Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 00:00

Afbeeldingslocatie: http://img.metaboli.fr/common/BAD/GPv6/Stores/tropico-4/boxshot_int.jpg

Welkom in het Tropico 4 topic

In dit topic zul je informatie vinden over het nieuwste spel in de Tropico-reeks. Naast informatie zul je hier ook ervaringen van andere Tropico 4 spelers aantreffen.
Algemene informatie
Ontwikkelaar: Haemimont Games
Uitgever: Kalypso Media
Platform: PC/XBOX 360
Releasedatum: 1 September 2011
Omschrijving
Tropico 4 is het net als in Tropico 3 de bedoeling om als el presidente van een eiland, om missies te volbrengen. Hierbij wordt gesteund door verschillende adviseur die je ook van tijd tot tijd missies geven.

Het spel is qua gameplay vrij gelijk aan tropico 3.
Tropico 4 expands on the gameplay of the previous game with new political additions – including more superpowers to negotiate with, along with the ability to elect ministers into power to help get your more controversial policies passed. But remember to keep your friends close and your enemies closer as everyone has an agenda! Your political mettle will be thoroughly tested, as new natural disasters will have the populace clamoring for you and your cabinet to help them recover from some of the worst Mother Nature can dish out. Tropico 4 also brings a new level of social interaction with the addition of Facebook and Twitter integration. Post comments on Twitter direct from the game and have updates go out when you complete missions or unlock new achievements. You can even take screenshots of your burgeoning island and post your dream creation on your Tropico 4 Facebook page and compare your interactive Dictator Ranking on the online leaderboards.
Screenshots
PM me voor mooie screenshots
Quotes
El Presidente:
Aanvulling nodig
Video's

Reviews

Aanvulling nodig

Demo
De Demo is te verkrijgen via steam.
Systeemeisen
In een topic over een PC spel kunnen natuurlijk de systeemeisen niet ontbreken, daarom volgen hieronder de eisen waarin je systeem minimaal moet voldoen:

CPU: 2 GHz dual core CPU
GPU: DirectX9 compatible graphics card, Shader Model 3.0 with at least 256 MB RAM
Memory: 1 GB
Operating System: XP(32bit) or Vista/7

Uitbreiding
Verwacht door een lek, onder de codenaam 'Tropico 4 Zeitgeist'
Updates/opmerkingen
Layout veranderd - 4 september 2011

Klein opzetje voor een nieuw topic om tropico 4 ervaringen te delen, wie maakt hem verder af? :)

Official website

[ Voor 43% gewijzigd door karstnl op 16-09-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
'Gereserveerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 16:39

yzx

Vind het vrij amusant dit spelletje :)
Enige wat ik wat jammer vind is dat het meer een expansie van Tropico 3 lijkt dan een nieuwe game

Maar natuurlijk zit de oude fun er weer in :P en verslavend uiteraard :o

@Karstnl ik zorg wel voor ingame screenies als je wilt hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door yzx op 04-09-2011 00:26 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
yzx schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:25:
Vind het vrij amusant dit spelletje :)
Enige wat ik wat jammer vind is dat het meer een expansie van Tropico 3 lijkt dan een nieuwe game

Maar natuurlijk zit de oude fun er weer in :P en verslavend uiteraard :o

@Karstnl ik zorg wel voor ingame screenies als je wilt hoor :)
Klopt, het voelt echt als een uitbreiding met patches die nu nog steeds nodig zijn in Tropico 3. Maar de gameplay is goed, al zijn de GFX duidelijk naar beneden gezet en is het nog steeds te simpel om gigantisch veel geld te verzamelen. :+ Zeker nu import en export van groter belang zijn.

Als je wat leuke screenshots hebt, PM ze maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

karstnl schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:29:
[...]

Klopt, het voelt echt als een uitbreiding met patches die nu nog steeds nodig zijn in Tropico 3. Maar de gameplay is goed, al zijn de GFX duidelijk naar beneden gezet en is het nog steeds te simpel om gigantisch veel geld te verzamelen. :+ Zeker nu import en export van groter belang zijn.

