Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
DPhoenix schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:21:
Voor wat betreft die Riddler trophies vind ik het wel jammer dat je op sommige locaties waar trophies zitten niet meer kan komen na een missie. Bijvoorbeeld:
spoiler:
De beltower waar The Joker, Catwoman vanuit probeert te snipen. Hier zit ook een Riddler Trophy. Deze had ik even laten zitten met de intentie later terug te komen. Vervolgens ontploft de toren en kan ik er niet meer bij. Was in Arkham Asylem volgens mij ook zo.
.
Is dat echt confirmed? Kun je er later ook niet meer bij?

New Game Plus is wel geniaal trouwens. Daar ga ik direct mee beginnen. Al je gadgets en upgrades tot je beschikking, en een stuk moeilijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 19:35
bram1984 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:34:
[...]

Is dat echt confirmed? Kun je er later ook niet meer bij?

New Game Plus is wel geniaal trouwens. Daar ga ik direct mee beginnen. Al je gadgets en upgrades tot je beschikking, en een stuk moeilijker. :)
Ik ben terug naar de
spoiler:
beltower
gegaan en kan niet meer door de voordeur. Elders zie ik ook geen ingang.

Wat is New Game Plus?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-03 12:47
volgens mij kun je na het uitspelen van de game wel weer verder waar je zonder dat Arkham City
spoiler:
in puin ligt
Dus kun je hem nog wel pakken.

overigens haat ik die laatste Catwoman mission, de enemies respawnen bij mij telkens. Had gister zo'n 30 lichamen verspreid over map terwijl er weer 6 vrolijk rondliepen -_-'

New Game + is nog moeilijker dan Hard.

- Meer sterkere vijanden early on
- enemies krijgen betere wapens eerder
- geen hints meer waarneer je moet counteren etc.
- Je behoudt alle upgrades en dergelijke van je originele save.

over de Beltower.

Je zult er later weer terug moeten gaan, dus dan kan je ook weer naar binnen.

[ Voor 33% gewijzigd door Raxious op 21-10-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vraagje voor de mensen die de gladiator achievement in het museum hebben gehaald.

spoiler:
Wie heeft hier de 2 trophies in die arena in het museum al te pakken? Ik ben er eergisteren een uur mee bezig geweest, voordat ik het doorhad (stiekem ook naar gegoogled, maar bijna niemand wist het).

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 21-10-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Kaasje123 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:25:
[...]

Nee hoor op de Xbox werkte het bij mij ook gewoon en ik heb een Europees account. Als je de catwoman content download dan begint de singleplayer campaign ook anders overigens dus het is spijtig dat het niet bij iedereen lukt.

Wel echt een mega gaaf spel tot nu toe. Zelfs het hoofdmenu is vet al was het maar vanwege de "epische" muziek. Die gasten bij Rocksteady zijn ware kunstenaars. _/-\o_

Als ik overigens een minpuntje moet geven dan is het dat het wat overweldigend is allemaal. Helemaal al die moves die je vanaf het begin al tot je beschikking hebt. Hopelijk komen er nog wat tutorials voorbij want het eerste deel heb ik al heel lang niet meer gedaan en de controls zijn me een beetje ontglipt.
Wauwww game is inderdaad "Episch" Rocksteady is vette shit _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Je moet even jezelf de tijd geven om alle indrukken te kunnen verwerken.

Maar dan heb je ook wel wat! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08

Willybubba

Nut up or shut up.

Zo, Collector's Edition net gekregen. Mooi pakketje, maar niet het meest efficiente ooit. De game zit bijvoorbeeld achterin het artbook (wel erg vet artbook trouwens) en verder zit er het een en ander verspreid in lades binnen het pakket. Standbeeldje is ook wel de moeite.

Game zelf moet ik nog mee beginnen, dat wordt ergens vanavond...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04 07:35

Dreanor

Joene

(jarig!)
Zeg euh, klein vraagje. Ik lees veel klachten over cat woman code en dergelijke. Nu weet ik dat hij voor consoles er is om tweedehands markt tegen te gaan. Maar hoe zit dat voor de PC?

Het is toch niet zo dat ik het spel maar 1, 2 of 3 keer kan installeren en een nieuwe code nodig heb ... ? :o

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Gister even een tijdje gespeeld. Mijn eerste idruk was nogal.. ehm... overweldigend. Geen idee waar ik heen moest, hoe, en dat soort zaken. Maar nu ik er weer een beetje in zit (ook qua controls) is 't echt vet. Je voelt je echt Batman. Ik heb overigens wel het idee dat deel 1 donkerder was.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:01

Martinspire

Awesomeness

Willybubba schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:50:
Gister even een tijdje gespeeld. Mijn eerste idruk was nogal.. ehm... overweldigend. Geen idee waar ik heen moest, hoe, en dat soort zaken. Maar nu ik er weer een beetje in zit (ook qua controls) is 't echt vet. Je voelt je echt Batman. Ik heb overigens wel het idee dat deel 1 donkerder was.
Mja sluipen zat er bij deel 1 veel meer in. Nu ga ik veel vaker gewoon recht op de tegenstanders af en schakel ze met het (hele vette) vechtsysteem uit. Vooral op straat (dus niet in missies) zijn er weinig mogelijkheden om sneaky te doen en dat is toch wel jammer. Tuurlijk, je kunt een rookgranaat gooien, maar dat is ook niet alles.

Bij deel 2 ging ik vaak bovenin het level zitten om ze zo allemaal 1 voor 1 op te hangen. Dat gaat nu vrijwel niet meer omdat ze er nooit onderdoor lopen.

Komt daar later in de game nog verandering in of blijft het toch wat meer actie-gericht?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:29
Grappig dat je dat zegt terwijl in de review van Tweakers.net "Teveel stukken predator-gameplay" als minpunt werd genoemd. Ik heb de game nog niet gespeeld (tentamenweek, koop hem erna :P) maar vond dit wel opvallend :P

Ik vond al dat dat onmogelijk een minpunt kon zijn, predator was juist vet in Arkham Asylum, net als het vechten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Topicstarter
Heb het eerste uurtje gespeeld. Voelde als 10 minuten. Wat een spel. Wilde niet eerder reageren ivm jaloezie. :P Heb hem vandaag na het werk op kunnen starten en was meteen weer een klein jongetje (lees dolblij en enthousiast).

Een tip voor nieuwe spelers vermijd youtube filmpjes van het begin. Die is gewoon te vet en het is zonde als je het al hebt gezien.

