogelijk om de automatische schermrotatie uit te schakelen, heel irritant als je op de bank of in bed ligt.

Afgezien van deze kleine ergernissen kan ik de Omnia W van harte aanraden, zeker voor de 331 euro die ik ervoor heb betaald. Qua specs is de Samsung gewoon een uitstekend toestel en hij is ook nog eens minimaal 118 euro goedkoper dan de Nokia Lumia (wat ik als een van de grootste concurrenten beschouw). De Samsung heeft helaas niet de Wow-factor die de Nokia Lumia wel heeft, maar is een stuk goedkoper en als straks Skype voor Windows Phone uitkomt heb ik tenminste een front-facing camera :P

[Voor 3% gewijzigd door spocky op 02-12-2011 13:59]

Portugese Wijn

• Batsu
spocky schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:47:
Ik heb de Omnia W nu een kleine week in gebruik en ben heel tevreden over mijn aankoop!

Het toestel voelt degelijk aan en het scherm is prachtig. Het valt me op dat er bijna geen vingerafdrukken op komen, het lijkt wel over er een speciale coating op het glas zit want het is ook heel glad.

Het toestel heeft wel een paar kleine nadelen:
- Geen led indicator voor gemiste gesprekken en nieuwe sms berichten/emails.
- De capacitive 'zoek' knop is heel gevoelig en deze raak ik dan ook vaak per ongeluk aan.
- De camera toets aan de zijkant raak ik soms per ongeluk met mijn pink aan en dan wordt ongewild automatisch de foto app gestart.

- De telefoon moet aan zijn als je hem wil opladen. Dit vind ik heel vervelend omdat ik normaal gesproken mijn telefoon 's nachts oplaad en dan is het heel irritant als je door nieuwe emails wakker wordt. Er zit ook niet een simpele 'mute' knop op waarmee je alle notificatie geluiden kunt uitschakelen. Ik moet nu via instellingen de email notificatie uitschakelen (en de volgende ochtend niet vergeten dit weer aan te zetten).
- SMS berichten worden niet meer in Outlook bezorgd en ik kan ook niet meer vanuit Outlook SMS berichten sturen. Echt heel raar dat ze deze handige feature van Exchange niet in Windows Phone hebben gemaakt.
- Het is niet mogelijk om de automatische schermrotatie uit te schakelen, heel irritant als je op de bank of in bed ligt.

Afgezien van deze kleine ergernissen kan ik de Omnia W van harte aanraden, zeker voor de 331 euro die ik ervoor heb betaald. Qua specs is de Samsung gewoon een uitstekend toestel en hij is ook nog eens minimaal 118 euro goedkoper dan de Nokia Lumia (wat ik als een van de grootste concurrenten beschouw). De Samsung heeft helaas niet de Wow-factor die de Nokia Lumia wel heeft, maar is een stuk goedkoper en als straks Skype voor Windows Phone uitkomt heb ik tenminste een front-facing camera :P
Ik neem aan dat er wel een App is waarbij je al je data verkeer uit zet? Dus geen wifi en geen 3G? Dan hoef je niet via je email instellingen te gaan!

Verder, hoe bevalt jou de batterij? Hoe lang gaat deze mee? En de rand van t toestel tov het scherm? Ik heb gezien dat de rand toch zel een beetje hoger ligt als het scherm, vind je dat niet vervelend? Of is dat bij jou niet het geval?

• spocky
  • Niet online
Batsu schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:50:

Ik neem aan dat er wel een App is waarbij je al je data verkeer uit zet? Dus geen wifi en geen 3G? Dan hoef je niet via je email instellingen te gaan!
Goeie tip! Ik zal eens op zoek gaan.
Verder, hoe bevalt jou de batterij? Hoe lang gaat deze mee? En de rand van t toestel tov het scherm? Ik heb gezien dat de rand toch zel een beetje hoger ligt als het scherm, vind je dat niet vervelend? Of is dat bij jou niet het geval?
De batterij bevalt prima, ik kom echt makkelijk de dag door maar ik moet wel zeggen dat ik niet zo heel veel bel. Wel heb ik een push verbinding met de Office 365 Exchange server aanstaan, wat normaal gesproken een flinke aanslag op de accuduur is.

Het scherm ligt inderdaad iets lager maar ik vind dat helemaal niet vervelend. Integendeel, het lijkt me juist dat door het opstaande randje het scherm iets beter is beschermd tegen krassen. Ik zit er overigens aan te denken om een screen protector te kopen en dan komt deze mooi gelijk met de rand te zitten.

Portugese Wijn

• Batsu
spocky schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:55:
[...]

Goeie tip! Ik zal eens op zoek gaan.

[...]

De batterij bevalt prima, ik kom echt makkelijk de dag door maar ik moet wel zeggen dat ik niet zo heel veel bel. Wel heb ik een push verbinding met de Office 365 Exchange server aanstaan, wat normaal gesproken een flinke aanslag op de accuduur is.

Het scherm ligt inderdaad iets lager maar ik vind dat helemaal niet vervelend. Integendeel, het lijkt me juist dat door het opstaande randje het scherm iets beter is beschermd tegen krassen. Ik zit er overigens aan te denken om een screen protector te kopen en dan komt deze mooi gelijk met de rand te zitten.
Zon app moet er zeker zijn denk ik, voor Android iig zeker, das een druk op de knop en alle data wordt "gekilled".

Goed om te horen over de batterij! En eht scherm, dat zal ik nog eens in de praktijk moeten voelen. Had daarvoor de Limia 800 van Nokia in mijn handen gehad, dus dat is mijn zijn gebolde scherm en nagenoeg naadloos overgaan in het frame een groot verschil ;-)

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 05:47
spocky schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:47:
...
...
Dat is wel een echt nadeel. Werkt de wekker ook niet als het toestel uit is?

Edit: Bedankt trouwens voor de feedback. Op dit moment twijfel ik nog tussen dit toestel en de 800. De Omnia W heeft eigenlijk net iets te weinig geheugen en de 800 vind ik nog te duur. Ik verwacht trouwens dat de 800 nog wel wat in prijs gaat dalen. Ik was even bij KPN en daar verwachten ze de komende maanden veel meer WP toestellen, dat moet de prijs wel beïnvloeden.

[Voor 21% gewijzigd door Tweade op 02-12-2011 18:56]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee