Overal in huis pc speakers

Pagina: 1
Acties:

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:33
Ik heb in de huiskamer mijn mediacenter pc staan met logitech z5500 speakers. Deze heb ik aangesloten via een optische kabel.
Hierop gebruik beluister ik spotify en mijn mp3s.
En uiteraard ook films met dts.

Nu wil ik voor muziek ook in de rest van mijn huis (keuken, badkamer, wc, slaapkamers) speakers hebben die het geluid van mijn mediacenter kunnen afspelen.
Deze speakers wil ik alleen aan zetten op het moment dat ik in die ruimte ben.
Dit mag via een android app, maar ook via een schakelaartje.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken. Maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik kom wel een apple airport tegen en een devolo systeem.
Maar ik vraag me af of dit ze juiste oplossingen zijn in mijn situatie.

Het moet zo goedkoop mogelijk eigenlijk. Kabels trekken is niet erg.
Ik moet nog gewoon films met dts kunnen kijken.

Kunnen jullie me opweg helpen?

Verwijderd

KiTsEr schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:11:
Ik heb in de huiskamer mijn mediacenter pc staan met logitech z5500 speakers. Deze heb ik aangesloten via een optische kabel.
Hierop gebruik beluister ik spotify en mijn mp3s.
En uiteraard ook films met dts.

Nu wil ik voor muziek ook in de rest van mijn huis (keuken, badkamer, wc, slaapkamers) speakers hebben die het geluid van mijn mediacenter kunnen afspelen.
Deze speakers wil ik alleen aan zetten op het moment dat ik in die ruimte ben.
Dit mag via een android app, maar ook via een schakelaartje.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken. Maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik kom wel een apple airport tegen en een devolo systeem.
Maar ik vraag me af of dit ze juiste oplossingen zijn in mijn situatie.

Het moet zo goedkoop mogelijk eigenlijk. Kabels trekken is niet erg.
Ik moet nog gewoon films met dts kunnen kijken.

Kunnen jullie me opweg helpen?
Wifi audio lijkt me de way to go dus een Airport van Apple als je geen problemen hebt met iTunes of http://us.store.creative....Receiver/M/B001VNBI2E.htm systeem.

Alleen PC speakers lijkt me een moeilijk verhaal want je kunt het niet op een PC aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 01:43 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 17:47

DjVe

Hatsaflats!

ga eens kijken bij Sonos, die hebben meerdere oplossingen voor jou probleem :)

• Kitser
Tja, Sonos is erg mooi. Maar ook erg duur.
Dus die valt af.
Er is ook nog eens Squeezebox van Logitech. Ook mooi, maar ook prijzig.
Al is het minder duur dan Sonos.
En daar komt bij dat je een premium account voor Spotify moet hebben.
Ik heb een unlimted account.

Dat gaat wel werken met een Airport Express.
Omdat dan alleen de muziek doorgegeven wordt.

Opzich is het een mooi product.
Maar ik hoop eigenlijk op een goedkopere manier.
Dus door de speaker kabels door te trekken van de front speakers van mijn Z5500 oid. Maar ik vraag af of de speakers in de badkamer dan nog behoorlijk klinken.
Waarschijnlijk heb je dan een actieve speaker nodig.

Ook dacht ik aan het verlengen van een usb kabel of mini jack kabel.
En dan in de keuken en badkamer normale actieve pc speakers op 220v aan te sluiten.

Er moet toch zoiets zijn?

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik moet allereerst zeggen dat je postopbouw er erg poetisch uit ziet.

Ik denk dat je naar een andere oplossing moet gaan kijken. Wat ik nu lees is dat je je Z5500 als sort-of receiver (?) wilt gebruiken, om vervolgens door het hele huis via je Z5500 muziek te luisteren. Moet je niet naar een simpele receiver met meerdere zones kijken? Zodat je lekker kabels kan trekken en overal muziek kan afspelen? Dan is het namelijk zo dat je een receiver in een kamer neerzet en kabels naar alle andere kamers trekt om door het hele huis tegelijkertijd dezelfde muziek te luisteren uit verschillende speakers. Bij een receiver met meerdere zones kan je deze bovendien ook uitschakelen, zodat ze in een andere kamer niet van jouw filmgeluid hoeven te genieten.

Bij draadloos is Sonos denk ik de ultieme optie voor jou, maar gezien het feit je dit in meerdere kamers wilt hebben is het ook een prijzige optie, want volgens mij moet je overal dan een ZP90 neerzetten á € 349,-. Je kunt hier wel direct je PC speakers inpluggen zonder problemen. Als je een airport gebruikt moet je er ook nog een versterker-achtige unit bijhebben om je speakers te kunnen aansturen (of actieve speakers, maar dat kost ook geld, en zijn bovendien grote dingen dus dat gaat niet echt werken in een badkamer/wc).

Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten (wie niet?), maar dat is in dit geval denk ik niet mogelijk. Wireless audio kost nu eenmaal geld, helemaal een multi-room systeem. Ik zou kijken naar een redelijke receiver met meerdere zones voor je muziek, en kabels trekken, aangezien je aangeeft dit geen probleem te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Throduss op 06-09-2011 10:58 ]

• Kitser
Ik denk dat je me niet goed begrijpt.
Het is niet de bedoeling om het geluid in de andere kamers perse via de Z5500 te laten lopen. Het is een optie.
Het maakt mij niet uit hoe het geluid in die andere kamers komt, als het maar werkt en niet al te veel geld kost.

Als ik een receiver met verschillende zones koop, zal ik waarschijnlijk ook al mijn speakers en subwoofer moeten vervangen denk ik?
In de woonkamer wil ik dus DTS en Dolby Digital surround geluid hebben. In de andere kamers mag het gewoon stereo zijn.
Kan je een hint geven wat voor soort receiver ik daarvoor zou kunnen aanschaffen?

Ik zat me net nog te bedenken om gewoon dit soort setjes te kopen en die aan te sluiten op de analoge aansluiting op mijn geluidskaart.
Maar dan moet er dus tegelijkertijd geluid doorgegeven worden aan de optische uitgang en de analoge uitgang.
Alleen weet ik niet of dat zal gaan werken.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 17:47

DjVe

Hatsaflats!

Airport express + een simpel pc geluidsetje? Moet je wel al je audio afspelen met iTunes.

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-01 15:56
Zones zitten pas op de "duurdere" receivers (lees €400+), en dan nog heb je er vaak maar 2. Voor echte multiroom is op dit moment spotify premium en squeezebox/sonos de enige oplossing.

Instagram

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zoals ik het lees wil je dus al het geluid wat uit je PC komt overal kunnen afspelen. Iets met zones etc valt dan dus af, dat is met name geschikt voor bron x > zone x en bron y naar zone y.
Optical kun je niet goed splitten naar meerdere outputs. Een switch bestaat wel maar hier geldt ook 1 > 1 en niet 1 > n.
Je beste optie is je analoge audio gebruiken, er zijn een aantal opties onder Windows 7 om analoog+digitaal tegelijk te laten spelen, hier zul je even naar moeten zoeken en het is afhankelijk van je geluidskaart. Je analoge signaal kun je met redelijk succes wel splitten over meerdere outputs. Daar dan gewoon een actief PC speakersetje aanknopen.

Zie dit topic voor een aantal oplossingen:
windows 7: digitaal en analoog geluid tegelijk

En je kunt een apparaatje zoals dit gebruiken om je analoge geluid te verdelen zonder al teveel signaal te verliezen:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=352500

[ Voor 19% gewijzigd door wagenveld op 06-09-2011 12:56 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Denk dat de goegkoopste oplossing nog is, koop een x aantal oude maar nog werkende laptops zet er een werkende linux distro op en een paar speakertjes. Kan je vervolgens met een remote app besturen.
P3 laptopjes worden voor erg weinig verkocht.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2025
Dit is denk ik ook het bekijken waard. Je vermeld een android app, dus kan je gewoon via je androidfoon je muziek streamen daarnaar als je in de kamer bent. Eventueel lees je via WiFi je muziek uit van je mediaserver.

• Kitser
Bedankt voor alle reacties.
Ik denk dat het anders ga aanpakken:

Ik neem een pc met squeezeplay (of koop een squeezebox + versterker) en deze http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=352500 (Thanx wagenveld).

Vanaf daar ga ik overal in huis speakers plaatsen.

De vraag is nu alleen nog welke speakers.

Ik heb nog even gedacht om deze te kopen en in elke ruimte te zetten:
pricewatch: Logitech S220

Lekker goedkoop en een aan en uit schakelaar / volume knop. Maar erg groot om in elke ruimte te zetten.

Dus wellicht toch iets subtielers.
Ik wil ze in de betreffende ruimtes in ieder geval uit en aan kunnen zetten. Het mooiste zou zijn om dat via een soort (wcd) lichtknopje te doen.
Harder en zachter zou mooi zijn, maar als het niet anders kan doe ik het wel met de app van logitech.
Maar aan en uit zetten moet wel kunnen.

Ik kwam deze opstelling tegen.
http://forums.slimdevices....php?p=585644&postcount=8

Erg vet! Maar ik zou ze ook uit en aan willen kunnen zetten.

Hebben jullie nog ideeen?

Edit:

Zou dit iets zijn?
http://shop.conrad.nl/mul...ker-regelaars/329150.html

[ Voor 17% gewijzigd door Kitser op 07-09-2011 14:42 ]

Verwijderd

Volgens mij kosten goede inbouwspeakers ook wel flink wat geld, voor de optie zo goedkoop mogelijk komen ze dan lijkt me niet in aanmerking.

