Hallo,
De situatie
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een geschikt budget systeem. De huidige pc is op en mijn moeder wil een laptop, máár mijn vader wil toch ook wel een pc houden (voor het gemak van altijd aangesloten op printer, geluid, los toetsenbord en groter scherm). Aangezien dat dus een dubbele investering wordt, moet de pc zo voordelig mogelijk (
liever max 200E, alhoewel ik mij afvraag if dat mogelijk is).
Ze willen er vlot op kunnen internetten, DVD's kijken ook via HDMI op TV en Office draaien en muziek afspelen op bestaande geluidsinstallatie.
Nu zijn er nog onderdelen van een computer uit 2006 die nog wel in goede staat zijn. Dit was het moederbord dat nu stuk is
Asus A8R32-MVP Deluxe. CPU, werkgeheugen en videokaart zijn ook stuk.
Onderdelen die nog beschikbaar zijn:
- de kast (ATX, ivm bovenstaand moederbord?)
- de voeding
- de HDD (maar waarschijnlijk niet de juiste aansluiting voor nieuw mobo?)
- de DVD speler/brander (maar waarschijnlijk ook niet juiste aansluiting voor nieuw mobo?)
Mijn vraag
Wat is wijsheid?
Is het verstandig om de kast en voeding te herbruiken? Of zeggen jullie laat maar zitten die zooi en koop gewoon een nieuw budget systeem? Zo ja wat is dan aan te raden?
Óf zou ik ze toch moeten overtuigen om gewoon 1 goede laptop te kopen en dan af en toe de stekkertjes er in te stoppen, of wellicht een docking station erbij?
Graag wat feedback want ik kom er echt niet meer uit! Alvast super bedankt!