Verwijderd

Topicstarter
De Xbox van mijn 13 jarige zoon is gebanned, hij heeft een jaar gespeeld op Xbox live.
Xbox is niet gemodifiseerd!
Ik lees op forums dat veel meer xbox users gebanned zijn zonder dat er een reden voor is.
Probleem is dat MS xbox team geen reactie geeft.
Bellen of mailen met MS heeft geen enkele zin, de mensen die de mail of telefoon beantwoorden kunnen me niet vertellen waarom de xbox is gebanned.

Op het Xbox dit forum kan je een reactie plaatsen:
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/f/7.aspx
Hier zie dat meer consoles zijn gebanned zonder reden van opgaaf.
In section 14 kan je aan het ban team vragen waarom je bent gebanned, ik heb 3x gevraagd om een reden waarom maar tot nu toe helemaal niets.
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/f/41.aspx

Er is ook een petitie gestart:
http://www.change.org/pet...s-from-acessing-xbox-live
Hoe meer inschrijvingen des te eerder er iets mee gedaan kan worden.

Meer mensen met hetzelfde probleem?

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01
In mijn ervaring zijn alle Xbox bans achteraf terecht geweest. Weet je zeker dat er geen reden is? Anders kan je altijd nog naar de helpdesk bellen.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat Slurpgeit zegt. Al meerdere keren zien passeren dat mensen bij hoog en laag zweren dat ze onterecht gebanned zijn, waarna ze achteraf toch niet zo onschuldig blijken te zijn maar "gewoon om te proberen" eens een cheat of hack uitgevoerd hebben.

Op afgelopen PAX edities zijn er panels geweest met het xbox enforcement team waarbij ze duidelijk maakten dat ze nooit bans zullen uitdelen op basis van vermoedens, maar alleen wanneer er uitsluitend bewijs is.

[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 08-09-2011 10:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de helpdesk gebeld maar die weten het ook niet, de xbox wordt naar mijn idee ook niet door MS Nederland gebanned.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Niet heel flauw bedoelt, maar de meeste 13-15 jarigen zijn op XBL nogal schreeuwerig en beledigen constant mensen. Als er dan meermaals word gerapporteerd over hem kan het zijn dat hij een ban heeft gekregen hierdoor. Ik weet echter niet hoe uw zoon zich gedragen heeft op XBL.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

D4NG3R schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:59:
Ik weet echter niet hoe uw zoon zich gedragen heeft op XBL.
Voorbeeldig uiteraard :+
Maargoed, is idd wel vaak de reden. Maar wel prettig als ze dat ook even bevestigen.
Niet echt netjes van ze dat ze het zonder opgaaf van reden doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Armageddon_2k op 08-09-2011 11:01 ]

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
D4NG3R schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:59:
Niet heel flauw bedoelt, maar de meeste 13-15 jarigen zijn op XBL nogal schreeuwerig en beledigen constant mensen. Als er dan meermaals word gerapporteerd over hem kan het zijn dat hij een ban heeft gekregen hierdoor. Ik weet echter niet hoe uw zoon zich gedragen heeft op XBL.
Raar verhaal om dan de xbox te bannen en niet zijn account....
Of denk je dat in grote families iedereen een aparte xbox heeft?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Is het een xbox ban of een gamertag ban/suspension?

Nogal een verschil namelijk een xbox zelf zal alleen gebanned worden bij modden, een gamertag kan gebanned worden om verschillende redenen en ook de tijd kan verschillen, voor minor/first offenses kan het bijv om 3 dagen gaan tot permanent.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 08:24

nexhil

BAM!

als je een (misschien tijdelijke) account ban krijgt krijg je een mailtje van MS met de reden van de ban.

Ben vorig jaar 2 dagen gebanned geweest omdat ik het woord scroootuuuuum in mijn profiel had staan :/

Maargoed kreeg iig de reden van MS in de mail.

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 08-09-2011 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een console ban

De helpdesk hier in NL verbaasde zich erover dat er niet te vinden valt waarom dit is gebeurd.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 11:12 ]

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Toevallig niet met halo reach een cheat gebruikt door de savegame op een memory card aan te passen of iets dergelijks?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Console bans worden alleen opgelegd als er daadwerkelijk gecheat of gehacked is op het desbetreffende console. Ik zou even contact opzoeken met MS zodat het kan worden herzien of er eventueel een afspraak kan worden gemaakt om het console in te sturen als ze je echt niet geloven.

Houd er rekening mee: Ook het aanpassen van savegames of gamertags (Via bijv USB) is tegen de regels en kan je een consoleban opleveren.

Edit: het wil dus nog wel eens voorkomen dat MS foutief ziet dat het console gehacked is. Mij is dit ook overkomen, ik ben er toen mee terug gegaan naar de winkel en zij hebben hem voor mij naar MS gestuurd (Kreeg gelijk een nieuwe mee ter vervanging :D).

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 08-09-2011 11:18 ]

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Het is ook niet een tweedehands ofzo? Dan is 'ie misschien al eerder gemodificeerd geweest.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• nexhil

nexhil

BAM!

Of fifa pro speler gemod?

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Als hij er echt 100% zeker van is dat de xbox niet gemod is blijft er maar weinig over, dan schat ik de kans groot in dat er gekloot is met savegames.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

(Als niet Xbox gebruiker)

Kun je niet zien wanneer en hoelaat er savegame(s) zijn aangepast?

Aan de andere kant misschien heeft je zoon het niet gedaan maar een maat van hem die een keer op visite was.
Zou toch eens grondig met je zoon praten wat hij heeft uitgevoerd of heeft laten uitvoeren.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Topicstarter
Verderf schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:21:
Als hij er echt 100% zeker van is dat de xbox niet gemod is blijft er maar weinig over, dan schat ik de kans groot in dat er gekloot is met savegames.
Hoe kan je 'klooten' met savegames?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Savegames op een USB stickje zetten en deze in je PC steken. Zeer simpel en zeer makkelijk te vinden op google. (Termen als "How to edit your savegames xbox")

Verwijderd

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:26:
(Als niet Xbox gebruiker)

Kun je niet zien wanneer en hoelaat er savegame(s) zijn aangepast?