Tijd om zonder walkthroughs en achievement guides (wat ik bij de meeste spellen wel gewoon doe) aan de slag te gaan. Ik voorzie veel dikke combos afgewisseld met intens speurwerk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Jeeeeej, eindelijk mijn CE binnen :)

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/28k2b77.jpg

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-04-2022
Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:43:
[...]

Heb het eerste uurtje gespeeld. Voelde als 10 minuten. Wat een spel. Wilde niet eerder reageren ivm jaloezie. :P Heb hem vandaag na het werk op kunnen starten en was meteen weer een klein jongetje (lees dolblij en enthousiast).

Een tip voor nieuwe spelers vermijd youtube filmpjes van het begin. Die is gewoon te vet en het is zonde als je het al hebt gezien.

Tijd om zonder walkthroughs en achievement guides (wat ik bij de meeste spellen wel gewoon doe) aan de slag te gaan. Ik voorzie veel dikke combos afgewisseld met intens speurwerk! :)
Geweldig spel, ik heb 'm vandaag ook gekregen! Voelt als meer van hetzelfde, en dan iets uitgebreider. (En dat klinkt véél negatiever dan ik het bedoel. Ik heb het nu een uur of drie gespeeld, en het is het beste spel wat ik dit jaar heb gespeeld.) De Catwoman-episodes zijn een leuke afwisseling trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 23-04 07:35

Dreanor

Joene

(jarig!)
Maar hoe zit het nu met de Cat-woman code voor PC?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Dreanor schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:59:
Maar hoe zit het nu met de Cat-woman code voor PC?
Denk niet dat iemand dat al weet. Die komt pas veel later uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 02-04 17:52
Deze game is huge!! meer dan 10 uur gespeeld heb nu 1% overal en 25% van de main story :o

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-03 20:15
Zojuist uitgespeeld.. Wat een enorm gaaf spel! Ziet er echt prachtig uit.. speelt heerlijk, en het verhaal mag er ook zeker zijn! Tis echt een aanrader!

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb er een uur of 25 op zitten, en ik zit op een kleine 40%. EPISCH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Zo maar eens met de game beginnen. Zie net wat DLC codes erbij zitten en de meesten spreken wel voor zich, maar wat is dat Gotham City Imposters precies? Zie dat je er een beta code voor krijgt, maar krijg niet echt een idee op de website wat het precies is:

http://www.gothamcityimpostors.com/game-information/

Is het gewoon een FPS in Batman stijl? Iemand deze al gespeeld?

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Meet the Impostors - Gotham City Impostors

[ Voor 7% gewijzigd door Sp33dFr34k op 23-10-2011 22:10 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:13
Sp33dFr34k schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:09:
Zo maar eens met de game beginnen. Zie net wat DLC codes erbij zitten en de meesten spreken wel voor zich, maar wat is dat Gotham City Imposters precies? Zie dat je er een beta code voor krijgt, maar krijg niet echt een idee op de website wat het precies is:

http://www.gothamcityimpostors.com/game-information/

Is het gewoon een FPS in Batman stijl? Iemand deze al gespeeld?

[video]
Wat een Tf2 vibe heeft dat filmpje zeg ! Zal best lachen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Beakzz schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:46:
Wat een Tf2 vibe heeft dat filmpje zeg ! Zal best lachen zijn :)
Het schijnt inderdaad ook op de TF2 engine gemaakt te zijn :)

Naja, ik wilde perse eerst beginnen met de game, zal daarna eens kijken wat die beta is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 23:00

Deem

Ontcijfer mij!

Ik heb deze game 3 dagen geleden gekocht en ben nu ongeveer op 20% en ik vind het geweldig! De sfeer is echt donker en episch. Ik heb hier nog niemand over het geluid gehoord. De muziek en dialogen in deze game is zo enorm goed gedaan, toch wel het beste van afgelopen jaar. Het vechtsysteem is erg goed, van het type easy to get/hard to master.
Verder heb ik ook echt het idee dat alle acties die je buiten je main-quest doet, er ook echt toe doen i.p.v, een geforceerd verlengend spelelement. Ik heb ook nog niet het idee dat je 'dom' gehouden word en er tijdrekkende elementen in deze game zitten verwerkt.
Ik ben normaal niet van de comics en helden, maar al deze elementen bij elkaar maakt deze game echt een uitzonderlijke en kwalitatief hoogstaande epische ervaring. Echt een aanrader. Voor mij nu al een van de GOTY kandidaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Deem op 24-10-2011 09:43 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Even een vraagje voor mensen die al wat verder in het spel zijn:

spoiler:
Ik speel nu al enkele uren alleen met Batman, terwijl ik aan het begin wel redelijk vaak met Catwoman aan de slag moest. De laatste keer was Catwoman in de hideout van Poison Ivy, en met Batman heb ik net de Madhatter gesoopt.. Wanneer mag ik weer met Catwoman aan de slag? Of moet ik dat op één of andere manier zelf triggeren?

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicScott schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:51:

spoiler:
Ik speel nu al enkele uren alleen met Batman, terwijl ik aan het begin wel redelijk vaak met Catwoman aan de slag moest. De laatste keer was Catwoman in de hideout van Poison Ivy, en met Batman heb ik net de Madhatter gesoopt.. Wanneer mag ik weer met Catwoman aan de slag? Of moet ik dat op één of andere manier zelf triggeren?
spoiler:
Zeer binnenkort. Je hoeft het niet zelf te triggeren zit in het verhaallijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
MicScott schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:51:

spoiler:
Dat vroeg ik me dus ook af gisteren. Waarschijnlijk zit je net als ik gigantisch veel te klooien met de sidemissies. Dan kan het even duren. Als je de main story weer gaat volgen, dan komt ze vanzelf weer voorbij. :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vechten met Catwoman vetter vind. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bram1984 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:37:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vechten met Catwoman vetter vind. O-)
Vind ik ook tof gedaan. Je bent zo enorm soepel als Catwoman.

