Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen in Nederland te koop als losse telefoon (Mediamarkt), prepaid (Telfort) en abonnement (Telfort en KPN).

Afbeeldingslocatie: http://st2.gsmarena.com/vv/pics/alcatel/alcatel-onetouch990-1.jpg

Heb hem zelf sinds vandaag (14-09-2011). Wat valt positief op?
-Prijs: € 119,-
-Stevig gebouwd toestel
-Plat
-Prima geluid (MP3, FM radio, speaker klinkt luid)
-3G dataverbinding met tethering mogelijkheid

Wat mij betreft een super toestel voor z'n prijs! :)

Specs:

GENERAL 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network HSDPA 900 / 2100 HSDPA 850 / 1900
Announced 2011, February
Status Available. Released 2011, August
SIZE Dimensions 116 x 62.2 x 12.2 mm
Weight -
DISPLAY Type TFT capacitive touchscreen, 256K colors
Size 320 x 480 pixels, 3.5 inches (~165 ppi pixel density)
- Accelerometer sensor for UI auto-rotate
- Touch-sensitive controls
- Optical trackpad
SOUND Alert types Vibration; MP3 ringtones
Loudspeaker Yes
3.5mm jack Yes
MEMORY Phonebook Practically unlimited entries and fields, Photocall
Call records Practically unlimited
Internal 200 MB
Card slot microSD, up to 32GB, buy memory
DATA GPRS Class 12 (4+1/3+2/2+3/1+4 slots), 32 - 48 kbps
EDGE Class 12
3G HSDPA, 7.2 Mbps
WLAN Wi-Fi 802.11 b/g, Wi-Fi hotspot
Bluetooth Yes, v3.0 with A2DP
Infrared port No
USB Yes, microUSB v2.0
CAMERA Primary 5 MP, 2592 x 1944 pixels, autofocus, LED flash
Features Geo-tagging
Video Yes
Secondary Yes
FEATURES OS Android OS, v2.2 (Froyo)
CPU 600 MHz processor
Messaging SMS(threaded view), MMS, Email, Push Email, IM
Browser WAP 2.0/xHTML, HTML
Radio Stereo FM radio with RDS
Games Yes
Colors Bluish black, Auberguine, Spicy red
GPS Yes, with A-GPS support
Java Yes, via Java MIDP emulator
- SNS integration
- Digital compass
- Google Search, Maps, Gmail
- YouTube, Google Talk, Picasa integration
- MP3/AAC+/WAV/WMA player
- MP4/H.264 player
- Organizer
- Document viewer
- Voice memo
- Predictive text input
BATTERY Standard battery, Li-Ion 1300 mAh
Stand-by Up to 550 h
Talk time Up to 6 h

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ook te koop als prepaid bij KPN voor € 119,99

Verwijderd

Topicstarter
Nu 3 dagen in mijn bezit, tijd voor een review.

Ik geef de voorkeur aan onbekende budgettoestellen. Soms stellen ze teleur, soms aangenaam verrast. Eerste vraag die bij mij opkwam toen ik de specs van het toestel zag en de prijs van € 119,-: kan dit eigenlijk wel? Eerdere ervaringen met vage Chinese toestellen met een vergelijkbare prijs, waren teleurstellend: slechte bouwkwaliteit, krakende cases, abominabel geluid, dun en goedkoop plastic, dataverkeer meestal via GPRS (slakkegang).

De Alcatel OT 990:

1. Bouwkwaliteit
Het toestel voelt stevig en degelijk aan, alles past perfect, niets piept of kraakt. Gewicht is aan de hoge kant, vergelijkbaar met gewicht van iPhone 3. Binnenwerk is solide, klepjes en verbindingen voelen stevig aan. Geen tekenen dat daar snel iets defect zal raken. Knopjes aan de zijkanten van metaal en gemakkelijk bereikbaar. Aansluitingen voor earphone en mini-USB zijn degelijk. Bouwkwaliteit krijgt van mij een 9.

2. Scherm
Voelt stevig aan, helderheid valt iets tegen bij standje automatische helderheid. Aanraakgevoeligheid en reactietijd van het touchscreen getest met Solo (een gitaar-app) en My Piano (een piano-app dus). Scherm regaeert meteen op aanraking en geen hoorbare vertraging (wat vaak wel zo is bij andere budget toestellen). Pinch & Zoom bij internetpagina's werkt prima (ik gebruik Opera Mini als browser). Beschermlaagje op het scherm laten zitten, werkt okay zo. Scherm krijgt van mij een 8.

3. Geluid
Voor het testen van het geluid heb ik een paar MP3's op de standaard player beluisterd en ik heb het Spotify alternatief, genaamd Kiwi Player gebruikt. Dan vallen de diepe bassen en de heldere sound op. In tegenstelling tot veel andere toestellen is de geluidskwaliteit via de speaker echt goed te noemen, doet niet onder voor een goede transistorradio qua geluidssterkte. Geen hinderlijke kraken of geruis gehoord. Genot om zowel met earphones als via de speakers muziek te luisteren. Referentietoetsellen: Samsung Galaxy Apollo (9), iPhone 3 (9), ZTE Blade (6), eFox ePhone SK168 (China, cijfer 4), geluidskwaliteit van Alcatel OT 990 krijgt van mij een 9.

4. Camera
Het toestel is voorzien van een 5 megapixel camera aan de achterzijde met Flash, waarvan de beeldkwaliteit mij is tegengevallen (te donker en onscherp). Camera aan de voorzijde heb ik niet getest. Een 6.