Aan de andere kant misschien heeft je zoon het niet gedaan maar een maat van hem die een keer op visite was.
Zou toch eens grondig met je zoon praten wat hij heeft uitgevoerd of heeft laten uitvoeren.
Als je xbox gebanned is kan je de files niet meer lezen op deze box.
Pas als de hd op een andere xbox zet kan je ze weer lezen.
Ik heb hem al meerdere keren doorgezaagd maar hij blijft volhouden :9

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En het zou ook nog boosten op bijvoorbeeld MW2 kunnen zijn geweest. (als u zoon dit spel natuurlijk heeft)
Er zijn belachelijk veel mensen die dat doen om een nuke te krijgen of om een hogere rank te krijgen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

DanielWW2 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:57:
En het zou ook nog boosten op bijvoorbeeld MW2 kunnen zijn geweest. (als u zoon dit spel natuurlijk heeft)
Er zijn belachelijk veel mensen die dat doen om een nuke te krijgen of om een hogere rank te krijgen.
ik zie het boosten niet echt als hacken. Dit is namelijk in game en dan ook nog maar met 1 spel. Als ze je daarom zouden bannen dat zou echt een schande zijn.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sc0rPi0N schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:59:
[...]

ik zie het boosten niet echt als hacken. Dit is namelijk in game en dan ook nog maar met 1 spel. Als ze je daarom zouden bannen dat zou echt een schande zijn.
Volgens mij krijg je er toch echt een console ban voor.
Het staat onder het kopje system tampering samen met echt hacken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:21

koelebobes

Wen BTC €100K

Er zijn deze week 100.000 mensen verbannen van xbox live omdat ze microsoft points hadden ontvangen via een glitch. Eerst mochten deze mensen ze houden. Daarna wou microsoft ze opeens terug. Ik weet het niet hoor maar voor een 13 jarige is het vrij onweerstaanbaar als ze de video op youtube hebben gezien. Ik denk ook dat . dit is wat er hier gebeurt is.

BTC €94.837,08

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Stom om daarvoor te bannen op Xbox Live, als ze dat eenmaal gedaan hebben dan is er absoluut geen reden meer om je Xbox niet te modden. Lijkt me zakelijk gezien slimmer om alleen bij een mod een complete ban op te leggen.
(en ook omdat je dus te maken hebt met gezinnen en kinderen die youtubefilmpjes zien, moet je niet te overtrokken reageren als ze een glitch misbruiken. Ok, die punten terugpakken en zeggen "niet meer doen" ofzo :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• _H_G_
  • Laatst online: 10-09 15:45
DanielWW2 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:01:
Volgens mij krijg je er toch echt een console ban voor.
Het staat onder het kopje system tampering samen met echt hacken.
Dat staat nergens. Voor boosten kan je geen console ban krijgen. Je moet daarvoor echt fraude voor (proberen te) plegen zoals console modden of onrechtmatig xbox live punten bemachtigen.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:16

marapuru

db.

_H_G_ schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:12:
[...]

Dat staat nergens. Voor boosten kan je geen console ban krijgen. Je moet daarvoor echt fraude voor (proberen te) plegen zoals console modden of onrechtmatig xbox live punten bemachtigen.
Een 'bug' misbruiken die in een game zit kan inderdaad nooit een reden zijn voor een ban. Als Microsoft daarvoor bans uitdeelt kan ik me voorstellen dat mensen hierover hun teleurstelling en frustratie uiten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij speelt voornamelijk Black Ops en GTA 4.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:16

marapuru

db.

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:14:
Hij speelt voornamelijk Black Ops en GTA 4.
En hij is 13? Volgens mij staat er een hele mooie PEGI rating op die games ;)

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:55
Volgens mij doet dat er niet toe.

De reden van de ban zal ongetwijfeld gegrond zijn, daar ze niet willekeurig zullen bannen. Om uitleg vragen kan, maar volledige transparantie zal er niet zijn. Aangezien ze waarschijnlijk na deze banwave platgebeld/gemaild zullen worden.

Gaude et aude

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

mrmali schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:15:
[...]

Misschien speelt MS wel voor ouder aangezien zijn ouders niets uit doen op de PEGI :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mrmali schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:15:
[...]

Doet er niet toe, als je een live mail gebruikt welke ingesteld staat als 18 jaar of ouder gebeurt er niks. Mocht MS er toch achterkomen oid word hooguit het account ingesteld op <18.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
koelebobes schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:02:
Er zijn deze week 100.000 mensen verbannen van xbox live omdat ze microsoft points hadden ontvangen via een glitch. Eerst mochten deze mensen ze houden. Daarna wou microsoft ze opeens terug. Ik weet het niet hoor maar voor een 13 jarige is het vrij onweerstaanbaar als ze de video op youtube hebben gezien. Ik denk ook dat . dit is wat er hier gebeurt is.
Ware het niet dat de console geband is en niet het Xbox Live-account.

En van wat ik van dit topic begrijp zijn dat twee verschillende dingen. Als je je onbehoorlijk gedraagt of valsspeelt dan krijg je een Xbox Live-ban, als je de console mod, dan krijg je een console-ban. Toch?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Cum Grano Salis schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:17:
Volgens mij doet dat er niet toe.

De reden van de ban zal ongetwijfeld gegrond zijn, daar ze niet willekeurig zullen bannen. Om uitleg vragen kan, maar volledige transparantie zal er niet zijn. Aangezien ze waarschijnlijk na deze banwave platgebeld/gemaild zullen worden.
Als de ban terecht is dan zal je mij niet horen. MS moet toch kunnen aangeven waarom de ban.
Xbox niet gemod, gamertag niet ge-edit niet gecheat.
Wat dan wel? Ik heb het idee dat ze deze keer iets minder nauwkeurig zijn geweest met bannen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Even paar vraagjes die ik zo 123 niet vind (of ik lees er overheen of het staat er nog niet)

- Heb je het ook met een ander account geprobeerd? Zo ja, wat gebeurd er?
- Hoe weet je zo zeker dat de xbox gebanned is? Foutcode opgezocht? Bevestigt MS het wel en hebben ze alleen de reden niet?
- "hij heeft een jaar gespeeld op Xbox live." Niet gewoon zijn live abbo verlopen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hou er rekening mee dat je gebanned kan worden voor iets wat zich misschien al een half jaar geleden heeft afgespeeld.
Verder zal het gros van de 13 jarigen als je aan ze vraagt of ze iets illegaals gedaan hebben waardoor ze gebanned zouden kunnen worden zeggen dat ze van niets weten ongeacht of ze wel of niet iets gedaan hebben.

