Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:50

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Tijdje geleden zag ik reclame op History voor Ancient Aliens: The series. ( Wikipedia: Ancient Aliens )

Een Pseudo-wetenschappenlijk programma over de mogelijkheid dat aliens al eeuwen hier komen en dat allerlei mythen bijvoorbeeld gebaseerd zijn op bezoeken door deze aliens.

oa Erich von Däniken komt aan het woord. Wellicht bekent van Chariots of the Gods en andere boeken.

Een zeer interessante kijk op zaken IMHO welke je wel met een flinke korrel zout moet nemen.
Het blijft echter wel verbazingwekkend hoe men in de oudheid gebouwen heeft kunnen maken die zelfs vandaag de dag nog als bijna onmogelijk worden beschouwt.
Aan de andere kant, als je de juiste mensen aan het woord laat, kun je makkelijker je eigen standpunt bevestigen.

Verder kijken ze ook naar allerlei overeenkomsten tussen verschillende (oude) geloven. Waarbij het interessant is dat verhalen verdacht veel lijken op het landen van ruimteschepen.
Of dat verschillende stammen verdeelt over 2 continenten denken dat hun goden uit dezelfde plek in de hemel komen.

Ben eigenlijk wel benieuwt of ik de enige ben die dit bekijkt en deze theorieën interessant vind of dat men mij hier voor gek verklaart :P
Echter, als men het heel normaal vind dat je geloofd dat een vrouw zwanger wordt zonder sex, in een tijd dat er nog geen kunstmatige inseminatie bestond en dat de zoon die zij baart eerst sterft en later weer terug komt, zou je dit ook moeten kunnen accepteren.

Buiten dat, ik blijf gewoon lekker sceptisch geïnteresseerd in dit soort dingen :)

mods, als dit toch ergens anders moet, svp verplaatsen. Het leek mij hier echter beter geschikt

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het blijft echter wel verbazingwekkend hoe men in de oudheid gebouwen heeft kunnen maken die zelfs vandaag de dag nog als bijna onmogelijk worden beschouwt.
Zoals? Ik neem aan dat je het over de piramides hebt, en denk je echt dat we die tegenwoordig niet met gemak zouden kunnen maken als we dat zouden willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Heb ooit een paar afleveringen gezien. Leuk bedacht maar puur entertainment.

meme >:)
Afbeeldingslocatie: http://troll.me/images/ancient-aliens-guy/im-not-saying-its-aliens-but-its-aliens.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door daanteb op 06-09-2011 14:21 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 03-07 23:34
furby-killer schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:17:
[...]

Zoals? Ik neem aan dat je het over de piramides hebt, en denk je echt dat we die tegenwoordig niet met gemak zouden kunnen maken als we dat zouden willen?
Tegenwoordig wel, maar toen was dit een beste onderneming wat voor vraagtekens zet.
Zoals de inca's en maya's etc.

Maar goed dit gaat weer een aliens bestaan niet topic worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
[...]

Volgens de "kenners" is het zelfs met de hedendaagse machines moeilijk om een piramide te bouwen.
Wel een kwestie van wie vraag je het maar toch.

Buiten piramides komen er ook ruïnes en gebouwen uit Zuid Amerika aan bod waar oa graniet bewerkt is op een manier dat een expert (wederom geval: wie vraag je het) zegt dat zoiets tegenwoordig nog bijna onmogelijk is.

Ook hebben ze bijvoorbeeld gouden figuurtjes gevonden die verdacht veel lijken op vliegtuigen. Vervolgens vergroot iemand het en laat het ook echt vliegen.
Mektheb schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:22:

Maar goed dit gaat weer een aliens bestaan niet topic worden ;)
Gezien de grootte van de ruimte, zou het zeer naïef zijn om te denken dat onze planeet de enige is met leven.
Of ze hier ook daadwerkelijk kunnen komen blijft een tweede.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
[...]

Paar voorbeeldjes:
-puma phunko
-Göbekli Tepe
-Sacsayhuaman

Makkelijk om gelijk een zeikopmerking te maken, wat blijkt nou? Ook makkelijk om even verder te zoeken naar zelfs nog bijzonderer opties.

[ Voor 17% gewijzigd door hexta op 06-09-2011 14:30 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Laten we ons op Göbekli Tepe concentreren. Waarom is deze site zo mysterieus/onmogelijk te maken? Er is een megalithisch monument gemaakt; prima, maar echt getuigen van een buitenaardse beschaving doet dat imo niet.

Als je kijkt naar het vondstmateriaal in een opgravingsrapport dan zie je hele normale stenen pijlpunten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wJxxCjT2kGlak51nARSdyjvJ/full.jpg

Als er echt aliens aan te pas gekomen waren, zou je dan niet wat meer interessante vondsten verwachten? Bewijs voor het gebruik van aardewerk of metaal bijvoorbeeld?

[ Voor 9% gewijzigd door Spheroid op 06-09-2011 14:31 ]

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Spheroid schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:31:
[...]
Laten we ons op Göbekli Tepe concentreren. Waarom is deze site zo mysterieus/onmogelijk te maken? Er is een megalithisch monument gemaakt; prima, maar echt getuigen van een buitenaardse beschaving doet dat imo niet.

Als je kijkt naar het vondstmateriaal in een opgravingsrapport dan zie je hele normale stenen pijlpunten.
[afbeelding]

Als er echt aliens aan te pas gekomen waren, zou je dan niet wat meer interessante vondsten verwachten? Bewijs voor het gebruik van aardewerk of metaal bijvoorbeeld?
Je pikt wel gelijk de makkelijkste eruit he?
En ik ben niet heel erg overtuigd van aliën intervention. Maar die piramide opmerking vind ik toch een beetje te makkelijk worden. Alsof de mens maar 1 bijzonder iets heeft gepresteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ook hebben ze bijvoorbeeld gouden figuurtjes gevonden die verdacht veel lijken op vliegtuigen. Vervolgens vergroot iemand het en laat het ook echt vliegen.
Mijn papieren vliegtuigje vliegt ook, niet echt bijzonder moeilijk.
Volgens de "kenners" is het zelfs met de hedendaagse machines moeilijk om een piramide te bouwen.
hexta schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:25:
[...]

Paar voorbeeldjes:
-puma phunko
-Göbekli Tepe
-Sacsayhuaman

Makkelijk om gelijk een zeikopmerking te maken, wat blijkt nou? Ook makkelijk om even verder te zoeken naar zelfs nog bijzonderer opties.
http://www.visitingdc.com/images/hoover-dam-directions.jpg
http://www.thomasvanaalte...ploads/2011/03/dubai1.jpg
http://pics.a2zn.com/wp-i...-dubai-properties1(1).jpg
http://www.duurzameenergi...oads/2009/06/new-york.jpg
http://telescript.denayer...urse_Channeltunnel_en.bmp
http://www.asianoffbeat.c...i-Kaikyo-Bridge-Pearl.jpg
http://upload.wikimedia.o.../56/CCTV-new-building.jpg

Even snel paar linkes bij elkaar. Dit hebben we allemaal al in elkaar gezet, denk je echt dat wat steentjes stapelen niet zou lukken? Oké het is iets meer werk dan wat steentjes stapelen, maar ik zie echt totaal niet in waarom we zulk soort dingen niet zouden kunnen maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 06-09-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
furby-killer schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:34:
[...]

Mijn papieren vliegtuigje vliegt ook, niet echt bijzonder moeilijk.
Not sure if... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
hexta schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:33:
[...]

Je pikt wel gelijk de makkelijkste eruit he?
Ik pik diegene eruit waar ik het meeste verstand van heb.
En ik ben niet heel erg overtuigd van aliën intervention. Maar die piramide opmerking vind ik toch een beetje te makkelijk worden. Alsof de mens maar 1 bijzonder iets heeft gepresteerd.
Welke piramide-opmerking?

Ik stel helemaal niet dat de mens maar 1 keer iets bijzonders heeft gepresteerd. Ik stel dat de dingen die de mens gepresteerd heeft, hij op eigen kracht presteerde zonder hulp van aliens, goden of andere vreemde entiteiten.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Ook interessant is dat men de laatste jaren gezonken steden ontdekken op plekken waar land zou zijn geweest rond de laatste ijstijd.
Deze steden zouden dus veel ouder zijn dan dat wetenschappers vandaag de dag accepteren als de eerste grote nederzettingen.

Moet overigens zeggen dat Seizoen 2 lekkerder weg kijkt dan seizoen 1. S1 zijn afleveringen van ~90 minuten waardoor het soms allemaal een beetje veel wordt.
S2 is "slechts" ~40 minuten waarin ze specifieker ingaan op bepaalde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:03

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

L1nt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:24:
[...]

Buiten piramides komen er ook ruïnes en gebouwen uit Zuid Amerika aan bod waar oa graniet bewerkt is op een manier dat een expert (wederom geval: wie vraag je het) zegt dat zoiets tegenwoordig nog bijna onmogelijk is.

Gezien de grootte van de ruimte, zou het zeer naïef zijn om te denken dat onze planeet de enige is met leven.
Of ze hier ook daadwerkelijk kunnen komen blijft een tweede.
We bouwen tegenwoordig panden van bijna een kilometer hoog, maken compleet nieuwe eilanden, vliegvelden in zee, polderen complete provincies in, hebben mensen voet op de maan gezet, zijn er continu mensen in een baan om de aarde, maar een pyramide bouwen van steen zou dan moeilijk zijn? Ik denk dat dat best wel eens mee kan vallen.

Een meeuw in vlucht lijkt, na duizenden jaren verwering van de tekening, ook best op een vliegtuig.

We graven allerlei tunnels door bijv. de alpen, onder het kanaal door, maar graniet bewerken is dan weer een stap te ver.

Het laatste gedeelte ben ik wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat was serieus, het is niet echt bijzonder om een modelletje te maken dat kan vliegen, zoals ik zei, dat kan mijn papieren vliegtuigje ook. Als ze nou een airbus 380 of f35 hadden ontworpen, oké. Maar dat was niet echt het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
L1nt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:36:
Ook interessant is dat men de laatste jaren gezonken steden ontdekken op plekken waar land zou zijn geweest rond de laatste ijstijd.
Deze steden zouden dus veel ouder zijn dan dat wetenschappers vandaag de dag accepteren als de eerste grote nederzettingen.
Geef eens een voorbeeld van die ontdekkingen. Het laatste wat we in de Noordzee (land tijdens de laatste ijstijd) ontdekten is een sabeltandkat, een aantal vuistbijlen en een Neanderthalerfossiel.

Als er daar steden geweest waren, zou je dan geen bouwpuin verwachten? Resten van architectuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Lucky-Shirt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:37:
[...]

We bouwen tegenwoordig panden van bijna een kilometer hoog, maken compleet nieuwe eilanden, vliegvelden in zee, polderen complete provincies in, hebben mensen voet op de maan gezet, zijn er continu mensen in een baan om de aarde, maar een pyramide bouwen van steen zou dan moeilijk zijn? Ik denk dat dat best wel eens mee kan vallen.
De meeste experts zijn het toch niet met je eens. We hebben het wel over duizenden blokken steen van duizend ton of meer.
Waarbij er ook nog eens een precisie gehanteerd wordt waar menig bouwkundige van staat te kijken.
Spheroid schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:39:
[...]

Geef eens een voorbeeld van dat soort dingen. Het laatste wat we in de Noordzee (land tijdens de laatste ijstijd) ontdekten is een sabeltandkat, een aantal vuistbijlen en een Neanderthalerfossiel.

Als er daar steden geweest waren, zou je dan geen bouwpuin verwachten? Resten van architectuur?
http://www.newscientist.c...myths-secrets-of-the-deep

Of je Dl'd gewoon een paar afleveringen. S2 gaat in op die gezonken steden in de 2e aflevering ipv te doen alsof ik gek ben dat ik dit uberhaubt kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar die piramide opmerking vind ik toch een beetje te makkelijk worden.
Ik koos de piramide eruit omdat dat meestal bedoelt wordt als mensen het hebben over dingen die we nog niet met de huidige techniek zouden kunnen. En mijn punt is enkel dat dat gewoon ronduit belachelijk is, we kunnen prima een piramide in elkaar zetten als we dat willen. Wordt wel een duur geintje.

In die tijd was het wel een bijzonder indrukwekkend iets om te maken, maar ik zie nou ook weer niet onmogelijke dingen, als je maar voldoende arbeidskrachten en tijd hebt. En sowieso, als aliens er waren hadden ze wel wat nuttigers mogen doen dan een pyramide neerkwakken uit steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Het is ongeveer even makkelijk om 'aliens' als verklaring te gebruiken voor alles wat we niet snappen, als dat 'god' dat is. Beide lijken me nogal simpel.