5. GPS
Met Googlemaps getest en al snel Mijn locatie gevonden. Werkt naar tevredenheid, krijgt van mij een 8.

6. Dataverkeer
Pakt meteen verschillende wifi-signalen uit de omgeving op, zelfs van hotspots die ik niet eerder op andere toestellen zag. Verbinding is snel gemaakt, zat binnen 10 seconden na start online. 3G-verbinding kwam ook meteen tot stand en hapert niet. Heb het toestel met behulp van een tethering widget uide Android Market ook als Wifi Hotspot ingesteld en kon binnen 1 minuut draadloos met de laptop online via de OT 990. Kwaliteit dataverkeer krijgt een 9.

7. Batterijverbruik
De OT 990 houdt wel van een slokje en heeft dagelijks nieuwe brandstof nodig. De capaciteit van de batterij is met 1300 mAh ook niet ruim bemeten. Met een app als Green Power (gratis versie) kan het batterijverbruik effecteiver ingesteld worden. Een 7.

8. Prijs
Ja, 10-en geef ik niet, maar met € 119,- kan het toch niet minder dan een 9,5 worden.

9. Prijs/Kwaliteit verhouding
Met een 8,6 als gemiddelde en een prijs van € 119,- is dit een prima en aan te raden budgettoestel. Nu maar hopen dat er een actieve community voor zal ontstaan. _/-\o_

10. Tot slot
Alcatel heeft via de pers laten weten dat het toestel in het najaar een update krijgt naar Android 2.3. De gebruikershandleiding blijkt op het toestel te staan onder Instellingen/Over de telefoon/Gebruikershandleiding.

*knip* Tips om de simlock verwijderen zijn niet toegestaan op GoT.

[ Voor 14% gewijzigd door janvanduschoten op 22-09-2011 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu al in prijs verlaagd, € 99,99 bij KPN als prepaid. 8)7

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:49
Iemand nog wat meer ervaring met dit toestel ?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kan nog steeds niet concurreren met de [Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade imho.
Alleen de resolutie van laatstgenoemde is al een stuk beter en ook de community erachter is stukken groter!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van mening dat de OT 990 wel degelijk kan concureren met de ZTE Blade (heb er zelf een gehad, maar na 1 dag weer doorverkocht). De ZTE Blade is echter veel populairder, maar die is dan ook al veel langer leverbaar en het is een echt culttoestel geworden met een grote en actieve community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand als ik deze zou kopen of er een simlock opzit?
Mijn htc sensation is overleden en dit is wel een mooi tijdelijk toestel!

• mregeling
Pak voor die 100euro de ZTE Blade.
KPN Prepaid voor 100 euro bij de KPN, Belcompany etc en is simlockvrij.
Heb je stuk hogere resolutie scherm !!

Verwijderd

Topicstarter
@mregeling2005: voor wie het scherm het belangrijkst is heb je helemaal gelijk. Als het om de geluidskwaliteit (bij muziek) en een flitser voor de camera gaat, is de Alcatel m.i. de betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch voor de ZTE gegaan! Opzich leuk toestel maar het scherm van de zte is zoveel beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
Volgens alcatel nu beschikbaar bij kpn voor 70 euro: http://twitter.com/#!/ALCATEL1touchNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Anoniem1: de prijs / kwaliteitverhouding wordt steeds beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:23:
@Anoniem1: de prijs / kwaliteitverhouding wordt steeds beter!
dat wel ja!
heeft trouwens iemand toevallig al ervaring met rooten van deze tel?

edit: Waarom staat deze telefoon eigenlijk niet gewoon bij de mobiele telefoons in de pricwatch?

[ Voor 16% gewijzigd door anoniem1 op 05-10-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Super One Click icm de juiste drivers al geprobeerd? denk dat die hier voor wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
weet iemand of hij simlockvrij is ??

hij is namelijk nog een stuk goedkoper geworden met kpn prepaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens deze site heeft de Alcatel OT 990 een simlock: http://www.prepaidwinkel....-990_KPN_prepaid_1886.asp

ECHTER: KPN verkoopt meer prepaid toestellen, zogenaamd met simlock, die geen simlock blijken te hebben. Voorbeeld: de ZTE Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Jij hebt het toestel toch ?
Zou je het niet even willen testen ?
Mocht hij simlockvrij zijn, dan is het echt een super toestel voor het geld !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@mregeling2005: ik heb hem wel, maar niet via KPN, die van mij was simlockvrij toen ik hem kocht. Ik ga straks even langs de KPN winkel en zal het vragen. Overigens kun je 'm voor € 15,- simlockvrij laten maken via diverse websites, die ik hier niet mag vermelden: Google is your best friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
ok, toch bedankt ;)

edit :

ze zijn simlockvrij.
zowel bij telfort als bij kpn ;)

[ Voor 62% gewijzigd door mregeling op 08-10-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, die van KPN zijn simlockvrij. Geen geld, € 70,- voor zo'n toestel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
zeker niet, heb er net ook 1 gehaald voor me vader, maar dat ding geeft super scherp beeld joh.

Alleen er staat teveel standaard meuk op.

Shazam, Accuweather,Palringo,Ubersocial etc etc.

die kunnen niet verwijdert worden :( , jammer want zo hou je maar 102 mb over om apps te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@mregeling2005: even een app2sd app van de Android Market downloaden en installeren en alle apps die je op de SD-kaart kunt zetten daadwerkelijk overzetten. Scheelt een hoop ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
vind wel dat de telefoon moeite heeft met de drivers, en ook de OneTouch Upgrade loopt bij 70% vast.
Ook heb ik het idee dat USB Debugging het niet doet, hij installeert er helemaal geen drivers voor, ondanks dat debugging aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het driverprobleem is bekend en er schijnt ook een oplossing voor te zijn, zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1164391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw! 70 euro. Dat is echt absurd weinig, ik denk er sterk aan mijn 2e telefoon hiervoor te vervangen.

Wie heeft hem, en zegt doen doen doen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:56:
Wauw! 70 euro. Dat is echt absurd weinig, ik denk er sterk aan mijn 2e telefoon hiervoor te vervangen.