Als je op live in probeert te loggen, welke melding komt er dan? Er zijn verschillende meldingen met verschillende betekenissen. Een console ban wordt niet zomaar gegeven. Cheaten in een game zal een tijdelijke of permanente ban op je live account opleveren, maar niet op je console. Modificeren (zowel hard als softwarematig) levert wel een console ban op.
Weet je zeker dat de console niet ongebouwd is en nooit is geweest? Haal het frontje er eens af en kijk eens of de MS garantiezegel nog in tact is. Zo niet, dan is de kans groot dat de console open is geweest en omgebouwd is of is geweest. Ooit een keer de DVD drive laten vervangen door een reparatie shop? Als ze dat niet juist hebben gedaan (zelfde type drive) dan kan dat ook een ban opleveren.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
L1nt schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:41:
Even paar vraagjes die ik zo 123 niet vind (of ik lees er overheen of het staat er nog niet)

- Heb je het ook met een ander account geprobeerd? Zo ja, wat gebeurd er?
- Hoe weet je zo zeker dat de xbox gebanned is? Foutcode opgezocht? Bevestigt MS het wel en hebben ze alleen de reden niet?
- "hij heeft een jaar gespeeld op Xbox live." Niet gewoon zijn live abbo verlopen?
- Nee we hebben het niet met een ander account geprobeert.
- Als je inlogd op Xbox-live krijg je de volgende melding: “This console has been banned for violations of the Terms of Use. To protect the Xbox LIVE service and its members, Microsoft does not provide details about console bans. There is no recourse for Terms of Use violations.”
- We hebben zijn Xbox live account verlengd met een jaar.

Verwijderd

@chiljon
Al de reactie van e-vix gevolgd?

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:40:
[...]

Als de ban terecht is dan zal je mij niet horen. MS moet toch kunnen aangeven waarom de ban.
Xbox niet gemod, gamertag niet ge-edit niet gecheat.
Wat dan wel? Ik heb het idee dat ze deze keer iets minder nauwkeurig zijn geweest met bannen.
Weet je zeker dat je zoon lief is geweest op xbox ? ;)

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
blijf er wel bij dat Microsoft ook wel erg snel banned, zo heb ik bij mijn Xbox 360 Premium (Die had ik al sinds launch day) 2 jaar geleden de behuizing gemod voor betere koeling (Extra interne fan, nieuw koelpasta, etc...), echter omdat ik de fan heb gevoed via de usbpoort is mijn xbox toen ook gebanned.

Is er niet toevallig een externe koeling op de Xbox 360 aangesloten die via de usbpoort wordt gevoed? MS wil dit namelijk ook nog wel eens zien als een "illegale modificatie" aan de 360. MS kan namelijk zien of er ergens in de 360 een andere voltage waarde rond zwerft dan de bedoeling is.

Maar een hardware ban zal niks te maken hebben of zoonlief wel of niet "lief is geweest" op Xbox Live, want dan zou het alleen een Live account ban betreffen.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
WTF, een consoleban door extra koeling op je XBox aan te sluiten via USB? Waarom zitten die USB poorten er überhaubt op?

Ik vraag me af of dit überhaubt wel rechtsgeldig is in Nederland.

• nexhil

nexhil

BAM!

Ijsklont schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:27:
blijf er wel bij dat Microsoft ook wel erg snel banned, zo heb ik bij mijn Xbox 360 Premium (Die had ik al sinds launch day) 2 jaar geleden de behuizing gemod voor betere koeling (Extra interne fan, nieuw koelpasta, etc...), echter omdat ik de fan heb gevoed via de usbpoort is mijn xbox toen ook gebanned.

Is er niet toevallig een externe koeling op de Xbox 360 aangesloten die via de usbpoort wordt gevoed? MS wil dit namelijk ook nog wel eens zien als een "illegale modificatie" aan de 360. MS kan namelijk zien of er ergens in de 360 een andere voltage waarde rond zwerft dan de bedoeling is.

Maar een hardware ban zal niks te maken hebben of zoonlief wel of niet "lief is geweest" op Xbox Live, want dan zou het alleen een Live account ban betreffen.
Ik heb ook wel eens mijn 360 optisch gemod met verlichting en fans, maar het heeft mij nooit een ban opgeleverd. Het zou ook niet te meten zijn voor MS, want als ik een externe HD zonder voeding op de USB aansluit dan zou dat dus ook als een mod gezien kunnen worden als ze naar het stroom verbruik kijken.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Sinned123 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:02:
[...]

Raar verhaal om dan de xbox te bannen en niet zijn account....
Of denk je dat in grote families iedereen een aparte xbox heeft?
Niks raars aan zo'n geval koop je al voor een euro of 75 tegenwoordig.
Maar ja veelzijdig taalgebruik is ban.

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:42:
Hou er rekening mee dat je gebanned kan worden voor iets wat zich misschien al een half jaar geleden heeft afgespeeld.
Verder zal het gros van de 13 jarigen als je aan ze vraagt of ze iets illegaals gedaan hebben waardoor ze gebanned zouden kunnen worden zeggen dat ze van niets weten ongeacht of ze wel of niet iets gedaan hebben.

Als je op live in probeert te loggen, welke melding komt er dan? Er zijn verschillende meldingen met verschillende betekenissen. Een console ban wordt niet zomaar gegeven. Cheaten in een game zal een tijdelijke of permanente ban op je live account opleveren, maar niet op je console. Modificeren (zowel hard als softwarematig) levert wel een console ban op.
Weet je zeker dat de console niet ongebouwd is en nooit is geweest? Haal het frontje er eens af en kijk eens of de MS garantiezegel nog in tact is. Zo niet, dan is de kans groot dat de console open is geweest en omgebouwd is of is geweest. Ooit een keer de DVD drive laten vervangen door een reparatie shop? Als ze dat niet juist hebben gedaan (zelfde type drive) dan kan dat ook een ban opleveren.
Geen usb powered fans aangesloten

Dit is de enige melding:
“This console has been banned for violations of the Terms of Use. To protect the Xbox LIVE service and its members, Microsoft does not provide details about console bans. There is no recourse for Terms of Use violations.”
Ja de zegel zit nog onbeschadigd op.

• Ijsklont
  • Laatst online: 12-09 11:35
nexhil schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:06:
[...]

