Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 21:19
Zoiets heb ik geloof ik ook gehad, dan komt er een batterij in beeld. Het lukte me geloof ik uiteindelijk wel door toch de aan en uitknop lang ingedrukt te houden, maar dan pas na een tijdje zodat hij wel weer wat geladen was. (Dit was alleen toen hij een keer echt uit was gegaan omdat hij helemaal leeg was)

Hier gaat het helemaal mis met het partitioneren :( Nu geeft hij aan, ook na goed partitioneren, dat hij een beschadigde sd kaart heeft ineens en wil dan gaan formateren. Dat heb ik net twee keer al gedaan, en nadat hij het via de telefoon had gedaan, gaf hij in Minitool aan :Bad disk. Nee he. Wel ziet hij de sd kaart als ik hem aansluit, en kan hem formateren via de pc. Ik word er gek van, het lukt gewoon niet en nu is mijn kaartje ook nog eens stuk gemaakt hierdoor? Ik heb het opgegeven. Ook via sd kaart reader geprobeerd en gaf nu een I/O melding, code 4 error. Heb de boel weer geformateerd en ga nu mijn handmatige backup neergooien op de ene partitie die er is en het daar dan maar bij laten. Stom gedoe. :( Heb het telkens als FAT32 geprobeerd, maar op het laatst ook als Ext2, beide werkt niet.
Edit: Tot overmaat van ramp heb ik nu geprobeerd met Titanium pro de backup terug te zetten inclusief highscores, maar wat blijkt, naar opnieuw opstarten: meer dan anders kan niet verhuist worden naar de sd kaart en alle highscores zijn weg! Denk dat ik maar opnieuw moet beginnen en alle apps die ik heb eraf gooien en handmatig installeren. Ook omdat ze meer dan eerst, niet meer te verhuizen zijn naar de sd kaart (ook niet met App2sd).

[ Voor 76% gewijzigd door Hilmo op 16-11-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Als lezer zijnde van Tweakers heb ik toch maar even een accountje aangemaakt. Ik wil namelijk degene bedanken die erop wees dat dit toestel te koop was voor 70 euro bij KPN.
Mijn eerste toestel met Android en wat een heerlijk toestel is het toch. Inmiddels kost hij 90 euro (KPN).

Net nog even de website bezocht van de Alcatel OT 990 en zie dat er een soort van upgrade is te vinden. Dit was eerst versie 1.5 maar staat nu op Q1.8.2
http://www.alcatelonetouc...s/smartphones/ot-990.html (tabblad download!)

Iemand enig idee wat er nieuw is hierin ?

Fijne dag _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
hallo voor diegene die nog een siliconen beschermhoesje zoeken voor de alcatel hier een website waar die te koop is voor zon 5 euro krijg je een hoesje schoonmaak doekje en scherm beschermer

http://s.dealextreme.com/search/alcatel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:14:
Hallo,

Als lezer zijnde van Tweakers heb ik toch maar even een accountje aangemaakt. Ik wil namelijk degene bedanken die erop wees dat dit toestel te koop was voor 70 euro bij KPN.
Mijn eerste toestel met Android en wat een heerlijk toestel is het toch. Inmiddels kost hij 90 euro (KPN).

Net nog even de website bezocht van de Alcatel OT 990 en zie dat er een soort van upgrade is te vinden. Dit was eerst versie 1.5 maar staat nu op Q1.8.2
http://www.alcatelonetouc...s/smartphones/ot-990.html (tabblad download!)

Iemand enig idee wat er nieuw is hierin ?

Fijne dag _/-\o_
Weet je al wat er vernieuwd is of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
nee geen idee kan geen verschil ondekken ik krijg de drivers zowiezo niet werkend op win 7 64b weet iemand daar een oplossing voor??

alavast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem wel geupdate maar zie geen verschil echter komt dat ook omdat Android nieuw voor mij is. Misschien doet een mailtje naar Alcatel wonderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Dear ...,
Now we have been developed software to upgrade one touch 990 from Android 2.2 to android 2.3, and plan to make one touch upgrade to do such upgrade at the end of November this year. But not all one touch 990 can be upgraded; it depends on requirement from service provider.
You can try to use one touch upgrade at that moment. If it can't help to upgrade, then it means your phone doesn't support. http://www.alcatelonetouch.com/support/download/ot-990.html
Should you have another request, do not hesitate to contact us.
Thank you for choosing Alcatel!

www.alcatel-mobilephones.com
www.alcatelonetouch.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste komen ze hun belofte na wat betreft de upgrade naar android 2.3. Ten tweede reageert Alcatel snel op een vraag per email! Bedankt mregeling2005 _/-\o_

Nog even over de inhoud van hun antwoord. Staat de upgrade naar android 2.3 nu op hun website of begrijp ik het verkeerd ?