Wie heeft hem, en zegt doen doen doen? :D
Ik,

voor dat geld heb je echt een hele stevige solide telefoon die gewoon goed werkt.
Scherm is heel helder, en reageert direct op de kleinste aanrakingen.

Geluid gaat echt belachelijk hard over de luidspreker.
Dacht dat de Xperia's al luid waren, maar deze overtreft ze zeer zeker

70 euro en simlockvrij zonder enige provider meuk erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mregeling2005 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:19:
[...]

Ik,

voor dat geld heb je echt een hele stevige solide telefoon die gewoon goed werkt.
Scherm is heel helder, en reageert direct op de kleinste aanrakingen.

Geluid gaat echt belachelijk hard over de luidspreker.
Dacht dat de Xperia's al luid waren, maar deze overtreft ze zeer zeker

70 euro en simlockvrij zonder enige provider meuk erop.
Bedankt voor je antwoord, dan ga ik hem morgen mooi halen. Ik zal mijn bevindingen nog posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Alexbrz: laat je nog iets van je ervaringen horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
hallo om even te reageren op wat leoklepper vroeg om wat meer ervaringen

ik heb de Alcatel nu ruim 2 weken in bezit en ben er meer dan tevreden over stond verbaasd over de mogelijkheden van dit toestel bij kpn gekocht 70 euro heeft naar mijn weten geen simlock mijn kaart Hi werkt zonder problemen er zit ook standaard een Sd kaartje in van 2GB wat niet al te veel is maar toch leuk dat het er bij zit
alleen is het jammer dat de telefoon intern maar 200 mb heeft wat al gauw vol is al na enkele apps je kunt de meeste over zetten naar je SD kaart maar lang niet allemaal Wifi werkt erg snel en goed alle sites laad hij in no time 3g is naar mijn mening niet minder traag erg goed zonder problemen het scherm is helder en werkt erg snel bij aanraking er staan standaard een hoop apps op het jammere hiervan is dat deze niet te verwijderen zijn de batterij gaat bij mij zon 1,5 dag mee intensief gebruik dat viel me mee 8) robuusd toestel mooie kleur en zeer compleet kwa gebruik ik zou bijna zeggen dat hij niet onder doet voor de HTC wildfire S ondanks de 600mhz processor merk je daar bij multitasking niks van wat je wel zou denken bij zulke specs

kortom aanrader :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Paperbag24 op 23-10-2011 22:18 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Ik ben overtuigd... straks eentje halen dan maar!

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Eerste indruk is erg positief. Uitgebreide indruk zal ik later posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:20

P!m

Heb deze telefoon zaterdag ook gehaald, m'n oude telefoon was ineens kapot en dit leek me een leuke betaalbare vervanger.

Ben tot nu toe zeer positief over de telefoon. Ik vind hem niet echt traag, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal omdat ik nooit eerder een Android telefoon heb gehad.
Telefoon voelt lekker stevig aan, scherm reageert goed, geluidskwaliteit is oké.

Een 'probleem' (of is het een producteigenschap?):
De telefoon reboot een keer per dag vanzelf.

Een ander puntje waar ik tegenaan loop is de beperkte hoeveelheid intern geheugen, sms-berichten gaan blijkbaar verloren als de geheugen-vol-waarschuwing in de statusbalk staat. Na installeren van Android Spare Parts en App 2 SD komt dit al minder vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Ondertussen flink met dit toestel kunnen spelen en ik ben aangenaam verrast.

Ik ben geen grootgebruiker van zware apps, (die draai ik wel op mijn acer iconia a500). Wat ik vooral gebruik zijn casual apps zoals gmail, calendar, whatsapp, youtube, nu.nl, tweakers app (natuurlijk) en wat dat betreft presteert de telefoon uitstekend. Voor 70 euro een hele mooie android ervaring, met binnenkort ook nog eens de update naar 2.3.

Dat rebooten heb ik geen last van, misschien installeer je automatisch updates waarna de tel herstart? Het ruimte gebrek is idd wel een probleem, zeker omdat er nogal veel standaardapps op staan die niet verwijderd kunnen worden en niet alle apps naar SD geschreven kunnen worden. Binnenkort iig maar eens even een groter SD kaartje scoren.

Conclusie: iedereen die een zeer betaalbare (op dit moment goedkoper dan de Blade) maar goede android ervaring wil hebben is dit een goede keuze.... Als de blade in prijs zakt is dat wellicht de betere keuze ivm scherm en community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Heeft er iemand trouwens een hoesje voor deze telefoon? Kan op internet niks vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op Ebay worden plenty hoesjes (cases) aangebonden, zie http://bit.ly/uizEKs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Heb nog niet kunnen ontdekken wat het automatisch rebooten veroorzaakt. Rom opnieuw geïnstalleerd via het one touch upgrade programma van Alcatel, maar hij start nog steeds soms opnieuw op. (Vandaag 4 keer al, maar echt storend is het niet want het rebooten gaat snel, binnen 30 seconden, maar het hoort niet)

Ook lijkt mijn scherm regelmatig niet echt goed te reageren.Dan druk ik rechts onderin op 'berichten' en dan start Google Voice search op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 21:19
Door dit topic begin ik te twijfelen. Ik wou namelijk zeker weten de Alcatel OT 908 (ook wel Tmobile Move genoemd) kopen voor 80 euro bij tmobile. Ik wist het bestaan van deze mobiel niet, en nu ik zie dat hij voor 70 euro bij KPN te koop is met zeker weten (?) simlockvrij, lijkt me dit een veel betere koop.

Wat mij als enige opvalt is: 3,5 inch in plaats van 2,8 inch bij Move.
Verder een 5 megapixel camera in plaats van een 2 megapixel camera (voor mij geen eis).
En verder eigenlijk helemaal gelijk.