Ik heb ook wel eens mijn 360 optisch gemod met verlichting en fans, maar het heeft mij nooit een ban opgeleverd. Het zou ook niet te meten zijn voor MS, want als ik een externe HD zonder voeding op de USB aansluit dan zou dat dus ook als een mod gezien kunnen worden als ze naar het stroom verbruik kijken.
Nou ik had de fans aan de usbpoort gesoldeerd (aan de binnenkant van de poort dus) zodat de poort voor andere dingen nog wel te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roerbakeitje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 13:48
De nieuwste 'ban wave' was voor mensen die gebruik maakte van iets dat heet 'no-jtag'. Daarmee kan je illegaal dlc spelen zonder dat je een gemodificeerde xbox nodig heb (een standaard xbox is voldoende). Microsoft heeft onlangs ook gezegd dat ze mensen gebanned hadden die illegaal gebruik maakte van content afkomstig van de xbox live marketplace. Ook hebben veel nojtag gebruikers bans gerapporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Je zoon liegt, hij heeft ongetwijfeld iets gedaan in het afgelopen jaar, MS heeft zogenaamde ban waves 1 of 2 keer per jaar ofzo ? En als je gemarkeerd bent voor een ban ben je de volgende ban wave aan de beurt.

Of MS heeft je zoon gebanned zonder reden, dit lijkt mij echter zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Dylan93 schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:27:
Je zoon liegt, hij heeft ongetwijfeld iets gedaan in het afgelopen jaar, MS heeft zogenaamde ban waves 1 of 2 keer per jaar ofzo ? En als je gemarkeerd bent voor een ban ben je de volgende ban wave aan de beurt.

Of MS heeft je zoon gebanned zonder reden, dit lijkt mij echter zeer onwaarschijnlijk.
zonder reden is nogal onwaarschijnlijk (het kost je toch een klant).
per ongeluk zou best nog kunnen.

Als ik de kansen zou moeten gokken is het echter
5% per ongeluk
10% onterecht
85% volkomen terecht.

Zeker voor 13 jarigen is de verleiding groot om een cheat "uit te proberen"

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Roerbakeitje schreef op zondag 11 september 2011 @ 03:37:
De nieuwste 'ban wave' was voor mensen die gebruik maakte van iets dat heet 'no-jtag'. Daarmee kan je illegaal dlc spelen zonder dat je een gemodificeerde xbox nodig heb (een standaard xbox is voldoende).
Zou wel heel raar zijn wil je hiervoor gebanned worden. De beveiliging van de xbox marketplace is schijnbaar dusdanig slecht, dat je zelfs met een ongemodificeerde xbox die spullen kan downloaden en spelen.
En als klant ben je daar vervolgens de dupe van? :?

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
CptChaos schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:02:
[...]
Zou wel heel raar zijn wil je hiervoor gebanned worden. De beveiliging van de xbox marketplace is schijnbaar dusdanig slecht, dat je zelfs met een ongemodificeerde xbox die spullen kan downloaden en spelen.
En als klant ben je daar vervolgens de dupe van? :?
Nee, hij bedoeld dat de Xbox niet hardware matig veranderd hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:02:
[...]
En als misbruik van beveiligingsproblemen makende klant ben je daar vervolgens de dupe van _/-\o_
Fixed that for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit wel de zeldzame situatie is dat een 13jarige knul die gebanned is wel onschuldig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Leuk, dat bijdehandte gedoe, maar dat rechtvaardigd alsnog de security hole niet die bij de marketplace dan zelf aanwezig is... :') Zie het als inbreken met de deur open, hoe wil je dan de inbreker straffen voor zijn daad? :?

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

CptChaos schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:59:
[...]
Leuk, dat bijdehandte gedoe, maar dat rechtvaardigd alsnog de security hole niet die bij de marketplace dan zelf aanwezig is... :') Zie het als inbreken met de deur open, hoe wil je dan de inbreker straffen voor zijn daad? :?
Het is en blijft inbreken, je mag hem ervoor straffen ook.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
[...]
Is dit serieus bedoeld? Iets met normen en waarden?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Cum Grano Salis schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:19:
[...]

Is dit serieus bedoeld? Iets met normen en waarden?
Normen en waarden zijn geen wetten en regels en dus niet strafbaar (Al is binnenlopen bij een vreemde waarvan je geen toestemming hebt gekregen wel verboden bij de wet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Gedragsregels waarin men zich dient te houden......
Wettelijke normen.........

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Dit hebben we recent meegemaakt in Nederland. Er liggen honderden euro's op straat, maar het geld oppikken en houden is illegaal. (BRON). Ik vergelijk dit met hacken. Iets hacken en vervolgens naar de webmaster gaan en zeggen "Je website is lek op punt abcd" zonder info buit te maken is legaal. Dezelfde website hacken en de hele MYSql database op je hdd zetten en houden is illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Wat een grap, gamemakers maken cheat functionaliteit in een game en vervolgens zit MS ( :O )de Xboxen te bannen! 8)7
Dat is nog een makkelijk geld verdienen.

Ik zou hem gewoon terugsturen laat hun maar eens bewijzen dat die gemod is!

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 11-09-2011 21:48 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

kiwie2 schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:42:
Wat een grap, gamemakers maken cheat functionaliteit in een game en vervolgens zit knipde Xboxen te bannen! 8)7
Hierom word je ook niet banned? Met cheaten bedoelen wij het gebruiken van een hack of software modificatie..

[ Voor 2% gewijzigd door PWM op 11-09-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

D4NG3R schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:24:
[...]

Normen en waarden zijn geen wetten en regels en dus niet strafbaar (Al is binnenlopen bij een vreemde waarvan je geen toestemming hebt gekregen wel verboden bij de wet).
Er is ook zoiets als redelijkheid en billijkheid, en gewoonterecht.
Zie anders ook een arrest als Lindenbaum vs. Cohen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflexus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
[...]
Bij een winkel is de deur ook open. Dat betekent nog niet dat ik van alles zonder betalen mag mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Inflexus schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:52:
Bij een winkel is de deur ook open. Dat betekent nog niet dat ik van alles zonder betalen mag mee nemen.
Klopt, maar zij hebben wél beveilingspoortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
CptChaos schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:54:
[...]
Niet relevant. Al hebben ze geen beveiligingspoortjes en staat de deur openstaan, dan mag je niet iets meenemen. Dat dit nog uitgelegd moet worden baart me wel zorgen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie is nou bijdehandt? Degene die snapt wat diefstal is of degene die doet alsof hij alles mag nemen wat makkelijk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:59:
Wie is nou bijdehandt? Degene die snapt wat diefstal is of degene die doet alsof hij alles mag nemen wat makkelijk gaat?
Ho even, ik zeg niet dat het mag "omdat het kan". Ik vind wel dat MS niet het recht heeft (in zulke gevallen!) een gebruiker te verbannen, omdat diegene op ongeoorloofde wijze een DLC heeft weten te bemachtigen. MS kan ook het gat dichten en daarna de DLC bij die users verwijderen, simple as that en was het blijven opgelost, voor iedereen. MS heeft daar veel meer aan, omdat het anders een kat en muis spelletje blijft (en dus tijd en geld). ;)

