Nee, heb er toch 2 dus hoeft niet echtShuvit schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:59:
Vet, thanks![]()
Nog iets wat je voor in de ruil wilt hebben?
Let Me Know?Shuvit schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:59:
[...]
Edit: Waar staat "Imk" op d2jsp voor? Zie dat best wel vaak in FT topics staan.
Is het nog de moeite om met deze game te beginnen? Kan van een kennis namelijk de bigbox CE overnemen, maar weet niet of het nog de moeite is.
Het is zeker de moeite! De game is nog behoorlijk actief en er zijn ook nog wel een boel Gotters bezigD-rez schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:04:
Is het nog de moeite om met deze game te beginnen? Kan van een kennis namelijk de bigbox CE overnemen, maar weet niet of het nog de moeite is.
Bovendien duurt het nog ff totdat Diablo III uitkomt, kun je dus mooi weer ff inkomen!
Ik heb in een ver verleden Diablo I wel gespeeld, 2 nog niet. M'n PC kon hem toen niet aan en tegen dat ik een goed pc had was ik Diablo II al uit het oog verloren.
Diablo III zal ook niet voor direct zijn, daar ik nog een kleine waslijst aan games heb af te ronden welke ik wel al heb aangeschaft.
Diablo III zal ook niet voor direct zijn, daar ik nog een kleine waslijst aan games heb af te ronden welke ik wel al heb aangeschaft.
Ha begin dan maar niet met diablo, dat is wel redelijk verslavend
Tuurlijk wel, is erg leuk om dat nog te spelen. Goede tijdsvespi tijdsbesteding totdat D3 uitkomtD-rez schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:04:
Itemzzz nom nom nomkarstjan schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:11:
Ha begin dan maar niet met diablo, dat is wel redelijk verslavend
[ Voor 47% gewijzigd door Shuvit op 12-09-2011 12:15 ]
void
Ik ben helemaal nieuw in het Diablo genre. Door al het gehype rondom Diablo III heb ik onlangs Diablo II + LoD gekocht van de Blizzard store. Het verrassende voor mij is dat ik, nu ik het een tijdje speel, een steeds mooiere game begin te vinden. Ik vind het ongelooflijk knap hoe Blizzard erin geslaagd is om met de toenmalige stand van de techniek zo'n mooie, sfeervolle game neer te zetten die daarnaast ook nog eens hardstikke lekker speelt.D-rez schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:04:
Het enige minder positieve punt wat ik heb is dat er weinig newb-friendly informatie op internet te vinden is. Hierdoor loop ik nog steeds een beetje te klooien met het verdelen van attribute-punten en skill-punten. Maargoed, ik speel op Normal difficulty, dus dan zal dat wel goedkomen zolang ik m'n gezonde verstand maar een beetje blijf gebruiken
Mijn conclusie is dat de game dermate tijdloos is dat hij zijn geld anno 2011 nog steeds dubbel en dwars waard is. Daar kunnen heel wat game developers nog wat van leren.
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Er zijn voldoende guides te vinden voor welk char dan ook. Je zult heel snel merken dat je skill punten op basis van je gear gaat verdelen. Als je voor een schild 156str nodig hebt wil je met een sorceress ook niet meer dan dat in str hebben, dan ga je automatisch punten verdelen zodat je met andere gear/items alsnog die 156str haalt. Dat geeft je de vrijheid om de punten dat je over houdt weer te verdelen/herindelen in bijvoorbeeld Vitality of EnergyDricus schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:13:
[...]
Het enige minder positieve punt wat ik heb is dat er weinig newb-friendly informatie op internet te vinden is. Hierdoor loop ik nog steeds een beetje te klooien met het verdelen van attribute-punten en skill-punten. Maargoed, ik speel op Normal difficulty, dus dan zal dat wel goedkomen zolang ik m'n gezonde verstand maar een beetje blijf gebruiken.
Wat speel je nu dan?
void
Klopt, die heb ik ook wel gevonden. Probleem is alleen dat die guides niet heel erg newb-friendly zijn, doordat er zoveel Diablo-slang in gebruikt wordt. Ik heb behoorlijk op wiki's moeten zoeken voor ik in staat was de guides enigszins te snappenShuvit schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:17:
Er zijn voldoende guides te vinden voor welk char dan ook.
Tot nu toe heb ik de Paladin en de Barbarian geprobeerd. Met de Barbarian ben ik op het moment bezig met als doel een Dragoon build (gebruik maken van Leap Attack ziet er gewoon cool uitWat speel je nu dan?
Wat ik me trouwens ook afvraag is of er een mogelijkheid is om het spel te pauzeren als je een Battle.net char speelt. Ik ben nu maar single-player gaan spelen zodat ik niet midden in een dungeon afgeslacht wordt omdat ik het spel niet kan pauzeren als ik bijv. een telefoontje krijg.
@hieronder: Ja, inderdaad, dat zit ik me nu ook net te bedenken. Zijn er qua mogelijkheden nog andere verschillen tussen offline en online spelen?
[ Voor 7% gewijzigd door Dricus op 12-09-2011 13:31 ]
Nee pauzeren is niet mogelijk, wat je dan wel kan doen is een town portal openen en naar town gaan. Daar sta je veilig. Zou als ik jou was gewoon een battle.net char maken, dan kan je hulp met onderandere gear krijgen van onsDricus schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:27:
[...]
Wat ik me trouwens ook afvraag is of er een mogelijkheid is om het spel te pauzeren als je een Battle.net char speelt. Ik ben nu maar single-player gaan spelen zodat ik niet midden in een dungeon afgeslacht wordt omdat ik het spel niet kan pauzeren als ik bijv. een telefoontje krijg.
[ Voor 9% gewijzigd door Shuvit op 12-09-2011 13:29 ]
void
Ik had dit probleem ook toen ik circa 2 maanden geleden weer begon te spelen. Had het 7 jaar niet gespeeld, dus wist niks meer. Maar je pakt het vrij snel op hoor, hoewel ik nog steeds niet alle termen weetDricus schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:27:
Klopt, die heb ik ook wel gevonden. Probleem is alleen dat die guides niet heel erg newb-friendly zijn, doordat er zoveel Diablo-slang in gebruikt wordt. Ik heb behoorlijk op wiki's moeten zoeken voor ik in staat was de guides enigszins te snappen.
Het zijn voornamelijk de afkortingen die je moet doorhebben. Hier zijn wat veelgebruikte afkortingen in guides en ook ingame:
fcr = faster cast rate, belangrijk bij caster characters (sorceress, Blessed Hammer Paladin, Elemental Druid)
fhr = faster hit recovery
fbr = faster block rate
ias = increased attack speed, belangrijk bij melee chars (amazon, Zeal Paladin, Barbarian, Shape Shift Druid)
HOTO (Heart of the Oak Runeword)
BH (Blessed Hammer)
PB (Phase Blade)
HR (High Rune)
Soso (Sorceress)
Baba (Barbarian)
Anni (Annilihus, unique small charm)
T (Torch, unique large charm)
Ik vergeet er vast nog een hoop, dus feel free to add
[ Voor 4% gewijzigd door Mr_Size op 12-09-2011 13:48 ]
Lijkt me niet handig om dat hier te gaan doen. Een voorbeeld van zo'n lijst is hier te vinden.Mr_Size schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:45:
[...]