Als je wat leuke screenshots hebt, PM ze maar.
Same old strategy 6 houtkappertjes neerzetten en het geld stroomt zo binnen :+ zal eens kijken als ik wat leuken screenies kan maken.

Tevens vind ik de natuurrampen wat destructiever :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
yzx schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:32:
[...]

Same old strategy 6 houtkappertjes neerzetten en het geld stroomt zo binnen :+ zal eens kijken als ik wat leuken screenies kan maken.

Tevens vind ik de natuurrampen wat destructiever :P >:)
Ik vind de toevoeging van het levelen van je skills wel leuk, al hadden ze dat ook bij alles moeten doen. Maar waarom zou je houthakken? je kunt nu makkelijker geld verdienen door het te importeren en dan duur als stoelen e.d. te verkopen. En je paait de natuurbeweging.;)

EDIT

Het kabinet en je ministers is ook een leuke toevoeging, nu kun je niet meer diplomatic skill en dan USSR hulp rushen.

[ Voor 9% gewijzigd door karstnl op 04-09-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

karstnl schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:37:
[...]

Ik vind de toevoeging van het levelen van je skills wel leuk, al hadden ze dat ook bij alles moeten doen. Maar waarom zou je houthakken? je kunt nu makkelijker geld verdienen door het te importeren en dan duur als stoelen e.d. te verkopen. En je paait de natuurbeweging.;)
Weg met de hippies :+ Ik speel altijd als dictator :P iedereen is tevreden behalve de natuurbewegingen haha :+

Heb maar 1 of 2 levels gespeelt dus ben nog niet al te ver maar vind de gebouwen die bijgekomen zijn wel handig ;)

* yzx gaat naar bedje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
yzx schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:41:
[...]

Weg met de hippies :+ Ik speel altijd als dictator :P iedereen is tevreden behalve de natuurbewegingen haha :+

Heb maar 1 of 2 levels gespeelt dus ben nog niet al te ver maar vind de gebouwen die bijgekomen zijn wel handig ;)

* yzx gaat naar bedje
'Peace and love presidente' Ik bande ze ook altijd in tropico 3, maar nu met import en omkopingen is het toch wel iets te makkelijk iedereen gelukkig te houden. Dus waarom niet he;)

Ben nu al bij level 5, vind wel dat de levels langer duren dan bij deel 3, al mis ik nu wel een kaart dat ik zelf mijn route mag kiezen welke missie ik eerst doe en welke later. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:49
Ik ben alweer bij scenario 13, speelt zo lekker weg! In het tijdschrift (PC)Gameplay staat een mooie review, waarin het artikel wordt afgesloten met de woorden "Zo had Tropico3 in eerste instantie moeten zijn". En hier sluit ik me volledig bij aan, ik vind het wel absurd dat ze dit als een gehele nieuwe game op de markt brengen met alleen maar vier nieuwe gebouwen en wat kleine missies. Helaas blijft het een verslavend spel. Viva El Presidente! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
vinpower schreef op zondag 04 september 2011 @ 09:25:
Ik ben alweer bij scenario 13, speelt zo lekker weg! In het tijdschrift (PC)Gameplay staat een mooie review, waarin het artikel wordt afgesloten met de woorden "Zo had Tropico3 in eerste instantie moeten zijn". En hier sluit ik me volledig bij aan, ik vind het wel absurd dat ze dit als een gehele nieuwe game op de markt brengen met alleen maar vier nieuwe gebouwen en wat kleine missies. Helaas blijft het een verslavend spel. Viva El Presidente! _/-\o_
Ik ben wel blij dat ze een nieuwe game hebben uitgebracht, al had het natuurlijk al gepatch 'moeten' zijn in deel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:42
Voor de € 20,- euro die je moet betalen bij zavvi is het ook meer een update dan een volwaardige game prijs ;) Kan je de normale versie toevoegen aan steam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Beakzz schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:51:
Voor de € 20,- euro die je moet betalen bij zavvi is het ook meer een update dan een volwaardige game prijs ;) Kan je de normale versie toevoegen aan steam ?
Geen idee, volgens mij is hij nu ook in de aanbieding op g2play.net voor 16,99 euro. Wellicht kun je hun key ook wel activeren op steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 19:46
Wat een geweldig spel, had de demo gespeeld op steam en kwam tot de conclusie dat ik deze game moest hebben, ondanks dat ik weinig tijd heb... ben pas bij missie 3