Wat betreft bijzondere bouwwerken en dergelijke, kun je goed de vergelijking maken met bijvoorbeeld de Notre Dame in Parijs.1 Ik heb me laten vertellen dat we die nu ook niet meer zouden kunnen bouwen met de materialen en technieken van toen. Dat is ook niet zo raar, zulke kennis gaat in de loop van de geschiedenis verloren. Maar de suggestie dat er aliens aan hebben meegewerkt zal toch niemand serieus willen maken? En als niet, waarom dan op langere schaal wel? De kans dat oudere kennis over bijvoorbeeld pyramidebouw verloren is gegaan is toch juist veel groter dan bij zo'n relatief jong project?

1Als dit voorbeeld ontoereikend is zijn er genoeg andere bouwwerken uit de recente geschiedenis te vinden met soortgelijke eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
furby-killer schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:38:
[...]

Dat was serieus, het is niet echt bijzonder om een modelletje te maken dat kan vliegen, zoals ik zei, dat kan mijn papieren vliegtuigje ook. Als ze nou een airbus 380 of f35 hadden ontworpen, oké. Maar dat was niet echt het geval.
Pak een zak zout en lees de volgende site: http://www.world-mysteries.com/sar_7.htm

1 van die vliegtuigen hebben ze op grotere schaal nagemaakt en gevlogen.
Bewijst niet dat ze vliegtuigen zagen maar wel dat die dingen wonderbaarlijk vliegenswaardig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Die waar ik op reageerde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:03

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

L1nt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:42:
[...]

De meeste experts zijn het toch niet met je eens. We hebben het wel over duizenden blokken steen van duizend ton of meer.
Waarbij er ook nog eens een precisie gehanteerd wordt waar menig bouwkundige van staat te kijken.

[...]

Of je Dl'd gewoon een paar afleveringen. S2 gaat in op die gezonken steden in de 2e aflevering ipv te doen alsof ik gek ben dat ik dit uberhaubt kijk.
Welke experts zijn dat dan? De experts die door mij en anderen aangehaalde voorbeelden ontwerpen en berekend hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Pooh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:43:
Het is ongeveer even makkelijk om 'aliens' als verklaring te gebruiken voor alles wat we niet snappen, als dat 'god' dat is. Beide lijken me nogal simpel.

Wat betreft bijzondere bouwwerken en dergelijke, kun je goed de vergelijking maken met bijvoorbeeld de Notre Dame in Parijs.1 Ik heb me laten vertellen dat we die nu ook niet meer zouden kunnen bouwen met de materialen en technieken van toen. Dat is ook niet zo raar, zulke kennis gaat in de loop van de geschiedenis verloren. Maar de suggestie dat er aliens aan hebben meegewerkt zal toch niemand serieus willen maken? En als niet, waarom dan op langere schaal wel? De kans dat oudere kennis over bijvoorbeeld pyramidebouw verloren is gegaan is toch juist veel groter dan bij zo'n relatief jong project?

1Als dit voorbeeld ontoereikend is zijn er genoeg andere bouwwerken uit de recente geschiedenis te vinden met soortgelijke eigenschappen.
De theorieën gaan werden dan alleen helpen met bouwen.
Het bied een andere kijk op zaken buiten de dingen die je in je schoolboek leert. Let wel: tot kleine 4-500 jaar geleden werd je nog op de brandstapel gegooid als je zei dat de aarde rond was.

Zo dacht men bijvoorbeeld ook dat het verhaal van Troje enkel een mythe was tot men de stad vond Wikipedia: Troy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:42:
[...]

Bron dat de meeste experts zeggen dat we het niet kunnen? Sorry maar kijk eens naar wat we tegenwoordig maken, en denk je dan echt dat we geen stenen kunnen stapelen? Ja het zijn grote stenen, we hebben grote hijskranen.
[...]

We hebben hier een beleid dat er niet verwezen wordt naar (youtube) filmpjes die teringlang duren.
Let wel: tot kleine 4-500 jaar geleden werd je nog op de brandstapel gegooid als je zei dat de aarde rond was.
Dat de kerk toen een leuke reden wilde om mensen op de brandstapel te gooien had weinig ermee te maken dat het nog niet bekend was dat de aarde rond is. Wikipedia: Spherical Earth

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 06-09-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ze hebben toch ook een serie gehad waar ze diverse 'grote bouwwerken' getest hebben met oude technieken? Zo waren de stonehedge, paaseilandbeelden en diverse tempels (uit steen in een berg) vrij makkelijk te verklaren.

Komt 90% neer op ziekelijk veel manschappen en een bouwtijd van jaren of zelfs decenia's.

Zeker die tempel was interessant, daar zag je dat de 'hedendaagse' mens veel te moeilijk denkt, je moet gewoon puur basic denken met in gedachte een 'oneindig' hoeveelheid manschappen en materiaal (zoals het kanaal dat werd gegraven enkel om steen bij 1 of andere piramide te krijgen).

En veel geloof loopt ook in elkaar over, iets onbegrijpelijks is/was dus iets bovennatuurlijks, ergens wat namen vandaan slepen en voila, weer een geloof erbij.

@hieronder, was het niet een griek die met 2 stokken op zijn werkplaats en woonplaats al in die tijd de omtrek van de aarde had berekend en daar achteraf niet eens zoveel naast zat?

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 06-09-2011 14:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

L1nt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:47:
De theorieën gaan werden dan alleen helpen met bouwen.
Het bied een andere kijk op zaken buiten de dingen die je in je schoolboek leert. Let wel: tot kleine 4-500 jaar geleden werd je nog op de brandstapel gegooid als je zei dat de aarde rond was.
Urban Myth. De wetenschap dat de aarde rond is is al sinds de oude egyptenaren en grieken bekend, en is altijd bekend geweest. Uit werkelijk elke eeuw zijn er bronnen die dat bevestigen, en die bronnen zijn ook altijd door de kerk gebruikt. Sterker nog, uit elke eeuw kun je kerkelijke en pauselijke uitspraken vinden over het rond-zijn van de aarde.
Zo dacht men bijvoorbeeld ook dat het verhaal van Troje enkel een mythe was tot men de stad vond Wikipedia: Troy
Ja, dus? Van Troje hadden we een overlevering, en die kon waar zijn, of niet, maar je had in elk geval een verhaal. Aliens zijn alleen maar een propositie om gaten in bestaande verhalen op te vullen. Ze verklaren niks, en dus kun je ze met Ockham's razor rustig uit je model wegsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
Lees je überhaupt waarnaar je linkt?
[list]• Een laat Egyptische stad (500 BC).
• Een engelse koloniale nederzetting uit de 17e eeuw, waarvan we precies weten bij welke aardbeving hij onder de zeespiegel verdween in 1692.
• Een Israelisch dorp uit 7000 BC, een periode waaruit we vrij veel en grotere nederzettingen kennen gewoon op het land.
• Een gebied bij japan met formaties waarvan 1 persoon claimt dat ze een beschaving weerspiegelen, van 2 tot 3000 jaar oud. (en waarvan anderen denken dat het een natuurlijke formatie betreft).
Dat heeft allemaal niets van doen met de laatste ijstijd (die 10.000 jaar geleden eindigde).

Dat mensen in dorpen en zelfs steden woonden duizenden jaren geleden is niet iets spectaculairs. Daar heb je ook geen aliens voor nodig. Dat mensen steen bewerkten is ook geen nieuws. We kennen sites van ouder dan 7000 BC die 15 hectares beslaan zoals deze. Dat is verder helemaal niet mysterieus.

[ Voor 21% gewijzigd door Spheroid op 06-09-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Pooh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:51:

Ja, dus? Van Troje hadden we een overlevering, en die kon waar zijn, of niet, maar je had in elk geval een verhaal. Aliens zijn alleen maar een propositie om gaten in bestaande verhalen op te vullen. Ze verklaren niks, en dus kun je ze met Ockham's razor rustig uit je model wegsnijden.
De hele strekking is, dat als dat verhaal waar blijkt te zijn, wat is dan nog meer waar?
In verschillende mythen en zelfs in bijbelversen komen dingen naar voren wat je met de hedendaagse kennis zou kunnen verklaren als UFO's.
Alleen kenden ze toen bepaalde termen niet en dan gebruik je automatisch termen die je wel kent.

Of de dingen die ze claimen waar zijn moet iedereen zelf bepalen. Ik vind het tenminste interessant om dingen vanuit een andere invalshoek te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

SinergyX schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:51:
@hieronder, was het niet een griek die met 2 stokken op zijn werkplaats en woonplaats al in die tijd de omtrek van de aarde had berekend en daar achteraf niet eens zoveel naast zat?
Eratosthenes is de bekendste, pakweg 200 v. Chr. In zijn woonplaats is een beetje overdreven, maar hij is Egypte er niet voor uitgeweest. We weten niet precies hoe nauwkeurig zijn berekening was, omdat we de lengte van zijn stadia niet meer weten, maar meer dan 10% zat hij er niet naast. Een paar honderd jaar later beweerde Eusebius (denk ik, anders Pamphilius, zou ik moeten nakijken) dat hij (Eratosthenes) ook de afstand tot de zon had berekend, tot op 1% nauwkeurig. Zelfs als Eusebius dat verzon, had hij iig zelf die afstand goed, rond 't jaar AD 300.

[ Voor 32% gewijzigd door Pooh op 06-09-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
De hele strekking is, dat als dat verhaal waar blijkt te zijn, wat is dan nog meer waar?
Dus omdat een stad die in een mythe voorkomt ook daadwerkelijk bestaat, waren er aliens die nog geen eens iets met die mythe te maken hebben? Right...
In verschillende mythen en zelfs in bijbelversen komen dingen naar voren wat je met de hedendaagse kennis zou kunnen verklaren als UFO's.
Sorry maar welke hedendaagse kennis hebben we over UFOs?
Alleen kenden ze toen bepaalde termen niet en dan gebruik je automatisch termen die je wel kent.
Unidentified Flying Object?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Spheroid schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:53:
[...]
Lees je überhaupt waarnaar je linkt?
[list]• Een laat Egyptische stad (500 BC).
• Een engelse koloniale nederzetting uit de 17e eeuw, waarvan we precies weten bij welke aardbeving hij onder de zeespiegel verdween in 1692.
• Een Israelisch dorp uit 7000 BC, een periode waaruit we vrij veel en grotere nederzettingen kennen gewoon op het land.
• Een gebied bij japan met formaties waarvan 1 persoon claimt dat ze een beschaving weerspiegelen, van 2 tot 3000 jaar oud. (en anderen dat het een natuurlijke formatie betreft.
Dat heeft allemaal niets van doen met de laatste ijstijd (die 10.000 jaar geleden eindigde).

Dat mensen in dorpen en zelfs steden woonden duizenden jaren geleden is niet iets spectaculairs. Daar heb je ook geen aliens voor nodig. Dat mensen steen bewerkten is ook geen nieuws. We kennen sites van ouder dan 7000 BC die 15 hectares beslaan zoals [url=http://en.wikipedia.org/wiki/'Ain_Ghazal]deze[/]. Dat is verder helemaal niet mysterieus.
past dit beter in je straatje? http://www.hermetics.org/cambay.html

Volgens verschillende metingen tussen de 7500 en 9500 jaar oud en dicht bij het eind van de laatste ijstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
furby-killer schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:00:
[...]

Dus omdat een stad die in een mythe voorkomt ook daadwerkelijk bestaat, waren er aliens die nog geen eens iets met die mythe te maken hebben? Right...
Als de mythe van Troje waar is. Kunnen mythen over vreemde wezens, Goden in vliegende wagens e.d. ook waar zijn? "Kunnen" is het sleutelwoord hier.
[...]

Sorry maar welke hedendaagse kennis hebben we over UFOs?
Wij kennen vliegtuigen. Vroeger konden ze nog niet vliegen. Dat zou voor hun iets magisch zijn. Iets wat alleen goden kunnen.
[...]

Unidentified Flying Object?
Chariot of the gods?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:03:
[...]

Volgens verschillende metingen tussen de 7500 en 9500 jaar oud en dicht bij het eind van de laatste ijstijd.
Wikipedia: Marine archaeology in the Gulf of Cambay
Als de mythe van Troje waar is.
Het jaar is 4000, we zijn er net achtergekomen dat Spanje, uit de mythe van Sinterklaas, echt bestond. De lokale aluhoedjes op het internet hebben hieruit gehaald dat de kerstman een alien was.

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 06-09-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
L1nt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:03:
[...]

Interessant. Ze hebben 14C dateringen uit zee. Dat betekent dat de echte ouderdom jonger is, vanwege het reservoir effect.

De beschrijving is ook grappig:
Even if we don't know what the cultural background of the people is, if it does happen to be a city that is 9500 years old, that is older than the Sumerian civilization by several thousand years. It is older than the Egyptian, older than the Chinese. So it would radically affect our whole picture of the development of urban civilization on this planet.
Het eerder genoemde Göbekli Tepe is nog steeds ouder, zelfs met de gegeven (onbetrouwbare) datering voor het indische ding. Dit soort dingen zijn zeker interessant, maar je hebt er nog steeds geen aliens of radicaal nieuwe theorieen voor nodig. Het laat zien dat mensen in agglomeraties gingen leven.

