Pixel Punk schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:29:
[...]
Als je kaarten vaan €400+ koopt ga dan niet €20 besparen op je mobo om ze een bottleneck te geven. Tevens heb je voor dat tientje dat je niet bespaart niet alleen meer performance voor je GPU maar ook alle andere voordelen van een betere chipset.
Kun je me dan een moederbord zeggen dat 2 16x sloten heeft voor een cava prijs (s1155)? Deze kosten meestal 200 euro + Misschien heb ik er nu al duizend keer overgekeken, maar ik vind dit niet.
*Edit*:
GA-990FXA-D3 : Dit moederbord is inderdaad best interessant. Maar dat is voor AMD, ik ging er eigenlijk vanuit dat je bij zo'n opstelling ook voor een sandy bridge processor gaat. Dat zou een veel logischere combinatie zijn aangezien het hogere budget, denk je ook niet?
*Edit2*: Voor 2 16x sloten te hebben heb je een bordje nodig zoals de Gigabyte UD7, Asus Maximus IV of ASRock Extreme7 met prijzen van respectievelijk 270, 270 en 230 euro. Dat lijkt mij die 5% niet waard.

Je haalt mischien die 20% ten opzichten van huidige kaarten, maar niet ten opzichten van toekomstige kaarten, verder heb je ook geen DX support voor de nieuwste games meer en je COO is veel hoger.
Hier ga ik nog steeds niet mee akkoord. Voorbeeld, de HD5850:
http://www.anandtech.com/bench/Product/303?vs=293
De HD5850 vond je een tijdje voor 120 euro. 2de hands vind je deze nog een klein beetje goedkoper. Indien je reeds een HD5850 hebt zitten is dit toch ruim de beste upgrade prijs/prestatie-gewijs.
Daarbij mijn stelling: Later 2de hands een exemplaar van jouw grafische kaart bijkopen is prijs/prestatie gezien ruim de beste keuze. Het spreekt natuurlijk wel voor zich dat je daar ook niet te lang mee moet wachten, nu nog een HD3870 crossfire opstelling gaan zetten is natuurlijk belachelijk. Maar zelfs een HD4890 crossfire opstelling is nog zeer performant. Ok, deze heeft, in tegenstelling tot de HD5xxx reeks geen dx11, maar buiten dat is dit zeer performant en goedkoop.
[
Voor 17% gewijzigd door
Verwijderd op 02-09-2011 14:20
]