Heeft de VZ de zelfde afmetingen als de VM? Is de scherm van de VZ véél slechter dan het scherm van de VM?
Fijn dat die goed is aangekomen!Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:49:
[...]
Bij Komplett, vond het wel spannend want nadat ik de bestelling geplaatst had las ik een hoop negatieve reviews over komplett. Had er niet naar gekeken omdat ik daar al eerder had besteld maar dat is 3 jaar terug.
Gelukkig is hij zonder problemen aangekomen![]()
Er zit backlight verlichting op het toetsenbord en is erg mooi
Heb jij er een BluRay brander op?
Verwijderd
yep bleuRay branderMassri92 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:30:
[...]
Fijn dat die goed is aangekomen!
Heb jij er een BluRay brander op?
Mijn ervaring met Campusshop is juist prima. Bij mijn bestelling, twee weken geleden, was het vóór 15u besteld, volgende dag in huis. Ik bestelde de N56VZ-S4035 (geweldig apparaat trouwens, geen problemen met het scherm) en nog een rugzak om 14.30u en het was inderdaad volgende dag in huis. Daarvan werd ik ook op de hoogte gehouden via aparte mails: bestelling ontvangen; bestelling betaald; bestelling verzonden (met track&trace).0xygen schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:02:
Woesndag heb ik bij Campusshop de N76VM-V2G-T1105V-NL gekocht.
Helaas ben ik nu al niet meer te spreken over Campusshop.
Op hun site beweren ze "voor 21.00u besteld morgen in huis" levering. Daar is niets van waar.
Gisteren achteraan gemailt en kreeg de reactie dat ik en morgen (vandaag dus) zou ontvangen. Dit is dus weer niet gebeurt. Ik vandaag weer bellen met het verhaal dat ik hem dit weekend nodig heb en dan zeggen ze doodleuk "u bent vrij de laptop elders te halen en de bestelling aan de deur te weigeren". Maar dan moet ik wel 30 dagen wachten op mijn geld.
Vandaag ik mij wederom weer toegezegt dat hij vandaag verstuurd zou worden echter is het niet meer mogelijk het aflever adres te wijzigen.... Dit vind ik merkwaardig omdat hij tot op heden nog niet is verzonden.
Dus conclusie: ik zit dit weekend nog zonder laptop en moet maar hopen dat hij dan maandag maar komt.
Afmetingen zijn precies gelijk. Ik heb alleen ervaring met het VZ (Samsung) scherm en vind hem prima. Zoals eerder in dit topic al gezegd: VZ scherm = goed; VM scherm = beter.Massri92 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:28:
Heeft de VZ de zelfde afmetingen als de VM? Is de scherm van de VZ véél slechter dan het scherm van de VM?
[ Voor 61% gewijzigd door c0burn op 13-07-2012 13:29 . Reden: quote toegevoegd ]
Remember what the dormouse said
Dat zullen weinig mensen kunnen beantwoorden. Dan moet je ze namelijk beide hebben. Het enige wat ik je kan zeggen is dat het scherm van de VZ absoluut niet slecht is!Massri92 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:28:
[ Voor 5% gewijzigd door quarintus op 13-07-2012 11:48 ]
Het scherm is ook niet slecht, maar wel slechter dan dat van de VM.
Ik hoop dat het bij mij bij 1 slechte met Campusshop ervaring blijft.
Wat zijn eigenlijk de concrete verschillen tussen het "goede VM" en "minder goede VZ" scherm?
Wat zijn eigenlijk de concrete verschillen tussen het "goede VM" en "minder goede VZ" scherm?
Als je op de volgende website van Wehkamp kijkt, zie je dat er zelfs een A4 Vision processor in de N76VZ zit!
Er is geen verschil qua uiterlijk. De case is precies het zelfde.quarintus schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:47:
[...]
Dat zullen weinig mensen kunnen beantwoorden. Dan moet je ze namelijk beide hebben. Het enige wat ik je kan zeggen is dat het scherm van de VZ absoluut niet slecht is!
Beetje knullige fout idd. 'T is maar een plaatje natuurlijk, bij de specs staat wel vermeld dat het om een i7 gaat.Massri92 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:29:
Als je op de volgende website van Wehkamp kijkt, zie je dat er zelfs een A4 Vision processor in de N76VZ zit!
[ Voor 39% gewijzigd door hostler op 13-07-2012 12:38 ]
Haha, maar er staat ook in dat er geen Bluray in zit. Dat knaagt een beetje, omdat ik 'm daar heb besteld. Op andere websites wordt de N76VZ ook voor dezelfde prijs verkocht, maar dan MET Bluray.hostler schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:37:
[...]
Er is geen verschil qua uiterlijk. De case is precies het zelfde.
[...]
Beetje knullige fout idd. 'T is maar een plaatje natuurlijk, bij de specs staat wel vermeld dat het om een i7 gaat.
Ik kan 'm natuurlijk ook annuleren, maar op de een of andere manier denk ik dat Wehkamp ook een fout heeft gemaakt in deze.
Welke SSD raden jullie aan voor de N76VZ? Ca. 128 GB is wel genoeg.
[ Voor 82% gewijzigd door Massri op 13-07-2012 12:41 ]
Samsung 830Massri92 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:39:
Ik kan 'm natuurlijk ook annuleren, maar op de een of andere manier denk ik dat Wehkamp ook een fout heeft gemaakt in deze.
Welke SSD raden jullie aan voor de N76VZ? Ca. 128 GB is wel genoeg.
Je kan hem ook terug brengen onder tevredenheidsgarantie.