Als er een goede publicatie van de dateringen, met laboratoriumnummer (standaardprotocal bij 14C dateringen) verschijnt ben ik de eerste die accepteert dat er daar een dorp of een stad lag. Dat betekent echter verder niets spectaculairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 15:47
Dat aliens hier zijn (geweest) lijkt me een beetje sterk. Neemt niet weg dat men veel kennis had die later verloren is gegaan.

Ik zelf voel meer voor de theorie van Graham Hancock over een verloren beschaving. Maar daar is uiteindelijk ook maar marginaal bewijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Suepahfly schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:14:
Dat aliens hier zijn (geweest) lijkt me een beetje sterk. Neemt niet weg dat men veel kennis had die later verloren is gegaan.

Ik zelf voel meer voor de theorie van Graham Hancock over een verloren beschaving. Maar daar is uiteindelijk ook maar marginaal bewijs voor.
Dat was in Fingerprints of the Gods toch? Dat boek heb ik ook gelezen.
Vooral de Piri Reis kaart ( Wikipedia: Piri Reis-kaart ) is erg interessant.

Overigens houdt Hancock de deur ook op een kier voor hulp van buitenaf.

[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 06-09-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

L1nt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:06:
[...]
Als de mythe van Troje waar is. Kunnen mythen over vreemde wezens, Goden in vliegende wagens e.d. ook waar zijn? "Kunnen" is het sleutelwoord hier.
Wacht even. De mythe van Troje bestaat uit 2 delen: Een algemeen deel over een stad die verwoest werd in een oorlog. Volledig geloofwaardig verhaal, er zijn duizenden steden verwoest in duizenden oorlogen. Er is nu bekend dat die stad waarschijnlijk daadwerkelijk heeft bestaan, en daadwerkelijk verwoest is in een oorlog, maar wat zegt dat precies?
Daarnaast is er een specifiekere mythe, een vrij gedetailleerd verhaal over een aantal personen uit die tijd, en een hol houten paard. Dat verhaal is ook niet echt ongeloofwaardig, maar wel wat meer bijzonder dan het algemene verhaal hierboven. Maar of dat verhaal waar is weten we niet, en zullen we ook nooit weten.

Maar wat heeft dat met vreemde wezens en vliegende wagens te maken? Als ik je vertel dat mijn motorfiets zojuist is omgewaaid, is dat ook een mythe. Totdat je m'n vrouw belt, en die dat verhaal bevestigd, en dan is 't ineens geschiedenis. Mag ik dan zeggen: "omdat de mythe van de vallende motorfiets waar is, leeft Elvis nog?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Pooh schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:24:

Maar wat heeft dat met vreemde wezens en vliegende wagens te maken? Als ik je vertel dat mijn motorfiets zojuist is omgewaaid, is dat ook een mythe. Totdat je m'n vrouw belt, en die dat verhaal bevestigd, en dan is 't ineens geschiedenis. Mag ik dan zeggen: "omdat de mythe van de vallende motorfiets waar is, leeft Elvis nog?".
je kunt wel ridicuul reageren maar ik neem niet aan dat je te dom bent om te begrijpen wat ik er mee bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
Het ging in de documentaire er vooral over dat er veel wijst naar het jaar 10.500 voor christus. Met name hoe bepaalde tempels zijn gebouwd als een spiegeling van de sterren in dat jaar. Zo ook de piramides, sfinx en hun ligging langs de nijl en de overeenkomt met Orion. Daarnaast werd Ankor Wat nog genoemd dat weer overeenkomt het het sterrenbeeld Draak.

Ook werd er nog even tijd besteed aan de verschillende scheppingsverhalen en dat deze bijna allemaal van een soort vloed / watermassa spreken. De Piri Reis kaart kwam volgens mij niet voor in de docu (ooit eens uit gezonden op Discovery Channel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

L1nt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:29:
[...]
je kunt wel ridicuul reageren maar ik neem niet aan dat je te dom bent om te begrijpen wat ik er mee bedoel.
Mijn voorbeeld was volledig serieus. Overigens is het jammer dat je tot tweemaal toe mijn halve post negeert.

[ Voor 12% gewijzigd door Pooh op 06-09-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
Suepahfly schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:29:
Het ging in de documentaire er vooral over dat er veel wijst naar het jaar 10.500 voor christus. Met name hoe bepaalde tempels zijn gebouwd als een spiegeling van de sterren in dat jaar. Zo ook de piramides, sfinx en hun ligging langs de nijl en de overeenkomt met Orion. Daarnaast werd Ankor Wat nog genoemd dat weer overeenkomt het het sterrenbeeld Draak.
Het feit dat er geen enkel bewijs is om de piramides, of relatief grootschalige agglomeraties in Egypte zo vroeg te situeren deert je daarbij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Op het moment dat er een meneer mag komen vertellen dat DNA en evolutie net zo waarschijnlijk is als het in elkaar waaien van een 747 door een storm op een storthoop, gaan mijn haren wat overeind staan.
Als er vervolgens door niemand wordt verteld dat deze opmerking licht onzinnig is, en hem vervolgens weerlegt, dan is deze serie vooral interresant voor mensen die een opvulling nodig hebben voor het gat dat 'god 'in hun leven heeft achtergelaten.

Dan ga ik liever Star Trek of Waterworld nitpicken...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
Spheroid schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:35:
[...]
Het feit dat er geen enkel bewijs is om de piramides, of relatief grootschalige agglomeraties in Egypte zo vroeg te situeren deert je daarbij niet?
Het ging er niet op dat deze gebouwen omstreeks dat tijdstip (10.500 BC) gebouwd zijn, dat zijn ze duidelijk niet. Maar er lijkt wel e.e.a naar die periode te wijzen zoals diverse gebouwen zijn neergezet en dat op verschillende wereld delen. Maar kennelijk heb je dat niet niet uit mijn post gehaald. Er is overigs ook genoeg materiaal online te vinden dat de 10.500 BC theorie weerlegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
Suepahfly schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:51:
[...]

Het ging er niet op dat deze gebouwen omstreeks dat tijdstip (10.500 BC) gebouwd zijn, dat zijn ze duidelijk niet. Maar er lijkt wel e.e.a naar die periode te wijzen zoals diverse gebouwen zijn neergezet en dat op verschillende wereld delen. Maar kennelijk heb je dat niet niet uit mijn post gehaald. Er is overigs ook genoeg materiaal online te vinden dat de 10.500 BC theorie weerlegt
Als de theorie weerlegd is, waarom hem dan herhalen? Dat is als de boeing 747 drogreden, waar Jester-NL naar verwijst. Dat ding is al zo uitentreure weerlegd, dat zoiets herhalen in een tv programma neerkomt op het publiek willens en wetens voor het lapje houden.

Als gebouwen verwijzen naar 10.500 BC wordt het verhaal nog interessanter. De tijd tussen 10.500 en de bouw van de piramides is langer dan de tijd die ons scheidt van de bouw van de piramides. Angkor Wat, de Maya's en andere beschavingen die vaak in verband met dit soort theorieen genoemd worden zijn recenter dan de bouw van de piramides. Angkor Wat is bijvoorbeeld gebouwd in de 12e eeuw. Wat hier dus voorgesteld wordt is dat een overlevering precies genoeg wordt overgeleverd gedurende duizenden jaren om op heel ver uiteenlopende plekken zeer grootschalige bouwprojecten aan te wijden. Maar over de afgelopen eeuw is al die kennis, zonder enig spoor achter te laten verdwenen.

(En kom nu niet aan met oorsprongsmythen die over een vloed spreken, want als je de inhoud van dat soort dingen daadwerkelijk met elkaar gaat vergelijken is enige overeenkomst ver te zoeken, behalve het voorkomen van water in dat soort mythen. Er wordt zeker geen gedetailleerde informatie over 10.500 BC en de positie van de sterren toen in vervat en ook geen handleiding hoe een "beschaving" op te bouwen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05-2019
Was dat allemaal voor of na predators vs aliens :)

ff voor het onderwerp bouwen. dit heeft de mens wel ff in1965 geregeld. Gewoon even Abu-Simbel verhuizen.
laatst nog een reconstructie gezien op nat. of discovery channel, ik kan niks duidelijker googelen op het moment.

http://www.international....umentum/vol17/vol17_2.pdf
YouTube: Tempels van Abu-Simbel (1964) - YouTube ; klassiek Nederlands

+ ook nog iemand op de maan gezet.

Zoals Theo Maessen zegt ; Als er buitenaard leven is zijn ze a) nog te dom om de ruimte in te gaan en hebben we er ook niks aan b) Als ze intelligenter zijn dan ons en idd door de ruimte kunnen reizen zijn ze waarschijnlijk ook slim genoeg om hier weg te blijven.

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213904

Zo bijzonder zijn die oude monumenten niet als in NL een 2 km hoge berg komt te liggen :P

Verder is het History channel diep gezakt naar mijn mening. Vroeger hadden ze nog wel interessante programma's, maar op dit moment wisselt het tussen verschillende samenzweringstheoriën, aliens en andere pseudowetenschappelijke onzin.

Er zijn zat normale verklaringen te bedenken voor het bestaan van Angkor Wat, de piramides van Gizeh, Paaseiland etc etc. De mensen die dit soort programma's maken zijn echter niet geinteresseerd in wetenschap, maar in sensatie. Dus wordt de meest ridicule en sensationele verklaring gezocht.

Het is erg jammer dat mensen deze programma's serieus nemen, als met een beetje onderzoek het hele verhaal omvalt.

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in een onderbouwde beschrijving van de laatste ~10.000 jaar geschiedenis, lees dan Guns, Germs & Steel van Jared Diamond. Het boek beschrijft goed hoe, wanneer en waar samenlevingen ontwikkelden en vooral waarom sommige het niet redden tegen anderen (Inca-rijk tegen Pizarro, Azteken tegen Cortèz, Aboriginals vs kolonisten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:58
Ik vind het ook boeiend allemaal, ik zeg niet dat het de absolute waarheid is, maar het zou wel eens kunnen.
Ezechiel beschrijft in het oude testament zijn reizen met hemelvoertuigen die het met het geluid van de donder door de hemel vliegen.

Bram Vermeulen kan het heel mooi uitleggen :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=A0x0LSp1kdI]

Granieten graftombes zijn tegenwoordig misschien te maken, maar ze hebben ook complex vormgegeven vazen gemaakt van een paar mm dik graniet, kolossale stenen die perfect in elkaar passen (je krijgt geen bankkaart tussen 2 stenen, zo perfect passend) de enorm grote stenen van baalbek, oude teksten die spreken over die van de hemelen kwamen enz. enz.

Enfin, heel interessant allemaal.
Doe aub niet neerbuigend tegenover mensen die hier wel oren naar hebben (hier zijn nog al topics over geweest, en de believers werden soms bekeken als mensen met alu hoedjes :) )

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
C00P schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:32:

Enfin, heel interessant allemaal.
Doe aub niet neerbuigend tegenover mensen die hier wel oren naar hebben (hier zijn nog al topics over geweest, en de believers werden soms bekeken als mensen met alu hoedjes :) )
Neerbuigend tegen mensen doen is nooit goed. Echter, het verlangen van een zekere basisonderbouwing van de denkbeelden die neergeplempt worden is niet neerbuigend.

De manier van argumenteren van sommige "believers" is helaas een beetje kort door de bocht. Er worden een paar "anomalieen" opgesomd, vaak zonder goede onderbouwing. Daarna worden een aantal met die sites niets te maken hebbende teksten gebruikt om aliens binnen te halen als verklaring.

Neem je eigen post:
Granieten graftombes zijn tegenwoordig misschien te maken, maar ze hebben ook complex vormgegeven vazen gemaakt van een paar mm dik graniet.
Wie zijn ze? Waar zijn die vazen gevonden?

Ik heb ooit een soortgelijke anecdote gehoord over vazen van alabaster die zelfs niet met moderne techniek gemaakt zouden kunnen worden. Dat terwijl het internet vol staat van alabaster urnen die je voor crematieresten kunt aanschaffen. Die dingen zijn verdomd gemakkelijk met de hand te maken blijkt:

Ook voor graniet is het allemaal niet zo moeilijk en/of mysterieus:
http://www.wunderkabinett...Atlantean-technology.html, hier staat nog een [url]filmpje[/] (rechtsboven).
kolossale stenen die perfect in elkaar passen (je krijgt geen bankkaart tussen 2 stenen, zo perfect passend).
Again, waar? Als ik mij uit dit soort scenario's herinner gaat dit meestal over van de Inca's. Ten eerste geeft dit natuurlijk problemen met veel teksten die in dit soort scenario's gebruikt worden. Die komen nl. niet van de Inca's zelf. Dus de "aanwijzingen" voor de activiteiten van aliens moeten over duizenden kilometers getransponeerd worden naar Zuid Amerika.

Verder: Ja, dat soort steenwerk vergt veel nauwkeurigheid en een grote investering in arbeidskracht. Het is echter niet echt miraculeus. Zolang je maar genoeg werklui en tijd hebt komt het allemaal wel goed.