Met de voor-geinstalleerde troep is verder dus niets te doen behalve naar de SD kaart verzetten?

Hoe zit het met de reactiesnelheid? Die zou bij de Move erg goed zijn, maar op youtube zie ik toch vaak dat er meerdere keren geklikt moet worden op een knop voordat hij wat doet. Reactiesnelheid vind ik wel belangrijk.

Hoe werkt de Wifi verbinding? Bij de Move werd aangegeven dat de Wifi verbinding redelijk instabiel was en dan ineens oversprong op gewoon internet. Dat moet ik absoluut niet hebben (ivm prepaid).
Ik ga hem denk ik maar meteen aanschaffen bij KPN, maar hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden.

[ Voor 38% gewijzigd door Hilmo op 29-10-2011 10:37 . Reden: Overbodige vragen weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hilmo: antwoord op je vragen in de volgende post.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hilmo: antwoord op je vragen:

Simlockvrij bij KPN: ja, zeker weten, ik heb er 3 gekocht, allemaal simlockvrij.

De voor-geinstalleerde apps kun je niet overzetten naar SD-kaart.

Hoe zit het met de reactiesnelheid? Zie mijn review, een paar posts hogerop. Voor mij is de reactiesnelheid ook belangrijk en die kun je m.i. het beste testen met de gitaar- en piano-apps. Die test verliep prima, een goede reactiesmleheid, geen vertraging.

Hoe werkt de Wifi verbinding? De wifi verbinding is stabiel, nog geen uitval meegemaakt. De OT 990 detecteert meer wifi stations dan mijn eerdere iPhone 3.

De OT 990 is m.i een onderschat toestel, ik ben er zeer tevreden mee. Ik kan hem je aanraden, beter value for money zul je momenteel niet vinden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
Bedankt @leoklepper!
Ik had hem al gekocht voor je berichtje, ik heb genoeg positieve berichten er ondertussen over gelezen. Wat een geweldig toestel he, jeetje!
Hoe doe jij dat met die voor-geinstalleerde apps? Je kunt het beste dus nieuwe apps zoveel mogelijk op de SD kaart zetten.
Goed om nog even bevestigd te hebben dat het met reactiesnelheid, wifi en simlockvrij wel goed zit.

Ik zet mijn reacties nog wel neer zodra ik hem thuis heb. Meteen even wat dingetjes bijgekocht: autolader, speciale OT 990 beschermfolie (ebay) en silliconenhoesje in zwart. Nu nog een grote SD kaart voor een mooi prijsje en ik kan me straks helemaal uitleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb hem vandaag ook gekocht bij de kpn winkel in het centrum van utrecht, toen ik aan de verkoper vroeg of die simlock vrij was, wist die het niet, toen ik hem mijn ben pre-paid kaartje gaf om te testen begon die direct hoe goed KPN is en Ben niet hahahahaha. Bij mij was die ook simlock vrij, bedankt KPN.

1e indrukken zijn goed wat een stevig telefoontje voor die 70 euro, betere telefoon voor dat geld is er denk ik niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen10 op 29-10-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb deze telefoon vanmiddag gekocht maar krijg geen verbinding met internet.... Weet iemand hoe dit kan en wat ik eraan kan doen. En graag in lekentaal... :D
Krijg overigens wel contact via WIFI maar niet vai 3 G....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@yvonnendenboer: welke telecomprovider heb je voor mobiele telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Loeklepper: Ik heb Hi en heb de telefoon ook in de Hi winkel gekocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@yvonnedenboer: sms "ja" naar 1300 en je ontvangt een configuratiebericht voor mobiel internet op je telefoon. De instructies ontvang je in het sms bericht dat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ook een paar dagen aan spelen met deze android, 2 digen vallen mij op, GPS heeft een hele lange opstart tijd
ongeacht binnen of buiten, zijn hier instellingen voor.
Mijn vodafone 845 heeft zelfs vlot binnen verbinding.
En mijn wifi krijg ik niet opgestart, hij maakt verbinding en vervolgens verbinding verbroken.
Als hem aan laat staan, dus wifi icoon op groen en vervolgens mijn router uit en aan doe dan maakt hij verbinding.
Verder is mijn eerste indruk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Opstarttijd duurt de 1e keer altijd wat langer, met sygic start de mijne wel snel op. Wifi verbinding is niet zo sterk bij deze telefoon denk ik, ik heb de mijne aangekregen door dicht bij het draadloos modem te staan en alles daar in te stellen ,toen deed de mijne het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@hank4all: probeer voor voor GPS deze apps eens:

https://market.android.co...arch?q=gpsopt&so=1&c=apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip....maar helaas geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Hoi allemaal,

Hoe lang duurt het bij jullie voordat de batterij helemaal is opgeladen? Bij mij lijkt er geen einde aan te komen dus trek ik m er elke keer na een uur of 3 maar uit, de telefoon is dan meestal tot 95% opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen het bolkje geel, na iets minder dan uur weer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
hmmmm... ik kijk het nog even aan maar anders toch maar even contact opnemen met alcatel...

Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hank4all: ik heb GPS nog even op mijn toestel gecheckt, nadat ik bij Instellingen/Locatie en beveiliging het vinkje bij "draadloze netwerken" heb weggehaald, had ik na 1 minuut, 10 seconden beet. Met draadloze netwerken aangevinkt duurde het meer dan 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke leo dan ga ik dat nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:15
Ik heb er een gehaald bij de KPN winkel en is inderdaad simlock vrij. De kwaliteit van het TFT LCD scherm is vrij goed, vergelijkbaar met de LG P500. Ik had al een Samsung Spica, dit lcd is wel mooier maar wel traag met een custom adroid 2.2. De Alcatel is veel vlotter in verhoudig tot de Spica

Ook zit er een 2gb microsd kaart bij en een front camera. De 5M camere levert redelijke foto's. Voor 70 euro inderdaad een hele goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne gaat nu ook regelmatig reboten, zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
Ondertussen ben ik ook de eigenaar van een alcatel 990. Wat een toestel zeg. Mijn eerste smartphone! Eerst even wennen. Fijn de uitleg meteen aan het begin, hoe je het toetsenbord moet gebruiken. Als eerste meteen alle internetverbindingen uitgezet en dat ook uitgeprobeerd door gewoon op alle programmaatjes te drukken om te kijken wat het allemaal is. Geen Angry Birds erop haha, dus gauw maar downloaden. Wel leuke andere programmaatjes waarvan ik sommige anders ook zou downloaden. Typen is nog even wennen. Soms mik ik er nog wel eens naast. Snelheid vind ik goed. Mijn tmobile kaartje werkt er ook in. Wifi geprobeerd, hij ziet de buren (wij hebben zelf geen wifi). Voor gps heb ik nog geen offline kaarten gedownload, dus dat komt ook goed. Wel een eerste sms gestuurd. Vannacht opgeladen.
Nu op het werk ook voor het eerst Wifi, dus al echt wat updates geinstalleerd en apps gedownload. Bij applicaties kan je dus kiezen voor 'Naar sd kaart verplaatsen'. Handig, want hij installeerde alles op het geheugen en dat zat gauw vol.

Ook ben ik er al tegenaan gelopen dat ik van de drie of vijf homescreens die ik heb, ik de snelkoppelingen op de linker kwijt ben geraakt. Had ze erop gezet en een paar uur later waren ze ineens weg. En dat heb ik nu al een paar keer gehad. Is daar een oplossing voor?

[ Voor 37% gewijzigd door Hilmo op 03-11-2011 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hilmo: het probleem van de verdwijnende iconen herken ik niet. Ik gebruik niet de standaard launcher maar launcherpro. Enkele andere launchers zijn: Pandahome, Ahome, ADW launcher en Go launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou leuk zijn als hij is te rooten, ik zie veel engelstalige forums, maar mijn engels is niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Wat een leuke telefoon zeg! Mijn vriendin moet nog een jaar met haar N97 mini en baalt echt enorm met haar 2-jarig contract. Nu is ze volgende week jarig en is dit wellicht een leuke telefoon om dit jaar te overbruggen! Liep net even de Mediamarkt Groningen in, hadden ze hem helaas niet, wil 'm nog wel even in actie zien.

Weet iemand of die mooie rode versie ook bij KPN te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Tiroz: bij KPN hebben z'm alleen in bluish black. De Mediamarkt is 2 x zo duur als de aanbieding van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam dit tegen, is dit wat.......

Firstly the driver install is the "Qualcomm Composite ADB Interface - MI01". This included the site of Alcatel mobile phones.

So Remove the old site the PC Suite (which includes the driver needed), which is the file "Alcatel_PC-Suite_9.5.1012.3147.rar", decompresses it and gives the "Alcatel_PC-Suite.exe". I do not run it anyway to install prompts the phone model and the list does not have the 990 and 908. The "Alcatel_PC-Suite.exe" decompresses it with WinRAR (you may not need to decompress the newer operating - I have WinXP) and take the ypofakellous "Bin", "Driver", "USBHmgr" and some files. The driver of interest inside the ypofakello "OPAL", located inside the "Android", which in turn is located inside the "Driver".

Graphics: Alcatel_PC-Suite> Driver> Android> OPAL

Then connect the 990 (or 908) with a USB cable to PC and turns yellow on the problematic "Qualcomm HSUSB Device". So go to device manager (device manager) and reinstalled the driver giving the location of the OPAL ypofakellos and finished.

To test run a login program (I suggest MyPhoneExplorer) and closed with all wireless networks, we confirm that connects and synchronizes ONLY the cable USB.

then download the Super One Click v1.9.5 and run it. (root icon)
thats it your phone is rooted ...!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
De opvolger hiervan ziet er ook goed uit zeg!
1.4ghz processor, ics voor maar 200 euro.
komt volgens mobilecowboys begin 2012 op de markt bron:
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/15439

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:08:
Het zou leuk zijn als hij is te rooten, ik zie veel engelstalige forums, maar mijn engels is niet zo goed.
Hij is te rooten, heel simpel eigenlijk. Heb het gelijk de eerste dag gedaan om wat van die standaard programma's te verwijderen. (Palringo, standaard spelletje en nog wat 'onzin')

Heb idd die manier gebruikt die je hierboven noemt. Werkt prima.

Mijn telefoon reboot nog steeds vanzelf. Soms na 24 uur, soms na 41, soms na 3 uur. Er is geen touw aan vast te knopen voor mij. Heb het al geprobeerd zonder root en door de standaard rom er opnieuw op te zetten. Niets helpt. Soms lijkt het goed te gaan, en dan reboot hij weer ineens na 40 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik behoor tot de wat oudere jongeren, zou je in een paar simpele woorden kunnen uitleggen hoe dat rooten precies in zijn werk gaat. mijn engels is meer van het huis,tuin en keuken niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:30:
Ik behoor tot de wat oudere jongeren, zou je in een paar simpele woorden kunnen uitleggen hoe dat rooten precies in zijn werk gaat. mijn engels is meer van het huis,tuin en keuken niveau.
  1. Ga naar instellingen, toepassingen, ontwikkeling en zet USB-foutopsporing aan.
  2. Sluit de smartphone aan op de pc.
  3. Doe de telefoon niet in usb modus, dus druk niet op koppel op de telefoon.
  4. Download van de Alcatel website de laatste versie van de Alcatel PC Suite voor deze telefoon, dan weet je zeker dat je de juiste usb drivers hebt. http://www.alcatelonetouc...s/smartphones/ot-990.html
  5. Je kan hem installeren, maar dat hoeft niet. Je kan het .exe bestand ook extracten met winrar.
  6. Ga op de pc naar apparaatbeheer, en zoek naar gewijzigde apparaten. Bij mij waren er 3 of 4 nieuwe apparaten gevonden na aansluiten van de telefoon.
  7. Klik op stuurprogramma installeren oid bij al deze 4 apparaten, en laat hem zoeken naar drivers in de map waar je net de Alcatel Pc suite hebt ge-extract. Als het goed is zie je nu een aantal Android apparaten staan:
    Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/z4kuf.png
  8. Met het programma MyPhoneExplorer kan je eventueel proberen of je drivers goed geinstalleerd zijn, dus of er verbinding gemaakt kan worden met je telefoon.
  9. Download Super One Click v1.9.5 en klik links boven op Root.
  10. Reboot je telefoon en klaar.
//Ik ben natuurlijk niet aansprakelijk als het fout gaat.