[ Voor 33% gewijzigd door hostler op 13-07-2012 12:45 ]
Samung 830 is inderdaad zeer goed, zeker qua prijs/kwaliteit verhouding. De 256gb versie is iets sneller dan de 128GB versie. Ik had de mijne bij Salland besteld, maar de levering ging van 1 dag terug naar over 10 dagen. Dus geannuleerd en bij Alternate besteld. Iets duurder maar dan heb ik hem morgen wel.hostler schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:39:
[...]
Samsung 830
Je kan hem ook terug brengen onder tevredenheidsgarantie.
V&A aangeboden: Asus N56VM-S4050V
Ik zag deze, en een 56VZ in de v&a staan. Wel een behoorlijk lage prijs (Als 't te mooi om waar te zijn is.. it usually is). Wat zijn jullie evaringen met deze aanbieder?
Ik zag deze, en een 56VZ in de v&a staan. Wel een behoorlijk lage prijs (Als 't te mooi om waar te zijn is.. it usually is). Wat zijn jullie evaringen met deze aanbieder?
Reacties zijn uitgeschakeld.Scallius schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:39:
Specificaties lijken 'gekopieerd en plakt vanuit een website o.i.d. Er ontbreekt enige layout. Verkoper heeft 3 forumberichten en 3 VA's op z'n naam staan 1 van 10-7, 2 van 12-7 (alle 3 notebooks).
Hmm
Ja, allemaal een beetje raar, en denk dat ik het risico ook niet ga nemen. Staat wel "Alleen ophalen", dat is dan wel weer apart.Viper® schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:42:
[...]
Reacties zijn uitgeschakeld.
Specificaties lijken 'gekopieerd en plakt vanuit een website o.i.d. Er ontbreekt enige layout. Verkoper heeft 3 forumberichten en 3 VA's op z'n naam staan 1 van 10-7, 2 van 12-7 (alle 3 notebooks).
Hmm
Hmm Raar.
Vandaag mijn laptop om mogen ruilen i.v.m wifi probleem.
Maar ook deze blijkt het te hebben.
Welke driver hebben jullie van de Wireless geinstalleerd? Die van de CD? of een nieuwere versie?
Hij kan maar met mijn Dlink router geen stabiele verbinding maken. Kanalen zijn allemaal aangepast.
Router is up to date.
Aangevinkt dat hij niet in slaapstand mag op battery saving mode.(wireless)
De enige optie wat ik nu nog inzie is eens een herinstall en dan direct met SP1 en daarna de drivers.
en de power 4 gear eraf gooien. misschien dat dat dan ook helpt
Welke driver hebben jullie van de Wireless geinstalleerd? Die van de CD? of een nieuwere versie?
Hij kan maar met mijn Dlink router geen stabiele verbinding maken. Kanalen zijn allemaal aangepast.
Router is up to date.
De enige optie wat ik nu nog inzie is eens een herinstall en dan direct met SP1 en daarna de drivers.
PSN: McMillan0984
pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1023VClavat schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:54:
Hmm Raar.
Router is up to date.
Alle 2 de reviews wordt WiFi genoemd als een slecht punt.
Hij heeft wel 1 positieve beoordeling van 20 juni 2012 van een mede tweaker.Viper® schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:42:
Reacties zijn uitgeschakeld.
Hmm
Maar ik ben met je eens dat de prijs wel erg laag is en er mogelijk iets niets klopt.
[ Voor 6% gewijzigd door Groent op 13-07-2012 16:03 ]
Met de N56VZ identiek probleem. De wlan asus driver blijkt niet up to date. Nadat ik via DriverMax de meest recente wlan driver had gedownload (driver version 10.0.0.67 d.d. 14-06-2012) ondervind ik geen problemen meer als de laptop op batterij draait (allow the computer to turn off this device to save power heb ik uitgevinkt). Zelfs na sleep laptop heb ik wireless verbinding ;-)Clavat schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:22:
Ook al gedaan.
Maar dan nog valt hij steeds in het uitroep teken terwijl de rest van de wireless apparatuur het wel doet.
Dus lijkt me dan wel een hardware matig probleem.
Ook al eens met de driver van de cd geprobeerd maar ook hetzelfde probleem
Overigens, zoals opgemerkt in de review van notebookcheck, is de LAN jack shaky (utp kabel is moeilijk te verwijderen)..
Ik heb even contact opgenmomen met deze persoon. Voor dat bedrag kom ik hem graag ophalen. Maar ik heb er niet veel vertrouwen in dat deze verkoper betrouwbaar is...Scallius schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:39:
Verwijderd
Ophalen en contant betalen. Dan kan er niet veel mis gaan lijkt mij. Behalve de garantie als het een 'van de vrachtwagen gevallen' model is. Vraag dan ook meteen naar de bon of het aankoopbewijs.
Als je RMA aanvraagt bij ASUS is de productiedatum ook goed... Maar ik ben er bijna zeker van, mocht dit geen hoax zijn, dat deze niet 100% legaal verkregen is, maar dat intresseert mij eigenlijk niet zoveel. €575 is gewoon een goede dealVerwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:15:
Ophalen en contant betalen. Dan kan er niet veel mis gaan lijkt mij. Behalve de garantie als het een 'van de vrachtwagen gevallen' model is. Vraag dan ook meteen naar de bon of het aankoopbewijs.
Van de vrachtwagen gevallen betekend meestal dat het apparaat gestolen is. Als je hem koopt maak jij je schuldig aan heling.HondaRacer schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:22:
[...]