Over de real life vergelijking, heb ik nog even een andere: stel er worden fietsen uit een schuur gejat waarvan de deur wel dicht, maar niet op slot zit. Vervelend en natuurlijk "Ohhh!!!111 dat mag niet", maar de politie en verzekering doen er ook niets mee en schuiven het af "Had je de deur van de schuur maar op slot moeten doen...". Maar nu het een (digitale) winkelier betreft, ligt dat opeens anders? :? Yeah right... ;)

En ja, dat gebeurd!

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:28:
[...]
Ho even, ik zeg niet dat het mag "omdat het kan". Ik vind wel dat MS niet het recht heeft (in zulke gevallen!) een gebruiker te verbannen, omdat diegene op ongeoorloofde wijze een DLC heeft weten te bemachtigen. MS kan ook het gat dichten en daarna de DLC bij die users verwijderen, simple as that en was het blijven opgelost, voor iedereen. MS heeft daar veel meer aan, omdat het anders een kat en muis spelletje blijft (en dus tijd en geld). ;)

Over de real life vergelijking, heb ik nog even een andere: stel er worden fietsen uit een schuur gejat waarvan de deur wel dicht, maar niet op slot zit. Vervelend en natuurlijk "Ohhh!!!111 dat mag niet", maar de politie en verzekering doen er ook niets mee en schuiven het af "Had je de deur van de schuur maar op slot moeten doen...". Maar nu het een (digitale) winkelier betreft, ligt dat opeens anders? :? Yeah right... ;)

En ja, dat gebeurd!
Onzin tot en met. Wie jat wordt gestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pinata schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:58:
Niet relevant. Al hebben ze geen beveiligingspoortjes en staat de deur openstaan, dan mag je niet iets meenemen. Dat dit nog uitgelegd moet worden baart me wel zorgen... 8)7
Om hier toch nog op in te gaan: natuurlijk is het relevant, waarom zouden winkels anders zulke poortjes of niet zichtbaardere beveiliging toepassen? :? Die poortjes en andere beveiligingsmaatregelen zijn er niet alleen voor de veiligheid van de medewerkers in die winkels hoor. ;)
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:32:
Onzin tot en met. Wie jat wordt gestraft.
Laat maar een praktijk voorbeeld zien dan... Die van mij is dat namelijk wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In section 14 kan je aan het ban team vragen waarom je bent gebanned, ik heb 3x gevraagd om een reden waarom maar tot nu toe helemaal niets.
Ik mis een link naar je daadwerkelijke vraag op dat forum of heb ik er overheen gelezen? Misschien dat ze het inmiddels al beantwoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:34:
[...]
Nee hoor. Er zijn zat verzekeraars die fietsen die in de tuin staan, met slot, gewoon in verzekering hebben. Ook doet de politie er wel aan. In zo ver als dat ze uberhaupt iets doen aan inbraaken. Of je een slot forceer tof niet heeft niets met diefstal te maken. Net zo min of dat je verzekeraar uitkeert er iets mee te maken heeft. Zoals ik zei; je vergelijking is gewoon onzin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
CptChaos schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:34:
[...]
Om hier toch nog op in te gaan: natuurlijk is het relevant, waarom zouden winkels anders zulke poortjes of niet zichtbaardere beveiliging toepassen? :? Die poortjes en andere beveiligingsmaatregelen zijn er niet alleen voor de veiligheid van de medewerkers in die winkels hoor. ;)
[...]
Ik weet niet waar je met je hoofd zit als je hier een praktijk voorbeeld van wilt. Als jij je voordeur open laat staan terwijl je in dezelfde schuur bezig bent om je band te plakken, ik loop onder tussen je huis binnen en met je tv onder mijn arm loop ik de straat weer uit.
Gaat de verzekering dat betalen? Dat heeft niets te maken of het strafbaar is dat ik met je tv onder mijn arm de straat uit loopt. Als de politie me 5 min later aanhoud ben ik even strafbaar als dat ik je slot van je voordeur heb gekraakt. Maakt niet uit of je een raam of deur laat openstaan, dat geeft je geen vrij brief om er misbruik van te maken.
Je hebt gelijk als je zegt, stom van mezelf. had ik de voordeur niet open laten staan, had ik mijn tv nog. Dat heeft niets te maken of het wel/niet mag.

Stom van microsoft dat zijn zoon waarschijnlijk heeft kunnen gebruikmaken van een bepaalde hack op een of andere manier. Aan de andere kant wist zijn zoon dondersgoed dat wat hij aan het doen was, geen normale praktijk was. (ervanuit gaand dat dat de reden is waarom de xbox gelocked is.)

Ik heb een bloedhekel aan cheaters, dat doe je maar singleplayer waar andere geen last van je hebben. (dat geld ook voor archievements bijelkaar cheaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

@TS ga eens goed met je zoon praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:39:
Nee hoor. Er zijn zat verzekeraars die fietsen die in de tuin staan, met slot, gewoon in verzekering hebben.
Mijn fiets zit ook in de verzekering, maar dat wil niet zeggen dat áls de fiets gestolen wordt ook daadwerkelijk vergoed wordt. Dat gebeurd alléén als ik het aantal fietsleutels kan laten zien aan de maatschappij die ook zij geregistreerd hebben staan met uiteraard de registratienummers van de sleutels. Anders is fraude wel érg makkelijk hé ;)
Ook doet de politie er wel aan. In zo ver als dat ze uberhaupt iets doen aan inbraken. Of je een slot forceer tof niet heeft niets met diefstal te maken. Net zo min of dat je verzekeraar uitkeert er iets mee te maken heeft. Zoals ik zei; je vergelijking is gewoon onzin :P
Nope, de mensen die het overkwamen hebben aangifte gedaan, maar de politie kon niets doen, omdat het slot niet geforceerd open was gemaakt en dus geen bewijs is van inbraak (en daardoor dus ook verder geen andere aanknopingspunten).