Ik had dit probleem ook toen ik circa 2 maanden geleden weer begon te spelen. Had het 7 jaar niet gespeeld, dus wist niks meer. Maar je pakt het vrij snel op hoor, hoewel ik nog steeds niet alle termen weet
Het zijn voornamelijk de afkortingen die je moet doorhebben. Hier zijn wat veelgebruikte afkortingen in guides en ook ingame:
fcr = faster cast rate, belangrijk bij caster characters (sorceress, Blessed Hammer Paladin, Elemental Druid)
fhr = faster hit recovery
fbr = faster block rate
ias = increased attack speed, belangrijk bij melee chars (amazon, Zeal Paladin, Barbarian, Shape Shift Druid)
HOTO (Heart of the Oak Runeword)
BH (Blessed Hammer)
PB (Phase Blade)
HR (High Rune)
Soso (Sorceress)
Baba (Barbarian)
Anni (Annilihus, unique small charm)
T (Torch, unique large charm)
Ik vergeet er vast nog een hoop, dus feel free to add
Goede tip, kende ik nog niet!Azaruc schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:17:
Lijkt me niet handig om dat hier te gaan doen. Een voorbeeld van zo'n lijst is hier te vinden.
Hmm, aantrekkelijk... In mijn eerste playthrough wil ik alleen wel graag gewoon zonder geboost (zowel qua exp als qua gear) te worden alle acts doorlopen, zodat ik ook nog wat van het verhaal mee krijg. Wat ik van online spelen trouwens ook redelijk vervelend vind is dat je elke keer als je een game opstart delen van de maps weer opnieuw moet gaan verkennen om bijv. de ingang van een dungeon te vinden. De beschikbaarheid van waypoints maakt dit wel minder vervelend, maar toch... In singleplayer onthoudt de game tenminste wat je in vorige sessies allemaal verkend hebt.Shuvit schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:29:
Zou als ik jou was gewoon een battle.net char maken, dan kan je hulp met onderandere gear krijgen van ons
Is er toevallig ook een GoT chat channel in Diablo 2?
[ Voor 5% gewijzigd door Dricus op 12-09-2011 14:52 ]
De mappen hebben meestal een standaard lay-out, je leert dat vanzelf wel herkennen als je meer gespeeld hebt. Veranderen de mappen in offline mode niet dan? Ik dacht altijd van welDricus schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:51:
[...]
Hmm, aantrekkelijk... In mijn eerste playthrough wil ik alleen wel graag gewoon zonder geboost (zowel qua exp als qua gear) te worden alle acts doorlopen, zodat ik ook nog wat van het verhaal mee krijg. Wat ik van online spelen trouwens ook redelijk vervelend vind is dat je elke keer als je een game opstart delen van de maps weer opnieuw moet gaan verkennen om bijv. de ingang van een dungeon te vinden. De beschikbaarheid van waypoints maakt dit wel minder vervelend, maar toch... In singleplayer onthoudt de game tenminste wat je in vorige sessies allemaal verkend hebt.
Geen idee, heb dat ook nog niet echt nodig gehadDricus schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:51:
Is er toevallig ook een GoT chat channel in Diablo 2?
void
Dit houdt het m.i. juist wat uitdagender. Als je steeds precies dezelfde routine afdraait wordt het op een gegeven moment ook saai lijkt me (niet veel offline gespeeld). Nu moet je tenminste nog een beetje je best doen om bepaalde dungeons te vindenDricus schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:51:
[...]
Wat ik van online spelen trouwens ook redelijk vervelend vind is dat je elke keer als je een game opstart delen van de maps weer opnieuw moet gaan verkennen om bijv. de ingang van een dungeon te vinden. De beschikbaarheid van waypoints maakt dit wel minder vervelend, maar toch... In singleplayer onthoudt de game tenminste wat je in vorige sessies allemaal verkend hebt.
zo wie zo moet je de eerste playthrough zonder boosts doen 
Guids niet newb vriendelijk kan te maken hebben dat de game dan ook wel 11 jaar oud is.
Denk dat de old school players hier je vast weg wijs kan maken. Zal je wel aanraden om toch op bnet te spelen.
Ondanks dat er lag is en zo, maar er zijn wat ladder only items die niet op single player vallen.
Even eens met runewords die ladder only zijn.
Ik gebruikte zoveel afkortingen, daly zal dit nog wel weten lol
OW , DS // CS , CB waren toch wel mijn favorite stats
Je begin net waar vele van ons, af en aan al zo'n 11 jaar mee bezig zijn.
Nu zelf meer als een jaar niet meer, het kriebelt wel maar ik doe het niet
wacht op d3 maar heb nu geen tijd om opnieuw besmet te raken met het diablo virus.
Guids niet newb vriendelijk kan te maken hebben dat de game dan ook wel 11 jaar oud is.
Denk dat de old school players hier je vast weg wijs kan maken. Zal je wel aanraden om toch op bnet te spelen.
Ondanks dat er lag is en zo, maar er zijn wat ladder only items die niet op single player vallen.
Even eens met runewords die ladder only zijn.
Je begin net waar vele van ons, af en aan al zo'n 11 jaar mee bezig zijn.
Nu zelf meer als een jaar niet meer, het kriebelt wel maar ik doe het niet
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Okee, dan ga ik nog maar een keer opnieuw beginnen met een Barbarian op battle.net. Nu kan het nog gemakkelijk, want ik was nog niet zo heel ver. Het ongemak van niet kunnen pauzeren kan ik oplossen met town portal scrolls en aan de wisselende map layouts ga ik dan maar gewoon wennen
.
Als je besmet raakt aan Diablo2 dan is de overgang naar Diablo3 minder zwaarDerr_Hans schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:39:
Nu zelf meer als een jaar niet meer, het kriebelt wel maar ik doe het nietwacht op d3 maar heb nu geen tijd om opnieuw besmet te raken met het diablo virus.
void
Haha ja, ik ben al een redelijke afkortingen buff, maar DerrHans weet er goed chinees van te makenDerr_Hans schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:39:
Heeft natuurlijk zo zijn voordelen hoor, zo kan je bijvoorbeeld hulp krijgen met de Ancients. Moet je natuurlijk wel een NM game maken/joinen als je op NM ancients wilt doen @MrNubDricus schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:17:
Okee, dan ga ik nog maar een keer opnieuw beginnen met een Barbarian op battle.net. Nu kan het nog gemakkelijk, want ik was nog niet zo heel ver. Het ongemak van niet kunnen pauzeren kan ik oplossen met town portal scrolls en aan de wisselende map layouts ga ik dan maar gewoon wennen.
Gelukkig heb ik op Normal wel 6 anderen blij kunnen maken
void
Shuvit schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:53:
Moet je natuurlijk wel een NM game maken/joinen als je op NM ancients wilt doen @MrNub

Da's ook wat waard toch?Gelukkig heb ik op Normal wel 6 anderen blij kunnen maken
Haha, was iig niet voor niets. Vanavond Hell Ancients dus?
Gisteren met mijn Frozen Orb / ES sorc een Gul rune van de Hellforge, lekker om soms wat meer geluk te hebben. Vanavond maar eens een Enigma regelen (of een Jah + 3 sock Archon plate, Ber heb ik) en eens kijken of ik een Infy + Andy's visage kan traden voor mijn merc
[ Voor 3% gewijzigd door Shuvit op 13-09-2011 09:02 ]
void
Ancients? NM? Whut? Ik hoop dat ik m'n char nu op de goede manier heb aangemaakt. Ik heb gisterenavond op battle.net een Barbarian aangemaakt als Ladder character. Ik ben nog niet voorbij Act 1. De quests die ik nu in m'n log heb staan zijn die van de Forgotten Tower en de Monastery Barracks.
Neen, vanavond zit ik de hele avond in Amsterdam vanwege zaalvoetbalShuvit schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:01:
Haha, was iig niet voor niets. Vanavond Hell Ancients dus?
In je eentje gaat het meestal ook niet zo snelDricus schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:18:
Ancients? NM? Whut? Ik hoop dat ik m'n char nu op de goede manier heb aangemaakt. Ik heb gisterenavond op battle.net een Barbarian aangemaakt als Ladder character. Ik ben nog niet voorbij Act 1. De quests die ik nu in m'n log heb staan zijn die van de Forgotten Tower en de Monastery Barracks.