Als je RMA aanvraagt bij ASUS is de productiedatum ook goed... Maar ik ben er bijna zeker van, mocht dit geen hoax zijn, dat deze niet 100% legaal verkregen is, maar dat intresseert mij eigenlijk niet zoveel. €575 is gewoon een goede deal
Nog een vraag tussendoor overigens. Tussen de N76VM reviews, zag ik dat er één review liet zien dat er veel volt op de behuizing stond en dat ASUS zelf had toegegeven dat dat vaak voorkomt bij aluminium behuizingen.
Ook dat de behuizing makkelijk warmte geleidt.
Ik zit op dit moment nog te dobberen over een N56VM of een Inspiron 15r/17r se. Voorkeur is de N56 ivm het prachtige model, maar bang for bucks is de Inspiron beter.
Als blijkt dat de behuizing van de Asus snel warmte geleidt en veel stroom op zich heeft, dan blijft er voor mij alleen nog de Inspiron over.
Ik zit op dit moment nog te dobberen over een N56VM of een Inspiron 15r/17r se. Voorkeur is de N56 ivm het prachtige model, maar bang for bucks is de Inspiron beter.
Als blijkt dat de behuizing van de Asus snel warmte geleidt en veel stroom op zich heeft, dan blijft er voor mij alleen nog de Inspiron over.
YouTube: Product Showcase: Asus N56VZ Unboxing & ReviewScallius schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:03:
Nog een vraag tussendoor overigens. Tussen de N76VM reviews, zag ik dat er één review liet zien dat er veel volt op de behuizing stond en dat ASUS zelf had toegegeven dat dat vaak voorkomt bij aluminium behuizingen.
Rond 6:55 gaat hij de temperatuur meten van de behuizing, eerst in fahrenheit en daarna in celsius.
33 graden celsius. Valt mee toch?hostler schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:05:
[...]
YouTube: Product Showcase: Asus N56VZ Unboxing & Review
Rond 6:55 gaat hij de temperatuur meten van de behuizing, eerst in fahrenheit en daarna in celsius.
Ik snap niet helemaal welke Samsung 830 SSD ik moet hebben.
Kan deze in de N76VZ?
Je hebt namelijk drie verschillenden: Basic, laptop en de desktop kit.
[ Voor 30% gewijzigd door Massri op 13-07-2012 18:36 ]
Dat filmpje kende ik idd al, en daar waren de temperaturen laag. Maar deze review trekt mij in twijfel :
productreview: Asus N76VM-V2G-T1023V review door arm
productreview: Asus N76VM-V2G-T1023V review door arm
Even een vraagje aan de mensen met de campusshop N56, ik heb begrepen dat die versie geen backlit tobo heeft, klopt dat? En dat het scherm van mindere kwaliteit is, hebben jullie daar iets van gemerkt? Alvast bedankt
Kom op zeg... Dit is al zó vaak voor bij gekomen... Er wordt wel een beetje inzet verwacht.M4gick schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:39:
Even een vraagje aan de mensen met de campusshop N56, ik heb begrepen dat die versie geen backlit tobo heeft, klopt dat? En dat het scherm van mindere kwaliteit is, hebben jullie daar iets van gemerkt? Alvast bedankt
Scherm is gewoon goed. Inkijk hoek is super (groot). Ik kan het niet vergelijken, maar ik vind het een zeer prettig en ook scherp scherm. Heeft idd geen backlit toetsenbord.M4gick schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:39:
Ja, je hebt geen laptop/desktop kit nodig. Alles wat je nodig hebt voor de montage zit bij of in je laptop.Massri92 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:29:
[...]
33 graden celsius. Valt mee toch?
Ik snap niet helemaal welke Samsung 830 SSD ik moet hebben.
Kan deze in de N76VZ?
Je hebt namelijk drie verschillenden: Basic, laptop en de desktop kit.
Dankjewel voor je snelle reactie. Dan bestel ik deze ook bij Dixons of Dynabyte voor € 97, aangezien de Samsung 830 laptopkit voor 139 wordt verkocht bij Wehkamp.hostler schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:46:
[...]
Ja, je hebt geen laptop/desktop kit nodig. Alles wat je nodig hebt voor de montage zit bij of in je laptop.
Oké.. Ik heb net de N76VZ besteld, via iDeal betaald. Vervolgens druk ik op voltooien. Scherm sluit af. Als ik via internetbankieren kijk, dan is het geld er al af gehaald. Maar op mijn account op Wehkamp zie ik geen bestellingen. Hier kan ik me dus zo aan irriteren hé.

[ Voor 33% gewijzigd door Massri op 13-07-2012 19:14 ]
Verwijderd
Ik zit er erg aan te denken om er ook een te bestellen, zou je als je hem ontvangt even je ervaringen kunnen laten weten (als je dat nog niet van plan was natuurlijkMassri92 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:03:
Oké.. Ik heb net de N76VZ besteld, via iDeal betaald. Vervolgens druk ik op voltooien. Scherm sluit af. Als ik via internetbankieren kijk, dan is het geld er al af gehaald. Maar op mijn account op Wehkamp zie ik geen bestellingen. Hier kan ik me dus zo aan irriteren hé.![]()
![]()
![]()
![]()
. Ik heb 'm dus nu besteld met het idee om deze morgen binnen te hebben.
![]()
![]()
![]()
N56VM - S4050V: Kijkhoek scherm is 150 gr. horizontaal en 120 gr. vertikaal.quarintus schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:45:
[...]
Scherm is gewoon goed. Inkijk hoek is super (groot). Ik kan het niet vergelijken, maar ik vind het een zeer prettig en ook scherp scherm. Heeft idd geen backlit toetsenbord.
