Wat ik bij Median nooit helemaal gesnapt heb was een synergie tussen de skills, en dan niet technisch in de zin van punten in x geeft y een boost, maar hoe je skills moeten samenwerken. Ik neem bijvoorbeeld even de barbarian uit d3 als voorbeeld: je kan met leap attack in een groep springen, met ground stomp gemod met wrenching smash de hele groep stunnen (en naar je toe trekken), vervolgens doe je Rend voor een dot op de hele groep, en dan de restjes opruimen met een high dmg single target attack oid.
Bij Median XL snapte ik het bij geen enkele build. Neem die bow druid: ik weet de details niet meer, maar op level 1 kon je iets als split arrow unlocken, op lvl 5 een bow attack waarbij de arrows zich splitsten, op lvl 12 weer een andere bow attack waarbij de arrows dan uitwaaierden, en op lvl 18 een soort attack waarbij je als een soort nova schoot. Ik heb nooit begrepen hoe zoiets samen moest werken en koos er dan maar eentje uit ....? en de rest bleef onbenut. Dus eigenlijk 90% van de skilltree een soort vreemde onduidelijke brij van niet gebruikte skills. Ik had niet het idee dat ik ergens naartoe werkte, zoals: haah, lvl 30, lightning mastery, nou gaan we echt los! Ik heb toch echt elke andere d2 mod wel doodgespeeld, seven lances, chaos empire, path of diablo, eastern sun, nog meer eastern sun... en dan toch wel meerdere chars naar endgame gelevelled. Maar op de een of andere manier zit ik elke keer naar de skilltree's van Median XL te kijken en dan zie ik er geen 'build' in. Alleen maar een hele hoop ... skills, maar het wil in mijn hoofd niet samenvoegen tot een synergie.
Ik ben wel extreem onder de indruk van dat filmpje geraakt over die aanstaande update en blijf het gewoon koppig proberen, dat Median XL, want dat er grondig over deze mod is nagedacht, daar is geen twijfel over! Ik hoop dat het deze keer aanslaat en ik een keer likkebaardend een character kan gaan levellen waar ik progressie in zie (ipv alleen maar hopen dat er een unique wapen met meer dmg dropt) en waar ik qua skill synergie een 'klik' mee heb, het voor me zie hoe ownend ik zal zijn als de build af is.
Wat ik nu tot ZEER grote tevredenheid aan het spelen ben overigens is de Diablo II Fallen Mod, voor Sacred II. Ik kan niet anders zeggen dat ik dit, mogelijk met alleen Soul Vizier voor Titan Quest als rivaal, een van de allerbeste mods vind die ik ooit voor een game heb gezien. Het houdt de spelwereld van Sacred II (die in de geest van Sacred I is en een uniek smaakje heeft) in stand, en vult dit moeiteloos aan met diablo lore. De characters van Sacred worden gevormd uit een verzameling combat arts - en die zijn vervangen door custom made diablo II characters. Shout, battle orders, leap attack, whirlwind, frenzy - zit er allemaal in ;-) Binnen de mechanics van Sacred natuurlijk. Erg recommended.
[
Voor 9% gewijzigd door
Znorkus op 17-01-2019 10:05
]