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
[...]

En ja, dat gebeurd!
Strafrecht en civielrecht zijn twee verschillende dingen en dus moeilijk te vergelijken. Bottomline is dat aanbieders van online diensten, zoals Microsoft, gebruiksvoorwaarden hebben en overtreding van die voorwaarden kan een ban opleveren. Dat kan en dat mag, want de hoofdregel is dat het partijen vrijstaat de inhoud van hun rechtsverhoudingen te bepalen, waarbij de grenzen enerzijds ligt waar er strijd is met de openbare orde, goede zeden of dwingendrechtelijke bepalingen en anderzijds waar de redelijkheid en billijkheid de overeenkomst beperken of aanvullen.

Ben je ervan overtuigd dat die ban niet gerechtvaardigd is, dan kun je tegen de aanbieder een proces beginnen, waarin je nakoming van de overeenkomst eist.

Maar het vergelijk met diefstal of andere strafbare feiten is een zinloze exercitie.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

CptChaos schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:48:
Nope, de mensen die het overkwamen hebben aangifte gedaan, maar de politie kon niets doen, omdat het slot niet geforceerd open was gemaakt en dus geen bewijs is van inbraak (en daardoor dus ook verder geen andere aanknopingspunten).
Microsoft heeft bewijs van inbraak. Sterker nog, ze weten wie de dader is.
CptChaos schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:54:
Jij haalt je tomaten bij een groentenjuwelier?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers is echt HET forum waar iedereen meent allerlei vage vergelijkingen te moeten weerleggen met nog vagere vergelijkingen. En wat schiet je ermee op? Dude heeft waarschijnlijk een exploit gebruikt, groep A vindt dat ok en groep B niet, en verder ga je hier helemaal niet uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://xkcd.com/386/

Dit kwam bij me op toen ik nadacht over mijn posts in dit topic. Excuses mensen. Ga weer verder met op Xbox Live spelen. Dat mag ik namelijk omdat ik niet jat van Microsoft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflexus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
[...]

En ja, dat gebeurd!
Wat een kromme vergelijking zeg. Wat heeft de verzekering nou met dit verhaal te maken?
Het gaat erom dat als diegene die de fietsen gejat heeft gepakt wordt de politie echt niet tegen hem zegt: ach hou maar, de deur zat toch niet op slot.
Dit is eigenlijk wat jij zegt, spullen mag je best wel stelen als het makkelijk te doen is. Zorgwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:58
Inflexus schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:51:
[...]

Wat een kromme vergelijking zeg. Wat heeft de verzekering nou met dit verhaal te maken?
Het gaat erom dat als diegene die de fietsen gejat heeft gepakt wordt de politie echt niet tegen hem zegt: ach hou maar, de deur zat toch niet op slot.
Dit is eigenlijk wat jij zegt, spullen mag je best wel stelen als het makkelijk te doen is. Zorgwekkend.
Het slaat nergens op, tegenwoordig is er een grote groep mensen die denkt: als het niet verboden is, dan doen we het gewoon, beter bekent als: because you can, you should. En daar worden vaker de normen en waarden mee overschreden van wat nog normaal is.

Ik durf te wedden dat TS's zoon een keer kwaad is geworden of iemand is kwaad geworden op hem en heeft MS erbij gehaald. En dat is misschien al een tijdje geleden, dus is het niet 123 te achterhalen waarom. Wat ik wel raar vind is dat er geen rede is opgegeven.

Maar als ik jou was zou ik eens alle terms of agreement en onzin eens doorlezen. En daarna met je zoon praten, want ze zullen je niet zonder reden bannen. Ook zou ik even nagaan of GTA IV wel zo'n goed spel is voor een 13 jarige. Then again, Nederlandse jeugd word al rot gemaakt met zenders als MTV, TMF, etc. dus of het allemaal nog te redden valt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 00:33
Heb zelf geen xbox en wellicht gaat dit wat te ver maar misschien is het een idee om youtube's site history eens te controleren, als hij gebruikt heeft gemaakt van die xbox-point thingy hack die betrekking had op de recente ban-wave is het wellicht daar te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

F1xxer schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:58:
[...]

Het slaat nergens op, tegenwoordig is er een grote groep mensen die denkt: als het niet verboden is, dan doen we het gewoon, beter bekent als: because you can, you should. En daar worden vaker de normen en waarden mee overschreden van wat nog normaal is.

Ik durf te wedden dat TS's zoon een keer kwaad is geworden of iemand is kwaad geworden op hem en heeft MS erbij gehaald. En dat is misschien al een tijdje geleden, dus is het niet 123 te achterhalen waarom. Wat ik wel raar vind is dat er geen rede is opgegeven.

Maar als ik jou was zou ik eens alle terms of agreement en onzin eens doorlezen. En daarna met je zoon praten, want ze zullen je niet zonder reden bannen. Ook zou ik even nagaan of GTA IV wel zo'n goed spel is voor een 13 jarige. Then again, Nederlandse jeugd word al rot gemaakt met zenders als MTV, TMF, etc. dus of het allemaal nog te redden valt... :'(
"GTA IV wel zo'n goed spel is voor een 13 jarige"

Kom op zeg, die PEGI dingen zijn alleen advies. Boehoeh als je in een game iemand kan neerschieten, maar ondertussen vind iedereen het prima als 10-jarigen bijvoorbeeld boeken lezen waar in, in detail wordt beschreven, hoe iemand vermoord wordt.

Ik speelde al toen ik 7 ofzo was GTA, maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Uniciteit schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:42:
[...]

"GTA IV wel zo'n goed spel is voor een 13 jarige"

Kom op zeg, die PEGI dingen zijn alleen advies. Boehoeh als je in een game iemand kan neerschieten, maar ondertussen vind iedereen het prima als 10-jarigen bijvoorbeeld boeken lezen waar in, in detail wordt beschreven, hoe iemand vermoord wordt.

Ik speelde al toen ik 7 ofzo was GTA, maakt niks uit.
In welke boeken voor 10-jarigen wordt er uitgebreid en in detail verteld hoe iemand vermoord word dan?
Voorbeelden graag.

Daarnaast vind ik dat je als ouder best mag kijken naar de PEGI keuring. Het zal echter per kind verschillen hoe ze er op reageren.

Ik ken iemand van een jaar of 8 die al heel fel reageert op een simpel tankspelletje op de Wii. Het houdt dus wel in dat ik straks, zodra ik ga samenwonen, mijn xbox ga vergrendelen zodat hij niet stiekem een Gears of War of soortgelijk spel erin kan stoppen, mocht hij een keer op mijn xbox spelen.