Verwijderd
De kijkhoek wordt gemeten met een totaal nutteloze constrant van contrast >= 10:1, sommige fabrikanten gebruiken zelfs 5:1. Al bij 30° treed er bij mijn scherm color inversion op en is het scherm totaal onbruikbaar, en dat was een jaar of 3 terug het op 1 na beste paneel. (en tegenwoordig is het niet veel beter).
http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php
http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php
Misschien handig voor diegenen die nog een SSD willen kopen. Ik zie namelijk dat er morgen een Samsung SSD in de aanbieding is bij Wehkamp (ik kan het echter ook fout hebben).
Op het plaatje boven 14 juli zie je een vazig plaatje met een welbekend oranje hoekje van de Samsing 830 SSD. Zie hier: http://www.wehkamp.nl/Blo...C=LBS&CC=C31&SC=7G1&BPT=S
Op het plaatje boven 14 juli zie je een vazig plaatje met een welbekend oranje hoekje van de Samsing 830 SSD. Zie hier: http://www.wehkamp.nl/Blo...C=LBS&CC=C31&SC=7G1&BPT=S
In Noorwegen is een review van de N56VZ gepubliceerd, even samenvattend:
.
Ze zijn super tevreden over de notebookConclusion: A machine for those looking for a medium powerful laptop that both looks and sounds good.
Good build quality, good battery life. Impressed over the audio quality.
Battery life:
271 minutes (4,5 hours), normal use, max light
331 minutes (5,5 hours), normal use, minimum light
Pros:
+ Good design
+ Good battery life
+ Pleasant to work with
+ Good display (FHD edition)
Cons:
- No special ones
Recommended by hardware.no, one of the largest Norwegian sites for computers.
Ik heb de N76VZ binnen.
Zoals ik had voorspeld, heeft Wehkamp zoals gewoonlijk een fout in de specificaties gezet. Er zit wel een Bluray Speler/brander op. Tenminste dat staat op de doos.
Ik zal nu naar de winkel rennen voor de Samsung 830
EDIT: Ik ren niet naar de winkel. Hij is bij Wehkamp vandaag te koop voor € 88,-: http://www.wehkamp.nl/Blo...C=LBS&CC=C31&SC=7G1&BPT=S
Zie pics:
Ik zal nu naar de winkel rennen voor de Samsung 830
EDIT: Ik ren niet naar de winkel. Hij is bij Wehkamp vandaag te koop voor € 88,-: http://www.wehkamp.nl/Blo...C=LBS&CC=C31&SC=7G1&BPT=S
Zie pics:

[ Voor 26% gewijzigd door Massri op 14-07-2012 12:25 ]
Ik dacht ik laat nog wat foto's zien voor de geïnteresseerden. Ik vind 'm echt een stuk mooier dan de XPS 17 3D, die ik had. Hoop dat het matte scherm mij nu bevalt.
Deze laptop schijnt geen last te hebben van een touchpad die wat omhoog staat.

]

Deze laptop schijnt geen last te hebben van een touchpad die wat omhoog staat.

[ Voor 41% gewijzigd door Massri op 14-07-2012 12:52 ]
De toetsen worden niet naar beneden gedrukt. Dus geen last van verende toetsen. Vergelijkbaar met de Macbook. Lijkt alsof dit wel van beter kwaliteit is dan de XPS 17. Ik heb nog een touchpad van de XPS 17 liggen. Deze zet ik er even naast.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:52:
En hoe zit het met het toetsenbord en touchpad in vergelijking met de XPS 17?

[ Voor 7% gewijzigd door Massri op 14-07-2012 12:57 ]
Verwijderd
Hoe het touchpad er uit ziet weet ik
. Maar ik krijg het idee dat het hele clickpad idee niet echt in de smaak valt bij de meeste mensen. Als firegestures gebruiker kan ik ook helemaal niets zonder fysieke knoppen.
Ik snap wat je bedoeld. Ik gebruik altijd de muis, dus mij maakt het niet zo veel uit.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:02:
Hoe het touchpad er uit ziet weet ik. Maar ik krijg het idee dat het hele clickpad idee niet echt in de smaak valt bij de meeste mensen. Als firegestures gebruiker kan ik ook helemaal niets zonder fysieke knoppen.
Het enige wat jammer is, is dat je maar twee RAM aansluitingen hebt.
Ik hoop dat de afbeeldingen mensen helpen bij met maken van een beslissing, indien zij van plan waren deze te kopen.

Ziet er erg mooi uit!Massri92 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:48:
Ik dacht ik laat nog wat foto's zien voor de geïnteresseerden. Ik vind 'm echt een stuk mooier dan de XPS 17 3D, die ik had. Hoop dat het matte scherm mij nu bevalt.
Deze laptop schijnt geen last te hebben van een touchpad die wat omhoog staat.![]()
....
Jaloers
edit: wat is de kwaliteit van de blu-ray brander/lezer? Is de lade een beetje losjes en voelt het goedkoop aan of is het degelijk gebouwd?
[ Voor 14% gewijzigd door hostler op 14-07-2012 13:53 ]
Dankjewel, haha.hostler schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:52:
[...]
Ziet er erg mooi uit!
Jaloers
edit: wat is de kwaliteit van de blu-ray brander/lezer? Is de lade een beetje losjes en voelt het goedkoop aan of is het degelijk gebouwd?
De kwaliteit is zeer goed. Als je de lade open zet, dan is deze losjes uiteraard. Volgens mij is dat altijd zo? Maar als de lade dicht zit dan voelt deze gewoon solide. Beweegt niet. Dit had ik wel met de XPS.
Zo ik heb mijn pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL binnen.
Hier 2 foto's van mijn setup (klik om naar de fotogallerij te gaan).