Net de CE binnengekregen. Standbeeld is van best aardige kwaliteit. De artbook is mooi om doorheen te bladeren. Voor de rest wat leuke dingetjes als extra codes. Jammer dat er geen hoesje voor het spel bij zit. Het schijfje zit achterin de artbook. Wist ik wel maar dacht dat het misschien zo zou gaan werken. Ga zo maar even een spel van 3 euro 2e hands kopen. Spel wegdonderen, hoesje voor AC gebruiken en zelf een printje maken voor de omslag. Gamecase modden baby. :)

Gameplay vraag
spoiler:
Iemand al de scarecrow tegengekomen? Ik nog niet en dat vind ik ergens jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 24-10-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
spoiler:
Ik ben Scarecrow nog niet tegengekomen (vragen over het verhaal hoeven niet met spoiler tags hoor, antwoorden wel). Er zit wel hetzelfde type level in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Voor de mensen die geinteresseerd zijn in een onafhankelijke Nederlandstalige review staat hier onze review van Arkham City.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dit ziet er wel leuk voor de SP (ben niet zo'n MP fan).

Maar is AA verplichte kost als je AC wil spelen? Heeft het een toegevoegde waarde voor het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Beta schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:55:

Maar is AA verplichte kost als je AC wil spelen? Heeft het een toegevoegde waarde voor het verhaal?
Ik ben over de helft, en het voegt wel wat toe. Je krijgt een feel voor de personages, alles is toch nét weer anders dan in de 100 andere versies van Batman. Het is natuurlijk niet echt nodig om het verhaal te snappen: je krijgt aan het begin van de game wel een inleiding over de belangrijke dingen.

En het is zowieso de moeite, omdat Arkham Asylum een van de betere games is die ik afgelopen jaar gespeeld heb en je die nu voor een prikkie koopt! Dus ik zou zeggen, begin met die, speel hem uit, speel daarna City ook uit en doe daarna als je dat leuk vindt nog de challenges en alle geheime toestanden van allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Beta schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:55:

JA!

Er zitten personages in Arkham City die verder borduren op hetgeen wat je geleerd hebt in Asylum.

Daarnaast zit er nagenoeg geen uitleg over het vechtsysteem en het gebruik van gadgets in City, dus het is echt van harte aan te raden dat je de eerste game speelt. Ik word soms zelfs soms overdonderd door alle combo's die je kunt gebruiken, en ik heb de eerste game toch echt veel gespeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 24-10-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:55
Ronduit geniaal spel is dit!
Heb mezelf al half kreupel gespeeld met als resultaat dat ik ondertussen aan New Game Plus ben begonnen :)
De Riddler trophies zijn wederom lekker uitdagend :) Maar ik gok dat ik deze voor het einde van de week ook volledig heb.
Wat mij betreft is dit veruit het beste spel dat ik de laatste jaren gespeeld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik vraag me trouwens af hoe ze dit kunnen overtreffen met een eventueel vervolg. Ik bedoel; Arkham Asylum lijkt wel soort demo, hiermee vergeleken (wel een hele toffe lange demo, daar niet van).

Het lijkt wel alsof er al honderden Batman games zijn uitgekomen, en Arkham City een soort super ineensmelting van al die games is, waarbij ze letterlijk alles uit de kast hebben getrokken en alle ideeën die ze ooit hadden in de game hebben gestopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 23:00

Deem

Ontcijfer mij!

bram1984 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:43:
[...]

JA!

Er zitten personages in Arkham City die verder borduren op hetgeen wat je geleerd hebt in Asylum.

Daarnaast zit er nagenoeg geen uitleg over het vechtsysteem en het gebruik van gadgets in City, dus het is echt van harte aan te raden dat je de eerste game speelt. Ik word soms zelfs soms overdonderd door alle combo's die je kunt gebruiken, en ik heb de eerste game toch echt veel gespeeld.
Of je Asylum gespeeld moet hebben voordat je aan AC begint?
Hoeft niet, maar maakt het extra leuk.

Ik heb Asylum niet gespeeld en ik moet zeggen dat ik geen problemen heb ondervonden tot nu toe (20% gespeeld) Verder word er in bepaalde dialogen teruggegrepen naar Asylum (denk ik) maar die hebben meer een samenvattend karakter om de huidige situatie te verklaren.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou zeker AA spelen voor AC. Je zal anders teleurgesteld zijn in AA vanwege al extra vette dingen in AC. Eerdere delen spelen na een vervolg is altijd een mindere ervaring. En dat zou jammer zijn want AA is ook echt een topspel. Als je sowieso niet AA wil spelen dan kun je gerust AC spelen. Het is een vervolg maar het verhaal kan ook los van deel 1 worden begrepen.

Al denk ik dat je idd wel wat problemen zal hebben met combos en gadgets.

Wat ik trouwens irritant vind is dat de line launcher nu pijl omhoog is ipv naar de zijkant. Zit elke keer met zo een elektro shock ding te hannessen als ik een oversteek wil maken. :)

spoiler:
Zo die laatste Catwoman missie is moeilijk. Heb geen 1 keer verder meer dan 2 pogingen nodig gehad voor welke stuk dan ook. Zit nu op poging 4 voor dit stuk. Neem aan dat je eerst alle henchman moet uitschakelen. Tikken uitdelen en dan opnieuw gaan rondsluipen. Of moet je gewoon meteen doorrammen op Dent?

En uitgespeeld. Nou ja, playthrough 1. Met 80 Riddles unlocked. Ga eerst alle sidequests doen. Waarschijnlijk ook alle riddles en dan de New Game+. En dan alle combo challenges. Hoop stiekem dat ze weer even frustrerend zijn als in deel 1. Heb ik toch een hoop lol aan gehad. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 24-10-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 337891 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:54:
Ik zou zeker AA spelen voor AC. Je zal anders teleurgesteld zijn in AA vanwege al extra vette dingen in AC. Eerdere delen spelen na een vervolg is altijd een mindere ervaring. En dat zou jammer zijn want AA is ook echt een topspel. Als je sowieso niet AA wil spelen dan kun je gerust AC spelen. Het is een vervolg maar het verhaal kan ook los van deel 1 worden begrepen.

Al denk ik dat je idd wel wat problemen zal hebben met combos en gadgets.