Wat is je accountnaam? Dan add ik je morgen ff, wellicht kan ik je dan helpen met levellen.
Ja dan ga je helemaal goed, lekker door blijven spelen. NM staat voor "Nightmare" wat dus een moeilijkheids niveau in Diablo2 is. Eer zijn in totaal 3 moeilijkheids niveau's: Normal, Nightmare en Hell. Elk niveau gaat je characters resistances omlaag en worden vijanden sterker, op Hell worden vijanden echt vervelend met immume's.Dricus schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:18:
Immumes kan dus zijn Lightning, Cold, Fire, Magic, Poison en Physical. Physical immumes zou jij straks last van ondervinden, die kan je met melee aanvallen geen schade toebrengen.
"Ancients" is ook een quest waar je straks wel achter komt waarom je daar wel wat hulp bij kan gebruiken als je een beetje slechte gear hebt
Fail. Diablo2 > VoetbalMr_Size schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:19:
[...]
Neen, vanavond zit ik de hele avond in Amsterdam vanwege zaalvoetbal
[ Voor 9% gewijzigd door Shuvit op 13-09-2011 09:24 ]
void
Dag iedereen,
Om de overgang van diablo 3 zo makkelijk mogelijk te maken, of om de pijn van gameplay zien en niet kunnen spelen te verzachten, ben ik maar weer begonnen met D2:LOD op softcore ladder europe.
Ben een lvl 54 blizz sorc begonnen voor MF.
Heb al een aantal dingen gevonden, maar omdat ik er zo lang uit ben geweest kan ik moeilijk waarden inschatten. Weet iemand of dit wat waard is?
small charm: 3 max dmg, 12 attack rating
small charm: 8 life, 5% poison resist
grand charm: 5 max dmg, 26 attack rating
grand charm: 21% poison resist (twijfel zelf bij deze, maar misschien dat het nuttig is om die resist te maxen voor een duel).
Jewel: add 1-84 lighting damage
Verder heb ik nog 2 bows: Kuko Shakaku en Magewrath. Ik ga zelf geen amazone maken, zijn die wat waard of kan ik ze weggeven?
En ik vraag me af of er ergens ook een lijst is met grijze wapens/armors met/zonder sockets welke gewild zijn vanwege runewords. Ik weet dat phaseblades/flails wel wat waard zijn met 6, 5/4 sockets maar verder heb ik vaak twijfels of ik iets moet oppakken of niet.
Om de overgang van diablo 3 zo makkelijk mogelijk te maken, of om de pijn van gameplay zien en niet kunnen spelen te verzachten, ben ik maar weer begonnen met D2:LOD op softcore ladder europe.
Heb al een aantal dingen gevonden, maar omdat ik er zo lang uit ben geweest kan ik moeilijk waarden inschatten. Weet iemand of dit wat waard is?
grand charm: 21% poison resist (twijfel zelf bij deze, maar misschien dat het nuttig is om die resist te maxen voor een duel).
Verder heb ik nog 2 bows: Kuko Shakaku en Magewrath. Ik ga zelf geen amazone maken, zijn die wat waard of kan ik ze weggeven?
En ik vraag me af of er ergens ook een lijst is met grijze wapens/armors met/zonder sockets welke gewild zijn vanwege runewords. Ik weet dat phaseblades/flails wel wat waard zijn met 6, 5/4 sockets maar verder heb ik vaak twijfels of ik iets moet oppakken of niet.
Allereerst, welkom terug. Fijn dat je je aansluit bij de Diablo2 verslaafdenWub schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:28:
Dag iedereen,
Charms weet ik niet alleemaal, ik weet wel dat de 8life 5% poison resist niets waard is. Die wordt waardevol als het 17life+ had met 11 resist. Ik heb bijvoorbeeld een 11 poison resist 7mf charm, die is erg veel waard voor een ES/Frozen Orb MF sorc omdat poison het enige is wat haar wat kan doen
Over het algemeen zijn veel unique items niets meer waard vanwege de scala aan runewords, er zijn natuurlijk uitzonderingen wat vaak dan weer wat moeilijker unique items zijn om te vinden.
Voor merc's zijn Eth armors erg gewild. Wat je dan moet proberen is in een Eth armor sockets te craften. Dan krijg je een "bugged" Eth armor met X-sockets, bugged wil gewoon zeggen dat de ethereal armor bonus nogmaals op de item gezet wordt. Als je dan bijvoorbeeld een Fortitude maakt heeft een Bugged Kraken Shell al snel 3400 armor.
Wat je kan doen is op www.d2jsp.org een accountje aan te maken en daar rond kijken welke items gewild zijn.
void
Dat het niet snel gaat in je eentje vind ik niet erg hoor. Ik vind het juist wel leuk om rustig aan alles te verkennen en het verhaal een beetje mee te krijgen.Mr_Size schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:21:
In je eentje gaat het meestal ook niet zo snelAncients is de 5e quest van act5, dus je hebt nog even te gaan, haha. NM staat voor Nightmare, de difficulty die volgt op normal.
Wat is je accountnaam? Dan add ik je morgen ff, wellicht kan ik je dan helpen met levellen.
Mijn accountnaam is (you guessed it) Dricus.
Nog een vraagje: Stel, je gaat in één of andere dungeon dood doordat je zo slim bent met een gigantische horde monsters te gaan knokken. Je dropt dan dus al je gear en gold. Is er dan nog een manier om je items/gold weer terug te krijgen anders dan weer opnieuw die dungeon in te gaan met via-een-merchant-gekochte nieuwe gear?
Als je dood gaat blijft je gear op je Corpse, gold is het enige dat je kan droppen. Als je dood gaat moet je ook absoluut niet items equippen om je lijk terug te halen, als je dan weer dood gaat drop je je gear wel. Mocht je dood gaan wat vast wel gebeurd, en je je Corpse niet terug kan krijgen door de vijanden er omheen, doe dan gewoon "Save and Exit". Start een nieuwe game en raap je Corpse op in town, het enige verlies wat je dan hebt is Gold en Experience.Dricus schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:21:
[...]
Dat het niet snel gaat in je eentje vind ik niet erg hoor. Ik vind het juist wel leuk om rustig aan alles te verkennen en het verhaal een beetje mee te krijgen.
Mijn accountnaam is (you guessed it) Dricus.
Nog een vraagje: Stel, je gaat in één of andere dungeon dood doordat je zo slim bent met een gigantische horde monsters te gaan knokken. Je dropt dan dus al je gear en gold. Is er dan nog een manier om je items/gold weer terug te krijgen anders dan weer opnieuw die dungeon in te gaan met via-een-merchant-gekochte nieuwe gear?
Wen het vast aan om je gold in de Stash te stoppen
void
Ik ken me zelfShuvit schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:18:
[...]
Als je besmet raakt aan Diablo2 dan is de overgang naar Diablo3 minder zwaar
Als ik besmet raak dan doe ik niets anders meer dan D2
Heb nog wel wat andere dingen die ik toch echt wel klaar wil hebben voordat D3 komt anders kom ik er niet meer aan toe
Dingen die ik nog wil doen:
1. Sociale contacten deze komende maanden extra aandacht geven want zodra D3 er is zien ze me niet meer. Zolang ze mij nog vers in het geheugen hebben zullen ze me niet vergeten.
2. Deus Ex 3 nu toch eigenlijk eens voorbij de tutorial missies komen, want Deus Ex 1 staat 3de op mijn persoonlijke lijst van favo games aller tijde en deeltje 3 ziet er veel belovend uit.
