Ook ik ben me weer aan het oriënteren op een nieuw game systeem. Ik heb een kast en een voeding waar ik graag nog even mee zou doen. Ook wil ik mijn huidige videokaart nog heel even houden. In ieder geval tot COD MW3 uit komt, dan ga ik een nieuwe uitzoeken.
Huidige Systeem:
Cooler Master Silent Pro M500
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3ghz
4GB ram
Ati Radeon HD4780 1GB
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de eerste upgrade, zonder GPU, tussen de €400,- en de €500,-. Uiteraard het liefst in de buurt van de €400,-
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Ik hou mijn monitor nog zeker een jaar (HP w2408h) Maar zal daarna toch wel gaan voor een 27" model met waarschijnlijk een hogere resolutie. Verder wil ik ook mijn kast (Antec 1200), Mijn voeding (Coolermaster Silent Pro M500), en een aantal schijven behouden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Ik wil meteen gaan voor een SSD (denk aan de crucial m4) voor het besturingssyteem. Ik heb er een hekel aan om regelmatig opnieuw Windows te installeren. Ik wil het dus meteen goed doen en dan later alleen de GPU wisselen zonder Windows 7 opnieuw te installeren (dit gaat meestal wel goed toch? Ik wissel waarschijnlijk niet van merk)
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Het bijzondere aan mijn PC is dat hij momenteel dient als zowel HTPC, werk PC en game PC. En vaak tegelijk. De PC is aangesloten op de computer monitor en op de TV. Op de TV draait standaard MediaPortal. Dit programma wordt vaak gebruikt door mijn vriendin terwijl ik de computer gebruik voor andere zaken. (surfen, series/films kijken, downloaden en soms gamen als de game het toelaat dat er op de tv een video wordt gespeeld. Met MW2 ging dit heel goed.
Ik merk de laatste tijd dat de PC het behoorlijk zwaar krijgt tijdens het afspelen van videocontent op de TV in combinatie met surfen, downloaden en uitpakken. Dit moet beter gaan na de upgrade.
Ook ik wacht op MW3, Battlefield 3, Skyrim en Diablo 3. Deze moeten dus goed speelbaar zijn. Liefst ook op een hogere resolutie dan 1920x1200. Dit mag ook met een upgrade in de vorm van 2e GPU en wissel van processor. Maar niet weer de gehele set.
Wat voor soort gamer ben je?
De meest slechte soort voor een game PC. Ik heb nu al twee keer een systeem samen gesteld voor een bepaalde game (eerst Oblivion, daarna MW2) welke ik overigens wel helemaal kapot heb gespeeld, en daarna nog maar weinig andere games gespeeld waardoor de videokaart een beetje uit zijn neus vreet tijdens andere werkzaamheden. So be it. Ik speel sommige spellen nou eenmaal liever op de pc dan op de Xbox360.
Ik speel voornamelijk FPS games.
Wat heb ik zelf in gedachten:
Ik heb na het doornemen van dit topic eigenlijk de BBG basis game pc overgenomen met als enige wijziging het geheugen en als toevoeging een SSD.
1. Voldoet dit systeem aan mijn eisen voor de komende 3 jaar met eventuele upgrades van cpu/gpu? Wat zijn de valkuilen, en kan ik misschien nu beter ergens wat meer geld aan uitgeven, zodat ik later makkelijker kan upgraden?
2. Ik doe niet veel aan videobewerking/photoshoppen. Vandaar dat ik voor de AMD Phenom processor ben gegaan. Is dit slim gezien het gebruik van mijn PC als HTPC en werkpc tegelijk? Mij leek dat de AMD dit makkelijk moet trekken aangezien mijn e8400 het al behoorlijk goed doet @3ghz. Jullie gedachte daarover?
3. Ik wil dus eerst de PC samenstellen met mijn oude videokaart en daarna upgraden naar een nieuwe videokaart zonder Windows 7 opnieuw te installeren. Doen, of liever niet?
Alvast bedankt!