Wat ik trouwens irritant vind is dat de line launcher nu pijl omhoog is ipv naar de zijkant. Zit elke keer met zo een elektro shock ding te hannessen als ik een oversteek wil maken. :)

spoiler:
Zo die laatste Catwoman missie is moeilijk. Heb geen 1 keer verder meer dan 2 pogingen nodig gehad voor welke stuk dan ook. Zit nu op poging 4 voor dit stuk. Neem aan dat je eerst alle henchman moet uitschakelen. Tikken uitdelen en dan opnieuw gaan rondsluipen. Of moet je gewoon meteen doorrammen op Dent?
spoiler:
Heb gewoon alleen dent verrot geslagen, de henchmen blijven komen dus gewoon alleen dent slaag geven

[ Voor 3% gewijzigd door Fatal Mind op 24-10-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fatal Mind schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:41:
[...]

spoiler:
Heb gewoon alleen dent verrot geslagen, de mannetjes verdwijnen daarna + de mannetjes blijven komen,
spoiler:
Dat lukt mij uiteindelijk ook. Had denk ik een paar keer pech met waar de reinforcements vandaan kwamen. Bij de laatste poging was het zo simpel dat ik niet snapte waarom het daarvoor niet lukte. Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Zo, die AR trainingen hebben wel; een *heel* kleine foutmarge... Ik mis er eentje en die red ik ook gewoon niet. Je moet eerst een stukje glijden, dan dive bomben, en dan door een heel lange krappe tunnel. Dat laatste stuk dat haal ik elke keer gewoon net niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Willybubba schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:00:
Zo, die AR trainingen hebben wel; een *heel* kleine foutmarge... Ik mis er eentje en die red ik ook gewoon niet. Je moet eerst een stukje glijden, dan dive bomben, en dan door een heel lange krappe tunnel. Dat laatste stuk dat haal ik elke keer gewoon net niet...
Kan alleen maar zeggen blijven proberen ! Hier ook bijna een controller door m'n scherm gedonderd, maar uiteindelijk lukt het gewoon, lukt het toch niet, stop ermee, en probeer het later nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Willybubba schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:00:
Haha ik weet precies welke je bedoelt. :+

Blijven proberen inderdaad. Hierna komt nog een moeilijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Nog eentje? Ik heb geen enkele AR-marker meer op m'n map staan?

EDIT: Behalve die ene dan, die probeer ik morgen nog wel een keertje (of 12).

[ Voor 38% gewijzigd door Willybubba op 24-10-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bram1984 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:39:
[...]

Haha ik weet precies welke je bedoelt. :+

Blijven proberen inderdaad. Hierna komt nog een moeilijke.
Probeer zo laag mogelijk uit je dive te komen maar kom vroeg uit je dive. Als je rustig uit de dive komt dan vlieg je niet zo hard naar boven.

ipv

|
|__/

doe je

|
\_

Die daarna lijkt lastig maar je kan gewoon een bochtje maken voordat je de onderste pakt. Geen gekke 360's nodig al lijkt het daar wel op.

Heb overigens ook bijna met controllers lopen smijten bij dat stuk. :)

Net even de boel bekeken. Zit nu op 55%. 151/400 riddles. Zitten een aantal hele venijnige tussen. De manier waarop je ze op de kaart kan zetten vind ik overigens wel briljant. Maakt het iig een stuk simpeler om op 100% te krijgen zonder walkthroughs e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Willybubba schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:13:
Nog eentje? Ik heb geen enkele AR-marker meer op m'n map staan?

EDIT: Behalve die ene dan, die probeer ik morgen nog wel een keertje (of 12).
Die unlock je pas als je deze haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Vandaag de 'main story' uitgespeeld. Had het einde niet zo snel verwacht! Laatste Boss fight was weer erg simpel op normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hoeveel uur heb je erop zitten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:13:
Hoeveel uur heb je erop zitten dan?
Niet om je aan te vallen heur, maar op wat voor vlak is dit interessant ? Tis zo ontiegelijk afhankelijk van hoe iemand gespeeld heeft, of je alleen main story gedaan heb, of tussendoor ook gelijk de sidemissions etc.

Of mis ik een aspect van je vraag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik maak uit z'n post op dat hij de game te kort vindt, vandaar mijn vraag.

Ik heb er dik 20 uur op zitten, en zit net op 40%. Ik doe dan ook veel dingen naast de verhaallijn. Ik vind de game dus verre van kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:23:
Ik maak uit z'n post op dat hij de game te kort vindt, vandaar mijn vraag.

Ik heb er dik 20 uur op zitten, en zit net op 40%. Ik doe dan ook veel dingen naast de verhaallijn. Ik vind de game dus verre van kort.
Ah, op die fiets, ja ik vind het persoonlijk ook een best lang spel, was er na 3 dagen nonstop ook wel doorheen qua mainstory, en ben nu al weer een dag of 2 bezig met de sidequests ( wat er van over is )

Al ben ik het wel eens met Ike, de bossfights zijn niet erg moeilijk.. ga vaker dood door grote groepen met ventjes, dan door eindbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Goed, ik moet toch even op de lengte terug komen. Het progressie percentage dat je in je savegame ziet, is van je huidige potje en geldt ook voor alle riddles (had ik eigenlijk moeten weten, want volgens mij was dit in Arkham Asylum ook zo). Geheel onverwacht rollen bij mij momenteel de credits over het scherm. Ik ben op dit moment wel redelijk teleurgesteld, aangezien ik dit echt niet aan zag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

bram1984 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 07:52:
[...]

Die unlock je pas als je deze haalt.
Nietes :P

Dit was de laatste die ik nog moest, heb 'm net gehaald inclusief achievement. Oef. Ook de enige waar ik echt problemen mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bram1984 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:31:
Goed, ik moet toch even op de lengte terug komen. Het progressie percentage dat je in je savegame ziet, is van je huidige potje en geldt ook voor alle riddles (had ik eigenlijk moeten weten, want volgens mij was dit in Arkham Asylum ook zo). Geheel onverwacht rollen bij mij momenteel de credits over het scherm. Ik ben op dit moment wel redelijk teleurgesteld, aangezien ik dit echt niet aan zag komen.
Had ik ook. Precies zo.

Maar ik ging daarna free-roamend verder en heb een toptijd. Lekker relaxt riddles, trophies, groene mannetjes en achievements zoeken. Als alles gevonden is ga ik de New Game+ doen. En dan, en dan de geweldige Challenges! (al lijken ze makkelijker dan bij AA. Heb de eerste 4 gewoon in 1 keer gehaald zonder gadgets te gebruiken of op combo diversiteit te letten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Wat voor soort game is het nou? Lees dat het een beetje een combinatie is van wat genres, maar als ik de filmpjes zie is het vooral veel vechten. Zag de hoge scores die gegeven werden her en der dus het trok toch m'n aandacht, als het veel vechten is laat ik em liggen :)
Games als Uncharted en Assassins Creed vind ik wel erg tof, maar dat komt ook omdat het schieten/vechten daar niet heel moeilijk is en er voldoende afwisseling is tussen puzzelen, klauteren en een tof verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 10:45

Grannd

da Granndest

Als Uncharted en Assassin's Creed in je straatje liggen dan is Arkham City ook echt wel een game voor jou, afgezien van het feit dat als je die games helemaal niks vind je Arkham City alsnog zou moeten proberen omdat het zo'n goede game is.