Dat jij als 7-jarige geen last had van GTA zegt iets over jou en helemaal niks over elke 7-jarige.
Mijn kinderen komen tenminste straks niet in de buurt van zulke spellen tot ik zeker weet dat ze het verschil tussen spel en werkelijkheid kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Lichtelijk offtopic, betrekking op de post boven mij. Bij een boek wordt er geen duidelijk beeld geschetst, terwijl bij een game dit veelal zeer uitgebreid wordt weergeven.<er wordt niets aan de verbeelding over gelaten>

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

L1nt schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:52:
[...]

In welke boeken voor 10-jarigen wordt er uitgebreid en in detail verteld hoe iemand vermoord word dan?
Voorbeelden graag.

Daarnaast vind ik dat je als ouder best mag kijken naar de PEGI keuring. Het zal echter per kind verschillen hoe ze er op reageren.

Ik ken iemand van een jaar of 8 die al heel fel reageert op een simpel tankspelletje op de Wii. Het houdt dus wel in dat ik straks, zodra ik ga samenwonen, mijn xbox ga vergrendelen zodat hij niet stiekem een Gears of War of soortgelijk spel erin kan stoppen, mocht hij een keer op mijn xbox spelen.

Dat jij als 7-jarige geen last had van GTA zegt iets over jou en helemaal niks over elke 7-jarige.
Mijn kinderen komen tenminste straks niet in de buurt van zulke spellen tot ik zeker weet dat ze het verschil tussen spel en werkelijkheid kennen.
Het hoeft niet een boek voor een 10-jarige te zijn. Er zijn genoeg boeken die iedereen kan lezen, maar waarin wel gemoord wordt etc.

Je mag als ouder best kijken naar de PEGI keuring, maar er zijn ook ouders die er heel serieus mee omgaan: een 11-jarige wil een spel met PEGI advies 12+, en dat mag niet ook al is hij al over een maand jarig. Het is niet alsof die 11-jarige dan op zijn verjaardag opeens de wereld heel anders ziet.

Het ligt inderdaad aan de ouders of zo'n spel wel of niet 'mag'. Echter vind ik wel dat je dan wel wat fout hebt gedaan als ouder, als je een 10-jarige niet het verschil tussen echt en nep hebt kunnen aanleren en dat je daarom maar zo veel mogelijk alles probeert te blokkeren. Tevens wordt alles interessanter als het niet mag.

Dus als jouw kind dadelijk 11 is? Ga je het limiet van PEGI zetten op enkel 3+ en 7+ games? En een week later zodra hij 12 is, zet je 'm pas op 12+ games? En als 15 is mag-ie geen 16+ spel (al weet hij/zij dan vast wel hoe ze die adviezen kunnen faken of uitzetten)? Die PEGI classificaties zijn adviezen. Er zijn echt ouders die gewoon wachten tot op de dag dat iemand 3, 7, 12 of 16 wordt terwijl dat helemaal niet nodig is. Er zijn ook '12+ games', die 16+ of 18+ hebben gekregen omdat er één scene in zat waarin bijvoorbeeld iemand werd vermoord.
Cum Grano Salis schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:05:
Lichtelijk offtopic, betrekking op de post boven mij. Bij een boek wordt er geen duidelijk beeld geschetst, terwijl bij een game dit veelal zeer uitgebreid wordt weergeven.<er wordt niets aan de verbeelding over gelaten>
Dit is juist veel gevaarlijker. Bij een game is het zoals het is. Als je de verbeelding z'n gang laat gaan, kunnen er veel ergere dingen bedacht worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Uniciteit op 12-09-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:19
Hoe oud is de Xbox?
Is ie jonger dan 2 jaar? zou ik terug gaan naar de winkel en een andere vragen.
Als jij 100% zeker weet dat er niet mee getinkerd is.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Console bans kunnen niet eens worden teruggedraaid, dus als je er zo zeker van bent dat er niets is gebeurd zal je off-line dingen moeten ondernemen. x-box terugsturen enzo. Ga naar de winkel waar je hem gekocht hebt en ze helpen je hopelijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Modbreak:Kan de discussie over ratings ergens anders voorgezet worden? In de De Gamelounge bijv. maar niet hier, het is namelijk totaal offtopic.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:00:
Hoe oud is de Xbox?
Is ie jonger dan 2 jaar? zou ik terug gaan naar de winkel en een andere vragen.
Als jij 100% zeker weet dat er niet mee getinkerd is.
Zo simpel werkt dat niet.

1. 2 jaar is geen harde richtlijn in NL. Je krijgt dan "verwachte levensduur".
2. Na 6 maanden moet TS aantonen dat de problemen niet het gevolg zijn van zijn handelen maar iets wat als gebrek of fout al vanaf het begin aan aanwezig was.

100% dat dit komt, al dan niet indirect door TS zijn toedoen. Als hij de Xbox nooit had gebruikt was deze ook niet gebanned geweest.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Doet me denken aan die thread "My son was banned from XBox Live but he didn't do anything" en dan die response "Your son was exposing himself to other players on UNO.", briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Laatst online: 23-07 20:06
Willybubba schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:20:
Het is ook niet een tweedehands ofzo? Dan is 'ie misschien al eerder gemodificeerd geweest.
Had ik ook al in gedachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:23
Jongens, niet off-topic gaan. De hele discussie over de beveiligingspoortjes en alles...

Het is nu het geval dat er niet gestolen en bestraft is, of welke leuke variant jullie erop maken, maar dat er bestraft is zonder diefstal... En dat kan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:58
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:38:
De Xbox van mijn 13 jarige zoon is gebanned, hij heeft een jaar gespeeld op Xbox live.
Xbox is niet gemodifiseerd!
Ik lees op forums dat veel meer xbox users gebanned zijn zonder dat er een reden voor is.
Probleem is dat MS xbox team geen reactie geeft.
Bellen of mailen met MS heeft geen enkele zin, de mensen die de mail of telefoon beantwoorden kunnen me niet vertellen waarom de xbox is gebanned.

Op het Xbox dit forum kan je een reactie plaatsen:
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/f/7.aspx
Hier zie dat meer consoles zijn gebanned zonder reden van opgaaf.

