Beide harddisks in mijn systeem (2x 2TB, Samsung en Maxtor) schakelen zichzelf na een tijdje niet gebruikt te worden uit. Dit is dus een feature van de harddisk. Ik wil dit graag uitzetten. Via Windows deze functie uitschakelen heeft geen effect, aangezien het iets is dat de harddisks zelf doen, en niet door Windows aangestuurd wordt. Is er een manier om te zorgen dat ze zichzelf niet uitschakelen? Desnoods installeer ik een programmatje dat om de zoveel tijd even beide disks benadert ofzo, als dat de spin down tegen gaat.. deze access time is gewoon erg vervelend. Zit 4/5 seconden te wachten totdat ze benaderbaar zijn.
Verwijderd
[Software] Open Hardware Monitor
En dan het vinkje voor 'options -> read HDD sensons' aan laten staan.
En dan het vinkje voor 'options -> read HDD sensons' aan laten staan.
ik heb er ook last van, heb het gedownload
denk wel dat het werkt
denk wel dat het werkt
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Al via Power Options in Control Panel geprobeerd?
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Verwijderd
Vaag. Altijd als ik een monitorprogramma start spint mijn hdd op. Je zou denken dat hij door het contunu pollen van de hdd sensors blijft spinnen...Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:52:
Nope, nog steeds spin down....
Dan maar een simpel script schrijven, denk ik zo.
Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen eigenlijk
Maar er zullen toch wel meer mensen zijn met een dergelijk probleem... Ik ga nog eens verder zoeken naar software ofzo hiervoor.
Waarop baseer je die conclusie eigenlijk?Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:36:
Beide harddisks in mijn systeem (2x 2TB, Samsung en Maxtor) schakelen zichzelf na een tijdje niet gebruikt te worden uit. Dit is dus een feature van de harddisk.
Hoe weet jij zo zeker dat het niet 'gewoon' de spindown functie van je os is?
Omdat ik aangeef dat ik die spindown functie van mijn OS uit heb geschakeld.job schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:44:
[...]
Waarop baseer je die conclusie eigenlijk?
Hoe weet jij zo zeker dat het niet 'gewoon' de spindown functie van je os is?
Verwijderd
PowerShell:
1
| Set-ExecutionPolicy Unrestricted |
En dan dit opslaan als .ps1 script in een pad zonder spaties:
PowerShell:
1
2
3
4
5
| while (1) { "foo" >> D:/bar/txt rd D:/bar.txt start-sleep -s 60 } |
Open task scheduer en maak een nieuwe task.
Zet vinkje voor 'run whether user is logged on or not'
In tabblad triggers, maak nieuwe trigger met 'at startup
In tabblad actions, maak een nieuwe action 'powershell.exe' met argumenten "C:\pad\naar\scipt.ps1"
In tabblad 'settings' kan je nog wat frommelen met instellingen, onder andere 'if tak fails, restart every..' is interessant.
Deed me denken aan een tooltje dat een tweaker had gemaakt om Seagate schijven af -en toe aan te spreken om te voorkomen dat ze na een bepaalde idle tijd een selfcheck gingen doen: Seagate Barracuda 7200.7: vervelende calibratiegeluiden?
Download link werkt niet meer, maar hier is 'ie nog wel te downloaden.
Download link werkt niet meer, maar hier is 'ie nog wel te downloaden.

Welke instelling heb jij daar staan?
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Aah, verrek. Niet goed gelezen. Excuses.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:46:
[...]
Omdat ik aangeef dat ik die spindown functie van mijn OS uit heb geschakeld.
Wel blijf ik het apart vinden, want HD's met een spindown functie ben ik nog niet tegen gekomen. Ik ga eens googelen.
Pagina: 1