Nou, nu speel ik al jaren WoW en regelmatig heb ik deze topic delen gevolgt, nu toch maar eventjes zelf reageren.
Mn eerste character 5 jaar geleden (2006!), was een Hunter op Alliance kant. Vervolgens toen met een night elf begonnen, en toch altijd iets met die race gehad, veel van mn chars waren dan ook night elves, zelfs toen ik in TBC met een Horde begon was 't een elf.
Weet nog van die mooie momenten waarbij ik in Desolace zat als lv.26, en zo mooi mobs van 32 af zat te maken (helemaal niet snel ofzo, was meer een kwestie van half-kiten en dan weer ff brood/water drinken per mob, tja.. was nog al een noob). Verder was het levelen toen ook zo sloom, duurde voor mij zeker een jaar om naar lv.50+ te gaan.. en ja, toen kwam TBC uit en ging ik toch maar rerollen naar een paladin (tot op vandaag heb ik mn hunter niet geleveled en zit die nog steeds lekker op 52.. achja). Moet er wel bijzeggen dat ik een hele trage leveler was, maar zat ook meer gebieden te exploren en mobs te grinden (wat toendertijd overgens nog wel redelijk op par met questen zat!).
Veel characters eigenlijk daarna geleveled, m'n paladin was de eerste die 70 werd, redelijk mee ge-raid (Karazhan, Gruul, ZA), Ret ging toen niet dus maar als Holy gegaan. Paladins waren toen erg saai. Verder nog casters gehad, mage eind TBC (sunwell patch, sjonge wat was die stoer) en daarna met een priest in het begin van wotlk. Weer wat geraid, vooral Naxx eigenlijk (niet heel veel gedaan). Heb nog een shaman gespeeld, rogue (waarbij ik trots eindelijk mn Salty achievement had gehaald) en vervolgens aan het eind van WotLK een DK heb aangemaakt (had er al eentje aan het begin, bleef zitten op lv.72, was toen wel alleen stoer lore-wijs). Mijn nieuwe DK werd net 80 toen Cata uitkwam, erg mooi om dus zo verder te levelen (had op 60-70 wat langzamer gedaan, heel veel gequest in Outland om vervolgens epic flyer training te kopen met het geld daarvan, en zo naar Netherwing plek gegaan om die rep te halen voor de mount, en zo dus die mount te hebben op 70).
Nu ben ik dus wel wat actiever geweest in het begin van Cata met raiden, had ook veel tijd daarvoor. Alle raids gedaan (behalve Firelands, maar dat is vanzelfsprekend - was toen nog niet uit) en veel rep gefarmed. Zat toen ook volgensmij voor het eerst op 15k gold (tja, ik heb hier nooit zo geduld voor gehad, kende een vriend die tijdens TBC al 10k gold had, en het laatst wat ik hoorde in WotLK waarbij hij al op 25k+ zat - leren sparen enzo).
En nu zit ik eigenlijk op een hunter weer, had zoiets van, nu wil ik weer beginnen met een hunter zoals het begin bij WoW. Zeker omdat ze nu zo'n hoop veranderd zijn, geen mana meer.. wel focus, weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden maar vind het zeker een pluspunt dat ik niet steeds hoef te drinken (en vond ik ook niet bij hunters passen). Wel is het nadeel dat ik nu veel op rogues lijk, 2 / 3 attacks en vervolgens op je 'energy' wachten. Ben nu dus lv.20, doe het rustig aan, maar toch wel heirlooms gespaard, vind dat eigenlijk wel makkelijk zo, je killt mobs snel en je leveled een stuk sneller (vond ergens toch wel classic WoW heel leuk waarbij het toch iets was om naar lv.60 te levelen, ging allemaal niet snel natuurlijk.. terwijl het nu in een hap en een scheet klaar is). Maar voor mij is er nog een reden waarbij ik heirlooms wel makkelijk vind, ik kan nu namelijk niet zoveel meer spelen .. en het zijn toch alleen maar de weekenden waarbij ik wat relaxed WoW speel .. raiden zal dan nu ook niet zo gaan, maar ik vind dat wel best... wil strakjes met patch 4.3 gewoon oude gear verzamelen voor de looks en quests / rep afmaken (Outland en WotLK eerst! .. moet zeggen dat ik Outland nog steeds een van de stoerste gebieden vind, dus daarom ook leuk om daar gewoon alles te doen).
Nou ik moet nog een ding kwijt, heirlooms = overpowered. Waarom? Tja.. ik loop dan wel met volledige gear (mis wel een helmpje), en het is dan wel ge-enchant, ik kill mobs nu in 1 Aimed Shot.. jawel, die crit namelijk voor 1200, hits zijn 500. Kun je nagaan, mobs van mijn level hebben 400 hp. Zat zojuist zelfs Wailing Caverns te soloen (mobs hebben 1600 hp, aimed shot, arcane.. next mob). Ja zo zie je maar hoeveel er kan veranderen, in classic was ik al blij als ik 300 crit had op lv.40. Maar wel stoer, zit nu helemaal weer in een hunter sfeertje, pets verzamelen (hele grote pet stable nu!) en ik vind het mooi hoe ze die skills nu hebben gedaan (+ talents!).. enige wat ik wel weer mis is dat er unieke pets waren in classic.. de ene was trager, de andere sneller, verschillende stats en je moest zo pets verzamelen om skills te kunnen leren voor je pets.