Vandaar dat dat soort steenwerk voor speciale gebouwen gereserveerd was. Hele incasteden zien er helemaal niet zo speciaal uit:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/MachuPicchu_Residential_%28pixinn.net%29.jpg
de enorm grote stenen van baalbek
Kijk, hier noem je tenminste een site zodat de lezer niet hoeft te gissen. Die dingen zijn inderdaad enorm. Maar de romeinen waren ook weer geen kakspielers natuurlijk. Een aardige analogie is het verplaatsen en opzetten van Egyptische obeliskend gedurende de renaissance en later naar westerse steden, zoals Rome en Parijs. Die lui hadden niet revolutionair ingewikkeldere technieken tot hun beschikking dan de romeinen. Het gaat hier gewoon om man- en paardekracht, het gebruik van katrollen, hefboomwerking enzovoorts. Dit soort dingen zijn prima beschreven voor de historische periode. Waarom zouden de romeinen en egyptenaren er dan in godesnaam aliens voor nodig gehad hebben?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TNJ1jX1zypD1u4ZnVMe7eMY1/full.jpg
oude teksten die spreken over die van de hemelen kwamen enz. enz.
Zoals deze?
Ezechiel beschrijft in het oude testament zijn reizen met hemelvoertuigen die het met het geluid van de donder door de hemel vliegen.
Het is heel gemakkelijk om te cherrypicken uit de bijbel (of andere oude teksten). We weten dat grote delen van de bijbel aantoonbaar onjuist zijn. Als je dan zoiets op wil voeren als historisch betrouwbaar zul je met bewijzen moeten komen.

En stenen die goed passen zijn nu eenmaal geen bewijs voor ruimteschepen die zich met geraas voortbewegen. Waar zijn de ruimteschepen zelf? Waar zijn de overblijfselen van geavanceerde gereedschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

Mx. Alba

hen/die/zij

SinergyX schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:51:
Ze hebben toch ook een serie gehad waar ze diverse 'grote bouwwerken' getest hebben met oude technieken? Zo waren de stonehedge, paaseilandbeelden en diverse tempels (uit steen in een berg) vrij makkelijk te verklaren.

Komt 90% neer op ziekelijk veel manschappen en een bouwtijd van jaren of zelfs decenia's.
Ook veel later zijn daar voorbeelden van, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/81/Cath%C3%A9drale_Saint-Pierre_de_Nantes_-_fa%C3%A7ade.jpg/280px-Cath%C3%A9drale_Saint-Pierre_de_Nantes_-_fa%C3%A7ade.jpg

De kathedraal Sint Petrus en Sint Paulus in Nantes. De bouw duurde van 1434 tot 1891, dus totaal 457 jaar, en hij was toen nog niet eens af want de torens hebben ze halverwege maar "afgeraffeld".

Als zelfs in redelijk recente tijd zulke enorm lange bouwprojecten konden worden gedaan, waarom dan niet in de oudheid?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
[quote]Anoniem: 213904 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:05:
Zo bijzonder zijn die oude monumenten niet als in NL een 2 km hoge berg komt te liggen :P [quote]

he, ja,een berg, hebben we nu dan eindelijk genoeg afval? :|

[quote]
Er zijn zat normale verklaringen te bedenken voor het bestaan van Angkor Wat, de piramides van Gizeh, Paaseiland etc etc. De mensen die dit soort programma's maken zijn echter niet geinteresseerd in wetenschap, maar in sensatie. Dus wordt de meest ridicule en sensationele verklaring gezocht. [quote]

Niet zo lopen huilen, de complete media is op hol geslagen en daar hoef je niet slim voor te zijn omdat te zien :>

Ik zie de toppic titel meer als een metafoor, ik denk dat wij de aliens zijn, waar ze vroeger generaties over deden zoals de dom in Milaan. Uit wikipedia ;
De bouw startte in de 14e eeuw en werd pas in de 20e eeuw definitief voltooid. Met de bouw van de Dom van Milaan werd in 1386 begonnen door graaf Giangaleazzo Visconti. Hiervoor moest de zomerkathedraal S. Tecla wijken. De eerste jaren lag de leiding in handen van Italiaanse, Franse en Duitse meesters. Onder Filippino degli Organi (1400) gingen de bouwwerkzaamheden sneller. In 1418 kon het hoogaltaar ingewijd worden door paus Martinus V. Vanaf 1567 onder leiding van kardinaal Carlo Borromeo ging de bouw verder in een andere stijl.

Pellegrino Tibaldi ontwierp in 1616 een barokfaçade. Buzzi gaf hieraan gotische vormen. In 1572 wijdde kardinaal Borromeo de kerk in ter gedachtenis van de geboorte van Maria. Napoleon I liet ten slotte de buitengevel voltooien naar een ontwerp van Carlo Amati.

Aanvullende werkzaamheden aan de bovenste delen en de portalen duurden tot 1950. Daarna begonnen de eerste restauraties. (einde Wiki)

Buiten de slechten dingen waar we tot in staat zijn, zijn we ook buiten gewoon slim en kunnen we de mooiste dingen creëren. Tegen over de leeftijd van de aarde alleen al gaat dat wat wij doen met een rot vaart.

O ja, een leuke site is ook : kennislink.nl

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
Net ff Bram Vermeulen filmpje gekeken.
Deze link gaat verder over planet x. Beetje gedramatiseerd, maar daar zijn Amerikanen altijd goed in :)

Surviving 2012 and Planet X - Part 1 of 5: The Threat

YouTube: Surviving 2012 and Planet X - Part 1 of 5: The Threat - YouTube

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:33:
Tijdje geleden zag ik reclame op History voor Ancient Aliens: The series. ( Wikipedia: Ancient Aliens )
oa Erich von Däniken komt aan het woord. Wellicht bekent van Chariots of the Gods en andere boeken.
Even los van alle andere punten van discussie in dit topic, mocht je werkelijk in deze materie geïnteresseerd zijn, dan zou ik bovenstaande schrijver ofwel overslaan, ofwel lezen met een vrachtlading aan zout.
Er zijn sterke aanwijzingen dat von Däniken voor dat boek zich (met een omweg) heeft laten inspireren door de verhalen van H.P. Lovecraft. De verhalen van deze laatste zijn puur, Lovecraft heeft dat meerdere malen zelf aangegeven, fictie, maar gaan over een ouder ras van goden dat voor de mens op aarde kwam en het ontstaan en de ontwikkeling van de mens heeft gestuurd.
http://jcolavito.tripod.com/lostcivilizations/id26.html

Voor de rest vind ik het een beetje minachtend om de prestaties uit het verleden maar toe te schrijven aan aliens, in plaats van aan het vernuft van de toenmalige mensen, welke niet minder slim waren dan de onze, maar slechts een mindere technologische basis hadden om op te steunen. Iets wat prima goed gemaakt kan worden door die basis te vervangen voor veel tijd en mankracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Von Daniken heb ik al gelezen :)
Evenals Graham Hancock die ook op deze materie in gaat.

In beide gevallen vind ik het vaak jammer dat ze roepen: "Jah, dat kan niet, dus moet het wel zo zijn".

Buiten de bouwwerken zijn er bijvoorbeeld ook rotsschilderingen die bepaalde suggesties opwekken.
Of oude teksten die gewoon zeggen dat hun voorouders of leraren uit de ruimte kwamen. In sommige gevallen wordt zelfs de planeet of locatie in het heelal genoemd.

Bij het gros in die serie heb ik wel dat het vergezocht is. Er zitten echter ook stukken tussen waar je van denkt "mmm, ik zou niet raar staan te kijken, als die alu-gek toch gelijk heeft".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
L1nt schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:15:

Buiten de bouwwerken zijn er bijvoorbeeld ook rotsschilderingen die bepaalde suggesties opwekken.
Maar zijn die suggesties niet "geïnfecteerd" met het beeld wat wij hebben van astronauten, vliegtuigen, etc. Ik vind het altijd erg toevallig dat een "astronaut" van 6000 jaar terug, een helikopter van ook zo lang geleden of een vliegtuig uit de oude jungle precies zo eruit als we nu ook hebben. Dat terwijl er alternatieven zijn, hebben ze puur toevallig onze ontwerpen gebruikt, ook als deze nu niet optimaal blijken te zijn.
Of oude teksten die gewoon zeggen dat hun voorouders of leraren uit de ruimte kwamen. In sommige gevallen wordt zelfs de planeet of locatie in het heelal genoemd.

Bij het gros in die serie heb ik wel dat het vergezocht is. Er zitten echter ook stukken tussen waar je van denkt "mmm, ik zou niet raar staan te kijken, als die alu-gek toch gelijk heeft".
Heb je een bron voor welke planeten je bedoelt?
ik weet van de Dogon, die claimen dat de ster sirius de bron is van hun bestaan en ze weten ook meer dan je zou verwachten van die (dubbel)ster, maar over hun verhaal zijn nu steeds meer twijfels.
Daarnaast zijn er natuurlijk vele beschavingen geweest die aan sterren een hogere betekenis gaven. echter betekent dat dat ze daarmee bedoelde dat zij, of hun goden daar letterlijk vandaan zouden komen?
Ook de verhalen over schepen kunnen natuurlijk anders worden uitgelegd. De Egyptenaren geloofden dat zowel de zon als de maan op een boot door de hemel "voeren". in hoeverre moeten we dat opvatten als een beeld, een soort van metafoor en de luchtschepen van goden als waarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Hoe wordt Zacharia Sitchin bekeken, een beetje zoals Von Daniken ?
Ik heb het boek de 12de planeet gelezen en ik vond het interessant, volgens Bram Vermeulen (in het filmpje wat ik in mijn vorige post plaatste) is er een controlerend onderzoek geweest en deze zou zijn verhaal bevestigen.

LN1T heb je een link naar die discovery afleveringen ? wil ze graag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Via legale wegen kun je het op Youtube vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

C00P schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:29:
Hoe wordt Zacharia Sitchin bekeken, een beetje zoals Von Daniken ?
Ik heb het boek de 12de planeet gelezen en ik vond het interessant, volgens Bram Vermeulen (in het filmpje wat ik in mijn vorige post plaatste) is er een controlerend onderzoek geweest en deze zou zijn verhaal bevestigen.
Integendeel, de soemerische vertaling bleek nogal wat onvolkomenheden te bevatten en de baan van de planeet ter grootte van Jupiter (!) zou door zijn gigantische excentriciteit veel te instabiel zijn waardoor deze óf al lang uit het zonnestelsel verdwenen had moeten zijn, óf een baan met een veel kortere periode moeten gaan beschrijven.
The scenario outlined by Sitchin, with Nibiru returning to the inner solar system regularly every 3,600 years,

. . . implies an orbit with a semi-major axis of 235 astronomical units, extending from the asteroid belt to twelve times farther beyond the sun than Pluto. Elementary perturbation theory indicates that, under the most favorable circumstances of avoiding close encounters with other planets, no body with such an eccentric orbit would keep the same period for two consecutive passages. Within twelve orbits the object would be either ejected or converted to a short period object. Thus, the failed search for a trans-Plutonian planet by T.C. Van Flandern, of the U.S. Naval Observatory, which Sitchin uses to bolster his thesis, is no support at all
Net als Velikovsky, Von Däniken etc. is dit pseudo wetenschap idd

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 04:23

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik ben onlangs bij het Omniversum geweest en heb daar het boekje "Mysteries van de Mensheid" gekocht voor 'n klein prijsje. (H. Genzmer en U. Hellenbrand, 3e uitgave 2011 ISBN: 9781445442488, geen link op internet). Hierin worden een zeer groot aantal "mysteries" benoemd en de onderzoeken ernaar worden (zeer) kort samengevat. Niet altijd is de conclusie "het kan" of "het kan niet", maar het zet je wel 'n beetje aan 't denken. 't Is leuk vermaak, je kan er nog 'n paar nutteloze feitjes van opsteken en 't is uitstekende wc-literatuur.

Dat gezegd hebbende, er worden wel degelijk dingen genoemd die heel vreemd zijn:
* bijv. het ruineveld van Puma Punku: het is niet duidelijk wie of wat ze hebben gemaakt: de indianen die daar toen leefden, kenden geen gebruik van metaal terwijl dat wel gebruikt is.
* de ondergrondse steden, Tiermes (1e eeuw n.c.) met z'n rails, buizensysteem, luchtafweersysteem en "loopgraven"de geoglieven, de ijzeren zuil van Delhi, het mechanisme van Andikithira, de stenen bollen van Costa Rica, en nog veel meer.

Het meest sprekende voorbeeld vond ik 't verhaal van de Nanospiralen gevonden in meerdere gebieden in het Oeralgebergte (linkje, hoewel ik niet weet hoe betrouwbaar de info hier is). Het gaat hier om metalen spyralen varieren in grootte van 30 milimeter en 0,0003 milimeter, grotendeels uit wolfraam, molybdeen en koper vervaardigd, van minstens 100.000 tot 300.000 jaar oud.

Wellicht dat iemand hier er wat meer over weet?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• monkyswing
blobber schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:07:
[...]