Want toen ik One Touch Upgrade Q 1.8.2 had toegepast gaf de huidige firmware versie 2.2.2 weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Upgrade Q 1.8.2 is niet de beloofde Android 2.3, maar eerder een bugfix. Systeem is hierdoor sneller en stabieler geworden merk ik. Wel bijzonder om op de valreep van een nieuwe versie van het OS een bugfix voor de oude versie van het OS uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
@leoklepper, wat zijn de consequenties van upgraden? Ik heb dat vorige keer gedaan met 1.5 maar dat bleek gewoon alles terug te zetten naar de standaard rom. Ik was dus alles kwijt. Mijn backupsysteem werkt niet, dus ik heb zoiets van ik ga dat niet nog een keer doen, alles werkt nu net goed.
Maar zodra 2.3 erop staat, en dat dat ook werkt, moet ik toch maar gaan kijken hoe ik dat moet gaan aanpakken.
Hoe pak jij het aan, met zo'n nieuwe update? Welke stappen onderneem je voordat je het gaat upgraden? (ivm het behoud van je apps en instellingen)

Met titanium pro, kreeg ik bij alle apps de foutmelding dat het programma niet geopend kon worden na het terugzetten van de backup + data... Alles was in de war en ook alle savegames kwijt... Ik doe dat dus liever niet nog een keer.

[ Voor 11% gewijzigd door Hilmo op 03-12-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hilmo: wat er bij je eerdere upgrade gebeurde, gebeurt ook bij deze: er wordt een standaard ROM geïnstalleerd. Al je apps en instellingen zul je opnieuw moeten bijwerken. Als je toestel nu goed werkt zou ik het zo laten en niet upgraden. Inmiddels heb ik zoveel Android-devices gehad dat ik met een uurtje alles weer heb zoals ik het voorheen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 990 geroot, dus dan kan je beter geen update doen?
En heb geen last meer van resetten, hij doet het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
iemand enig idee wat voor instelling wellicht verkeerd zou staan als alle geluid van bijv youtube, alarm, etc werkt, maar zodra je gebeld wordt, je geen geluid van de beller door het speakertje hoort?

de speaker lijkt niet stuk, want er komt dus wel geluid uit. Ik heb volgens mij alle instellingen gehad maar het probleem blijft bestaan... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05-2023
Je kunt tijdens het bellen het volume harder zetten door de 2 knopjes aan de zijkant te gebruiken maar ik neem aan dat je dat al hebt gedaan ?

Of gebruik de AudioManager app in Market :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
spijker op de kop... meende dat ik die al had geprobeerd, maar blijkbaar maar half werk want daar lag uiteindelijk wel de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
nog steeds zeer tevreden na 1 maand gebruiken

• Hilmo
Hier ook :) Echt een goede aankoop en ben er zo gelukkig mee. Kan me er ook gewoon leuk mee vermaken :)

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:20

P!m

Ik kan geen Facebook account synchroniseren met dit toestel. Er gebeurt gewoon niets als ik een Facebook account wil toevoegen. Facebook app zelf en Facebook Messenger app werken wel gewoon. Nu synct de telefoon dus alleen geen contact-pictures en laat geen meldingen zie bij een nieuw Facebook-bericht. Meer mensen die dit hebben met deze telefoon?

Het schijnt bij andere toestellen ook wel eens voor te komen.

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Dit helpt voor de notifications; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=20190293

Voor de contact pictures heb ik helaas geen oplossing, dat zou volgens mij standaard gewoon moeten werken? Reinstall misschien?

• P!m

P!m

Tiroz schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:49:
Dit helpt voor de notifications; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=20190293

Voor de contact pictures heb ik helaas geen oplossing, dat zou volgens mij standaard gewoon moeten werken? Reinstall misschien?
Bedankt voor de link, ik zal het eens proberen. Het ziet er wel uit als een omslachtige manier om het 'werkend' te krijgen.Heb nu ook syncmypic gedraaid en dan heb ik wel de contact pictures.

Het hele Facebook sync 'systeem' wat in Android zit heeft nooit gewerkt bij mij.
Hopelijk is dit met de 2.3 upgrade opgelost.

Edit:
Bedankt Tiroz, het werkt inderdaad. Ik krijg nu de berichten van Facebook door _/-\o_ Vreemd dat het pas werkt na inloggen op een Blackberry emulator.