Als het rooten mislukt of problemen geeft kan je met One Touch Upgrade Q 1.5 http://www.alcatelonetouc...s/smartphones/ot-990.html de root ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geprobeerd maar het is helaas niet gelukt, alles starte op maar heb het idee dat one click bleef hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja het is gelukt volgens mij, hoe verwijder ik de meuk die ik niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:15:
Jaja het is gelukt volgens mij, hoe verwijder ik de meuk die ik niet nodig heb.
Google is je beste vriend, maar Root Uninstaller oid. kan system apps verwijderen ;)

Ga weer 'ns een tweede poging wagen om de 908 te rooten, z4root en gingerbreak werkten beiden niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor de tips, En P!m bedankt voor de heldere uitleg daar kan menig leraar nog wat van leren.

prettig weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
@leoklepper Het verdwijnen van de icoontjes, was na opstarten weer goed en daarna is het nooit meer gebeurd. Misschien door het vele installeren en wijzigen van plaatsen, dat het wat in de war is geraakt.
Verder bevalt de telefoon erg goed! Typen nog steeds wennen maar gaat steeds beter.
Wel starten er allemaal programma's op zonder dat ik daarom heb gevraagd zoals Data Limiet en de Market. Ik heb toch geen internet erop en zet ze dus meteen uit bij applicaties die aanstaan.

Dat rooten klinkt wel interessant. Maar eens kijken of ik dat aandurf. Lijkt niet veel risico in te zitten en wel veel voordelen dus? De boel opschonen lijkt me wel lekker. Overzicht in de apps die ik echt gebruik.

Wat ik ook doe, het lukt niet om de apparaten in apparaatbeheer de juiste drivers te laten vinden.
Ik heb PC Suite ook geinstalleerd, daar lukt het sowieso niet. Ook heb ik het bestand ge-extract en dan zie ik een map drivers staan. Daar verwijs ik handmatig naar. Ook dit kan hij niet vinden. Computer aan en uit helpt ook niet. Hoe het het bestandje zelf waar je naar moet verwijzen, kan ik die niet los laten vinden? In de map zelf staan dus drivers, die kan je ook installeren, maar dan moet ik op thetering ofzo het zetten en dat werkt ook niet, dan loopt hij halverwege vast en moet ik op annuleren drukken.

[ Voor 86% gewijzigd door Hilmo op 05-11-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Hilmo schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:15:
Wat ik ook doe, het lukt niet om de apparaten in apparaatbeheer de juiste drivers te laten vinden.
Als je de 2 programma's van de Alcatel website installeert, dus de PC-suite en One Touch Upgrade Q1.5 dan zijn als het goed is ook de juiste drivers geïnstalleerd. Wel Alcatel PC-suite afsluiten als je hem probeert te rooten.

//
En terwijl ik dit schrijf reboot mijn telefoon weer eens zomaar. Iemand enig idee waar ik een of andere 'reboot monitor' of iets dergelijks kan downloaden om de oorzaak te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
Oh in het stappenplan stond niet dat je ook de upgrade moest installeren. Ik zie de drivers staan en als ik ze handmatig aanklik, gaat hij iets installeren, maar in apparaatbeheer weigert hij. Dan ook nog maar eens die upgrade installeren, maar het zou dus ook zonder die upgrade moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Hilmo schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:01:
Oh in het stappenplan stond niet dat je ook de upgrade moest installeren. Ik zie de drivers staan en als ik ze handmatig aanklik, gaat hij iets installeren, maar in apparaatbeheer weigert hij. Dan ook nog maar eens die upgrade installeren, maar het zou dus ook zonder die upgrade moeten lukken.
Ja, op m'n pc heb ik het zonder het installeren van die programma's gedaan, en alleen met de drivers. Later op m'n laptop geprobeerd door die 2 programma's van de website te installeren en toen werkte het dus ook. Ik kan dus niet precies zeggen welk programma de juiste drivers heeft geïnstalleerd, maar na beide geïnstalleerd te hebben werkte het op m'n laptop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
als ik dit zo lees kun je deze telefoon beter niet unrooten, ik heb nog geen 1 x een reboot gehad. is dat unrooten wel stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor voor het rooten deed hij het ook wel, en nu nog geen enkele keer, ik heb alle automatische updates wel uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
De updates van de drivers waren dus te vinden in de Upgrade Q 1.5 installatie. Alles geinstalleerd en daarna kwam er een handleiding in beeld hoe de drivers gedownload moesten worden. Die drivers pakt hij wél. Drie van de vier wil hij installeren, de vierde dus niet... Vreemd. Ik verwijs ze allemaal naar de drivers van de Upgrade, precies volgens plan, maar dan bij die ene geeft hij aan dat hij de drivers niet kan vinden 8)7
Als ik alleen USB foutoplossing aanvink, krijg ik in apparaatbeheer de laatste met een uitroepteken en juist díe wil hij niet installeren... Zonder USB foutoplossing is alles wel geinstalleerd... Maar ik moet die aanzetten volgens dat myphoneexplorer om te testen en die zegt Geen USB aangesloten...