Integendeel, de soemerische vertaling bleek nogal wat onvolkomenheden te bevatten en de baan van de planeet ter grootte van Jupiter (!) zou door zijn gigantische excentriciteit veel te instabiel zijn waardoor deze óf al lang uit het zonnestelsel verdwenen had moeten zijn,

[...]

Net als Velikovsky, Von Däniken etc. is dit pseudo wetenschap idd
Om ff verder te fantaseren, Ze hebben dus een eigen kunstmatige sphere om hun planeet gamaakt en 3600 jaar geleden door behulp van het magnetisch veld van de zon zich uit dit zonnestelsel gekatapulteerd. Dus van hun hun planeet een ruimteschip gemaakt. Als dat zo is dan hoeven we ons over het jaar 2012 geen zorgen te maken.

Trouwens over een sphere om om een planeet, dyson freeman (1923) heeft zo iets theoretisch bedacht. Een schild, een soort kunstmatige ozonlaag, die de energie van een ster kan opvangen en omzet naar energie voor de civilisatie van een planeet, ook manier voor nieuwe energie.

Wikipedia: Dyson sphere

De Schaal van Kardasjev is een door de Russische astronoom Nikolaj Kardasjev voorgestelde indeling voor de technologische ontwikkeling van beschavingen.
Wikipedia: Kardashev scale

[ Voor 13% gewijzigd door monkyswing op 08-09-2011 00:42 ]

natuurlijk

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

[b]ardana schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:51:
Dat gezegd hebbende, er worden wel degelijk dingen genoemd die heel vreemd zijn:
* bijv. het ruineveld van Puma Punku: het is niet duidelijk wie of wat ze hebben gemaakt: de indianen die daar toen leefden, kenden geen gebruik van metaal terwijl dat wel gebruikt is.
* de ondergrondse steden, Tiermes (1e eeuw n.c.) met z'n rails, buizensysteem, luchtafweersysteem en "loopgraven"de geoglieven, de ijzeren zuil van Delhi, het mechanisme van Andikithira, de stenen bollen van Costa Rica, en nog veel meer.

Het meest sprekende voorbeeld vond ik 't verhaal van de Nanospiralen gevonden in meerdere gebieden in het Oeralgebergte (linkje, hoewel ik niet weet hoe betrouwbaar de info hier is). Het gaat hier om metalen spyralen varieren in grootte van 30 milimeter en 0,0003 milimeter, grotendeels uit wolfraam, molybdeen en koper vervaardigd, van minstens 100.000 tot 300.000 jaar oud.

De meeste van die dingen hebben een simpele oplossing.
- Puma Punku: Waarom hadden ze geen metaal? Omdat dat verder nooit gevonden is en we dus het huidige wetenschappelijke model zegt dat ze het niet hadden? Dan is 't misschien tijd om 't model aan te passen. Of misschien hadden ze heel weinig metaal, of maar heel kort.
- De zuil van Delhi is helemaal niet bijzonder, gewoon typische techniek uit die tijd. Puur toeval dat dat ding door een keus van bepaald ijzer als grondstof een soort natuurlijke beschermingslaag tegen roest vormt, maar dat ijzer zit daar op korte afstand in de grond.
- Die nanospiralen zijn wel 't mooiste. De russen hebben uitgebreid bevestigd dat ze in dat gebied militaire proeven en onderzoek naar kernbommen hebben gedaan, en dat je werkelijk alles kunt vinden, maar sommige mensen willen graag overal een mysterie in zien. Zolang die dingen geen datering hebben, zou ik er maar vanuit gaan dat ze niet meer dan een jaar of 30 oud zijn.

• Spheroid
Ardana schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:51:

Ik had eigenlijk nog nooit van het ding gehoord, maar:
Wikipedia

The unique copper-arsenic-nickel bronze alloy is also found in metal artifacts within the region between Tiwanaku and San Pedro de Atacama during the late Middle Horizon around 600-900.[11]
. Gezien de site van na 500 na Chr. moet zijn:
Since the radiocarbon date came from the lowermost and oldest layer of mound fill underlying the andesite and sandstone stonework, the stonework must have been constructed sometime after 1510 ±25 B.P. C14.
lijkt het me allemaal minder mysterieus dan gesuggereerd.
* de ondergrondse steden,
Welke? Dingen als Petra? Waarom is dat mysterieus?
Tiermes (1e eeuw n.c.) met z'n rails, buizensysteem, luchtafweersysteem en "loopgraven"
Ik kan over rails en luchtafweer helaas niets vinden. In de korte gids wordt er iig met geen woord over gerept. Buizen en loopgraven was voor de romeinen natuurlijk een eitje (ware het niet dat ze de buizen soms van lood maakten :o )
de geoglieven, de ijzeren zuil van Delhi, het mechanisme van Andikithira, de stenen bollen van Costa Rica, en nog veel meer.
Veel van die dingen, zoals de geogliephen (in de Nazca woestijn neem ik aan) zijn wel knap, maar niet zo onmogelijk dat je er aliens voor nodig zou hebben. Je kunt op heel eenvoudige wijze in een nacht een graancirkel fabriceren om mensen het hoofd op hol te brengen. Als je het niet in het geniep hoeft te doen, maar het overdag kunt doen met hulp van veel mensen is het natuurlijk nog makkelijker zoiets te regelen.

Het is soms een beetje denigrerend dat we bijzondere voorbeelden van engineering vooral uit verre gebieden aan aliens toe willen schrijven zonder dat er enig bewijs voor is, terwijl we archeologisch wel heel veel bewijs hebben voor het bestaan van goed georganiseerde menselijke samenlevingen in die gebieden. Dichter bij huis zouden soortgelijke bouwprojecten waarschijnlijk minder alien-hypothesen opwerpen (sterker nog, ik heb wel eens dingen gelezen waarin stonehenge aan oermensen toegeschreven werd).

Nooit van gehoord, ik zal het eens googlen. Sceptisch als ik ben vermoed ik dat het van hetzelfde kaliber zal blijken te zijn als dingen als de "Klerksdorp Sphere".
Pooh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:32:
[...]

- Die nanospiralen zijn wel 't mooiste. De russen hebben uitgebreid bevestigd dat ze in dat gebied militaire proeven en onderzoek naar kernbommen hebben gedaan, en dat je werkelijk alles kunt vinden, maar sommige mensen willen graag overal een mysterie in zien. Zolang die dingen geen datering hebben, zou ik er maar vanuit gaan dat ze niet meer dan een jaar of 30 oud zijn.
In principe kun je aan de hand van stratigrafie van boorkernen (de methode volgens welke de spiralen volgens het geposte linkje gedateerd zijn) wel een aardige educated guess doen over de geologische datering (het blijft natuurlijk relatief dateren tot je een radiometrische methode erop loslaat). Het probleem van boorkernen is dat het moeilijk kan zijn om goed te herkennen of iets intrusief is of niet. Daarom worden in de geologie en archeologie dit soort dingen, als enigszins mogelijk geverifieerd met een testsleuf.

Het dus zou inderdaad goed kunnen dat die dingen recent zijn en in herwerkt sediment uit de laatste ijstijd terechtgekomen zijn (vorst en zeker permafrost kan zeer dramatische effecten hebben op stratigrafie).

Een andere mogelijkheid is volgens mij dat die dingen gewoon natuurlijk zijn. Volgens de geposte link is dat door "wetenschappers" uitgesloten. Daarbij wordt geen bron gegeven. Google scholar geeft welgeteld 0 pertinente hits. Dus echt veel wetenschappelijke activiteit lijkt me nog niet aan die spiralen gewijd.

[ Voor 19% gewijzigd door Spheroid op 08-09-2011 10:17 ]

• Sissors
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:51:
de ondergrondse steden, Tiermes (1e eeuw n.c.) met z'n rails, buizensysteem, luchtafweersysteem en "loopgraven"de geoglieven, de ijzeren zuil van Delhi, het mechanisme van Andikithira, de stenen bollen van Costa Rica, en nog veel meer.
Dit leek mij de meest interesante. Een luchtafweer systeem, met e en hint naar aliens nog wel. Dus ik verwachte op zijn minst patriot batterijen, aangevuld met CIWS systemen, bij voorkeur lasers. Uiteraard radar tracking stations voor het geheel. Dat was nog eens een bewijs geweest voor die aliens.

Maar volgens de wiki (wat meteen zo ongeveer de enige informatie erover is die te vinden is, in de spaanstalige wiki komt zover ik kan zien zulk soort dingen helemaal niet voor, terwijl de engelstalige nog geen eens bestaat) is het enkel dat er een uitgebreid gangen/loopgraven stelsel was, en iemand met teveel fantasie zag daarin iets wat meer paste bij een modern luchtafweer systeem. De verklaring dat er iemand serieus paranoide daar was lijkt me logischer, maar goed.

En kijk eens, een plaatje gevonden:
http://www.archeologie-ni...logie-news.asp?grens=1385

Sorry maar als je daar een luchtafweer systeem in ziet mogen de mannen in witte jassen je toch echt komen ophalen.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Volgens mij waren het geen rails, maar bobsleebanen voor hele kleine aliens.Door de kanteling van de aardas was het destijds ijzig koud in spanje :+

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• monkyswing
Misschien is de buitenaardse civilisatie allang uitgestorven. Zijn ze in de tijd dat ze hier aan het bouwen waren hals over kop vertrokken omdat op hun eigen planeet een grote ramp voltrok en daarbij hun eigen ster supernova gegaan? Zie zwartgat in onze Melkweg. Daarom kunnen we niks vinden in de nabijheid van ons zonnestelsel. De ingrediënten voor leven op een planeet komen sowieso heel zelden voor. (Dus onze god is waarschijnlijk toch dood?)

Onze zon is 4.6 miljard jaar oud, ons zonnestelsel zit op een universele groeiring van 34.5 miljard jaar oud. daarbij als je Stephen Hawking wilt geloven en zijn m-theory zijn er zelf verschillende universums/dementies die groeien en aan elkaar verbonden zijn. Is het dan zo belangrijk ideeën en theorieën uit te sluiten?

Of heb ik te veel speculaas gegeten. ;)

natuurlijk

• Spheroid
monkyswing schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:04:
Misschien is de buitenaardse civilisatie allang uitgestorven. Zijn ze in de tijd dat ze hier aan het bouwen waren hals over kop vertrokken omdat op hun eigen planeet een grote ramp voltrok en daarbij hun eigen ster supernova gegaan? Zie zwartgat in onze Melkweg.
Maar ze zouden hier toch materialen achtergelaten moeten hebben die op hun aanwezigheid wijzen? (Ik vind piramides, etc. geen goede aanwijzing voor aliens in schepen die sneller dan het licht reizen eigenlijk).
Daarom kunnen we niks vinden in de nabijheid van ons zonnestelsel. De ingrediënten voor leven op een planeet komen sowieso heel zelden voor. (Dus onze god is waarschijnlijk toch dood?).
Dat ligt aan je definitie. Gezien het aantal sterren in het heelal met planeten moeten er alsnog duizenden/miljoenen planeten zijn met de juiste omstandigheden voor leven als het onze.
Onze zon is 4.6 miljard jaar oud, ons zonnestelsel zit op een universele groeiring van 34.5 miljard jaar oud. daarbij als je Stephen Hawking wilt geloven en zijn m-theory zijn er zelf verschillende universums/dementies die groeien en aan elkaar verbonden zijn.
Er zijn volgens Hawking wel verschillende dimensies, maar die groeien niet, die zijn op nanoschaal ingekruld in onze fysieke werkelijkheid. Die dimensies bieden dus geen extra ruimte voor verborgen beschavingen met aliens. Parallele universa zijn er ook volgens Hawking, maar ook hij is een aantal jaar geleden van het idee afgestapt dat materie van het ene naar het andere universum getrasnporteert zou kunnen worden.
Is het dan zo belangrijk ideeën en theorieën uit te sluiten?
Of te bevestigen. Ja, dat is zo belangrijk. Zonder het testen van de theorieen blijven het just-so-stories, net als de verhalen van Tolkien, Rowling, etc.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Spheroid schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:15:
[...]
Maar ze zouden hier toch materialen achtergelaten moeten hebben die op hun aanwezigheid wijzen? (Ik vind piramides, etc. geen goede aanwijzing voor aliens in schepen die sneller dan het licht reizen eigenlijk).
Dat blijft een heel goed argument.

Enige wat we hebben zijn rotsschilderingen, figuren, verhalen e.d. die er naar verwijzen. Er is verder geen enkel bewijs. Geen skelet (als ze die hebben), geen graven, geen gecrashte voertuigen.

Of ze moeten bij vertrek alles grondig opgeruimd hebben. Maar waarom? Hebben ze misschien de handen er vanaf getrokken? (speculatief)

Of te bevestigen. Ja, dat is zo belangrijk. Zonder het testen van de theorieen blijven het just-so-stories, net als de verhalen van Tolkien, Rowling, etc.
Het "probleem" is wel dat de wetenschap gelijk roept dat het onzin is en niemand er echt induikt. Of je nu daadwerkelijk aliens ontdekt of niet, ik zou niet raar staan te kijken dat ze uiteindelijk toch dingen vinden die ons beeld van onze eigen geschiedenis drastisch veranderd.
maar goed, daar heeft de wetenschap, geloof ik, wel vaker een handje van. Iemand roept een behoorlijk afwijkende theorie en in het begin wordt ie voor gek verklaard.

