• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:00

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe TV aan te schaffen.

De feiten: plasma (ivm beeldkwaliteit)
maximaal 42'' (echtgenote vindt dat eigenlijk al te groot)
gebruik: film en TV kijken
plaats: woonkamer
geluid: nvt (gaat toch via de versterker)
prijs rondom 1200,-- maximaal, maar hoe goedkoper hoe liever, natuurlijk
3D: liever niet; films in de bioscoop in 3D vind ik eigenlijk vervelend,met zo'n brilletje en het feit dat het donkerder is als 2D

Na heel veel zoeken en lezen kwam ik uit op de TX-P 42 V20B ,gezien o.a. de uiterst lovende recensies op www.reviews.cnet.co.uk en www.techradar.com . Deze is echter erg lastig te vinden, en niet op plaatsen waar ik hem 'even' kan gaan bekijken. Daarnaast is het een 2010 model. Dat kan mij niets schelen; liever een uitstekende uit 2010, dan een redelijke uit 2011, maar ja, hij moet wel leverbaar zijn.
Er zijn nog heel wat andere versies die op de tweede cq derde plaats komen, zoals bijvoorbeeld de TX-P 42 G30B (en nog een paar) maar die recensies zijn iets minder lovend.

Doe ik het goed, of zit ik naar een verkeerde versie te kijken....Zijn de 2011-versies echt beter,of gaat dat vooral om de beschkbaarheid van 3D ? Vragen,vragen.....

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

mr.paaJ

generatie cmd+z

De V20 staat nog in MM Utrecht, erg mooi toestel. Ik heb hem zelf staan en zou hem niet snel omruilen, maar de GT30 zou ook in je budget passen. Vooral vanwege de extra mogelijkheden interessant, voor het beeld zit je met de V20 prima :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kan je niet beter in het algemene Panasonic plasma topic gaan kijken voor je gezochte info;

[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series

Testing, one, two ...

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik raad een 2011 model aan, gezien de verbeteringen in de plasma techniek. Daarnaast wil je géén 3D. Volgens mij ben je er niet goed over geinformeerd: 3D is een functionaliteit. Het is niet alsof je alleen maar 3D kan kijken op een 3D TV.

Je zult 3D vinden op de meeste high-end TV's.

Ik raad je het top-model uit 2010 aan:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42VT20 (de VT20, vlaggenschip TV 2010)

OF dit high-end model uit 2011 dat nét één stap onder het top-model van 2010 staat (de VT30).
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42GT30 (de GT30, high-end model 2011)

De duurste consumenten Panasonic TV nu te koop in 42"-formaat zijn de 2 bovenstaande modellen... en alle ruim onder je budget: minder dan 999 euro.

De ST30 is net wat goedkoper, en een 2011 model die dus wat minder nare trekjes heeft dan het 2010 model. Voordeel van de VT20 is echter weer dat het wel dé vlaggenschip TV van 2010 was, en dat er twee 3D brilletjes bijzitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Uniciteit op 06-09-2011 19:58 ]

• garathane

garathane

Topicstarter
hardware-lover schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:41:
Kan je niet beter in het algemene Panasonic plasma topic gaan kijken voor je gezochte info;

[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series
Dat heb ik al lang gedaan (ik lurk al een half jaartje mee( ik ga niet over één nacht ijs :) )) en dat heeft mede mijn keuze bepaald. Alleen zijn de bomen in dit bos uitermate ruim gezaaid; ik zie af en toe écht de weg niet helemaal meer. Heb je een keuze gemaakt, komt er nog een ander model aan zetten. De mening van de gebruikers hier weegt bij mij zeer zwaar. Vandaar de vraag.
Uniciteit schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:55:

Volgens mij ben je er niet goed over geinformeerd: 3D is een functionaliteit. Het is niet alsof je alleen maar 3D kan kijken op een 3D TV.

Je zult 3D vinden op de meeste high-end TV's.
Iets genuanceerder: imho maakt de 3D functie een TV duurder. Ik heb liever een beter kwaliteit 2D, dan een extra functie die ik niet wil/nodig heb. Als de TV die ik echt wil hebben echter een 3D functie heeft,zal ik hem er niet om laten staan.

[ Voor 29% gewijzigd door garathane op 06-09-2011 21:00 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 18:24
Ik zou hier eens doorlezen: http://www.hdtvtest.co.uk/news/category/reviews (panasonic en plasma aanvinken)
Persoonlijk vind ik de phosphor trails bij de 20 serie nog teveel en zou ik eerder naar de 30 serie kijken, die beste die in je budget past.