3. Vaker naar Engeland toe en mijn vriendin bezoeken of zij naar mij.
Als ik met D2 begin, dan komt er van punt 1 en 2 geen zak meer van en punt 3 zal me wel geforceerd worden om toch te doen
Daarnaast zal ik op SC spelen en niet HC zoals normaal, reden is Skype dat veelvuldig gebruikt word en een mic niet altijd beschikbaar is en ik niet dood wil gaan terwijl ik wat type op skype. HC is wat diablo, diablo maakt voor mij en SC zal mij dan snel vervelen. Ben niet vaak RIP gegaan op HC maar als het gebeurd is het vrij zuur vooral als het lullig gebeurd zoals een telefoontje enzo.
Andere kant, een meleemancer met oath en full bone wall/prison is toch ook wel heel aantrekkelijk om uit te proberen of toch weer een Amazon met Strafe en dikke Life Leech en Veel Proc's op HC met de beste bow WWS
Crash de game nog steeds bij veel procs in 1 keer ?
Riftadin had hier nog wel eens last van
Must....Resist...temptation....to...play..
Kan ik me voorstellenDricus schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:21:
Dat het niet snel gaat in je eentje vind ik niet erg hoor. Ik vind het juist wel leuk om rustig aan alles te verkennen en het verhaal een beetje mee te krijgen.
Als je dood gaat drop je alleen wat gold en op Nightmare en Hell difficulty verlies je XP. Je lichaam blijft achter op de plek waar je dood gaat en kan je weer "oppakken" door er weer naar toe te lopen (als je mazzel hebt lig je dicht bij een wp of een net gemaakte tp, anders moet je een stukkie lopenNog een vraagje: Stel, je gaat in één of andere dungeon dood doordat je zo slim bent met een gigantische horde monsters te gaan knokken. Je dropt dan dus al je gear en gold. Is er dan nog een manier om je items/gold weer terug te krijgen anders dan weer opnieuw die dungeon in te gaan met via-een-merchant-gekochte nieuwe gear?
Als je bij je lichaam bent kun je erop klikken en dan heb je gewoon je gear nog, gelukkig raak je dat niet kwijt. Zou wel heel zuur zijn, heb je net lang gespaard voor dat ene item, ga je dood, kan je weer opnieuw beginnen
Zo, ik heb je vast even geholpen. Ik speel het ook casual, dus als mijn vriendin er is sluit ik het meestal wel tegen half 9 af en ga ik bank hangenDerr_Hans schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:25:
[...]
Dingen die ik nog wil doen:
1. Sociale contacten deze komende maanden extra aandacht geven want zodra D3 er is zien ze me niet meer. Zolang ze mij nog vers in het geheugen hebben zullen ze me niet vergeten.
2. Deus Ex 3 nu toch eigenlijk eens voorbij de tutorial missies komen, want Deus Ex 1 staat 3de op mijn persoonlijke lijst van favo games aller tijde en deeltje 3 ziet er veel belovend uit.
4. Diablo2 + LOD installeren.
5. D2:LOD spelen.
Crash de game nog steeds bij veel procs in 1 keer ?
Riftadin had hier nog wel eens last van
Must....Resist...temptation....to...play..
Bij mij is het nog geen enkele keer gecrashed
Ik was je voorMr_Size schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:26:
[...]
Als je dood gaat drop je alleen wat gold en op Nightmare en Hell difficulty verlies je XP. Je lichaam blijft achter op de plek waar je dood gaat en kan je weer "oppakken" door er weer naar toe te lopen (als je mazzel hebt lig je dicht bij een wp of een net gemaakte tp, anders moet je een stukkie lopen).
Als je bij je lichaam bent kun je erop klikken en dan heb je gewoon je gear nog, gelukkig raak je dat niet kwijt. Zou wel heel zuur zijn, heb je net lang gespaard voor dat ene item, ga je dood, kan je weer opnieuw beginnen
[ Voor 31% gewijzigd door Shuvit op 13-09-2011 11:33 ]
void
roflShuvit schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:29:
4. Diablo2:LOD installeren
5. Spelen
Ik speel gewoon waar m'n vrouw bij is, zij kijkt tv, ik game
Ga eens aan het werk!Ik was je voor
[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Size op 13-09-2011 11:32 ]
Hier ook hoor. Als de kleinen om +/- 20u in bed ligt, gaat de vrouw soaps kijken en kan ik 1,5u gamen (als ik geen andere dingen te doen heb).
Anoniem: 342341
Wat is de beste manier om D2 nu te kopen?
op battle.net is het dacht ik 15 euro + 15 euro voor expansion.
Kan ik best eerst enkel D2 kopen , of mis ik dan functionaliteit?
Er is een site waar je puur de CD-keys kan kopen, maar dat weet Redhat welke site dat is. Ik heb zelf Diablo2 + LoD besteld bij bol.comAnoniem: 342341 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:53:
Wat is de beste manier om D2 nu te kopen?
Ik ben hard aan het werkMr_Size schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:32:
[...]
rofl
Ik speel gewoon waar m'n vrouw bij is, zij kijkt tv, ik gameWerkt prima hoor!
[...]
Ga eens aan het werk!

[ Voor 24% gewijzigd door Shuvit op 13-09-2011 11:55 ]
void
De expansion heeft een compleet nieuwe act (act5), dus de story is idd korter. Dat is trouwens op alle difficulties hetzelfdeAnoniem: 342341 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:57:
Als je enkel D2 hebt, is de story op normal dan korter dan met de expansion?
Niet alleen dat, je mist ook 2 classes + een berg aan items. Het is het wel waard om de Expansion erbij te halen. Volgens mij kan je dan alsnog kiezen om Classic te spelen mocht je dat willenAnoniem: 342341 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:57:
Als je enkel D2 hebt, is de story op normal dan korter dan met de expansion?
void
Anoniem: 342341
Ok. Het is dus niet zoals bij wow, dat je tot 60 speelt en dan de expansion koopt,
maar beter om ze direct allebei te kopen.
Thx for the info!
Thx for the info!
Daarnaast, Diablo2 gaat tot 640x480 resolutie en de Expansion Pack maakt 800x600 mogelijk wat ook een wereld van verschil is. Er zijn wel tools voor om hoger te kunnen maar volgens mij is dat nog steeds niet helemaal stabiel en geen id of het save is als je op b.net speelt.Anoniem: 342341 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:00:
Ok. Het is dus niet zoals bij wow, dat je tot 60 speelt en dan de expansion koopt,
Thx for the info!
Wellicht dat ik toch stap 4 en 5 doe mocht deus ex 3 tegenvallen, dan zien jullie me wel op SC denk ik.Mr_Size schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:32:
rofl
Ik speel gewoon waar m'n vrouw bij is, zij kijkt tv, ik gameWerkt prima hoor!
Daarnaast, toen ik nog wel d2 speelde, deed ik dat ook gewoon wanneer mijn ex thuis was en tv keek, soaps en toen zelfs gouden kooi (ik weet het

p.s. ze is geen ex geworden door d2 btw en dit is al bijna 2 jaar geleden
Maar ja, Diablo 2..
Het is een vloek, er is maar 1 spel die nog erger is voor mij.
X-Com Ufo Defence (UFO: Enemy Unknown in de EU)
Haha, het is idd niet te hopen dat D2 de oorzaak was van de breukDerr_Hans schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:17:
Daarnaast, toen ik nog wel d2 speelde, deed ik dat ook gewoon wanneer mijn ex thuis was en tv keek, soaps en toen zelfs gouden kooi (ik weet het) wat ze ook op stream volgde. Af en toe het bekende verhaal van geef mij aandacht, wat makkelijk op te lossen is met een kus en 10 min praten
p.s. ze is geen ex geworden door d2 btw en dit is al bijna 2 jaar geleden
Ik weet trouwens nog wel een manier om aandacht te geven hoor...