De game is een mix van allerlei onderdelen, inderdaad vechten, maar ook stealth, platformen, bossfights, puzzelen en het wordt allemaal ondersteund door een leuk verhaal met vooral heel veel toffe personages.

Anders dan je zou denken is het vechten niet zo hard en snel mogelijk op hetzelfde knopje rammen, je moet juist constant timen en snel reageren, als je het vechten eenmaal doorheb is het bijna een soort ritmegame, heerlijk om enorme combo's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
@Tom. Koop/speel anders eerst Batman: Arkham Asylum. Dat spel heb je al voor minder dan 20 euro, ik denk dat bijna iedereen je ook zal aanraden om eerst het eerste deel te spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 25-10-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tijd voor opscheppen en sterke verhalen. Wat is jullie hoogst behaalde combo? Voor mij gisteren 73 met Catwoman (heerlijk als je steeds na 5 hits ff gaat zwepen). Had de bewuste challenge in 1 ronde gehaald. :)

Sowieso lijken de challenges door de zweep move en die cirkel storm move van Batman veel makkelijker dan bij AA.

Gisteren ook nog wat trophies verzameld. Zit nu op 244/400. Over de helft. Kwam er ook achter dat je ballonnen en ander klein spul moet vernietigen. Daar heb ik nog niet naar gezocht. Ben bang dat het nog best een tijd gaat duren. :) vind ik niet zo heel erg :P

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 26-10-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-01 12:20
Gisteren begonnen aan Batman: AC. Spel opgestart en je word direct al getrakteerd op wat mooie visuals. Sfeer was al goed gezet. Vervolgens controleren welke opties er allemaal zijn in het start menu, er bleek weinig beschikbaar te zijn als je het spel nog niet begonnen was. Dus er was nog maar één optie over: New Game.

Gezien ik al Batman: AA had gespeeld en mijzelf wel als doorgewinterde gamer zie (ai, eerste valkuil), koos ik om te spelen op Hard.

Nou ik heb het geweten ook: eerste gevecht was ik binnen 4 slagen kapot. Nog maar eens proberen, nu wat actiever letten op de counter indicatie: weer dood.
Ten opzichte van Batman: AA heb ik het idee dat je nu nog actiever moet letten op de counter indicatie. Tevens lijkt het alsof er meer knoppen combinaties die je moet gebruiken binnen en buiten het vechten om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister de game kado gedaan aan een vriendin en even gespeeld. Erg leuk maar zo'n controller is toch wel lastig voor een pc gamer.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

MrVegeta schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:28:
Gister de game kado gedaan aan een vriendin en even gespeeld. Erg leuk maar zo'n controller is toch wel lastig voor een pc gamer.
Voor zo'n spel? Vreemd zeg, je zou toch zeggen dat het bijna niet beter kan dan 2 analog sticks voor een third person actie game itt WASD.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik weet blind waar alle knoppen op een tobo zitten maar ik had op de PS3 zo vaak dat ik mijn grapplehook schoot in plaats van duiken ofzo :p.

Ben het opzich ook wel met je eens dat een controller ook erg lekker werkt maar ja vorige game deed het op de PC ook erg goed dus dat zal nu ook wel weer zo zijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Collaborator schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:48:
[...]

Voor zo'n spel? Vreemd zeg, je zou toch zeggen dat het bijna niet beter kan dan 2 analog sticks voor een third person actie game itt WASD.
Inderdaad, moet er niet aan denken dit soort games met iets anders dan een controller te spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Ik krijg een downloadable content error ... en dan stopt ie.
Is blijkbaar een gekend probleem ... er zou een update komen.

Nog iemand issue's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Fatal Mind schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:13:
[...]

Kan alleen maar zeggen blijven proberen ! Hier ook bijna een controller door m'n scherm gedonderd, maar uiteindelijk lukt het gewoon, lukt het toch niet, stop ermee, en probeer het later nog eens.
Pffff mijne is hierdoor kapoet gegaan......Lag dood aan de andere kan vd kamer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Tom schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:56:
Wat voor soort game is het nou? Lees dat het een beetje een combinatie is van wat genres, maar als ik de filmpjes zie is het vooral veel vechten. Zag de hoge scores die gegeven werden her en der dus het trok toch m'n aandacht, als het veel vechten is laat ik em liggen :)
Games als Uncharted en Assassins Creed vind ik wel erg tof, maar dat komt ook omdat het schieten/vechten daar niet heel moeilijk is en er voldoende afwisseling is tussen puzzelen, klauteren en een tof verhaal :)
Volgens mij houden wij wel van hetzelfde type games. Arkham Asylum heeft mij destijds enorm verrast en was echt een topgame. Het is een goed gemaakte beat-em-up-platformer met gewoon waanzinnige goeie actie en puzzels.

Arkham City moet ik nog aan beginnen (eerst Uncharted 3), maar daar verwacht ik hetzelfde van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05 15:30
en toch zijn die AR missies helemaal niet zo pittig als je het eenmaal doorhebt. niet zo stijl optrekken gaf mij meer succes in ieder geval :D heb nu ook ale sidemissies behalve dan een die ik nog niet unlocked heb en de riddler challenges.
ben meer bezig geweest met alle riddler spul dan met de eigenlijke maingame.

spoiler:
heeft iemand overigens al die 2 riddler trophies in het museum bij de gladiator pit kunnen krijgen, zie zelf geen mogelijkheid om er bij te komen gezien die fusebox die je moet hebben nu juist achter het hek zit en ik of blind ben en geen ingang zie ernaartoe of dat ik de juiste upgrade dus nog niet heb (i.e dat elektriciteitsdingetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-03 13:40
Akaendra schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:32:
en toch zijn die AR missies helemaal niet zo pittig als je het eenmaal doorhebt. niet zo stijl optrekken gaf mij meer succes in ieder geval :D heb nu ook ale sidemissies behalve dan een die ik nog niet unlocked heb en de riddler challenges.

