Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:26:
Ja klopt maar dit is een bericht van 3 jan 2011 zal wel veroudert zijn lijkt mij
Als ze aangegeven hebben het niet op XP uit te geven kan je daar niet echt een nieuw bericht over verwachten denk ik zo. Zie bijvoorbeeld ook de minimum requirements welke ze stellen aan een pc.

Bron
Minimum requirements for Battlefield 3

Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher.
Graphics card memory: 512 MB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

Recommended system requirements for Battlefield 3

Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
Graphics card memory: 1 GB
Sound card: DirectX compatibl sound card
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

[ Voor 73% gewijzigd door Perkouw op 28-12-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zie het helaas!
Jammer dat dat niet aangegeven word voordat je betaald :)
Bedankt voor de snelle informatie _/-\o_

Dan maar weer terug naar MW3 _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:34:
Ja ik zie het helaas!
Jammer dat dat niet aangegeven word voordat je betaald :)
Bedankt voor de snelle informatie _/-\o_

Dan maar weer terug naar MW3 _/-\o_
Geen probleem, de volgende keer even goed opletten wat er staat bij de requirements. Wat je natuurlijk wel nog kunt doen is overstappen naar Windows 7, maar goed dat laat ik allemaal aan jou over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is zo!
Ik zag waarschijnlijk alleen maar de button 50 % OFF ;)

maar € 119,- neerleggen (WM7) om BF3 te spelen :/
ieder geval bedankt voor je snellen reactie !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:41:
Ja dat is zo!
Ik zag waarschijnlijk alleen maar de button 50 % OFF ;)

maar € 119,- neerleggen (WM7) om BF3 te spelen :/
ieder geval bedankt voor je snellen reactie !!
Ik ga nu redelijk offtopic, maar Windows 7 hoeft niet zo duur te zijn hoor. Zoekt en gij zult vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Ik heb elders gelezen dat waarschijnlijk mijn voeding defect is, hopelijk lost een nieuwe voeding het probleem op.
jasiccama schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:28:
[...]

Werkt bij jouw crossfire???
Ik heb ook twee HD6950's namelijk en krijg het spel met geen mogelijkheid aan de gang onder CF.
Met één kaart juist wel weer... :?
Ja werkt prima, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
1shot1kill schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:50:
Ik heb elders gelezen dat waarschijnlijk mijn voeding defect is, hopelijk lost een nieuwe voeding het probleem op.

[...]

Ja werkt prima, geen problemen.
Vaag, loop al een tijdje tegen dit probleem aan namelijk...

Welke drivers gebruik jij?

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

test niet beide kaarten los in hetzelfde pci_E port, maar ook beide in de andere, of één voor één dan...

Ook zou je nog even je ram kunnen testen met maar één dimm erin, en deze ook nog eens uitwisselen met de andere(n)..

Ook als je een OC hebt draaien moet je die eens uitzetten, en wat voor voeding heb je,

(die m700 is vooral stil niet heel krachtig, daar moet je eens op verderzoeken zeker met een dergelijke setup)

2 van die jongens, of meiden willen nogal wat slurpen..

Ook een unlocked bios zou ik even naar default zetten om alles uit te sluiten

Good Luck, deze game verdient het om die horny twins samen aan het werk te zien... :>

[ Voor 11% gewijzigd door SAiN ONeZ op 28-12-2011 18:44 . Reden: beter lezen... ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
sain onez schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:40:
test niet beide kaarten los in hetzelfde pci_E port, maar ook beide in de andere, of één voor één dan...

Ook zou je nog even je ram kunnen testen met maar één dimm erin, en deze ook nog eens uitwisselen met de andere(n)..

Ook als je een OC hebt draaien moet je die eens uitzetten, en wat voor voeding heb je,

(die m700 is vooral stil niet heel krachtig, daar moet je eens op verderzoeken zeker met een dergelijke setup)

2 van die jongens, of meiden willen nogal wat slurpen..

Ook een unlocked bios zou ik even naar default zetten om alles uit te sluiten

Good Luck, deze game verdient het om die horny twins samen aan het werk te zien... :>
Bedankt voor deze aanvulling :)

Heb inmiddels al een (voor een leuke deal) CM Silent pro 800 Gold aangeschaft.

De rest ga ik even testen.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
jasiccama schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:06:
[...]

Vaag, loop al een tijdje tegen dit probleem aan namelijk...

Welke drivers gebruik jij?
Gewoon de meest recente officiële drivers, update elke keer als er nieuwe komen maar nog gen problemen gehad.

• Maartenjacobs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02 12:54
Ik krijg ook de volgende foutmelding: 'There is a problem with your game's setup. Please re-install your game.'

TM probleem kan het niet zijn, staat er bij mij niet achter, ook niet in register.
Opnieuw geinstalleerd, gerepareerd, drivers geupdate etc. Lijkt allemaal niet te helpen.
Net EA aan de telefoon gehad ('ons' Michael, volgens mij zit er maar 1 persoon daar) die draagt het volgende aan en dan zou het opgelost moeten zijn (dat was voor de eerste oplossing die hij stuurde trouwens ook :P):
-----------------
Ik raadt u aan nog eenmalig de volgend stappen uit te voeren.
1. Verwijder nogmaals Battlefield 3, door de-installatie via software in configuratiescherm, en hier ook de plugin te verwijderen.
2. verwijder uw driver, van de videokaart via apparaatbeheer.
3. vervolgens start u de pc op in een Clean boot: http://www.roytimmermans....clean-boot-windows-7.html
4. start Driver Sweeper, en laat deze over uw pc heengaan: http://www.softpedia.com/...ning/Driver-Sweeper.shtml
5. start daarna Cc Cleaner, en laat deze ook uw pc controlleren: http://www.piriform.com/ccleaner
6. download en installeer vervolgens de laatste driver van uw videokaart, en deze kunt u downloaden op: http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-64.aspx
7. installeer vervolgens nogmaals het spel.8. Herstart uw pc, en vervolgens zou het probleem verholpen moeten zijn.
-----------------

Ik zit op dit moment op mijn werk (ik had verwacht wel even in de wacht te staan, maar ze namen op na 5 minuten) dus kan het nog niet uitproberen , maar misschien heeft iemand er wat aan. Ik ga het in iedergeval proberen wanneer ik thuis ben en zal het resultaat laten weten.
Als iemand deze procedure al een keer heeft uitgeprobeerd en tips en/of truuks heeft dan hoor ik dat graag.

Groeten Maarten

Verwijderd

[UPDATE3]: Problemen lijken inmiddels opgelost te zijn. Campaign probleem was verholpen na opnieuw te beginnen. Voor het freeze probleem moest het iets anders zijn dan de videokaart. In de BIOS heb ik iets wat met de processorkernen te maken had anders gezet, waardoor het probleem weg lijkt te zijn.