Hebben jullie de Upgrade ook geinstalleerd? Geen idee wat dat precies voor voordeel heeft...

[ Voor 44% gewijzigd door Hilmo op 05-11-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09
Reboots kun je in de gaten houden met logcat. Meestalzijn reboots gewoonweg bugs mbt een bepaald apparaat, bijvoorbeeld gps, waar dan een foute berekening wordt uitgevoerd.

Logcat kun je via je telefoon benaderen met bepaalde apps of gewoon via je computer als je de Android SDK hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

alex3305 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:51:
Reboots kun je in de gaten houden met logcat. Meestalzijn reboots gewoonweg bugs mbt een bepaald apparaat, bijvoorbeeld gps, waar dan een foute berekening wordt uitgevoerd.

Logcat kun je via je telefoon benaderen met bepaalde apps of gewoon via je computer als je de Android SDK hebt geinstalleerd.
Bedankt! Zal het er eens mee gaan bekijken.
Hilmo schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:36:
De updates van de drivers waren dus te vinden in de Upgrade Q 1.5 installatie. Alles geinstalleerd en daarna kwam er een handleiding in beeld hoe de drivers gedownload moesten worden. Die drivers pakt hij wél. Drie van de vier wil hij installeren, de vierde dus niet... Vreemd. Ik verwijs ze allemaal naar de drivers van de Upgrade, precies volgens plan, maar dan bij die ene geeft hij aan dat hij de drivers niet kan vinden 8)7
Als ik alleen USB foutoplossing aanvink, krijg ik in apparaatbeheer de laatste met een uitroepteken en juist díe wil hij niet installeren... Zonder USB foutoplossing is alles wel geinstalleerd... Maar ik moet die aanzetten volgens dat myphoneexplorer om te testen en die zegt Geen USB aangesloten...

Hebben jullie de Upgrade ook geinstalleerd? Geen idee wat dat precies voor voordeel heeft...
Die upgrade heb ik ook geinstalleerd, maar die zet gewoon de standaard rom terug op het toestel, omdat dat momenteel de nieuwste is. Ik durf niet te zeggen of de telefoon te rooten is zonder USB foutoplossing.....

[ Voor 55% gewijzigd door P!m op 05-11-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
@P!m: Oh, dat is jammer dat ik dat nu pas weet, want hij is de hele middag bezig om de standaard rom terug te zetten. Aaaah, jammer! :(
Oei, vreemd toch, de USB foutoplossing zorgt voor de missende driver, maar ik kan het proberen als dat geen consequenties heeft, of wel met USB foutoplossing, maar dan mist er dus een driver...Wat een gedoe. Die andere drivers zijn duidelijk geinstalleerd en precies dezelfde als op het screenshot. Bij mij wil hij dus een vierde installeren maar die lukt niet. Misschien is die ook wel niet nodig? Ik zie niet waar jij die vierde hebt staan in het screenshot. (en met SuperOneClick, heb die 1.9.5 gedownload, loopt het allemaal vast, een opdrachtpromptachtig scherm... en dan heb ik foutoplossing dus aangevinkt staan. Oplossing voor die laatste driver die hij niet wou pakken: PdaNet gedownload, drivers ging hij installeren, verwijzen in apparaatbeheer en automatisch laten zoeken en huppa, geinstalleerd. Er staat nu: Android ADB interface.)
Yes, ook het MyPhoneExplorer herkent hem voor het eerst vanuit USB modus!!! En ja hoor, SuperOneClick geeft aan dat het gelukt is. Nu uitproberen.
Ik ben de overbodige apps aan het verwijderen. Is het verstandig om Touchpal talen te verwijderen die je toch nooit gaat gebruiken?

[ Voor 38% gewijzigd door Hilmo op 05-11-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Hilmo schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:14:
Ik ben de overbodige apps aan het verwijderen. Is het verstandig om Touchpal talen te verwijderen die je toch nooit gaat gebruiken?
Denk dat het wel kan, heb zelf heel Touchpal verwijderd. Als je geen vrije ruimte ziet na het verwijderen van stock apps moet je een programma (Zoals Titanium Backup Pro) gebruiken om de Dalvik cache te legen.

Ik heb verwijderd: Ubersocial, Plugger, Touchpal, Barcode Scanner, Shazam, Layar, Live Wallpapers, Standaard spelletje, office pakket enzo.
Heb nu ingesteld dat apps standaard op de sd worden geinstalleerd, dus ik ga even kijken of dit gaat lukken als ik Youtube en Maps verwijder, en dan opnieuw installeer.

[ Voor 44% gewijzigd door P!m op 05-11-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AktiveHate schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:42:
Super One Click icm de juiste drivers al geprobeerd? denk dat die hier voor wel werkt.
Of Z4Root op XDA. moet je maar ff google gebruiken, is een app waarmee het erg makkelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de voordelen van een ge-root toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
@leoklepper: wat ik er nu van begrijp (werk ook nog maar sinds een week met android, laat staan rooten, dat een dag) maar dat is bijvoorbeeld dat je dus lekker je telefoon op kan ruimen en alles eraf kan gooien wat je niet nodig hebt maar er wel op staat. En verder kan je geloof ik heel veel instellen en aanpassen, maar daar ben ik ook nog niet helemaal achter.

Bedankt @P!m voor alle uitleg! Ik ga een aantal van die programma's die je noemt, ook nog even verwijderen. Maps laat ik eerst maar staan zoals het staat. De App Latitude kan ik niet verwijderen, wat is dat voor iets?.
En bedankt voor de tip van de cache, maar die Pro versie is een betaalde versie neem ik aan?
Google maps wil ik ook graag op mijn sd kaart, maar eens uitzoeken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hilmo op 06-11-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
sinds gisteren in in bezit van dit toestel, voor 70e bij de kpn winkel. bij de 2e winkel hadden ze nog eentje liggen :). Wat me vooral opvalt met mijn Samsung Ace is het verschil in geluid, met als winnaar de Alcatel. Veel voller, mooier en hij kan qua volume ook iets harder.
de Ace, waar ik eerst erg tevreden over was, klinkt nu blikkerig en te zacht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kopieer ik bestanden naar m,n sd-kaart? kaart is nog leeg maar m,n geheugen bijna vol van m,n telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b.v. hiermee, apps to sd maar niet elke app kan vanaf een sd kaart draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord hank2all maar waar vind ik dat.... heb me suf gezocht in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Lol, android market, daar gewoon zoeken vind je het vanzelf
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:13:
Bedankt voor je antwoord hank2all maar waar vind ik dat.... heb me suf gezocht in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
@yvonnedenboer dat kan je ook doen bij Instellingen - Toepassingen - Toepassingen beheren. En dan kan je per applicatie kiezen voor 'verplaatsen naar sd kaart' als het niet lukt met app2sd. Ondanks die programma's gaat het bij mij toch ook snel. Grootste boosdoener is google maps... En dan sla ik de cache maps ook nog op, om offline te kunnen gps-en :P Maar die cache moet ik eigenlijk op de sd kaart. Gedoe nog.

Hebben jullie ook de App Datalimiet? Die loopt steeds bij active apps, maar ik heb dat nog nooit ingesteld omdat ik nooit op internet ga anders dan via wifi. Kan ik die App zonder problemen weggooien?
Swype heb ik er ook op kunnen zetten :) En Navit, offline navigatiesysteem. Mijn geheugen schiet ondanks alles naar de sd kaart te zetten, toch wel vol. Sommige spellen lukken niet op de sd kaart te krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door Hilmo op 11-11-2011 09:15 ]

Verwijderd

@Hilmo.Zo enorm bedankt man.Scheelt veel geheugen haha.Top bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hilmo schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:59:
@yvonnedenboer dat kan je ook doen bij Instellingen - Toepassingen - Toepassingen beheren. En dan kan je per applicatie kiezen voor 'verplaatsen naar sd kaart' als het niet lukt met app2sd. Ondanks die programma's gaat het bij mij toch ook snel. Grootste boosdoener is google maps... En dan sla ik de cache maps ook nog op, om offline te kunnen gps-en :P Maar die cache moet ik eigenlijk op de sd kaart. Gedoe nog.

Hebben jullie ook de App Datalimiet? Die loopt steeds bij active apps, maar ik heb dat nog nooit ingesteld omdat ik nooit op internet ga anders dan via wifi. Kan ik die App zonder problemen weggooien?
Swype heb ik er ook op kunnen zetten :) En Navit, offline navigatiesysteem. Mijn geheugen schiet ondanks alles naar de sd kaart te zetten, toch wel vol. Sommige spellen lukken niet op de sd kaart te krijgen.
Je kunt er toch een backup van maken en dan naar de sd kaart.
Dan kun je hem altijd terug zetten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
@hank4all, ja heb je gelijk in. Denk dat ik dat maar ga doen.
Ik merk bij het enorm veel spelletjes installeren en meteen doorsluizen door middel van App 2 SD, dat mijn intern geheugen ondanks het verplaatsen toch wel vol blijft lopen. Er blijft dus een gedeelte over op het interne geheugen. En dat is met cache leeggooien niet op te lossen. Is er een app voor? Ook na het verwijderen van de app van de sd kaart, blijft het restje weer op het intern geheugen staan... Wat een gedoe. Moet ik dan over een tijd weer fabrieksreset doen ofzo en alles weer installeren? Het loopt nu steeds voller en alles is verschoven naar de sd wat maar kon.
Ik zit ook te denken aan Link2SD (tel. heb ik dus geroot), maar dan moet je de boel partitioneren en dan gaat alles wat er nu op staat verloren toch? Ik ga me eens goed inlezen in de opties.

[ Voor 13% gewijzigd door Hilmo op 12-11-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnt ook een Dalvik-Cache te zijn, en die kun je legen met Titanium pro.
Nu ben ik verder geen spelletjes monster dus daar doe ik niet aan, maar ik b.v. navigatie van Igo en dat slokt ook 24 mb op, maar ik hou toch gemiddeld 55 mb over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
@hank4all: Ik heb dat programma erop gezet en hij kon in de Dalvik Cache nog 19MB vrijmaken. Dit zal denk ik eerst wel genoeg zijn, voor ik over ga op Link2SD. Moet Titanium Pro op het interne geheugen blijven staan of kan die ook naar de sd kaart worden verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn diverse app to sd programma's die er zelf melding van maken, wel of niet naar sd.

Titanium pro draait bij mij wel vanaf sd.

Link2SD is een goede verplaatser, werkt beter dan app to sd

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
Klopt, ik gebruik App2SD en dat werkt best goed, helemaal nu samen met Titanium pro om de boel schoon te houden.
Link2SD heb ik me wat in verdiept en het lijkt mee te vallen met het partitioneren van de sd kaart. Ik was bang dat alles gewist zou worden, maar er werd in de handleiding aangegeven dat er gewoon een stukje van de sd kaart apart wordt gezet. Maar vond het nog wel zo dusdanig ingewikkeld dat ik ernog even van af wil zien (voornamelijk om dat partitioneren).

En nog steeds hartstikke tevreden over deze mobiel. Vermaak me er enorm mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Beste mensen,

Als de telefoon leeg is en ik zet m aan de lader kan ik de telefoon niet aanzetten?
Heeft iemand daar ook last van?
Pagina: 1 2 3 Laatste