Wat een humor in deze game :) geweeldig
misschien ook leuk om wat qoutes uit de game in de start topic te zetten

[ Voor 15% gewijzigd door Floks op 16-09-2011 10:10 ]

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
gister weer even gespeeld, was het opeens half 4... wat een prachtgame :D

Het is trouwens handig om lekker je economie te laten draaien en dan pas aan "de missies" te beginnen.

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Laatst online: 29-05 23:06
Ook maar gedownload en via g2play key gekocht, de steam prijs was mij toch teveel en 17eu vindt ik goed te doen omdat er niet zoveel veranderd is sinds deel 3.

Maar wel lekker om te spelen alleen die ****hippies moeten niet zeuren tenzij zij alle inkomsten gaan betalen als de mining en logging weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
thvers schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:57:
Ook maar gedownload en via g2play key gekocht, de steam prijs was mij toch teveel en 17eu vindt ik goed te doen omdat er niet zoveel veranderd is sinds deel 3.

Maar wel lekker om te spelen alleen die ****hippies moeten niet zeuren tenzij zij alle inkomsten gaan betalen als de mining en logging weg is.
Je hebt mining en logging niet echt nodig hé;) Ik hoop dat ze het met een komende patch wat moeilijker maken of in de uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Hoe zit het met boerderijen? Kan ik zeggen waar ze precies hun plantages neer moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:46
Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 02:23:
Hoe zit het met boerderijen? Kan ik zeggen waar ze precies hun plantages neer moeten zetten?
Nee, maar ze zullen altijd op het meest geschikte stukje land gebouwd worden. Dus enigszins kan je er rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Zendith schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:30:
[...]

Nee, maar ze zullen altijd op het meest geschikte stukje land gebouwd worden. Dus enigszins kan je er rekening mee houden.
Op/bij een redelijk groen plekje neer zetten is voldoende. 4 tabak farms en dan wat industrie is meestal voldoende om je eiland een goede economie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij die ap runes heb ik altijd wat maakt dat kleine beetje nou uit. End game haal ik een archangel staff en pouf je zit zo boven de 200 ap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:06
Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:54:
bij die ap runes heb ik altijd wat maakt dat kleine beetje nou uit. End game haal ik een archangel staff en pouf je zit zo boven de 200 ap.
Verkeerde topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 17:50
Is tropico 4 zoveel beter dan tropico 3. ik zoek namelijk nog een leuke management sim voor m'n xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 14:15
Het is meer van hetzelfde alleen je krijgt wat opdrachten (bijv. exporteer x van y) waar het net wat interresanter van wordt. Toen ik het 'verhaal' van tropico 4 had uitgespeeld was voor mij de lol er wel af al en de meeste missies van het verhaal zijn eigenlijk veel te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
je kan nu de demo downloaden op de xbox ;)

trouwens ik kom niet door de missie, waarbij je binnen bepaalde tijd, bepaalde gebouwen moet bouwen. (anders gaan de inwoners dood, of worden ze een terrorrist) iemand tips?

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

De challenges op de pc (ik weet niet of ze ook op de xbox staan) maken het wel weer uitdagender. Er zitten er wel een aantal tussen die verdomd moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een rotspel :(
Ik wil het zo graag leuk vinden, maar het is een zooitje ongeregeld. Was er maar weer een nieuwe sim city oid in de maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:51:
Wat een rotspel :(
Ik wil het zo graag leuk vinden, maar het is een zooitje ongeregeld. Was er maar weer een nieuwe sim city oid in de maak.
Verklaar je nader, ik vind het persoonlijk een heerlijk spel qua gameplay. Al heb ik de tijd er niet voor om vaker te spelen, maar toch het is naar mijn mening een vermakelijk spel.