Spel:
Battlefield 3 Limited Edition (legaal op dvd, met patch en Back 2 Karkand)

Problemen:
- Freeze (en meestal soundloop brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) op random momenten, tegenwoordig vaak na ong. 5-10 min. Alleen de PC herstarten/resetten werkt, zit dan helemaal vast.

- Als ik resume campaign doe in de SP, gaat hij 1 minuut laden dan wordt het beeld zwart en krijg ik de muispointer van windows. Ik moet handmatig ctrl-alt-del doen om bij desktop te komen, dan staat er "Battlefield 3 has stopped working". Ik heb in de week van de release 1x campaign gespeeld, daarna nooit meer, tot ik het gisteren wilde proberen en dit tegenkwam. (pc herstarten hielp niet)

Geprobeerd bij freeze probleem:
- PC onderdelen zijn in orde, freeze komt alleen voor bij BF3, bij geen enkel ander spel!
- Eerst had ik nVidia 9600 GT, settings BF3 op LOW, nieuwste drivers + onderklokken, hielp niet. Freeze na 5-60 min.
- Daarna een GeForce GT 520 erin gestopt, settings BF3 allemaal op LOW, ik kon hiermee wel gemiddeld een uur langer spelen dan voorheen voor de crash optrad. Freeze na 20-80 min.
- Probleem met Realtek audio? Ik heb geen realtek audio.
- Onboard audio uitschakelen via BIOS, hielp niet.
- PunkBuster updaten, gedaan, hielp niet.
- Ik heb geen (nee echt niet!) monitor-tools draaien.
- Temperaturen (CPU, GPU) zijn in orde, worden niet te heet.
- Spelen op server zonder PB, gedaan, hielp niet.
- TM weghalen in BF3 map en register? stond alleen TM in de displayname in het register, niet in de locatiepaden, weggehaald in naam, hielp niet.
- BF3 en Origin als administrator uitvoeren, hielp niet.
- Origin in-game uitgeschakeld, hielp niet.
- BF3 repareren vanuit Origin, gedaan, zegt dat alles goed is, hielp dus niet.
- Starten vanuit andere browser (IE9 ipv Firefox), gedaan, hielp niet.

Inmiddels heb ik dus een GeForce GTX 550 Ti, daarmee lijkt het nog sneller te crashen (binnen 5 minuten!, zelfs als ik alleen maar het deploy/squad/customize scherm laat staan, niet eens echt speel) dan de 9600GT of de GT520, heb nieuwste beta drivers en ook onderklokken geprobeerd (ruim 200 MHz minder geklokt), dat hielp ook niet. Ik heb de BF3 settings op MEDIUM staan.

Geen idee hoe het met dat campaign probleem zit.
[UPDATE1]: Ik ben opnieuw begonnen in de campaign, nu doet ie het weer. Alleen heb ik ook in de campaing last van het freezen van het spel (ook zo na ong 5-10 minuten).

[UPDATE2]: Zojuist er achter gekomen dat ik hetzelfde probleem heb bij Anno 1404, met hoge settings. Had ik bij de 9600GT ook, maar lag toen (dacht ik) aan een te hoge temperatuur van de videokaart. Ik heb het vermoeden dat het dan sowieso niet de videokaart is die het probleem levert.

Iemand een idee/tip of ook maar iets dat kan helpen bij deze problemen?
Begin een beetje wanhopig te worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 16:13 . Reden: update2 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb sinds een dag of twee een nieuwe videokaart (Club3D Radeon HD 6950), maar het lijkt dat er iets misgaat met de mipmaps. Alle textures lijken, zeker van dichtbij, gewoon te laag van resolutie.

Het kan ook aan mij liggen natuurlijk, dat mijn verwachtingen gewoon te hoog liggen. Kan iemand controleren of dit met ultra (16x AF, 4x AA) de hoogste kwaliteit is?

Afstand Dichterbij
Foliage Muur
Tank Vliegtuig

Vergelijk de laatste bijvoorbeeld met deze.

Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd (11.12) na een clean met Driver Sweeper, en in het AMD Vision Engine Control Center heb ik onder Gaming -> 3D Application Settings alle sliders op Quality gezet waar mogelijk. Maar ook de settings "Use Application Settings" (waar mogelijk) boden geen soelaas: de textures blijven wat mij betreft te wazig van dichtbij (na een herstart van BF3 na het veranderen van de instellingen uiteraard).

Ik héb geen mipmap-setting in dat scherm, zoals her en der op internet wel gesuggereerd wordt (en ja, ook recente posts uit half 2011). Hij zou tussen Catalyst AI en Wait for V-Sync moeten staan, maar die optie heb ik dus niet. De opties 'TextureLOD' en nog een aantal uit 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{GUID van videokaart}\0000\UMD' zouden het kunnen zijn volgens diverse topics, maar ook die staan allemaal op de verwachte waarde (meestal 30-33 binair), en aanpassen (middels Vision Engine dan wel Radeon Pro) helpen niet.

Verder zijn alle screenshots die ik neem (met print screen-knop) slechts 1280x720, terwijl ik op 1680x1050 speel.

Iemand een idee? Of zit het tussen mijn oren en horen die textures zo wazig te zijn van dichtbij? :)

[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 29-12-2011 17:14 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

amd morphological aa aanstaan? it's bad, mm'kay!?

[ Voor 26% gewijzigd door SAiN ONeZ op 29-12-2011 19:29 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nee, die staat zeker uit! Daar werden de letters in de menu's en op de HUD erg vaag van.

Ook deze fix (Binaire sleutel met de naam TextureLod_NA en waarde 30 (0) aanmaken) deed de optie niet verschijnen in VECC.

[ Voor 55% gewijzigd door CodeCaster op 30-12-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenjacobs
  • Laatst online: 18-02 12:54
Maartenjacobs schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:01:
Ik raadt u aan nog eenmalig de volgend stappen uit te voeren.
1. Verwijder nogmaals Battlefield 3, door de-installatie via software in configuratiescherm, en hier ook de plugin te verwijderen.
2. verwijder uw driver, van de videokaart via apparaatbeheer.
3. vervolgens start u de pc op in een Clean boot: http://www.roytimmermans....clean-boot-windows-7.html
4. start Driver Sweeper, en laat deze over uw pc heengaan: http://www.softpedia.com/...ning/Driver-Sweeper.shtml
5. start daarna Cc Cleaner, en laat deze ook uw pc controlleren: http://www.piriform.com/ccleaner
6. download en installeer vervolgens de laatste driver van uw videokaart, en deze kunt u downloaden op: http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-64.aspx
7. installeer vervolgens nogmaals het spel.8. Herstart uw pc, en vervolgens zou het probleem verholpen moeten zijn.
Uitgetest. Werkt niet......
Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
Problemen met quad SLI (2x GTX295).

Framerate is uitstekend (60-100fps).
Echter bij rennen, scopen of soms op een random moment (ook als er even niks gebeurt) dropt de framerate naar onder de 10fps en hikt de game even...

Al geprobeerd:
In het bios HT uit te zetten -> geen verbetering
Windows 7 64 opnieuw geinstalleerd zonder overbodige software -> geen verbetering
Laatste twee beta drivers van Nvidia (schone installatie) -> geen verbetering

PhysX van auto naar hard toekennen aan een van de GTX 295 kaarten (met als gevolg dat er geen quad SLI meer is volgens de Nvidia software) levert een stabiele game op met 30-50 fps.
Maarja, daar is die quad set ook niet voor he...

Meer mensen met deze ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Probleem lijkt in een tekort aan VRAM te liggen.... Getest met MSI Afterburner software.
Oplossing lijkt het uitzetten van Aero thema te zijn, maar dat moet nog iets langer getest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Mijn probleem is opgelost door een nieuwe voeding te installeren, was dus (gelukkig) niet Battlefield gerelateert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 16:02

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

@leader98,

Dit ligt zeker weten aan je vram. Textures op high zetten ipv ultra helpt al een heel stuk. Ook als je AA uitzet zal het nog wat beter gaan. Hoewel jij hebt natuurlijk DX10, heb je dan ultra?

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
De automatische instelling zet eea op high.
En ja, met een DirectX10 kaart heb je ook de optie ultra, maar dan kom ik zeker in de problemen met mijn VRAM en schokt het bij een fps van ongeveer 35...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

je speelt met quad SLI, terwijl de meeste LGA1156 mobos niet echt lekker met SLI/CF omgaan, draaien jouw pci_E slots op 2x 8x of 1x 16x en de ander dan op 4x speed?

Er zijn er wel wat die 2x 8x doen maar dat aantal mobos was minimaal..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punkbuster kicked player for 5 minutes violation

schijnbaar ligt dit aan msi afterburner? sinds ik mijn 6870 overclock via dit progje , kicked punkbuster me de hele tijd.

wordt langzaam wel een beetje moe van al die problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Probeer anders Ati Tray Tools eens, die gebruik ik, ben nog niet 1x gekickt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:04:
punkbuster kicked player for 5 minutes violation

schijnbaar ligt dit aan msi afterburner? sinds ik mijn 6870 overclock via dit progje , kicked punkbuster me de hele tijd.

wordt langzaam wel een beetje moe van al die problemen.
Gebruik dan van Sapphire TRiXX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nog even kicken hoor, maar kan iemand bevestigen dat mijn vermoeden klopt? Of is dat gewoon de resolutie van de textures zoals ze bij iedereen op ultra zijn?

Kan iemand anders een vergelijkbaar screenshot als die van mij maken op ultra, en die posten? :)

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 01-01-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
CodeCaster schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:08:
Nog even kicken hoor, maar kan iemand bevestigen dat mijn vermoeden klopt? Of is dat gewoon de resolutie van de textures zoals ze bij iedereen op ultra zijn?
Weet niet of het een probleem is, maar ik heb het ook. Vanaf de release van BF3 viel mij die textures ook erg op.. Als je in een boot zit is het helemaal om te huilen :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja precies! Zo'n saai grijs vlak, daar zou toch veel meer detail in moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Hallo allemaal,

Ik heb sinds de release BF3 maar heb het wegens een kapot mobo niet kunnen spelen tot op de dag van vandaag. Nu heb ik het vermoeden dat mijn videokaart (radeon 5770) ook niet helemaal 100% meer is, maar dit kan naar eigen zeggen niet de oorzaak zijn van het volgende probleem. Maakt niet uit op wat voor settings ik speel en op wat voor n map, ik heb last van zo'n verschrikkelijke lag dat ik bij elke stap weer 'teruggeschoven' word naar mijn oorspronkelijke positie. Soms wil ik wel eens geluk hebben en even vloeiend doorlopen, maar dan begint het gedoe naar een paar seconden weer. Bij mijn ping staat een streepje ( - ) waar bij de anderen hooguit 100 staat. Ook word ik heel vaak eruit gegooid (ook bij single player) met de melding dat ik van de EA servers gedisconnect ben. Ik heb alles al geprobeerd (denk ik ;) ), PB geupdate, origin reparatie, BF3 is geupdate, videokaart drivers geupdate, poorten geforward, BF3 opnieuw geinstalleerd, uPnP uitgezet. Ik gebruik Avast als virusscanner. Ik ben zelf min of meer ten einde raad. De campaign loopt ook niet helemaal soepel, maar dan zou de multiplayer toch op zn minst ook wel zo mogen lopen. Heb ik misschien iets gemist qua oplossingen? Is dit een vaak voorkomend probleem of ben ik de enige? Alvast dank voor jullie hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door tobitronics op 01-01-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
tobitronics schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:05:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds de release BF3 maar heb het wegens een kapot mobo niet kunnen spelen tot op de dag van vandaag. Nu heb ik het vermoeden dat mijn videokaart (radeon 5770) ook niet helemaal 100% meer is, maar dit kan naar eigen zeggen niet de oorzaak zijn van het volgende probleem. Maakt niet uit op wat voor settings ik speel en op wat voor n map, ik heb last van zo'n verschrikkelijke lag dat ik bij elke stap weer 'teruggeschoven' word naar mijn oorspronkelijke positie. Soms wil ik wel eens geluk hebben en even vloeiend doorlopen, maar dan begint het gedoe naar een paar seconden weer. Bij mijn ping staat een streepje ( - ) waar bij de anderen hooguit 100 staat. Ook word ik heel vaak eruit gegooid (ook bij single player) met de melding dat ik van de EA servers gedisconnect ben. Ik heb alles al geprobeerd (denk ik ;) ), PB geupdate, origin reparatie, BF3 is geupdate, videokaart drivers geupdate, poorten geforward, BF3 opnieuw geinstalleerd, uPnP uitgezet. Ik gebruik Avast als virusscanner. Ik ben zelf min of meer ten einde raad. De campaign loopt ook niet helemaal soepel, maar dan zou de multiplayer toch op zn minst ook wel zo mogen lopen. Heb ik misschien iets gemist qua oplossingen? Is dit een vaak voorkomend probleem of ben ik de enige? Alvast dank voor jullie hulp.
Het streepje bij de ping dat hoort achter je eigen naam, je kan het natuurlijk even aan mensen in de server vragen of ze je ping door willen geven. Gezien je aangeeft dat de singleplayer wel vloeiend of in ieder geval een stuk beter loopt ben ik wel benieuwd naar je internet snelheid, weet je verder zeker dat er niets aan het up-/downloaden is dat je ping zou kunnen beïnvloeden ? Wat zijn verder de precieze specificaties van je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Perkouw schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:09:
[...]

Het streepje bij de ping dat hoort achter je eigen naam, je kan het natuurlijk even aan mensen in de server vragen of ze je ping door willen geven. Gezien je aangeeft dat de singleplayer wel vloeiend of in ieder geval een stuk beter loopt ben ik wel benieuwd naar je internet snelheid, weet je verder zeker dat er niets aan het up-/downloaden is dat je ping zou kunnen beïnvloeden ? Wat zijn verder de precieze specificaties van je pc?
Mijn internet is 6mbps down en 1mbps up, ik heb hier altijd vloeiend Cod online mee kunnen spelen (zowel PC als Xbox). Verder heb ik een Phenom II X4 955 met 8gb 1600 Corsair Ram, een Sabertooth 990FX mobo, Crucial M4 64Gb SSD waar BF3 op staat, een Radeon 5770 1Gb videokaart en een OCZ 550W voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Wat zijn de grafische instellingen in BF3?
Die 5770 kaart zou wel eens de bottleneck kunnen zijn.

Verder kan je het Aero theme uitzetten en de BF3 map in de virusscanner excluden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
sain onez schreef op zondag 01 januari 2012 @ 11:08:
je speelt met quad SLI, terwijl de meeste LGA1156 mobos niet echt lekker met SLI/CF omgaan, draaien jouw pci_E slots op 2x 8x of 1x 16x en de ander dan op 4x speed?

Er zijn er wel wat die 2x 8x doen maar dat aantal mobos was minimaal..?
Hoe kan ik nagaan hoe de PCI-e sloten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perkouw schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:09:
[...]

op wat voor settings draai je op het moment,met die kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Leader98 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:25:
[...]

Hoe kan ik nagaan hoe de PCI-e sloten draaien?
Handleiding van het moederbord doornemen? Daar staat het bijna altijd in vermeld.

/edit: eerste hit in Google
1.1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16)
2.1 x PCI Express x16 slot, running at x8 (PCIEX8) (The PCIEX16 and PCIEX8 slots conforms to PCI Express 2.0 standard.)
3.3 x PCI Express x1 slots
4.2 x PCI slots

[ Voor 34% gewijzigd door MAX3400 op 02-01-2012 11:31 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:27:
[...]

op wat voor settings draai je op het moment,met die kaart?
Zelfs met alles op low of uit wil het voor geen meter, terwijl Single Player dan wel gewoon werkt. Als ik eruit gegooid word krijg ik altijd eerst een grijs scherm met de HUD en dan word ik er uit gegooid. Soms gebeurt dit al tijdens het laden.

[ Voor 20% gewijzigd door tobitronics op 02-01-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
tobitronics schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:39:
[...]

Zelfs met alles op low of uit wil het voor geen meter, terwijl Single Player dan wel gewoon werkt. Als ik eruit gegooid word krijg ik altijd eerst een grijs scherm met de HUD en dan word ik er uit gegooid. Soms gebeurt dit al tijdens het laden.
Zorg ervoor dat je zo min mogelijk extra programma's hebt draaien (zoals Xfire, ASUS Tweaksoftware, enz).
Gebruik geen Aero theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Leader98 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:42:
[...]

Zorg ervoor dat je zo min mogelijk extra programma's hebt draaien (zoals Xfire, ASUS Tweaksoftware, enz).
Gebruik geen Aero theme.
Aero uitschakelen heb ik niog niet geprobeerd, ga ik vanavond doen. Verder heb ik nooit-zo min mogelijk andere programma´s draaien, al helemaal geen meegeleverde Asuszooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 15:19
Is Origin weer eens down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
lijkt er op hier ook

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Yep. Loopt al een paar dagen te kutten (meerdere keren inloggen), maar nu kom ik er helemaal niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
kom er ook niet meer in..zegt steeds dat wachtwoord niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:17
mijn wachtwoord pakte die ook niet.. wat een geouwehoer met dat kut Origin

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Same here, we zullen dus geduld moeten hebben :(
Kon net Battlelog nog in maar nu ook niet meer, zelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Zou fijn wezen als er ergens in een hoekje een melding kwam met, over een x aantal minuten gaan we offline voor een update of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
ik kom battlelog anders gewoon in hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Kakzooi! Zat ik net lekker potje te spelen en dan opeens weer melding van dat Battlefield3 ermee is gestopt :S

Waar kan dit aanliggen?

Kan het te maken hebben dat ik mijn cpu iets tever over heb geklokt en wat te warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
tobitronics schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:27:
Werkt hier ook nog steeds prima, zelfs na een ''you were disconnected bla bla bla message'' waardoor ik dus weer uit een game gegooid werd. Altijd op momenten dat het erg goed/leuk gaat.

@Mensen die problemen hebben met Origin, misschien even Origin herstarten of je pc ? wellicht dat het helpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Leader98 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:42:
[...]

Gebruik geen Aero theme.
Nou ik heb het geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde ***probleem :( Misschien dat het toch de GPU is. Hij gaat deze week terug naar Alternate voor reparatie, hopen dat het daarna wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Merk alleen dat ik het in een volle server hebt waar 64 mensen in zitten. Dat op een gegeven moment BF3 vastloopt en dan krijg ik foutmelding. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
tobitronics schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:27:
Was maar voor een minuut of 10, daarna weer kunnen spelen.
Via TS hoorde ik er veel mensen over dus er was ff iets met de servers schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop tegen een vreemd probleem aan waar ik op de officiele forums eigenlijk geen antwoord op krijg, namelijk:

Zodra ik de grafische opties op ultra zet krijg ik na een minuut of 5 een grote zwarte driehoek in het beeld te zien. Vooral als ik dan naar boven kijk is alles zwart en streperig. Zodra ik de settings op High zet heb ik nergens last van. Inmiddels heb ik ook al die nieuwe beta drivers van Nvidia maar het probleem houdt zich aan. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meschien is de vraag al gesteld ,kan iemand mij helpen! heb battlefield 3 gekocht,geinstallerd,gespeeld. maar kan hem ineens niet meer spelen hij komt met de melding : there is a problem with youre game setup please reinstall youre game, heb ik dus al 3x gedaan maar blijft die melding geven .heb op internet al gezocht probleem kwam vaak voor maar niet echt een oplossing voor kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:24:
meschien is de vraag al gesteld ,kan iemand mij helpen! heb battlefield 3 gekocht,geinstallerd,gespeeld. maar kan hem ineens niet meer spelen hij komt met de melding : there is a problem with youre game setup please reinstall youre game, heb ik dus al 3x gedaan maar blijft die melding geven .heb op internet al gezocht probleem kwam vaak voor maar niet echt een oplossing voor kan iemand mij helpen?
Installatie laten controleren of deze up-to-date is. Punbuster controleren of deze ook up-to-date is. Reboot van je pc kan je overigens ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb idd al installatie laten controleren op fouten en updates deze waren up to date en geen fouten,heb de punkbuster geupdate ,heb direct x 11, heb de laaste windows 7 64 bit updates ,en de laaste nvidia drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:37:
ik heb idd al installatie laten controleren op fouten en updates deze waren up to date en geen fouten,heb de punkbuster geupdate ,heb direct x 11, heb de laaste windows 7 64 bit updates ,en de laaste nvidia drivers
En de reboot van je pc al gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bedoeld aan en uit zetten? heb dit probleem al een tijdje heb een dell xps 17, er waren wat problemen mee heb hem toen naar fabriek instellingen terug gezet, ,maar nog steeds problemen dus dell heeft hem opgehaald is gerepareerd en daarna dus weer bf3 erop gezet heb hem al een paar keer opnieuw erop gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:42:
je bedoeld aan en uit zetten? heb dit probleem al een tijdje heb een dell xps 17, er waren wat problemen mee heb hem toen naar fabriek instellingen terug gezet, ,maar nog steeds problemen dus dell heeft hem opgehaald is gerepareerd en daarna dus weer bf3 erop gezet heb hem al een paar keer opnieuw erop gezet
Rebooten is opnieuw opstarten ja.
Uit je verhaal begrijp ik nu dat er al problemen waren met je laptop, wat waren deze precies ? Al dit soort informatie kan je ook beter gelijk vermelden op die manier kunnen we je hier beter hepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst problemen met mijn nvidia chip toen nieuw moederbord gekregen,daarna problemen met ik weet het,laptop bleef hangen ect, usb poorten deden het niet veel voorkomend probleem met deze laptop van die serie productie fout het is een gloednieuw systeem vandaar dat dell er gelijk achterna ging en kostenloos alles is gemaakt met nieuwe onderedelen ,wat weet niet precies alleen hij doed het nu goed kan ook andere games spelen behavle bf3 dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:51
beste allemaal.

als eerst m'n specs:
i5 2500k
4 gb ram
gigabyte 560TI Soc @ 1GHz
asus p8p67-m pro

wat mijn probleem is is dat als ik m'n kaart op 1ghz zet zegmaar ( gewoon de normale stand) dan crasht het spel na een paar potjes en zegt ie dat m'n stuurprogramma niet meer werkt.het maakt niet uit welke drivers er op staan wan ik probeer het met iedere driver.

en ik heb heel vaak framedrops van hooguit 2 seconde maar wel heel vaak achter elkaar 10 sec spelen en dan weer een drop. dat is echt ontzettent irritant.

nu zag ik ergens dat het zou helpen als je je voltage van je kaart op 1.025 Mv zou zetten dat heb ik nog niet geprobeert. kan iemand dit bevestigen?

op het moment staat er bios versie F3 op
en driver versie 8.17.12.9053 (dat zegt: OCGuru)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:59:
eerst problemen met mijn nvidia chip toen nieuw moederbord gekregen,daarna problemen met ik weet het,laptop bleef hangen ect, usb poorten deden het niet veel voorkomend probleem met deze laptop van die serie productie fout het is een gloednieuw systeem vandaar dat dell er gelijk achterna ging en kostenloos alles is gemaakt met nieuwe onderedelen ,wat weet niet precies alleen hij doed het nu goed kan ook andere games spelen behavle bf3 dan
Hmmm...browser up-to-date, en al andere geprobeerd ? Plugins up-to-date ?
daantjuh68 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:40:
beste allemaal.

als eerst m'n specs:
i5 2500k
4 gb ram
gigabyte 560TI Soc @ 1GHz
asus p8p67-m pro

wat mijn probleem is is dat als ik m'n kaart op 1ghz zet zegmaar ( gewoon de normale stand) dan crasht het spel na een paar potjes en zegt ie dat m'n stuurprogramma niet meer werkt.het maakt niet uit welke drivers er op staan wan ik probeer het met iedere driver.

en ik heb heel vaak framedrops van hooguit 2 seconde maar wel heel vaak achter elkaar 10 sec spelen en dan weer een drop. dat is echt ontzettent irritant.

nu zag ik ergens dat het zou helpen als je je voltage van je kaart op 1.025 Mv zou zetten dat heb ik nog niet geprobeert. kan iemand dit bevestigen?

op het moment staat er bios versie F3 op
en driver versie 8.17.12.9053 (dat zegt: OCGuru)
Draait echt alles op originele waarden en met originele bios en noem het maar op ?

[ Voor 45% gewijzigd door Perkouw op 03-01-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Driver-versie is niet gemeld, dat moet namelijk een 28x-versie of 29x-versie zijn; het is bekend dat er problemen zijn/waren met overgeklokte versies van tientallen merken/typen. Forum van Nvidia maar eens bekijken en zoeken naar "TDR".

Ik mis even of je een driver-profile hebt aangemaakt voor BF3 en in hoeverre je een single/multi monitor setup hebt en hier hebt ingesteld hoe PhysX zich moet gedragen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup internet explorer 9 java ect alles up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:55:
jup internet explorer 9 java ect alles up to date
En ook al een andere browser geprobeerd zoals ik eerder vroeg ? Firefox bijvoorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 03-01-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
CodeCaster schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:31:
Ja precies! Zo'n saai grijs vlak, daar zou toch veel meer detail in moeten zitten?
Ja idd.. ik zal het is checken bij vrienden van me.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van wat ik begreep uit andere forums dat je juist IE nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Laatst online: 12:51
@Perkouw nee ik heb 1x m'n bios geflasht. naar de f3 versie.
@MAX3400 m'n driver versie is :290.53
ik heb in Nvidea-configuratiescherm bij 3D instellingen beheren thread-optimalisering aan staan voor bf3 ( dat zou m'n urenlange laadtijden verkorten)

en ik heb ook 2 monitor's en bf3 draait dan op m'n 2de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:41
Heeft iemand ook last van het vast lopen van bf3 als je MAV of de bobcat gebruikt? Heb de settings al verlaagd maar dit helpt niks.
i2500k@4200 normale temps, 8gig geheugen en een 570 kaart.
In het spel heb ik nergens last van vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 20:53
Ik heb gisteren en ook vandaag heel veel dat als ik een server join er na een tijdje opkomt: "Game disconnected, something went wrong".

Vandaag heb ik het vooral als ik de got #1 server probeer te joinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:54

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb dat ook altijd.
Ik laat daarom het vinkje : go to game when ready aan
soms duurt het wat langer

maar als ik te vroeg op het BF3 icoon druk krijg ik dit altijd

Bij mij draait DU meter op de achtergrond en als die beneden de 2KB/s zakt druk ik op de icoon als het te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Laatst online: 07-02 01:45
Ik heb hier het probleem dat ik bijna altijd eerst 2 foutmeldingen krijg voordat ik normaal een game kan joinen. Eerst Game disconnected: Something went wrong en daarna you were disconnected from EA online (1). De derde keer gaat het altijd goed. Erg vreemd. Vervelend ook dat dit 2-3 minuten kan duren voordat ik normaal een game kan joinen.

Het is echt altijd in die volgorde en bijna bij elke game die ik wil joinen. Je merkt dan ook al dat de game gelaunched wordt, maar daarna niet volledig door kan laden en dat dan die tweede error komt.

Het is vooral apart dat het echt die specifieke volgorde is en dat het daarna gewoon perfect werkt, totdat ik weer een andere game join. Iemand enig idee?

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

ali-a schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:15:
Heeft iemand ook last van het vast lopen van bf3 als je MAV of de bobcat gebruikt? Heb de settings al verlaagd maar dit helpt niks.
i2500k@4200 normale temps, 8gig geheugen en een 570 kaart.
In het spel heb ik nergens last van vastlopers.
Gebruik je hdmi? Zo, nee : probeer is high definition apparaat uit tezetten in apparaat beheer. Bij besturing voor geluid,video en spel Scheelt bij mij een hoop blauwe schermen.

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 06-01-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Laatst online: 27-08 13:21
heb battlefield geinstalleerd op de pc,heb hem 3 maand geleden bij de launch gekocht en toen was het al erg als ik uberhaupt kon spelen,

nu heb ik hem er terug op gezet,clean install gewoon,explorer 9 erop gezet anders werkt battlelog niet bij mij,punkbuster zijt hij er automatisch op als je het spel installeerd,nu komt het probleem!

ik kan een server joinen,geen probleem,dan kan ik welgeteld 1 a 2 minuutjes spelen en dan word ik gekickt,dan heb ik een melding op battlelog van punkbuster dat ik gekickt word,varierende redenen...maar niet dat ik ergens een fout bestandje of iets heb...

nu heb ik punkbuster verwijderd via programma's,en dan PBsetup gedownload,dit geopend en dan bf3 geselecteerd hij heeft alles gepatched zeg maar,maar nu vind ik dus punkbuster zelf niet meer terug in de lijst bij programma's,hoe kan dit?

met gevolg kan ik nu niet eens connecten,hij load de map,en op het punt als ik erin ga dan stopt hij,disconnected,en krijg ik in battlelog een alert van punkbuster weer?

iemand bekend met dit probleem?

het loopt alleszinds veel lekkerder als bij de launch enz maar toch ongelooflijk hoeveel zooi je moet intalleren en doen om dit spel te kunnen spelen!

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb mijn pc via HDMI aangesloten op mijn Samsung HDTV, om even de 3d functie uit te testen. Nu start ik de 3d functie in de BF3 settings, vervolgens detecteert de tv dat en synct het beeld met de bril. Vervolgens wordt het beeld voor een van de ogen ontzettend donker, waardoor het er heel raar uitziet en eigenlijk onspeelbaar maakt. Wat kan ik hier aan doen?

edit: ik heb even verder gezocht; als oplossing wordt genoemd dat je in catalyst control center de display op 720p moet zetten en in game ook, maar bij mij lost dit nog steeds niks op..

[ Voor 20% gewijzigd door Tk55 op 07-01-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
@Slammed A4: Download en install pbsvc.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaffffie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10-2021
Geachte lezers,

Mijn systeem bevriest na 10 à 15 minuten spelen.
Zodanig dat ik niks meer kan doen en genoodzaakt ben om op de reset-knop moet drukken van mijn pc.
Ik heb het programma driver checker geinstalleerd om te kijken of mijn drivers up to date zijn, en dat zijn ze. ook heb ik via het AMD programma gekeken of mijn videokaart up to date was. Dat was die (11.12). Vervolgens heb ik nog bij Intel een update gedaan, maar het mocht niet baten. Alsnog bevriest mijn pc na een 10 a 15 min spelen. (mulitplayer). Met de singleplayer heb ik nooit een probleem gehad.

Daarnaast krijg ik geen foutmelding van windows, ik hoor alleen via mijn geluidsinstallatie af en toe, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. en heb ook gewacht 10 min maar blijf zo lopen.

mijn specs:
processor : Intel Core Quad 2 CPU Q8300 @2.5GHZ(4CPU'S)
werkgeheugen : 4 GB Ram geheugen
moederbord : MSI socket 775 P35/Q31
videokaart : AMD ati radeon 6850 Cyclone
hardeschrijf : 1TB
windows : Windows 7 Ultimate
netwerk : Ziggo 120 MB (duurste pakket) kabel

Ik hoop dat jullie dit probleem kennen en er een oplossing voor weten. Ik verneem graag een reactie, alle beetjes helpen, ik wacht het af. Alvast bedankt!

Groet Sjaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slammed_a4 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 09:46:
heb battlefield geinstalleerd op de pc,heb hem 3 maand geleden bij de launch gekocht en toen was het al erg als ik uberhaupt kon spelen,

nu heb ik hem er terug op gezet,clean install gewoon,explorer 9 erop gezet anders werkt battlelog niet bij mij,punkbuster zijt hij er automatisch op als je het spel installeerd,nu komt het probleem!

ik kan een server joinen,geen probleem,dan kan ik welgeteld 1 a 2 minuutjes spelen en dan word ik gekickt,dan heb ik een melding op battlelog van punkbuster dat ik gekickt word,varierende redenen...maar niet dat ik ergens een fout bestandje of iets heb...

nu heb ik punkbuster verwijderd via programma's,en dan PBsetup gedownload,dit geopend en dan bf3 geselecteerd hij heeft alles gepatched zeg maar,maar nu vind ik dus punkbuster zelf niet meer terug in de lijst bij programma's,hoe kan dit?

met gevolg kan ik nu niet eens connecten,hij load de map,en op het punt als ik erin ga dan stopt hij,disconnected,en krijg ik in battlelog een alert van punkbuster weer?

iemand bekend met dit probleem?