Aan de smiley te zien weet ik wat je bedoel, maar dit is een net forum dus hield ik het voor hier maar bij een kus en 10min pratenMr_Size schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:21:
[...]
Haha, het is idd niet te hopen dat D2 de oorzaak was van de breuk
Ik weet trouwens nog wel een manier om aandacht te geven hoor...
Hoop iig dat d3 het zelfde effect op mij heeft als d2, gelukkig is mijn vriendin zelf ook een gamer
Als ik weer aan D2 begin, kan ik vast wel om een boost vragen toch
Ja, kan heel makkelijk. Gewoon MrSize vragen om NM ancients, dan kom je wel door NormalDerr_Hans schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:32:
[...]
Aan de smiley te zien weet ik wat je bedoel, maar dit is een net forum dus hield ik het voor hier maar bij een kus en 10min praten
Hoop iig dat d3 het zelfde effect op mij heeft als d2, gelukkig is mijn vriendin zelf ook een gamer
Boosten is wel iets minder makkelijk:
- Tristram runs tot lvl 15/16
- Tombruns // Cowgames
- Normal Ancients
- Normal Baal tot 40
Daarna is het simpel NM ancients + NM baal totdat je 60 bent en door naar Hell. De t/m lvl 25 zijn traag en vervelend, maar daar kan je je wel doorheen bijten
[ Voor 5% gewijzigd door Shuvit op 13-09-2011 12:43 ]
void
Ik heb NonLadder een 36%ED + 36 life jewel gevonden. Is dat wat waard?
Ik kan er weinig over vinden dus ik vrees het ergst
Wat jij vreest dus, wie speelt er dan ook non-ladderBeta schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:49:
void
40%ed + 20 life schijnt 25 fg waard te zijn... wellicht is een 36/36 dus ook wel wat waard.. zie ook hier voor non-ladder prijzenBeta schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:49:
EDIT:
36 life op een jewel kan niet, zie hier. De max is 20 life (vandaar dat 40-20 dus ook vrij veel fg waard is..).
Misschien nog even kijken wat het echte life is op die jewel
[ Voor 23% gewijzigd door Azaruc op 13-09-2011 13:01 ]
Haha, binnen een paar uur is hij steeds meer tempted om weer te beginnenDerr_Hans schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:32:
Die gaan we snel zien op b.net
@Shuv: kappen nu
Heeft er niemand een Enchanter en die Bow met Fire splash Damage ? (ravenlord of zoiets?)Shuvit schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:43:
[...]
Ja, kan heel makkelijk. Gewoon MrSize vragen om NM ancients, dan kom je wel door Normal
- Tombruns // Cowgames
- Normal Ancients
- Normal Baal tot 40
Daarna is het simpel NM ancients + NM baal totdat je 60 bent en door naar Hell. De t/m lvl 25 zijn traag en vervelend, maar daar kan je je wel doorheen bijten
Dat is ff enchant casten en vliegen door Normal
Zelfde geld voor Cow/Tomb runs..
Zo krijgt de lvl 1 meeste exp door zelf te killen zonder een high lvl er naast te lopen.
Iig dat was hoe wij boosten, 1 enchanter + BO-Barb met zo'n 36skilled Enchant en BO en de rest low lvl met die bow rond lopen, zeer snelle runs.
Ach voordeel met SC is dat pub games minder gevaarlijk is
[ Voor 3% gewijzigd door Derr_Hans op 13-09-2011 13:23 ]
Haha ok ok, maar was wel grappig. Vooral die smekende lvl 25's vond ik wel droog. Zag ze allemaal racen door mijn portal zo snel mogelijk naar de ancientsMr_Size schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:13:
[...]
Haha, binnen een paar uur is hij steeds meer tempted om weer te beginnen
Die gaan we snel zien op b.net
@Shuv: kappen nu
void
kun je niet meer gelijk door naar hell en daar diaruns doen tot lvl 70?Ja, kan heel makkelijk. Gewoon MrSize vragen om NM ancients, dan kom je wel door Normal
- Tombruns // Cowgames
- Normal Ancients
- Normal Baal tot 40
of zaten er nog lvl req. aan ancients?
tijd geleden dat ik het heb gespeeld ben maar weer begonnen

Hehe, toen ik die game joinde zei ik nog: wtf, all lvl 20'sShuvit schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:27:
Haha ok ok, maar was wel grappig. Vooral die smekende lvl 25's vond ik wel droog. Zag ze allemaal racen door mijn portal zo snel mogelijk naar de ancients

Normal: 20Lapeno schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:28:
[...]
kun je niet meer gelijk door naar hell en daar diaruns doen tot lvl 70?
of zaten er nog lvl req. aan ancients?
tijd geleden dat ik het heb gespeeld ben maar weer begonnen
Nightmare: 40
Hell: 60
Dacht ik zo, het ouderwetse boosten zit er niet meer in. Wat was het nog maar geleden Lang lang geleden kon je gewoon met je lvl 3 character Hell cow games in kon en binnen een uurtje level 80 was
haha, ja, ik had nog niet eens gegeken naar de levels van die gastenMr_Size schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:30:
[...]
Hehe, toen ik die game joinde zei ik nog: wtf, all lvl 20'sEr ging toen nog geen lichtje branden
[ Voor 23% gewijzigd door Shuvit op 13-09-2011 13:34 ]
void
Laatst nog een grush gehad/gedaan: als lvl 1 door normal geboost worden, dan in a5 town blijven terwijl iemand baal quest voltooid, door bug kun je dan zonder ancients te doen naar nm. Daar doe je hetzelfde, dan boost tot act 4 of 5 hell, en daar diaruns doen. Dan ben je in 2 of 3 uurtjes lvl 60
Klopt, zo heb ik Mistymo en Redhat ook een keer verder geholpenkarstjan schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:35:
Laatst nog een grush gehad/gedaan: als lvl 1 door normal geboost worden, dan in a5 town blijven terwijl iemand baal quest voltooid, door bug kun je dan zonder ancients te doen naar nm. Daar doe je hetzelfde, dan boost tot act 4 of 5 hell, en daar diaruns doen. Dan ben je in 2 of 3 uurtjes lvl 60
ohw ja zo ging datkarstjan schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:35:
Het irritante is wel dat je dan iemand moet vinden die die baalquest doet. Meestal zijn daar wel games voor, maar het zoeken naar zo;n game is, na het doen van act 2, het meest vertragende van de rush
Heeft iemand toevallig nog een 3sock Dusk of Archon liggen?
void
Dus vandaag best wel geluk gehad.
een Coh en Grief Ba gekregen van iemand die ging stoppen
Daarna nog ff bij mijn broer ingelogd om zijn baba torch anni en Botd Ba te lenen.
Dus nu hoef ik alleen nog maar arach, draculs, wt's Bk ring en een raven ring. En dan nog merc gear: Andys Pride en Forty??
Daarna nog ff bij mijn broer ingelogd om zijn baba torch anni en Botd Ba te lenen.
Dus nu hoef ik alleen nog maar arach, draculs, wt's Bk ring en een raven ring. En dan nog merc gear: Andys Pride en Forty??
waarom arach en wt's? kun je niet beter verdungo/thundergods en iets van gorerider of sandstorm trek?Idifix schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:37:
Dus vandaag best wel geluk gehad.
ik heb alles voor je behalve forti en pride
Mja miss toch maar voor gorerider en verdungo's gaan dan.Dalyxia schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:02:
[...]
waarom arach en wt's? kun je niet beter verdungo/thundergods en iets van gorerider of sandstorm trek?
ik heb alles voor je behalve forti en pride
De meerwaarde van thundergods zie ik niet zo.