[ Voor 33% gewijzigd door Player1S op 08-09-2011 13:35 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:01

Standeman

Prutser 1e klasse

L1nt schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:29:
[...]

Enige wat we hebben zijn rotsschilderingen, figuren, verhalen e.d. die er naar verwijzen. Er is verder geen enkel bewijs. Geen skelet (als ze die hebben), geen graven, geen gecrashte voertuigen.

Of ze moeten bij vertrek alles grondig opgeruimd hebben. Maar waarom? Hebben ze misschien de handen er vanaf getrokken? (speculatief)
Ze zouden in ieder geval afval of andere sporen hebben achtergelaten. Ik bedoel, er zijn over de hele wereld sporen gevonden van dinosauriërs, de eerste mensachtige, etc.. Waarom is er dan geen enkel fysiek bewijs gevonden dat enigszins die theorie staaft?

Wat als ze over 10.000 jaar de collectie van een comic-verzamelaar opgraven? Daarin zitten ook genoeg tekeningen, figuren en verhalen in. Krijgen we dan weer deze discussie?
Het "probleem" is wel dat de wetenschap gelijk roept dat het onzin is en niemand er echt induikt. Of je nu daadwerkelijk aliens ontdekt of niet, ik zou niet raar staan te kijken dat ze uiteindelijk toch dingen vinden die ons beeld van onze eigen geschiedenis drastisch veranderd.
maar goed, daar heeft de wetenschap, geloof ik, wel vaker een handje van. Iemand roept een behoorlijk afwijkende theorie en in het begin wordt ie voor gek verklaard.
Ja, maar dan moet er wel een een basis voor die theorie zijn en die is er dus helemaal niet. Tot nu toe zijn er alleen voorwerpen gevonden die alleen met behoorlijk wat fantasie aan aliens toe te schrijven zijn. Aliens worden gebruikt als een "God of the gaps". Het feit dat wij niet weten waar bepaalde verhalen of artefacten vandaan komen, betekend niet dat ze door iets wilds als aliens gemaakt zijn.

En ja, er zijn zeker wel wetenschappers geweest die aan oude theorieën bleven hangen. Maar uiteindelijk zijn die vaak ook om gegaan vanwege het bewijs dat werd geleverd.

[ Voor 41% gewijzigd door Standeman op 08-09-2011 13:52 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Rotsschilderingen, figuren, verhalen et cetera... allemaal vreselijk vervuild door onze huidige kennis (en de wens om er goden / kosmonauten / goden / astronauten / ... in te zien).

Hetzelfde met het 'bewijs' rond de nanospiralen...
Omdat een er in Nimrud een 'geslepen' lens gevonden is, zouden de verhalen over nanospiralen kloppen. Dat is bij veel van dit soort schrijvers (von Daniken, Sitchin) toch wel erg vaak het geval... omdat Mickey van Minnie houdt, is water nat en Jezus getrouwd met Maria Magdalena en hebben buitenaardse goden de piramiden gebouwd

[ Voor 5% gewijzigd door Jester-NL op 08-09-2011 13:44 . Reden: [opschonen] ]

me @ last.fm

• monkyswing
[...]
Omdat de mens nog een primitief ras is hebben ze ons eerst goden symbolen laten bouwen met materialen die voor de hand lagen als voorbereiding op een terugkomst (maar toen gingen ze supernova). zoals wij doen met godsdienst mensen dom houden en vooral niet te veel geven om mee te werken. Als het universum uit de zelfde soffen is gebouwd wat zou hun insteek dan anders zijn dan de onze?
[b][...]
Dat ligt aan je definitie. Gezien het aantal sterren in het heelal met planeten moeten er alsnog duizenden/miljoenen planeten zijn met de juiste omstandigheden voor leven als het onze.
Dat kan maar dan heel ver weg of hun planeet met een licht adsorberend schild omringd zoals de dyson sphere.
[b][...]
Er zijn volgens Hawking wel verschillende dimensies, maar die groeien niet, die zijn op nanoschaal ingekruld in onze fysieke werkelijkheid. Die dimensies bieden dus geen extra ruimte voor verborgen beschavingen met aliens. Parallele universa zijn er ook volgens Hawking, maar ook hij is een aantal jaar geleden van het idee afgestapt dat materie van het ene naar het andere universum getrasnporteert zou kunnen worden.
Dat zijn ook allemaal theorieën die voor mens moeilijk omvatten zijn net zo als door een zwart gat reizen. je kunt het niet zeker weten tot je gezien hebt.
[b][...]
Juist!

[ Voor 4% gewijzigd door monkyswing op 08-09-2011 13:50 ]

natuurlijk

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Een beroemd iemand heeft ooit eens geroepen dat als je alle andere mogelijkheden kunt wegstrepen, de enige overgebleven verklaring de juiste moet zijn.

Punt is dat we vaak niet zeker weten of we alle weggestreepte opties daadwerkelijk niet meer moeten overwegen (ben je wel 100% zeker van je zaak?) als het om geschiedkundige zaken gaat. Bovendien, het is al genoemd, zijn oude talen vaak voor meerdere interpretaties vatbaar.

Het voorbeeld van Babelfish vertalingen spreekt tot iedereens verbeelding: een letterlijke vertaling kan in een andere taal een heel andere betekenis krijgen, en dan hebben we het over hedendaagse, levende talen. Ga maar na wat dit kan betekenen voor een taal van duizenden jaren geleden waar maar beperkte bronnen van zijn...

Dat gezegd hebbende: Ik heb geen verklaring voor heel veel dingen die in het verleden zijn gebeurd, maar ik ben niet geneigd te geloven in een god zoals die door religies beschreven word. Het is gewoon niet logisch.

De verklaring dat wij bezocht zouden zijn door Aliëns vind ik meer plausibel omdat hij inderdaad bepaalde tekeningen of bouwtechnieken verklaart, maar hoe graag ik ook zou willen dat het waar is (alleen al omdat het gewoon cool zou zijn :P) kan ik ook die theorie op teveel verschillende manieren onderuit halen:

- waarom hebben we altijd onsubstantiëel bewijs van buitenaards leven dat de aarde bezoekt? Denk maar aan vage video's, graancirkels, dronken verhalen en idiote verklaringen van mensen die denken dat aliens de enige zijn die de anus uit een koe kunnen snijden?

- als de Aliëns de aarde ooit bezocht hebben hadden ze klaarblijkelijk technologie die veel verder is dan de onze (binnen de wetten van o.a. Einstein die ik momenteel aanhang is het maken van een dergelijke lange reis erg onwaarschijnlijk), waarom dan zo'n primitieve beschaving helpen met het bouwen van een paar stenen torens en vervolgens vertrekken? Natuurlijk zou je kunnen overwegen dat ze misschien wetten hadden over interventie met andere rassen zoals bij Star Trek, maar dan zouden ze waarschijnlijk ook geen hulp geboden hebben om vervolgens alleen maar via graancirkels en patrouillevluchten de uitwassen van de egyptenaren te bespioneren.

Als een buitenaardse intelligentie ons al bezoekt, zijn ze (persoonlijke theorie) echt wel zo ver dat ze kunnen besluiten om óf totaal niet opgemerkt te worden óf gewoon 'first contact' te maken. Alleen maar vage vluchtjes over dunbevolkte gebieden die toevallig alleen gefilmd worden door mensen met vooroorlogse camera's zijn voor mij geen sluitend bewijs.

Ik ben dus voorlopig geneigd naar de verklaring dat we gewoon nog niet alles kunnen verklaren. De aanname dat de Egyptenaren wel hulp van Aliëns gehad moeten hebben doet de ingesloten aanname dat wij al over al het aanwezige bewijs beschikken dat ze het zelf niet hebben gekund, en dat is gewoon te makkelijk gezegd.

Wij weten naar wetenschappelijk onderbouwde inschattingen nog maar 5% van dat wat er te weten valt over het leven in onze diepe oceanen. Het land daartussen zal een vergelijkbare situatie kennen - we moeten gewoon nog dieper graven.

• monkyswing
@hier boven
yep dat klopt, op de tijdband van de cosmos zijn wij niet zichtbaar.

@standeman,
Ja dat zou tof zijn, het opgraven van comics en je geloof baseren op wolverine of iceman mischien wel bananeman god van de bananenboom of bewoner van de maan ;)

@hier onder,
is een film van, moet je wel zin in hebben, zware kost.
IMDB: Valhalla Rising (2009)

[ Voor 75% gewijzigd door monkyswing op 08-09-2011 14:34 ]

natuurlijk

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Topicstarter
Standeman schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:36:

Ja, maar dan moet er wel een een basis voor die theorie zijn en die is er dus helemaal niet. Tot nu toe zijn er alleen voorwerpen gevonden die alleen met behoorlijk wat fantasie aan aliens toe te schrijven zijn. Aliens worden gebruikt als een "God of the gaps". Het feit dat wij niet weten waar bepaalde verhalen of artefacten vandaan komen, betekend niet dat ze door iets wilds als aliens gemaakt zijn.

En ja, er zijn zeker wel wetenschappers geweest die aan oude theorieën bleven hangen. Maar uiteindelijk zijn die vaak ook om gegaan vanwege het bewijs dat werd geleverd.
De insteek hoeft nog niet eens zijn om alien hulp te bewijzen.
Als ze zich al eens verdiepen in overeenkomsten tussen grootmachten uit de oudheid die volgens de meesten niet met elkaar in contact stonden.
Kunnen we bepaalde zaken echt wegzetten als toeval of was er toch al onderling contact?
Columbus werd ook jarenlang gezien als de ontdekker van het continent Amerika terwijl tegenwoordig het bijna volledig geaccepteerd is dat de Vikingen ook die kant op zijn gegaan. (http://www.bertsgeschiede...uw/ontdek_noormannen.html).
En dat terwijl men dacht dat de viking-schepen niet volledig zeewaardig waren en ze enkel vlak langs de kustlijn reisden

• Fly-guy
  • Niet online
L1nt schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:07:
[...]

En dat terwijl men dacht dat de viking-schepen niet volledig zeewaardig waren en ze enkel vlak langs de kustlijn reisden
En om in de VS te komen (of eigenlijk Canada) hoef je ook bijna niet de kust te verlaten. Stukje van Noorwegen tot IJsland is langer dan welk stuk dan ook vanaf IJsland richting de VS.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

monkyswing schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:59:
@standeman,
Ja dat zou tof zijn, het opgraven van comics en je geloof baseren op wolverine of iceman mischien wel bananeman god van de bananenboom of bewoner van de maan ;)
Dat zal wel gaaf zijn, ik ben benieuwd hoe een mis dan gaat :D
Fly-guy schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:22:
[...]
En om in de VS te komen (of eigenlijk Canada) hoef je ook bijna niet de kust te verlaten. Stukje van Noorwegen tot IJsland is langer dan welk stuk dan ook vanaf IJsland richting de VS.
Technisch gezien zijn natuurlijk de Russen die als eerste op het Amerikaanse continent stonden (eigenlijk het volk wat toen in oost Rusland rond liep)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

Mx. Alba

hen/die/zij

Standeman schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:04:
Technisch gezien zijn natuurlijk de Russen die als eerste op het Amerikaanse continent stonden (eigenlijk het volk wat toen in oost Rusland rond liep)
Ook niet helemaal. Voordat de "native Americans" naar Amerika kwamen zijn er al één of twee keer eerder menselijke populaties geweest. Die hebben het daar toen echter niet uitgehouden omdat er ook een grotere neef van de grizzlybeer woonde die ook "mensen" op zijn menu had staan. Pas toen die reuzenbeer er niet meer was konden menselijke populaties stand houden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• monkyswing
Standeman schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:04:
[...]

Dat zal wel gaaf zijn, ik ben benieuwd hoe een mis dan gaat :D
Verplicht een banaan in je mond. zal wel een ander verhaal zijn als je bij de iceman volgers komt. Of ze zien het door de vingers en is een bevroren banaan goed genoeg. :*)

Deze jonge man denk er anders over, alleen heeft hij een beetje moeite airforce 1 en area 51 uit elkaar te houden
[video].

[ Voor 19% gewijzigd door monkyswing op 08-09-2011 16:09 ]

natuurlijk

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

HTT-Thalan schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:52:
Een beroemd iemand heeft ooit eens geroepen dat als je alle andere mogelijkheden kunt wegstrepen, de enige overgebleven verklaring de juiste moet zijn.
Elementary dear Watson! ;)
“Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.”
(Sir Arthur Conan Doyle)

[ Voor 3% gewijzigd door blobber op 08-09-2011 18:30 ]

• monkyswing
Nog een filmpje over onze voorouders.