spoiler:
heeft iemand overigens al die 2 riddler trophies in het museum bij de gladiator pit kunnen krijgen, zie zelf geen mogelijkheid om er bij te komen gezien die fusebox die je moet hebben nu juist achter het hek zit en ik of blind ben en geen ingang zie ernaartoe of dat ik de juiste upgrade dus nog niet heb (i.e dat elektriciteitsdingetje)
spoiler:
Ik denk dat je nog niet de juiste Gadget hebt. ik weet ook niet welke je wel nodig hebt, kan er ook nog niet bij :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Akaendra schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:32:

spoiler:
spoiler:
Je moet in ieder geval de stroom aanzetten en dan terug naar de gladiator pit gaan. Aan een kant kun je een remote batarang door de stroom heen gooien, waardoor deze dus elektrisch geladen wordt. Deze kun je dan dus door al die gangen sturen en dan in de fuse box laten crashen. Dit moet je bij allebei doen. De remote batarang heb je vanaf het begin al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-05 15:30
bram1984 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:14:
[...]

spoiler:
Je moet in ieder geval de stroom aanzetten en dan terug naar de gladiator pit gaan. Aan een kant kun je een remote batarang door de stroom heen gooien, waardoor deze dus elektrisch geladen wordt. Deze kun je dan dus door al die gangen sturen en dan in de fuse box laten crashen. Dit moet je bij allebei doen. De remote batarang heb je vanaf het begin al.
spoiler:
oh als zijnde dus dat je dus in die zijgangen het dus weer moet aanzetten, heb zelf nog geen gangen gezien hoe ik bij die fusebox uit kom maar maybe dat dat dan wel komt als ik het doe. dat verklaart ook een hoop andere dingen en riddler trophies etc :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
spoiler:
Je kan volgens mij vanuit de pit onder de linker deur doorschuiven, en dan is er rechtdoor een lift. Als je rechtsaf gaat, dan kun je daar ergens een aantal gaten bovenin zien zitten, waar je batarang doorheen past. Je moet dus vanuit de pit je batarang door die elektriciteit heen gooien, vervolgens stuur je 'm onder die linkerdeur door en dan naar rechts door die opening, en dan de fuse box in. Het is even een hoofdbreker, maar ik heb ze allebei zo gehaald. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Laatst online: 21-03 13:40
bram1984 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:33:
spoiler:
Je kan volgens mij vanuit de pit onder de linker deur doorschuiven, en dan is er rechtdoor een lift. Als je rechtsaf gaat, dan kun je daar ergens een aantal gaten bovenin zien zitten, waar je batarang doorheen past. Je moet dus vanuit de pit je batarang door die elektriciteit heen gooien, vervolgens stuur je 'm onder die linkerdeur door en dan naar rechts door die opening, en dan de fuse box in. Het is even een hoofdbreker, maar ik heb ze allebei zo gehaald. :P
zoals Akaendra al zei verklaart een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het is ook niet helemaal duidelijk dat je die dingen onder stroom kan zetten. Volgens mij zat dat ook niet in de eerste game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo mijn handen zijn nooit meer hetzelfde. Vanavond alle combat challenges voor Batman gedaan. Het was even wennen maar toen kreeg ik het trukje door. Het gaat niet meer om variatie zo zeer en altijd eindigen met een ground takedown. De simpelste manier om te winnen is steeds combo van 5, cirkel power move doen en herhalen. (Had net in 1 rondje 79k punten door dat gewoon te doen. Best chill als de hele challenge voor 60k is. :) )

Heb ook een begin gemaakt met New Game Plus. Is pittig. Ben helemaal gewend geraakt aan die icoontjes (die de combat op normal iets te makkelijk maakten). Wel leuk dat je sommige 'puzzels' nu simpel over kan slaan met je gadgets. Ook mooi om het verhaal nog een keer te gaan zien. Heb zelf iets van 280 trophies en riddles verzameld. Ik zou anderen aanraden eerst New Game Plus te doen. Je komt er automatisch een hele bende tegen die je in je eerste playthrough niet kon pakken. Was aan het balen dat ik nog een keer door Steel Mill moest gaan banjeren. Verdwaal er om de twee kamers. Vind het echt een onlogsich gebouw. Maar ja wat wil je als de Joker de boel ontwerpt.

Spel blijft top (heeft BF3 verslagen voor een plekje in de Xbox vanavond. :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 01-11-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Joker heeft het niet ontworpen, het was van Sionis Industries. Welke weer in bezit is van Roman Sionis (aka Black Mask). B)

Overigens, je kunt beter je trophies/riddles verzamelen in je eerste game. Da's makkelijker uiteindelijk (ook omdat je er dus al 280+ hebt) en trophies/riddles in NG+ tellen niet mee voor de Perfect Knight - Day 2 achievement. Wel moet je alle andere sidequests weer doen. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zag staan in het begin scherm van NG+ dat ze wel gewoon meetellen. In het overzicht staan ze ook gewoon als gevonden gemarkeerd. Het is zeker makkelijker speuren in de normale modus maar je komt een hoop tegen bij een tweede run. Je oude save blijft ook gewoon beschikbaar dus je kan ook weer terug wanneer je wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Gisteren aan begonnen, maar ik krijg het spel niet in mijn vingers. Ik geef toe: ik ben nogal een button basher en met Arkham Asylum lukte dit perfect, maar in Arkham City heb ik constant het gevoel dat ik iets niet in orde doe. Ik speel op easy en op zich kom ik er wel door hard en snel op vierkantje (PS3 versie) te rammen, maar het spel ramt me constant in het strot dat ik het verkeerd doe (en terecht!). Iemand tips om mijzelf te trainen zodat ik het vechtsysteem beter beheers en er meer plezier aan ga beleven?

Ten tweede erger ik mij ook aan het voorbewegen door de stad. Ik had al begrepen uit de reviews dat het wat gewenning vraag, maar ik krijg ook hier het gevoel er niet in. Door de lucht glijden en je dan blind met R1 ergens aan vasthaken om terug hoogte te nemen geeft me echt geen goed gevoel.

Ik hoop dat dit geen miskoop is. Ik zal Arkham Asylum nog eens van onder het stof halen en eens "voelen" hoe ik die ervaarde bij het spelen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Gebruik je de counter knop wel? Vreemd, want ik heb het juist geleerd met Arkham Asylum. Ga anders even de challenge mode doen, en oefen een paar keer.

En heb je de grapple boost al unlocked? Daarmee lanceer je jezelf de lucht in. En je kunt ook naar beneden boosten met R2.