[ Voor 10% gewijzigd door P!m op 16-12-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
heeft iemand het volgende al eens meegemaakt: met dit toestel via wireless (WPA2 beveiliging) bij mijn schoonouders, en dat werkt prima :) echter daarna werkt de laptop van mijn schoonouders niet meer met wireless tot de router opnieuw is opgestart...
er verandert niets aan de instellingen van de router en op de telefoon wordt alleen maar de WPA2 key ingegeven. Zou daarom niet weten waar ik het zoeken moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halloarno
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-01-2022
Ook ik ben blij met m'n telefoon. Hij is geroot, volgens bovenstaande aanwijzingen. Ik wil hem echter upgraden naar 2.3. Dat lukt me niet. Drivers zijn geinstalleerd, OT upgrade v1.8.2 draait, leest de telefoon gegevens, start met downloaden van de benodigde bestanden, maar blijft dan hangen. Er gebeurt niets meer. Is het iemand wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Notehoutelade schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:52:
heeft iemand het volgende al eens meegemaakt: met dit toestel via wireless (WPA2 beveiliging) bij mijn schoonouders, en dat werkt prima :) echter daarna werkt de laptop van mijn schoonouders niet meer met wireless tot de router opnieuw is opgestart...
er verandert niets aan de instellingen van de router en op de telefoon wordt alleen maar de WPA2 key ingegeven. Zou daarom niet weten waar ik het zoeken moet..
Ik heb dit ook twee keer gehad toen ik de telefoon net had. Heel vreemd, maar heb er toen niet echt op gelet ofzo. Dacht dat de router gewoon was vast gelopen oid. Misschien verbreekt je telefoon de verbinding heel vaak, waardoor hij steeds opnieuw verbinding moet maken. Misschien kan de router daar niet tegen. Ik heb zelf het WI-FI-slaapbeleid op 'Nooit' staan, misschien kan je dat eens proberen?
halloarno schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:38:
Ook ik ben blij met m'n telefoon. Hij is geroot, volgens bovenstaande aanwijzingen. Ik wil hem echter upgraden naar 2.3. Dat lukt me niet. Drivers zijn geinstalleerd, OT upgrade v1.8.2 draait, leest de telefoon gegevens, start met downloaden van de benodigde bestanden, maar blijft dan hangen. Er gebeurt niets meer. Is het iemand wel gelukt?
Voor zover ik weet is 2.3 nog niet uit. Ik kon echter wel probleemloos die 1.8.2 upgrade draaien, en heb gewoon de drivers geïnstalleerd waarna het werkte.

[ Voor 24% gewijzigd door P!m op 21-12-2011 10:14 ]

• WhiteHwk
  • Laatst online: 21:05
Hallo iedereen,

Ik ben ook een gebruiker van de Alcatel one touch 990 . Direct toen ik hem kocht had ik android firmware versie 2.2.2 . Is het mogelijk om zonder applicaties te verliezen te upgraden naar 2.3 via de one touch upgrade? . Of is android 2.3 nog niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Iemand al de nieuwe versie van One Touch Upgrade geprobeerd?
Op de Alcatel site is nu de versie 1.8.3 te vinden.

Het lijkt er naar aanleiding van de onderstaande posts op Facebook op dat de upgrade naar Android 2.3 er toch echt zit aan te komen (Na 7 januari), of er al is.. Kan het nu zelf niet proberen omdat ik de telefoon nodig heb als navigatiesysteem navigeren de komende dagen, en heb geen zin om het risico te lopen dat dat even niet meer werkt.
Dear Taher,
Now we have developed software to upgrade one touch 990 from Android 2.2 to android 2.3, but not all one touch 990 can be upgraded; it depends on requirement from service provider.
You can try to use one touch upgrade at that moment. If your phone Android version isn't update after the upgrade, then it means your phone doesn't support

Dear Danila,
Please note that One Touch 990 android version upgraded depending on requirement from service provider.We have developed software to upgrade one touch 990 from Android 2.2 to android 2.3,also publish the upgrade tools (One Touch Upgrade)to our website.Wouls you lease try after 7th of january as the date comes from TLS. http://www.alcatelonetouch.com/support/download/ot-990.html
Vervelende met die upgrade tool van Alcatel is dat we van te voren niet kunnen zien naar welke softwareversie de telefoon wordt geupgrade. Heb alle bestanden van de upgrade tool voor zover voor mij mogelijk is al doorgekeken, maar ik kan nergens een verwijzing vinden naar een of andere directory op de Alcatel server waar de upgrades staan. Iemand anders die hier achter kan komen?

[ Voor 12% gewijzigd door P!m op 06-01-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:42
Klinkt als een heel leuk toestel!! Zo maar eens eentje halen voor mijn buitenlandse nummer, altijd handig.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
leuk ? Hij is meer dan leuk !! Want ik heb net ook nog even de kleine workshop 'Tetheren met de Android' toegepast op dit toestel. En nu kan ik mijn tablet via wifi aansluiten op dit toestel = internet altijd bij de hand.

En ik maar denken dat zoiets moeilijk is om in te stellen (not!) :+

Check it out:
http://www.computeridee.n...n/tetheren-met-de-android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
P!m schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:35:
Het lijkt er naar aanleiding van de onderstaande posts op Facebook op dat de upgrade naar Android 2.3 er toch echt zit aan te komen (Na 7 januari), of er al is.. Kan het nu zelf niet proberen omdat ik de telefoon nodig heb als navigatiesysteem navigeren de komende dagen, en heb geen zin om het risico te lopen dat dat even niet meer werkt.
Bedankt om dit goeie nieuws hier te vermelden! Ben benieuwd.
Hoe gaan ze trouwens deze 2.3 versie installeren ? Via hun website met een tooltje of moeten we een systeem update zoeken via instellingen en dan "over deze telefoon" ?