Ik ben best tevreden over de notebook, het toetsenbord voelt goed aan, de multitouch touchpad is goed, en de gameperformance is ook erg goed voor een notebook
.
Er wordt alleen wel veel troep meegeleverd (game demos, Mcafee etc.)
.
Ik ben best tevreden over de notebook, het toetsenbord voelt goed aan, de multitouch touchpad is goed, en de gameperformance is ook erg goed voor een notebook
Er wordt alleen wel veel troep meegeleverd (game demos, Mcafee etc.)
Staan geen winkels bij jouw link. Waar heb je het gekocht?
Klopt, hij is alleen te koop bij Campus Shop voor €925,-KarlMarX schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:55:
Staan geen winkels bij jouw link. Waar heb je het gekocht?
Was het inderdaad binnen 1 dag geleverd? En hoe bevalt het scherm, aangezien dit het "mindere" type zou bevatten? Is het helder genoeg?
Ik had 'm om 20:30 besteld, en tot mijn verbazing was hij echt de volgende dag in huis!KarlMarX schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:58:
Was het inderdaad binnen 1 dag geleverd? En hoe bevalt het scherm, aangezien dit het "mindere" type zou bevatten? Is het helder genoeg?
Het scherm is super, niks op aan te merken, de kijk hoeken zijn ook erg goed
Vind je dat de laptop erg heet wordt tijdens het gamen?Timons106 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:51:
Zo ik heb mijn pricewatch: Asus N56VZ-S4035V-NL binnen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben best tevreden over de notebook, het toetsenbord voelt goed aan, de multitouch touchpad is goed, en de gameperformance is ook erg goed voor een notebook.
Er wordt alleen wel veel troep meegeleverd (game demos, Mcafee etc.).
Nee, totaal niet!jethrovk schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:10:
[...]
Vind je dat de laptop erg heet wordt tijdens het gamen?
Alleen de linker zijkant wordt een klein beetje heet, maar daar merk je eigenlijk niks van.
Weet iemand/zou iemand willen testen of er in de nieuwe N series laptops ook SDHC en SDXC kaarten kunnen? De Asus website geeft alleen SD aan zonder dit verder te specificeren.
Vandaag nieuwe laptop ontvangen van laptopshop.nl (n76), bij deze blijft de FN toets ook plakken
ook staat het touchpad ook iets bol.
Gewoon een keiharde productiefout van Asus, eerst maar eens een mailtje sturen naar Asus, kijken wat die te zeggen hebben.
Gewoon een keiharde productiefout van Asus, eerst maar eens een mailtje sturen naar Asus, kijken wat die te zeggen hebben.
^ Post is hierboven!
SDHC wordt ondersteund, want die werkt bij mijXyrr schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:42:
Weet iemand/zou iemand willen testen of er in de nieuwe N series laptops ook SDHC en SDXC kaarten kunnen? De Asus website geeft alleen SD aan zonder dit verder te specificeren.
Mijn touchpad is ook een klein beetje bol, maar ik merk het eigenlijk niet (alleen als ik aan de bovenrand van het touchpad voel).Strunkie schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:44:
Vandaag nieuwe laptop ontvangen van laptopshop.nl (n76), bij deze blijft de FN toets ook plakkenook staat het touchpad ook iets bol.
Ook mijn N56VZ-4035 touchpad staat een beetje bol. Merk er inderdaad ook niet heel veel van. Geen last van plakkende toetsen hier
.
Als ik de FN-toets van mijn N76VZ hard indruk, dan hoor je 'm tikken. Maar deze blijft niet plakken. Ik denk dat dit wel slijt na een poosje gebruiken.
Ik wil graag een nieuwe installatie van Windows er op hebben. Met mijn vorige Dell XPS 17 laptop, kon dat makkelijk met de meegeleverde Windows 7 DVD. Met deze laptop moet ik nu een Recovery DVD maken. Maar betekent dit nu dat als ik die Recovery DVD gebruik, dat ik dan weer van voorafaan begin? Dus weer allemaal McAfee reclame etc?
EDIT: Of is het gewoon handiger om Windows 7 te downloaden en gebruik te maken van mijn serial key?
Ik wil graag een nieuwe installatie van Windows er op hebben. Met mijn vorige Dell XPS 17 laptop, kon dat makkelijk met de meegeleverde Windows 7 DVD. Met deze laptop moet ik nu een Recovery DVD maken. Maar betekent dit nu dat als ik die Recovery DVD gebruik, dat ik dan weer van voorafaan begin? Dus weer allemaal McAfee reclame etc?
EDIT: Of is het gewoon handiger om Windows 7 te downloaden en gebruik te maken van mijn serial key?
[ Voor 9% gewijzigd door Massri op 14-07-2012 18:50 ]
Een OEM serial key zal niet werken.Massri92 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:49:
Als ik de FN-toets van mijn N76VZ hard indruk, dan hoor je 'm tikken. Maar deze blijft niet plakken. Ik denk dat dit wel slijt na een poosje gebruiken.
Thanks ^^Timons106 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:52:
[...]
SDHC wordt ondersteund, want die werkt bij mij.
[...]
Massri92 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:49:
[...]
Dit werkte hier toch wel degelijk bij zowel een Asus Eee netbook als een andere Asus laptop. De key kan niet automatisch worden geactiveerd maar door middel van het telefonische activeringssysteem van Microsoft werkt het prima.
[ Voor 19% gewijzigd door Xyrr op 14-07-2012 19:41 ]
Verwijderd
Beschikt uw laptop ook over een verlichte toetsenbord?Timons106 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:56:
[...]
Klopt, hij is alleen te koop bij Campus Shop voor €925,-.