Ik vind het in ieder geval een machtig gevoel om minutenlang te zweven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
DarthDavy schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:50:
Gisteren aan begonnen, maar ik krijg het spel niet in mijn vingers. Ik geef toe: ik ben nogal een button basher en met Arkham Asylum lukte dit perfect, maar in Arkham City heb ik constant het gevoel dat ik iets niet in orde doe. Ik speel op easy en op zich kom ik er wel door hard en snel op vierkantje (PS3 versie) te rammen, maar het spel ramt me constant in het strot dat ik het verkeerd doe (en terecht!). Iemand tips om mijzelf te trainen zodat ik het vechtsysteem beter beheers en er meer plezier aan ga beleven?

Ten tweede erger ik mij ook aan het voorbewegen door de stad. Ik had al begrepen uit de reviews dat het wat gewenning vraag, maar ik krijg ook hier het gevoel er niet in. Door de lucht glijden en je dan blind met R1 ergens aan vasthaken om terug hoogte te nemen geeft me echt geen goed gevoel.

Ik hoop dat dit geen miskoop is. Ik zal Arkham Asylum nog eens van onder het stof halen en eens "voelen" hoe ik die ervaarde bij het spelen.
Begin je knokpartijen met rustig afwachten tot een tegenstander een "aanval" dingetje boven z'n hoofd krijgt, en mix dan meppen met counteren als iemand jou wil slaan. Gaat perfect!!

En zweven moet je met een beetje een doel doen: gewoon X inhouden, dan snelheid maken (R2) en rustig je zelf oprichten. Als je wil grappellen om hoogte te winnen, pak dan watertorens, gargoils, kranen etc: de écht hoge gebouwen. Zoals hierboven ook al gezegd: later in het spel krijg je grapple boost, dan schiet je jezelf boven gebouwen uit en wordt het nóg leuker!

Ik weet zeker dat het geen miskoop is, het spel is fantastisch en je problemen zijn gewoon een beetje onwennigheid!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Ik druk wel regelmatig op de counter knop (driehoekje PS3) wanneer ik de uitroeptekentjes boven een tegenstander zie staan, maar ik krijg de indruk dat dat niets doet en dan krijg ik een mep op m'n bek van die tegenstander. Dus ik krijg de indruk dat constant op vierkantje rammen een veel betere manier van vechten is, maar dat kan gewoon niet.

Misschien inderdaad eerst een beetje gaan oefenen in de challenge modes. Da's een goeie tip.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vechten met alleen slaan is niet handig. Je moet juist met beleid klikken op het goede moment. Als je blauw symbooltje ziet counter. Bij rood cape en dubbelspringen. Bij geel counter inhouden en loslaten als hij steekt. Als 2 mannen tegelijk blauw worden twee keer klikken. Oh ja en als je niets aan tekens ziet gewoon meppen. Het liefst mep je in de richting waar het t minst druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het icoontje is meer wit, in plaats van blauw. ;)

Met geel doe ik ook gewoon altijd dubbelspringen, ik houd het graag simpel.

Ik probeer ook vaak mijn gadgets te gebruiken. Schokje hier, freeze granaatje daar, en af en toe zo'n brute grapple takedown, de vetste move in de hele game. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bram1984 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:08:
Het icoontje is meer wit, in plaats van blauw. ;)

Met geel doe ik ook gewoon altijd dubbelspringen, ik houd het graag simpel.

Ik probeer ook vaak mijn gadgets te gebruiken. Schokje hier, freeze granaatje daar, en af en toe zo'n brute grapple takedown, de vetste move in de hele game. :D
Hmm, al een tijdje geen icoon meer gezien. New Game Plus heeft die luxe niet. :) Wel lekker pittig. Stukken lastiger dan hard in AA. Vooral omdat de henchmen tiptop uitgerust zijn met armor, jammers en sonar googles en ze leggen veel mijnen neer.

Even een tip voor de Achievement/Trophy zoekers. Je moet wel alle side missions in NG+ doen. Ook al heb je ze al in Story gehaald. Heb ik niet gedaan dus ik mag nu rond gaan dolen op zoek naar political prisoners en andere random gevallen. Niet erg want vliegen blijft vet maar het heeft me ongeveer 3 uur extra gekost doordat ik niet gelijk de sidemissions deed. Volgende keer toch walkthroughs en vooral achievement guides etc erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Laatst online: 25-04 08:09
Ik heb het spel nog niet (vanwege pc) maar even ivm vechten:

In de 1 kon je op easy inderdaad gewoon heel de tijd op de vechtknop duwen en je geraakte er wel. Het werd echter veel interessanter als je wat combinaties begon te doen. Af en toe een counter (lijntjes), even wegspringen over iemand bij gevaar zodat je niet omsingeld bent, even een batarang gooien, ...

Als je te vaak geraakt wordt, probeer dan eens over iemand heen te springen en dan verder te doen, vaak heb je dan minder man rond je staan. Vervolgens een counter tegenhouden, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-04 19:49
Voor die Riddler vraagtekens, die je moet uitlijnen. Is er een knop die je in moet drukken om het te krijgen? Ik heb echt geen idee meer hoe ik dat bij deel 1 deed... En hier heb ik ook al van alles geprobeerd... (X360)

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wat bedoel je met uitlijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
Dat een gedeelte of de punt ergens anders staat en dat je het vraagteken alleen vanuit een bepaalde positie kan zien. (in detective mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:25
rnenator schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:20:
[...]

Dat een gedeelte of de punt ergens anders staat en dat je het vraagteken alleen vanuit een bepaalde positie kan zien. (in detective mode)
LB ingedrukt houden en zorgen dat je op de goede positie staat uiteraard ;)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
arjen9551 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:22:
[...]

LB ingedrukt houden en zorgen dat je op de goede positie staat uiteraard ;)
Dat heb ik al meerdere keren geprobeerd... Dus LB ingedrukt houden in detective mode? 3rd person view?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rnenator schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:24:
[...]

Dat heb ik al meerdere keren geprobeerd... Dus LB ingedrukt houden in detective mode? 3rd person view?
Ja in third person view. Precies zoals je andere riddles pakt. Je lijnt ze uit en houdt dan LB in. Je moet in detective mode zitten anders zie je de vraagteken niet zitten. :)
__
Bijna op 100%. Nog 4 campaign challenges. Overwegend Predator. Wat zijn die klote zeg. Sommige lijken haast onmogelijk om 3 medals voor te krijgen. Door de mutators welteverstaan. Heb alle losse challenges af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:50
Ik heb alle Riddler trophy's gehaald, behalve 1, wat me een beetje frustreert momenteel. Ik vond dit filmpje online: http://www.gamesradar.com...ity-riddler-guide/?page=6 --> Riddler Trophy 7

Maar ook hiermee lukt het me niet. Iemand die een ultieme tip of een andere oplossingsstrategie heeft?