YouTube: Alien Gods Return 2012 - YouTube

natuurlijk

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

[...]
Het "probleem" is wel dat de wetenschap gelijk roept dat het onzin is en niemand er echt induikt.
Dat is nu eenmaal hoe wetenschap werkt.Je mag met de meest fantastische theorieën komen, maar kom met bewijzen en/of falsifiseer het huidige model.Wat vage citaten en vergezochte "bewijzen"zijn gewoon onvoldoende.Verder doet occham's razor zijn werk.Wetenschappers zijn pragmatisch en verspillen niet graag kostbare tijd, geld en energie aan iets dat bij voorbaat kansloos lijkt.

• monkyswing
blobber schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:10:
[...]

Dat is nu eenmaal hoe wetenschap werkt.Je mag met de meest fantastische theorieën komen, maar kom met bewijzen en/of falsifiseer het huidige model.Wat vage citaten en vergezochte "bewijzen"zijn gewoon onvoldoende.Verder doet occham's razor zijn werk.Wetenschappers zijn pragmatisch en verspillen niet graag kostbare tijd, geld en energie aan iets dat bij voorbaat kansloos lijkt.
Niet helemaal waar.

Onderzoek buitenaards leven hervat door donaties

dinsdag 9 augustus 2011 16:14

Het SETI-instituut kan het onderzoek naar buitenaards leven voortzetten. Het onderzoek was stopgezet vanwege geldgebrek. Giften van duizenden fans, onder wie de Amerikaanse actrice Jodie Foster, hebben de voortzetting mogelijk gemaakt.

De rest kun je lezen hier :
http://www.elsevier.nl/we...-hervat-door-donaties.htm

Hoe ver zouden we zijn als al het corrupte geld zou gaan naar ons ras uitbreiden in het universum?
Waar zouden we nu dan staan?
Buiten het feit dat we deze planeet in 100 jaar hebben verkracht en als we al andere planeten zouden kunnen kolonialiseren hoe lang zouden die dan mee gaan. Dan is misschien zeker nog tijd om te vertrekken.

natuurlijk

• C00P
Heel interessant allemaal.

Misschien de reden dat we geen gebruiksvoorwerpen terugvinden is omdat ze maar met weinigen de aarde bezocht hebben ? Volgens Sitchen zouden ze ook vertrokken zijn na de zondvloed, deze zondvloed kon er ook voor zorgen dat we niets concreets terug vonden ? als ze al iets achter lieten ?

Ik wil toch even het hele verhaal rap vertellen zoals Sitchen het vertaalde van de spijkerschriften.

De Anunaki komen naar de aarde omdat hier goud te vinden is, dit goud hadden ze nodig omdat de atmosfeer van hun planeet (Nibiru) aan het minderen was.
De oplossing hiervoor zou zijn om een schild van goud te plaatsen welke het zonlicht zou reflecteren.

Dus ze kwamen hier goud delven, maar dit was zwaar werk en de werkers kwamen in opstand, laat ons een werker maken naar ons beeld om ons werk te verlichten.
En zo werd de mens gemaakt, uit het sperma van de anunaki en een aapachtige werd de werkmens gemaakt.
Dit zou ook de sprong in de evolutie van de mens kunnen verklaren.

De Anunaki keerden terug naar hun planeet en na 3500 jaar (cyclus van Nibiru om de zon) kwamen ze terug naar de aarde.
Ze zagen dat de aardvrouwen aantrekkelijk waren en kwamen uit de hemelen om seks met hun te hebben.
(Dit staat trouwens ook in het oude testament, heel wat verhalen uit het oude testament lijken hun stroop te halen uit de spijkergeschriften).
De mens echter leek altijd maar meer te willen en ze wilden zo machtig worden als de Anunaki.
De anunaki had weet van een wereldwijde vloed en besloot de mens aan hun lot over te laten, ze hadden immers het gouddelvingswerk verricht en er was geen reden waarom de opstandige mens gered zou moeten worden.
Enki de zoon van de opperbaas welke de mens gemaakt had wou dit echter niet en liet 1 familie de vloed overleven (noah ?)

Dit staat allemaal op de spijkerschriften geschreven, Sitchin heeft zijn hele leven hier aan gewijd, het zou toch straf zijn moest hij alles fout vertalen ?

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

monkyswing schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:51:
[...]

Niet helemaal waar.

Onderzoek buitenaards leven hervat door donaties

dinsdag 9 augustus 2011 16:14

Het SETI-instituut kan het onderzoek naar buitenaards leven voortzetten. Het onderzoek was stopgezet vanwege geldgebrek. Giften van duizenden fans, onder wie de Amerikaanse actrice Jodie Foster, hebben de voortzetting mogelijk gemaakt.

De rest kun je lezen hier :
http://www.elsevier.nl/we...-hervat-door-donaties.htm
De zoektocht naar buitenaards leven, signalen van buitenaardse beschavingen heeft wel degelijk een wetenschappelijke basis.Ik verklaarde slechts de onwil van wetenschappers om verder onderzoek naar de theorieën van de Velikovsky's van deze wereld uit te voeren.
Hoe ver zouden we zijn als al het corrupte geld zou gaan naar ons ras uitbreiden in het universum?
Waar zouden we nu dan staan?Buiten het feit dat we deze planeet in 100 jaar hebben verkracht en als we al andere planeten zouden kunnen kolonialiseren hoe lang zouden die dan mee gaan. Dan is misschien zeker nog tijd om te vertrekken.
De grootste rem op vooruitgang en de mogelijke exploratie van andere planeten is het feit dat de mens zich liever blijft vastklampen aan religie en pseudo-wetenschap.Gelukkig lijkt daarin deze eeuw voorzichtig een kentering in te komen.Hoewel... (imho, nogal gechargeerd gesteld nu ik het teruglees :D )
Dit staat allemaal op de spijkerschriften geschreven, Sitchin heeft zijn hele leven hier aan gewijd, het zou toch straf zijn moest hij alles fout vertalen ?
Het feit dat iemand zijn hele leven aan iets wijdt is geen bewijs dat de theorie ook klopt.En het feit dat iets op spijkerschrift staat is geen bewijs dat het waar is.De baan van die geheimzinnige planeet is eenvoudigweg niet stabiel, zie mijn quote ergens hierboven.Het blijft pseudo-wetenschap.

[ Voor 15% gewijzigd door blobber op 08-09-2011 21:50 ]

• monkyswing
@coop
Dat zulle we zien in 2012, als het niet weer z'n millennium bug wordt... :?
En een paar replys terug vindt je dat ik een filmpje gepost heb ; Alien Gods Return 2012 - YouTube
Of bram vermeulen, In den beginne.., weet het al helemaal mooi te vertellen volgens mij pagina 2 door iemand anders gepost. Ik weet dit ook pas sinds dit toppic over de Anunaki. van planet x had ik al eerder van gehoord.
idd zeer interessant. Ik en onze band (muziek soort =Death metal) hanteren ook het thema si-fi, de Anunaki geven weer toffe stof om over te schrijven. :)
En het verhaal van de toren van babel, dat de volken verdeelt werden in verschillende talen toen ze bij hun god uit wilden komen, ook een leuk verhaal

@blobber
Het was ook alleen aanvullende informatie, ik geef je ook gelijk. Een van de beste eigenschappen van de mens is ook zijn nieuwsgierigheid.
@het tweede
Yep, dat noemen ze onderdrukking.
@het laatste
Misschien is de baan niet stabiel om Nibiru zijn eigen aandrijving heeft....? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door monkyswing op 08-09-2011 21:46 ]

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

blobber schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:06:
Het feit dat iemand zijn hele leven aan iets wijdt is geen bewijs dat de theorie ook klopt.En het feit dat iets op spijkerschrift staat is geen bewijs dat het waar is.
Helemaal juist. Ik heb het boekje 'Crimes against Logic' in mijn boekenkast staan, mensen die daarin geinteresseerd zijn moeten het maar eens lezen, ik vond het rete-interessant. Het laat je alle 'foute logica' herkennen. Veel voorbeelden kende je misschien al, maar je zal verbaasd staan hoeveel kromme argumentering het dagelijkse leven kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
L1nt schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:24:
[...]
Zodra ze met dat soort argumenten komen kan je het toch al niet meer serieus nemen? Stenen stapelen is nou niet bepaald rocket science...
Met hedendaagse vergunningen daarentegen zal het in Nederland in ieder geval niet lukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik meen trouwens verschillende documentaires gezien te hebben over hoe ze mogelijk de pyramides gebouwd hebben. En dan wel met onderbouwing aan de hand van opgravingen. Bijvoorbeeld wat en hoeveel er ongeveer gegeten werd, waaruit je kan afleiden hoeveel mensen er ongeveer waren, etc. Ik vond het een behoorlijk aannemelijk verhaal. Met heel veel mensen over een hele lange periode stenen slepen...

Wikipedia: Jetavanaramaya is toch ook niet door aliens gebouwd? :)

En natuurlijk kunnen we dat nu ook; het is alleen veel te duur voor weinig nut. Alsof je een berg bouwt... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Zoijar op 09-09-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Een planeet met een schild in de vorm van een volledige Dysonsfeer en een aandrijving om zijn idioot instabiele baan vol te houden...

Een volledige dysonsfeer (een zogenaamde dyson shell) heeft een zwaartekracht probleempje. Nu is dat natuurlijk helemaal geen punt als je van je planeet een ruimteschip maakt dat een rondje Zon in 3600 jaar doet, maar als je dan de technologie hebt om een ruimteschip te maken van je immense planeet, waarom corrigeer je dan niet gewoon de baan even naar iets praktischer?

Ik heb redelijk wat van Sitchin gelezen, en het valt, net als von Daniken en Dan Brown wat mij betreft in de categorie 'fantasie'. Leuke verhalen, maar het mist wat onderbouwing.
Dat het het levenswerk is van hem... tja. Ook voor Stephen King is schrijven (en een eigen universum opbouwen) het levenswerk. Mocht je geïnteresseerde zijn hier staat wat kritiek op zijn denkbeelden.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

C00P schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:03:
De Anunaki komen naar de aarde omdat hier goud te vinden is, dit goud hadden ze nodig omdat de atmosfeer van hun planeet (Nibiru) aan het minderen was.
De oplossing hiervoor zou zijn om een schild van goud te plaatsen welke het zonlicht zou reflecteren.
Ik vind het al bijzonder toevallig dat ze hier komen voor het goud. Niet dat goud nou zo'n schaars middel is in dit universum. Met een aantal aannames kom je op 1.31e44 kilogram goud. Nu weet ik niet hoever die planeet van hun staat, maar het lijkt me veilig om te zeggen dat ze met dichterbij meer goud kunnen delven i.p.v. hier naar toe te komen.

Ik lees nu net dat Nibiru rond onze zon cirkelt..

Waar ik me gelijk wel afvraag waarom ze zoveel moeite doen om hun eigen planeet "in leven" te houden (motoren erop zetten, schild bouwen, etc) terwijl ze gewoon hier konden gaan zitten :?

[ Voor 13% gewijzigd door Standeman op 09-09-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heel interessant allemaal.

Misschien de reden dat we geen gebruiksvoorwerpen terugvinden is omdat ze maar met weinigen de aarde bezocht hebben ? Volgens Sitchen zouden ze ook vertrokken zijn na de zondvloed, deze zondvloed kon er ook voor zorgen dat we niets concreets terug vonden ? als ze al iets achter lieten ?

Ik wil toch even het hele verhaal rap vertellen zoals Sitchen het vertaalde van de spijkerschriften.

Dus ze kwamen hier goud delven, maar dit was zwaar werk en de werkers kwamen in opstand, laat ons een werker maken naar ons beeld om ons werk te verlichten.
En zo werd de mens gemaakt, uit het sperma van de anunaki en een aapachtige werd de werkmens gemaakt.
Dit zou ook de sprong in de evolutie van de mens kunnen verklaren.

De Anunaki keerden terug naar hun planeet en na 3500 jaar (cyclus van Nibiru om de zon) kwamen ze terug naar de aarde.
Ze zagen dat de aardvrouwen aantrekkelijk waren en kwamen uit de hemelen om seks met hun te hebben.
(Dit staat trouwens ook in het oude testament, heel wat verhalen uit het oude testament lijken hun stroop te halen uit de spijkergeschriften).
De mens echter leek altijd maar meer te willen en ze wilden zo machtig worden als de Anunaki.
De anunaki had weet van een wereldwijde vloed en besloot de mens aan hun lot over te laten, ze hadden immers het gouddelvingswerk verricht en er was geen reden waarom de opstandige mens gered zou moeten worden.
Enki de zoon van de opperbaas welke de mens gemaakt had wou dit echter niet en liet 1 familie de vloed overleven (noah ?)

_O-

Ik lees nu pas jouw verhaal :').

Dus, als ik nu een beitel pak, een hamer, een paar lappen steen en flink wat LSD en ik ram me daar een ongelooflijk Science Fiction verhaal in die rots die over een paar eeuwen word gevonden door aliens die onze uitgestorven planeet bezoeken....

