Ik heb de Omnia W nu een kleine week in gebruik en ben heel tevreden over mijn aankoop!
Het toestel voelt degelijk aan en het scherm is prachtig. Het valt me op dat er bijna geen vingerafdrukken op komen, het lijkt wel over er een speciale coating op het glas zit want het is ook heel glad.
Het toestel heeft wel een paar kleine nadelen:
- Geen led indicator voor gemiste gesprekken en nieuwe sms berichten/emails.
- De capacitive 'zoek' knop is heel gevoelig en deze raak ik dan ook vaak per ongeluk aan.
- De camera toets aan de zijkant raak ik soms per ongeluk met mijn pink aan en dan wordt ongewild automatisch de foto app gestart.
Deze zaken zijn volgens mij meer aan Windows Phone 7.5 te wijten:
- De telefoon moet aan zijn als je hem wil opladen. Dit vind ik heel vervelend omdat ik normaal gesproken mijn telefoon 's nachts oplaad en dan is het heel irritant als je door nieuwe emails wakker wordt. Er zit ook niet een simpele 'mute' knop op waarmee je alle notificatie geluiden kunt uitschakelen. Ik moet nu via instellingen de email notificatie uitschakelen (en de volgende ochtend niet vergeten dit weer aan te zetten).
- SMS berichten worden niet meer in Outlook bezorgd en ik kan ook niet meer vanuit Outlook SMS berichten sturen. Echt heel raar dat ze deze handige feature van Exchange niet in Windows Phone hebben gemaakt.
- Het is niet mogelijk om de automatische schermrotatie uit te schakelen, heel irritant als je op de bank of in bed ligt.
Afgezien van deze kleine ergernissen kan ik de Omnia W van harte aanraden, zeker voor de 331 euro die ik ervoor heb betaald. Qua specs is de Samsung gewoon een uitstekend toestel en hij is ook nog eens minimaal 118 euro goedkoper dan de Nokia Lumia (wat ik als een van de grootste concurrenten beschouw). De Samsung heeft helaas niet de Wow-factor die de Nokia Lumia wel heeft, maar is een stuk goedkoper en als straks Skype voor Windows Phone uitkomt heb ik tenminste een front-facing camera

[Voor 3% gewijzigd door spocky op 02-12-2011 13:59]