De rest ging allemaal zeer vlot, er waren er maar een vijftiental waar ik meerdere pogingen voor nodig had.

Verder is het wel een geweldig spel! Jammer wel van de technische problemen, ook ik had last van de save game bug en zag mijn spel van 65% verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
spoiler:
Plant je explosieven bij de bovenste 3. Ga op hek zitten beneden zodat waarbij je er 2 kan zien. Boem. Twee keer quick batarang. Dan snel naar de andere kant van het hek springen en weer quick batarang.

Deze kostte mij ook veel moeite overigens.

Een guide vindt je hier (het is nr 12): https://www.youtube.com/w...U&feature=player_embedded

Als dank ben je verplicht om bij mij thuis te komen om de laatste predator campaign challenge te doen. Tot snel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ze mogen in een eventueel 3e deel wel wat minder riddles stoppen, wat mij betreft. Er zitten er zoveel in de game, dat het soms afdoet aan de geloofwaardigheid van de stad waarin je je bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:15:

Deze kostte mij ook veel moeite overigens.

Een guide vindt je hier (het is nr 12): https://www.youtube.com/w...U&feature=player_embedded

Als dank ben je verplicht om bij mij thuis te komen om de laatste predator campaign challenge te doen. Tot snel. :P
Bedankt! De laatste riddle trophy is binnen. Nu de riddle challenges nog en dan moet ik nog aan de challenges beginnen. Zo veel game, en zo weinig tijd ;-)

Zodra ik die predator campaign challenge heb, kom ik hem met plezier even vrij spelen voor je ;-)
bram1984 schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:49:
Ze mogen in een eventueel 3e deel wel wat minder riddles stoppen, wat mij betreft. Er zitten er zoveel in de game, dat het soms afdoet aan de geloofwaardigheid van de stad waarin je je bevindt.
Er zitten er inderdaad meer dan genoeg in! 400 van Batman + 40 van Catwoman... Dat houdt je wel even bezig... Ik was al blij dat ze mee over gingen in New game+, al moeten alle andere side quests wel opnieuw gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nou ja, op sommige stukken zie je, overal waar je kijkt, groene vraagtekens opduiken. Ik had liever gehad dat ze alle tijd die ze daaraan hebben besteed, zouden gebruiken voor het verdubbelen van de SP lengte.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 10:41
De game zou deze week toch voor de pc moeten verschijnen? Zie hem namelijk nog nergens

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
G.Scholtens schreef op donderdag 17 november 2011 @ 07:44:
De game zou deze week toch voor de pc moeten verschijnen? Zie hem namelijk nog nergens
Uitgesteld naar 25 november :(

Bron.

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 15:46
Gisteren de Robin editie ontvangen, nog maar half uurtje gespeeld (ging hem enkel installeren omdat psn vanavond plat gaat).
Je krijgt idd weinig uitleg, maar alle gaat zo vlot (aa gespeeld) en is zo "mooi".
Vrees dat ik morgen toch enkele uurtjes slaap zal gemist hebben :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Ik heb de XB360 versie en heb het spel ook uitgespeeld. De optie om een new game plus te beginnen zie ik niet, waar of hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Anoniem: 105188 schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:40:
Ik heb de XB360 versie en heb het spel ook uitgespeeld. De optie om een new game plus te beginnen zie ik niet, waar of hoe doe ik dit?
In het startscherm, net onder het blokje waar je de normale gamemodus kunt volgen. Eerste blokje in de 2e rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aegir81 schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:23:
[...]

In het startscherm, net onder het blokje waar je de normale gamemodus kunt volgen. Eerste blokje in de 2e rij.
Juh dat dacht ik ook, maar daar zit dus een slotje op. Ik heb hem echt in normal modus uitgespeeld. Zal wel weer een bug zijn. :( Mjah moet hem nog eens met de catwoman DLC uitspelen dus dat komt goed. Wel jammer dat het niet werkt want ik heb op 6 na alle riddler thropies en voor de rest heb ik alle sidequests, wil deze savegame wel behouden.

/edit:

Ben opzoek gegaan naar de laatste challenges en heb er nu nog maar 2 te gaan. Dat zijn de "20x combo" en "5x variation bonus". Die twee krijg ik maar niet voor elkaar. Heb een 19x combo gedaan en een 4x variation bonus maar verder dan dat kom ik niet. Heeft iemand misschien nog tips?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 20-11-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op welke moeilijkheidsgraad heb je gespeeld? New Game + unlockt alleen als je hem op normal of hard hebt uitgespeeld.

Heb maar 1 tip om die challenges te halen. Wordt beter in vechten. Kijk eens naar de combat challenge walkthroughs en zie hoe je 'hoort' te vechten. Als je het trukje door hebt zul je merken dat 20x combo niet echt heel hoog of moeilijk is. Net als 5 verschillende moves gebruiken, die haal je terwijl je bezig bent met Perfect Freeflow 2.0. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 20-11-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891 schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:24:
Op welke moeilijkheidsgraad heb je gespeeld? New Game + unlockt alleen als je hem op normal of hard hebt uitgespeeld.

Heb maar 1 tip om die challenges te halen. Wordt beter in vechten. Kijk eens naar de combat challenge walkthroughs en zie hoe je 'hoort' te vechten. Als je het trukje door hebt zul je merken dat 20x combo niet echt heel hoog of moeilijk is. Net als 5 verschillende moves gebruiken, die haal je terwijl je bezig bent met Perfect Freeflow 2.0. :)
Zoals ik al zei heb ik hem op normal gespeeld. Iedereen zegt dat vechten niet moeilijk is en dat ze die challenges heel snel hadden maar dat de gadget challenges lang duren. Bij mij was het net andersom, de gadget challenges zijn makkelijk en die twee willen maar niet lukken. Video's op youtube heb ik niet veel aan omdat ze niet laten zien wat ze nou precies doen met de controller. Wat me wel opvalt is dat de combo teller in de videos veel langer blijft staan. Bij mij gaat hij weg als ik niet direct na de laatste slag iemand anders sla.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste