Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• karstnl
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22-06 10:57

Welkom in het Tropico 4 topic

In dit topic zul je informatie vinden over het nieuwste spel in de Tropico-reeks. Naast informatie zul je hier ook ervaringen van andere Tropico 4 spelers aantreffen.
Algemene informatie
Ontwikkelaar: Haemimont Games
Uitgever: Kalypso Media
Platform: PC/XBOX 360
Releasedatum: 1 September 2011
Omschrijving
Tropico 4 is het net als in Tropico 3 de bedoeling om als el presidente van een eiland, om missies te volbrengen. Hierbij wordt gesteund door verschillende adviseur die je ook van tijd tot tijd missies geven.

Het spel is qua gameplay vrij gelijk aan tropico 3.
quote:
Tropico 4 expands on the gameplay of the previous game with new political additions – including more superpowers to negotiate with, along with the ability to elect ministers into power to help get your more controversial policies passed. But remember to keep your friends close and your enemies closer as everyone has an agenda! Your political mettle will be thoroughly tested, as new natural disasters will have the populace clamoring for you and your cabinet to help them recover from some of the worst Mother Nature can dish out. Tropico 4 also brings a new level of social interaction with the addition of Facebook and Twitter integration. Post comments on Twitter direct from the game and have updates go out when you complete missions or unlock new achievements. You can even take screenshots of your burgeoning island and post your dream creation on your Tropico 4 Facebook page and compare your interactive Dictator Ranking on the online leaderboards.
Screenshots
PM me voor mooie screenshots
Quotes
El Presidente:
Aanvulling nodig
Video's

Reviews

Aanvulling nodig

Demo
De Demo is te verkrijgen via steam.
Systeemeisen
In een topic over een PC spel kunnen natuurlijk de systeemeisen niet ontbreken, daarom volgen hieronder de eisen waarin je systeem minimaal moet voldoen:

CPU: 2 GHz dual core CPU
GPU: DirectX9 compatible graphics card, Shader Model 3.0 with at least 256 MB RAM
Memory: 1 GB
Operating System: XP(32bit) or Vista/7

Uitbreiding
Verwacht door een lek, onder de codenaam 'Tropico 4 Zeitgeist'
Updates/opmerkingen
Layout veranderd - 4 september 2011

Klein opzetje voor een nieuw topic om tropico 4 ervaringen te delen, wie maakt hem verder af? :)

Official website

karstnl wijzigde deze reactie 16-09-2011 12:14 (43%)

^^

• karstnl
'Gereserveerd'

^^

• karstnl
quote:
yzx schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:25:
Vind het vrij amusant dit spelletje :)
Enige wat ik wat jammer vind is dat het meer een expansie van Tropico 3 lijkt dan een nieuwe game

Maar natuurlijk zit de oude fun er weer in :P en verslavend uiteraard :o

@Karstnl ik zorg wel voor ingame screenies als je wilt hoor :)
Klopt, het voelt echt als een uitbreiding met patches die nu nog steeds nodig zijn in Tropico 3. Maar de gameplay is goed, al zijn de GFX duidelijk naar beneden gezet en is het nog steeds te simpel om gigantisch veel geld te verzamelen. :+ Zeker nu import en export van groter belang zijn.

Als je wat leuke screenshots hebt, PM ze maar.

^^

• karstnl
quote:
yzx schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:32:
[...]

Same old strategy 6 houtkappertjes neerzetten en het geld stroomt zo binnen :+ zal eens kijken als ik wat leuken screenies kan maken.

Tevens vind ik de natuurrampen wat destructiever :P >:)
Ik vind de toevoeging van het levelen van je skills wel leuk, al hadden ze dat ook bij alles moeten doen. Maar waarom zou je houthakken? je kunt nu makkelijker geld verdienen door het te importeren en dan duur als stoelen e.d. te verkopen. En je paait de natuurbeweging.;)

EDIT

Het kabinet en je ministers is ook een leuke toevoeging, nu kun je niet meer diplomatic skill en dan USSR hulp rushen.

karstnl wijzigde deze reactie 04-09-2011 00:38 (9%)

^^

• karstnl
quote:
yzx schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:41:
[...]

Weg met de hippies :+ Ik speel altijd als dictator :P iedereen is tevreden behalve de natuurbewegingen haha :+

Heb maar 1 of 2 levels gespeelt dus ben nog niet al te ver maar vind de gebouwen die bijgekomen zijn wel handig ;)

* yzx gaat naar bedje
'Peace and love presidente' Ik bande ze ook altijd in tropico 3, maar nu met import en omkopingen is het toch wel iets te makkelijk iedereen gelukkig te houden. Dus waarom niet he;)

Ben nu al bij level 5, vind wel dat de levels langer duren dan bij deel 3, al mis ik nu wel een kaart dat ik zelf mijn route mag kiezen welke missie ik eerst doe en welke later. :'(

^^

• karstnl
quote:
vinpower schreef op zondag 04 september 2011 @ 09:25:
Ik ben alweer bij scenario 13, speelt zo lekker weg! In het tijdschrift (PC)Gameplay staat een mooie review, waarin het artikel wordt afgesloten met de woorden "Zo had Tropico3 in eerste instantie moeten zijn". En hier sluit ik me volledig bij aan, ik vind het wel absurd dat ze dit als een gehele nieuwe game op de markt brengen met alleen maar vier nieuwe gebouwen en wat kleine missies. Helaas blijft het een verslavend spel. Viva El Presidente! _/-\o_
Ik ben wel blij dat ze een nieuwe game hebben uitgebracht, al had het natuurlijk al gepatch 'moeten' zijn in deel 3.

^^

• karstnl
quote:
Beakzz schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:51:
Voor de € 20,- euro die je moet betalen bij zavvi is het ook meer een update dan een volwaardige game prijs ;) Kan je de normale versie toevoegen aan steam ?
Geen idee, volgens mij is hij nu ook in de aanbieding op g2play.net voor 16,99 euro. Wellicht kun je hun key ook wel activeren op steam.

^^

• karstnl
quote:
thvers schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:57:
Ook maar gedownload en via g2play key gekocht, de steam prijs was mij toch teveel en 17eu vindt ik goed te doen omdat er niet zoveel veranderd is sinds deel 3.

Maar wel lekker om te spelen alleen die ****hippies moeten niet zeuren tenzij zij alle inkomsten gaan betalen als de mining en logging weg is.
Je hebt mining en logging niet echt nodig hé;) Ik hoop dat ze het met een komende patch wat moeilijker maken of in de uitbreiding.

^^

• karstnl
quote:
Zendith schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:30:
[...]

Nee, maar ze zullen altijd op het meest geschikte stukje land gebouwd worden. Dus enigszins kan je er rekening mee houden.
Op/bij een redelijk groen plekje neer zetten is voldoende. 4 tabak farms en dan wat industrie is meestal voldoende om je eiland een goede economie te geven.

^^

• karstnl
quote:
outcast within schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:51:
Wat een rotspel :(
Ik wil het zo graag leuk vinden, maar het is een zooitje ongeregeld. Was er maar weer een nieuwe sim city oid in de maak.
Verklaar je nader, ik vind het persoonlijk een heerlijk spel qua gameplay. Al heb ik de tijd er niet voor om vaker te spelen, maar toch het is naar mijn mening een vermakelijk spel.

Maar over een nieuwe sim city ben ik niet te spreken, na simcity3000 is er nog geen goede simcity gereleased die het simcity2000/3000 waardig is.

^^

• karstnl
quote:
Heb je wel de laatste patch? Want die zorgt ervoor dat zelfs eiland van 1.5K zouden moeten werken.
quote:
outcast within schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:45:
[...]

Het spel is te traag, zelfs de snelste snelheid is slaapverwekkend.
True, maar niet slaap verwekkend. Het spel is nu eenmaal niet bedoelt om alles paksboem klaar te hebben.
quote:
Er is geen/weinig controle over je bouwvakkers die maar wat aandoen. Uit ellende bouw ik 80% van alles maar met de speed optie.
Priority? Volgens mij is dit gewoon instelbaar. Ik vind juist de toevoeging van godbuild handig als je snel een gebouw nodig hebt,al is het natuurlijk realistischer als je bouwmannen er langer over doen.
quote:
Geen goed overzicht van de supplychain.
Bedoel je daar de grondstoffen supplychain? Want volgens mij is die wel vanzelfsprekend.
quote:
Hoeveel eten heb je?
Is te vinden in 1 van die statistiekoverzichting, kun je ook gelijk zien of je wel genoeg voedsel hebt.
quote:
Hoeveel wil je exporteren.
Dat was nooit zo bedoelt, je wilt alles exporteren behalve wat je bevolking nodig heeft. Game design :'(
quote:
Waar brengen je teamsters het spul naar toe. Doen ze dit een beetje efficient?
Teamsters, zijn lekker de verhuismannen van grondstoffen van jou eiland. Efficienty hand toch een beetje af van jou opbouw van je wegnet en plaatsing van gebouwen.
quote:
Geen grond kunnen inplannen voor boerderijen.
Game design, misschien komt het nog maar voor zover ik weet was dit zo de bedoeling.
quote:
Wegen die lastig op elkaar aansluiten.
Het wegennet is nog redelijk bugged, zie het forum van Tropico 4 voor grappige plaatjes;)
quote:
Geen grip op het schoolsysteem.
Als in een kenniseiland te worden of?
quote:
150 man, en ze willen al een kathedraal.
Logisch toch, meeste eiland zijn zwaar gelovig. Al is het natuurlijk vreemd dat zo'n klein clubje al om een Kathdraal vraagt.
quote:
Het garage systeem.
Komt door infratructuur en de berekening voor afstanden. Meestal kun je beter weinig ingewikkelde wegnetten maken en je game loopt beter(hogere FPS) en je teamsters e.d. functioneren beter.
quote:
tldr: Het is allemaal kleinschalig, maar de bijbehorende micro is onoverzichtelijk.
Ieder zijn mening, maar ik blijf de gameplay goed vinden. Het is voor mij gameplay gezien een vooruitgang op Tropico 3.

karstnl wijzigde deze reactie 26-10-2011 23:01 (4%)

^^

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Bitcoin

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True