Is er in Diablo II ook zoiets als een friends list dan? Ik heb dat nog niet kunnen ontdekken...Mr_Size schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:21:
[...] Dan add ik je morgen ff [...]
enterDricus schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:31:
[...]
Is er in Diablo II ook zoiets als een friends list dan? Ik heb dat nog niet kunnen ontdekken...
/f add Dalyxia
/f list
/f m hoi alle mensen in mijn friendslist
Damn, over een paar weken studeer ik af, misschien in de weken daarna ook maar weer even hardcore dialo spelen
. Worden er nog uber trists georganiseerd onder gotters voor een quicky 1-88 ?
.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
En weer bored met mn Auradin, het is ook wel te simpel na een paar keer stacken door Chaos heen lopen en alles om je heen dood neer te zien vallen, ook in cow level is het gewoon zoeken naar loot zonder ook maar iets te moeten doen haha.
Nu weer opzoek naar iets anders leuks om te maken dan maar. Iemand suggesties?
Anoniem: 4364
Thundergod's Vigor gebruik ik tegen die lightning wisps in (baal-runs) hell, met wat resist doen die dan vrijwel geen damage meer.De meerwaarde van thundergods zie ik niet zo.
Hoewel ik SC ladder speel, probeer ik wel zo te spelen, zodat ik nooit afgemaakt wordt, maar toch laatst met een bone necro build, die ontdanks thundergods belt gezapped is in hell; een pack wisps met tevens conviction aura.
Voor de nieuwkomers; ladder is vooral fijn voor een aantal runewords, meest gebruikte is denk ik 'Infinity' insight-runeword (/edit fixed..) voor een act2 merc. Dit aura geeft je snel mana regeneratie, belangrijk voor spell casters sorcs, hammerdins, necros etc. Zorgenloos spammen van mana spells, speelt een stuk relaxter zodat je niet constant mana pots moet slikken. Er is nog wel nog steeds een bug, als je je merc nieuw armor geeft of aanpast, stopt het aura van z'n wapen, door het wapen opnieuw te equip`n fix je dit weer.
Ik ga denk ik weer spelen als de ladder ge-reset is, dat zal zo gok ik binnen een week gebeuren?
hoe stack je tegenwoordig nog dan? ik dacht dat ze dat gefixed hadden...XtrmEend schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:55:
En weer bored met mn Auradin, het is ook wel te simpel na een paar keer stacken door Chaos heen lopen en alles om je heen dood neer te zien vallen, ook in cow level is het gewoon zoeken naar loot zonder ook maar iets te moeten doen haha.
Zelf 2 Dream items equipen dan 1 op je merc, en dan die heen en weer wisselen tussen je merc en je character, alleen wel steeds eerst de item van je merc afhalen elke keer.Dalyxia schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:12:
[...]
hoe stack je tegenwoordig nog dan? ik dacht dat ze dat gefixed hadden...
Ligt de Gotmule game er uit?
Ja dus, lekker dan met al die items op de grond nog
[ Voor 10% gewijzigd door Xedev op 13-09-2011 22:58 ]
runeword is insight en geeft je mana regenerationAnoniem: 4364 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:06:
[...]
Voor de nieuwkomers; ladder is vooral fijn voor een aantal runewords, meest gebruikte is denk ik 'Infinity'-runeword voor een act2 merc. Dit aura geeft je snel mana regeneratie, belangrijk voor spell casters sorcs, hammerdins, necros etc. Zorgenloos spammen van mana spells, speelt een stuk relaxter zodat je niet constant mana pots moet slikken. Er is nog wel nog steeds een bug, als je je merc nieuw armor geeft of aanpast, stopt het aura van z'n wapen, door het wapen opnieuw te equip`n fix je dit weer.
Ik ga denk ik weer spelen als de ladder ge-reset is, dat zal zo gok ik binnen een week gebeuren?
infinityis runeword dat je conviction aura geeft, welke de resist en defense van monsters verlaagd
reset heeft altijd 2 weken vooraf mededeling.
edit: @xtremeend, items die er lagen waren alleen maar crap hoor
edit2: wou je nog token dan? gotmule is nu weer up
edit3: kutte, vind ik unique sacred armor, dus ik denk yes! !, zie ik dat tie ethereal is, denk ik KUT, kijk ik op arreat, staat er dat Tyreals might indestructible is dus ik denk YES, is het Templars Might, dus ik denk KUT, is het low versie dus ik denk KUT
KUT ! ! !
[ Voor 19% gewijzigd door Dalyxia op 14-09-2011 00:09 ]
eth tyreal zou wel echt te leuk zijn om te vinden natuurlijk haha
KUT! Dacht dat ik die lw al had gepakt maar kan hem niet terugvinden, wow wat een fail zeg
KUT! Dacht dat ik die lw al had gepakt maar kan hem niet terugvinden, wow wat een fail zeg
[ Voor 44% gewijzigd door Xedev op 14-09-2011 06:23 ]
uber trist werkt niet meer, dit is in de laatste patch veranderd. Om nu in hell snel te levelen kun je het beste diablo runnen tot lvl 60-65 en dan baal.Flapmo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:49:
Damn, over een paar weken studeer ik af, misschien in de weken daarna ook maar weer even hardcore dialo spelen. Worden er nog uber trists georganiseerd onder gotters voor een quicky 1-88 ?
.
Gisteren de gear voor mijn Orb sorc grotendeels bij elkaar gevonden. Wat ik nog mis is een 2 soso skill/10fcr amu zodat ik de 10fcr ring kan wisselen met een SoJ. Als ik de ring nu wissel kom ik 10fcr tekort
Daarnaast wil ik als ik de Soj er in wissel de boots ook vervangen met Wartravelers. Daardoor heb ik weer een aantal punten wat in str moet vrij (Enigma helpt ook ontzettend mee).
Moet zeggen dat ik niet nog echt onder de indruk ben van Frozen Orb/ES build. Ik heb een aantal MF items erin gegooid want dat is wel de uiteindelijke doel van deze sorc. Jammer dat de Infy cold immumes niet breekt, voor de rest is het wel ok voor een MF char.

Moet zeggen dat ik niet nog echt onder de indruk ben van Frozen Orb/ES build. Ik heb een aantal MF items erin gegooid want dat is wel de uiteindelijke doel van deze sorc. Jammer dat de Infy cold immumes niet breekt, voor de rest is het wel ok voor een MF char.
- Gear [list]
- Shako (Ist)
- Mara's
- Enigma
- Main: HotO + Spirit (35fcr)
- Swtich: CtA (4/4/6) + Spirit
- Soj + 10fcr 18str en nog wat stats ring
- Arachnid Mesh
- Silkweaves
- [/list] Inventory [list]
- 10x7mf SC's (een paar met 11 poison resist)
- Soso T + Annihilus
- Gheed's
- 3x 19life/17mana SC's
- [/list] Merc [list]
- Andy's (Ral'ed)
- Eth Bugged Fortitude
- Eth superior CB
- [/list] Huidige stats: [list]
- Mana: 3050
- Life: 745 (Wil ik weer verlagen naar 600, heb nu een aantal punten in life)
- MF: 227%
- Max poison resist (De rest boeit niet)
- [/list]
[ Voor 27% gewijzigd door Shuvit op 14-09-2011 09:52 ]
void
OMGG ! ! ! !XtrmEend schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:34:
eth tyreal zou wel echt te leuk zijn om te vinden natuurlijk haha
KUT! Dacht dat ik die lw al had gepakt maar kan hem niet terugvinden, wow wat een fail zeg![]()
@ shuvit
Full blizzard sorc doet ook goede damage, alleen heb je veel minder speling
infy op orbsorc heeft geen nu, cold mastery werkt hetzelfde als conviction en verder dan 0 res kunnen die monsters toch niet?? of was het nou -100res? zoiets iig, en daardoor heefthet geen zin
dacht ik
Dit klopt niet.. Infinity (Conviction) kan (samen met Lower Resists) als enige de immunity van een monster 'breken'. Dit breken wil zeggen dat de resistance van een monster onder de 100% komt, waarna niet meer over een immunity wordt gesproken.Dalyxia schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:19:
[...]
infy op orbsorc heeft geen nu, cold mastery werkt hetzelfde als conviction en verder dan 0 res kunnen die monsters toch niet?? of was het nou -100res? zoiets iig, en daardoor heefthet geen zin
dacht ikhaha
Cold Mastery, met -enemy resistance, werkt alleen als een monster niet immune is, dus als de immunity al 'gebroken' is door conviction.