ps. als je de 1.8.3 toepast, net als de voorgaande, maak eerst een backup! :P

Groet Roland _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Rolandje schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:54:
[...]
Bedankt om dit goeie nieuws hier te vermelden! Ben benieuwd.
Hoe gaan ze trouwens deze 2.3 versie installeren ? Via hun website met een tooltje of moeten we een systeem update zoeken via instellingen en dan "over deze telefoon" ?

ps. als je de 1.8.3 toepast, net als de voorgaande, maak eerst een backup! :P

Groet Roland _/-\o_
Ik neem aan dat het via hetzelfde upgrade tooltje gaat zoals de andere upgrades. (1.8.2, 1.8.3, etc)

Ik wacht deze keer even af totdat iemand anders de upgrade probeert 8) , heb nu 3 keer opnieuw moeten rooten, stock/root apps moeten verwijderen etc omdat ik probeerde of een nieuwe versie van dat Alcatel tooltje toevallig de 2.3 upgrade was. Heb Alcatel vanochtend ook nog een mailtje gestuurd over het probleem van het random rebooten, en dat ik graag wil testen of een 2.3 upgrade dit oplost :D. Kijken of ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik vind het zelf veiliger om te updaten naar 2.3 via instellingen-over de telefoon-systeemupdate . inplaats van via de computer . Weet iemand of het ook mogelijk is om te downgraden mocht 2.3 mij niet bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Antwoord gehad van Alcatel, maar of we daar nou zoveel mee opschieten...
Dear,
Now we have developed software to upgrade one touch 990 from Android 2.2 to android 2.3, but not all one touch 990 can be upgraded; it depends on requirement from service provider.
You can try to use one touch upgrade to upgrade your phone. If your phone Android version isn't updated after the upgrade, then it means your phone doesn't support: http://www.alcatelonetouch.com/support/download/ot-990.html

Er zit dus echt niets anders op dan One Touch Upgrade draaien, en kijken of de telefoon daarna 2.3 heeft, of is teruggezet naar de standaard 2.2....
---

Op XDA-developers lees ik:
Updated firmware to 2.3.4 using One Touch Upgrade Q 1.8.3. Few warnings: no root yet, no market integrated, people who tried to flash back to 2.2 bricked their phones... upd: One of them could reflash 2.3 again
Iemand hier al ervaringen mee?

[ Voor 16% gewijzigd door P!m op 09-01-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
geen market meer ?

haha dat is vreemd zeg.

iemand de 2.3.4 al draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Als je geen market etc meer hebt door die update. is het dan nog mogelijk terug te gaan naar fabrieksinstellingen en 2.2 terug krijgen? met de market erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Toch maar even wachten met update dus, totdat de market er weer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Weet er iemand of de market al is toegevoegd in hun android 2.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik had een mailtje gestuurt naar de Alcatel mense en ik kreeg deze mail :

You can try to use one touch upgrade to upgrade your phone. If your phone Android version isn't updated after the upgrade, then it means your phone doesn't support: http://www.alcatelonetouch.com/support/download/ot-990.html
You can try the upgrade whether there is android market included.

The upgrade will erase all your settings and program downloaded by yourself. Please back up data before upgrading.

www.alcatelonetouch.com

Snapt iemand deze zin? You can try the upgrade whether there is android market included.

[ Voor 5% gewijzigd door WhiteHwk op 12-01-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Comparison between Froyo (2.2.2) and Gingerbread (2.3.4) Alcatel OT-990

De rechter is de 2.3.4 uitvoering!!

YouTube: Comparison between Froyo (2.2.2) and Gingerbread (2.3.4) Alcatel OT-990

Check ook de berichtgeving op de facebook pagina voor dit toestel:
http://www.facebook.com/imisarun1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ben benieuwd of KPN (provider) die update ondersteund. Heeft iemand die update 2.3.4 al draaiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Bij mij iig nog niet binnen. Ik sta op het punt om de tel te gaan rooten (nog nooit gedaan, lijkt me wel leuk) want ik wordt helemaal gek van die bloatware en wil graag mn batterijduur wat opkrikken met SETcpu. Toch even wachten? of gewoon aan de slag gaan.... moeilijke keuzes!

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Als je goed kijkt in die video van die alcatel one touch 990 met android 2.3 zie je door te drukken op volledig scherm . dat de market erbij zit. of heeft die persoon het er zelf ingezet?

[ Voor 19% gewijzigd door WhiteHwk op 18-01-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
Ik heb de update toegepast. Helaas heeft het bij mij niet geresulteerd in een 2.3.4 versie.

In elk geval is de market niet verdwenen.