Maar over een nieuwe sim city ben ik niet te spreken, na simcity3000 is er nog geen goede simcity gereleased die het simcity2000/3000 waardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Hoe zit het met een glitch die je savegame naar de knoppe helpt als je boven de 450-500 inwoners komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:49
janvanmil schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:25:
Hoe zit het met een glitch die je savegame naar de knoppe helpt als je boven de 450-500 inwoners komt?
nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik speel meestal ook gewoon het spel uit, en hoef dus geen savegame te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

karstnl schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:19:
[...]

Verklaar je nader, ik vind het persoonlijk een heerlijk spel qua gameplay. Al heb ik de tijd er niet voor om vaker te spelen, maar toch het is naar mijn mening een vermakelijk spel.

Maar over een nieuwe sim city ben ik niet te spreken, na simcity3000 is er nog geen goede simcity gereleased die het simcity2000/3000 waardig is.
Het spel is te traag, zelfs de snelste snelheid is slaapverwekkend.
Er is geen/weinig controle over je bouwvakkers die maar wat aandoen. Uit ellende bouw ik 80% van alles maar met de speed optie.
Geen goed overzicht van de supplychain. Hoeveel eten heb je? Hoeveel wil je exporteren. Waar brengen je teamsters het spul naar toe. Doen ze dit een beetje efficient?
Geen grond kunnen inplannen voor boerderijen. Wegen die lastig op elkaar aansluiten. Geen grip op het schoolsysteem.
150 man, en ze willen al een kathedraal.
Het garage systeem.

tldr: Het is allemaal kleinschalig, maar de bijbehorende micro is onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Heb je wel de laatste patch? Want die zorgt ervoor dat zelfs eiland van 1.5K zouden moeten werken.
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:45:
[...]

Het spel is te traag, zelfs de snelste snelheid is slaapverwekkend.
True, maar niet slaap verwekkend. Het spel is nu eenmaal niet bedoelt om alles paksboem klaar te hebben.
Er is geen/weinig controle over je bouwvakkers die maar wat aandoen. Uit ellende bouw ik 80% van alles maar met de speed optie.
Priority? Volgens mij is dit gewoon instelbaar. Ik vind juist de toevoeging van godbuild handig als je snel een gebouw nodig hebt,al is het natuurlijk realistischer als je bouwmannen er langer over doen.
Geen goed overzicht van de supplychain.
Bedoel je daar de grondstoffen supplychain? Want volgens mij is die wel vanzelfsprekend.
Hoeveel eten heb je?
Is te vinden in 1 van die statistiekoverzichting, kun je ook gelijk zien of je wel genoeg voedsel hebt.
Hoeveel wil je exporteren.
Dat was nooit zo bedoelt, je wilt alles exporteren behalve wat je bevolking nodig heeft. Game design :'(
Waar brengen je teamsters het spul naar toe. Doen ze dit een beetje efficient?
Teamsters, zijn lekker de verhuismannen van grondstoffen van jou eiland. Efficienty hand toch een beetje af van jou opbouw van je wegnet en plaatsing van gebouwen.
Geen grond kunnen inplannen voor boerderijen.
Game design, misschien komt het nog maar voor zover ik weet was dit zo de bedoeling.
Wegen die lastig op elkaar aansluiten.
Het wegennet is nog redelijk bugged, zie het forum van Tropico 4 voor grappige plaatjes;)
Geen grip op het schoolsysteem.
Als in een kenniseiland te worden of?
150 man, en ze willen al een kathedraal.
Logisch toch, meeste eiland zijn zwaar gelovig. Al is het natuurlijk vreemd dat zo'n klein clubje al om een Kathdraal vraagt.
Het garage systeem.
Komt door infratructuur en de berekening voor afstanden. Meestal kun je beter weinig ingewikkelde wegnetten maken en je game loopt beter(hogere FPS) en je teamsters e.d. functioneren beter.
tldr: Het is allemaal kleinschalig, maar de bijbehorende micro is onoverzichtelijk.
Ieder zijn mening, maar ik blijf de gameplay goed vinden. Het is voor mij gameplay gezien een vooruitgang op Tropico 3.