Er is ook een petitie gestart:
http://www.change.org/pet...s-from-acessing-xbox-live
Hoe meer inschrijvingen des te eerder er iets mee gedaan kan worden.

Meer mensen met hetzelfde probleem?
Ownd 8) 13 jarige zegt al meestal genoeg, een 18+ game spelen en dan ruige taal en mensen beledigen. Of niet kunnen winnen en dan savegames modden.

Was jij op die leeftijd eerlijk tegen je vader meestal? Nee heh :p Zo zal het nu ook wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Maar? Is er al update van de TS? Want daar ben ik namelijk wel gruwelijk benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:33:
http://xkcd.com/386/

Dit kwam bij me op toen ik nadacht over mijn posts in dit topic. Excuses mensen. Ga weer verder met op Xbox Live spelen. Dat mag ik namelijk omdat ik niet jat van Microsoft. :P
Ahhh heerlijk :D

Ik neig toch ook naar 'zoon vertelt niet alles'...
Vooral als het iets geweest kan zijn van een half jaar geleden.

En idd, een update van de TS ben ik ook wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Laatst online: 10-09 15:45
Cyclonic schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:09:
Ownd 8) 13 jarige zegt al meestal genoeg, een 18+ game spelen en dan ruige taal en mensen beledigen. Of niet kunnen winnen en dan savegames modden.

Was jij op die leeftijd eerlijk tegen je vader meestal? Nee heh :p Zo zal het nu ook wel zijn.
Ownd? Fijne reactie.. Hij zit nu wel met een Xbox die zo goed als niks meer waard is. Een beetje sympathie zou niet misplaatst zijn. Als je goedwillend een Xbox en games koopt voor je kinderen, dan zou het toch raar zijn als je zulke consequenties kan verwachten, toch? Zeker gezien de eenvoudigheid van eerder genoeg Live fraude. Als dat de situatie is, dan is er toch iets mis met de console wereld.

Je kan wellicht de kosten zien als onderdeel van het opvoeden, maar het lijkt me ook een erg slechte zaak van Microsoft. Zal TS het accepteren en een nieuwe Xbox voor z'n zoon kopen? Denk het niet. Het is natuurlijk geen eenvoudig probleem voor MS, maar om zonder opgave van reden te gaan mass-bannen lijkt me ook niet passen in de eerder genoemde "redelijkheid". Als het die Live fraude betreft, dan was een Account ban met opgave van reden wat meer redelijk geweest imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:58
_H_G_ schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:06:
[...]

Ownd? Fijne reactie.. Hij zit nu wel met een Xbox die zo goed als niks meer waard is. Een beetje sympathie zou niet misplaatst zijn. Als je goedwillend een Xbox en games koopt voor je kinderen, dan zou het toch raar zijn als je zulke consequenties kan verwachten, toch? Zeker gezien de eenvoudigheid van eerder genoeg Live fraude. Als dat de situatie is, dan is er toch iets mis met de console wereld.

Je kan wellicht de kosten zien als onderdeel van het opvoeden, maar het lijkt me ook een erg slechte zaak van Microsoft. Zal TS het accepteren en een nieuwe Xbox voor z'n zoon kopen? Denk het niet. Het is natuurlijk geen eenvoudig probleem voor MS, maar om zonder opgave van reden te gaan mass-bannen lijkt me ook niet passen in de eerder genoemde "redelijkheid". Als het die Live fraude betreft, dan was een Account ban met opgave van reden wat meer redelijk geweest imho.
Durf bijna voor 99% te stellen dat zoon lief iets heeft gedaan wat niet mag vandaar ownd aka eigen schuld dikke bult. Gewoon geen nieuwe kopen, wijze les voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Cyclonic schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:32:
[...]

Durf bijna voor 99% te stellen dat zoon lief iets heeft gedaan wat niet mag vandaar ownd aka eigen schuld dikke bult. Gewoon geen nieuwe kopen, wijze les voor de toekomst.
Lijkt me een redelijk harde maar goed les voor de volgende keer, al kun je ook kijken naar een tussenoplossing. Binnenkort jarig, binnenkort iets anders speciaals. Kleine tegemoetkoming, maar simpel een nieuwe kopen lijkt me een verkeerd signaal als ouder zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysticyx
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Hoe dan ook zou het toch een vereiste moeten zijn om een reden te geven voor de ban, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mysticyx schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:54:
Hoe dan ook zou het toch een vereiste moeten zijn om een reden te geven voor de ban, of zie ik dat verkeerd?
Het zou ook een vereiste moeten zijn dat iedereen de volledige overeenkomst leest voordat men op Agree klikt.

In theorie ken je de agreement dus weet je ook wanneer je iets doet wat een ban oplevert.
Ik denk ook dat zoontje van TS gewoon wat achter houdt voor vaderlief. Hij weet ook dondersgoed dat papa niet eventjes een nieuwe xbox koopt als blijkt dat hij iets gedaan heeft wat niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 15:20
mysticyx schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:54:
Zeker als je voor die diensten hebt betaald, dan mag je op z'n minst een reden verwachten.

Niemand hier kent zijn zoon, maar uit mijn ervaring zijn 13 jarige kinderen vrij grof gebekt.. immers wie kan hun iets maken ?! ik ben vroeger toch nooit zo geweest met sof1 en 2... kinders van tegenwoordig :+
( nu is 't n ander verhaal, maar dat horen alleen vrienden op ts _O- )

M.b.t. het pegi verhaal, tomraider1->1996... ik was toen 9 ! (9/12/86)
Grand theft auto 1 & interstate 76: 1997 -> toen was ik 10..
Soldier of fortune 1 : 2000 - >13 jaar... 1e game waar darmpjes enz. uitkwamen.
Games zijn nu wel iets realistischer etc, maar dat is aan de ouders om te bepalen..
ik ken nog gasten van 22 die geen mw2 mogen spelen van hun gereformeerde ouders _/-\o_

ff weer ontopic: Als NIET xbox speler kan ik je verder niet helpen, maar zoals ik zo dit topic heb gelezen vind ik het zeer vreemd dat zeker voor een betaalde dienst, deze zomaar op non actief wordt gezet zonder een schriftelijke reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

marlboro86 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:31:
Vind ik het zeer vreemd dat zeker voor een betaalde dienst, deze zomaar op non actief wordt gezet zonder een schriftelijke reden.
Zijn XBL account loopt gewoon door, echter zal hij er niet mee kunnen spelen op de verbannen xbox. Hij heeft een consoleban, geen userban.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.