Toch jammer .. :/

ps. ik heb telfort

[ Voor 7% gewijzigd door Rolandje op 23-01-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik heb gisteren ook de Update gedaan. En kreeg weer android 2.2.2 is wel jammer dat android 2.3.4 niet erop ging via de update..

mijn provider is kpn

[ Voor 56% gewijzigd door WhiteHwk op 24-01-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:06
Ik heb een email naar Alcatel gestuurd om meer duidelijkheid te krijgen over de update naar 2.3.4
voor de simlockvrije (provider onafhankelijke) Toestellen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
http://www.alcatelonetouc...s/smartphones/ot-990.html

Er is nu one touch upgrade 1.8.5 weet iemand wat er in verbeterd is? of geven ze nu wel hun android 2.3 vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
WhiteHwk schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:43:
http://www.alcatelonetouc...s/smartphones/ot-990.html

Er is nu one touch upgrade 1.8.5 weet iemand wat er in verbeterd is? of geven ze nu wel hun android 2.3 vrij
dit is nog steeds android 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Megapaul , heb je al een mailtje terug van alcatel met meer duidelijk heid naar 2.3.4?

Ik ben nog al benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
WhiteHwk schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:07:
Megapaul , heb je al een mailtje terug van alcatel met meer duidelijk heid naar 2.3.4?

Ik ben nog al benieuwd
@WhiteHwk ik heb nog geen antwoord terug gehad vanuit Alcatel.
Ik heb wel via facebook contact gehad met Alcatel hun gaven aan dat er een update was maar dat dit nog steeds android 2.2 is. Ik krijg een berichtje zodra 2.3.4 er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Oke moooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ze hebben nu 1.8.7 releasd weet iemand wat hier in verbeterd is? . ik heb op facebook ot 990 fans gelezen dat er een gerucht is dat de 13 februari android 2.3 bij providers word vrijgegeven : http://www.facebook.com/imisarun1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week ook een ot-990 prepaid bij KPN gekocht.
En ja hoor simlock vrij.
Zelfs de verkoper vroeg mij al of ik zelf een abonnement had. :)

Ik heb update 1.8.5 erop gezet en die bevalt mij niet zo.
Bij het opladen blijft hij maar doorgaan en bij accu status geeft hij dan 95% opgeladen.
Als ik de oplader verwijder geeft hij ineens wel 100%.
Bij het aansluiten van de lader gaat hij weer naar 95%.

Ook toepassingen die ik op de startpagina zet zijn soms zomaar weer verdwenen.

Voor de update heb ik Accuweather gestart en sindsdien bleef hij actief.
Bij accugebruik gaf hij 90% aan. :?

Na de update was Accuweather niet meer actief, ik heb hem ook maar niet meer gestart.

Verder bevalt hij goed. Hij is snel genoeg. Sygic navigatie draait goed, Wifi is sterker dan mijn Chinese tablet. Het geluid uit de speaker is voor telefoon begrippen verbazend goed.
Ook de gesprekskwaliteit bij het bellen is goed voor zowel mij als mijn gesprekspartner .
Het touchscreen reageert ook erg fijn.
De batterij houd het bij mij ongeveer 2 dagen vol.
Hij blijft 's nachts gewoon aan en ik gebruik hem verder niet intensief.

Vanavond ga ik update 1.8.7 maar eens installeren en zien of bovenstaande problemen dan opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit toestel ook, heb gister ook de 1.8.7. versie erop gezet helaas nog steeds 2.2.2., en geen 2.3.
versie.
Ik heb wel het volgende probleem als iemand mij aan de telefoon heeft (maakt niet uit of ik gebeld heb of ze bellen mij) dan is mijn spraak volledig overstuurd dus het vervormt als het ware, dus mensen kunnen mij moeilijk verstaan.
Ikzelf heb het vermoeden dat het aan het netwerk van KPN ligt die zijn namelijk begin deze maand met de "HD voice" pilot van start gegaan en dan veranderd er iets aan je stem en de 2e microfoon word gebruikt.
als ik bel naar een vaste telefoon is het probleem er niet , alleen bij mobiel naar mobiel.
Ik had gehoopt dat ik er met de update 1.8.7. ervan af zou zijn maar helaas, hebben nog meer mensen dit probleem???
(ik was gister in de winkel met dit toestel en de verkoper vertelde mij dat er die dag ervoor ook al iemand was in de winkel met dit probleem).
Graag reactie als je dit probleem ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Nee dat probleem heb ik niet. Ik zit eerder met probleem dat mijn telefoon de Stereo installatie niet herkend waar ik hem op aansluit. Elk oortje maakt niet uit welk merk pakt hij wel . En ik hoop dat die android 2.3 dat oplost maar die is nog steeds niet uit.....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WhiteHwk: in de OT-990 zit een detectie of er een belasting op de audio uitgang aangesloten is. Ik heb dit probleem opgelost door zelf een Aux kabel te maken.
Tussen de GND en elk audiokanaal heb ik een weerstandje van 27omh (1/4w) gesoldeerd. Hierdoor detecteerdt de OT-990 een oortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu update 1.8.7 geïnstalleerd.
Mijn gesprekskwaliteit is gewoon goed.