het loopt alleszinds veel lekkerder als bij de launch enz maar toch ongelooflijk hoeveel zooi je moet intalleren en doen om dit spel te kunnen spelen!

alvast bedankt!
punkbuster moet je niet verwijderen als je gaat updaten,..,gewoon pb setup draaien en dan vind ie vanzelf een update en instaleerd deze.zo doe ik heb altijd en zero problemen met gekickt word(knocking on wood...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd

had problemen met battlefield 3 en flinke framedrops en soort van microstuttering ,alleen dan behoorlijk erg.

kon met alles op medium zonder aa en msaa nog wel enigsinds spelen. met crossfire ingeschakeld , alles wat op high of ultra gaat resulteerd tot een mooie framedrop spektakel, zo ongeveer om de 10 seconden.

nu crossfire uitgeschakeld via ccc, en alles loopt op nu op max. het spel speelt veel vloeiender en zonder framedrops.

lijkt toch nog niet helemaal goed te zitten geloof ik.

ps: dit is met een fx8120 en 6870 crossfire .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Af en toe dan blijf ik doorlopen terwijl ik de W net heb losgelaten.
Ik kan dan even 1a2 seconde geen muis/tobo input geven. Het is geen freeze want beeld blijft doorgaan met lopen.
Komt dit bekend voor? Voor de rest nergens problemen mee en genoeg frames.
Speel op 4,5 Ghz 2600k met een single 570 GTX, niet alles op Ultra en Msaa op 2x
Kom er maar niet achter of dit aan de game ligt, mijn hardware of iets anders...

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
ionicdog schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:36:
Af en toe dan blijf ik doorlopen terwijl ik de W net heb losgelaten.
Ik kan dan even 1a2 seconde geen muis/tobo input geven. Het is geen freeze want beeld blijft doorgaan met lopen.
Komt dit bekend voor? Voor de rest nergens problemen mee en genoeg frames.
Speel op 4,5 Ghz 2600k met een single 570 GTX, niet alles op Ultra en Msaa op 2x
Kom er maar niet achter of dit aan de game ligt, mijn hardware of iets anders...
ik heb ook af en toe dat ik "vast" sta, kan dan nog wel springen gek genoeg. Gare bug is het. In de tank heb ik er vaker last van, daar ben je helemaal aan het knoppen rammen natuurlijk, volgens mij is het omdat ik een ps2 tobo heb, weet niet hoeveel toetsen je tegelijk in mag drukken

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

sjaffffie schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:45:
Geachte lezers,

Mijn systeem bevriest na 10 à 15 minuten spelen.
Gebruik je hdmi? Zo, nee : probeer is high definition apparaat uit tezetten in apparaat beheer. Bij besturing voor geluid,video en spel Scheelt bij mij een hoop blauwe schermen.

Al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaffffie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10-2021
Bedankt voor je bericht.

Ik heb inderdaad geen HDMI en heb hem al uitgezet maar alsnog is het probleem niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Laatst online: 07-02 01:45
haarbal schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:40:
[...]

ik heb ook af en toe dat ik "vast" sta, kan dan nog wel springen gek genoeg. Gare bug is het. In de tank heb ik er vaker last van, daar ben je helemaal aan het knoppen rammen natuurlijk, volgens mij is het omdat ik een ps2 tobo heb, weet niet hoeveel toetsen je tegelijk in mag drukken
Ligt niet aan ps2, ik heb 't ook op usb :(

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
verkeerde topique :+

[ Voor 90% gewijzigd door Tomino op 08-01-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik heb ook al eens gehad dat ik niet meer vooruit kon lopen, naar achter en opzij ging allemaal goed maar vooruit lopen kon ik niet meer. In de chat werkte de toets overigens wel nog dus ik denk dat het eerder een bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:33

Sargan

Filmfreak...

Ben eigenlijk wel klaar met BF3.
Toen de game uitkwam problemen, ok dat kan bij een release. Intern geheugen van 2 gb naar 4 gb gedaan en de problemen waren weg. Toen kwam de eerste patch en sindsdien heb ik problemen. De game blijft "hangen"
Maar ik hoef niet ctrl. alt. del. te doen een simpele druk op de esc. toets en ik ben weer in battlelog. Maar op deze manier kun je gewoon niet spelen. Had me zo verheugd op dit spel.
Alles is up to date.

Specs:
Moederbord Intel Socket 775
Processor Intel Core2 Duo 6700
Geheugen 4GB DDr3
Videokaart ATI Radeon HD 6950
Windows 7 32-bits

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben blij dat mijn pc eigenlijk probleemloos werkt met deze game,sowieso is mijn pc erg stabiel tot nu toe,dat scheeld wel!

@Sargan,al een reinstall geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sargan schreef op maandag 09 januari 2012 @ 08:16:
Toen de game uitkwam problemen, ok dat kan bij een release. Intern geheugen van 2 gb naar 4 gb gedaan en de problemen waren weg. Toen kwam de eerste patch en sindsdien heb ik problemen. De game blijft "hangen"
Maar ik hoef niet ctrl. alt. del. te doen een simpele druk op de esc. toets en ik ben weer in battlelog. Maar op deze manier kun je gewoon niet spelen. Had me zo verheugd op dit spel.
Alles is up to date.

Specs:
Geheugen 4GB DDr3
Windows 7 32-bits
ik heb nog maar een week kunnen spelen eerst de hele tijd beeld die vast liep )(kon me nvidia drivers niet updaten) van wege fout in laptop, laptop gemaakt nu krijg ik het spel helemaal niet meer aan de praat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:33

Sargan

Filmfreak...

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:29:
ik ben blij dat mijn pc eigenlijk probleemloos werkt met deze game,sowieso is mijn pc erg stabiel tot nu toe,dat scheeld wel!

@Sargan,al een reinstall geprobeerd?
Ja, meerdere keren zelfs :|

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars070
  • Laatst online: 03-03-2024
iemand deze melding al gehad vanuit PB?

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'KillerNL070' (for 0 minutes) ... This PB

heb al manuele update gedaan voor PB, maar heeft niet geholpen blijkbaar, iemand een tip om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Sargan schreef op maandag 09 januari 2012 @ 08:16:
Alles is up to date.

Specs:
Geheugen 4GB DDr3
Windows 7 32-bits
Ik had hetzelfde probleem, maar sinds dat ik een ander Intel INF heb gedraaid, werkt alles prima.Ik weet niet of jij ooit een Intel INF hebt uitgevoerd met '-OVERALL' achter de setup. maar probeer het.
Lars070 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:29:
iemand deze melding al gehad vanuit PB?