• Kitser
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:05:
Volgens mij kosten goede inbouwspeakers ook wel flink wat geld, voor de optie zo goedkoop mogelijk komen ze dan lijkt me niet in aanmerking.
Wellicht kan ik gewoon auto speakers gebruiken?
Ik ben inmiddels een beetje richting dit aan het gaan:
Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 15]

Speaker kabel vanaf pc met Squeezeplay naar alle kamers en daar allemaal TA2024 versterkers op aansluiten (misschien een potmeter er tussen) en daaraan (goedkope kleine) speakers. Welke weet ik nog niet......

Wat denken jullie? Is dit wat?

Verwijderd

KiTsEr schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:27:
[...]

Wellicht kan ik gewoon auto speakers gebruiken?
Ik ben inmiddels een beetje richting dit aan het gaan:
Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 15]

Speaker kabel vanaf pc met Squeezeplay naar alle kamers en daar allemaal TA2024 versterkers op aansluiten (misschien een potmeter er tussen) en daaraan (goedkope kleine) speakers. Welke weet ik nog niet......

Wat denken jullie? Is dit wat?
Hoeveel budget heb je voor die speakers dan? Of dat nu zelfbouw is of koop.

• Kitser
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:22:
[...]

Hoeveel budget heb je voor die speakers dan? Of dat nu zelfbouw is of koop.
Per kamer wil ik ongeveer 75,00 uitgeven....

Verwijderd

KiTsEr schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:26:
[...]

Per kamer wil ik ongeveer 75,00 uitgeven....
Ik vind het moeilijk. Ik denk dat je dan toch uitkomt bij de pc speaker setjes, goedkope actieve luidsprekers (bijv pricewatch: M-Audio Studiophile AV 30) of minisetjes.

• alex3305
  • Laatst online: 20:37
Waarom niet in elke kamer een setje pricewatch: Logitech LS11 ? Die zijn gruwelijk klein en klinken nog redelijk fatsoenlijk.

• Kitser
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:48:
[...]

Ik vind het moeilijk. Ik denk dat je dan toch uitkomt bij de pc speaker setjes, goedkope actieve luidsprekers (bijv pricewatch: M-Audio Studiophile AV 30) of minisetjes.
Deze zijn wel redelijk aan de prijs....
alex3305 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:57:
Waarom niet in elke kamer een setje pricewatch: Logitech LS11 ? Die zijn gruwelijk klein en klinken nog redelijk fatsoenlijk.
Dit is meer iets wat ik zoek. Ik vind ze mooi, klein, goedkoop.
Alleen mis de "losse" volume knop.

Ik zit er aan te denken om de speakers (vooral in de wc en badkamer) op een plank gaan net onder het plafond te zetten, zodat ze niet in de weg staan.
De voeding naar de speakers regel ik dan via het lichtknopje. Zodat ik gelijk geluid heb als ik in de betreffende kamer ben.
Maar ik wil het volume in de (bad)kamer/wc dan ook nog kunnen aanpassen.
Dar gaat met die LS11 lastig als ze tegen het plafond staan.
Al zou ik daar een draad tussen kunnen maken net als bij de pricewatch: Logitech S220 zijn die LS11 perfect inderdaad.....

• alex3305
Waarom dan niet even een setje openschroeven en dan proberen te verlengen. Ze zijn goedkoop genoeg om het uit te testen :D.

• Kitser
alex3305 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:24:
Waarom dan niet even een setje openschroeven en dan proberen te verlengen. Ze zijn goedkoop genoeg om het uit te testen :D.
Welke bedoel je?
In die LS11 zit de knop in de speaker.
Hoe had jij het in gedachten?

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

KiTsEr schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:38:
Welke bedoel je?
In die LS11 zit de knop in de speaker.
Hoe had jij het in gedachten?
Knop eruit solderen, draadje ertussen, klaar?

• Kitser
Slonzo schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:41:
[...]

Knop eruit solderen, draadje ertussen, klaar?
Hmm ben niet zo goed in solderen. Maar kan het wel eens aan iemand anders vragen.

Zouden er geen mooie losse knopjes te zijn die er tussen te zetten zijn?
En die ook nog eens netjes op een muur te bevestigen zijn?

Verwijderd

KiTsEr schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:47:
[...]

Hmm ben niet zo goed in solderen. Maar kan het wel eens aan iemand anders vragen.

Het wijzigen van geluid kun je toch via de App doen? Ik zou gewoon 1x het volume goed instellen en vervolgens met de App bijv XBMC of Spotify App als je dat gaat draaien het volume controleren. Je volume bereik is dan minder dan met een draaiknop lijkt me, maar voldoende voor toilet en badkamer neem ik aan :).

• alex3305
KiTsEr schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:47:
[...]

Ik denk dat je toch echt wat meer moeite moet doen als je:

[list]
• Het fatsoenlijk afgewerkt wilt hebben
• Netjes in de muur
• Goede kwaliteit
• Goedkoop

wilt hebben, want dat gaat eigenlijk gewoon niet met elkaar samen als je niet zelf wilt klussen, want dan kan het wel wat goedkoper :).
Pagina: 1