Nog steeds gaat het bij het opladen maar tot 95%. :?
Na de aller eerste keer opladen gaf de telefoon "opgeladen" maar nu na een hele nacht opladen blijft hij opladen.

Gisteren was ik wat aan het spelen totdat hij uitging omdat de batterij leegwas.
Na opladen de telefoon weer ingeschakeld en er was er weer een icoontje van de startpagina verdwenen.

Wie herkent dit allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb sinds een paar weken een zeer slechte gesprekskwaliteit en wel met DRIE van deze toestellen.
Als ik iemand bel komt het geluid van mij heel hard en vervormd over en is mijn spraak slecht/on-verstaanbaar. Zet ik het toestel op handsfree dan klink ik wel goed
Dit gebeurd bij mobiel bellen (ik bel via KPN) en ook als ik naar een vaste aansluiting bel. Vreemd genoeg is het wel goed als iemand naar mij belt.
Binnen de familie hebben we 3 van deze toestellen en ze hebben allemaal rond de zelfde tijd dit probleem gekregen.
Ik heb mijn toestel naar de KPN winkel gebracht en kon hem vandaag naar 2 weken weer ophalen. Hij is naar de fabrikant gestuurd en zou onder garantie gerepareerd zijn. Maar helaas, naar 3 keer bellen was het probleem al weer terug!!!! :(
Ik ga morgen maar weer naar de KPN winkel.
Ik had Alcatel ook een mail gestuurd en die zeggen het probleem niet te kennen.
Ik heb de upgrade naar 1.8.7 nog geprobeerd maar zonder resultaat, de geluidskwaliteit blijft slecht.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 19:45 ]

Verwijderd

Ik heb het probleem met de spraak opgelost. Een SIM-kaartje van Vodofone bleek wel goed te werken en moest het dus wel iets met het KPN netwerk te maken hebben.

Ik heb het opgelost door de volgende instelling te veranderen:
-Instellingen
-Draadloos en internetinstellingen
-Mobiele netwerken
-Netwerkmodes
-Deze staat standaard op "GSM/WCDMA auto". Zet deze op "alleen GSM" en het is opgelost.

Kennelijk is dit een softwarefout, want de telefoon probeert breedband audio over GSM te sturen. Kennelijk krijgt je telefoon via KPN netwerk door dat HD audio onder bepaalde voorwaarde op het netwerk mogelijk is en schakelt dan klakkeloos om, ook als het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Oke, ik heb ontdekt dat mijn computer speakers wel herkent worden door de telefoon. Maar een aux kabel herkent hij niet . Dit is heel vreeemd weet iemand misschien de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste peteroo ik hoop dat dit de oplossing is.
bedankt voor je tip , het vermoeden dat het aan het netwerk van KPN ligt was bij mij al wel duidelijk, maar om dit via instellingen te veranderen wist ik dus niet.
Goed weekend allemaal, ik denk dat ik de foon maar eens ga rooten weet nog niet hoe maar dat zoek ik wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halloarno
Het probleem niet herkennen van de audiokabel, kun je ook oplossen met de app toggle headset2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Dankje , ik laat weten of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes het werkt, eindelijk van die vervelende storing af als ik met anderen bel, ze kunnen me nu goed verstaan, heerlijk.
Maar nu heb ik mijn telefoon geroot maar ik krijg de voorgeinstalleerde meuk er niet vanaf ik zou niet weten welk progje/app ik daar voor nodig heb. helllllllllllp aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
@halloarno het werkt !!!! , :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halloarno
Nog een audio-probleem: als ik mijn koptelefoon aansluit, moet ik de audiospeler (spotify) binnen een paar seconden starten anders verandert de audiokwaliteit naar slecht. Om de kwaliteit weer goed te krijgen moet ik eerst de koptelefoon eruit halen, opnieuw aansluiten en binnen een paar seconden de audiospeler starten. 'Toggle headset' lost dit probleem helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Als je dit leest , android 2.3 komt naar nederland alleen de datum is nog niet bekend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de instelling ook op "alleen GSM" gezet.
Dat scheelt behoorlijk in batterijverbruik.
Ik heb nu na 3 en halve dag nog 40% accu.
Ook is het bereik veel beter zo.

Het internet gaat wel wat langzamer maar goed, zoveel gebruik ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halloarno
Is het iemand gelukt een partitie te maken tbv link2sd?

• WhiteHwk
Er is nu 1.8.8 uit voor dit toestel, iemand enig idee wat hier is verbeterd ?

[ Voor 20% gewijzigd door WhiteHwk op 23-02-2012 15:55 ]

• Rolandje
Heb de update gedownload en geïnstalleerd op de pc. Vervolgens deze map uitgespit maar geen info aangetroffen over wat er nu precies inzit. Helaas. Ik zal hem binnenkort gaan toepassen op mijn toestel.

Overigens gaan er geruchten dat 2.3.4 in Rusland reeds is vrijgegeven. In de UK kregen ze te horen dat het ook niet lang meer zal duren..