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'KillerNL070' (for 0 minutes) ... This PB

heb al manuele update gedaan voor PB, maar heeft niet geholpen blijkbaar, iemand een tip om dit op te lossen?
Heb jij in je services nagekeken of je daar Punkbuster hebt staan? Draai en test even via pbscv.exe en aandachtig lezen. En voer jij pbsetup uit in je PB mapje, zo niet, even doen.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sargan schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:38:
[...]

Ja, meerdere keren zelfs :|
drivers van je vga,geluidskaart,netwerkkaart en chipset drivers geinstaleerd?En dan bedoel ik tot de laatste .
Direct x en ook punkbuster?

Windows helemaal up to date?

En je hebt ,geen programma's op de achtergrond draaiende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Zojuist voor het eerst in 2 maand BF3 weer aangeslingerd. Singleplayer had ik al uitgespeeld, wilde nu wat serieuzer bezig gaan met de multiplayer. Eerst de game volledig ge update (3.9GB 8)7 ). Toen de browser plugin moeten updaten. Browser opnieuw gestart, en een server aangeklikt en gejoined. Maar ik kijk continue omhoog. Ik kan er niks tegen doen, er wordt amper op de muis gereageerd, ik kan lopen, sprinten, springen, aimen en schieten. Maar ik kan niks anders dan naar de lucht kijken....

In de tijd dat ik niet gespeeld heb ben ik wel van een GTX560 tijdelijk overgestapt op een HD4870x2. Oude drivers netjes gedeinstalleerd en de restjes weggehaald met Driversweeper.

In voertuigen kijk ik wel recht vooruit trouwens, het is alleen als ik te voet ben

EDIT: probleem opgelost, ik had mijn G25 nog aangesloten zitten, de keybinding "look up" zat aan de pedalen gekoppeld :P

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 10-01-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08-2024
FastFred schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:33:

EDIT: probleem opgelost, ik had mijn G25 nog aangesloten zitten, de keybinding "look up" zat aan de pedalen gekoppeld :P
Hier moest ik toch wel even van gniffelen.

/ot

Besten,

Ik draai BF3 op medium(kan ook op high) met een 6950 Twinfrozr 3 en een AMD X4 965 die niet is overgelockt. Na een tijdje spelen(30+ minuten) gaat hij echter erg laggen met framedrops. Mijn CPU wordt niet warmer dan 59 graden. Ik heb alle drivers geupdate... Iemand enig idee?

Bvd!
- Frax!

[ Voor 3% gewijzigd door Fraxor op 10-01-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word elke keer binnen like 5 minuten van servers gekicked. Geen PB melding of iets anders, alleen maar kicked from game. Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:15:
Ik word elke keer binnen like 5 minuten van servers gekicked. Geen PB melding of iets anders, alleen maar kicked from game. Waar kan dat aan liggen?
Misschien overtreed je de regels van de server en word je daarom gekicked? Zie maar naar de metroservers waar geen m320/rpg toegestaan is. Daar krijg je dan bijvoorbeeld eerst een kill als je die wel gebruikt en bij een 2de overtreding word je dan gekicked/gebanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glennvho schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:53:
[...]

Misschien overtreed je de regels van de server en word je daarom gekicked? Zie maar naar de metroservers waar geen m320/rpg toegestaan is. Daar krijg je dan bijvoorbeeld eerst een kill als je die wel gebruikt en bij een 2de overtreding word je dan gekicked/gebanned.
Nee, want ik heb het op alle servers. En ook als ik niets doe behalve rondjes rennen in de spawn ;).

EA support heeft deze error gefixed, toen kreeg ik "can't connect to ea online". Dat ook weer gefixed door support en nou krijg ik PB errors (not responding to queries of zoiets). Hoe fix ik dat? Ik heb pb update gedraait. PB werkt niet eens, dus waarom zou men het uberhaupt gebruiken.

Waarom kan die zooi nou niet gewoon op steam zijn :X .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Zo kan je vanaf release probleemloos BF 3 spelen, zo krijg je elke keer "you were disconnected from ea online (1)". Ik snap er helemaal niets van, speel al maanden met veel plezier deze game, mn pc draait als een zonnetje op ultra en er is niets veranderd aan de setup of windows installatie. Ik kom sinds gisteren (bijna) nooit de game in en als ik er in kom dan is dat voor maximaal een minuut met eerder genoemde melding tot gevolg.

Wat ik zelf al gedaan heb:

- GPU oc terug gezet naar stock (GTX480)
- pb setup en services gedeinstalleerd/ geupdate
- Origin herinstalleerd
- BF3 repair uitgevoerd
- Nvidia driver 290.56 (beta) geinstalleerd
- firewall uit gezet.
- AVG uit gezet.

Hardware:

2600k @ 4ghz (tja, tijdelijk stock koeling)
MSI Big Bang
4x2Gb Dominator 1866 c7 @ c8 (underclocked)
GTX480 @ 850/2000
180gb vertex 2

Nogmaals, tot gisteren heeft de game op een "bugje" na altijd prima gewerkt. Het enige wat mij nog rest is herinstalleren, en daar ben ik nu mee bezig. Zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben? En zijn er ook mensen die dit probleem hebben kunnen oplossen? Alle tips zijn welkom!

MVG,

jeroen

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
MaTr1x schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:27:
Een vriend van mij heeft dit al sinds de launch 2 maanden geleden, en hij heeft dus nog steeds niet fatsoenlijk multiplayer kunnen spelen. Hij heeft echt alles al geprobeerd, re-installs, driver-updates, BIOS-update, nieuwe videokaart etc etc, niks lijkt goed te werken. <knip> Ik ga volgende week kijken of ik het kan fixen voor hem btw.
Het probleem is opgelost door Windows 7 Ultimate SP1 64-bit te installeren. Ik heb het nog getest met een schone install van zijn Windows 7 Home Premium SP1 32-bit op een andere schijf en ik wist exact dezelfde problemen te produceren. Geen rare dingen gewoon een schone install + drivers + Origin + BF3. Alles patched inclusief Punkbuster.

Exact dezelfde installatie maar dan met die Windows 7 Ultimate SP1 64-bit en de game draait nu flawless. Echt schiet mij maar lek...

Hebben meer mensen trouwens dat Shift-F1 niet meer werkt ingame! Ik heb dit al een paar dagen en settings resetten geeft geen resultaat... Iemand een fix hiervoor?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Hmmm, een volledige herinstallatie van BF3 en een modem reset did the trick :) Blijft vreemd dat de repair functie dan niet werkt? Ach... hij doet t weer en heb meteen in t proces mn pc opgeruimd, is ook niet verkeerd..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste

Let op:
De lag problemen die op het moment heersen kunnen veelal opgelost worden door handmatig je punkbuster te updaten met pbsetup. Kijk hiervoor op www.evenbalance.com.