Bedankt!
Serieus? Dit is een aantal posts terug ook al gevraagd!Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:59:
[...]
Beschikt uw laptop ook over een verlichte toetsenbord?
Bedankt!
Verwijderd
De ene zegt van wel en de andere weer van niet...hostler schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:00:
[...]
Serieus? Dit is een aantal posts terug ook al gevraagd!
Nee helemaal niet...Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:01:
[...]
De ene zegt van wel en de andere weer van niet...
De laptop van CampusShop heeft GEEN backlight!
Heeft de N56VM 2HDD sloten of maar eentje?
1. Voor SSD zul je of de hdd eruit moeten halen, of een caddy gebruiken.Sakke1994 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:01:
Heeft de N56VM 2HDD sloten of maar eentje?
Verdorie, heb de DVD drive nodig, dus dat zal niet lukken.M4gick schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:12:
[...]
1. Voor SSD zul je of de hdd eruit moeten halen, of een caddy gebruiken.
Je kunt natuurlijk ook de HDD vervangen door een SSD, en de HDD in een USB3.0 externe behuizing plaatsenSakke1994 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:16:
[...]
Verdorie, heb de DVD drive nodig, dus dat zal niet lukken.
Externe DVD drive kost maar ~25? euro ofzoietsSakke1994 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:16:
[...]
Verdorie, heb de DVD drive nodig, dus dat zal niet lukken.
Inderdaad, dat ik daar niet aan dacht :)! Onderweg heb ik ze waarschijnlijk toch niet nodig. Moet ik die 'caddy' nog kopen of kan ik die HDD er zo insteken in de optische drive?hostler schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:18:
[...]
Je kunt natuurlijk ook de HDD vervangen door een SSD, en de HDD in een USB3.0 externe behuizing plaatsen
Er is een nieuwe N56, de N56DP! Met AMD Fusion APU: http://www.asus.com/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N56DP. De A10-4600M is nog altijd trager dan de i5-3210, maar een A10-4600M en 1920x1080 scherm voor €649 zou wel een erg leuke combinatie zijn.
Je hebt wel een caddy nodig, die kost ongeveer 20 euro. Op youtube staan heel veel filmpjes van mensen die 1tje installerenSakke1994 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:23:
[...]
Inderdaad, dat ik daar niet aan dacht :)! Onderweg heb ik ze waarschijnlijk toch niet nodig. Moet ik die 'caddy' nog kopen of kan ik die HDD er zo insteken in de optische drive?
Het installeren opzich moet wel lukken, zoiets toch: http://hddcaddy.eu/winkel...e=product&product=7407869 ?M4gick schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:28:
[...]
Je hebt wel een caddy nodig, die kost ongeveer 20 euro. Op youtube staan heel veel filmpjes van mensen die 1tje installeren
Ja die had ik ook gezien, ik ga hoogst waarschijnlijk de N56VZ halen, en ben ook van plan daar een caddy te kopenSakke1994 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:31:
[...]
Het installeren opzich moet wel lukken, zoiets toch: http://hddcaddy.eu/winkel...e=product&product=7407869 ?
Ok, bedankt :)!M4gick schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:35:
[...]
Ja die had ik ook gezien, ik ga hoogst waarschijnlijk de N56VZ halen, en ben ook van plan daar een caddy te kopen
Als je op Ebay bestelt van Chinees bedrijf kost het maar iets van een €9-€10. Enige nadeel is wel de potentieel lange verzendtijd.M4gick schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:28:
[...]
Je hebt wel een caddy nodig, die kost ongeveer 20 euro. Op youtube staan heel veel filmpjes van mensen die 1tje installeren
Chinatown, 1 donnieSemperEgo schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:09:
[...]
Als je op Ebay bestelt van Chinees bedrijf kost het maar iets van een €9-€10. Enige nadeel is wel de potentieel lange verzendtijd.
Naja ik besteed die 10 euro extra wel gewoon, qua computer spullen vertrouw ik China nog niet helemaal (ookal wordt het daar gemaakt
)
Goede keuze, in china maken ze de grootste troepM4gick schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:40:
Naja ik besteed die 10 euro extra wel gewoon, qua computer spullen vertrouw ik China nog niet helemaal (ookal wordt het daar gemaakt)
Goedkoop is meestal duurkoop in China.
-
Nou mijn 2e N76VZ is wel dode pixel vrij, de FN toets klikt nog een beetje maar voor de rest is deze productie-foutloos. Voor de rest ben ik na een week met deze laptop en nog reuze blij mee.
Vooral de warmte productie valt mij reuze mee, hij blaast nooit en tijdens gamen hoor je hem ook niet boven alles uitgalmen.
^ Post is hierboven!
Waar denk je dat je N76VZ gemaakt word?Strunkie schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:44:
[...]
Goede keuze, in china maken ze de grootste troep.
Goedkoop is meestal duurkoop in China.
Lijkt erop dat ik het budget ervoor niet heb, i5 + gt630 had gelukt maar dan zit ik met 786P en kan ik evengoed niets kopen. Dan wordt het een upgrade voor later.
Ik zou als ik jou was even wachten totdat de N56DP in Nederland is.Sakke1994 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:02:
Lijkt erop dat ik het budget ervoor niet heb, i5 + gt630 had gelukt maar dan zit ik met 786P en kan ik evengoed niets kopen. Dan wordt het een upgrade voor later.
Dan ga ik wel voor de i7 met GT630M, maandje of twee later zal er vast budget voor zijn. In laptops prefeer ik toch wel de combineatie Intel + Nvidia (alhoewel ik nu eentje met een AMD6630 heb en die zeker ook niet slecht is).HondaRacer schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:04:
[...]