• WhiteHwk
Ja klopt heb ik gelezen op facebook, maar zoals op het telfort forum gezegt werd zou die update ook naar ons in nederland komen. in India komt de update in april .

Ben benieuwd waarneer die update dan voor ons komt . Omdat het dan een zuiniger systeem zou zijn lijkt me en er veel verbeterd is

[ Voor 4% gewijzigd door WhiteHwk op 23-02-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels een week of 2 in het bezit van deze telefoon en ben er erg tevreden over! Voor 90 euro bij KPN gekocht en zelfs de verkoper geloofde niet dat ie zo goedkoop was;) erg veel telefoon wat je voor die prijs krijgt.

Zoals meerdere mensen hier heb ik ook af en toe last van icoontjes die plots naar een ander beginscherm zijn gesprongen.
Daarnaast start bij mij de OT Upgrade niet op. Ik heb inmiddels versie 1.8.8 gedownload maar na installatie start ie niet op. Er komt een melding dat er geen telefoon is aangesloten en dat ik dat eerst moet doen. Mn telefoon is echter gewoon via USB met de pc verbonden. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Via aparaten en printers in windows 7 naar de juiste driver zoeken. Hij zegt dat er geen betere drivers zijn. Je krijgt een optie om een eigen driver te selecteren. Dan verwijs je naar de alcatel one touch upgrade instalatie map daar staat als goed is de driver in

Zo had ik dat gedaan , weet niet welke windows jij hebt. In de instalatie map staat een mapje usb drivers met een handleiding hoe je de drivers instaleert in windows xp tot 7

[ Voor 50% gewijzigd door WhiteHwk op 25-02-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
En anders de home knop ingedrukt houden tijdens het aansluiten van usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Is er al wat meer bekend over de update naar 2.3.4? De UK krijgt hem binnenkort. Zouden wij een van de laatste landen zijn die die update krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Is het mogelijk om met een proxy server de update niet gewoon te downloaden en dan de taal te veranderen? geen idee of het een goed idee is .

Aanraden doe ik niet , is maar een suggestie

[ Voor 14% gewijzigd door WhiteHwk op 08-03-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dus net dat er een nieuwe update is namelijk de Q.1.9.0 en hun nieuwe toestel de onetouch 995 heeft deze update ook.. en deze draait op android 2.3. dus zou het dan de update zijn..iemand al geprobeerd??
Ik zet deze er nog even niet op omdat ik eerst wil weten of het 2.3 is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik had op facebook een bericht geplaatst met de vraag. Zal hun antwoord wel even posten .

ALCATEL onetouch NL Hi Wouter, we kunnen hier nog niets definitiefs over zeggen. Als de update beschikbaar komt, dan laten we je dat weten. Gr. Sander

Maar wat bedoelen ze met dat ze er nog niet iets definitiefs over kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zat ook te wachten of de opvolger van de 990, maar ze zeggen niets, dus nu maar een samsung note gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik denk dat ik binnenkort die nieuwe Q one touch uprade ga draaien. Mobiel zegt steeds na wat apps instaleren dat het geheugen op de telefoon opraakt maar die melding is niet waar . Ik heb dan nog steeds genoeg ruimte over. Beetje raar is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Q.1.9.0 geinstalleerd.
Het blijft 2.2.2
Ik merk wel dat ik snellere gps fix heb.
En na het uit en weer aan zetten blijven mijn apps op de desktop nu wel staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik snap eigenlijk niet waarom ze die update universeel vrijgeven. Mensen in india , chennai egypte,philipijnen,en rusland hebben die update al. Croatie,engeland,ons land en al die andere landen hebben de update nog niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De opvolger van de OT 990 is inmiddels ook te koop, de OT 995, met veel betere specs, zie: http://bit.ly/H7N8S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j v s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 20:23
Ik weet niet of dit topic nog levend is, maar ik vroeg me af of je deze telefoon als belg kunt kopen bij kpn prepaid? Want scheelt toch al snel 40EUR, hier is hij alleen verkrijgbaar bij mobistar onder de naam Los Angeles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@j v s: als je dichtbij de grens woont kun je zo'n toestel gewoon bij de KPN winkel voor particulieren kopen. Je hoeft niet te zeggen waar je vandaan komt en je hoeft je niet te legitimeren. Ik weet niet of ze ze nog als prepaid toestel verkopen. Die van mij zet ik volgende week op marktplaats.nl voor € 50,- i.v.m. aanschaf OT 995.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j v s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 20:23
@leoklepper: heb hem toch gewoon in belgie gekocht. Was uiteindelijk makkelijker dan de verplaatsing te moeten maken (en eventueel ook nadien voor garantie). Was gsm voor men vader, die wou eens een smartphone proberen en deze geeft wel veel prijs/kwaliteit. Heb nog even getwijfeld om te wachten op de opvolger, maar het is niet zeker of die wel naar belgie komt en is dan toch weer iets duurder. Toch bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 990 geroot, nu wilde ik een update doen maar vraag me af of dat wel kan.
Mijn toestel werkt verder goed, alleen heb ik nog steeds problemen met mijn gps.
Ik las hier dat de gps na het updaten beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik denk dat het wel kan , maar dat je dan wel opnieuw moet rooten. Heb ook het vermoede dat de update misschien deze week komt . Over de alcatel one touch 990 die stoord mogelijk door de kpn hd voice .