[ Voor 4% gewijzigd door karstnl op 26-10-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:46
Ik zat laatst aan het maximale aantal wegen wat ik mocht maken. Dat vind ik vrij belachelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Floks schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:15:

trouwens ik kom niet door de missie, waarbij je binnen bepaalde tijd, bepaalde gebouwen moet bouwen. (anders gaan de inwoners dood, of worden ze een terrorrist) iemand tips?
maar dan zit ik nog steeds vast... iemand een idee?
Is trouwens een heel klein eiland

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Welke missie (nr) is dat? Ik heb het spel uitgespeeld, dus zou wel even kunnen kijken hoe ik dat ook al weer aangepakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
no one left behind (9/20)

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Ah, die.

Ik ben begonnen met een olieraffinaderij. Die zorgt voor een constante stroom aan inkomsten. Zout is ook handig op die kaart. Zorg dat er vast een goed wegenplan ligt, dat maakt het later handiger om alles te vervoeren. (ik loop later in het spel altijd vast met overvolle wegen)

Als het geld een beetje binnen begint te stromen, ga je de missies doen. Zorg er echter voor dat je je industrie uit blijft breiden. Vaak krijg je side-quests om producten te exporteren in ruil voor een blueprint. Die zijn altijd erg handig om er bij te doen. Uiteindelijk moet je 1M in kas hebben, dus de industrie is erg belangrijk.

Ik zal hem vanavond eens even spelen en kijken of ik nog meer tips heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
super bedankt voor de tip, ga gauw aan de volgende missie beginnen

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Geen probleem. Ik had hem weer snel uitgespeeld, dus als het nog niet lukt, wil ik er nog wel eens naar kijken.
Let verder ook op dat je altijd een 2e dock bouwt, dit versnelt de in en export. En pas je custom karakter aan op de opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iooryz schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:23:
Geen probleem. Ik had hem weer snel uitgespeeld, dus als het nog niet lukt, wil ik er nog wel eens naar kijken.
Let verder ook op dat je altijd een 2e dock bouwt, dit versnelt de in en export. En pas je custom karakter aan op de opdrachten.
Meh, spel is niet zo moeilijk om de hele tijd van custom karakter te veranderen. Heb wat positieve dingen gekozen in het begin en daarmee ook uitgespeeld. Een 2de dock is ook overbodig in de meeste missies.

Elke missie begint zo. 50 mensen. Negeer de mission objectives. Maak upgraded loggercamp of mine en als deze vol is de ander . Nuclear testing edict. Church, clinic, bar, tenement. Fast forward. Geld stroomt binnen en mensen zijn tevreden.
100>politie
Immigration office om een stop te zetten op het moment dat er werkelozen zijn.
En zodra je je schooltjes en industrie hebt opgezet. Win.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 02-11-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 15:59
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:42:
[...]

Meh, spel is niet zo moeilijk om de hele tijd van custom karakter te veranderen. Heb wat positieve dingen gekozen in het begin en daarmee ook uitgespeeld. Een 2de dock is ook overbodig in de meeste missies.

Elke missie begint zo. 50 mensen. Negeer de mission objectives. Maak upgraded loggercamp of mine en als deze vol is de ander . Nuclear testing edict. Church, clinic, bar, tenement. Fast forward. Geld stroomt binnen en mensen zijn tevreden.
100>politie
Immigration office om een stop te zetten op het moment dat er werkelozen zijn.
En zodra je je schooltjes en industrie hebt opgezet. Win.
Klinkt spannend zeg :O

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
nou missie 12 is anders zeer lastig, waar je de olympische spelen moet binnen halen, mijn bewoners lijken wel niet te willen werken :(

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floks schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:18:
nou missie 12 is anders zeer lastig, waar je de olympische spelen moet binnen halen, mijn bewoners lijken wel niet te willen werken :(
Heb je geprobeerd wat ik tipte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Anoniem: 155599 schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:19:
[...]

