[UPDATE3]: Problemen lijken inmiddels opgelost te zijn. Campaign probleem was verholpen na opnieuw te beginnen. Voor het freeze probleem moest het iets anders zijn dan de videokaart. In de BIOS heb ik iets wat met de processorkernen te maken had anders gezet, waardoor het probleem weg lijkt te zijn.
Spel:
Battlefield 3 Limited Edition (legaal op dvd, met patch en Back 2 Karkand)
Problemen:
- Freeze (en meestal soundloop brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) op random momenten, tegenwoordig vaak na ong. 5-10 min. Alleen de PC herstarten/resetten werkt, zit dan helemaal vast.
- Als ik resume campaign doe in de SP, gaat hij 1 minuut laden dan wordt het beeld zwart en krijg ik de muispointer van windows. Ik moet handmatig ctrl-alt-del doen om bij desktop te komen, dan staat er "Battlefield 3 has stopped working". Ik heb in de week van de release 1x campaign gespeeld, daarna nooit meer, tot ik het gisteren wilde proberen en dit tegenkwam. (pc herstarten hielp niet)
Geprobeerd bij freeze probleem:
- PC onderdelen zijn in orde, freeze komt alleen voor bij BF3, bij geen enkel ander spel!
- Eerst had ik nVidia 9600 GT, settings BF3 op LOW, nieuwste drivers + onderklokken, hielp niet. Freeze na 5-60 min.
- Daarna een GeForce GT 520 erin gestopt, settings BF3 allemaal op LOW, ik kon hiermee wel gemiddeld een uur langer spelen dan voorheen voor de crash optrad. Freeze na 20-80 min.
- Probleem met Realtek audio? Ik heb geen realtek audio.
- Onboard audio uitschakelen via BIOS, hielp niet.
- PunkBuster updaten, gedaan, hielp niet.
- Ik heb geen (nee echt niet!) monitor-tools draaien.
- Temperaturen (CPU, GPU) zijn in orde, worden niet te heet.
- Spelen op server zonder PB, gedaan, hielp niet.
- TM weghalen in BF3 map en register? stond alleen TM in de displayname in het register, niet in de locatiepaden, weggehaald in naam, hielp niet.
- BF3 en Origin als administrator uitvoeren, hielp niet.
- Origin in-game uitgeschakeld, hielp niet.
- BF3 repareren vanuit Origin, gedaan, zegt dat alles goed is, hielp dus niet.
- Starten vanuit andere browser (IE9 ipv Firefox), gedaan, hielp niet.
Inmiddels heb ik dus een GeForce GTX 550 Ti, daarmee lijkt het nog sneller te crashen (binnen 5 minuten!, zelfs als ik alleen maar het deploy/squad/customize scherm laat staan, niet eens echt speel) dan de 9600GT of de GT520, heb nieuwste beta drivers en ook onderklokken geprobeerd (ruim 200 MHz minder geklokt), dat hielp ook niet. Ik heb de BF3 settings op MEDIUM staan.
Geen idee hoe het met dat campaign probleem zit.
[UPDATE1]: Ik ben opnieuw begonnen in de campaign, nu doet ie het weer. Alleen heb ik ook in de campaing last van het freezen van het spel (ook zo na ong 5-10 minuten).
[UPDATE2]: Zojuist er achter gekomen dat ik
hetzelfde probleem heb bij Anno 1404, met hoge settings. Had ik bij de 9600GT ook, maar lag toen (dacht ik) aan een te hoge temperatuur van de videokaart. Ik heb het vermoeden dat het dan sowieso niet de videokaart is die het probleem levert.
Iemand een idee/tip of ook maar iets dat kan helpen bij deze problemen?
Begin een beetje wanhopig te worden.
[
Voor 16% gewijzigd door
Verwijderd op 30-12-2011 16:13
. Reden: update2 ]