Ik zou als ik jou was even wachten totdat de N56DP in Nederland is.
Ik verwacht zodra de colleges en de uni's weer begonnen zijn wel een prijsdaling.Sakke1994 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:06:
[...]
Dan ga ik wel voor de i7 met GT630M, maandje of twee later zal er vast budget voor zijn. In laptops prefeer ik toch wel de combineatie Intel + Nvidia (alhoewel ik nu eentje met een AMD6630 heb en die zeker ook niet slecht is).
Dat is pas rond half september hier in België, zo lang ga ik niet gaan wachten. Oude laptop neemt ook in waarde af.HondaRacer schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:09:
[...]
Ik verwacht zodra de colleges en de uni's weer begonnen zijn wel een prijsdaling.
[ Voor 5% gewijzigd door Sakke1994 op 14-07-2012 23:22 ]
Oww... In Nederland is dat nog 1 maand, maar de prijs zal echt nog wel dalen. Het is dat ze in Belgie een Azerty toetsenbord gebruiken, anders kon je direct €50-€100 uitsparen door hem in Nederland te bestellen.Sakke1994 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:22:
[...]
Dat is pas rond half september hier in België, zo lang ga ik niet gaan wachten. Oude laptop neemt ook in waarde af.
Ik ben eigenlijk aan het kijken voor een Qwerty toetsenbord, typt fijner vind ik. Enigste probleem is dat als ik wissel tussen desktop en laptop dat het dan af en toe zoeken is.HondaRacer schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:29:
[...]
Oww... In Nederland is dat nog 1 maand, maar de prijs zal echt nog wel dalen. Het is dat ze in Belgie een Azerty toetsenbord gebruiken, anders kon je direct €50-€100 uitsparen door hem in Nederland te bestellen.
Mijn famillie in Belgie zit eigenlijk ook allemaal aan de Qwerty dus ik denk dat Belgie ook wel langzaam van de Azerty zal afstappen. De pricewatch: Asus N56VM-S4050V is nu €850 bij WDB Trading, ik denk dat die ook wel naar Belgie willen verzenden. In Belgie heb je de ASUS N56VM-S3011V-BE, maar ik zie dat ze in Belgie voor de i7 versie een 1366x768 scherm gebruiken?Sakke1994 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:30:
[...]
Ik ben eigenlijk aan het kijken voor een Qwerty toetsenbord, typt fijner vind ik. Enigste probleem is dat als ik wissel tussen desktop en laptop dat het dan af en toe zoeken is.
[ Voor 12% gewijzigd door HondaRacer op 14-07-2012 23:41 ]
Goedkoopste met verzending is 860 (ICTGoedkopen **), Redcoon in België verkoopt voor 879, koop ik liever daar, kwestie dat garantie dan makkelijker is, toetsenbord is ook Qwerty.HondaRacer schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:39:
[...]
Mijn famillie in Belgie zit eigenlijk ook allemaal aan de Qwerty dus ik denk dat Belgie ook wel langzaam van de Azerty zal afstappen. De pricewatch: Asus N56VM-S4050V is nu €850 bij WDB Trading: http://www.wdbtrading.nl/...ies+N56VM-S4050V+notebook, ik denk dat die ook wel naar Belgie willen verzenden. Ik zie dat ze in Belgie voor de i7 versie ook een 1366x768 scherm gebruiken? http://www.vandenborre.be/laptop/asus-n56vm-s3011v-be
De prijs bij ICTGoedkopen is €899, de prijs die in de Pricewatch staat klopt niet. En betreft de pricewatch: Asus N56VM-S4050V uit V&A, de advertentie is 'Vervallen' en hij beantwoord mijn email niet.Sakke1994 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:41:
[...]
Goedkoopste met verzending is 860 (ICTGoedkopen **), Redcoon in België verkoopt voor 879, koop ik liever daar, kwestie dat garantie dan makkelijker is, toetsenbord is ook Qwerty.
[ Voor 19% gewijzigd door HondaRacer op 15-07-2012 00:00 ]
Verwijderd
Hallo Mensen ,
Klein vraagje , krijgen jullie een SSD gemonteerd in jullie Asus Notebook N76VZ-V2G-T1035V 17.3", 3610QM, 1TB ?
Ik wou dit namelijk door het bedrijf 4launch laten doen maar die hebben het niet voor elkaar gekregen.
Hier een klein stukje uitleg.....
Wij hebben niet eerder meegemaakt dat een SSD niet bootable gemaakt kan worden met een laptop, vandaar dat dit ook voor ons een verrassing is. Uw oorspronkelijke notebook was van de Asus N76VM series. In samenspraak met u hebben wij als alternatieve laptop een notebook van de Asus N76VZ genomen. Om er zeker van te zijn dat het geheel kon werken is een navraag uitgezet. Naar later blijkt, was de navraag niet volledig en was enkel gevraagd of de Samsung SSD compatible is met desbetreffende notebook, en niet of deze ook er mee kan booten. Nadat de nieuwe notebook bij ons binnen was, bleek wederom dit helaas niet mogelijk en lijkt het erop dat Asus het bootable medium ergens in de notebook geregistreerd heeft, waardoor een andere harde schijf ook niet direct een optie is.
hmmm herkennen jullie dit ?
Klein vraagje , krijgen jullie een SSD gemonteerd in jullie Asus Notebook N76VZ-V2G-T1035V 17.3", 3610QM, 1TB ?
Ik wou dit namelijk door het bedrijf 4launch laten doen maar die hebben het niet voor elkaar gekregen.