ALCATEL onetouch NL KPN heeft onlangs HD Voice geintroduceerd. Hierdoor wordt het signaal op een andere parameter doorgestuurd, waardoor het geluid wat raar kan klinken. Er komt deze of volgende week een update beschikbaar waarmee je je toestel kunt upgraden naar nieuwe software zodat dit probleem er niet meer is. Ik laat je weten als de update beschikbaar is.
13 april om 9:20 · Vind ik leuk.

misschien is dit de update naar gingerbread? ik hoop het zelf wel maar op facebook hebben ze nog niks geplaatst na afgelopen vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het onderstaande bericht stond 1 pagina terug, zo kun je het ook oplossen.
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:06:
Ik heb het probleem met de spraak opgelost. Een SIM-kaartje van Vodofone bleek wel goed te werken en moest het dus wel iets met het KPN netwerk te maken hebben.

Ik heb het opgelost door de volgende instelling te veranderen:
-Instellingen
-Draadloos en internetinstellingen
-Mobiele netwerken
-Netwerkmodes
-Deze staat standaard op "GSM/WCDMA auto". Zet deze op "alleen GSM" en het is opgelost.

Kennelijk is dit een softwarefout, want de telefoon probeert breedband audio over GSM te sturen. Kennelijk krijgt je telefoon via KPN netwerk door dat HD audio onder bepaalde voorwaarde op het netwerk mogelijk is en schakelt dan klakkeloos om, ook als het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Maar er komt wel die update beschikbaar weet ik zeker . De alcatel one touch website is nu in het nederlands
misschien is diit wel de update naar gingerbread zijn wat die alcatel mensen bedoelen met

Er komt deze of volgende week een update beschikbaar waarmee je je toestel kunt upgraden naar nieuwe software .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
Ik ben het eens ergens voorbij gekomen, maar geloof ik nog niet met een goed antwoord, maar kan je met een geroot toestel, het geluid van de camera uitzetten? Dat maakt bij het knippen van de foto een enorm geluid, zodat meteen iedereen weet dat je een foto maakt en dat is niet altijd wenselijk voor als je in een gebouw staat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Er is weer meer duidelijkheid over de update naar gingerbread 2.3.4 :

ALCATEL onetouch NL Hi Wouter, er is afgelopen een software upgrade beschikbaar gekomen. Dit is om de mogelijke problemen met de HD Voice van het KPN netwerk te verhelpen. Dit is niet de upgrade naar Android 2.3. Zelf willen we deze update nog even testen voordat we ´m breed communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk hier heb je wat aan, bedankt wouter voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ja idderdaad , hoop wel dat die update nou eens komt . Aangezien mn alcatel ot 990 soms bij het aandoen zegt dat het system proces onverwacht gestopt is . is irritante melding . Wat zijn jullie verwachtingen van die update ? mijn verwachting is dat hij zuiniger is met de batterij . Nou hebben ze de update ook al in frankrijk

[ Voor 39% gewijzigd door WhiteHwk op 27-04-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Ik heb android 2.3 erop gezet en hij loopt als een zonnetje :)

http://adf.ly/516102/bann...alcatel-ot-990-froyo.html

Daarna geroot

Daarna QME rom erop gezet

[ Voor 73% gewijzigd door Worstkaas op 25-06-2012 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is al geroot, kan ik nu alleen 2.3 er op zetten of lukt dat niet?
raak je ook nog gegevens kwijt of blijft alles er op staan?

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:05:
Die van mij is al geroot, kan ik nu alleen 2.3 er op zetten of lukt dat niet?
raak je ook nog gegevens kwijt of blijft alles er op staan?

Bedankt voor de tip.
Je raakt alles kwijt, behalve je SD kaart.
Met easy installer kun je de meeste apps weer terugzetten die je via de market hebt geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nog eens bekeken, maar het risico is me te groot als het mis gaat, en voor de gemiddelde gebruiker toch niet makkelijk.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je hem 2.3.4 laten runnen, want als ik hem update via de upgrade manager van Alcatel, dan blijft mijn mobiel gewoon 2.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:54:
[...]

Hoe heb je hem 2.3.4 laten runnen, want als ik hem update via de upgrade manager van Alcatel, dan blijft mijn mobiel gewoon 2.2.2
Gaat niet op de officiele manier:
http://ot-990.blogspot.nl...de-alcatel-ot-990-to.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit werkte gewoon goed en je telefoon is niet gebricked? Er staat nog bij dat er misschien bugs in zitten. Nog een vraagje wordt je telefoon sneller van deze update?
Pagina: 1 2 3 Laatste