Heb je geprobeerd wat ik tipte.
zelfs dat :P maar werkt niet

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floks schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:24:
[...]

zelfs dat :P maar werkt niet
Heb het spel uninstalled. Dus verder helpen kan ik je ook niet. Gebruik je in het begin wel de presidente bij de mijn/loggercamp/boerderij. Bouw je die dingen in de buurt van wegen. Huur je genoeg priesters in van buitenaf. Laat je de werkeloosheid niet te ver oplopen. Spoel je genoeg door, negeer je de objectives totdat je rijk bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 13-11-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Anoniem: 155599 schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:46:
[...]

Gebruik je in het begin wel de presidente bij de mijn/loggercamp/boerderij.
wat bedoel je daarmee?

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Presidente kan op bezoek bij alles wat iets produceert en verhoogt de productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Anoniem: 155599 schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:02:
[...]

Presidente kan op bezoek bij alles wat iets produceert en verhoogt de productie.
trekt hij ook mensen naar bedrijven die geen personeel hebben? ik zal van de week even kijken of ik kan vinden waar ik dit kan doen.

heb de game via steam gekocht, had liever een boekje gehad met dit soort info. maar heb dan ook de vorige delen niet gespeeld

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Ik ben door de tentamenweken ook niet meer aan het gamen toegekomen. Maar op internet kun je nog best een goede walkthrough vinden gok ik. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floks schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:26:
[...]

trekt hij ook mensen naar bedrijven die geen personeel hebben? ik zal van de week even kijken of ik kan vinden waar ik dit kan doen.

heb de game via steam gekocht, had liever een boekje gehad met dit soort info. maar heb dan ook de vorige delen niet gespeeld
Nee, maar je moet ook niet meer bedrijven hebben dan dat je werknemers hebt. 1 van de weinige dingen die je wel moet doen is in de statestieken in de gaten houden hoeveel werkelozen/posities open staan. Heb je werkelozen dan maak je wat mines/loggercamps/farms. Heb je openstaande posities dan spoel je door tot er genoeg mensen binnen komen via de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
ik wil geen walkthrough downloaden :P heb gewoon soms onwijs moeite met sommige missies

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 17:39
Sindskort heb ik Tropico 4 en ik moet zeggen dat ik het spel behoorlijk goed vind.
In eerste instantie lijkt het vooral op een soort van uitbreiding en eigenlijk is dat het ook wel een beetje.
Maar het spel voegt wel bepaalde elementen toe dat het spel gewoon uitdagender maakt en meer diepgang geeft. Dat ontbrak er vooral aan in Tropico 3.

Maar het spel is wel heel erg simpel, elke missie heb je zo uitgespeeld en binnen notime staat de 1M op je bankrekening.
Toch blijft het een spel die ik op een of andere manier blijf spelen, de humor en de rustige stijl van gamen trekt mij blijkbaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Voor de mensen die het willen proberen, de game is dit weekend gratis te spelen op Steam.

En te koop voor 15,29 :) Mooie deal lijkt me

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Avioto schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:11:
Voor de mensen die het willen proberen, de game is dit weekend gratis te spelen op Steam.

En te koop voor 15,29 :) Mooie deal lijkt me
Jammer genoeg alleen voor de pc voor dit geld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:42
Wat speelt Tropico 4 lekker zeg op de console. Super om niet meer achter de of the hoeven kruipen om deze game the spelen. Zodra je de sneltoetsen weet is het bijna net zo makkelijk navigeren als op de PC :)

Nu anno en simcity nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 08:07
Gisteren ook maar gehaald, voor het eerst een tropico game voor mij. geloof dat ik 7 uur was begonnen en had pas door dat het donker was toen ik naar buiten keek (schrik moment :p ).