Ze spenderen enkele tientallen jaren aan het ontcijferen van mijn gebrekkige door chemicaliën beinvloede Nederlands aan de hand van krantenberichten en woordenboeken...

Zou een mooi verhaal worden als ze dat allemaal voor waar aannemen wat ik in die rots heb gehakt, alleen omdat het in steen staat geschreven en ze al zoveel jaar kwijt zijn aan het verhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Grapjas !
Waarom zou een hele bevolking verhaaltjes verzinnen en die dan opschrijven ?

Ach laat maar, sommige mensen geloven erin, anderen geloven er niet in.
Ieder zijn ding zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

C00P schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:32:
Grapjas !

Behalve dat fictie 1 van de grotere "industrieën" in de wereld is :D

[ Voor 11% gewijzigd door Standeman op 09-09-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Standeman schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:36:
[...]

Behalve dat fictie 1 van de grotere "industrieën" in de wereld is :D
of wat dacht je van een bibliotheek :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spheroid
[...]

Die rotsschilderingen, daar ben ik wel in geinteresseerd moet ik zeggen. Ik ken ze namelijk niet. Ik ken het beroemde ding van Von Daniken, (de stele van Pakal), maar dat is veel overtuigender te interpreteren in de Maya culturele traditie dan er een uiterst vreemde raket in te zien. Ik ken veel rotsschilderingen, maar geen met aliens. Tenzij je dit soort dingen bedoelt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lao0eWijrYX6RieI62uMUXNj/full.jpg
Die zijn echter beter uit te leggen als mythologische figuren/gewaarwordingen die sjamanen hebben dan aliens.

Een ander vreemd iets is dat veel prehistorische kunst zeer natuurgetrouw is (bij mammoeten bijvoorbeeld is in veel gevallen de anal flap correct afgebeeld. Dat werd als onvolkomenheid van de artiesten beschouwd (olifanten hebben er geen) tot in de permafrost mammoetmummies gevonden werden, waaruit bleek dat ze er 1 hadden). De afbeeldingen die als aanwijzingen voor aliens beschouwd worden lijken absoluut geen goede details te geven over de vorm en bouw van de aliens zelf en hun ruimteschepen. Dat is op zijn zachtst gezegd vreemd te noemen.
Maar dan wordt het natuurlijk wel heel dubieus. Er is geen bewijs en om dat te verklaren worden speculatieve scenario's aangeroepen. Zo'n scenario heeft als voordeel dat het hoegenaamd niet te weerleggen is. Het heeft als nadeel dat aliens in dezelfde categorie verschijnselen eindigen als Russel's theepot.

Het kan natuurlijk nog erger:

Nu wordt een scenario (de zonvloed) waarvan bewijsbaar is dat ie niet plaats heeft gevonden aangeroepen om de afwezigheid van bewijs voor de aanwezigheid van aliens te verklaren.

De mythen die dan gebruikt worden zijn ook bewijsbaar onjuist:
En zo werd de mens gemaakt, uit het sperma van de anunaki en een aapachtige werd de werkmens gemaakt. Dit zou ook de sprong in de evolutie van de mens kunnen verklaren.
Genetica laat zien dat dit simpelweg niet kan. En een sprong in de menselijke evolutie is mij onbekend.
edit:
Hierbij moet ik misschien aangeven dat ik me beroepsmatig met de menselijke evolutie bezighoud.
[...]

Het "probleem" is wel dat de wetenschap gelijk roept dat het onzin is en niemand er echt induikt. Of je nu daadwerkelijk aliens ontdekt of niet, ik zou niet raar staan te kijken dat ze uiteindelijk toch dingen vinden die ons beeld van onze eigen geschiedenis drastisch veranderd. Maar goed, daar heeft de wetenschap, geloof ik, wel vaker een handje van. Iemand roept een behoorlijk afwijkende theorie en in het begin wordt ie voor gek verklaard.
Dit is wel heel erg kort door de bocht. De wetenschap wijst niet per definitie afwijkende theorieen af. Het probleem is echter, dat om een afwijkende theorie geaccepteerd te krijgen het ook alle al bekende verschijnselen moet verklaren. De meeste "theorieen" die hier gepresenteerd worden lijken met de aanname te beginnen dat aliens invloed gehad hebben op menselijke beschavingen. Daarbij worden dan een paar enigmatische voorbeelden van vindplaatsen gezocht met een paar selected uitspraken van wetenschappers van de strekking "we begrijpen dit niet". De enorme berg dingen die we wel begrijpen wordt dan klakkeloos genegeerd.
L1nt schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:07:
[...]

De insteek hoeft nog niet eens zijn om alien hulp te bewijzen.
Als ze zich al eens verdiepen in overeenkomsten tussen grootmachten uit de oudheid die volgens de meesten niet met elkaar in contact stonden. Kunnen we bepaalde zaken echt wegzetten als toeval of was er toch al onderling contact?
Dit is een belachelijk punt wat het probleem van de theorieen die hier te berde gebracht worden illustreert.

Dit soort verhalen gaat meestal over een verband tussen egypte en de Olmeken. Overtuigende overeenkomsten zijn hier simpelweg niet. De vondst van tabak en cocaine in egyptische mummies is in deze interessant. Echter, de vondst van cocaine kon door een onafhankelijk team niet gerepliceerd worden en voor tabak zijn er mogelijke bronnen in de oude wereld.

Zelfs als er contact was tussen de oude en de nieuwe wereld zijn daar geen aliens voor nodig:
...volledig geaccepteerd is dat de Vikingen ook die kant op zijn gegaan. (http://www.bertsgeschiede...uw/ontdek_noormannen.html).
De vikings stelden in hun overlevering Amerika bereikt te hebben. Die overleveringen noemen geen aliens. Die overleveringen zijn wetenschappelijk getest en bewezen. Vooralsnog kunnen andere scenario's die test niet doorstaan.

Als je de reizen van de vikingen al bewonderenswaardig vindt, dan zijn de polynesiers nog beter. Die hebben veel grotere afstanden afgelegd in minder robuuste boten. Daarbij, doordat zij voeren tussen kleine eilanden in een grote oceaan hadden ze veel betere navigatie-skills nodig. Die hebben ze ontwikkeld en dat allemaal zonder aliens.
Grapjas !
Ten eerste was het niet de hele bevolking maar een elite die kon schrijven.

Ten tweede: omdat wij van verhaaltjes, kijk naar het succes van Harry Potter en dergelijke. De mythen beschreven door Sitchin zijn aantoonbaar onjuist. Dat maakt ze niet minder waardevol om de Sumerische mens te begrijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Spheroid op 09-09-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grapjas !

Daar zijn genoeg redenen voor.

Toen ik nog op de middelbare school zat (een Katholieke nota bene!) kreeg ik o.a. Godsdienstles.
Bij die les deden we eens een spelletje, aangegeven door de godsdienstleraar zelf: (dit was ook het punt waarom ik voor mezelf besloot dat religie onzin is)

Alle kinderen gaan in een kring zitten, en de eerste krijgt een zin ingefluisterd. Hij mag deze eenmaal, zachtjes, in het oor van zijn/haar buurman/vrouw fluisteren. Deze herhaalt deze handeling, tot de cirkel rond is. Aan het eind komt er een hele andere zin uit.

Trek deze vergelijking van 1 zin, 30 kinderen en 2 minuten eens door naar een heel levensverhaal, miljarden mensen en duizenden jaren. Ik begrijp best wel hoe al die verhalen over jezus, over water lopen, onbevlekte bevangenis en meer van dat soort eigenaardigheden de wereld in geholpen worden.

Dus ja, mensen verzinnen of veranderen verhalen. De motivaties zijn talloos, maar er zitten er altijd een paar tussen die hun versie vereeuwigen. Dat die versie de jaren overleeft en weer gevonden word zegt niks over de waarheid van het geschrevene. Ik snap dat jij lijkt te geloven in hetgeen jij hier vertelt, maar de argumenten die jij aanhaalt om te bewijzen dat wat jij gelooft ook de waarheid is, raken kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
oke, maar niet alle gevonden verhalen blijken onzin te zijn.

Trouwens het lijkt me een lange weg af te leggen om het verhaaltje van Jef die koeien op de markt koopt naar het Anunaki scheppingsverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
C00P schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:02:
oke, maar niet alle gevonden verhalen blijken onzin te zijn.
Maar degene die jij beschrijft aantoonbaar wel.
Trouwens het lijkt me een lange weg af te leggen om het verhaaltje van Jef die koeien op de markt koopt naar het Anunaki scheppingsverhaal.
Maar dat is geen absoluut verschil, slechts een van gradatie. Geef een schrijver genoeg tijd en het verhaal over Jeff en de koeien kan epische proporties aannemen.

Neem the wheel of time, in het begin ging het over een jaarmarkt, nu is men 12 boeken verder en is het allemaal vrij episch aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
@Htt,
Volgens is de bedoeling dat we een beetje openblijven naar elkaar toe, hier zal er heus wel iemand tussen zitten die gelooft dat Jezus uit de dood is opgestaan.

FF voor de zekerheid voor dat ik verketterd wordt door de massa, ik geloof niets, ik sta alleen open voor manieren van denken, mezelf een atheïst noemen weegt al te zwaar. In consequent geloof in jezelf is voor velen denk ik al moeilijk genoeg, maar daar ga hier niet over filosoferen dat is een ander onderwerp.

Dit onderwerp gaat over bouwwerken die niet verklaard kunnen worden waarvan de enigste die mij verbaast de
Puma Punku is en ook ik heb er geen verklaring hoe dat volk het voor elkaar heeft gekregen.

Om weer lekker verder te fantaseren. misschien dachten de Anunaki dat de aarde de enigste planeet die leven kon behouden om "slaven" te maken voor goud te delven aarde kon zijn?
Maar ja, Nibiru heeft zeker een vage baan.. maar kan iemand mij een linkje zetten waar de baan beschreven wordt?

En voor alle gelovige. Wie heeft god gemaakt?

edit:
voor tegengas op de Anunaki, iemand die alles op alles zet om het tegendeel te bewijzen.
http://www.sitchiniswrong.com/

[ Voor 6% gewijzigd door monkyswing op 09-09-2011 11:13 ]

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
Standeman schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:59:
[...]

Ik vind het al bijzonder toevallig dat ze hier komen voor het goud. Niet dat goud nou zo'n schaars middel is in dit universum. Met een aantal aannames kom je op 1.31e44 kilogram goud. Nu weet ik niet hoever die planeet van hun staat, maar het lijkt me veilig om te zeggen dat ze met dichterbij meer goud kunnen delven i.p.v. hier naar toe te komen.

Ik lees nu net dat Nibiru rond onze zon cirkelt..

Waar ik me gelijk wel afvraag waarom ze zoveel moeite doen om hun eigen planeet "in leven" te houden (motoren erop zetten, schild bouwen, etc) terwijl ze gewoon hier konden gaan zitten :?
Wij zijn een alien ant farm :P

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Laatst online: 26-06 15:03
Spheroid schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:45:
[...]
Die rotsschilderingen, daar ben ik wel in geinteresseerd moet ik zeggen. Ik ken ze namelijk niet. Ik ken het beroemde ding van Von Daniken, (de stele van Pakal), maar dat is veel overtuigender te interpreteren in de Maya culturele traditie dan er een uiterst vreemde raket in te zien. Ik ken veel rotsschilderingen, maar geen met aliens. Tenzij je dit soort dingen bedoelt:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.lowbird.com/data/images/2010/03/walker-assault-by-ukitakumuki.jpg

Holy shit! :D

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

monkyswing schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:10:
@Htt,
Volgens is de bedoeling dat we een beetje openblijven naar elkaar toe, hier zal er heus wel iemand tussen zitten die gelooft dat Jezus uit de dood is opgestaan.
Ja, dat is zo. Het is alleen moeilijk om een open instelling te behouden als men mij vertelt dat mensen een kruising zijn tussen ET en een Aap en dat het bewijs daarvoor een betimmerde steen is die geen bintenis lijkt te hebben met alle andere aanwijzingen over de historie van onze wereld.

Zeker als de brengen van dit nieuws met kromme argumenten komt :P.
En voor alle gelovige. Wie heeft god gemaakt?
Die was er gewoon!

Ik ben een overtuigd Atheïst, maar ik als wetenschappelijk geëngageerd persoon krijg ook "divide by zero" errors in mijn hoofd als ik probeer te bedenken wat er dan voor de big bang was...

Does not compute :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
HTT-Thalan schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:25:
[...]

Ja, dat is zo. Het is alleen moeilijk om een open instelling te behouden als men mij vertelt dat mensen een kruising zijn tussen ET en een Aap en dat het bewijs daarvoor een betimmerde steen is die geen bintenis lijkt te hebben met alle andere aanwijzingen over de historie van onze wereld.

Zeker als de brengen van dit nieuws met kromme argumenten komt :P.
Ik vertel wat Sitchin verteld, natuurlijk Sitchin is een complete idioot en jij weet het veel beter.
Reageer gewoon normaal ipv neerbuigend te doen.

Pagina: 1 2 3 Laatste