Wij hebben niet eerder meegemaakt dat een SSD niet bootable gemaakt kan worden met een laptop, vandaar dat dit ook voor ons een verrassing is. Uw oorspronkelijke notebook was van de Asus N76VM series. In samenspraak met u hebben wij als alternatieve laptop een notebook van de Asus N76VZ genomen. Om er zeker van te zijn dat het geheel kon werken is een navraag uitgezet. Naar later blijkt, was de navraag niet volledig en was enkel gevraagd of de Samsung SSD compatible is met desbetreffende notebook, en niet of deze ook er mee kan booten. Nadat de nieuwe notebook bij ons binnen was, bleek wederom dit helaas niet mogelijk en lijkt het erop dat Asus het bootable medium ergens in de notebook geregistreerd heeft, waardoor een andere harde schijf ook niet direct een optie is.
Lol, dat is echt bullshit. Een SSD is gewoon bootable, misschien moet je dat instellen in het BIOS?Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:24:
Hallo Mensen ,
Wel slecht van 4launch zeg...die zouden dat toch ook moeten kunnen

Verwijderd
Ja en dat instellen kregen ze dus niet voor elkaar, hun zeggen dat waarschijnlijk Asus een blokkering heeft gemaakt in de bios zodat je hem niet op de boot directory kan installeren.Cubic X schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:28:
[...]
Lol, dat is echt bullshit. Een SSD is gewoon bootable, misschien moet je dat instellen in het BIOS?
Wel slecht van 4launch zeg...die zouden dat toch ook moeten kunnen![]()
Ah, ik snap je verhaal nu...excusesVerwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:32:
[...]
Ja en dat instellen kregen ze dus niet voor elkaar, hun zeggen dat waarschijnlijk Asus een blokkering heeft gemaakt in de bios zodat je hem niet op de boot directory kan installeren.

Een blokkering is theoretisch wel mogelijk, maar ik ga er toch vanuit dat Asus dat echt niet doet. Wat zou het voordeel voor hun zijn om SSD's te blokkeren? Ik kan er geen bedenken. Op Notebookreview kom ik ook verhalen tegen van mensen die een SSD in hun N76VZ hebben geïnstalleerd en geen problemen hebben. Wat is dan het probleem? Weet je dat? Is de SSD ook niet zichtbaar in het BIOS?
Verwijderd
Ze kunnen hem wel installeren maar gewoon niet op de Bootdirectory en wel als 2e opslag.Cubic X schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:37:
[...]
Ah, ik snap je verhaal nu...excuses.
Een blokkering is theoretisch wel mogelijk, maar ik ga er toch vanuit dat Asus dat echt niet doet. Wat zou het voordeel voor hun zijn om SSD's te blokkeren? Ik kan er geen bedenken. Op Notebookreview kom ik ook verhalen tegen van mensen die een SSD in hun N76VZ hebben geïnstalleerd en geen problemen hebben. Wat is dan het probleem? Weet je dat? Is de SSD ook niet zichtbaar in het BIOS?
Maar daar koop ik natuurlijk geen SSD voor.
Ik heb die laptop met SSD besteld op 18 Juni en naar zoveel heen en weer gebel en gemail heb ik gezegd op 11 Juli stuur hem maar op zonder SSD en ik kijk wel even wat ik doe dus uiteindelijk 12 Juli laptop binnen pfff. gewoon een maand zitten wachten bijna.
Wat denk je ? zou ik wel een SSD kunnen inbouwen ?
Verwijderd
Ik hoop dat het wel gaat, heb hier ook een N76VZ-V2G-T1035V en gisteren bij Wehkamp een samsung 830 besteld die ik door een vriend van mij wil gaan laten inbouwen en installeren. Dus hoop wel dat het lukt.
Zijn er hier al mensen die deze labtop hebben en wel al een SDD ingebouwd hebben?
Zijn er hier al mensen die deze labtop hebben en wel al een SDD ingebouwd hebben?
Verwijderd
Daarom heb ik de SSD uiteindelijk niet mee laten bestellen en wacht eerst antwoord van Asus af.Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:46:
Ik hoop dat het wel gaat, heb hier ook een N76VZ-V2G-T1035V en gisteren bij Wehkamp een samsung 830 besteld die ik door een vriend van mij wil gaan laten inbouwen en installeren. Dus hoop wel dat het lukt.
Vind dit ook erg vreemd!...
In de oudere modellen kon het wel volgens 4Launch.
Ik ben er 100% van overtuigd dat het gewoon kan...hebben ze misschien de partities op de SSD verkracht? Je moet een 'active en bootable' partitie hebben op je SSD, anders kan Windows er niet van booten. Misschien een BIOS update (wel mee uitkijken, BIOS updates vind ik altijd een beetje eng...). Hebben ze ook verschillende SSD's geprobeerd? Misschien was dit net een brak exemplaar of zo.
Wacht...ze N76VZ heeft twee HDD sloten, ze zijn toch wel zo slim geweest de SSD in slot 1 te stoppen? Misschien dat slot 2 niet bootable is, al lijkt mij dat sterk...je weet het nooit.
Wacht...ze N76VZ heeft twee HDD sloten, ze zijn toch wel zo slim geweest de SSD in slot 1 te stoppen? Misschien dat slot 2 niet bootable is, al lijkt mij dat sterk...je weet het nooit.
[ Voor 19% gewijzigd door Cubic X op 15-07-2012 11:03 ]
Verwijderd
Zo blond zullen ze toch niet zijn geweest? 
Maar hoop het ergens wel

Maar hoop het ergens wel
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 11:04 ]
Heb hier een N56VZ met ssd en dat werkt prima
. SSD is vervangen voor de HDD.
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.