[ Voor 6% gewijzigd door ShittyOldMan op 06-09-2011 21:49 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

garathane schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:56:
[...]

...

[...]

Iets genuanceerder: imho maakt de 3D functie een TV duurder. Ik heb liever een beter kwaliteit 2D, dan een extra functie die ik niet wil/nodig heb. Als de TV die ik echt wil hebben echter een 3D functie heeft,zal ik hem er niet om laten staan.
Je snapt het niet. Met jouw budget heb je een high-end plasma TV. Op alle high-end televisie's zit gewoon 3D. Je zult 3D dan ook alleen vinden op modellen met betere beeldkwaliteit.

Het is een functionaliteit extra! De VT30 is momenteel de beste Panasonic Plasma TV voor de consument. De VT30 heeft 3D. Je zult geen Panasonic TV vinden die betere beeldkwaliteit heeft, maar geen 3D. Het klopt dat sommige merken extra vragen voor de 3D functionaliteit, maar dat was eigenlijk alleen vorig jaar toen het geintroduceerd werd. Stel dat de VT30 3 jaar geleden werd uitgebracht, toen er nog geen 3D TV's voor de consument waren, dan zou de prijs met launch even hoog zijn als het nu is mét 3D.

• garathane

garathane

Topicstarter
Ik begrijp het, en het is me volkomen duidelijk. Je hebt me een stuk verder gebracht, Uniciteit. Dank daarvoor.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

garathane schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:56:
[...]
Dat heb ik al lang gedaan (ik lurk al een half jaartje mee( ik ga niet over één nacht ijs :) )) en dat heeft mede mijn keuze bepaald. Alleen zijn de bomen in dit bos uitermate ruim gezaaid; ik zie af en toe écht de weg niet helemaal meer. Heb je een keuze gemaakt, komt er nog een ander model aan zetten. De mening van de gebruikers hier weegt bij mij zeer zwaar. Vandaar de vraag.
Je keuze bepaald om een nieuw topic te openen bedoel je? Wat verwacht je hier te krijgen wat er elders niet besproken is/wordt? Het zal uiteindelijk toch een persoonlijke keuze gaan worden. Wat ik bijvoorbeeld mooi en goed vind zegt voor jou waarschijnlijk niet voldoende om tot een aankoop over te gaan. Als je je aankoop uit blijft stellen dan zal er wel weer een of meerdere nieuwe modellen in het verschiet zijn waardoor je weer besluit tot extra uitstel. En van uitstel komt afstel.

Beperk je keuze tot enkele modellen, zoek vooraf de eventuele gebreken op van een bepaald type, pak een dag vrij en ga naar een winkel waar je ze met elkaar kunt vergelijken.

Testing, one, two ...

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-02 09:19
ShittyOldMan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:49:
Ik zou hier eens doorlezen: http://www.hdtvtest.co.uk/news/category/reviews (panasonic en plasma aanvinken)
Persoonlijk vind ik de phosphor trails bij de 20 serie nog teveel en zou ik eerder naar de 30 serie kijken, die beste die in je budget past.
Als ik kies voor Panasonic, 50-52" en rating Reference Level dan komt de Panasonic TX-P50VT20 uitrollen?

Ik dacht juist dat de VT30 beter was? Deze wordt gemarkeerd als Highly Recommended?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

mr.paaJ

generatie cmd+z

Lees de VT30 review ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
garathane schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:51:
De feiten: plasma (ivm beeldkwaliteit)
Nog altijd een mening hè. Ik vind LCD, en dan met name de nieuwere LED schermen mooier.

• garathane

garathane

Topicstarter
bram1984 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:47:
[...]

Nog altijd een mening hè. Ik vind LCD, en dan met name de nieuwere LED schermen mooier.
Met feiten bedoelde ik: de redenen waarom ik hulp wilde vragen bij de keuze die ik zou willen maken. Ik heb mijn oog op plasma laten vallen omdat dat beter bij mijn idee van mooi beeld paste, en dat is inderdaad een mening, maar hoort bij de rest van de 'feiten' zoals ik die opsomde.

Verwijderd

Ik zou toch 100 euro extra neerleggen voor de VT30, betere kleuren, minder reflectie en een strakker design dan de GT30. En natuurlijk highly recommended bij hdtvtest.co.uk. En misschien vind je 3D op dit moment nog overbodig, maar het kan leuk zijn volgend jaar bij de EK en de Olympische Spelen.
Pagina: 1