Dus: infinity gebruiken om resistance te breken (convicition werkt tegen immunes op 20% effectiviteit, dus -85/5 =-17%), daarna komt de -res van cold mastery om de hoek kijken.
Je kunt met Infinity dus monsters met max 116% resistance to iets dmg doen, anders hebben ze een zgh unbreakable immunity.
Omdat monsters vaak meer dan 116% resistance hebben, heeft infinity dan dus geen zin. Vandaar
(http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=658719)
Wat ik me overigens wel afvraag: stel je merc heeft +3 to all skills ofzo, telt dat ook bij conviction op? Infinity heeft lvl 12 convition, heeft ie dan met items lvl 15? Denk t niet?
EDIT: heb t al gevonden. Omdat Infinity lvl 12 conviction when equipped geeft, ipv +12 to conviction, werken +skills niet daarop. Helaasch
[ Voor 13% gewijzigd door karstjan op 14-09-2011 11:20 ]
Blizard sorc is leuk, maar dan heb ik te weinig om te spenderen in mijn ES want het doel is Telekinessis hoger te krijgen zodat mijn ES meer damage opneemt.Dalyxia schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:19:
[...]
OMGG ! ! ! !
@ shuvit
Full blizzard sorc doet ook goede damage, alleen heb je veel minder speling
dacht ikhaha
Hmm, ik bedenk me ineens wat:
Theoretisch kan ik Ik kan nu dus minder punten in Cold mastery stoppen.
Dus nu mijn sorc -205% cold resist heeft kan ik 1 punt al droppen in cold mastery en ergens anders gebruiken. Als ik mijn 2de Soj heb kan ik al 2 punten achterwege laten.
Cold mastery boven de 200% is nutteloos omdat het minimum resist inderdaad -100% is. Wel lekker waardeloos dat vijanden hogere cold resists kunnen hebben dan fire en lightning, dan is per definitie de cold tree de sorceress's meest waardeloze tree als het op breken van immumities aan komt.
Edit: Infy is inderdaad waardeloos met cold immumes lees ik nu, ik ga mijn 2de sorc maar respeccen naar Fire of Lightning. Van Fire weet ik niet of je daar alle normale vijanden mee breekt, moet ik nog even nalezen.
[ Voor 61% gewijzigd door Shuvit op 14-09-2011 12:59 ]
void
conviction wordt eigenlijk alleen op li sorc gebruikt voor een redenShuvit schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:19:
[...]
Blizard sorc is leuk, maar dan heb ik te weinig om te spenderen in mijn ES want het doel is Telekinessis hoger te krijgen zodat mijn ES meer damage opneemt.
Hmm, ik bedenk me ineens wat:
Theoretisch kan ik Ik kan nu dus minder punten in Cold mastery stoppen.
Dus nu mijn sorc -205% cold resist heeft kan ik 1 punt al droppen in cold mastery en ergens anders gebruiken. Als ik mijn 2de Soj heb kan ik al 2 punten achterwege laten.
Cold mastery boven de 200% is nutteloos omdat het minimum resist inderdaad -100% is. Wel lekker waardeloos dat vijanden hogere cold resists kunnen hebben dan fire en lightning, dan is per definitie de cold tree de sorceress's meest waardeloze tree als het op breken van immumities aan komt.
Edit: Infy is inderdaad waardeloos met cold immumes lees ik nu, ik ga mijn 2de sorc maar respeccen naar Fire of Lightning. Van Fire weet ik niet of je daar alle normale vijanden mee breekt, moet ik nog even nalezen.
ik legde het verkeerd uit, maar dit bedoel ik dus ^^
En als mf Cold sorc het heeft bijna geen meerwaarde om meer als lvl 17 cold mastery (met +skills op 17 uitkomen dus) omdat je dan -100 res doet en meer als dat werkt geloof ik niet of dat was alleen bij meph zo, kan het me allemaal niet zo best herinneren.
Dus:Monster's Natural Resistances
Since the information fits here as well as anywhere else in this guide, monsters that are inherently immune to an element generally (but not always) have a resistance value that falls in this amount:
Lightning Resistance: 100 - 110%
Fire Resistance: 110 - 130%
Cold Resistance: 150+%
... and ...
Poison Resistance: 100-110%
Physical Resistance: 100-110%
Magic Resistance: 100+% (this one doesn't matter as much as the others - you can only influence magic resistances with a Paladin's Sanctuary aura, which is always bugged to lower 'undead' monsters to 0% resistance, and doesn't work against non-undead)
... so, if you look at those numbers, you'll realize that a monster that is naturally lightning immune is much more likely to have it's "immunity" removed by an Infinity polearm wielded by a mercenary. Likewise, Cold "immune" monsters often have such a high resistance that no amount of Conviction and/or Lower Resistance can remove that immunity. Fire immunities can sometimes be broken by the Infinity, but I wouldn't count on it to be reliable.
- Light immunes kun je breken met conviction (generally speaking)
- Fire immunes kun je tot 116% breken, daarboven niet meer. De range is 110-130% dus je kunt ongever 30% van de fire immunes killen (gok ik)
- Cold immunes zijn niet te breken met infinity
Mbt Cold Mastery, klopt het dat je niet meer dan 200% nodig hebt, zelfs iets minder (199%). Daarmee krijg je elk niet-immune monster tot -100% resistance.
Level 17 cold mastery geeft -100% resists, wat genoeg is om monsters zonder cold immunity naar -100 te brengen, maar als een monster een resistance heeft, zit je nog niet op -100.
Ach, ik denk dat -100% ook wel genoeg is eerlijk gezegd.. Je killt toch wel snel..
[ Voor 23% gewijzigd door karstjan op 14-09-2011 13:37 ]
Met Frozen Orb is dat alsnog vrij traag vergeleken met Lightning skills. Chain lightning molt echt alles met Infy, en lightning 2shot bosses. Best wel belachlijk als je goed nagaat 
Nadeel is dat wanneer je een effectieve ligthning build wil hebben niet al te veel MF kan equippen vanwege die 117fcr breakpoint. Je kan er voor kiezen minder fcr te nemen en meer mf, maar dan lever je echt veel op damage in.
Volgens mij is Frozen orb dan weer een makkelijkere oplossing voor bosses, maar wanneer je naar de Pit gaat oid dan is het niet echt fijn. Ik geloof dat er geen cold immumes zijn in de Ancient tunnels, dus daar zou je goed kunnen MF'en met een Orb/ES build
Nadeel is dat wanneer je een effectieve ligthning build wil hebben niet al te veel MF kan equippen vanwege die 117fcr breakpoint. Je kan er voor kiezen minder fcr te nemen en meer mf, maar dan lever je echt veel op damage in.