Zeer vermakelijk!

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:16

Shabbaman

Got love?

Je kan via FB een prijsje winnen als je een screenshot plaatst van je bankrekening. Wel opschieten, want de actie loopt tot vandaag...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
Tropico 4 nu voor €7,49 bij Greenmangaming.com. Heb 'm gelijk besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Dan had je beter deze Indie Gala Tropico kunnen meenemen:

Schizo007nl in "PC Budget Gaming topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:45
Goed, 8 september voor het laatst Tropico 4 gespeeld (heb 'm via Steam). Heb nu de volgende problemen:

- Ik kan m'n savegames niet meer laden (iets met missende DLC, hoewel alle DLC die ik voor die savegame nodig zou kunnen hebben aanwezig is).
- De Modern Times DLC is ineens weg :( .

Iemand anders hier dezelfde problemen...?

edit:

Heb intussen gezocht en op het Steamforum komt voorbij dat het idee is dat Kalypso nog los geld voor Modern Times wil vangen en dus "gefixt" heeft dat je 'm met de Steam Special Edition kon spelen. Terwijl de trailerfilmpjes en omschrijving bij de Steam Special Edition duidelijk hinten naar de Modern Times add-on :( . Ben een mailtje naar Kalypso support aan het schrijven voor opheldering.

[ Voor 37% gewijzigd door Bananenplant op 15-09-2013 11:32 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:45
Heb antwoord gehad:
Dear Bananenplant,

the Tropico 4 Steam Special Edition doesn't include the Modern Times DLC.

We sincerely apologize for the inconvenience caused by recent technical issues
with Tropico 4 on Steam.

The graphical glitches and texture issues have been corrected in a recent
update we made to Tropico 4.
However, due to a content privileges issue, some savegames can no longer be
loaded properly.
We are still investigating what's causing this and hope to be able to correct
this shortly.

In the meantime, please try loading an older savegame or continue playing from
the campaign progress which should be unaffected.

Modern Times DLC content in your game will require ownership of said DLC.

Again, please excuse the inconvenience and rest assured we will continue
working on eliminating glitches and technical bugs from the game.
Thank you for your understanding and ongoing support.

If you have further feedback, error reports or comments, please do not
hesitate to get in touch with us.

Best regards,

Constantin Imas
--
Kalypso Media GmbH
Support Service
Standaard mail, het meegestuurde screenshot hebben ze genegeerd.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:31
Ik heb de Collector's bundle van de zomersales. Daar zit Modern Times wel in.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

kick! Mijn vriendin speelt nu Tropico 4, maar ze loopt een beetje vast (en ik vind het ook moeilijk). Ze moet namelijk 500 fish exporteren, maar dat lukt niet. Ze had 1 visserij gebouwd en wat andere farms. Ik heb er nog 2 bijgebouwd en een cannery, misschien dat de vissen moeten worden ingepakt voor het gexporteerd kan wroden?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:58
Als er staat fish dan moet je ook echt fish exporteren en niet canned goods. Dat laatste telt niet mee en kan juist de reden zijn waarom het zo moeilijk voor je is ;) Gewoon een visserij of 3 bouwen en afwachten :P

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 13-07-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tja die cannery hadden we pas gebouwd nadat er 5 visserijen waren voor een paar jaar :/ Beetje jammer dat je niet een overzicht hebt of je wat overhoudt of niet :(

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:16

Shabbaman

Got love?

Wat vaak gebeurt is dat de goederen blijven liggen en niet naar een haven gebracht worden. Je kan dat controleren door te kijken hoeveel voorraad er bij je visserij ligt. Als dat erg veel is, dan moet je een extra teamster's office bouwen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Voor geïnteresseerden: de game is nog 12 uur lang gratis te redeemen op Steam via Humble bundle

Steam || Diablo 3

Pagina: 1