Volgens mij is Frozen orb dan weer een makkelijkere oplossing voor bosses, maar wanneer je naar de Pit gaat oid dan is het niet echt fijn. Ik geloof dat er geen cold immumes zijn in de Ancient tunnels, dus daar zou je goed kunnen MF'en met een Orb/ES build
[ Voor 57% gewijzigd door Shuvit op 14-09-2011 14:01 ]
void
Dan is het de afweging waar je naar op zoek gaat. Ga je naar uniques/rares op zoek zal misschien een cold sorc de betere optie zijn omdat je meer mf kunt stacken. Als je op zoek gaat naar runes/charms en socketables dan is een high damage light sorc een goede optie omdat je dan zo min mogelijk mf wilt stacken.Shuvit schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:58:
Met Frozen Orb is dat alsnog vrij traag vergeleken met Lightning skills. Chain lightning molt echt alles met Infy, en lightning 2shot bosses. Best wel belachlijk als je goed nagaat
Yep, het doel van mijn Frozen Orb/ES sorc is ook MF. Daarom heb ik al een aardige scala aan 7%mf sc's en alsnog een goede uitrusting om klappen op te vangen. Ik geloof dat ik met deze char ook als doel 350% MF moet hebben, daarna gaat de kans om uniques te vinden harfd omlaag meende ik.
Daarvoor moet ik dus nog de Silkweaves overzetten naar mijn light build en de Wartravs op mijn orb sorc te zetten
Daarvoor moet ik dus nog de Silkweaves overzetten naar mijn light build en de Wartravs op mijn orb sorc te zetten
void
Ben dus ook met een Meteorb bezig. Wilde lekker lvlen met Baalruns in NM, zit ik opeens in Hell zonder door de TP te zijn gegaan bij Baal 
Ben mt lvl 72 en crap gear eigenlijk veel te slap daarvoor en m'n Merc ook. Iemand misschien tijd om vnv of morgen me door te lvlen naar Hell Baal zodat ik in ieder geval wat meer points kan verdelen?
MailMF
Ben mt lvl 72 en crap gear eigenlijk veel te slap daarvoor en m'n Merc ook. Iemand misschien tijd om vnv of morgen me door te lvlen naar Hell Baal zodat ik in ieder geval wat meer points kan verdelen?
MailMF
Waarschijnlijk was je in town terwijl er iemand in je party de baal quest voltooide? Maar level 72 Is prima voor Hell baalruns, ik kan je vanavond wel langs de Ancients loodsenMailMan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:22:
Ben dus ook met een Meteorb bezig. Wilde lekker lvlen met Baalruns in NM, zit ik opeens in Hell zonder door de TP te zijn gegaan bij Baal
MailMF
[ Voor 11% gewijzigd door Shuvit op 14-09-2011 14:38 ]
void
Cool, ik kijk wel even wanneer je online bent en of ik voetbal nog wil volgenShuvit schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:22:
[...]
Waarschijnlijk was je in town terwijl er iemand in je party de baal quest voltooide? Maar level 72 Is prima voor Hell baalruns, ik kan je vanavond wel langs de Ancients loodsen
Haha, ik ga sowieso voetbal volgen vanavond, ga wel met de laptop voor de TV hangenMailMan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:40:
[...]
Cool, ik kijk wel even wanneer je online bent en of ik voetbal nog wil volgen
void
Mijn tip: Light Sorc voor MF. Scheelt je namelijk ook punten omdat je geen punten (extra) hoeft te verdelen voor SF en Tele. Daarnaast worden de light immunes inderdaad gebroken en het is de ideale booster
Ben er nu ook een aan het maken, moet nog ruim de helft van m'n gear vinden maar hell diablo gaat al supermakkelijk (merc met infi heb ik wel al). Dus als ik m'n volle gear heb wordt het echt absurd (hoop ik)Ero-Sensei schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:57:
Mijn tip: Light Sorc voor MF. Scheelt je namelijk ook punten omdat je geen punten (extra) hoeft te verdelen voor SF en Tele. Daarnaast worden de light immunes inderdaad gebroken en het is de ideale booster
Ik wil een light sorc niet voor MF, die wil ik voor massa's damage om runes/sockettables te vinden. Een light sorcs heeft een ontzettend hoge snelheid als het op doden van vijanden aan komt, 14k chain lightning + 33k lightning en je breekt alle immumes door infy. Hierdoor kan je met een razende snelheid door bijvoorbeeld Chaos Sanct heen. MF gear nerfed een sorc ontzettend, Frozen orb vind ik 1 van de builds die daar heel weinig last van heeft.Ero-Sensei schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:57:
Ik heb nu een light sorcs met max damage gear dat ik gebruik voor pit runs, ancient tunnels, choas sanct, baal etc. om daar zo snel mogelijk door heen te zappen. Een hammerdin's snelheid om baalruns te doen is niets vergeleken met dat van mijn sorc
void
Kan je je gear eens posten, ben wel benieuwd heb nog nooit een goede light sorc gemaakt
.
Ik ben ook wel benieuwd hoe die van jou er uit ziet Shuvit.XtrmEend schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:27:
Kan je je gear eens posten, ben wel benieuwd heb nog nooit een goede light sorc gemaakt.
Mijn plan voor nu is:
Sorc
- Hoto
- CoH
- Spirit
- Arachnid
- Magefist
- War Traveler (hier twijfel ik nog..)
- Shako
- Tal amu / Mara's (ook nog niet zeker)
- 2x SoJ
- CtA + Spirit (switch)
Merc
- Gaze
- Infinity Thresher
- Fortitude (nu eth shaft, werkt ook prima)
edit: ook wel benieuwd wat jij runt.
Ik heb nu op mijn lijstje: Pit, CS, Cows, LK (als ik in public games ga). Doel is inderdaad runes/socketables.
[ Voor 12% gewijzigd door Azaruc op 14-09-2011 17:48 ]
Hoeveel mensen die Diablo 2 speelden speelden ook online?
(iemand zei dat er bepaalde cijfers waren maar ik wil ff controleren)
(iemand zei dat er bepaalde cijfers waren maar ik wil ff controleren)
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Bah Dalyxia ik log al dagelijks aan, maar zie je steeds niet 
Jij hebt die SoJ toch nog hopelijk voor me? en een Anni misschien?
(heb nog zat sockets voor je liggen)
Jij hebt die SoJ toch nog hopelijk voor me? en een Anni misschien?
(heb nog zat sockets voor je liggen)
Shuvit's gear:Azaruc schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:46:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd hoe die van jou er uit ziet Shuvit.
edit: ook wel benieuwd wat jij runt.
Ik heb nu op mijn lijstje: Pit, CS, Cows, LK (als ik in public games ga). Doel is inderdaad runes/socketables.
- Hoto + Spirit
- CtA + Spirit (switch)
- CoH
- Mara's
- Arachnid
- Magefist
- Silkweave
- Griffon's (5/5 light facet)
- Mara's
- 2xSoJ
Inventory:
- Annihilus
- Soso T
- 2x lightskillers
- 4x 20 life SC's
Merc:
- Andy's Visage Ral'ed
- Eth Superior CB Infinity
- Fortitude (Eth Bugged Kraken shell)
Mijn runs zijn Count, Pit, Lost city, Choas Sanct en Baal
[ Voor 4% gewijzigd door Shuvit op 14-09-2011 18:27 ]
void
Ok, lijkt redelijk veel op elkaar dus, ik ga even kijken of ik wat kan verbeterenShuvit schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:19:
[...]
Shuvit's gear:
- Hoto + Spirit
- CtA + Spirit (switch)
- CoH
- Mara's
- Arachnid
- Magefist
- Silkweave
- Griffon's (5/5 light facet)
- Mara's
- 2xSoJ
Inventory:
- Annihilus
- Soso T
- 2x lightskillers
- 4x 20 life SC's
Merc:
- Andy's Visage Ral'ed
- Eth Superior CB Infinity
- Fortitude (Eth Bugged Kraken shell)
Mijn runs zijn Count, Pit, Lost city, Choas Sanct en Baal
lost city = lost city clearen? of ancient tunnels?
Colossus Blade infinity, sinds wanneer is dat mogelijk?